HotLead äpp - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

HotLead äpp

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tere!

    HotLead on telefonis kasutamiseks mõeldud contact exchange keskkond.

    Kogu kontseptsioon on rajatud hüpoteesile, et inimesed tahavad pea kõike teha telefonis ja täna puudub mis iganes soovile pakkuja leidmiseks mugav ja lihtne keskkond. On olemas mingile kitsale valdkonnale dedicated äpid (lapsehoid, koera jalutamine, muru niitmine jne.), aga kuna soove on lõputu hulk, siis ei ole võimalik iga asja jaoks eraldi äppi telefonis pidada. Samas on kõik need soovid oma olemuselt sarnased ja ühel platvormil lahendatavad. Pakkumiste küsimiseks ja pakkujatega kontakteerumiseks googeldamine on telefonis kõike muud kui mugav.

    Pakkujad pingutavad ja investivad, et märgatavad olla, samas ei tea nad ikka, kes neid täpselt nägi ja otsis. Ikka peab klient raha näpus ise ühendust võtma, et kas ja kui palju?

    HotLead teeb kogu selle protsessi mõnusalt lihtsaks. Klient paneb üles, mida ta otsib, kaupmees saab selle kohta rakenduse kaudu teavituse ja saab oma pakkumise teele panna. Samas ei ole tegemist kuulutusteportaaliga, sest soovijad näevad ainult oma soove ja pakkujad soove, mida nad konkreetselt otsivad.

    Tehnoloogiliselt on lahendus üles ehitatud selliselt, et klient sisestab oma teksti vabatekstina ja ülejäänu toimub serveri poolel (AI), kus soov saab endale külge tunnuse, et millega on tegu ja kellele see soov pakkujatest võiks sobida ja teavitab ka neid pakkujaid väljaspoolt rakendust, et konkreetne klient ootab pakkumisi.

    Ärimudel on järgmine: soovide lisamine on tasuta. Soovide otsimine on tasuta. Märksõnade lisamine, milliste soovide vastu pakkuja huvi tunneb, on tasuta. Kui pakkuja soovib saata pakkumise, siis tuleb selleks osta pakett maskumusega 5eur, mis lubab siis kuu aja jooksul teha piiramatu arvu pakkumisi.

    Äpp on täna product-market-fit staadiumis ja seetõttu lisan selle kirjelduse ka siia, kuna varasem kogemus ütleb, et siit tuleb vahel häid ideid ja tuleviku vaates äkki ka investeerimishuvilisi inimesi.

    Plaan on selle aasta lõpuni Eestis teenust testida ja arendada ja järgmise aasta esimeses pooles liikuda Soome, Rootsi, Norra, Taani ja Hollandi turule.
  • Mille poolest on see parem kui Google/Facebook ?
  • Kõigil ei ole FB accounti. Kõiki FB gruppe ei tea ja liige neis ei ole. FBs oma seinal postitades suure tõenäosusega igale mu soovile pakkujat ei ole. Telefonis googeldada ja linke klikkida ja 3 kirja välja saata algusega, et Tere soovin pakkumist, on noh kuidas öelda, tüütu.
    Sisuliselt kui ma soovin osta 5l värskelt korjatud murakaid või mustikaid, siis panen selle soovi üles ja siis vaatan pärast, kelle käest pakkujatest ostan. Inimesed soovivad nii kummalisi asju iga päev, et rakendus teeb selle otsimise töö kliendi eest ära.
    Lisaks ei saa keegi teada, mida sa otsid ja ei pea ka lugema asjasse puutumatuid kommentaare, mis FBs vägisi sisse tikuvad.
  • Kas pakkumise küsimise lihtsus ei pruugi kohati saada teenuseosutajale probleemiks omaette? Nt köögimööbli näitel saadavad kõik huvilised enda soovid laiali kümnele tegijale, kes kõik näevad vaeva, et saada töö endale - selle tulemusel nt Arens ilma kohapealse konsultatsioonita pakkumisi üldse ei teegi. Ma kujutan ette, et kui mingilt platvormilt tuleks mulle klient nt iga 20nda hinnapakkumise peale, siis üks hetk enam sealt pakkumisi ei võtaks lihtsalt.
  • Ärimudel? Kas ei peaks olema raha tõstmine lisaks? Positiivne rahavoog peaks tulema ikka investoritelt. Klientidelt raha korjata ei ole cool! Laienemisplaan on ka nigel. Pane Hiina, India, Indoneesia jne, kus ikka palju rahvast on.
  • Insta paneks äpi kinni ja uninstall hetkel, kui 5 euri küsib. Kui reklaamiga ei toida, siis pigem mingi protsent tehingusummast võtta? Lihtsalt esimene mõte.

    Mugavuse kohapealt - vabateksti mõte on päris huvitav, aga sel juhul peab väidetav AI suutma märksõnade põhjal nii-öelda müügikuulutuse kokku panema. Täislauseid ei viitsi keegi enam tänapäeval trükkida, selle ärakasutamine võiks ehk mingi lisandväärtus isegi olla.
  • invictus
    Kas pakkumise küsimise lihtsus ei pruugi kohati saada teenuseosutajale probleemiks omaette? Nt köögimööbli näitel saadavad kõik huvilised enda soovid laiali kümnele tegijale, kes kõik näevad vaeva, et saada töö endale - selle tulemusel nt Arens ilma kohapealse konsultatsioonita pakkumisi üldse ei teegi. Ma kujutan ette, et kui mingilt platvormilt tuleks mulle klient nt iga 20nda hinnapakkumise peale, siis üks hetk enam sealt pakkumisi ei võtaks lihtsalt.


    Eks ta vist on nii ja naa. Samas, kui inimene on juba soovi üles pannud, ega ta kah seda ajaviiteks ei tee ja ega sellel platvormil ka arhitektuurikonkurssi läbi ei vii. Pigem on pakkujal mõtekam ikkagi pakkumine teele panna inimesele, kes on soovi avaldanud midagi osta, kui bannerreklaami delfisse osta. Kuna hektel on valmis MVP, siis järgmises etapis tuleb juurde ka võimalus automaatne pakkumise saatmine, ehk et telefon muutub müügimeheks, mis mingi soovi korral ikkagi su kontaktid edasi saadab koos selle kirjeldusega, mis sa ise lisad, kui ei viitsi iga kord eraldi pakkumist teha.
  • chillplanet
    Insta paneks äpi kinni ja uninstall hetkel, kui 5 euri küsib. Kui reklaamiga ei toida, siis pigem mingi protsent tehingusummast võtta? Lihtsalt esimene mõte.

    Mugavuse kohapealt - vabateksti mõte on päris huvitav, aga sel juhul peab väidetav AI suutma märksõnade põhjal nii-öelda müügikuulutuse kokku panema. Täislauseid ei viitsi keegi enam tänapäeval trükkida, selle ärakasutamine võiks ehk mingi lisandväärtus isegi olla.


    Eks ta ole risk/reward issue pakkujate jaoks. Kui see 5 euri kuus toob sulle mitte midagi tegemata 2-3 tööd 5 eurist suuremas summas... Tehingult prossa küsimine on just see, mida teadlikult vältisime. See ei mahu sõna alla lihtne. Igal pool on disclaimer, et te ei tohi keskkonnast väljaspool kokku leppida ja kontakte ei tohi avaldada jne. Me eeldame, et inimesed on teovõimelised ja kui pakkumine sobib, siis suhelgu mis iganes kanali kaudu soovivad ja millal soovivad ja kuan seda hirmu ei ole, et inimestel soovid otsa saaks, siis ei ole ka seda hirmu, et kliendid järgmine kord sama diili juba otse omavahel teevad, kui hinna-kvaliteedi suhe eelmisel korral sobis.
  • tonis
    Ärimudel? Kas ei peaks olema raha tõstmine lisaks? Positiivne rahavoog peaks tulema ikka investoritelt. Klientidelt raha korjata ei ole cool! Laienemisplaan on ka nigel. Pane Hiina, India, Indoneesia jne, kus ikka palju rahvast on.


    Ettevõtmise taga on vanakoolitegijad, meile piisab paari aasta pärast 100 000 maksvat klienti kuus tunniajase lennukauguse ulatuses küll. :)
  • Selline ärimudel pole uus, samas pole kuskilt mingit suurt edulugu silma ka hakanud. Töötab see siiski ainult juhtudel, kus soovitakse mingit väga kindlat toodet või teenust saada, näiteks 5 kg mustikat osta või pulmapeole fotograafi tellida. Tihtipeale on aga nii, et klient täpselt ei teagi, mida ta soovib või milline lahendus tema jaoks parim on. Võtame kasvõi sellesama köögi tellimise või siis näiteks kardinate ostu. Pakkujal pole mingit motivatsiooni hakata kuskil äpis lugulaulu kirjutama sellest, mis materjalidest köögimööblit tehakse või millised aknakatte lahendused sobiksid magamistuppa. Lisaks võib pakkujal olla ka suur valik tooteid, mille hulgast klient tahaks valiku teha, võib-olla poes vaatamaski käia. Sellistel puhkudel on selle äpi lisandväärtus olematu ja pakkujad ei tule sellega kaasa. Kaasa tuleks võib-olla igasugu hiina pudi-padi müüjad, kes sisestaks oma 1000 eset süsteemi ja siis autobidder teeks tema eest kliendile hinnapakkumisi. Aga selle probleemi on Alibaba, Amazon, E-Bay jt suuresti juba ära lahendanud, turg on täis.

    Üks konkreetne probleem on veel - kui klient ei saa lubada, et soov jääb täitmata, otsib ta ise pakkuja mitte ei jää ootele. Näiteks kui lilleseadjal on tellimus järgmiseks neljapäevaks 50 kimpu roose, siis ta ei saa jääda pakkumisi ootama, vaid lepib esimesel võimalusel ise otsitud pakkujaga kokku, et need roosid on raudpolt olemas selleks ajaks. Ehk siis see vana järgiproovitud ärimudel peaks ka ikka olema, kus klient saab ise pakkujaid otsida, mitte õndsas teadmatuses praadima jääda, kas keegi võtab vaevaks vastata või polegi seal keskkonnas ühtki roosimüüjat.

    Aga soovin edu. FB ja muud sotsiaalmeedia vahendid tõesti hästi ei sobi sellistlaadi asjade jaoks ja muud alternatiivid on kõik hajutatud kuskile interneti peale laiali ega pole väga popiks saanud.
  • kindsigo
    Selline ärimudel pole uus, samas pole kuskilt mingit suurt edulugu silma ka hakanud. Töötab see siiski ainult juhtudel, kus soovitakse mingit väga kindlat toodet või teenust saada, näiteks 5 kg mustikat osta või pulmapeole fotograafi tellida. Tihtipeale on aga nii, et klient täpselt ei teagi, mida ta soovib või milline lahendus tema jaoks parim on. Võtame kasvõi sellesama köögi tellimise või siis näiteks kardinate ostu. Pakkujal pole mingit motivatsiooni hakata kuskil äpis lugulaulu kirjutama sellest, mis materjalidest köögimööblit tehakse või millised aknakatte lahendused sobiksid magamistuppa. Lisaks võib pakkujal olla ka suur valik tooteid, mille hulgast klient tahaks valiku teha, võib-olla poes vaatamaski käia. Sellistel puhkudel on selle äpi lisandväärtus olematu ja pakkujad ei tule sellega kaasa. Kaasa tuleks võib-olla igasugu hiina pudi-padi müüjad, kes sisestaks oma 1000 eset süsteemi ja siis autobidder teeks tema eest kliendile hinnapakkumisi. Aga selle probleemi on Alibaba, Amazon, E-Bay jt suuresti juba ära lahendanud, turg on täis.

    Üks konkreetne probleem on veel - kui klient ei saa lubada, et soov jääb täitmata, otsib ta ise pakkuja mitte ei jää ootele. Näiteks kui lilleseadjal on tellimus järgmiseks neljapäevaks 50 kimpu roose, siis ta ei saa jääda pakkumisi ootama, vaid lepib esimesel võimalusel ise otsitud pakkujaga kokku, et need roosid on raudpolt olemas selleks ajaks. Ehk siis see vana järgiproovitud ärimudel peaks ka ikka olema, kus klient saab ise pakkujaid otsida, mitte õndsas teadmatuses praadima jääda, kas keegi võtab vaevaks vastata või polegi seal keskkonnas ühtki roosimüüjat.

