OA-Coffee börsile (OACOF) - Investment topic - Forum - LHV financial portal

LHV financial portal

Forum Investment topic

OA-Coffee börsile (OACOF)

Log in or create an account to leave a comment



  • OA-Coffee (FB, IG) on 2015. aastal asutatud Eesti päritolu kohvibränd* (kujundatid ümber aktsiaseltsiks 2021. Novembris), mis alustas äsja kapitali kaasamist, et noteerida oma aktsiad NASDAQ First North alternatiivnimekirjas.

    Ettevõte müüb peamiselt oma tooteid internetipoes. Lisaks on röstikoda (OA Coffee Roastery) ja kohvik (OA Coffeeshop). Kohvik avati 2021 aasta kevadel ja plaanis on ka täiendavate kohvikute avamine. Kohvik on segatud kontseptsiooniga, ehk ühendab endas kohviku ja kohvipoe funktsioone. Kohviku ülesanne on osaliselt olla elamuskeskus, kus võib niisama kohvi juua, aga samal ajal ka baristaga jutustada kohvide teemal.

    EEL-LUGU JA TEAM

    OA-Coffee team:

    [CEO/founder Taaniel Vaaderpass keskel]

    OA-Coffee sai alguse 2015. aastal, kuid CEO-founder Taaniel Vaaderpass oli kohvitööstuses tegev ammu enne OA-Coffee asutamist. Kohvini ja OA-ni jõudmist kirjeldab CEO ettevõtte blogis nii:
    See juhtus läbi isa, kes juba kohviga tegeles. Lõime koos perefirma; mind õpetati röstima ja hakkasin firmat vedama. Alguses ei teadnud kohe üldse, mida ma teen ning pea esimese aasta tegin kõike ise – röstisin kohvi, tegelesin raamatupidamisega, vedasin kaupa laiali jne. Aja jooksul omandasin kogemusi, leidsin inimesi appi ning sain osa kohustustest ära anda, et ettevõtte arendusega tegeleda. Antud firma püsib veel tänagi – minul oli aga teine tee. Nii et lisaks OA kohvile võib poodidest leida teisigi kohvisid, mille väljatöötamisel on minu käsi mängus olnud.


    OA-Coffee pole asutaja esimene katsetus, vaid juba neljas bränd:
    Olles nüüdseks 10 aastat kohvimaailmas olnud, õpin endiselt kogu aeg midagi uut ja mitte ainult kohvi kohta. Kohvimaailmas on tegelikult OA neljas minu loodud bränd ning peale mitmeid katsetusi ja eksimusi tunnen, et nüüd olen lõpuks õigel teel. Ma usun, et hea kohv liidab inimesi (seda nii iseenda kui teistega) ning võib pakkuda elus lihtsaid, aga samas meeldejäävaid ja erilisi, hetki. Näen, et saan anda oma panuse hetkel aina hääbuva inimlikkuse ja sotsiaalsuse tagasitoomiseks. Ühendada inimesi läbi kohvi.


    Ettevõtte konkurentsieeliseks on kohvimaailma põhjalik tundmine, muuhulgas protsessid, mis tavainimestele ei pruugi kohe arusadavad olla:
    Kofeiin eemaldatakse ubadest enne röstimist; siis kui uba on veel roheline ning pole isegi röstikoja lähedale jõudnudki. Kofeiini saab eemaldada metüleenkloriid või etüülatsetaat abil, kuid need pole loodusele ja tervisele kõige kasulikumad meetodid. Meie Peru ubadest on kofeiin eemaldatud kolmandal meetodil – Swiss Water Process’i abil. Sealjuures on suuresti säilinud maitse, ainult kohvile omane mõrusus on vähenenud.

    Swiss Water Process kasutab kofeiini eraldamiseks oast vett. Rohelisi kohviube hoitakse GCE’s (Green Coffee Extract’is), mille käigus lahkub kofeiin oast ning seejärel käib GCE lahus läbi söefiltri. Kogu protsess kestab 8 – 10 tundi. Protsessi korratakse seni kuni ubadest on väljas 99,9% kofeiinist ehk mingi osa vallatut kofeiini suudab ikka kuhugi peitu pugeda ning sellega kohvioa sisse elama jääda. Aga sellest pole hullu – suur osa on lahkunud ja kofeiinivaba kohviuba valmis oma seikluseks röstikotta.


    TOOTED

    Ettevõtte internetipoes on praegusel hetkel müügil umbes tosin erinevat kohvitoodet. Kohvid on jaotatud kolme segmenti:
    • Tavakohvid (10 tk + 1 tk)
    • Elamuskohvi (1 tk, samal ajal ka tavakohvi))
    • Kofeiinivaba (1 tk)

    Tavakohvid (+ elamuskohvi OA Jõulukohv):




    Kofeiinivaba:



    26.11.2021 teatas börs, et on alustanud OA Coffee AS aktsiate kauplemisele võtmise menetlust Nasdaq Balti alternatiivturule First North.

    Täpsem info pakkumise kohta saabub peatselt.

    * Siin ja edaspidi, kasutatud materjale ettevõtte kodulehelt, sotsiaalmeediast jm. allikatest.


  • Minu analüüs selle IPO osas on selline:

    pff.
  • Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?
  • "Taavi"
    Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?


