unenägu Eesti Posti pankrotist - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

unenägu Eesti Posti pankrotist

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Kuigi küsimuse tõstetanu ei puutu aktsia teemasse, on minu hinnangul Eesti Posti tulevik must. Allakäik hakkas vast juba 10 aastat tagasi, kuigi stardiplatvorm oli hiilgav, Mina ei usu, et uus juht suudab EP plussi viia. NB! Maist tõsteti kirjatariifid +38% /Euroopa kõrgeimad) , sellest postkontori töötaja sai 10 eur palgatõusu,
  • Aga kuidas saakski kasumis olla ettevõtmine, mis 21 sajandi kolmanda kümnendi alguses veab pakiteateid paberilipakatega postkasti, et neid saaks minna kusagile tädi käest kätte saama?

    Hinnakiri on ulmeline. Kuni 500g kaaluva pisipaki/maksikirja saatmine siit Saksamaale maksab 11,20€. Sama asi Saksamaalt siia 3,70€.
    Riigisisese kuni 500g kaaluva pisipaki/maksikirja saatmine Eestis maksab 2,70€, Saksamaal 1,55€. Siinkohal tasuks veel äramärkimist kahe riigi suuruse erinevus.

    Mul on sihuke kuri kahtlus, et selleks, et see ettevõtmine plussis ei oleks on ka piisavalt pingutatud. Kuid pole ka võimatu, et seda saab seletada lihtlabase oskamatuse ja lollusega.
  • Üle maailma tõstab pead e-kaubandus, pakimahud kasvavad aasta-aastalt. Seejärel tabab maailma ootamatult pandeemia, mis paneb ka senised skeptikud vaatama e-poodide suunal. Pakimahud riigisiseselt kasvavad YoY +100% - sellist kasvu ei osanud keegi uneski näha, kuid suurte pingutustega saab turul tekkinud nõudluse rahuldatud. Eestis läheb riiklik postiettevõtte pankrotti.

    Kõlab piisavalt loogiliselt ju.
  • Eesti Posti teema on juba olemas: "Eesti Post AS börsile (PST1T ???)" https://fp.lhv.ee/forum/invest/121475?postId=2812582
    Milleks uut teemat vaja on?
  • "invictus"
    Üle maailma tõstab pead e-kaubandus, pakimahud kasvavad aasta-aastalt. Seejärel tabab maailma ootamatult pandeemia, mis paneb ka senised skeptikud vaatama e-poodide suunal. Pakimahud riigisiseselt kasvavad YoY +100% - sellist kasvu ei osanud keegi uneski näha, kuid suurte pingutustega saab turul tekkinud nõudluse rahuldatud. Eestis läheb riiklik postiettevõtte pankrotti.

    Kõlab piisavalt loogiliselt ju.


    Pankroti põhjus on sõna"riiklik".
  • "iffkillla"
    Mul on sihuke kuri kahtlus, et selleks, et see ettevõtmine plussis ei oleks on ka piisavalt pingutatud. Kuid pole ka võimatu, et seda saab seletada lihtlabase oskamatuse ja lollusega.

    Disclaimer: ca 10 aastat tagasi nõustasin EP-d logistika efektiivuse osas, mistõtttu ma ei ole ilmselt läbinisti neutraalne. Tollel ajal ei olnud EP logistikas mingit erilist raiskamist ja ka juhtinimesed tundusid täiesti mõistlikud. Eesti iseärasustest tingituna olid küllaltki väikesed mahud ja poliitikute soovid, kelle tõttu ei saanud suuremaid kahjumi allikaid kinni panna. Selles kontekstis ei oma sõna "pankrot" sisulist tähendust, sest see ei olnud äriettevõte, vaid pigem riigi käepikendus. Võib-olla on asjad sellest ajast muutunud, aga ilmselt mitte.
  • [quote="Loowi"]
    "iffkillla"
    Tollel ajal ei olnud EP logistikas mingit erilist raiskamist


    Nomaeitea.....Eks 10 aastaga on üht-teist ka muutunud, kuid jätkuvalt toob tädi A paberilipaka, et nüüd mine too pakk tädi B käest ära. Sealsamas tädi B lähedal on pakiautomaat. Isegi kui ma tahaks enesele saadetavad pakid sinna automaati ümber suunata, ma seda ei saa. Kahe tädi ja paki süsteem on jäik.