    Aga soovin edu. FB ja muud sotsiaalmeedia vahendid tõesti hästi ei sobi sellistlaadi asjade jaoks ja muud alternatiivid on kõik hajutatud kuskile interneti peale laiali ega pole väga popiks saanud.


    Täiesti valid väited ja eks me ole ka ise neid erinevaid stsenaariume analüüsinud. On selge, et kõik maailma soovid siit läbi käima ei hakka ja siia ka ei sobi. Aga kuna googli kaudu tehakse umbes 65K päringut sekundis, siis mingi murdosa sobiks ka siia platvormile. Pakkujad otsivad klienti js SEOtavad nii et naba paigast ära, samal ajal vist on veel Kuldne Börs isegi paberkandjal saadaval, mis ka on omakorda imelik. Ühesõnaga, see väikeste soovide maailm on nii kirju, et me uskusime, et siin on ärivõimalus ja teada, kes tahab ja mida tahab telefoni ja emaili tasemel, evib mingit rahalist väärtust.
  • Client-to-Client sektorist võib midagi saada, aga B2C või B2B segmendis see vist väga ei toimi. Ehk siis eraisikute vahendusplatvorm st soov.ee ja kb.ee sarnane toode, mille kopeerimises poleks midagi halba, sest see mudel on järgiproovitud ja toimiv. Ärimudeli konkurentsieeliseks võikski olla see tugev AI osa, mida eelnimetatutel ei ole ja mis võimaldaks ehk kliendibaasi neilt ära tõmmata + need tegelased, kes FB kõikvõimalikes müügigruppides toimetavad.
  • Mõtlete üle, et sellisest keskkonnast peaks saama lõpuks osta ka custom-made Tesla või miskit.

    Niiöelda commodity vormis platvormina oleks turgu kindlasti, sest olgem ausad kui sul tekib täna vajadus leida vaid homseks päevaks lapse, koera või mis muu tegelase hoidja näiteks, siis kuidas see protsess välja peaks google abil nägema. Me ei räägi regulaarselt kasutatavast teenuse vajadusest.
    Või siis see sama näide metsmarjadega? Miks peaks inimene korjama metsas marjad ära ja siis kuskil tänava ääres või fb-s neid müütama. Selline lahendus võiks hooaja eel juba tekitada niiöelda tellimusraamatu enne kui metsa minnakse..
    Väikepõllumehed saaks juurikaid müüa inimeselt inimesele jne.

    Kindlasti peaks olema mingi automaatmatchimine ajaloo baasil juba sees, et vältida taotluse postkastis vedelemist kui kiirelt reageeritav situatsioon, jne. Ja no geograafiline piiritletus ning hinnalage ja värgid, aga eks see kujuneb kasutajate tagasiside baasilt.

    Kindlasti pole mõtet sihtida ega muretseda hiinakräpi vahendamise turu kontekstis, see on juba küllaldaselt kaetud teema :)
  • Mina arvan, et idee on küll hea. Mulle küll ei meelidks avalikult facebookis kuulutada, nt et vajan lapsehoidjat vms
    Kui kõik siin väidavad,k et facebook ja google teevad kõik ära.
    Ja arvestage, et Facebookis pole ka kõik Tanel Padarid, kel terve eesti sõbraks.

    Toon näite oli vaja voodi kokku panna-selline töö siis... Mööblimajast öeldi, et neil esimene aeg kuskil 2 nädala pärast...
    Samas olen kindel, et Tallinnas oleks inimesi, kes oleks põhimõtteliselt kohe selle töö ära teinud. Palju ses osas ebaefektiivsust.
  • http://www.elavtoit.com/
    https://goworkabit.com/
    https://www.hange.ee/
    http://helk.ee/
    https://foorum.hinnavaatlus.ee

    Neid näiteid platvormidest on veel palju, kus ostja ja pakkuja omavahel kokku viiakse, aga nagu ma enne kirjutasin, need kõik on pigem spetsiifilised ja internetti laiali määritud. Ei ole sellist kõike koondavat lahendust, kus AI aitab sul ära arvata, mida sa täpselt soovid või teistele pakkuda tahad, et siis tehingule teine osapool mugavalt ja kiirelt juurde otsida. All-in lahenduse puhul võiks see kliendibaas päris suureks kasvada ja siis tekib juba täiendava ärimudelina juurde koostöö Google jt analüütiliste lahenduste pakkujatega, sest kliendid ja nende soovid/vajadused/mured/hobid jne muutub ise kaubaks, millega saab äri teha. Lisad äpile mingid reklaamid, kus iga klient näeb just seda, mis talle huvi pakub jne. Äpp on tasuta, aga reklaami näitamise eest makstakse.
  • Aga kui siin hiina kräpi vahendamisest veel rääkida, siis, otsisin hiljuti kõikvõimalikest e-poodidest akupanga korpust, millele akud eraldi sisse käivad ja mis teatud spetsiifilistele parameetritele vastaksid ja teatud omadustega oleks ja no, kulutasin oma 4 tundi ära selleks, et lõpuks leida üksainus!!! toode, mis enamvähem vastas soovitule. Ma oleks nõus maksma, kui AI teeks selle töö minu eest ära ja kammiks ise neid netipoode läbi. Kõlab uskumatult, aga mida täpsemalt sa tead, mida sul vaja on, seda kauem aega sa pead raiskama, et see asi omale tellida, sest müüjad tihti ei kirjelda oma kaupa piisavalt täpselt või siis e-poe otsimootor lihtsalt ei leia seda üles ja topib tulemustesse 101 muud sarnast toodet, mida ma ei tahtnud. Tihti saab alles toote pilte sirvides teada, kas see on see õige asi või mitte ja siin oleks just AI see, mis suudaks aega võita.
  • Selliste "müügiringide" puhul oleks sellel teatav lihtsustus küll.
    Praegu kusagil Tabasalu, Viimsi vms. piirkonna grupis FB-s kuulutatakse, et "kolmapäeval teen marjaringi" ja tellimused riburadapidi seal all. Palju mugavam oleks muidugi oma soov püsti panna või siis vastupidi - telefoni tuleb sõnum, et "kolmapäeval marjaring" ja seal kohe võimalik sobiv kogus tellida.

