Tallinna Sadam (TSM1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallinna Sadam (TSM1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • "stefan"
    2013 aastast selline artikkel:

    Huts: Eesti on maailma ekspordivärav Venemaale
    https://arileht.delfi.ee/artikkel/66143608/huts-eesti-on-maailma-ekspordivarav-venemaale

    "Katoen Natie kontserni omaniku Fernand Hutsi sõnul tõi logistikafirma poolt avatud ja juba ligi kolm kuud tegevuses olnud Eesti üks suurimaid logistikakeskuseid Eesti Euroopa kaardile, kui ekspordi „värava“ Venemaale.

    „Me usume, et see on Eesti valitsusele ja Tallinna sadamale oluline käik, kuna nüüd saab Eestit reklaamida, kui kohta kuhu suurfirmad saavad oma logistikakeskused rajada ning eksportida kaupa Venemaa turule,“ ütles Huts. ..."



    =>
    Eks aeg näitab mis tähendust Venemaa neid keskustes on, kusjuures kujutan ette, et elektri-/kütte- jne hinnad mõjutavad seda turgu ka. Kuigi vahel ideaalsed hooned päikesepaneelide jaoks.


    2014. oli Venemaa osatähtsus Eesti ekspordis 9.88%, 2021. aastal aga 4,23%

    Ma pakun, et see langeb veel ca -50%, näiteks märts 2022 vs märts 2021 on 4.67% -> 2,96%

    Aga suurem mõju Venemaa puhul meie logistikasektorile oli juba perioodil 2014-2021 ära, ka summaliselt oli eksport 2021. aastal -35% väiksem kui 2014. aastal.

    Konkreetne logistikaettevõte on aga 2017. aastast kuni tänaseni kõvasti kasvatanud nii käivet kui töötajate arvu ....
  • Aastate jooksul on jäänud muljet, et Venemaa on muudkui kasutanud piiriületuspunktid kui mingisuguseid survestamismeetmeid Baltimaa riikide vastu ja tekitanud transpordiettevõtjatele piiril aja- ja rahakulusid. Äkki on ka sellega varsti lõpp.
  • Nafta maailmaturu hind kerkis esmaspäeval viimase kahe kuu kõrgeimale tasemele - ligi 120 dollarini barrelist, kuna kauplejad eeldavad sel nädalal Euroopa Liidu kokkulepet Venemaa naftaimpordi piiramiseks.
  • Nafta maailmaturu hind jätkas teisipäeval kasvamist, jõudes viimase rohkem kui kahe kuu kõrgeimale tasemele. Hinnatõusule andsid hoogu Euroopa Liidu otsus hakata piirama Vene nafta importi ning Hiina väljumine koroonapiirangutest.
  • https://investor.postimees.ee/7539766/borsidel-terendab-languspaev#_ga=2.17562489.1595331029.1653819792-978623749.1637160165
  • Neli kruisikat Vanasadamas täna korraga sees, pole paha.
  • Mulle on jäänud varasemast mulje, et sõda Ukrainas mõjutab Läänemere kruiisiturismi siiski oluliselt, eriti Soome lahel. Põhjuseks siis see, et Peterburi on olnud muidu üks päris hea sihtkoht, kuhu Tallinnast/Helsinkist edasi suunduda. Praegu ei soovi sinna keegi minna ja siis tekib marsruudi valikul üldse küsimus, kas siia poole peaks ka sõitma või mitte. COVIDi ajaga võrreldes on muidugi numbrid ilusad, aga eelnevate tasemeteni jääb ikkagi maad minna.

  • "MeelisSM"
    Neli kruisikat Vanasadamas täna korraga sees, pole paha.

    Offtopic, aga missugusest rakendusest nii ilusa AIS pildi saab?
  • "Marvin"
    Offtopic, aga missugusest rakendusest nii ilusa AIS pildi saab?


    Kuidas see küsimus offtopic on?

  • [quote="Draax"]Mulle on jäänud varasemast mulje, et sõda Ukrainas mõjutab Läänemere kruiisiturismi siiski oluliselt, eriti Soome lahel. Põhjuseks siis see, et Peterburi on olnud muidu üks päris hea sihtkoht, kuhu Tallinnast/Helsinkist edasi suunduda. Praegu ei soovi sinna keegi minna ja siis tekib marsruudi valikul üldse küsimus, kas siia poole peaks ka sõitma või mitte. COVIDi ajaga võrreldes on muidugi numbrid ilusad, aga eelnevate tasemeteni jääb ikkagi maad minna.

    Tõenäoselt olid piletid pikalt ette ära ostetud.