    Veel aasta tagasi ei olnud võimalik iseteeninduses eelvormistatud pakki saata läbi pakiautomaadi. Tuli minna postkontorisse tädi juurde pakki üle andma. Kindlasti ka kaasas allkirjastatud saateleht, muidu tädi pakki vastu ei võtnud. Siinkohal on õnneks nüüdseks toimunud edasiminek.

    Kui saata pakk pakiautomaadiga inimesele, kes võtab selle välja samast pakiautomaadist kuhu ma paki sisse panen, siis süsteem mitte ei saada paki saajale SMS-i , et mine võta oma pakk, vaid kuller korjab paki automaadist, see liigub läbi pinutäie vahelülide Lehmjale logistikakeskusesse ja sealt jälle riburadapidi tagasi sinna automaati.

    jne, jne.
  • Kui ma õigesti mäletan siis Eesti Posti kahjum universaalse postiteenuse osutamisest on suurusjärgus paar miljonit eurot aastas. See on see "riigi käepikenduse" osa, aga samas ka sunnib neid olema kohal igas Eestimaa nurgas (mis kindlasti ei ole struktuuri mõttes kasumlik).
    Kogu see postkontorite võrgustiku üleval pidamine ja "too tädi käest pakk/kiri ära" tundub küll paras igand. Samal ajal reageerib ühiskond väga valulikult kui mõni postkontor nende tädidega mõnes maanurgas kinni pannakse ja pakiautomaadiga asendatakse, või siis oranž postkast ära korjatakse (isegi kui seda märgatakse nädalaid hiljem).

    Teiste ettevõtetega saab võrrelda pakiäri vs. pakiäri. Mul on meeles kuidas Smartpost/Itella oli esimene, kes oma pakiautomaatide võrgustikku hakkas ehitama ja Omniva jäi väga selgelt selles sektoris stardipakkudel magama. Eesti turg on väike, nüüd on järele jõutud. DPD kolmandana proovib nüüd oma võrgustikku arendada.
  • [quote="iffkillla"]
    "Loowi"
    "iffkillla"
    Tollel ajal ei olnud EP logistikas mingit erilist raiskamist


    Nomaeitea.....Eks 10 aastaga on üht-teist ka muutunud, kuid jätkuvalt toob tädi A paberilipaka, et nüüd mine too pakk tädi B käest ära. Sealsamas tädi B lähedal on pakiautomaat. Isegi kui ma tahaks enesele saadetavad pakid sinna automaati ümber suunata, ma seda ei saa. Kahe tädi ja paki süsteem on jäik.

    Veel aasta tagasi ei olnud võimalik iseteeninduses eelvormistatud pakki saata läbi pakiautomaadi. Tuli minna postkontorisse tädi juurde pakki üle andma. Kindlasti ka kaasas allkirjastatud saateleht, muidu tädi pakki vastu ei võtnud. Siinkohal on õnneks nüüdseks toimunud edasiminek.

    Kui saata pakk pakiautomaadiga inimesele, kes võtab selle välja samast pakiautomaadist kuhu ma paki sisse panen, siis süsteem mitte ei saada paki saajale SMS-i , et mine võta oma pakk, vaid kuller korjab paki automaadist, see liigub läbi pinutäie vahelülide Lehmjale logistikakeskusesse ja sealt jälle riburadapidi tagasi sinna automaati.

    jne, jne.


    Pärnumaal mulle enam ammu paberit postkasti ei panda. Alati tuleb SMS, et on saabunud pakk ja kätte saab kas automaadist või postkontorist. Mismoodi see otsus tehakse, et vot see pakk läheb postkontorist väljastamisele ja tolle paki paneme automaati, jääb minu jaoks müsteeriumiks. Tellin Hiinast igast kola ja pole kuidagi suutnud algoritmile pihta saada, miks on kord automaadist ja kord postkontorist väljastamine. Vb oleneb antud hetke antud piirkonna automaadi täituvusest vms. Aga fakt on see, et olenemata asukohast, tuleb SMS mobiilile infoga, kust ma paki kätte saan.