    Kuna räägime siin teatud mõttes lokaalsest ärist (nt. teenuseosutajad võivad olla ainult lokaalse haardega) siis võimalik, et töötaks paremini kui kasutaja lubaks oma asukohta jagada. Teenuse osutajal jälle on lihtsam püsti panna pakkumist kui ta nagunii piirkonda peab tulema. Näiteks KOVi lepingu raames tehakse tee servas laupäeval muruniitmist ja saab pakkuda, et samal päeval ka eraklientidele samas piirkonnas soodne hind - mehed ja masinad on nagunii seal juba kohal.

    Kasutajamugavus eeldab, et pakkumisi oleks võimalik kuidagi liigitada ja filtreerida (kasutaja määrab ära, et lapsehoidmise teenus teda ei huvita, aga aiasaaduste pakkumised võib telefonis ka teatena ekraanile kuvada)
  • privador
    Mina arvan, et idee on küll hea. Mulle küll ei meelidks avalikult facebookis kuulutada, nt et vajan lapsehoidjat vms
    Kui kõik siin väidavad,k et facebook ja google teevad kõik ära.
    Ja arvestage, et Facebookis pole ka kõik Tanel Padarid, kel terve eesti sõbraks.

    Toon näite oli vaja voodi kokku panna-selline töö siis... Mööblimajast öeldi, et neil esimene aeg kuskil 2 nädala pärast...
    Samas olen kindel, et Tallinnas oleks inimesi, kes oleks põhimõtteliselt kohe selle töö ära teinud. Palju ses osas ebaefektiivsust.


    Mõtleme suht samamoodi. Idee sai alguse sellest, et ma pidin poisile sünnipäevaks mängutoa leidma. Selle asemel, et õhtul enne magamajäämist sisu üles visata, et see ja see kuupäev, nii ja nii vana laps, umbes 20 last... Mul läks pool päeva, et kõigepealt variandid üles otsida ja siis nende kõigiga ühendust võtta. Neid soove on nii kirjuid ja pakkujaid nii palju, et siin ma usun on ruumi küll ja küll. Eks aeg näitab, mis vertikaalis least resistance on. Teine teema on see, et jah, desktop lahendusi on kuhjaga, aga telefonis ühte ja mugavat keskkonda, kus masin inimese eest otsimise ja teavitamise töö ära teeks, sellist ma ei ole suutnud leida. On välismaa asjad nagu taskrabbit jms, aga ka seal on asi liiga keeruline. Me tahaks lõpuks sinnamaale jõuda, et Sirile loed ette, mida soovid, see esitab mõned täpsustavad küsimused koha ja aja suhtes ja edasi pakub välja parimad lahendused. Täna on tegu MVPga, et ei tee enne maakera valmis, kui inimesed on oma soovid ritta saanud laduda. Tootearendus ja müük peavad olema umbes 50/50 suhtes.
    Päris mitmed on just maininud ka seda, et ei taha oma nime ja nägu kogu maailmale välja panna. Otsin mida otsin, pole teiste asi, tahaks selle edasi anda ainult neile, kes seda soovi täita suudavad. Ka ei taha inimesed sobrada sadade teiste kuulutuste hulgast. Igaühte huvitab oma teema ja thats it selliste väikeste kindlate soovide puhul. Kui ma tahaks osta isetehtud marineeritud kuuseriisikaid, ma ausalt ei tea, kuhu pöörduda. Läbi selle platvormi muutuks ilma igasuguse SEOta iga memm tegijaks.
  • Draax
    Selliste "müügiringide" puhul oleks sellel teatav lihtsustus küll.
    Praegu kusagil Tabasalu, Viimsi vms. piirkonna grupis FB-s kuulutatakse, et "kolmapäeval teen marjaringi" ja tellimused riburadapidi seal all. Palju mugavam oleks muidugi oma soov püsti panna või siis vastupidi - telefoni tuleb sõnum, et "kolmapäeval marjaring" ja seal kohe võimalik sobiv kogus tellida.

    Kuna räägime siin teatud mõttes lokaalsest ärist (nt. teenuseosutajad võivad olla ainult lokaalse haardega) siis võimalik, et töötaks paremini kui kasutaja lubaks oma asukohta jagada. Teenuse osutajal jälle on lihtsam püsti panna pakkumist kui ta nagunii piirkonda peab tulema. Näiteks KOVi lepingu raames tehakse tee servas laupäeval muruniitmist ja saab pakkuda, et samal päeval ka eraklientidele samas piirkonnas soodne hind - mehed ja masinad on nagunii seal juba kohal.

    Kasutajamugavus eeldab, et pakkumisi oleks võimalik kuidagi liigitada ja filtreerida (kasutaja määrab ära, et lapsehoidmise teenus teda ei huvita, aga aiasaaduste pakkumised võib telefonis ka teatena ekraanile kuvada)


    Selle geolocationiga on üks trikk. Ma võin soovida küttepuid ka Tallinnas olles oma Ahja äärsesse suvilasse. Tunduski loogilisem, et inimene ise kirjutab, mida tahab ja kuidas tahab. Pakkuja ei pea aga midagi filtreerima. Tal on ees tühi leht, kui ta siseneb. Otsib, mida pakub või määrab märksõnad, milliste teemade kohta soovib saada kohe teada, kui on soov sisestatud. Sisuliselt märksõna ongi müügikuulutus. Selle sisestamine on tasuta ja enne ei pea midagi ostma ega maksma, kui oled reaalselt leidnud kuulutuse, millele suuda teiseks pooleks olla.
  • Draax

    Kasutajamugavus eeldab, et pakkumisi oleks võimalik kuidagi liigitada ja filtreerida (kasutaja määrab ära, et lapsehoidmise teenus teda ei huvita, aga aiasaaduste pakkumised võib telefonis ka teatena ekraanile kuvada)


    Hea point. Kliendina ma ei hakka alati oma soove seal AI jaoks detailides kirja panema, tihti teen hoopis spontaanseid oste, küll aga paneksin linnukese kategooriate taha, millest olen üldiselt huvitatud. A la, ma tavaliselt ei soovi kurki osta, aga kui tehakse odav pakkumine hapukurgid+kast viina, siis ma võib-olla võtaks ära. Või siis mingi viimase hetke pakkumine, müüjal hüppas klient alt ära ja sama päeva õhtul on vaja samas linnas kiirelt vabaneda kastitäiest maasikatest. Ma ei soovinud maasikaid osta ega pannud AI jaoks seda kirja, aga kui on selline ootamatu võimalus odavalt ja kohe saada, eks teen siis kodus moosi. Ehk siis pakkujad peavad saama pakkumisi teha, soovijad peavad saama soove kirjutada, niiviisi saavad sündida ka spontaansed ja kiirostud, mille puhul mitte mingit sooviavaldust äpis kirjeldatud ei olnudki.
  • Kas mitte USA turul noteeritud firmad FVRR ja UPWK ei paku enamvähem sama teenust?

    edit: mitte päris sama, FVRR UPWK pigem töösutsaka tegijate, mitte kaupmeeste leidmiseks.
  • Tohohtont
    Olemas: https://taskus.ee/


    Jah, aga minu aju jaoks oli see liiga keeruline. Veebi sellisel kujul telefonis raske käsitleda. Meie nägemus on, et see asi ei saa olla keerulisem, kui smsi kirjutamine. Muu tehku ära masinad, mitte et klient peab andmebaasile selgeks tegema, mida ta tahab. Neid on veel: kommuun.eu jne.
  • See sünnipäevaks mängutoa leidmise jutt tekitas kohe assotsiatsioone toidutellimise äppidega. Sisuliselt saaks see HotLead AI ka vahendaja rollis olla, nii et mängutubade operaatorid äpis pakkumisi 24/7 ei oota, vaid AI "läheb ja bukib" ise operaatori juures aja ära ja korjab pärast operaatorilt vahendustasu kliendi toomise eest. Täpselt nii nagu toidukullerid restoranidele kliente hangivad. Klient säästab aega ja närve ja kokkuvõttes võib-olla midagi juurde ei maksagi kui otse mängutuba bukkides. Sama vahenduse ärimudelit kasutab ka booking.com, kuigi ka seal sisuliselt puudub AI, ikka ise pead läbi kammima neid pakkumisi seal, selmet kirjutada lahtrisse et tahan Pärnus tuba kahele 300 m rannast.
  • jim
    Kas mitte USA turul noteeritud firmad FVRR ja UPWK ei paku enamvähem sama teenust?


    Ma kardan, et ma oma riisikaid nende käest ei saa :)
  • kindsigo
    See sünnipäevaks mängutoa leidmise jutt tekitas kohe assotsiatsioone toidutellimise äppidega. Sisuliselt saaks see HotLead AI ka vahendaja rollis olla, nii et mängutubade operaatorid äpis pakkumisi 24/7 ei oota, vaid AI "läheb ja bukib" ise operaatori juures aja ära ja korjab pärast operaatorilt vahendustasu kliendi toomise eest. Täpselt nii nagu toidukullerid restoranidele kliente hangivad. Klient säästab aega ja närve ja kokkuvõttes võib-olla midagi juurde ei maksagi kui otse mängutuba bukkides. Sama vahenduse ärimudelit kasutab ka booking.com, kuigi ka seal sisuliselt puudub AI, ikka ise pead läbi kammima neid pakkumisi seal.


    Point on selles, et infi on nii kuradi palju, et enam ei jõua netti läbi kammida. Hea oleks kui nett soove läbi kammiks.
  • chillplanet
    Insta paneks äpi kinni ja uninstall hetkel, kui 5 euri küsib. Kui reklaamiga ei toida, siis pigem mingi protsent tehingusummast võtta? Lihtsalt esimene mõte.

    Mugavuse kohapealt - vabateksti mõte on päris huvitav, aga sel juhul peab väidetav AI suutma märksõnade põhjal nii-öelda müügikuulutuse kokku panema. Täislauseid ei viitsi keegi enam tänapäeval trükkida, selle ärakasutamine võiks ehk mingi lisandväärtus isegi olla.


    Point on selles, et müügikuulutust ei saagi panna. Saab panna ostusoovi, mis siis õigetele müüjatele edasi pahistatakse. Ehk et loogika on vastupidi, kaup läheb selle juurde, kelle käes on raha, mitte et raha peab vaeva nägema, kelle juurde minna.
  • Õige. Aga tihti on ka nii, et neid soove ei eksisteeri enne kui ahvatlev pakkumine on inimesel silme ees. Muidu poleks reklaamidel mitte mingit mõtet. Ega keegi ei hakanud suitsetama ja jooma niisama. Keegi pakkus ja siis hakkas meeldima. MMS-i tarbijad tekkisid ka alles pärast seda, kui keegi pakkus ja rääkis, kui kenasti see ikka seestpoolt puhastab :P
  • kindsigo
    Õige. Aga tihti on ka nii, et neid soove ei eksisteeri enne kui ahvatlev pakkumine on inimesel silme ees. Muidu poleks reklaamidel mitte mingit mõtet. Ega keegi ei hakanud suitsetama ja jooma niisama. Keegi pakkus ja siis hakkas meeldima. MMS-i tarbijad tekkisid ka alles pärast seda, kui keegi pakkus ja rääkis, kui kenasti see ikka seestpoolt puhastab :P


    Ega see ei kao kuhugi. Küll tootjad turu tekitamise eest endiselt hoolt kannavad. Lihtsalt inimeste soovid on nii kummalised ja neid on nii palju, et õigem tundub lasta soovid kirja panna ja siis vaadata, mis laial maailmal pakkuda on, kui et ise lettidel tuulata. Hiinas ei tehta enam korteritesse köökegi, sest woltida on lihtsam ja odavam. Sama loogika. Kõik söögid on ühes kohas koos. Täna müüjad ei tea, kes neid otsivad, kuigi raha googlile on makstud kõvasti. Kui aga ostja on teada, siis võiks ju pakkumise teele ikkagi panna. Mõtekam tegevus, kui bannerile lootma jääda.
  • Asja nimi on "lead generation". UK-s on suurim bark.com , aga sellega on ka väga suuri probleeme.

    Ka siin tõstatatuid ja muidki :)

    Nad küsivad ka, mitte 5 euri kuus, vaid 5 kuni 30 euri per lead.

    Teisi:
    https://www.topbestalternatives.com/bark/
    https://craft.co/bark-com/competitors

    Samas ma arvan, et asja tasub ajada ja konkurente mitte karta. Skype näitab meile teed!

    (Olles kunagi pidanud Skype progejate eelmise suure projekti koodi haldama, siis võin kindlalt väita, et koodi kvaliteet pole edu aluseks. Lisaks ma tean, miks Everyday.com kinni pandi... Krt, sellest temaatikast - edukas startupindus - võiks rääkima jäädagi... :D )
  • kui sa product-market fiti valideerid, siis ehk oleks üks sobiv küsimus foorumlastele, millise päringu nad hetkel äppi viskaksid. Nt ma ise tahaks leida kedagi, kes läheks vahetaks üürikas köögikubu ära ;) Paar nädalat tagasi oli vaja konditsioneeri parandajat. Nii saad mingid levinumad use case'd kaardistada.
    Ma puusalt pakun, et suurem probleem kui päringute tekitamine, on tagada, et äpp jõuab piisava hulga teenusepakkujateni, kes neile päringutele vastaks. Kuuseriisikaid marineerivad memmed nt ei ole kõik nutitelefonis ja headel töömeestel jmt on käed tööd täis. Ja usaldusväärsuse tagamine - ilmselt klientide ja pakkujate vastastikuse tagasiside andmine aitaks, isikukoodiga konto kinnitamise võimalus ka (nagu Airbnb-s on näha, mis tasemel kasutaja on verified), aga oma laste ja loomade ja kinnisvara kellegi hoolde andmine on tundlik teema
  • Clementine
    kui sa product-market fiti valideerid, siis ehk oleks üks sobiv küsimus foorumlastele, millise päringu nad hetkel äppi viskaksid. Nt ma ise tahaks leida kedagi, kes läheks vahetaks üürikas köögikubu ära ;) Paar nädalat tagasi oli vaja konditsioneeri parandajat. Nii saad mingid levinumad use case'd kaardistada.
    Ma puusalt pakun, et suurem probleem kui päringute tekitamine, on tagada, et äpp jõuab piisava hulga teenusepakkujateni, kes neile päringutele vastaks. Kuuseriisikaid marineerivad memmed nt ei ole kõik nutitelefonis ja headel töömeestel jmt on käed tööd täis. Ja usaldusväärsuse tagamine - ilmselt klientide ja pakkujate vastastikuse tagasiside andmine aitaks, isikukoodiga konto kinnitamise võimalus ka (nagu Airbnb-s on näha, mis tasemel kasutaja on verified), aga oma laste ja loomade ja kinnisvara kellegi hoolde andmine on tundlik teema


    Kõik valid pointid. See use case'ide kaardistamine käib kogu aeg ja see on asi, mida selle businessi tundmaõppimisel väga lähedalt jälgime. Nagu mainisin, siis inimeste soovide list on infinite ja mingi osa neist sobib just selline easy to use asja jaoks. Probleem, mida me lahendame, on see, et paljud kes saaks midagi pakkuda ja paljud soovid ei saa kunagi kokku, sest pole sellist kokkusaamise kohta. Ja see koht peab olema telefonis kasutatav. Meil isegi ei ole plaanis desktop lahendust, kui kliendid seda just tõrvikutega akna taga nõudma ei hakka.
    Sellise contact exchange market ehitamise challenge ongi, et kuidas bid ja ask täis saada, nii et tekiks likviidsus. See on selle äri pluss ja miinus. Hard to do aga samas teistel keeruline kopeerida. Kuna tegu on MVPga, siis on siit paljud asjad veel puudu aga arenduses. Näiteks nagu kliendi tagasiside pakkuja kohta ja täpsustavate küsimuste vastuste kuvamine kõigile pakkujatele jne jen jne. Seda politsei mängimist ja inimeste identimist tahaks samuti vältida nii kaua kui võimalik. Tehingul on kaks osapoolt, kes eelduste kohaselt on mõlemad teovõimelised inimesed.
  • See bid ja ask jutt tekitas mõtte, et kas asendatava kauba puhul (mustikakilod jne) ei võiks platvormil jooksvalt üleval olla orderbooki, kuhu saad bidi või aski enda soovitud hinna ja koguse sisestada ja samas turg on läbipaistev. Võib-olla see liiga börsinerdi unistus :D
  • Ma kahtlustan, et siin alahinnatakse ülesande keerukust: "vabatekstist lugeda ja vormistada korrektne tellimus". Ilma viimaseta aga pole asjal mõtet (juba viidatud liigne jama pakkujatele). Probleemid:
    1. Inimesed ei oska kirjutada, teevad typisid, ei tea termineid jne. Tellimuse vormil saab neid suunata, vabateksti puhul see võimalus puudub.
    2. Tellija ei saa aru/tea mis on oluline. Erinevatel tellimustel on erinevad asjad olulised. Kui ma tellin "homme õhtuks koju 2kg maasikaid", siis selle tellimuse puhul on hoopis teised lisatunnused olulised kui näiteks "vajan järgmise nädala teises pooles Makita akutrelli", rääkimata "vaja köögimööblit koos integreeritud tehnikaga Mustamäe tüüpkorterisse".
    Kokkuvõttes lõpeb asi tõenäoliselt nii: vabateksti töötlemise järel tuleb ikkagi avada tuvastatud tellimuse tüübile ettevalmistatud tellimusvorm mis täidetud vabatekstist leitu alusel ja kus küsitakse puuduolev juurde. Ei pruugi kokkuvõttes halb olla aga neid vorme tuleb tõenäoliselt vorpida õige mitu.
    Või v2: vabateksti pealt annate lihtsalt potentsiaalsete pakkujate kontaktid (paremal juhul suunamisega nende eeltäidetud tellimusvormile).
    Katseks laske oma AI näiteks Delfi naisteka foorumi kallale ja püüdke sealt tellimusi kokku vormistada. Või kui see ulme tundub, siis võtke alustuseks HV ostu-müügi teemad. Seal on keskmine "O" teema oluliselt paremini vormistatud. Õigupoolest ongi foorumite O/M teemad hea aines testimiseks.
  • puhkjapojad1
    ....