  • [quote="MSM"]
    "Draax"
    Mulle on jäänud varasemast mulje, et sõda Ukrainas mõjutab Läänemere kruiisiturismi siiski oluliselt, eriti Soome lahel. Põhjuseks siis see, et Peterburi on olnud muidu üks päris hea sihtkoht, kuhu Tallinnast/Helsinkist edasi suunduda. Praegu ei soovi sinna keegi minna ja siis tekib marsruudi valikul üldse küsimus, kas siia poole peaks ka sõitma või mitte. COVIDi ajaga võrreldes on muidugi numbrid ilusad, aga eelnevate tasemeteni jääb ikkagi maad minna.

    Tõenäoselt olid piletid pikalt ette ära ostetud.



    Kui tekib küsimus, et kas Soome lahte ikka sõita siis tekib juba ka küsimus, et kas Läänemerre sõita. Läänemeri on ikkagi üks paras konnatiik, kui siin juba sees, siis pole suurt vahet kas teed stockile lisaks ka Helsingi-Tallinna otsa, Peterburi oli varem neist ehk isegi kõige keerulisem sihtkoht.
  • Turku saab osa sellest, mida Peterburi kaotab:
    https://svenska.yle.fi/a/7-10015672
    (rootsi keel)

    Hea küll, vaid 20 külastust oodati artikli järgi.
  • [quote="Jate"]
    "MSM"
    "Draax"
    Mulle on jäänud varasemast mulje, et sõda Ukrainas mõjutab Läänemere kruiisiturismi siiski oluliselt, eriti Soome lahel. Põhjuseks siis see, et Peterburi on olnud muidu üks päris hea sihtkoht, kuhu Tallinnast/Helsinkist edasi suunduda. Praegu ei soovi sinna keegi minna ja siis tekib marsruudi valikul üldse küsimus, kas siia poole peaks ka sõitma või mitte. COVIDi ajaga võrreldes on muidugi numbrid ilusad, aga eelnevate tasemeteni jääb ikkagi maad minna.

    Tõenäoselt olid piletid pikalt ette ära ostetud.



    Kui tekib küsimus, et kas Soome lahte ikka sõita siis tekib juba ka küsimus, et kas Läänemerre sõita. Läänemeri on ikkagi üks paras konnatiik, kui siin juba sees, siis pole suurt vahet kas teed stockile lisaks ka Helsingi-Tallinna otsa, Peterburi oli varem neist ehk isegi kõige keerulisem sihtkoht.


    Ei ole küsimus ju meresõidu turvalisuses, vaid selles, mida seal kruiisil näeb. Peterburi oma metropoli staatuse, ajaloolise linnasüdame ja muuseumitega on kindlasti väärt turismisihtkoht ka kruiisituristile. Kui see marsruudilt välja lülitada, siis kindlasti raske asendada ja huvi madalam.
  • Sadamal on olnud tegus teine kvartal, käive kokku (Tallinna Sadam + Green Marine +TS Laevad+ TS Shipping) 31,7 miljonit. Andmed teatmik.ee -st.
  • "MeelisSM"
    Sadamal on olnud tegus teine kvartal, käive kokku (Tallinna Sadam + Green Marine +TS Laevad+ TS Shipping) 31,7 miljonit. Andmed teatmik.ee -st.


    Kas need andmed ei ole mitte maksulaekumise järgi (st. tegelik periood on märts-mai, mitte Q2) ?

  • Võib nii olla küll, siis ei ole need andmed täpsed.
    10.08.22 on vahearuanne, siis saab võrrelda.
  • 10 mai

    "A record amount of empty shipping containers have accumulated in the port of Muuga, just east of Tallinn, the result of sanctions placed on Russia following its invasion of Ukraine.

    Andres Uusoja, board member at HHLA  TK Estonia, which operates a terminal in Muuga, told ETV news show "Aktuaalne kaamera" (AK) Monday that: "We have a record number of containers at, almost 17,000. As to space - let's just say, by being very resourceful, maybe almost 20,000 could be fitted in at the same time, but this cannot be stretched further."

    Most of the containers are empty and result from shipping companies evacuating activities in Russian ports in the wake of that country's invasion of Ukraine.
    ...
    At peak times, Muuga on its own will host around 12,000 containers, brought in by cargo vessel."
    https://news.err.ee/1608592609/russia-sanctions-lead-to-record-volume-of-shipping-containers-in-muuga


    =>
    Mina arvaksin, et selline info on oluline.

    AGA

    Ma pole veel lugedes Q2 midagi sellist näinud.