    Teine teema on pakk, mille saatja ja saaja sama automaadi vahendust kasutavad. Pole omnivaga katsetanud aga DPD automaadiga on küll nii, et kui panen paki automaati saab saaja momentaalselt SMSi, et pakk on kohal. Ei liigu see sealt enam kuhugi sorteerimiskeskusesse vaid jääb saaja väljavõtmist ootama. Kui see Omnivaga samamoodi pole siis on küll paras kiviaeg seal ettevõttes selle koha pealt... katsetan millalgi järgi
  • "Draax"
    Kui ma õigesti mäletan siis Eesti Posti kahjum universaalse postiteenuse osutamisest on suurusjärgus paar miljonit eurot aastas. See on see "riigi käepikenduse" osa, aga samas ka sunnib neid olema kohal igas Eestimaa nurgas (mis kindlasti ei ole struktuuri mõttes kasumlik).
    Kogu see postkontorite võrgustiku üleval pidamine ja "too tädi käest pakk/kiri ära" tundub küll paras igand. Samal ajal reageerib ühiskond väga valulikult kui mõni postkontor nende tädidega mõnes maanurgas kinni pannakse ja pakiautomaadiga asendatakse, või siis oranž postkast ära korjatakse (isegi kui seda märgatakse nädalaid hiljem).

    See on olnud ja jääb EP kahjumi aluseks. Kuna tegu on sotsiaalabi osutamise, mitte logistikateenusega, siis ei saagi olla tegu kasumliku ettevõtmisega ning hinnata ärilisest vaatenurgast. Pakiäri vs pakiäri on vaba konkurentsi tingimustes ning seal sotsiaalseid otsuseid ei tehta.

    Näide: Setomaa vallakeskuses Värskas on jätkuvalt alles EP postkontor, aga pole ühtegi pakiautomaati, sest elanikke liiga vähe. Loogika???
    Lähim pakiautomaat on Räpinas 23 km kaugusel.
    Pilootprojekti raames vbla midagi muutub. Aga see on alles piloot.

  • Velikij, eks kusagil raamatupidamises proovitakse neid kulusid ja omahinna komponente mingi tamboviga eraldada, aga tegelikkus näeb välja selline, et istub tädi käsipõsakil seal Värska postkontoris ja ettevõtte juhtkonnal on valida kolm varianti:
    1) panna postkontor kinni
    2) panna postkontor kinni ja asendada tädi pakiautomaadiga
    3) panna pakiautomaat postkontori kõrvale

    Kuna esimene ja teine variant tähendavad ettevõtte tampimist meedias + minimaalselt ebamugavaid vestlusi kohaliku vallajuhiga, aga võimalik ka, et kutset MKMi ja regionaalministri kabinetti "jutule", siis see ei ole variant. Kuna aga tädi juba nagunii seal postkontoris käsipõsakil istub, siis pakiautomaadi panek sinna kõrvale on lihtsalt topelt kallis. Sellepärast kogu see värk nii eelmisest sajandist tundubki.
  • Kui Coop ühendab pangakontorit ja poekassat, siis miks ei saa Eesti Post hakkama kohaliku kaupluse ja postkontori ühendamisega?
  • "svennu21"
    Pärnumaal mulle enam ammu paberit postkasti ei panda. Alati tuleb SMS, et on saabunud pakk ja kätte saab kas automaadist või postkontorist. Mismoodi see otsus tehakse, et vot see pakk läheb postkontorist väljastamisele ja tolle paki paneme automaati, jääb minu jaoks müsteeriumiks. Tellin Hiinast igast kola ja pole kuidagi suutnud algoritmile pihta saada, miks on kord automaadist ja kord postkontorist väljastamine. Vb oleneb antud hetke antud piirkonna automaadi täituvusest vms. Aga fakt on see, et olenemata asukohast, tuleb SMS mobiilile infoga, kust ma paki kätte saan.

    Sõltub täiesti sellest kas saatjal on su tel. nr. ja kas ta on selle tel. nr-i pakiga seostanud, paljudel ebay, veebipoe jt. juhtudel tuleb saatjat eraldi paluda lisada tel.nr. paki andmetele, kui see palumine unustada ja/või saatja seda ei tee ei leia pakk teed pakiautomaati vaid läheb alati postkontorisse koos paki saabumise infolehega kodupostkasti jne.

    Ja kui tel. nr. pole lisatud pakile mis saadetud sellise kesk-euroopa suure firma nagu Hermes kaudu, siis lihtsalt läheb pakk tagasi, sest keegi kurat ei tea kes nende pakke laiali veab eestis ja miks need idikad peale korra ukse taga käimist paki tagasi saatjale saadavad. Niiet saab veel halvemini kui EP asju ajada. 3 korda endal juhtunud.
  • Opex, aga ma saan alati SMSi paki saabumisest. Paberil pole postkastis pakiteatist juba julgelt üle aasta saanud. Kui omnival on minu number, et sõnum saata siis see nagu ei seleta seda, miks kord pannakse automaati ja kord postkontorisse väljastamiseks... Tellin postiga palju, saan kuus oma 3-6 pakki ja kõigi kohta tuleb SMS
  • No ses mõttes, et jah saad sms-i, sest saatja on su tel. nr-i alati pakile lisanud. Minu kümned seiklused EP-ga on näidanud, et mingit "me lisasime ISE su tel. nr-i" asja ses firmas ei toimu, vbl sest nende CRM ei oma seda inffi ja vbl. andmekaitse ei lubaks ka. Automaadipakindus mis põhineb tel.nr-il ja tavapakindus on 2 täiesti erinevat asja seal, on väidetud mulle postkontoris korduvalt.
  • "opex"
    No ses mõttes, et jah saad sms-i, sest saatja on su tel. nr-i alati pakile lisanud. Minu kümned seiklused EP-ga on näidanud, et mingit "me lisasime ISE su tel. nr-i" asja ses firmas ei toimu, vbl sest nende CRM ei oma seda inffi ja vbl. andmekaitse ei lubaks ka. Automaadipakindus mis põhineb tel.nr-il ja tavapakindus on 2 täiesti erinevat asja seal, on väidetud mulle postkontoris korduvalt.


    Iseteeninduses saab määrata, et pakid liiguvad alati sinu poolt määratud pakiautomaati.
  • "mx77"
    "opex"
    No ses mõttes, et jah saad sms-i, sest saatja on su tel. nr-i alati pakile lisanud. Minu kümned seiklused EP-ga on näidanud, et mingit "me lisasime ISE su tel. nr-i" asja ses firmas ei toimu, vbl sest nende CRM ei oma seda inffi ja vbl. andmekaitse ei lubaks ka. Automaadipakindus mis põhineb tel.nr-il ja tavapakindus on 2 täiesti erinevat asja seal, on väidetud mulle postkontoris korduvalt.

    Iseteeninduses saab määrata, et pakid liiguvad alati sinu poolt määratud pakiautomaati.

    Võiks ju olla nii, et saaksid määrata vaikimisi Eesti Postis, et suvaline välismaalt Sulle saabuv pakk maanduks Sinu valitud pakiautomaadis ja Sa saaksid selle kohta SMS-i + vajadusel e-maili.
    Aga nii ju millegipärast pole. Ei saa sa isegi määrata, et saad SMS-i et pakk on postkontoris ootel.
  • @mx
    ...eeldusel, et pakil üldse on tel.nr. 'kaasas'. Kui tuleb kusagilt, say, Saksast tracking numbriga või ilma ja tel.nr.-it pole, ei oska keegi EP-s, sh kodulehel, su tel. nr.-iga seda pakki ühendada.
  • Ilmselt poleks väga keeruline tekitada ka iseteenindusse valik , et nimele x aadressile y tulnud pakk seostatakse telefoninumbriga z ja seejärel läheb kasutaja poolt määratud pakiautomaati. Üsna palju tädijenkat saaks niiviisi ära jätta.
  • Võrrelduna osade "arenenud" riikidega ei tundu see olukord nii hull. Mu praeguses elukohas on kolm peamist kohaletoimetajat. Veel mõne aasta eest olid kõik kolm kiviajas, nüüd on ainult DHL täielik õnnetus. Kohaletoimetamise aken on reeglina 4-6 tundi, nii mõnigi kord on mitte faktitäpselt öeldud, et keegi on kohale tulnud, aga kedagi ei olnud kodus, toru otsas tuleb vahel kuni 15 minutit oodata ja nii edasi.

    Minu saadetud pakid Eestisse on kõik kohale jõudnud. Kui kedagi kodus ei olnud, siis viidi kohe Selverisse ja EP klienditeenindus on täiesti informeeritud mis ja kus mingi pakk on. Näiteks Hollandi DHL-l on sellise teeninduseni veel pikk tee minna.
  • No vaadates hinnakirja, siis on see olukord ikka väga hull. Lisaks kõigele muule on ka sellega tapetud jaeäri suunaga siit euroopasse.
  • "ttrust"
    "mx77"
    "opex"
    No ses mõttes, et jah saad sms-i, sest saatja on su tel. nr-i alati pakile lisanud. Minu kümned seiklused EP-ga on näidanud, et mingit "me lisasime ISE su tel. nr-i" asja ses firmas ei toimu, vbl sest nende CRM ei oma seda inffi ja vbl. andmekaitse ei lubaks ka. Automaadipakindus mis põhineb tel.nr-il ja tavapakindus on 2 täiesti erinevat asja seal, on väidetud mulle postkontoris korduvalt.

    Iseteeninduses saab määrata, et pakid liiguvad alati sinu poolt määratud pakiautomaati.

    Võiks ju olla nii, et saaksid määrata vaikimisi Eesti Postis, et suvaline välismaalt Sulle saabuv pakk maanduks Sinu valitud pakiautomaadis ja Sa saaksid selle kohta SMS-i + vajadusel e-maili.
    Aga nii ju millegipärast pole. Ei saa sa isegi määrata, et saad SMS-i et pakk on postkontoris ootel.


    See võimalus on täitsa olemas. Mul on see aktiveeritud. Lihtsalt istudes siin foorumis ja asja sisuliselt uurimata ei muutu midagi. Ainuke probleem on pakid, mis on saatja poolt teele pandud, kui kullerpakid. Nende puhul vist kohustab leping need kulleri abil kohale tooma. Muud pakid, mis enne maandusid postkontoris liiguvad nüüd pakiautomaati.
  • "opex"
    @mx
    ...eeldusel, et pakil üldse on tel.nr. 'kaasas'. Kui tuleb kusagilt, say, Saksast tracking numbriga või ilma ja tel.nr.-it pole, ei oska keegi EP-s, sh kodulehel, su tel. nr.-iga seda pakki ühendada.


    Kui sul on see iseteeninduses aktviveeritud, ei pea enam pakil olema tel number peal. Telefoni numbri annad iseteeninduses ja seostad oma kontoga.
  • Kuskohas iseteeninduses saab määrata et saatke sms või konto seostamine tel numbriga ?
    Mina saan ainult määrata sobivad pakiautomaadid. Juhendi järgi saadetakse sinna ainult siis kui paki peal olev tel.nr klapib minu numbriga.
  • Sorry, ma tegin selle määrangu iseteeninduses tükk aega tagasi, ei pruugi olla tel number, võib olla ka e-post.
    Kuna ei ole tükk aega Hiinast tellinud ja EU pakid tulevad enamuses Itella, DPD või DHL kaudu, siis pole tükk aega Omnivaga suhelnud ja ei mäleta, kas tuleb SMS või meiliteavitus.
  • Jah mul on ka iseteeniduses valitud, et liiguks otse automaati. See toimib nii poolte pakkide puhul ja ikka käin omniva kontoris tädikeste käest pakki küsimas, kuigi SMS paki kohta jõuab kohale. Arusaamatu miks need pakid samuti automaati ei jõua.
  • Võib proovida siit: https://minu.omniva.ee/. Vormistasin ka mingi aasta tagasi, aga läbi Omniva on vaid mõned pakid tulnud selle aja jooksul, neistki pooled postkontorisse. Millegipärast on Amazon valinud enamasti Itella oma partneriks, seega toob kuller koju või saab enne toimetamist pakiautomaati toimetamist valida.
  • "mx77"
    "ttrust"
    "mx77"
    "opex"
    No ses mõttes, et jah saad sms-i, sest saatja on su tel. nr-i alati pakile lisanud. Minu kümned seiklused EP-ga on näidanud, et mingit "me lisasime ISE su tel. nr-i" asja ses firmas ei toimu, vbl sest nende CRM ei oma seda inffi ja vbl. andmekaitse ei lubaks ka. Automaadipakindus mis põhineb tel.nr-il ja tavapakindus on 2 täiesti erinevat asja seal, on väidetud mulle postkontoris korduvalt.

    Iseteeninduses saab määrata, et pakid liiguvad alati sinu poolt määratud pakiautomaati.

    Võiks ju olla nii, et saaksid määrata vaikimisi Eesti Postis, et suvaline välismaalt Sulle saabuv pakk maanduks Sinu valitud pakiautomaadis ja Sa saaksid selle kohta SMS-i + vajadusel e-maili.
    Aga nii ju millegipärast pole. Ei saa sa isegi määrata, et saad SMS-i et pakk on postkontoris ootel.


    See võimalus on täitsa olemas. Mul on see aktiveeritud. Lihtsalt istudes siin foorumis ja asja sisuliselt uurimata ei muutu midagi. Ainuke probleem on pakid, mis on saatja poolt teele pandud, kui kullerpakid. Nende puhul vist kohustab leping need kulleri abil kohale tooma. Muud pakid, mis enne maandusid postkontoris liiguvad nüüd pakiautomaati.

    Kõiksugu võimalusi on Omnivas loodud. Jutt on default määrangutest. Aga need asjad sisuliselt ei toimi!

Teemade nimekirja