    Eks ta vist on nii ja naa. Samas, kui inimene on juba soovi üles pannud, ega ta kah seda ajaviiteks ei tee ....


    No võibolla ajaviiteks ei tee, aga näiteks kui ma olen mustikate müüja, siis turu uurimiseks panen üles ostukuulutuse, et näha milline turg on jne... Ühesõnaga võib see kõik nii sogaseks minna....
  • Lähebki. Kuulduste järgi pulmafotograafide portaalis helk.ee on selline turu kompamine ja hinnauuring nii levinud, et päris tellimused kaovad nende vahele ära. Pakkujate ainus "rõõm" on kümnetele hinnapäringutele vastamine ilma tellimusi saamata.
  • Kõik nimetatud challenged on reaalsed ohud, aga me usume, et me suudame need lahendada. Tahakski eristuda just sellepoolest, et me ei sunni inimest täitma andmebaasi stiilis aiamööbel-kasutatud aiamööbel-pruun kasutatud aiamööbel jne. Ka ei kogu me liigselt andmeid nagu isikukoodid ja kogu see muu chabang.
    Kuna eksisteerivad platvormid on need probleemid tõstnud kliendi lauale, sundides neid seda sisestaja tööd tegema, (mille tõttu platvormi kasutamise keerukus pidevalt kasvab ja klikke on kuidagi jube palju), siis võib see olla ka üheks põhjuseks, miks nad ei ole lendu läinud. Inimesed lihtsalt ei viitsi. Kui 5sekiga asja tehtud ei saa, siis next ja ongi kogu lugu.
  • - Ma arvan, et desktop versiooni mitteomamine on viga. Enamus pakkujaid suvalisel alal kasutab desktoppi. Samuti on üsna tüütu sisestada konkreetset tellimust või otsingut vabas vormis telefonis.

    - Kui on ainult äpp, siis 90% inimestest tänapäeval mõtleb enne, kui mingi uue äpi endale installeerib.

    - AI - keeled on erinevad. St iga uus turg nõuab uut AI-d.

    - Tõsised pakkujad ei viitsi kümnetele asja uurijatele vastata.

    - Tööpakkumiste kvaliteet. Kui lasta ilma määratud vormita või lisaküsimusteta inimestel tellimusi esitada, siis saab keskmine tööpakkumine olema: 'Kasutaja asukoht Tallinn, kell 02:30 öösel - "Tahaks, et keegi mu hekki kõpitseks"' (Mainimata on see, et Põlvamaal maakodus ja 30 aastat pügamata 300m kuusehekk) ehk siis seal peab kindlasti olema süsteemipoolne lisaküsimuste esitamine. Trikk oleks selles, et küsida piisavalt vähe, nii et kasutaja ei tüdiks, samas piisavalt palju, et pakkuja viitsiks üldse vaeva näha.

    - "India stiilis" pakkujad. St kelle ärimudel on teha nii palju suvalisi pakkumisi kui võimalik ja siis hiljem loobuda, või isegi alustada, aga arvestusega, et 90% niikuinii ei jõua lõpuni (sageli ettemaksuga). Ma kunagi üritasin Upworkis paar pakkumist teha - näiteks töö tellija laeb üles mitu dokumenti, kokku ca 50lk. Ma saan kohe jaole, aga läbilugemise ja hinnangu andmise ja lisaküsimuste esitamisega läheb ca 15 min. Kui hakkan nüüd oma pakkumist tegema, siis tuleb välja, et tegija juba leitud, 1 minut peale kuulutuse lisamist, hinnaga 4321 eurot. Esimese minutiga tuleb üldse 20 pakkumist, hindadega 1234, 666, 333, 5000, 9876 jne. Pärast tuleb kasutajalt review a la: "leidsin pakkuja 1 minutiga, see oli suurepärane! Kahjuks võttis ta poole ettemaksuks ja kadus ära. Siis tuli välja, et ta ei asunudki Londonis, vaid kuskil Indias. Pakkuja konto kadus ka ära." See on võimalik kõigis valdkondades ja usk, et kõik on vastutustundlikud inimesed on lihtsalt usk.

    Ehk siis ma arvan, et desktop versioon peab olema, samuti mobiilne veeb. Samuti võiks asja iva olla tarku aga täpselt paraja arvu lisaküsimusi küsivas AI-s, mitte et asja saab tingimata 5s tehtud.

    Muidu ma ei näe mingit eelist laia profiiliga erialafoorumisse postitamise ees :)
  • kindsigo
    Suur see AI arendustiim teil on ka?


    Terve ettevõtte suurune.
  • raulir
    - Ma arvan, et desktop versiooni mitteomamine on viga. Enamus pakkujaid suvalisel alal kasutab desktoppi. Samuti on üsna tüütu sisestada konkreetset tellimust või otsingut vabas vormis telefonis.

    - Kui on ainult äpp, siis 90% inimestest tänapäeval mõtleb enne, kui mingi uue äpi endale installeerib.

    - AI - keeled on erinevad. St iga uus turg nõuab uut AI-d.

    - Tõsised pakkujad ei viitsi kümnetele asja uurijatele vastata.

    - Tööpakkumiste kvaliteet. Kui lasta ilma määratud vormita või lisaküsimusteta inimestel tellimusi esitada, siis saab keskmine tööpakkumine olema: 'Kasutaja asukoht Tallinn, kell 02:30 öösel - "Tahaks, et keegi mu hekki kõpitseks"' (Mainimata on see, et Põlvamaal maakodus ja 30 aastat pügamata 300m kuusehekk) ehk siis seal peab kindlasti olema süsteemipoolne lisaküsimuste esitamine. Trikk oleks selles, et küsida piisavalt vähe, nii et kasutaja ei tüdiks, samas piisavalt palju, et pakkuja viitsiks üldse vaeva näha.