    Olen sooduka ajal Selverist paar korda ostnud - OK kohv on, tavaline.
  • Ei ole igapäevane tarvitaja, aga olen sealt valikust vist ühte pakki korra proovinud.
    Ütleks nii, et premium-hinnaklassi (siin kontekstis lugeda Premium = oad kilohinnaga üle 15€) kohv, millel ei tundu sama hinnaklassi konkurentidega (nt. Best Beans, Lavazza) võrreldes olulist konkurentsieelist. Üsna sarnane kaup. Nüansid võivad maitses olla, aga... meeh.

    Hinnatundlikum tarbija vaatab odavamat (~10-12€ vahemikus).
  • "Taavi"
    Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?

    Mul praegu pakk pooleli, suht ok on ja ei välista kordusostu, aga kas nüüd sellepärast kohe börsile...
  • Proovin millalgi selle firma kohvi ära, kuid sellega ka piirdun.
  • Hetkel on üleval maksuvõlg. Aastaid läbiv muster kus deklaratsioonide esitamisega on hilinetud. Mille pealt siin seda usaldust müüakse?
  • mulle meeldib pakk, teistel pole seda õhukindlamat sulgemissüsteemi peal. sellepärast ka eelistan teistele. hinnaklassilt jah kallim kui odavad kohvid, samas odavam kui kallimad. ja maigus suurt vahet pole.
  • Seda õhukindlamat sulgemissüsteemi on päris paljudel pakkidel ju. Coffee People pakkidel, Bestbeansi omadel nii need avasta seeria, kui ka need mehenimedega, Alis Co ubadel ja mitmetel muudel ka, mida olen proovinud ja ei mäleta hetkel, et mis need olid.
  • Fuck it aga selgitage rumalale, miks iga väikeettevõtte täna Eestis börsile läheb?
  • "ivoalaska"
    Fuck it aga selgitage rumalale, miks iga väikeettevõtte täna Eestis börsile läheb?

    sest turg on lolli raha täis ja elukunstnikud korjavad selle ära. Aga no "loll pole see, kes küsib, vaid see, kes maksab"...
  • "ivoalaska"
    Fuck it aga selgitage rumalale, miks iga väikeettevõtte täna Eestis börsile läheb?

    Pakuks et selle pärast:
    Paremat aega börsile minekuks on Enefit Greeni jaoks väga keeruline leida, ütles investeerimisfirma Superia juhtivpartner Henrik Igasta.

    "Ühest küljest on aktsiaturgudel väga selgelt müügiturg, ostjad ostavad kõike, mida pakutakse erakordselt kõrgete hindadega. "
    https://www.err.ee/1608348416/analuutikud-enefit-greeni-borsile-viimiseks-on-vaga-oige-aeg
  • "MLindepuu"
    Seda õhukindlamat sulgemissüsteemi on päris paljudel pakkidel ju. Coffee People pakkidel, Bestbeansi omadel nii need avasta seeria, kui ka need mehenimedega, Alis Co ubadel ja mitmetel muudel ka, mida olen proovinud ja ei mäleta hetkel, et mis need olid.


    oo, hea teadmine. olen väga erinevaid kohvisid ostnud aga pole enne sellise paki peale sattunud. uurin neid tootjaid. vb asi selles, et nad ei tee robusta kohvi vaid ainult Arabicat, siis kõnnin letis neist mööda tavaliselt :) 100% robustat müüakse vad headele hotellidele ja tavainimestele ei jõuagi hea kohvi igapäevaseks tarbimiseks. Siis tulebki otsida, kus veidikenegi sisse pandud maitse parandamiseks...
  • "mehike"
    100% robustat müüakse vad headele hotellidele ja tavainimestele ei jõuagi hea kohvi igapäevaseks tarbimiseks. Siis tulebki otsida, kus veidikenegi sisse pandud maitse parandamiseks...


    DPD toob sulle 2 päevaga uksele kui maxicoffest 3+kotti võtad, väga ok kvaliteediga 10-15€/kg range.

    Kui tarbid vähem ja värskuse kadu teema, siis kohalikul turul on ka pärnu mnt kohvisemust üht-teist mõistlikku saada. Tõsi, sel juhul mitte päris 100 prosa robusta.
    Delivery üle eesti kui juhtud provintsis olema.
  • Vene ajal oli vist Robusta kõige madalamakvaliteedilisem Aafrika kommunistide kohvi, aga selle eest suure kofeiini sisaldusega.
  • "MSM"
    Vene ajal oli vist Robusta kõige madalamakvaliteedilisem Aafrika kommunistide kohvi, aga selle eest suure kofeiini sisaldusega.


    Robusta on ka praegu sedasama (well, kommunistide kohta ei tea, aga arabica kilohind on kallim), samas paljud eelistavad robustat või kahe segu mingis vahekorras. Asi on maitses ja justnimelt - kofeiini sisaldab robusta veidi rohkem, nii et laksab paremini, kui kasutada silmade lahti saamise vahendina.
  • [quote="tomm_a"]
    "Taavi"
    Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?


