Tactical Foodpack börsile - Investment topic - Forum - LHV financial portal

LHV financial portal

Forum Investment topic

Tactical Foodpack börsile

Log in or create an account to leave a comment



  • Tactical Foodpack (Tactical Solution OÜ) (FB, IG, YT) on Eesti päritolu, spetsialiseerunud toidutootja, mille tootevalikus hetkel on pakendatud ja külmkuivatatud valmistoidusegud, millede parim kasutusvaldkond on toitlustamine välitingimustes (militaar, matkamine, aktiivne väli/ekstreem-sport, purjetamine, jaht, kalandus jmt) või kiiret ning mugavat toiduvalmistamist vajavates valmistoidu olukordades (reisimine, kriisivarude soetamine, töölõuna liikuvale töötajale/patrullile jmt)*.

    Ettevõtte tootearendus algas tagasisidest militaarvaldkonna kasutajatelt, kes polnud rahul olemasolevate toidupakkidega ja soovisid maitsvaid toidupakke, kust energia saadakse peamiselt valkudest ja rasvast, aga mitte süsivesikutest. Toodangu säilivusaeg on kuni kaheksa aastat tänu külmkuivatamise tehnoloogiale. Tootenäidised:



    Ettevõte jaotab oma toodangu järgmistesse segmentidesse:
    Hommikusöök (hetkel 5 nimetust)
    Supid (3 nimetust)
    Pearoad (15 nimetust)
    Combod (4 nimetust)
    Ratsioonid (8 nimetust)
    Lisad (9 nimetust)

    Ettevõttel on terve ports edasimüüjaid Austrias, Belgias, Śveitsis, Tśehhis, Saksamaal, Taanis, Eestis, Soomes, Prantsusmaal, UK-s, Kreekas, Hong Kongis, Horvaatias, Ungaris, Itaalias, Leedus, Lätis, Hollandis, Norras, Filipiinidel, Poolas, Rootsis, Sloveenias ja Slovakkias.

    Ettevõtte hinnangul on müügist umbes 70% läinud välitegevuste tarbijatele, 20% valmistoidu tarbijatele ja 10% militaarvaldkonda. Ettevõte näeb oma globaalsete konkurentidena järgmisi ettevõtteid: meki, Real Turmat, Adventure Food, Bla Band, Travel Lunch, Voyage and Mountain House.

    Ettevõte tegutseb alates 2016 aasta Maikuust. Ettevõtte arengute ajajoon:




    Eelmise aasta müügitulu saavutas eksponentsiaalse kasvu, ning tõusis 1 300 000 Euroni:



    Müügitulu:
    • 2016: 5 662 EUR
    • 2017: 118 444 EUR
    • 2018: 287 175 EUR
    • 2019: 230 841 EUR
    • 2020: 1 308 598 EUR
    • 2021 Q1: 503 324 EUR

    Kulud on senimaani iga aasta suuremad olnud kui müügitulu ja ettevõte on kuni praeguseni kaasanud erinevas vormis (private equity, võlainstrumendid, valitsusasutuste grandid ja toetused) kapitali 965 000 EUR ulatuses.

    Kaasatava raha kasutamise plaan on järgmine:
    • varude suurendamine 300 000 EUR (ettevõttel on lai tooteulatus ja soovitakse nõudluse rahuldamiseks omada piisavat laovaru)
    • pakendusliini moderniseerimine 200 000 EUR
    • müük ja turundus 100 000 EUR
    • olemasolevate laenude tagasimakse 155 000 EUR (laenud olemasolevale suuromanikule 55k + 100k, mõlemad suurusega 10% aastas)


    Ettevõte alustas äsja rahastuskampaaniat Funderbeami keskkonnas ja soovib kaasata rahastust, et kiirendada eksporti ja soetada uus pakendusliin. Kuna kampaania märgiti väga kiiresti täis, siis sulgub kampaania juba 24 h pärast, ehk lõpptähtaeg on 22.04.2021 kell 18:00 CET.

    Ettevõttel on olemas ka ambitsioonikas motivatsiooniprogramm, mille kohaselt CEO saab 1100 aktsiat kui 2023 käive on 9 000 000 EUR. Kampaania ülejännud tingimused on järgmised:




    Praeguse seisuga on 619 investorit indikeerinud 1 020 000 EUR ulatuses investeerimishuvi.


    * kasutatud materjale Funderbeami kampaaniamaterjalist ja ettevõtte kodulehelt.
  • Tuult tiibadesse!

    (Roadmapis typo Szech -> Czech juhul kui läheneda välismaalaste poole).
  • Jõudu ettevõttele. Olen üksjagu erinevaid matkatoite söönud ja TF toidud on tõesti maitsvad. Nende madal pakend on ka väga kasutajasõbralik ja ei pea poolt kätt pakendisse sisse ajama, et midagi kätte saada.
  • Natuke aega enne kampaania sulgemist:

    Praeguse seisuga on 778 investorit indikeerinud 1 240 000 EUR ulatuses investeerimishuvi.
  • Indikatsioonide kogumine lõppenud.
    Kokku kogusime 810lt investorilt indikatsioone summas 1,267,457.00EUR.
    Tänud kõigile huvi tundmast!
  • Ülemärkimine 1,81 x = pro rata: 55,2%
  • Kellel üldise languse taustal investeerimishuvi täielikult kadunud pole, siis Tactical Solution ehk võiks olla üks kodumaine ettevõtte, mis praeguses olukorras lisaks niigi heale minekule veel tuult tiibadesse saab.
  • Ilmselt oskab kõige täpsemini vastata Tacticali esindaja, kas ja kuidas Euroopas hoogu koguv sõjategevus nende tegevust mõjutab, aga pakuks, et üleüldine nõudlus pigem kasvab selliste toodete järele. Hiljuti käis ka Eesti meediast läbi, et igal elanikul võiks olla mõnepäevane kaua säiliv toiduvaru ja muu esmane olemas. Tundub nagu toode, mille poole vaadata.
  • Miks - Tactical Foodbacki Weekpackid ( ca 140-160€ tükist) on hetkel kõik läbi müüdud. Firma kodulehekülg lubab alles saadavust nädalast 16. Muud pakid tunduvad olevat ka otsakorral. Inimesena, kes metsas tarbib erinevaid kuivtoite siis TF omad on väga maitsvad (ja kallid). Hetkel muidugi tundub, et nende takistuskes on tootmisvõimus - on ka oma aasta ülevaates/forecastis seda maininud.

  • Inimesed tahavad kuidagigi hätta sattunud Ukrainat aidata - kes pakub oma kodus ululaust sõjapõgenikele, kes annetab magamiskotte ja riideid, kes pakub toiduabi. Viisin meie ettevõtted Largo ja Tactical Foodpack kokku Kaitseinvesteeringute Keskusega, et ukraina sõduriteni jõuaks Largo püreesupid ja Tactical Foodpacki kiiresti valmistatavad hommikueined. Mõlemad firmad on valmis seda toitu annetama väga suurtes kogustes. Sama moodi tahavad Jõgevamaa jahimehed algatada konservide kogumise.


    Delfi
  • Uudiskirjast:
    Tänaseks oleme oma kuludega saatnud Ukrainasse juba 7000 toidupakki ning oleme otsustanud kogu oma Saksamaa köögi toidutootmise suunata Ukraina vabadusvõitlejatele. Suudame toota 100,000 pakki kuus, mis on ca 400,000 eurot. Sina saad aidata - osta spetsiaalseid 10eur Ukraina kuponge nii palju, kui saad ja soovid abistada. Eesti köögis toodetud toidupakid jäävad meie praeguste klientide tellimuste täitmiseks, kuid vabandame juba ette, et tarneajad on hetkel tavapärasest pikemad.
  • Mühinal kasvav Viljandimaa firma laiendab oma tootmist Saksamaale - Ärileht
    https://arileht.delfi.ee/artikkel/120044350/muhinal-kasvav-viljandimaa-firma-laiendab-oma-tootmist-saksamaale

    Ettevõtte väärtus peale uusi investeeringuid on 14M .
    Funderbeami hinna järgi täna väärtuseks alla 10M.
  • Sakala: Tootmine on Eestis nii kalliks läinud, et Viljandi kuivtoidupakkide valmistaja rajab tehase Saksamaale
    Viljandis Männimäel kuivtoidupakke tootev Tactical Foodpack loodab tuleva aasta augustiks rajada Lääne-Saksamaale uue tehase, et klientidele lähemale tulla ja tootmisega soodsamalt hakkama saada.

    Tactical Foodpacki tegevjuhi Sverre Puustusmaa sõnul langenuks ettevõte Eestisse jäämise korral aasta lõpuks turukonkurentsist välja. «Meil oleks ikka väga raskeks läinud,» nentis ta ning nimetas põhjustena Ukraina sõda ja sellest tulenevat inflatsiooni.
  • Ma saan aru, et Tactical Foodpack kolib minema, sest
    - nad ei saa Saksamaa ja Soome hangetel osaleda Eesti asukohamaa alt
    - Saksamaal on nad tarbijatele lähemal ja toidutooraine on odavam
    - "Eesti on ameeriklastele suu- ja sõrataudiohtlik riik"
    - plaanis on samasuguseid tehaseid teha üle maailma klientidele lähedale

    Aga miks kõige selle juures on vaja valitsust siunata? Et ei maksa sama palju peale kui Saksamaa? Riigikaptalism on ikka armas. Toidu käibemaksu lõik on eriti naljakas, sest tootja asukohast see ju ei sõltu.
    Viljandi toidutootja kolis valitsuse poliitika tõttu Eestist minema

  • Kui Eestis käisin rääkimas, et riik võiks paberimajanduse USA-ga korda ajada, öeldi, et sa ei ole mitte keegi, sinu pärast me ei hakka küll raha kulutama. No kui ei, siis ei.


    Varasemast artiklist kumas ka läbi, et ametnikud saatsid pekki, kui ettevõtja läks küsima, et äkki on võmalik sellega midagi ette võtta. Tundub ka eluliselt usutav, arvestades mõningaid juhuseid, mis ma olen kuulnud, et Eestile soovis külla tulla hunnik kõrgetasemelisi inimesi, millest oleks tekkinud potentsiaalselt palju häid sidemeid, aga riigiametnikud ei jaksanud asjaga tegeleda ja nii see ära jäi.

    Võib-olla muidugi meil on siin ülihea ettevõtluskliima, bränditud tootmist jagub nagu ratsahobusesõnnikut ja riiki väga ei peakski huvitama sellised asjad, aga pigem press X to doubt.

Threads list

Cookies

LHV website uses cookies to provide you with the best user experience. By clicking "I accept", you consent to the use of all cookies. Read more about the principles of using cookies.

pirukas_icon