Börsipäev 4. oktoober
Log in or create an account to leave a comment
-
Balti põhinimekirjas tehti reedel 4523 tehingut ning käive oli 3,661 miljonit eurot, millest Tallinna börsi käive moodustas 1,103 miljonit eurot ja Vilniuse börsi käive 2,221 miljonit eurot. Tehinguid tehti vastavalt 2501 ja 1912.
Enimkaubeldud aktsiad olid:
Suurimad tõusjad ja langejad olid:
Uudised:
Apranga APG1L jaekäive tõusis septembris aastavõrdluses 21,1 protsenti 26,6 miljoni euroni, Eestis tõusis jaemüük samal ajal 24,7 protsenti. Ühtlasi tõusis septembris ettevõtte jaemüük aastavõrdluses ka teistes Balti riikides – Leedus 25,1 protsenti ja Lätis 10,2 protsenti. Kolmandas kvartalis kasvas grupi jaekäive aastaga 20,6 protsenti 76,9 miljoni euroni. Aasta kolmanda kvartali jaemüük kasvas Leedus aastavõrdluses 26,1 protsenti, Lätis 13,3 protsenti ning Eestis 12,6 protsenti. Tänavu esimese üheksa kuuga kasvas grupi jaekäive 5,1 protsenti 158,2 miljoni euroni. Samal perioodil kasvas jaemüük Leedus 13,6 protsenti 99,6 miljoni euroni ning Eestis 4,3 protsenti 25,2 miljoni euroni. Lätis aga kahanes jaemüük 13,8 protsendi võrra 33,3 miljonile eurole.
Sel nädalal:
04.10-07.10 Klaipėdos nafta KNF1L septembri müügitulemused
04.10-08.10 Tallink Grupp TAL1T septembri veomahud
04.10-08.10 Tallina Sadam TSM1T septembri tegevusmahud -
Uudis Mercki ja Ridgeback Biotherapeuticsi koroonaviiruse ravimi edukast kliinilisest testist aitas Ühendriikide aktsiaturul reedel taastuda 1,2% ja vähendada sellega nädala peale kaotust 2,2%ni. Nasdaq kosus 0,8%, pisendades langust viie tööpäeva lõikes 3,2%ni. Euroopas lõpetas Stoxx 600 reedel 0,4% miinuspoolel, jäädes nädala peale 2,2% punasesse.
Euroala inflatsioon kiirenes septembris 3,0% pealt 3,4%le, jäädes 3,3% ootuse lähedale. Tõusu taga on osaliselt reisimise kallinemine, ent seda eelmise aasta väga madala baasi pealt ning ka kerkivad energiahinnad on oma panust andmas. Energiat ja toitu arvestamata kerkis alusinflatsioon 0,3pp võrra 1,9%le, ühtides analüütikute ootusega. Kuigi energia võib järgnevatel kuudel avaldada edasist hinnasurvet, viitab väljaspool energiasektorit 2,6% pealt 2,1%le aeglustunud tööstuskaupade inflatsioon surve võimalikule leevenemisele.
USA inflatsioon kiirenes augustis 0,1pp võrra 4,3%le (oodati 4,2%) ning energiat ja toitu arvestamata püsis 3,6% peal, mis oli samuti 0,1pp võrra oodatust kõrgem. 30a kõrgeima alusinflatsiooni taga on ettevõtete tarneprobleemidest tingitud raskused tulla toime nõudluse rahuldamisega, mis on FEDi sõnul osutunud pikemaajalisemaks kui mõni aeg tagasi arvati.
Ühendriikide töötleva tööstuse aktiivsusindeks kerkis septembris 1,2 punkti 61,1 punktile, ületades konsensuse 59,5punktist prognoosi. Üldindeksi tõusu taga olid tarneaegade venimine (vastav indeks kerkis 3,9 punkti 73,4 punktile), varude indeksi 1,4punktine kasv ja tööhõive indeksi tõus 1,2 punkti tagasi üle 50 punkti piiri (50,2). Uute tellimuste indeks püsis paigal ja tootmisindeks alanes 0,6 punkti, kuid kaks viimast olid jätkuvalt ajalooliselt kõrgel tasemel.
Aasia aktsiaturud suundusid öösel valdavalt allapoole: Nikkei langes 1,1%, Hang Seng 1,9%, Kospi 1,6%. Austraalia S&P/ASX200 kosus 1,2% ja India Sensex parandas taset 1,3%, Hiina börs on kuni neljapäevani vältava püha tõttu kinni. Brent kauples marginaalse muutusega 79 dollaril, Bitcoin hoidis reedese ligi 11% ralli järel oma taset 47,7 tuhandel dollaril.
Tänased majandusuudised on pigem teisejärgulised, kui esile võiks tõsta Hispaania töötute arvu septembri muutuse ja USA tehaste augusti tellimused. OPEC+ liikmed kohtuvad täna virtuaalselt, et arutada nafta tootmismahtusid. Kuigi pandeemia ajal rakendatud tootangu kärpeid on hakatud eemaldama, võib energiahindade tõus motiveerida teha seda kiiremini.
10.00 Hispaania töötute arvu muutus (september)
11.30 Euroala investorite kindlustunde indeks (oktoober)
17.00 USA tehaste tellimused (august) -
OPEC+ SEEN KEEPING OIL OUTPUT POLICY UNCHANGED - OPEC SOURCES
-
Krt.. ajab ikka närvi. Lihtne öelda, et lase kasumil joosta kui mõned võetakse väikese preemiaga üle ja pühi suu puhtaks.
Nagu kommentaariumis on hästi välja toodud, siis lihtsam on osta kusagilt laevad kui oodata nende valmimist 2-4 aastat. Eriti arvestades, et laevade ehitus on läinud poole kallimaks kui veel aasta-paar tagasi oli.
Õnneks tundub, et keegi suudab jõudu näidata ja ostab aktsiat. Ülevõtupakkumine võiks olla ikka oluliselt korralikum.