    Olen, sest suht ainuke kohvimark Eesti turul kus on valikus heleda röstiga oad. Kahjuks on hetkel moes juua ja kiita ülekõrvetatud tumedat rösti. Olevat kange. Tegelikult on kibe.
    Kahjuks on Tallinna kohvikutes 99% selline tase, et kohvist ei teata midagi. Kui küsida, et mis kohvi pakute, siis vastuseks on: espresso-kaputsiino-latte. Kui küsid kohvi sorti, siis vaadatatkse kui debiilikut ja hakatakse kappidest kohvipakki otsima.
    Gourmet Coffee on üks vähestest kohtadest kus kohvist midagi teatakse.
    Seda muidugi ka, et soomlane on harjunud üldiselt heleda röstiga filtrikohviga. Seda saab Eestis ainult ühe käe sõrmedel loetavatest kohtadest. Kas vajame soome turiste või ei? Kas peaks pakkuma seda, mida turist eelistab või peaksime teda "kasvatama", sest ta ei tea mis on moes.
    Olen kuulnud, et Kultases oli omal ajal 20 sorti kohvi valikus
  • Kohvimeistrid segavad natuke Robustat Arabica sekka, et espresso crema tuleks ilusam ja maitse komplekssem. Aga kui keegi räägib Robustast kui mingist eraldiseisvast kõrgkvaliteetsest kohvist, siis see jutt on küll psühhedeelne!
  • Mul puudub sellest sektorist selline ülevaade et oskaks öelda, kas (oa)kohvi juuakse ajas rohkem või vähem. Eeldatavalt ajutiselt vähem, sest pandeemia on kogu horeca sektorile põntsu pannud, aga oletan, et trendina väikest kasvuruumi on, sest kodused espressomasinad on kättesaadavamad kõigile ja vaikselt liigutakse filtrikohvilt masinakohvile üle ka kodudes.

    Samas on tarbija valik tohutult kirju. Mingeid vähegi spetsiifilisemaid kohvisorte (hinnavahemikus 20-40€) pakuvad mitmed importijad ja edasimüüjad. Koju ei pea kohvi ostma eriti sageli ja seda võib ka vabalt internetist tellida (kui oled oma lemmiksordi üles leidnud). Eratarbijale ei ole seetõttu mingil hetkel väga oluline, et tema lemmikkohv oleks tema kodupoes saadaval.
    Omaette väljakutse on saada inimene enda kohvi proovima ja seda enda brändiga seostama. Mutionu kirjutas õigesti, et kui kohvikus või restoranis kohvi tellida, siis harva küsitakse ja pööratakse tähelepanu, mis tootja mis ubadega on tegemist ja tuleb ilmselt nentida, et suurem osa inimesi ei hooli ka - kohv pole nende jaoks nii oluline maitseelamus.

    Mis see täpne OA konkurentsieelis sellisel turul olema peaks ja kus nad kasvupotentsiaali näevad, oleks huvitav teada.
  • "Draax"
    ... sest kodused espressomasinad on kättesaadavamad kõigile ja vaikselt liigutakse filtrikohvilt masinakohvile üle ka kodudes..


    Espressomasin on küll äge kuldnuppudega vidin, millega tuttavate ees uhkustada, aga paremad maitsenüansid tulevad esile ikkagi tsipa kauem kohvipuru leotades. Filtrikohvi, presskann, mulksutaja. Parimad kohvimeistrid teavad, aga sellest kõva häälega rääkimine solvaks kallite jura-masinate õnnelikke omanikke.
    Parimates kohvikutes saab tellida eksklusiivselt klaasist kannus filtrikohvi (ma ei räägi siin baariletil tunde seisnud kannust vaid personaalselt valmistatud väikesest kannutäiest).

    Aga vabandust, see jutt väljus praegu OA bürsilemineku teemast.
  • "mehike"
    "MLindepuu"
    Seda õhukindlamat sulgemissüsteemi on päris paljudel pakkidel ju. Coffee People pakkidel, Bestbeansi omadel nii need avasta seeria, kui ka need mehenimedega, Alis Co ubadel ja mitmetel muudel ka, mida olen proovinud ja ei mäleta hetkel, et mis need olid.


    oo, hea teadmine. olen väga erinevaid kohvisid ostnud aga pole enne sellise paki peale sattunud. uurin neid tootjaid. vb asi selles, et nad ei tee robusta kohvi vaid ainult Arabicat, siis kõnnin letis neist mööda tavaliselt :) 100% robustat müüakse vad headele hotellidele ja tavainimestele ei jõuagi hea kohvi igapäevaseks tarbimiseks. Siis tulebki otsida, kus veidikenegi sisse pandud maitse parandamiseks...

    see tegi küll hommiku helgemaks@robustat müüakse ainult headele hotellidele? Mingi eriti peen huumor? Robusta on üldiselt odav saas, toodetud Vietnamis suures osas ja seda lisatakse arabicale, et hinda alla saada, eriti meisterlik on sells Lavazza, kes suudab eritehnoloogijaga robusta maitse maha tömmata ja siis seda pool arabicaga segada, nii, et inimene aru ei saa. FIltrikohv, presskann, mida veel? Korra oled korralikule espressomasinale üle läinud, siis enam ikka nende poole ei vaata.
  • "tomm_a"
    "Taavi"
    Keegi selle kohvi igapäevane tarvitaja on või teab kedagi kes on?


    Olen sooduka ajal Selverist paar korda ostnud - OK kohv on, tavaline.


    Nr. 3 on parim mis siiani olen ostnud võrreldes kõikide teistega, vähemalt koduses käpaga ja jahvatiga masinas.
  • "pahurik"

    see tegi küll hommiku helgemaks@robustat müüakse ainult headele hotellidele? Mingi eriti peen huumor? Robusta on üldiselt odav saas, toodetud Vietnamis suures osas ja seda lisatakse arabicale, et hinda alla saada, eriti meisterlik on sells Lavazza, kes suudab eritehnoloogijaga robusta maitse maha tömmata ja siis seda pool arabicaga segada, nii, et inimene aru ei saa. FIltrikohv, presskann, mida veel? Korra oled korralikule espressomasinale üle läinud, siis enam ikka nende poole ei vaata.