    Äkki pole TSM kohta oluline info. Ma ei tea.
  • Ok, sellise lause leidsin:
    "Konteinerite puhul on kaubamahu kasv olnud väiksem kui konteinerite kasv TEU-des, seda eelkõige madalama konteinerite täituvuse tõttu."
  • Konteinerid TEU
    Q2
    2022: 79 028
    2021: 57 826
  • Ma paraku nüüd ja praegu ei oska hinnata, kas/kui palju selline ühekordne kasv TEUdes on mõjutanud TSM tulusid. Seda oleksid nad mu meelest ise pidanud tegema aruandes. Nad mainivad, et laevu poleks nagu rohkem, kuigi konteinerite arv on rohkem. Aga kas see peaks ka tähendama, et konteinerite arv on väikse mõjuga tulude peale...
  • Q2
    "Nii ro-ro kui konteinerkaupade puhul toimus kasv laevade täituvuse suurenemise arvelt. Ro-ro kasvu on aidanud kaasa ka laevakülastuste kasv II kvartalis. Konteinerkaupu vedavate laevade külastuste arv ei ole kasvanud. Konteinerite puhul on kaubamahu kasv olnud väiksem kui konteinerite kasv TEU-des, seda eelkõige madalama konteinerite täituvuse tõttu."
  • Äkki veel olulisem oleks teada kuidas konteinerilaevade arv on muutunud pärast konteinerite äraviimist Venemaalt, ehk mis juunis, juulis ja augustis on toimunud.

    Vabandan paljude postituste pärast!
  • Paljude postituste taustal võiks ka aru saada, et tühjad konteinerid toodi hoida, mitte kaup ei liigu.
  • https://rikas.geenius.ee/eksklusiiv/sanktsioonid-ja-kallinev-kutus-loovad-augu-tallinna-sadama-rahakotti/
  • Märtsikuu arvamuse kohta lingi postitamise asemel võiks kuulata TSM Q2 veebiseminari:
    https://www.youtube.com/watch?v=0_JD4zUi2gY
  • Aitäh analüüsi eest, Mattias!

    Ise arvan, et päris palju väärtust on kindlasti peidus veel TSMi kinnisvaras, kuid infot Masterplan 2030+ arengute kohta jagatakse näpu otsaga ja lakootiliselt. Viimane info FY2021 AR-st:

    "In 2021, we continued planning activities for the execution of Masterplan
    2030+ at Old City Harbour. This included preparing studies and surveys for the proceedings carried
    out by the City Planning Department of Tallinn for the adoption of detailed plans for the areas to
    be developed (6 detailed plans). We are planning to develop the areas in stages (within 10–15 years)
    in a manner that will support busy passenger traffic and integrate the harbour more closely with
    the city.
    " (info siit, lk 59).

    Eks see kõik ole pikk protsess, kuid siiski ootaks teatud indikatiivset ajakava ja tihedamat infot. Sõltumata plaani elluviimise struktuurist (maa müük-rent, ise arendamine, JV jms) võiks see "base case'i" hinnasihti mõjutada 10+% ca €2+'ni, juhul kui cargo ja Venemaaga seotud riskid kardetust suuremal kujul ei eskaleeru.
  • Investorpäeva salvestuse ja esitluse lingid leiab siit https://www.ts.ee/investor/borsiinfo/ . Järgmisel nädalal saab ka inglise keeles.
  • Seda linki ma ka ootasin,paistab, et paljud kohal ei käinud või aktsia vastu leige huvi- teadagi miks.
  • Vaatasin! Sümpaatne. Igal-juhul jõudu plaanide teostamisel. Kuna minu investeerimistees TSM1T osas on "Meri on, meri jääb ....", siis olen tasapisi juurde ostnud.
  • Ma ise alustasin eelmine nädal vaikselt ehitamist, küsimus endal pigem oli, et kus kohas see lõplik madalik asuda võiks, et kui panustad, et sadam kaob, siis ei ole ka vahet, oli sul seda raha ennem või mitte.
    Kas siia -aktsia hinda, on kõik selle kinnisvara ümber hindamisse väärtus juba languse korral arvestatud või mitte?
    Investorid pidid ju ette vaatama ja samas lipik on odav.
  • "Grisham"
    "Meri on, meri jääb ....", siis olen tasapisi juurde ostnud.

    Edasi läheb laul nii:

    ja meri on sünge kui hauas
    ei tähti seal vilkumas näe
  • Olles sellele mõndagi aega peale vaadanud, tahaks öelda kahte asja:

    - Tundub, et ühel suuremal Skandinaavia päritolu aktsionäril on päris mitu miljonit aktsiat veel müüa ja kui ajalugu meid natukenegi õpetanud on, siis ekskremendi langedes propelleri labadele on Hans Göranil täiesti savi, kui sügavale mutta mingi asi müüa. Antud juhul siis mingi aborigeenide kai E1.4 või E0.9? Vad som helst. Käsk on vanem kui leib.

