Cleveron Mobility (CLEV)
Log in or create an account to leave a comment
-
Selguse mõttes teeks Cleveron Mobilityle oma teema.
Ettevõtte kirjeldusega saab tutvuda siin: https://cleveronmobility.com/et/investor/Isejuhtivate sõidukite tehnoloogiat arendav ja robotkullereid tootev Cleveron Mobility AS korraldab perioodil 16. – 17. juuni aktsiate esmase avaliku pakkumise ning noteerib aktsiad 28. juunil või selle lähedasel kuupäeval Nasdaq Tallinn AS-i poolt opereeritavas mitmepoolses kauplemissüsteemis First North.
Avalikult pakutavate aktsiate arv on kuni 2 673 795 aktsiat. Ühe aktsia hind on 1,87 eurot ning pakkumise tulemusel soovib Cleveron Mobility kaasata jaeinvestoritelt kokku kuni 5 miljonit eurot. Aktsiate avaliku pakkumisega kaasatud vahendeid kavatseb ettevõte kasutada tehnoloogiaarenduseks ja muudeks äriarendusteks.
Pakkumise korraldamisega soovib Cleveron Mobility võimaldada Eesti investoritel panustada kodumaisel teadus- ja arendustööl põhineva tehnoloogia ja isejuhtiva sõiduki globaalsesse edusse. Avaliku pakkumisega kaasatava kapitali maht on kuni 5 miljonit eurot. Vähemalt 100 000 eurot investeerida soovivatel professionaalsetel investoritel on võimalus osa võtta eraldi kinnisest suunatud pakkumisest.
Cleveron Mobility soovib autonoomsete sõidukite valdkonnas olla eeskäijate hulgas ning saavutada turuliidri positsiooni. Kuna ettevõte keskendub globaalsele kasvule ja masstootmise alustamisele, siis Cleveron Mobilityl ei ole lähiajal plaanis maksta dividende. -
Info, mida mina peamiselt otsisin:
Pakkumise käigus emiteerib ja pakub Emitent Eestis avalikult kuni 2 673 795 Pakkumise Aktsiat.
Aktsiad on vabalt võõrandatavad ning nendega kauplemine või nende pantimine ei ole piiratud.
Paralleelselt Pakkumisega, viib Emitent läbi ka kinnise suunatud pakkumise, mille käigus pakutakse
kuni 2 673 795 Aktsiat. Eeldusel, et Pakkumise ja kinnise suunatud pakkumise käigus märgitakse
investorite poolt ära kõik 2 673 795 Pakkumise Aktsiat ja kõik 2 673 795 kinnisel suunatud
pakkumisel pakutud aktsiat, on vahetult pärast uute aktsiate väljastamist Emitendi registreeritud
aktsiakapitali suurus 3 214 259 eurot ja Aktsiate koguarv vastavalt 32 142 590. Eeldusel, et kõik
Pakkumise Aktsiad ja kõik kinnisel suunatud pakkumisel pakutud aktsiad märgitakse investorite
poolt ära, moodustavad Pakkumise Aktsiad Emitendi aktsiakapitalist ca 8,32%. Pakkumise
arveldamise korraldab agendina AS LHV Pank. Aktsiakapitali suurendamine Pakkumise Aktsiate
ulatuses registreeritakse äriregistris eelduslikult 5. juulil 2022 või sellele lähedasel kuupäeval
(kuupäev võib muutuda).
3.2. Pakkumises osalema õigustatud isikud
Pakkumises on õigustatud osalema juriidilised ja füüsilised isikud Eestis, kellel on mõne Nasdaq CSD
kontohalduri (panga) vahendusel avatud väärtpaberikonto.
3.3. Pakkumise hind
Pakkumise Aktsia hind on 1,87 eurot ühe Pakkumise Aktsia kohta, millest 0,1 eurot on nimiväärtus
ja 1,77 eurot on ülekurss.
Emitent on uute aktsiate emissiooni jaoks leidnud ettevõtte väärtuse, kasutades selleks juhtkonna
finantsprognoosi ja diskonteeritud rahavoogude meetodit, ühildades seda informatsiooniga, mis on
(i) avalikult kättesaadav suurima konkurendi Nuro viimaste kapitali kaasamiste kohta ja ka teiste
sama sektori ühingute kapitali kaasamiste kohta ning (ii) Nuro osas kirjeldatud ka käesoleva
ettevõtte kirjelduse punktis 2.7 (võttes arvesse Emitendi hetke arengufaasi, võrreldes Nuroga). -
Kuulasin ära kaks podcasti, kus Cleveron Mobility esindajad käisid firma tegemistest rääkimas. Restart saates küsis Roonemaa just mind huvitavad küsimused. "Miks peaks nemad suutma isejuhtivate sõidukite küsimused ära lahendama miljoniliste eelarvega, kui seda pole suutnud veel lahendada firmad, kes on sinna alla ladunud kümneid miljardeid?" & "Miks peab vägisi pakke tooma koju ja kullerit/kullersõidukit valvama, kui enamusele sobib minna järgi kodu lähedal olevasse pakiautomaati?"
Mind igatahes täitsa ära veenda ei suudetud, sest tundub, et tegu saab olema korraliku mutiauguga, kuhu on raha vaja juurde veel ja veel ja veel 10+ aastat. Minu meelest peitub lahendus pakiautomaatides ja nende levitamises veel laiemalt kortermajadesse ja eramajade ette(mõnda olen juba Eestis näinud) jne. Vähemalt mina tellin alati paki automaati, isegi kui oleks tasuta kulleriga toomine koduhoovi. Samas ma vist olen veidi veider ka...ei mõista inimesi, kes tellivad rattakulleriga mcdonaldsist süüa endale koju. Aga näed, kui lähen mäkki, siis kullerid jooksevad iga natukese aja tagant kellegile seda koju ukse peale viima. Iseasi kas see kullerfirma sealt ka mingit kasumit teenib muidugi.
Muide, kas keegi julgeks ümber lükata CM väite, et kulleri kulust moodustab 80% kulleri palk?
Restart
https://restart.libsyn.com/0806-restart-miks-cleveron-mobility-endasse-nii-vga-usub
Investeerimisjutud
https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly93d3cuc3ByZWFrZXIuY29tL3Nob3cvNDkyMTA4Mi9lcGlzb2Rlcy9mZWVk/episode/aHR0cHM6Ly9hcGkuc3ByZWFrZXIuY29tL2VwaXNvZGUvNTAwODQ0OTI?sa=X&ved=0CAUQkfYCahcKEwjw4LPZsZ74AhUAAAAAHQAAAAAQAQ -
"teretore"
Muide, kas keegi julgeks ümber lükata CM väite, et kulleri kulust moodustab 80% kulleri palk?
Arvutame pisut Eesti näitel.
Paneme kulleri palgafondiks (koos sotsmaksu ja puhkusereserviga) 2800EUR. See teeks netoks ~1480. Palgauuring ütleb, et selle eest peaks kullereid saama küll.
Kui 2800 on 80%, siis 100% tuleb kenasti 3500EUR, ehk kõik muud kulud kokku on 700EUR. Sõiduki kogukulude hindamiseks on lihtsam vaadata täisrendi hindu, näiteks siit. Võtame tõenäolise kasumiosa maha ja võib laias laastus arvestada vähemalt 500EUR (vaikimisi pakkumiste läbisõidud on 20000 aastas, kulleril ilmselt läheb rohkem ja see tõstab kulu). Järgi jäänud 200EUR eest oleks vaja katta:
1. kütus
2. kogu administratiivne (kontor) overhead
Järeldus: ei vea välja olukorras, kus me palga osas olime pigem helded, sõiduki kulude osas aga pigem koonerdame.
-
Mõjal maailmas tõmmatakse selles sektoris otsi kokku
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-06-13/ev-truck-startup-electric-last-mile-says-it-plans-to-liquidate#xj4y7vzkg -
Kel huvi, siis seoses IPOga homme võimalik ettevõtte juhte kuulata ning aru pärida:
https://www.facebook.com/events/591703478844035?ref=newsfeed
-
Tervitus. Jagan siin huvilistele Cleveron Mobility investor decki linki
-
"peepkuld"
Tervitus. Jagan siin huvilistele Cleveron Mobility investor decki linki
Eelmises lõimes läks väga sisukaks rehvivahetusjutuks ja nii ma ei saanudki teada mis SAE tasemele teie sõiduk täna vastab?
Saan aru, et alla SAE 5 taseme pole ilma juhikohata sõidukiga lootustki legaalselt Euroopas teedele opereerima saada. Millal on teil plaanis SAE 5 vastavustestid läbida? -
See on siin natuke vildakas arusaam, et gigandid Tesla, Google, Amazon, Didi jne lahendavad kõik maailma probleemid.
Et autonoomsuse vallas pole mõtet enam ühtegi idu käivitada?
Tesla, kui kõige kõvem tegija autonoomsuse vallas, on selleks liiga hõivatud, et hakata mõtlema pakkide laiali vedamise peale.
Alguses ei pea kogu võrrandit lahendama - SAE 5 ja värgid.
Iduettevõte Tesla Motors ju ei läinud ka kohe maailma vägevate vastu laupkokkupõrkesse. Alguses oli nišiauto Roadster ilma laadimisjaamade ja juhiabita.
Kesklinnas on palju väikeseid poode kes ei saa hoida suurt laovaru. Nende operatiivne varustamine võib juba üsna kiiresti magus pala olla.
Seal võib Cleveronil mitu eelist korraga alla - ei mingit lärmi ega tossutamist, seetõttu lubatakse ehk ka päevasel ajal kaubavedusid teha ning seisu ajal juhi palk ei jookse.
See viimase miili vedude kasv järgmise 10 aasta jooksul on nii tohutu, et esialgu mahuvad kõik kenasti marjamaale ära. Alles siis kui valdkond saab küpsemaks läheb konsolideerumiseks ja turu jagamiseks.
Nagu Arno Kütt taskuhäälingus "Restart" välja tõi siis Eesti on maailmas üks suurima pakiautomaatide kontsentratsiooniga riike. Meil on seega teatud eelis e-kaubanduse valdkonnas. Samuti teeb väike riik bürokraatlike takistuste ületamise lihtsamaks - nagu tõestab Euroopas esimesena saadud luba liigelda avalikel teedel mehitamata sõidukiga.
Loogiliselt võttes peaks lähiajal hakkama tulema veel rohkem uudiseid koostöö kohta selle maailma ja suurte ja vägevatega. Suurte ettevõtete jaoks on tegu lihtsalt kindlustuspoliisiga ja võimalusega tuleviku arenguteks valmisolekut saavutada. Ilma pilootimata on raske öelda milline logistikapartner on parim.
Ise olen samuti pakiautomaadi usku. Aga ettevõttelt ettevõttele kaupade veol võib Cleveron Mobility'l olla jumet.
(Cleveroni jagunemise tulemusel oman pisikest positsiooni) -
"peepkuld"
Mis see krüptiline pilt tähendama peaks? Deal DHLiga või lootus, et nii läheb? -
"Street"
Mis see krüptiline pilt tähendama peaks? Deal DHLiga või lootus, et nii läheb?
Eile avaldati börsiteade: Cleveron Mobility alustas koostööd maailma juhtiva logistikateenuse pakkujaga DHL ExpressMaailma juhtiv logistikateenuse pakkuja DHL Express hakkab Tallinnas testima Cleveron Mobility mehitamata robotkullerit Clevon 1. DHL-i värvides sõidukit saab Tallinna tänavatel näha alates selle aasta juulist.
Cleveron Mobility robotkullerite testimise käigus saab DHL Express katsetada viimase miili elektrifitseerimist, mis on DHL-i hiljuti välja kuulutatud jätkusuutlikkuse tegevuskava üks peamisi tugisambaid. -
"martk"
Ise olen samuti pakiautomaadi usku. Aga ettevõttelt ettevõttele kaupade veol võib Cleveron Mobility'l olla jumet.
Ka retailis on see häda, et sinna pakiautomaati ei mahu suurt midagi peale pudi-padi. Tahad tellida netist jooksu talverehve või aiamööbli ja ongi pizdets. Ikka tuleb kaubik õue peale.
Ettevõtete kaubavedu toimub euroalustega. Ei tundu nagu, et sellel aparaadil oleks euroaluse tõstemehhanism või maha veeretamise ramp. Ei saa vast eeldada, et iga tellija oma roclaga alused maha laadib või käsitsi kaenla all lattu tühjaks tassib. Eks proovi alusetäis FIBO-kive ümber lapata. -
Selline küsimus, et kui kulleri palgad on suur probleem ning hetkel on tehnoloogiliselt ja ka seadusega võimalik neid autosid ekraani taga juhtida, kas siis ei oleks mõtekas teha intermediate step ning rajada näiteks Indiasse lihtsalt juhtimiskeskus? Saaks siis masinad vurrama panna, mingeid positiivseid rahavooge tekitama hakata ning selle kõrvalt juba täismobiilsuse poole liikuda.
-
"Onu Ott"
/../ ning hetkel on tehnoloogiliselt ja ka seadusega võimalik neid autosid ekraani taga juhtida, kas siis ei oleks mõtekas teha intermediate step ning rajada näiteks Indiasse lihtsalt juhtimiskeskus? /../
See on paraku väärarusaam, mille najalt mõned pappi üritavad kokku lükata.
See, mida Starship teeb kõnniteedel - mingid potsikud liigutavad, siis seisavad, siis jälle liigutavad natuke.. vahepeal tehakse tarkvara update - ei ole võimalik sõiduteedel. Märksõnad on juhi vastutus, sujuv liiklus, teiste liiklejate ohustamine, tehnoseisundi kontroll, tüübikinnitused.
Kes ja kuidas muidu kontrolliks, mitut "teleopereeritavat" masinat üks "hindu" kuskilt juhib? Ega see "hindu" pole väsinud või laksu all? Iga tarkvaraupdate teeb eelnevast masinast uue masina - kas see uus on sama turvaline kui eelmine? Jne.
Seepärast liigub asi sinnapoole, et teedele lubatakse ainult teatud minimaalse (SAE 5) autonoomsuse tasemele vastvad ja vastavad jõudluse, võimekuse ja ohutustestid läbinud sõidukid. Teleopereerimine on vaid äärmisel juhul back-up. Vastupidi ei saa olla.
Testimiseks ja katsetamiseks võib kohalik omavalitsus omal riisikol anda ka piiratud (ajaliselt ja ruumiliselt) loa ka vastavaid teste mitte läbinud sõidukeid avalikel teedel kasutada. Aga see pole skaleeritav bisnjakk. -
"PeaLiK"
"martk"
Ise olen samuti pakiautomaadi usku. Aga ettevõttelt ettevõttele kaupade veol võib Cleveron Mobility'l olla jumet.
Ka retailis on see häda, et sinna pakiautomaati ei mahu suurt midagi peale pudi-padi. Tahad tellida netist jooksu talverehve või aiamööbli ja ongi pizdets. Ikka tuleb kaubik õue peale.
Ettevõtete kaubavedu toimub euroalustega. Ei tundu nagu, et sellel aparaadil oleks euroaluse tõstemehhanism või maha veeretamise ramp. Ei saa vast eeldada, et iga tellija oma roclaga alused maha laadib või käsitsi kaenla all lattu tühjaks tassib. Eks proovi alusetäis FIBO-kive ümber lapata.
Sa konkreetselt kirjeldad väga väikest ja spetsiifilist segmenti. Informatsioon pakkide mahu osas tuleb koostööpartneritelt/tulevastelt klientidelt ning ennekõike tundub lahendus nö linnakeskkonda minevat , kus lahendatakse teist muret kui FIBO blokkide koju tellimine. Kunagi sai elatud vanalinnas ning kauba toomise ajal oli see euroalus väga haruldane nähtus ning praegu kui mõtlen oma viimase nt 10 tellitud paki peale, siis max mõõt oli kingakarp basically. -
martk rääkis ettevõtete kaubaveost - "väga väike ja spetsiifiline segment"?!
Kingakarbi või pizza pärast ei hakka keegi seda minikaubikut kuhugi vanalinna munakivitänavatele seiklema saatma. Pole öko. Pole roheline. Pole odav. -
Eesti on liitunud nii Viini kui Genfi konventsiooniga, mis käsitlevad liiklust. Paar väikest snippi nendest...
Viini 1968. aasta konventsioon:
Genfi 1949. aasta konventsioon:
Kuidas juhita sõidukid meil liiklusesse saavad, sellest mina aru ei saa. Kui ka eeldada, et juht on, aga kusagil kaugel ja üks paljude sõidukite peale, siis ei saa ma aru, kuidas tagatakse see, et juht on juhtimiseks sobivas seisundis.
-
USAs Google-i jne isesõitvat miljoneid kilomeetreid läbinud. Mingi konventsioon seda ei peata. Sama ka siin. Tõlgendatakse ümber ja asi korras (juht on olemas - arvuti! vms).
-
Esimese suurema jamani - mis tuleb absoluutselt kindlasti.
-
Pärast mida reguleeritakse asja tõenäoliselt riikide poolt, mitte seetõttu, et mingi iidvana konventsioon räägib juhiga autost.
-
"Onu Ott"
... kas siis ei oleks mõtekas teha intermediate step ning rajada näiteks Indiasse lihtsalt juhtimiskeskus? Saaks siis masinad vurrama panna, mingeid positiivseid rahavooge tekitama hakata ning selle kõrvalt juba täismobiilsuse poole liikuda.
India ja Eesti vaheline internetiühendus on räige läägiga, see välistab hindude palkamise. Me võime siin omal kasvõi 5G autodesse panna, aga India ei nihku sellest meetritki meile lähemale.
Juhita sõitmise legaliseerimise osas on USA ja Hiina mitu aastat Euroopast ees. Seal on huvi selle vastu miskipärast suurem olnud. Võib-olla seetõttu, et seal on seda tehnoloogiat kauem arendatud. Kaugel Cleveron Mobility omadega on, teavad vaid nad ise. Soomes näiteks on üks startup vähemalt 5 aastat seda viimase miili probleemi lahendanud, sh ka Soome ja Norra lumistes talveoludes. Nende masinad suudavad lumisel teel kuni 30 km/h ise sõita: https://www.youtube.com/watch?v=iYJz59Mdfrk
Cleveron suudab vist hetkel ainult joonte vahel sõita või saab juba ilma joonteta ka hakkama? -
Cleveroni lähenemise juures meeldib mulle see paindlikus, mida annab asjaolu, et nemad on disaininud nii tarkvara kui ka riistvara, mitte ei üritada mingisse Toyotasse kunstlikku aju sisse pumbata. Ma arvan, et ainuüksi sääst, mis tuleb sellest, et sa ei pea ühilduma kellegi teise süsteemidega, on meeletu.
-
"invictus"
Ma arvan, et ainuüksi sääst, mis tuleb sellest, et sa ei pea ühilduma kellegi teise süsteemidega, on meeletu.
Miks DHL seda meeletut säästu ise ei taha kogeda ja otsib partnereid? Kas neil pole paari miljonit, et see asi ise ära teha?
Muide, kui sul on tehnoloogia, mis suudab _iga_ auto peal hakkama saada, on su ettevõttel oluliselt suurem potentsiaal kui ühele mudelile arendatud toode. See Toyota oli lihtsalt üks katsetus, neil on mingid muud kärud ka testimisel. -
Päeva lõpuks on see iPhone vs Android disainifilosoofiline vaidlus, mida ma eraldi ei viitsi ära pidada. Mõlemal lähenemisel on omad head ja vead aga ühele sinu enda poolt kujundatud riistvarale on ju selgelt lihtsam tarkvara toota.
-
"invictus"
USAs Google-i jne isesõitvat miljoneid kilomeetreid läbinud. Mingi konventsioon seda ei peata. Sama ka siin. Tõlgendatakse ümber ja asi korras (juht on olemas - arvuti! vms).
Too meile siis eraldi välja ka palju Google on sellele asjandusele raha kulutanud. :)
Googeldades üsna lihtsasti leitav. Aga Google-l on vundament kust seda raha riisuda.
Cleveronil on see vundament aktsionärid. -
"harley"
"invictus"
USAs Google-i jne isesõitvat miljoneid kilomeetreid läbinud. Mingi konventsioon seda ei peata. Sama ka siin. Tõlgendatakse ümber ja asi korras (juht on olemas - arvuti! vms).
Too meile siis eraldi välja ka palju Google on sellele asjandusele raha kulutanud. :)
Googeldades üsna lihtsasti leitav. Aga Google-l on vundament kust seda raha riisuda.
Cleveronil on see vundament aktsionärid.
Ma ei saa isegi natuke aru, et miks sa minult seda küsisid. Minu vastus puudutas viidet/küsimust, justkui siin konventsioonid saaksid takistuseks tehnika arengule. -
Cleveron Mobility AS-i aktsiate esmase avaliku pakkumise tulemused
Cleveron Mobility AS (registrikood 16472103, aadress Reinu tee 48, Viljandi, Viljandi maakond 71020, „Ettevõte“) annab käesolevaga teada Ettevõtte aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO) („Pakkumine“) tulemustest.
Pakkumine lõppes 17. juunil 2022 kell 16.00. Pakkumise tulemusel soovis Ettevõte kaasata kuni 5 miljonit eurot kuni 2 673 795 Ettevõtte uue lihtaktsia emiteerimise teel („Pakkumise Aktsiad“). Pakkumise käigus märgiti 6 734 investori poolt kokku 2 706 373 aktsiat 5 060 917,51 euro eest ehk pakkumise tulemuseks oli väike ülemärkimine.
Ettevõtte juhatuse esimehe Arno Küti sõnul oli Pakkumine väga edukas arvestades keerulisi aegu finantsturgudel. „Täname kõiki märkijaid ja võtame avasüli vastu kõik meie uued aktsionärid. Ettevõttel lisandus ligi 7000 aktsionäri. Me teeme kõik selleks, et keegi ei peaks pettuma oma investeeringus."
Esialgu oli plaanitud Pakkumise läbiviimiseks kulusid ca 170 tuhat eurot. Lõplik kulu jääb sellest mõneti väiksemaks. Seega pakkumise netotulu ületab pisut prognoositud 4 830 000 eurot. Pakkumise käigus kaasatud vahendeid planeerib Ettevõte kasutada tehnoloogiaarenduseks ja muudeks äriarendusteks.
Pakkumise Aktsiad jaotatakse investorite vahel järgmistel põhimõtetel:
kuni 10 000 aktsia märkijad saavad aktsiad kätte täies ulatuses;
üle 10 000 aktsia märkijad saavad 10 000 ületavas osas 69,48% jaotise alusel.
Investoritele jaotatud Pakkumise Aktsiad kantakse investorite väärtpaberikontodele eelduslikult 22. juunil 2022 või sellele lähedasel kuupäeval.
Lisaks märkis 2 investorit aktsiaid vähemalt 100 tuhande euro eest. Ühtekokku märkisid nad 106 976 aktsiat. Neile emiteeritakse aktsiaid märkimise täies ulatuses kinnise suunatud pakkumise raames samaaegselt avaliku pakkumisega (Pakkumise Aktsiaid neile ei emiteerita). See on esimene osa kinnisest suunatud pakkumisest.
Ettevõtte kõik aktsiad on plaanis võtta kauplemisele Nasdaq Tallinn AS-i pool peetavas mitmepoolses kauplemissüsteemis First North ja esimeseks kauplemispäevaks on eelduslikult 28. juuni 2022 või sellele lähedane kuupäev. -
Nendel, kes spekulatiivsetel lootustel märkisid, saab olema väga raske välja saada.
-
Usun, et viimase aja arenguid arvestades oli spekulatiivseid märkijaid samas senisest oluliselt vähem.
Loodetavasti on ära õpitud ka avaoksjonil limiithindade kasutamine. -
Kindlasti mõned olid. Cleveroni nimi juba ise tõmbab spekulanti nagu lehmakook porikärbest (isegi kui päris-Cleveroniga siin midagi pistmist pole). Oleks spekulantide esiprohvetid äripäeva-Toomas ja postimehe-Mari pöidla üles näidanud, oleksin isegi avantüürile läinud.
Limiithinna koolitusel osalenutel polnud enam raha IPO-l osalemiseks. :P -
Noh, arvestades et olemasolevatel väikeinvestoritel lock-upi pole, siis ma oleks küll väga üllatunud kui ei kukuks vähemalt 10% esimesel päeval. Seega kes tahab pikaajaliselt investeerida, tasub õnged välja visata.
-
Börs andis maaklerfirmadele teada, et homme Cleveron Mobilty (CLEV) esimese kauplemisepäeva avaoksjonil on hinnakrae (price-collar) +/- 45% märkimishinnast 1,87 EUR ja see kandub edasi ka regulaarsele kauplemisele. Seega ei võeta börsile ordereid mis on madalamad kui 1,0285 EUR või kõrgemad kui 2,7115 EUR. Börs jälgib olukorda ja võib vajadusel hinnakraed suurendada.
-
miks näitab siis +1650,00%?
-
Iga IPO samad küsimused. Esimese päeva hinnamuutus on võrdluses nominaaliga.
-
See on LHV poolne bugi. Powertrader võrdleb hinda vastu aktsia esimest meie süsteemis olevat hinda ehk nominaalväärtust. Tegeleme, et seda tulevikus vältida.
-
"Sander Pikkel"
See on LHV poolne bugi. Powertrader võrdleb hinda vastu aktsia esimest meie süsteemis olevat hinda ehk nominaalväärtust. Tegeleme, et seda tulevikus vältida.
Huvitav, et seda üldse veaks tituleerid . . . seda on esimesel päeval tore vaadata ja kui põhjust tead, ei sega see absoluutselt . . . -
PR: Cleveron Mobility alustab koostööd juhtiva Leedu toidupoeketiga
Cleveron Mobility robotkullerid alustavad kaupade kojuvedu IKI kauplustest Leedus. Kolmepoolne teenus käivitatakse Vilniuses ja seda hakkab opereerima viimase miili vedude platvorm LastMile. Osapooled leiavad, et energia kasutus ja keskkonnasõbralik transport on üha enam omavahel seotud ning Cleveron Mobility autonoomne sõiduk Clevon 1 saab testfaasis olema üheks kojuvedude logistika lahenduseks.
• Strateegilise koostöö esimene etapp on kontseptsiooni tõestamise pilootprojekt Leedus koos projekti partnerite IKI ja LastMile-ga.
• Pilootprojekti peamiseks eesmärgiks on testida Cleveron Mobility tehnoloogiat ja viia Cleveron Mobility sõidukid Leedu teedele.
• Pilootprojekti raames saavad projekti partnerid väärtuslikke teadmisi autonoomsete sõidukite integreerimisese kohta olemasolevatesse viimase miili platvormidesse ning selle kohta, kuidas see tehnoloogia võimaldab teenuse operaatoritel saavutada oma ärilisi ja keskkonnasäästuga seotud eesmärke.
IKI on Balti riigis kauplusi pidanud alates 1991. aastast. Üle 1,2 miljoni liikmega IKI juhib Leedus suuruselt teist lojaalsusprogrammi. Ettevõttel on 231 kauplust ligikaudu 6000 töötajaga ning ligikaudu 1500 praktikandiga, mis teeb IKIst riigi ühe suurima tööandja.
LastMile on start-up ettevõte, mille omanikeringi kuulub ka IKI. LastMile pakub äpi vahendusel kaupade kiiret kojutoomise teenust mitmes suuremas Leedu linnas ja kelle poolt arendatud tellimisplatvorm on kiiresti jõudnud paljude leedulaste telefonidesse.
Cleveron Mobility arendab multifunktsionaalseid autonoomseid sõidukeid, mis aitavad muuta kaupade kojutoomise soodsamaks, kiiremaks, kliendisõbralikumaks ja keskkonnasäästlikumaks. -
Konnal oli enne jagunemist 33%, nüüd tundub et 18% sellest on LHV nimel
Juriidika seoses börsile tulekuga või midagi muud? -
ClevMob alustas pakivedu Viljandis:
https://digi.geenius.ee/blogi/tuleviku-linn/tulevik-on-kohal-eesti-vaikelinnas-viib-klientidele-poest-kaupa-koju-robotkuller/
Sinn aga väitlus teemal: cleveron201 vs parcelsea!
https://www.reddit.com/r/Eesti/comments/x9o8mt/erapakiautomaat_cleveron_201_vs_parcelsea/
PS!Ei oma. -
Lugesin ise ka seda uudist ja mõtlesin, et huvitav, need apastraadid sõidavad sõiduteel, mitte kõnniteel. Kuidas selline asi on õigusruumi mõistes üldse korraldatud?
-
Keegi oskab seda kasumiaruande rida kommenteerida, mis puudutab oma otstarbeks valmistatud varade kapitaliseeritud kulude arvestamist käibena?
-
PR: Cleveron Mobility AS (Clevon) mehitamata sõidukid hakkavad liiklema Tallinna vanalinnas
Tallinna linn ja Cleveron Mobility AS (brändinimega Clevon) sõlmivad koostöökokkuleppe, mis võimaldab käimasolevat sõiduki CLEVON 1 testimise pilootprojekti koos DHL Express Estoniaga laiendada Tallinna vanalinna piirkonda.
Koostöökokkulepe sõlmitakse kaheks kuuks. Pilootprojekti eesmärk on saada kogemus ja veendumus, kas robotkullerite kasutamine vanalinnas on otstarbekas. Clevon kohustub projekti käigus täitma liiklusseaduse nõudeid ja kasutama piirkonnas samaaegseks liiklemiseks mitte rohkem kui ühte robotkullerit.
Tallinna, kui 2023. aasta Euroopa rohelise pealinna üheks eesmärgiks on arendada linnaruumis süsinikneutraalset liikuvust. CLEVON 1 on täiselektriline, müra- ja heitmevaba liiklusvahend, mistõttu on see võrreldes tavaliste mootorsõidukitega turvaline ja keskkonda säästev viis kaupade kättetoimetamiseks vanalinna kitsastel tänavatel. CLEVON 1 võimaldab piirkonna asutustele, ettevõtetele ja elanikele pakkuda kaupade kojutoimetamist keskkonnasäästlikumalt tagades samaaegselt jalakäijate ohutuse ja läbipääsetavuse.
Clevoni juht Arno Kütt leiab, et koostöölepe on oluliseks sammuks keskkonnasäästlike nutikate lahenduste rakendamise suunas: “Kui me soovime Tallinna kesklinnas tõsta elukvaliteeti, siis täiselektrilised sõidukid, nagu näiteks CLEVON 1, on üheks võimalikuks lahenduseks, mis aitavad saastet selles piirkonnas vähendada.” Kütt lisas, et üheks eesmärgiks on ka pilootprojektiga demonstreerida koos partneriga DHL Express Estonia uue kullerlahenduse vajalikkust ning kasu vanalinna piirkonnale.
+
PR: Cleveron Mobility AS (Clevon) alustas koostööd Belgia ettevõttega Collect&Go, mis kuulub Colruyt GruppiTäna, 23. novembril 2022 teatas Colruyt Grupi veebipoe teenus Collect&Go, et hakkab katsetama tipptehnoloogiat CLEVON 1. Sõiduk on arendatud Eesti ettevõtte Cleveron Mobility AS (brändinimega Clevon) poolt ning kombineerib endas nii teleopereerimist kui ka kõrgtehnoloogilist autopiloodi funktsionaalsust. Pilootprojekti eesmärk on muuhulgas tõestada Colruyt Grupile Clevoni sõidukite efektiivsust viimase miili kojutarnete kulude kiire kasvu lahendamisel.
Ettevõtte Clevoni täiselektriline sõiduk CLEVON 1 hakkab sõitma Belgia sõiduteedel, läbides 4 kilomeetrise marsruudi jaotuskeskusest Collect&Go pealevõtu punktini Londerzeelis, mis on linn Brüsseli lähedal. Sellest marsruudist saab automaatselt pikim teekond Belgias, mis on sõidetud mehitamata sõidukiga.
Pilootprojekti eesmärgid on järgnevad:
• Testida CLEVON 1 sõidukit Belgia teedel ja saada konstruktiivset tagasisidet toote tehniliseks arenduseks ning täiustamiseks.
• Testida CLEVON 1 sõidukit Collect&Go poolt vaadatuna eesmärgiga korraldada ja täiustada jaemüüja äriprotsesse ning ärimudelit vastavalt saadud tagasisidele.
• Saada tagasisidet kasutajatelt kogemuse kohta CLEVON 1 sõiduki kasutamisel ning tagasisidele tuginedes arendada teenust, sõidukit ja äriprotsesse.
• Tõestada märkimisväärset viimase miili tarnete kulukokkuhoidu CLEVON 1 sõiduki kasutamisel.
Sander Sebastian Agur, Clevoni tegevjuht, on veendunud, et testid Belgia teedel lähevad sujuvalt: “Meie kolmanda põlvkonna mehitamata sõidukil CLEVON 1 on vajalikud load, et sõita Eesti ja Leedu ning nüüd ka Belgia avalikel teedel. Loataotlused on töös ka USAs ning mitmes teises Euroopa riigis. Meie mehitamata, täiselektrilised sõidukid on juba üle 2,5 aasta linnaliikluses suurepäraselt hakkama saanud tõestades, et tehnoloogia on töökorras ja ohutu igaühele.
Pilootprojekt Colruyt Grupiga kestab mitu kuud ning on jaotatud etappidesse, mida samm sammult läbima hakatakse. Pärast projekti lõppu tehakse otsused seoses CLEVON 1 integreerimisega Colruyt Grupi äriplaani ning võimalike tulevikutellimuste kohta.
+
PR: Collect&Go tests unmanned vehicle in LonderzeelAfter internal testing, the "CLEVON 1" takes to the public road in Londerzeel: Belgium’s longest route without a driver
Londerzeel, 23 November 2022 - Collect&Go, Colruyt Group's online shopping service, is currently testing the state-of-the-art technology:a vehicle built by the Estonian technology company Clevon that combines remote teleoperation with advanced autopilot functionality. The aim is to find out what such a vehicle can mean for Collect&Go in a rapidly changing e-commerce context. Remotely controlled, the self-driving vehicle will take to public roads for the first time today. In doing so, it will cover a 4-kilometre route, from the distribution centre to Collect&Go's pick-up point in Londerzeel. This is the longest route ever covered in Belgium by an unmanned vehicle.
Focus on innovation: thorough testing of a special technology
The first test runs of theCLEVON 1 vehicle, a technological “tour de force” developed by the Estonian company Clevon, took place in recent weeks on the parking lot of the distribution centre in Londerzeel. Today follows a test in which the unmanned vehicle makes a delivery to the Collect&Go collection point in Londerzeel. With a journey of about 4 kilometres, that is immediately the longest stretch on public roads in Belgium for a remotely controlled device. Kim Vancauwenberghe, Managing Director of Colruyt Group Smart Technics comments: "In this first phase, we mainly want to test the technology, study what the vehicle is already capable of and see how, together with the local and federal government, we can provide not only safe, but also ecological transport on public roads in an urban environment. The tests not only provide useful insights for the online shopping service Collect&Go. Other formulas in our group are also following the study with great interest."
The Smart Technics innovation team is the driving force behind other recent innovations within Colruyt Group. Just think of OKay Direct, an innovative 24/7 automated shop concept, and the Smart Fridges, the smart vending machines operated by Solucious and found in all Jims gyms. The innovation team will therefore test the remotely controlled unmanned vehicle thoroughly before making any statements about its deployment for last-mile delivery in cities.
E-commerce is a fast-growing and competitive market, capitalising on the trend of ecological electric transport in densely populated areas worldwide. Colruyt Group also sees opportunities. Especially for Collect&Go which, as market leader in Belgium, started home delivery in cities in June 2022. That is why a conscious choice was made for a test with a compact, all-electric vehicle that has sufficient storage space and can be closed with a numerical or QR code.
Tom De Prater, business unit manager for Collect&Go confirms the interest: "Online grocery shopping is an important pillar for Colruyt Group and it is our ambition to be and remain best of class in this. In a rapidly changing e-commerce context, we are therefore constantly looking for ways to organise the 'last mile' as efficiently and sustainably as possible. There is already a worldwide shortage of drivers, the cost of those last kilometres is sky-high and mobility in cities is a real challenge. Investing in innovation, new solutions and state-of-the-art technologies is therefore crucial. This pilot project obviously fits in with that. We are enthusiastic about the potential, at the same time we are very realistic and will proceed step by step."
Longest route in Belgium
Collect&Go will be the first service in Belgium to test electric unmanned vehicles on public roads in Belgium, it is the first time a car without a physical on-board driver has taken to the road. Previous tests with unmanned vehicles did involve someone on board. Of course, this ride is organised in complete safety: whereas the CLEVON 1 drives completely autonomously during the test in the Collect&Go car park, for the ride on the public road it is remotely controlled by a teleoperator. The mayor of Londerzeel and local police forces are also closely involved in this pilot project. They are responsible for safety and guidance along the route. Conny Moons, Mayor of Londerzeel emphasises: ''As mayor of Londerzeel, I am immensely proud that our municipality can contribute to this technological tour de force. With the entire municipal council, we highly value innovation, and we like to encourage projects that work around it. Collect&Go has become a permanent value in our region since the distribution centre was opened, so the picture fits for us."
Sander Sebastian Agur, CEO of Clevon, is confident that the test will also go smoothly in Belgium: "Our third-generation autonomous driving vehicle CLEVON 1 has the necessary permits to drive on public roads in Estonia and Lithuania. Licence applications are pending in the United States and many other European countries. Our driverless, all-electric vehicles have already been in city traffic for 2.5 years with an impeccable safety record, proving that the technology is functional and safe for everyone around.”
In addition, a licence was needed from the Federal Government Dept. Mobility to run a remote controlled car on public roads, even if it was a well-supervised test. VIAS, the Belgian road safety institute, mapped all possible risks to this end. Colruyt Group, the local and federal government thus left nothing to chance. With the permit from the Federal Government Mobility and the insurance with AG, the remotely driven car is today ready for its 'maiden voyage' in Londerzeel.
Georges Gilkinet, Federal Minister for Mobility adds: "Self-driving cars are an additional mobility choice, which can usefully complement existing public transport. Together with the regions and the sector, I want to establish a regulatory framework for the development of self-driving cars. That is why we support these tests. For the logistics sector, the self-driving car has interesting potential, but it is not the only option to be further developed for the future. Cargo bikes for the last mile or rail for long distances also still have a lot of potential as competitive transport solutions. After all, a self-driving car stands still in traffic jams just as well as a classic car."
Liability insurance for the vehicle was taken care of by AG, which had previous experience with such projects. Edwin Klaps, managing director Non-life: "AG wants to play an important role in the mobility of the future. This new phase of autonomous vehicles is a good opportunity for us to follow new evolutions closely, gain experience with them and collect data that we can use in the evaluation of risks. Hence our role as insurer in this project".
How it works: ingenious technology from Estonia
The CLEVON 1 vehicle works on the basis of vision technology, machine learning and sensors. In a suitable controlled environment, the vehicle, which can travel up to around 50km/h (but is agreed to keep it under 25 km/h for the initial test phase), can be operated in the autopilot mode. During this, a large number of general driving tasks will be performed by the vehicle autonomously with the teleoperator supervising the vehicle at all times. The teleoperator can also take over the control of the vehicle at any given time to ensure the highest level of safety. To observe its surroundings, it uses three front cameras, two side cameras and one rear camera. Beside the cameras, the vehicle is also equipped with short- and long-range radars , which can measure distances and recognise and identify "obstacles" such as cars, cyclists and pedestrians, among other things. In this way, it has a clear field of view of its surroundings and can predict and thus avoid possible collisions in traffic. Clevon uses multiple deep neural networks, fusing together camera and radar information which allows the vehicles to detect and identify the dynamic environment. The technical team in Estonia is constantly developing and improving the vehicle, so eventually in the future, one teleoperator could manage five to ten vehicles simultaneously.
The CLEVON 1 communicates via 4G with the operator in the control room. Kim Vancauwenberghe of Smart Technics: "Reliable data connectivity is crucial for this technology. To be sure, the vehicle has 2 SIM cards from 2 different providers, so there is always a network available. In the unlikely event that both networks fail, the unmanned vehicle comes to a safe stop." -
PR: Cleveron Mobility AS uus ärinimi on Clevon AS
Cleveron Mobility AS muutis ärinime ning selle uueks ärinimeks on alates 06.12.2022 Clevon AS. Otsus nime muutmise kohta võeti vastu aktsionäride poolt 28.11.2022 üldkoosolekut kokku kutsumata.
Ärinime muudatuse eesmärgiks on ühtlustada ärinimi ja kasutatav kaubamärk CLEVON. Samuti, et eristada nad selgelt Cleveron AS-st ja Cleveron kaubamärgist, rõhutamaks, et tegemist on erinevate ühingutega ja brändidega.
Clevon sai Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametilt (EUIPO) kaubamärgi sertifikaadi. See tähendab, et EU kaubamärk CLEVON on edukalt avaldatud ja registreeritud. Registreerimise kuupäev on 29.11.2022.
Samuti tuuakse Cleveroni Akadeemia, mis pakub robootika tarkvara arenduse bakalaureuseõpet, koordineerimine Clevoni brändi alla ning selle nimi muudetakse Clevon Akadeemiaks. -
PR: Clevon viis kohale esimese tellimuse USA teedel
Koostöös partneritega AllianceTexas Mobility Innovation Zone ja O’Neill’s Inflight Catering katsetati CLEVON 1 sõidukit Fort Worth linna teedel valmistoidu vedamisel. CLEVON 1 sõiduk liikus seejuures avalikel teedel, kuid kohaliku politsei valvsa pilgu all.
Koos partneritega korraldati spetsiaalne üritus, mille eesmärgiks oli tutvustada CLEVON 1 sõidukit ning selle võimekust ja kasutusvõimalusi nii liiklemisel teedel, mis on mõeldud tavaliikluseks, kui ka valmistoidu vedamisel toidukohast toidu tellijani.
Kokku läbis Clevon umbes 6 kilomeetrit, millest üks osa sõideti täiesti autonoomselt.
Täpsem info sündmuse kohta on kättesaadav Clevoni kodulehel https://clevon.com/et/. -
Huvitav mida tehekse nende investoritega kes on endale CLEV aktsiad läbi PIK-i soetanud. Kui investor midagi ei tee ja läheb nö vooluga kaasa siis saab ta asemele osaluse Clevon Investorsis. Aga vaevalt PIK regulatsioon lubab börsivälist aktsiat omada.
Mis siis saab?
Võetakse jõuga ära?
Kui investor ise ei aktsepteeri Clevon investorsi pakkumist siis aktsepteerib kontohaldur selle tema eest ise?
Kas First Northi puhul kehtib ka reegel, et üleostupakkumine peab olema vähemalt viimase kuue kuu kauplemise keskmine hind? Sel juhul tulebki min hind sinna kuhugi tänase hinna kanti, ca 1,65 EUR. Võrreldes IPO hinnaga 1,87 nii ca 13% madalam. -
"enn.e"
Huvitav mida tehekse nende investoritega kes on endale CLEV aktsiad läbi PIK-i soetanud. Kui investor midagi ei tee ja läheb nö vooluga kaasa siis saab ta asemele osaluse Clevon Investorsis. Aga vaevalt PIK regulatsioon lubab börsivälist aktsiat omada.
Mis siis saab?
Võetakse jõuga ära?
Kui investor ise ei aktsepteeri Clevon investorsi pakkumist siis aktsepteerib kontohaldur selle tema eest ise?
Kas First Northi puhul kehtib ka reegel, et üleostupakkumine peab olema vähemalt viimase kuue kuu kauplemise keskmine hind? Sel juhul tulebki min hind sinna kuhugi tänase hinna kanti, ca 1,65 EUR. Võrreldes IPO hinnaga 1,87 nii ca 13% madalam.
Viisakas oleks 1,87 € ikka maksta ja natuke preemiat peale, muidu teevad nö Tankerit - võtavad laenu ja maksavad negatiivset intressi :)