    Robusta osas üldiselt nõus, kuigi paljude maitsenüansside jaoks on ta teinekord siiski mingis koguses vajalik.
    Filterkohvi mustamise osas aga jätad halva mulje. Küsimus on selles, mida filterkohvi all mõelda.
    Ka kõige suurema tuumapohmelliga teen ma kvaliteetsema chemexi kui ükskõik mis käpakas.
  • "pahurik"
    FIltrikohv, presskann, mida veel? Korra oled korralikule espressomasinale üle läinud, siis enam ikka nende poole ei vaata.

    Pahurik oma tuntud headuses -- ilmselt on omale mõni aeg tagasi mingi edeva masina hankinud :D

    Võtaks väita, et igaühele oma. Isiklikult eelistan korraliku espressomasina ja korralike ubade tulemusel valminud vedelikku, samas kasutan ka muid meetodeid kohvi valmistamiseks. Sõltub oludest-tujudest.

    Peamine on lõppkokkuvõttes pigem kohviubade kvaliteet kui konkreetne meetod.
  • "ziff"
    "pahurik"
    FIltrikohv, presskann, mida veel? Korra oled korralikule espressomasinale üle läinud, siis enam ikka nende poole ei vaata.

    Pahurik oma tuntud headuses -- ilmselt on omale mõni aeg tagasi mingi edeva masina hankinud :D

    Võtaks väita, et igaühele oma. Isiklikult eelistan korraliku espressomasina ja korralike ubade tulemusel valminud vedelikku, samas kasutan ka muid meetodeid kohvi valmistamiseks. Sõltub oludest-tujudest.

    Peamine on lõppkokkuvõttes pigem kohviubade kvaliteet kui konkreetne meetod.

    no just, uba loeb, aga ma olen 30a jooksul need kõik etapid läbinud, filterkohvist, presskannuni ja sealt espressoni ja vahel olen kasutanud ka padjamasinat, eks kui toore on korralik, on tulemus ka. Kuna joon piima pealt kohvisi, siis eks sealt tuleb see masina eelistus.
    PS mul on ilmselt mingi 10+a vana masin, tuleks jah uus soetada
    Miskipärast parimad baristad teevad kohvi käpaga espressomasinaga, mitte filterkohvimasinaga, ilmselgelt nad ei jaga matsu.
  • "pahurik"
    "ziff"
    "pahurik"
    FIltrikohv, presskann, mida veel? Korra oled korralikule espressomasinale üle läinud, siis enam ikka nende poole ei vaata.

    Pahurik oma tuntud headuses -- ilmselt on omale mõni aeg tagasi mingi edeva masina hankinud :D

    Võtaks väita, et igaühele oma. Isiklikult eelistan korraliku espressomasina ja korralike ubade tulemusel valminud vedelikku, samas kasutan ka muid meetodeid kohvi valmistamiseks. Sõltub oludest-tujudest.

    Peamine on lõppkokkuvõttes pigem kohviubade kvaliteet kui konkreetne meetod.

    no just, uba loeb, aga ma olen 30a jooksul need kõik etapid läbinud, filterkohvist, presskannuni ja sealt espressoni ja vahel olen kasutanud ka padjamasinat, eks kui toore on korralik, on tulemus ka. Kuna joon piima pealt kohvisi, siis eks sealt tuleb see masina eelistus.
    PS mul on ilmselt mingi 10+a vana masin, tuleks jah uus soetada
    Miskipärast parimad baristad teevad kohvi käpaga espressomasinaga, mitte filterkohvimasinaga, ilmselgelt nad ei jaga matsu.


    Uba loeb.
    Mingi elementaarne loogika ka.

    Parim barista teeb kohvi kõigega.
    Eelkõige sellega, mis mahult raha toob. Tihti on selleks käpakas.
    A kui sa küsid ta käest, mis meetodil ta saab kõige puhtama ja autentsema kohvi, siis ta ütleb sulle chemex või v60.
    Ilmselgelt... kui ta jagab matsu.
  • Karel8, ma puht huvi pärast küsin kuidas käpakas tihti paremini mahult raha toob? Enamus inimesi tegelikult ei huvita kuidas kohvi on valmistatud nagu ise üritasid enne ka väita, loeb löpptulemus. Ja käpagaga jamamine ei ole just kõike kiirem meetod raha teenida või on?
  • See on huvitav, kuidas inimesed suudavad mõrule ainele, mille ainus sisuline väärtus on aju stimuleerimine, hea maitse külge mõelda :)

    P.S. Joon ka praegu kohvi, aga mitte tema hea maitse pärast
  • Pahurik ma arvan,et inimeste kinnisidee on see,et kui tehakse käpaga on raha väärt ja seda ei saa kodus.
  • "pahurik"
    "mehike"
    "MLindepuu"
    Seda õhukindlamat sulgemissüsteemi on päris paljudel pakkidel ju. Coffee People pakkidel, Bestbeansi omadel nii need avasta seeria, kui ka need mehenimedega, Alis Co ubadel ja mitmetel muudel ka, mida olen proovinud ja ei mäleta hetkel, et mis need olid.


    oo, hea teadmine. olen väga erinevaid kohvisid ostnud aga pole enne sellise paki peale sattunud. uurin neid tootjaid. vb asi selles, et nad ei tee robusta kohvi vaid ainult Arabicat, siis kõnnin letis neist mööda tavaliselt :) 100% robustat müüakse vad headele hotellidele ja tavainimestele ei jõuagi hea kohvi igapäevaseks tarbimiseks. Siis tulebki otsida, kus veidikenegi sisse pandud maitse parandamiseks...

    see tegi küll hommiku helgemaks@robustat müüakse ainult headele hotellidele? Mingi eriti peen huumor? Robusta on üldiselt odav saas, toodetud Vietnamis suures osas ja seda lisatakse arabicale, et hinda alla saada, eriti meisterlik on sells Lavazza, kes suudab eritehnoloogijaga robusta maitse maha tömmata ja siis seda pool arabicaga segada, nii, et inimene aru ei saa. FIltrikohv, presskann, mida veel? Korra oled korralikule espressomasinale üle läinud, siis enam ikka nende poole ei vaata.


    Eksid, ei minda naljalt filtrikohvi ega presskannu pealt ära. Tean väga paljusi kes üldse mingit masina kohvi ei soovi.
  • Just nii! Soetasime koju käpaga aparaadi, noh hea ise maitsvat kohvi teha. Umbes kuu hiljem avastasime prouaga, et hommikul tegelikult ikka ei viitsi sellega mässata, vaid mugavam ports presskannuga valmis teha ja kõik kes tahavad saavad sealt ise kallata. Käpaga aparaat läks turgu ja leidis uue omaniku, kes suure tõenäosusega avastas sama asja.
  • "Loowi"
    See on huvitav, kuidas inimesed suudavad mõrule ainele, mille ainus sisuline väärtus on aju stimuleerimine, hea maitse külge mõelda :)

    P.S. Joon ka praegu kohvi, aga mitte tema hea maitse pärast


    Eks inimesed on erinevad. Ma joon ainult kofeiinivaba, kõik küsivad, et miks siis üldse, aga mulle meeldib maitse. Valmistamisviiside puhul loeb ka mugavus. Kodus kui gurmaane seltskonnas pole, on mugav kui igaüks saab ise espressomasinaga 1 nupuvajutusega omale värske tassitäie teha, mis ei oleks seisnud ega jahtunud. Kohvikus teine asi, seal eeldaks kõrget kvaliteeti.
  • Olen kunagi töötanud hulgimüügis kus tegelesime kohviga. Verine äri, isegi suurtegijate tohutute turundusrahadega ei saavutata mõistlikku käivet. Eesti inimene tahab ikka Pauligit. Nüüd mingil määral Nescafe kapsleid ka. Kõik muu on laias laastus sandisendid kui turuosa vaadata. See, et siin paar gurmaani joovad muud, ei tähenda, et nende kahe raha väikebrändidel kasumit aitavad teenida.

    Teine sama hull äri on veemüük. Borjomi ja Värska ning uutele tegijatele kohta pole. Kui oma raha peale kuri oled (firma loojana), siis see on selline "hea" koht kuhu vaadata.
  • "pahurik"
    Karel8, ma puht huvi pärast küsin kuidas käpakas tihti paremini mahult raha toob?

    Parim barista (nagu sa nimetasid) teeb käpaga 3x müügi mahuühiku sama ajaraami sees kui ükskõik muu kvaliteet drip kohve, mille protsessi kiirendamine pole võimalik. Maakülgetõmbejõud on sel puhul aeglane konstant.

    "pahurik"
    Enamus inimesi tegelikult ei huvita kuidas kohvi on valmistatud nagu ise üritasid enne ka väita, loeb löpptulemus


    Sõltub sellest, mida lõpptulemuse all mõeldakse. Kui lihtsalt pruunjasmustjas vedelik tassis, siis jah. Kui sama vedelik eesmärgiga kanda toimeainet organismi, siis võimalik. Kui aga eesmärk on kõrgem keemiline kvaliteet ja organoleptiline nauding, siis tulevad mängu erinevad valmistusviisid. Chemex näiteks on filterkohv, jama või? :)

    Ma saan aru, et võib tunduda juuksekarva lõhki ajamisena või sittumisest tseremoonia korraldamisena, aga näed, inimesed lähevad lausa börsile!

  • "Lagnese"
    Olen kunagi töötanud hulgimüügis kus tegelesime kohviga. Verine äri, isegi suurtegijate tohutute turundusrahadega ei saavutata mõistlikku käivet. Eesti inimene tahab ikka Pauligit. Nüüd mingil määral Nescafe kapsleid ka. Kõik muu on laias laastus sandisendid kui turuosa vaadata. See, et siin paar gurmaani joovad muud, ei tähenda, et nende kahe raha väikebrändidel kasumit aitavad teenida.


    Mina olen just see keskmine VEHM, kes on aastakümneid seganud kohvi tassi sisse. Pauligi puruga põhiliselt. :) Nüüd sel aastal ostsin ka lõpuks masina, kuhu valan sisse Pauligi ube :) Sai proovitud ka teisi ube aga need rändasid lõpuks siiski prügikasti.
    Mida ma tahan sellega öelda - ma tean, et minusuguseid võhikuid on liiga palju selleks, et julgeksin sellesse ärisse oma raha paigutada. Või noh, kui, siis pigem Pauligisse :D



  • "pahurik"

    Miskipärast parimad baristad teevad kohvi käpaga espressomasinaga, mitte filterkohvimasinaga, ilmselgelt nad ei jaga matsu.


    Kuulsin kunagi raadiointervjuud (Vikerraadio "Huvitaja" vist) baristade maailmameistrivõistlustelt tulnud tüübiga. Interviuu lõppes saatehuhi küsimsega, et milline siis on ikkagi parim kohvi? Vastus oli, et eks ikka värska filtrikohvi.
    Võistlus käib seal arvatavast rohkem nende vahukujundite tegemise peale jms.

    "Loowi"
    See on huvitav, kuidas inimesed suudavad mõrule ainele, mille ainus sisuline väärtus on aju stimuleerimine, hea maitse külge mõelda :)

    P.S. Joon ka praegu kohvi, aga mitte tema hea maitse pärast


    Kui jood peavoolu ülekõrvetatud tumedat rösti, siis ongi mõru. Suurem osa arvavad, et selline peabki kohvi maitse olema. Kui leiad aega otsida heleda röstiga kohvi, siis avastad aroomi ja maitsed ka. PS. Mida heledam röst, seda rohkem koffeiini ja vähem kantserogeeni.

  • Milline kohvi see OA l on heleda röstiga?
  • "Visahing"
    Milline kohvi see OA l on heleda röstiga?


    OA No1, aga on veel heledamaid. Neid saab näiteks Rocca keskuse kohvi ja tee boxist (Tavidi kõrval) või Courmet Coffest Koidula tänaval. Seal saab ka värsket filtrikohvi lauda telleda.

  • "Lagnese"
    Olen kunagi töötanud hulgimüügis kus tegelesime kohviga. Verine äri, isegi suurtegijate tohutute turundusrahadega ei saavutata mõistlikku käivet. Eesti inimene tahab ikka Pauligit. Nüüd mingil määral Nescafe kapsleid ka. Kõik muu on laias laastus sandisendid kui turuosa vaadata. See, et siin paar gurmaani joovad muud, ei tähenda, et nende kahe raha väikebrändidel kasumit aitavad teenida.

    Teine sama hull äri on veemüük. Borjomi ja Värska ning uutele tegijatele kohta pole. Kui oma raha peale kuri oled (firma loojana), siis see on selline "hea" koht kuhu vaadata.


    Huvitav. Kõlab usutavalt, kuigi mulle kõrvaltvaatajana tundub, et kodutarbijate jaoks on Löfberg's Lila ka üsna populaarne kaubamärk, aga see võib vabalt olla minu tutvusringkonna bias.

    Selles mõttes tundub sarnane turg õllega, kus ka 90% inimestest (ja pubidest) tellib kas Saku Originaali või A Le Coq Premiumit ja see 10% kes huvitub veidi teistsugustest maitseelamustest ja tahab uusi asju proovida, pihustub mingi 100+ erineva sordi vahel ära. Väikesed tegijad võitlevad põhiosas selle 10% pärast omavahel ja see protsess, et õnnestuks tarbija maitset kuidagi mainstream'ist eemale sikutada läheb hirmus visalt ja nõuab palju aega.
  • "Loowi"
    See on huvitav, kuidas inimesed suudavad mõrule ainele, mille ainus sisuline väärtus on aju stimuleerimine, hea maitse külge mõelda :)

    P.S. Joon ka praegu kohvi, aga mitte tema hea maitse pärast


    Minu puhul kohvil täiesti null mõju millegi stimuleerimiseks. Hommikul tarbides ei ärata ja õhtul tarbides ei takista magama jääda.

    Joon puhtalt maitse pärast ja mul on täiesti suva, kas mulle see päriselt maitseb või olem ma selle suutnud külge mõelda kohvile, et see mulle väga maitseb. :D :D
  • "MLindepuu"
    Joon puhtalt maitse pärast ja mul on täiesti suva, kas mulle see päriselt maitseb või olem ma selle suutnud külge mõelda kohvile, et see mulle väga maitseb. :D :D

    Maailm oleks ilmselt veidi värvilisem kui ma suudaks mittemaitsvatele asjadele mõnusa maitse külge panna. Õluga on see veidi ka õnnestunud, tume õlu tundub mulle arusaamatutel põhjustel hea kraam. Veinikoolitused on maitseelamuste mõttes kõik tühja läinud, ainus tulemus on see, et suudan odavatel ja kallitel veinidel vahet teha ning enam-vähem õigeid silte külge panna.

    Vabandan off-topicu pärast. Jõudu ja jaksu kohvimeistritele!
  • Avaldati OA-Coffe prospekt.

    OA Coffee AS-i aktsiate esmase avaliku pakkumise teade
    OA Coffee AS (registrikood 12883571, Veldi tee 5, Veneküla, Rae vald, 75325 Harju maakond, Eesti, OA Coffee) korraldab oma aktsiate esmase avaliku pakkumise. Pakkumise aluseks on OA Coffee poolt koostatud ettevõtte kirjeldus, mis on kättesaadav OA Coffee kodulehel https://oa-coffee.com/wp-content/uploads/2021/11/OA-Coffee-ettevo%CC%83tte-kirjeldus.pdf. Kuna pakkumise kogumaht jääb alla 2,5 miljoni euro, ei koostata ega avalikustata avaliku pakkumise prospekti.

    Avalikult pakutakse kuni 150 000 aktsiat, OA Coffee jätab endale õiguse suurendada pakutavate aktsiate arvu 15 000 aktsia võrra, kokku kuni 165 000 aktsiani. Pakkumisest saadavat tulu, suurusjärgus 495 000 kuni 544 500 eurot, plaanitakse kasutada uute funktsionaalsete kohvide ja elamuskohvide tootearenduse ja müügiga seotud tegevustele, üldisele müügi- ja turundustegevusele, tootmistegevuse edendamisele ja optimeerimisele, röstikojas oleva koolitusklassi/showroomi väljaehitamiseks ning täiendava esinduskohviku avamisele.

    Pakkumine on suunatud jae- ja institutsionaalsele investorile Eestis. OA Coffee on esitanud taotluse oma aktsiate, s.h pakkumise käigus emiteeritavate aktsiate kauplemisele võtmiseks mitmepoolsel kauplemissüsteemil First North. Nasdaq Tallinn AS-i noteerimisorgan ei ole käesoleva teate seisuga teinud veel otsust OA Coffee aktsiate kauplemisele võtmise kohta First Northil (seoses OA Coffee taotluse menetlemisega noteerimisorgani poolt võib tekkida vajadus teha käesolevas teates viidatud ettevõtte kirjelduses muudatusi ja avalikustada selle kohta täiendav teade).

    Ülevaade pakkumise olulistest tingimustest:

    Pakkumisperiood, mille jooksul on võimalik aktsiaid märkida, algab 8. detsembril 2021 kell 10:00 ning lõppeb 15. detsembril 2021 kell 16:00 (Eesti aja järgi).
    Pakutava aktsia hind on 3,30 eurot, millest 0,10 eurot on nimiväärtus ja 3,20 eurot on ülekurss. Märkida saab üksnes täisarvu aktsiaid.
    Jaeinvestor, kes soovib esitada märkimiskorraldust, peab selleks ühendust võtma oma Eesti Väärtpaberite Registris avatud väärtpaberikonto halduriga.
    OA Coffeel on ühte liiki aktsiaid ja avaliku pakkumise raames pakutakse sama liiki aktsiaid.


    OLULISED KUUPÄEVAD

    Alltoodud ajakavas on toodud pakkumisega seotud olulisemad kuupäevad.

    8. detsember 2021 Pakkumisperioodi algus
    15. detsember 2021 Pakkumisperioodi lõpp
    16. detsember või sellele lähedane kuupäev OA Coffee avaldab pakkumise tulemused ning määrab ja teatab aktsiate jaotamise (Jaotamise päev)
    20. detsember 2021 või sellele lähedane kuupäev Uute aktsiate ülekandmine investoritele ja aktsiate eest tasumine (Arvelduspäev)
    3. jaanuar 2022 või sellele lähedane kuupäev Kauplemise algus Nasdaq Tallinn First Northil
  • "momentum"
    Avaldati OA-Coffe prospekt.


    Kuna pakkumise kogumaht jääb alla 2,5 miljoni euro, ei koostata ega avalikustata avaliku pakkumise prospekti. :D :D

    A ma saan aru küll, mis sa mõtlesid. Lihtsalt heas mõttes naljakas. :D
  • Vaadates seda tutvustavat dokumenti on mul endiselt raske mõista, et mis mõte on maksta 20x omakapitali ja 6x 2020 müüki ettevõtte eest, mille brutomarginaal on 24% ja turu eripärast tulenevalt ilmselt jääb ca samasse suurusjärku. Selle eest, et finantsprognoosi on pastakast imetud suvalise kordajaga läbi korrutatud ilusad numbrid?
  • Esimene assotsiatsioon tekib kaks aastat tagasi Funderbeamis rahakaasamise kampaaniat teinud Juustukunigatega. Tookord oli kampaania eesmärk kaasata 300k eur ja plaan kolme aasta jooksul kasvatada käive ca 2.5m eurilt 5.0m eurile. OA-l sutsu ambitsioonikamad numbrid, aga suurusjärk sama – kaasata 495k eur ja kasvatada käivet kolme aasta jooksul ca 0.7m eurilt, 4.0m eurile. Mõlemad toiduainetööstuses ja oma tootega kõrgema otsa niššis, ehk üsna kitsas (väike ja konkurentsitihe) turg. Kasumimarginaalid suures plaanis võrreldavad, valuationit enam ei mäleta.

    Vähese huvi tõttu ei osutunud Juustukuningate kampaania tookord edukaks. Kuna teine aeg ja teine platvorm (ja teine ettevõte), siis saab näha, ehk seekord läheb paremini.
  • "Joonas Joost"
    Esimene assotsiatsioon tekib kaks aastat tagasi Funderbeamis rahakaasamise kampaaniat teinud Juustukunigatega. Tookord oli kampaania eesmärk kaasata 300k eur ja plaan kolme aasta jooksul kasvatada käive ca 2.5m eurilt 5.0m eurile. OA-l sutsu ambitsioonikamad numbrid, aga suurusjärk sama – kaasata 495k eur ja kasvatada käivet kolme aasta jooksul ca 0.7m eurilt, 4.0m eurile. Mõlemad toiduainetööstuses ja oma tootega kõrgema otsa niššis, ehk üsna kitsas (väike ja konkurentsitihe) turg. Kasumimarginaalid suures plaanis võrreldavad, valuationit enam ei mäleta.

    Vähese huvi tõttu ei osutunud Juustukuningate kampaania tookord edukaks. Kuna teine aeg ja teine platvorm (ja teine ettevõte), siis saab näha, ehk seekord läheb paremini.


    Kas mündipesula polnud ka midagi taolist?
  • Tere kõigile ja mul hea meel näha et arutelu siin juba aktiivselt käib! :)

    Olen OA Coffee asutaja ja tegevjuht ning vastan alljärgnevalt siin tekkinud küsimustele.

    1) Arabica ja Robusta - üldiselt peetakse arabicat siiski kvaliteetsemaks kohviliigiks. Arabica kohvis (millel omakorda on kümneid erinevaid sorte nagu ka robustal) on ca kaks korda vähem kofeiini kui robustas, maitse on mahedam ja nüansirikkam. Robustat kasutatakse pigem lisana arabicale (eriti armastatakse seda teha vahemeremaades) tugevama ja jõulisema maitse saamiseks eelkõige espressopõhistel jookidel, et maitse piima alt välja tuleks paremini (cappuccino, latte jne). Aga on ka kvaliteetseid robusta sorte olemas - need on muidugi üsna kallid üldiselt.

    Meie valikust on robustat kahes kohvisegus - OA No3 ja OA Tugev Espresso.

    2) Röstiastmed - reeglina jaotatakse hele, keskmine ja tume. Maitse asi, mis kellelegi meeldib. Heleda röstid sobivad mustalt nautimiseks ja on hapukamad, puuviljalisemad ja võivad peita enda rohkem nüansse. Piima all jällegi võivad jääda nõrgaks ja võib ära kaduda klassikaline "kohvi maitse". Keskmine röst on universaalne ja sobib erinevate meetoditega. Tume röst sobib pigem espressopõhistele piimajookidele, et maitse paremini välja tuleks piima alt.

    OA valikus on esindatud erinevate röstiastmetega kohvid - heledast röstist on nt. OA1, Peruu ja Etioopia.

    3) Kofeiinivaba kohv - viimasel ajal aina populaarsemaks muutumas, sest mõned inimesed ei talu kofeiini. Meil on valikus täiesti kemikaalivaba, maailma ühe kõige naturaalsema meetodiga dekaffeineeritud kofeiinivaba uba - Peru Swiss Water Decaf

    4) Maksuvõlg - tõepoolest, meil oli pisike maksuvõlg ca 800€, sest tänu auditile oli vaja natuke lisatulu deklareerida. See sai koheselt ka likvideeritud ning finantsandmete vaheaudit on samuti edukalt läbitud. Tsiteerides klassikuid - oleme puhas kui prillikivi! :)

    5) Miks meisse investeerida - trendid näitavad, et kohvi juuakse aina enam maitse kui nö. "kofeiinilaksu" kättesaamise pärast. Me pole tegelikult kohviäris, vaid emotsiooni loomise äris ja kohv on vahend selleks. Tahame selle emotsiooni tuua inimeseni täpselt nii kuidas talle sobiv on (tavakohvid, elamuskohvid, kapslid, funktsionaalsed kohvid jne) samas mitte midagi peale surudes, vaid andes inimesele võimaluse ise otsustada - täpselt nagu meie visioon on (maailma kõige dünaamilisem ja autentsem kohvibränd).

    6) Kuidas kavatseme käibeeesmärkideni jõuda - usume eristumisse ja tugevasse ning kvaliteetsesse brändi. Sellepärast oleme ka vastu võtnud otsuse panustada energiat innovaatilistesse tooteseeriatesse ja alternatiivsetesse müügikanalitesse (lisaks tavajaekaubandusele). Tavajaekaubanduses käib tõepoolest madalate marginaalidega hinnasõda ja suurtel rahvusvahelistel ettevõtetel on seal mastaabiefekt ja hinnaeelis. Meie eesmärk on panustada uutesse ja arenevatesse kategooriatesse ning teha seal midagi teistmoodi, samal ajal mitte unustades ka tavajaekaubandust mille suunal meil endiselt palju kasvuruumi on.

    Samuti kui vaatate meie hinnapoliitikat, siis oleme oma segmendis tegelikult väga sõbralike hindadega. :)

    7) Brutomarginaal 24% - siinkohal tooks välja et selle aasta põhjal on meie brutomarginaal siiski 29% ja prognoosime lähiaastateks igaaastast brutomarginaali kasvu lähtudes järgnevast - hakkame tegutsema kategooriates, kus on oluliselt suuremad marginaalid; globaalne majanduskeskknd ja kõrgeks aetud toorme sisendhinnad langevad ühel hetkel jälle; saame korraga tellida suuremas koguses kohvi saavutades sellega mastaabisäästu.

    Loodetavasti sain siinkohal mõnedesse teemadesse natuke valgust heita. Andke palun julgelt teada, kui täiendavaid küsimusi on!
  • Alates tänasest saab märkida OA Coffee aktsiaid. Pakkumise teade
    Ettevõtte kirjeldus on kättesaadav ettevõtte kodulehel.

    OA Coffee pakub avalikult kuni 150 000 aktsiat, ülemärkimise korral kuni 165 000. Ühe aktsia märkimishind on 3,3 eurot.

    Märkimisperiood algas 8. detsembril 2021 kell 10.00 ning lõppeb 15. detsembril 2021 kell 16.00.
    LHV kliendid saavad aktsiaid märkida kliendikontorites ja internetipangas "Raha kasvatamise" menüüs "Väärtpaberite märkimine" alajaotuses. Märkimiskorralduse esitamise teenustasu on 3 eurot.

    Otselink märkimisele ->
  • Lugesin tänasest paberlehest, et investor Toomas ei märgi.

Threads list

Cookies

LHV website uses cookies to provide you with the best user experience. By clicking "I accept", you consent to the use of all cookies. Read more about the principles of using cookies.

pirukas_icon