    - "India stiilis" pakkujad. St kelle ärimudel on teha nii palju suvalisi pakkumisi kui võimalik ja siis hiljem loobuda, või isegi alustada, aga arvestusega, et 90% niikuinii ei jõua lõpuni (sageli ettemaksuga). Ma kunagi üritasin Upworkis paar pakkumist teha - näiteks töö tellija laeb üles mitu dokumenti, kokku ca 50lk. Ma saan kohe jaole, aga läbilugemise ja hinnangu andmise ja lisaküsimuste esitamisega läheb ca 15 min. Kui hakkan nüüd oma pakkumist tegema, siis tuleb välja, et tegija juba leitud, 1 minut peale kuulutuse lisamist, hinnaga 4321 eurot. Esimese minutiga tuleb üldse 20 pakkumist, hindadega 1234, 666, 333, 5000, 9876 jne. Pärast tuleb kasutajalt review a la: "leidsin pakkuja 1 minutiga, see oli suurepärane! Kahjuks võttis ta poole ettemaksuks ja kadus ära. Siis tuli välja, et ta ei asunudki Londonis, vaid kuskil Indias. Pakkuja konto kadus ka ära." See on võimalik kõigis valdkondades ja usk, et kõik on vastutustundlikud inimesed on lihtsalt usk.

    Ehk siis ma arvan, et desktop versioon peab olema, samuti mobiilne veeb. Samuti võiks asja iva olla tarku aga täpselt paraja arvu lisaküsimusi küsivas AI-s, mitte et asja saab tingimata 5s tehtud.

    Muidu ma ei näe mingit eelist laia profiiliga erialafoorumisse postitamise ees :)


    Devil is in details. Kindlasti on sul õigus. Samas võta ükskõik mis business, see challengite rida tuleb sama pikk mis iganes teema puhul. Tegelikult on aga hea lugeda non biased pros and cons. Et kuulutused tuleksid sisukad, peab loomulikult kõrval jooksma chat-bot, mis aitab, et kas koha aja ja koguse ikka panid jne. Need tehnoloogiad on turul täitsa kättesaadavad.
  • puhkjapojad1
    Kõigil ei ole FB accounti. Kõiki FB gruppe ei tea ja liige neis ei ole. FBs oma seinal postitades suure tõenäosusega igale mu soovile pakkujat ei ole.

    Sellest nagu järelduks, et eesmärgiks on teie rakenduse olemasolu rohkematel inimestele kui FB accounti omavate inimeste arv. Edu ...
  • Tundub ,et seda appi kasutab see isik, kellel on midagi vaja. Ma kardan ,et enamusel inimestel ei ole midagi vaja. Enamus kasutab telefoni meelelahutuseks. Enamus isegi vist ei helista enam.
    Otsin (siis omandamise sooviga ) ? enamustel juhtudel isegi kui on midagi vaja siis otsingu teen esmalt uurimiseks. Ei ole selge kas üldse otsus tuleb omandada? St kasutan googlet. Ma ei paku midagi, nii et ei oska pakkumise poolt kommenteerida.
  • Hetkel on 3 päevaga sisse tulnud 106 soovi akustilisest pianiinost veesuuskadeni. Vahele mahuvad küttepuud, Oled 75`` teler ja muud stuffi. Nii et mingeid soove ikka on. Pakkujaid on kah. Küsimus pigem, et millist vertikaali mudima hakata, et oma pos kindlustada ja siis järgmine ette võtta.
  • Hingelt ära, põhiliselt tarbin osta.ee-d vajalike asjade ostmiseks, viimase 10a ostud ~€56k, plusside ja miinuste mõtteid:

    osta.ee:
    + oksjonid jäävad aastateks Google abil leitavaks, koos piltidega ja kirjeldusega (hetkel ~15+ aastat suurusjärgus)
    + pildid on suure/originaal resoga vaadeldavad (täisresoga kuni ~1a)
    + ostja jaoks teenustasud puuduvad
    + asjadel on konkreetne alghind/ostakohe
    + e-konto/deposiidiga maksmise võimalus, st osta.ee vahendab raha liikumist, pangalingiga sissemakse
    + "otsiagentide" kasutamise võimalus, et saadab e-maili kui mingi märksõnaga vidina oksjon on tekkunud
    + ostetud/jälgimises asjade haldamise süsteem on enamvähem
    + Smartpost/Omniva/DPD integratsioon, lingid trackingu lehtedele (SmartPosti miinuseks et nad siiamaani ei oska/taha GET päringuga asja trackimise lehte kuvada)
    + müüjate välja filtreerimise võimalus, et bännitud hiina träni/e-poodide manti otsitulemustes ei kuvataks

    - Smartpost/Omniva/DPD pakiautomaadi tarneasukoha salvestamise puudumine (nigu ostjad telliks iga päev eri automaati oma kraami)
    - toimingute tegemisel taob kõikseaeg "suurema turvalisuse huvides sisestage oma parool" vahelehte, mõttetu ületurvamine
    - moobiilseadmes browserit kasutades ei ole lehel kõiki samu featuure mis desktop browseri kaudu
    - müüja/ostja kontakti jagamine on tabu
    - teenustasud suht kirved müüja jaoks

    Veel mõtteid saab vast osta.ee/foorum pealt.

    kuldnebors.ee:
    + tasuta asjade rubriik

    - pildid on nigu läbi lukuaugu pisikesed
    - eseme asukoha määramine pole kohustuslik
    - osad kuulutused eemaldatakse mingi aja pärast või müüja ise saab kustutada kuulutuse, Google abil leiad lingi aga sisu pole enam, cache abil midagi näeb veel
    - puudub võimalus: otsi müüja teisi kuulutusi (on ainult ärikliendist müüjatel)

    Pealehe all on "Enimotsitud sõnad" kast, sealt saab vihjeid mis ostjatel mõttes.

    okidoki.ee:
    - piltide reso on piiratud
    - kuulutused ei ole igavesti olemas, Google cache abil on mingi aeg veel vaadelavad

    soov.ee:
    - piltide reso on piiratud
    - kuulutused ei ole igavesti olemas, Google cache on ka keelatud
  • Thanks Tar selle feedbacki eest. Väga kasulik teada.

Teemade nimekirja