    - Teiseks pole siiani advekvaatselt 15 tuhandele aktsionärile lahti seletatud, kuidas juhtus see, et AlwaysH*rnyB*y ja Infortari gäng tinistasid endale sadamatasude osas sellise diili, mis ei meenuta kuidagi demokraatliku riigi toimimist. Pigem meenutab diile, mis on tavalised meist 867km idapool.

    Kui ma oleks aktsionärina sees @ E1.95 ja peaks 3x kvartalis vaatama kuidas Kalm käib mingites suva podcastides maast ja ilmast ja kruiisiterminali päikesepaneelidest rääkimas, selle asemel et anda ausalt infot how ya'll got fcked, siis.. ma oleks pissed, very pissed. Küsiks, et millisesse prakku sõrmed järgmiseks aetakse?

    Aga ei, muidu solid asi. Võtsin mingi aeg tracking positsiooni, et sportlik viha ikka sees püsiks või nii. Aga see peaks siit ikka veel omajagu allapoole tulema, et päriselt vaatama hakata.

    drop mic
  • "siseinfo"
    Olles sellele mõndagi aega peale vaadanud, tahaks öelda kahte asja:

    - Tundub, et ühel suuremal Skandinaavia päritolu aktsionäril on päris mitu miljonit aktsiat veel müüa ja kui ajalugu meid natukenegi õpetanud on, siis ekskremendi langedes propelleri labadele on Hans Göranil täiesti savi, kui sügavale mutta mingi asi müüa. Antud juhul siis mingi aborigeenide kai E1.4 või E0.9? Vad som helst. Käsk on vanem kui leib.

    - Teiseks pole siiani advekvaatselt 15 tuhandele aktsionärile lahti seletatud, kuidas juhtus see, et AlwaysH*rnyB*y ja Infortari gäng tinistasid endale sadamatasude osas sellise diili, mis ei meenuta kuidagi demokraatliku riigi toimimist. Pigem meenutab diile, mis on tavalised meist 867km idapool.

    Kui ma oleks aktsionärina sees @ E1.95 ja peaks 3x kvartalis vaatama kuidas Kalm käib mingites suva podcastides maast ja ilmast ja kruiisiterminali päikesepaneelidest rääkimas, selle asemel et anda ausalt infot how ya'll got fcked, siis.. ma oleks pissed, very pissed. Küsiks, et millisesse prakku sõrmed järgmiseks aetakse?

    Aga ei, muidu solid asi. Võtsin mingi aeg tracking positsiooni, et sportlik viha ikka sees püsiks või nii. Aga see peaks siit ikka veel omajagu allapoole tulema, et päriselt vaatama hakata.

    drop mic


    Olles selles mõnda aega servapidi sees olnud, saan pimedasse tuppa paar väiksemat valguskiirt visata:
    1) TSM reisisadamate EBITDA on üle 50% (põhjanaabritel ca 20%);
    2) TSM on antud teenuse osas Tallinna piirkonnas monopol.
    3) Reisisadama ja reisijatasudel puudus ja puudub teenuse kuludega (sh investeeringutega) suurem seos.

    Tallink sai infra ja operaatori vahelistel kohtuvaidluse vormis toimunud hinnaläbirääkimistel tõepoolest jämedama vorsti kui nt Eckerö. Viimane ei olnud vaidluse osapool ning TSM puudus huvi Eckeröle soodust teha. Ja nii antigi pigem suuremat keskkonnakoefitsienti, mida saavad sisuliselt vaid Tallinki laevad.

    Kas sadamatasude languse pistab tasku Tallink või läheb see läbi piletihinna languse edasi reisijatele, kst.

    Nii ehk naa, ma ei heidaks siin ei Tallinkile ega TSMile aktsionäride seisukohast midagi ette.
  • aurora, su kommentaar jäi mulle juba ennist silma, aitäh selle eest. Aga sel juhul võiks ju suvalise monopoolse ettevõtte juurde jalutada ja nõuda madalamaid marginaale, sest keegi kusagil on juba nõus väiksema kasumlikkusega?

    Ma omalt poolt pakuks, et sel juhul alustaksime näiteks Infortari enda Eesti Gaasist :).

    Kokkuvõttes tundub ikkagi, et toimus tinistamine, osapooled vaikivad, 15K aktsionäri on lüpsi saanud ja ükski koer isegi ei klähvi.

  • Gaasi ja elektri võrguteenus ongi reguleeritud hinnaga. Vesi samamoodi ning TVE on sealjuures börsil noteeritud.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon