TSLA - Tesla Motors - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TSLA - Tesla Motors

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/c0iwjq/tesla_stops_production_of_rwd/?utm_source=share&utm_medium=ios_app&utm_name=ios_share_flow_optimization&utm_term=control_2

    Tesla stops production of RWD
    Automotive
    This is an e-mail multiple leasing companies received from Tesla in the Netherlands and Germany:



    The production of the Model 3 Long Range Real Wheel Drive (LR RWD) has immediately been stopped by the factory.

    This means that this version is no longer available. Any current offers are no longer delivered.

    We are currently reviewing to what extent the factory has still produced your orders already placed. This will not always be the case.

    Next week we will inform you about the orders that we can no longer deliver and the alternative that we can offer.

    Enclosed the adjusted price list of the Model 3.

    Please adjust this in your systems.

    Sincerely,
    Tesla

    lihtsalt, imelik
  • Eesmärk toota võimalikult sarnase konfiguratsiooniga autosid, et oleks lihtsam ja kiirem toota. Tagaveoliste kadumise jutt oli juba mitu nädalat tagasi liikvel. Nelikveolised on muidugi kallimad ja üsna julge samm tagaveolistega lõpetada. Muide, ka Model S tagaveoliste mudelite tootmine lõpetati, juba mõnda aega tagasi. Ahjaa, kui kellelgi kahe silma vahele jäi, siis hiljuti hakati vasakpoolse liiklusega riikidesse Model 3 autosid müüma, nemad pidid siiamaani oma autot ootama alles.
  • rinx, on sul täna ka aega optsioonidele toetudes aktsia hinnaliikumist veidike selgitada? 226 murti just läbi, mis toimub?
  • Vaata täna monthly june19 230 ja 235 call volume. Kõva sebimine. Homme uus open interest..kui suurenes siis MM müüb stokki ja wall ees. Üks võimalik põhjus miks stokk sealt tasemelt täna ära müüdi. Kui opex ajaks stokk ei läbi 230 taset siis töötas june19 opt chain väga hästi..ehk leidis toetuse 180 ( suur put open int) ja vastupanu 230. Liikumine käib tasemete kaupa...220...nüüd 230. Mõlemal callides suur open interest. 220 call open interest vähenes vahepeal pooleks=MM müüs. Samal ajal puttides oli vaikus.
    Lihtsalt pusle üks kild...minu peas.
  • MORGAN STANLEY'S Jonas: "We continue to believe Tesla is fundamentally overvalued, but potentially strategically undervalued and that the stock market has done a good job pricing in the confluence of both factors, leaving us Equal-Weight with a $230 price target."

    Kui kellegil veel midagi siiani segaseks on jäänud, siis nüüd on selgus majas.
  • Panin päeva alguses kogu positsiooni kinni ära ja ootan hinna ajutist 200-210 vahemikku laskumist, et siis taas pikale positsioonile mõtlema hakata. Kahjuks oodatud 240 taset seekord ei tulnud, kust müüa plaanisin, aga kõhutunne ütleb et selle aasta teises pooles me selle kindlasti ära näeme, võib-olla märksa rohkemgi.
  • kindsigo
    Panin päeva alguses kogu positsiooni kinni ära ja ootan hinna ajutist 200-210 vahemikku laskumist, et siis taas pikale positsioonile mõtlema hakata. Kahjuks oodatud 240 taset seekord ei tulnud, kust müüa plaanisin, aga kõhutunne ütleb et selle aasta teises pooles me selle kindlasti ära näeme, võib-olla märksa rohkemgi.


    No näed, AH on 240$ kellal.

    “Challenges remain, but this is a step in the right direction,” said Wedbush analyst Dan Ives. “The numbers were above even the bull estimates and shows a clear rebound for the company. This is a feather in the cap for Tesla.”
  • Lets see...240..maks 245, aga testiks siinkohal taas teesi, et monthly opchain hakkab mängima.


    Huge wall...
  • Hea näide, kui ajuvabad tegelikult Tesla liikumised on:
    Oodati ca 90 000 autot teises kvartalis, Musk lubas rohkem kui 90 700 ehk rohkem kui eelmine rekordkvartal. Karused analüütikud väidavad, et tarnitakse 85k, pullised napilt rekordkvartal. Tuleb 95k, mis ületab kõikide ootusi ja aktsia tõuseb 7%. Kuna kõik olid lubaduste tõttu autotarne osas üles köetud, siis 85k oleks suure tõenäosusega langetanud 7%. 10 000 autot kvartalis muudab - muidugi üldistades - aktsiat 14% ehk liigutab ca 5bln dollarit. Või teisiti öeldes, 400k USD käivet kvartalis mõjutab 5bln-t Market Capi. Fordi aastane käive jagada 365-ga on 400k USD. Fordi päevane toodang on ca 16 000 autot. Aga no see muidugi juba vana uudis, et eks see Tesla üks huvitav ja unikaalne fenomen ole.

    Kuigi olen väga pikas perspektiivis Tesla pull (bränd, kõige üle 100% kontrolli omamine, inseneride ja programmeerijate hulk ja oskused Silicon Valley's ning Eloni tehnoloogiline liiderlikkus - muu kõrvale jättes), siis igatahes järgmisel ja ülejärgmisel aastal näen küll Teslat veelgi rohkem virelemas ja minu jaoks on sellel üks suur põhjus: toetuste lõpp USA's. Sellest küll räägitakse, aga mulle tundub, et toetuste vähenemise/lõppemise mõju müügile selgelt alahinnatakse. Hea näide on kasvõi Eesti: 2014: 379 elektriautot, 2015: 40 ja 2016: 37 autot. Tarbijad loevad raha ja kui on võimalus saada auto odavamalt, siis seda kasutatakse. Ma ei usu, et Tesla müük päris ära kukub, aga USA numbrite vähenemist usun küll ja sellega seoses hakkab kindlasti meedia aina valjemalt rääkima nõudluse ärakadumisest (mida ma tegelikult pikas plaanis ei usu, lühiajaliselt, aasta-paari osas küll). Model Y väljatulek 2020 lõpus võtab ka kindlasti 3-e tellimusi vähemaks, võib-olla mitte oluliselt 2019. aastal, küll aga 2020.
    Kui nüüd sinna otsa veel panna Tesla võlgade tagasimaksed aastatel 2021-2025:



    Huvitavad ajad on tulemas, huvitavad ajad...
  • Huvitavad ajad, täiesti nõus. Jätsid mainimata Tesla Pick-up tuleku ja Hiina tehase. Must hobune on Tesla Network või Tesla Taxi või kuidasiganes seda nimetatakse. Investoritele meeldib gämblida ja neid erutab mõte isejuhtiva taksoteenuse üüratust globaalsest käibest, mis millalgi tulevikus tulemas on. Lisaks see roheline mõtteviis ja transpordi "roheliseks" muutmine. Piisavalt on ainest, et aktsia ka järgmised 10 aastat täiesti ajuvabadel tasemetel kaupleks. Ise olen Muski suhtes karune, aga ettevõtte suhtes mõõdukalt optimistlik. See on liiga seksikas ettevõte, et sellel lastaks pankrotti minna või sendiaktsiaks muutuda.

    Ootan vaikselt võimalust taas kuskilt altpoolt siseneda, et sügis-talvel 20-30% kasumit võtta. Et nüüd automüük nii häid numbreid pakkus, tuli üllatusena mullegi. Tagantjärgi tarkusena kiirustasin kasumivõtuga, aga kuna puhkuse ajal üllatusi ei soovinud näha, siis riske ei võtnud. Vaatame mis enne Q2 ER juhtuma hakkab, kas aetakse hind 200 kanti või söövad pullid lõvikonservi ja ostavad aktsia üles.
  • Pickup - asi, mille prototüüpi oleks pidanud juba ammu näidatama ning mis peaks õige pea konveierilt maha veerema, kuid mis eksisteerib ainult udustel joonistustel ja Muski peas. Asi, mida keegi pole näinud, kuid on teada, et see on üks ilge tööloom ning lisaks on teada ka tema hind, kuna Musk ütles nii. Kõike seda äranülitud R-i ja D pealt? Kas tuleb mingi käkats laika Model Y või mingi kest laika Tesla Roof?

    Hiina tehas. Asi, mis varsti hakkab autosid tootma ning mille production hell on sama kindel kui maksud ja surm. Kas see on ikka positive catalyst?

    Tesla isesõitvad taksod. Isesõitvate taksode puhul võidab hind, millega teenust pakutakse, mitte see, kui kiirelt su kallis masin nullist sajani suudab kiirendada. Oma inventory peale, mis tekib sellest, et sa toodad rohkem kui nõudlust on, teha taksot, kõlab lihtsalt nii valesti.
    Pakuks, et isesõitmises võidavad need, kellel on paar asja, mida Teslal ei ole. Esiteks plenty of cash ja teiseks koostöövalmidus. Sakslased panid seljad kokku, sama tegid jaapanlased, waymod süstivad jne. Tesla teeb teedel vaid inimkatseid ning tõenäoliselt saab varsti natuke suurema ohvritearvuga pähmakaga hakkama, millele reageerib mingi kolmetäheline organisatsioon.

  • Ma ei püüagi väita, et juhita taksoteenuse turul hakkaks Tesla domineerima võiet nemad esimesena selle teenusega välja tuleks. Ütlesin, et investoreid erutab see mõte. Ka juhiga taksode turul on palju tegijaid. Juhita taksode puhul tuleb samuti kõva konkurents ja hinna alla surumine. Siis loeb lõpuks see, kes suudab kõige odavamalt toota ja kelle akud kõige rohkem kilomeetreid vastu peavad oma eluea jooksul. Ja kes suudab kõige rohkem akusid toota. Kindlat võitjat täna ennustada on võimatu, aga see mind ei huvitagi. Mind huvitab, et saaks odavalt osta ja kallimalt müüa ja seda võimalust Tesla on väga palju kordi pakkunud. Ka lühikeseks müümisega on palju võimalusi olnud teenimiseks ja küllap tuleb ükskord veel üks võimalus. Täna ma kindlasti lühikeseks ei julgeks minna, kuigi vaikselt loodan, et 200 taseme ligi veel jõuame sel suvel.
  • Miks see isesõitev auto peab üldse elektriauto olema? Vähemalt seni kiratsevad elektritakso pakkujad üle ilma mõlemat jalga ja paljud, keda see mõte omada elektriautode fleeti, panevad pillid kotti.
  • Isesõitvad taksod, paluks aastanumbrit, mis aastal see toimuma hakkab?

    ja mul veel küsimus, kellele meeldib piimavaala ninaga auto?
  • ymeramees
    Miks see isesõitev auto peab üldse elektriauto olema? Vähemalt seni kiratsevad elektritakso pakkujad üle ilma mõlemat jalga ja paljud, keda see mõte omada elektriautode fleeti, panevad pillid kotti.


    Sest ICE autoga enam igale poole ei lasta, varsti.

    btw. NIO on puhta ära shorditud, kolmapäeval oli korralik volume, ei imestaks, kui täna kaane pealt viskab.
  • NIO, mis universumis see juhtuks? Ja NIO short of float on madalamatel tasemetel oma public perioodi jooksul.
  • ymeramees
    NIO, mis universumis see juhtuks? Ja NIO short of float on madalamatel tasemetel oma public perioodi jooksul.


    Mnjah, hommikul oli 0 borrow IB-s, nüüd aga 400K, nii ei saa rallit sõita.
  • Kui juba jutt NIO peale läks, siis hetkel on lühikeseks müümise aastaintress 151% ja sellegagi pole saadaval. Võrdluseks TSLA intress on 0,87%.
  • S ja X uuendusi pole oodata, vbl siis toodavad kuni enam üldse keegi neid ei osta ja kõik.

  • Musk panustab järelikult (jälle) täispangale ja on endale pähe võtnud, et kuna nii kalli segmendi globaalne käive on siiski piiratud ja sealt kasvu tulemas ei ole isegi uute mudelite näol, siis läheb tulevikus aur odava(ma)te mudelite tootmise ja müügi peale. Vana Model S liin läheb suure tõenäosusega kinni, selle asemele tekib Model Y tootmisliin või lausa Model 3 + Model Y võimeline liin, kuna põhi on neil sama ja paljud jupid ka. Kui Maxwelli ülevõtt ja sellega kaasnenud patendid võimaldavad akutootmise kulusid märkimisväärselt koomale tõmmata ja võib-olla isegi akuelementide tootmisliini rajada, muutub 30-35k hinnalipikuga auto tootmine koos korraliku marginaaliga mõne aasta jooksul reaalsuseks ja see hinnaklass ongi USA keskmine, mis praegu autoostja taskust välja käiakse. Käive saab kasvada ka ilma S ja X-ta. Küsimus on vaid selles, mitme auto jagu neid vanu akuelemente peab Tesla Panasonicult lepingu järgi veel välja ostma ja kas leidub kliente, kes need autod ära ostavad. Ikkagi vanad mudelid juba.

    Huvitav et aktsia jälle tõuseb. Ei sobitu üldse minu plaanidega. Ootaks 210-215 vahemikku, praegu ei näi seda kuskilt enam tulevat.
  • See on Tesla tees algusest peale olnud, et tehakse pidevalt väikseid uuendusi, mitte täielikke refreshe. 2019 Model S (Raven) on ikka hoopis teine putukas oma uue vedrustuse, mootori ja autopiloodiarvutiga.
  • Vaatame tõele näkku.
    Objektiivselt võttes ei ole enamik turuosalisi veel mõistnud, et nihe turupsühholoogias toimus juuni kuu alguses.
    Kes igapäevaselt Tesla kajastamist meedias jälgis, see kindlasti märkas, et mai kuus läksid toon ja pealkirjad väga hüsteeriliseks.
    Foorumid olid karude plõksimist täis ja pullid olid nii löödud, et loobusid sõna võtmast.

    Kuid pärast juuni alguse pööret ei tee turg karude hala kuulmagi. Turg on nüüdseks viis nädalat järjest tõusnud ning paistab, et ka kuues nädal on tulemas positiivne.
    Asi ei ole selles, et järsku said negatiivsed uudised otsa. Ei! Minevikus toimunu, Tesla finantsid ja kõik negatiivsed asjaolud olid juba hinnas sees ja ei omanud enam mingit uudisväärtust.
    TSLA lühikeste osakaal on ajaloolisel kõrgtasemel - 35 protsenti aktsiatest lühikeseks müüdud ehk ca 10 miljardi dollari väärtuses. Kütust jagub.

    Teslale kaasa elajana panin nihet turupsühholoogias tähele ja seetõttu suurendasin TSLA positsiooni portfellis 15 protsendi peale.
    Võimalust noppida aktsiat ligi kuue aasta taguse hinnataseme ja sellise valuatsiooni pealt (P/S=1,7) ei saanud jätta kasutamata.
    See ei ole mingil juhul soovitus aktsiat osta. Lihtsalt tähelepanu pööramine olulisele asjaolule, mis võib aidata olemasolevat ostu-, või müügiotsust ajastada. Loomulikult, üliraske on turgu ajastada, kuid minu arust on veidi optimistlik arvata, et pärast hüsteeriafaasi läbi elamist ja ligi kuuenädalast katkematut rallit, turg järsku karude tahtele alluma hakkab.
    Näitena, kaua ignoreerisite detsembris tehtud põhjasid SPY-s?

    Nagu ikka, turuosalised on oma loomult inertsed ja jätkavad uue trendiga vaidlemist.

  • Markt ära liiga positiivseks ka muutu, se ostu vol seal kuivab ju järjest kokku ja freshin vanemat posti, seal kuuka tasemed peal [/quote]


  • Tesla saab ka oma koobalti DR Congo laste käest?
    Ebola jõudnud miljonilinna 1700 kildi kaugusel Kolwezist, mis on koobalti kaevandamise keskus. BBC
  • opex
    Tesla saab ka oma koobalti DR Congo laste käest?

    Lühike vastus: ei.
    Pikk vastus: Tesla kasutab NCA akukeemiat vs enamike teiste NMC. Audi (ja ma oletan, et muu sarnane kamp) on NMC-622 peal, numbrid näitavad elementide omavahelist suhet. Ni 60%, Mg 20%, Co 20%. Kunagi on tulemas on järgmine põlvkond NMC-811, kus koobaltit on 2x vähem. Tesla ütleb, et nende NCA koobaltisisaldus on juba täna sellest madalam. ~4.5kg koobaltit per Model 3.
  • Põmst küll võimalik, et nad saavad kogu kasutatava Glencore mitte laste käest...

  • Samal ajal Püha Elon teatab jüngritele, et uuele Roadsterile (mis on arenduslistis viimane peale teisi unelmaid) saab vbl tellida SpaceX paketi millega auto muutub hõljuvaks tänu "külmaõhu tõukemootoritele" (cold-air thruster) ja suurele kompressor-paagile mis võtab terve tagaistme ruumi. Mitmed tech saidid asusid arvutama ja osad suutsid isegi 7 sek. hõljumist välja arvutada, kuigi null on selgelt tõenäolisem number. Ei tea mis aineid (one hell of a drug selgelt) ta teeb aga kõik see on päris koomiline. allikas
  • Vaevalt hõljukauto siin eesmärk on. Ameeriklastel on asjad palju lihtsamad, piisab kiirendusest. Üldiselt on kiirendusel füüsikaliselt hõõrdejõu näol piirang ees, kui kiiresti on võimalik tänaval ja tänavarehvidega 0-100km/h kiirendada, kas 1,9s või 2s. Hõõrejõud võrdub hõõrdetegur korda toereaktsioonijõud, F=µ*N Tänaval tänavarehvidega seisuhõõrdetegurit oluliselt suurendada pole võimalik, kui rattad hakkavad ringi käima, siis tuleb mängu liughõõrdetegur, mis on veelgi väiksem. Jääb üle suurendada toereaktsioonijõudu, ehk siis suruõhu tõukemootoritega suruda autot suurema jõuga vastu teekatet. Nii võiks teoreetiliselt müstilisi kiirendusaegu näidata, mis tänavarehvidega varem võimalik ei ole olnud. Aga, läheme siin õhuvõtuavade kuju ja turbodiisli sumpsiplärina innovatsiooni juurde tagasi... :)
  • Ei, vertikaalsest kiirendusest jne on jutt, loe neid twiite. Paneb lendama sead.... ei, sorry, auto.
  • Neuralink is also conducting research in monkeys at the University of California, Davis, Musk said. Then he spilled the goods: “A monkey has been able to control the computer with its brain,” Musk said. (At no point has the company provided evidence to support that assertion.)
    Musk had clearly gone off-script. Max Hodak, the company’s president up on stage beside him, seemed a bit rattled. “I didn’t realize we were running that result today, but there it goes,” Hodak said.


    Küllaltki tihti kasutab presekatel (autonomous driving etc) väljendeid ja näit. lähedalseisvaid milestone, mis lavalseisvatel asjaosalistel karpi lahti jätab.
  • ...ja stock ronib edasi. 177 usd põhjast 1,5 kuuga 80 punkti. Oskab keegi pakkuda, kuhu see run kinni võiks joosta? Telgi all teibiga detailide kinnitamine takistuseks ei saanud, kuigi meedias kajastati usinalt.

    Järgmise nädala tulemustest analüütikud midagi head ei oota, kui sealt midagi positiivset peaks tulema, siis ei imestaks, kui 300 kanti sõidab.
  • Enne Q2 müügi- ja tootmisnumbrite tulekut pika positsiooni likvideerimine on tagantjägi tarkusena viga, kaotasin seetõttu ca 10% tõusu, aga nüüd olen ametlikult tagasi pullide leeris tõenäoliselt aasta lõpuni kui mitte kauem. Kui langeb Q2 ER järgselt, ostan juurde. Kahju et puhkuse ajal polnud aega korralikul kätt pulsil hoida, aga tundub et paanika ajad on möödas ja aktsiat ootab pikas plaanis üsna korralik tõus. 2020. a tuleb huvitav, Hiina tehas käib ja lisaks hakkab Model Y tootmine pihta. Sel suvel tahaks veel Pickup-i unveili näha ja selle mõju aktsiale.
  • Huvitav kas see ongi Eloni "machine-that-makes-the-machine", millest nüüd paar aastat sõnagi pole enam lausutud pressikatel ega intekates, aga mis pidi auto ilma inimeste abita valmis ehitama. Lisaks veel mingid jutud, et Model Y sisse pannakse ainult 100m juhtmeid, kui Model 3 sees on neid 1500m ja Model S sees 3000.

  • S ja X müük kukub kivina, tundub. 3 sööb vist kõvasti sisse sinna müüki ja kattesse, kas musk oskas seda ennustada ei tea aga kogunumbrite target võib mööda olla. WSJst:
    "Registrations of new Model S sedans in the second quarter plummeted 54% to 1205 in California, according to the Dominion Cross. State is a strong indicator of demand as Tesla’s largest U.S. market, representing 40% of Model S registrations in the country last year, according to Edmunds.com.
    Model X fell by about 40% in Cali during the quarter. Model 3 by contrast, nearly doubled in the state to 16372. Registrations, which tend to lag sales by weeks, provide insight into where deliveries take place. Musk has said biz was built on the assumption of delivering a combined annual total of 100000 of the Model S and X vehicles. H1/19 Tesla delivered 29750 of the Model S and X vehicles, down 33% from 44100 in the same period a year ago.
    Analysts on average, expect total deliveries of the Model S & Model X vehicles to drop 30% yoy, from 99400 and predict Q2 margins, excl. revenue from the sale of credits, will fall to 20.1% compared with 24.7% in Q4. Some analysts, however, think Tesla has made progress in reducing costs and can stave off a steep decline in revs."
  • Kui S ja X käibelanguse suudaks korvata Model 3 müük ja marginaal kasvaks sarnase taseme peale, võiks S ja X tootmise lõpuks üldse kinni panna. Ühe liini nad niikuinii peavad varsti sulgema, et Model Y liin sinna asemele püstitada.
  • kindsigo
    Kui S ja X käibelanguse suudaks korvata Model 3 müük ja marginaal kasvaks sarnase taseme peale, võiks S ja X tootmise lõpuks üldse kinni panna. Ühe liini nad niikuinii peavad varsti sulgema, et Model Y liin sinna asemele püstitada.


    Mis mõttes, ei olegi pick-up ja Hiina tehas sisse põimitud?
    Model 3 saavutab premiumi marginaali? Ahah... Eeee... Kuidas ikkagi?

    Model Y ei vaja uut liini.
    Prototüüp tehti ju lihtsalt, ämbritäis märga hernest Model 3-e sisse ja hommikuks oligi Y valmis.
  • kindsigo
    Huvitav kas see ongi Eloni "machine-that-makes-the-machine", millest nüüd paar aastat sõnagi pole enam lausutud pressikatel ega intekates, aga mis pidi auto ilma inimeste abita valmis ehitama. Lisaks veel mingid jutud, et Model Y sisse pannakse ainult 100m juhtmeid, kui Model 3 sees on neid 1500m ja Model S sees 3000.



    Tõenäoliselt ongi Model Y edasi arendus Model 3-st selliselt, et masintöödeldavaid osad on paremini disainitud. Munro rääkis ca aasta tagasi, et Model 3 on kehvasti disainitud ja seda polekski võimalik ainult masinatega kokku panna. Seega nüüd ilmselt Hiina tehas valmis -> odavad Model 3-d hakkavad sealt veerema, USA-sse jääb mingi väike osa high margin kodumaisele turule ning läheb lahti Model Y ja kes teab veel mis. Ootame näeme.
  • ymeramees
    kindsigo
    Kui S ja X käibelanguse suudaks korvata Model 3 müük ja marginaal kasvaks sarnase taseme peale, võiks S ja X tootmise lõpuks üldse kinni panna. Ühe liini nad niikuinii peavad varsti sulgema, et Model Y liin sinna asemele püstitada.


    Model 3 saavutab premiumi marginaali? Ahah... Eeee... Kuidas ikkagi?


    Saame varsti teada, kas Musk midagi räägib selle kohta. Ma ise arvan, et Maxwelli ost on võtmesõna. Mingid nädalad tagasi sai siin teemas juba lahti seletatud, mida Maxwelli ülevõtt endaga kaasa tuua võiks ja kuidas see marginaalidele mõjub. Peaks Tesla suutma Panasonicust täiesti eraldi akuelementide tootmisliini avada Maxwellilt saadud tehnoloogiaga, võib Model 3 marginaal pikas plaanis sinna 25% kanti jõuda küll. Aga ärme rutta ajast ette ja vaatame kõigepealt, mis see marginaal lõppenud kvartalis oli ja kas Musk paotab suu uue akuliini osas. "Tundes" Muski, ihkab ta kättemaksu karudele. Ja siit paistab talle perfect storm, karud on hirmul ja lühikeseks on väga suur hunnik aktsiaid müüdud.

  • Langeb nagu kivi. Ostan juurde praegu.
  • Confcalli highlightsid.

    For Model 3, global ASPs stabilized during the quarter at roughly $50,000, a sequential reduction yet gross profit for Model 3 improved, representing the continued success of our cost management efforts.

    Model 3 tootmise tööjõukulu on aastaga langenud 50%, praaktoodangu maht oluliselt rohkemgi. Vähem järeltöid liinilt maha veerenud toodanguga.

    Pommuudis - JB Straubel lahkub CTO kohalt, kuid jääb esialgu senior advisoriks. Drew Baglino on asendaja, minu jaoks tundmatu nimi. Mis JB-ga juhtus, ei tea. Kas pettus, et Musk jäi CEO kohale ja tal kadusid karjäärilootused, võib-olla.

    Akutehas töötab hetkel 28 GWh aastatoodangu võimsusel. Battery Day tuleb 2020. a veebruaris-märtsis ja põhiteema on, kuidas skaleerida tootmist teravatttunni skaalale. Maxwellist täna ei poolt sõnagi.

    S ja X juppide ladustamise pinna arvelt on tehtud suur hunnik vaba põrandat Model Y liini jaoks, seega nüüd on täiesti kindel, et Model Y tootmine algab Fremontis, orienteeruvalt järgmise aasta viimases kvartalis.

    Fremonti tehase eesmärk on toota ca 8500 Model 3 ja 1500 S+X, kokku siis 10 000 autot nädalas. Hiina tehas lisab 3000 autot nädalas, aga sealne toodang läheb ainult Aasia turule. EU tehase asukoht selgub enne aasta lõppu ja orienteeruv valmimisaeg 2021. a lõpp.

    "Service centers are the key to sales, not the retail locations." - Elon Musk

    Juppide kättesaadavuse probleemi lahendatakse juppide miniladude loomisega teeninduskeskustes, kui varem käis logistika kesklaost tellimuste alusel, mis tekitas pikad ooteajad.

    Zachary Kirkhorni kommentaarid Q&A confcallil olid väga mõistlikud, ta peaks rohkem eetriaega saama ja Elon võiks vähem jutustada. Üldjoontes pingevaba õhkkond, kedagi ei solvatud, Elon väga hullusti ei kokutanud, aga mina isiklikult ei saanud kuigi palju vastuseid minu jaoks olulistele küsimustele, ehk siis see Maxwelli ja akude tootmise teema.

    Suurendasin järelturul võimsalt oma TSLA positsiooni ja kavatsen sellega sügisesse purjetada. Q3 pidi tulema kergelt GAAP negatiivne ja Q4 positiivne, mitte et need minu jaoks kõige olulisemad asjad oleks. Aga turu jaoks kindlasti on. Eilne aftermarket vaatas tahavaatepeeglisse ehk siis Q2 numbreid, ehmatas ära ja tegi paanikamüüki. See läheb varsti üle ja sõit $300 hinnataseme juurde jätkub.
  • Noh, kuidas võtta .... vbl. see pole mingi müstiline "juhus". Peale 50% langust sa saadki sellise covering rally/bounce play. Edasi liikumiseks peab ikka turg väga julgelt hakkama kõiki neid lubadusi uskuma.

  • Ma tegin enda jaoks väikse arvutuse.
    Model 3 ASP on $50 000. Automotive gross margin on 18,9%. Me teame et S ja X marginaal on kuskil seal 25-30% aga nende osakaal on langenud, seega Model 3 marginaal võiks olla 10+%. $50 000 ASP juures seega tootmiskulu $45 000. Aasta alguses peeti omahinnaks $48k, seega asi on paranenud. Kuna Model Y juppidest 75% on samad, alusraam ka sama, siis tundub tõesti loogiline Muski väide, et Model Y tootmiskulu tuleb Model 3-ga üsna võrdne. Samas ASP hakkab olema ca 10% kõrgem. Seega Model Y marginaal ületab kindlasti 20% juba esimesel tootmisaastal ja liigub pigem sinna 25+% kanti, asendades efektiivselt Model S ja X marginaalid. Ja kuna see on odavam, müüakse seda oluliselt rohkem kui S+X, seega Model Y saab korralikuks rahalehmaks, isegi kui ta Model 3 müügist tüki ära hammustab. Model 3 tootmise algus oli õudusunenägu veel isegi aasta peale tootmise algust, aga kuna Model Y on niivõrd sarnane, pole sama stsenaariumi kordus tõenäoline, seda enam, et kere disainis on tehtud muudatusi, mis võimaldab seda robotitel paremini kokku panna ja vähendab inimtööjõu tundide arvu. Olen üsna optimistlik ja kuigi Y tootmise algus on veel õige mitme kvartali taga, püsib minu pilk just seal mitte tahavaatepeeglis.

    Lähitulevikku vaadates, me saame näha Pick-up Trucki, Hiina tehase tootmise algust ja võib-olla midagi uut ka Self-drivingu arengutest, need on teemad, mis peaks karudelt une ära võtma ja pullidele ilusaid unenägusid tooma. Olen hetkel väga optimistlik, kuigi veel aasta algul olin äärmiselt karune, kuigi see hinna laskumine alla $200 tuli ikkagi ootamatu üllatusena, milleks ma päris valmis polnud. Sellist hinda me siin sel ega järgmisel aastal enam ei näe, kui just Wall Streetil mingit börsikrahhi ei tule.
  • Et lause veel mõjusamalt kõlaks, tuleb osa teksti teha boldiks:
    Suurendasin järelturul võimsalt oma TSLA positsiooni ja kavatsen sellega sügisesse purjetada.

    Veel highlighte:

    ...we expect growth to continue in the future at -- for several years to come at company at a 100% level.

    I think this level of growth is possibly unprecedented, might be the fastest that any large complex manufactured item has grown in history.

    And in fact if you look at the Tesla cumulative deliveries chart like year-over-year cumulative deliveries, it's about the cleanest exponential graph I have ever seen.


    Ja siis millegipärast korduvalt kinnitati, et aasta hea oli 2003.

    Elon Musk

    Well, 2003 was a good year.

    JB Straubel

    Good year.

    Elon Musk

    Good year.

  • ymeramees, keskendu rahale. Iroonitseda oskab igaüks, aga proovi nüüd TSLA-ga natuke teenida ka.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon