TextMagic börsile - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

TextMagic börsile

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Eesti omanikele kuuluv tehnoloogiaettevõte TextMagic võtab suuna börsile

    Peamiselt Ameerika Ühendriikides ja Suurbritannias ettevõtetele SMS-kommunikatsiooni teenuseid pakkuv TextMagic AS plaanib veel sel aastal viia läbi oma aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO) Nasdaq Balti alternatiivturul First North Tallinn.
    TextMagic AS on rahvusvaheliselt edukas tehnoloogiaettevõte, mille klientideks on peamiselt Ameerika Ühendriikide, aga ka Suurbritannia ja teiste riikide väikeettevõtted. TextMagic pakub klientidele SMS-turunduse tarkvara, mille kaudu ärikliendid saadavad ühes kalendrikuus üle 20 miljoni lühisõnumi. TextMagic grupi 2020. a müügitulu oli 7,92 miljonit eurot. Võrreldes 2019. aastaga kasvas müügitulu 45%. Ettevõtte EBIDTA on üle 3 miljoni euro ja 2021. a müügitulu prognoos ületab 10 miljoni euro piiri. TextMagic annab tööd 40 inimesele neljas erinevas riigis.

    „Kuna sõnumiplatvormide turg on killustunud, suudab vaid SMS pakkuda universaalset ja kindlat võimalust iga kliendini jõudmiseks. Meie klientidest valdava enamuse moodustavad USA, Suurbritannia, Kanada ja Austraalia ettevõtted – klientidele lähenevast broneeringust teatavast autoremonditöökojast kuni SMS-e oma töötajate sisekommunikatsioonis kasutava haiglani. Pakume lühisõnumite saatmise tarkvara, mille kaudu saab saata suure hulga sõnumeid korraga ja klientidelt neid ka vastu võtta. Ettevõtte jaoks on see võimalus müüa, turundada ja kommunikeerida SMS-i kaudu,“ selgitas TextMagic AS enamusosanik ja tegevjuht Priit Vaikmaa.

    Vaikmaa sõnul pole TextMagic grupp seni kaasanud lisakapitali ja ettevõte on tegutsenud alati kasumlikuna. Veel sel aastal plaanib TextMagic AS kaasata aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO) kaudu maksimaalselt 2,5 miljonit eurot ja viia ettevõtte aktsiad kaubeldavaks Nasdaq Balti alternatiivturule First North Tallinn.

    TextMagic grupp on alates 2013. aastast eestlaste omanduses. 2021. aastal asutati grupi struktuuri lihtsustamiseks Eestis registreeritud ja siit juhitav valdusfirma TextMagic AS, kus konsolideeritakse kogu grupi tegevus.

    Vaikmaa sõnul on investoritelt raha kaasamise eesmärgiks ettevõtte uue toote Touchpoint arendamine. „Touchpoint on meie tänase teenuse oluline edasiarendus – müügi-, turunduse ja klienditoetarkvara, mis võimaldab ettevõtetel integreerida erinevad suhtlus- ja kommunikatsioonikanalid (SMS, kõned, emailid, sõnumirakendused) ühte keskkonda. Arendatav tarkvara viib kokku uute klientide leidmiseks, müügitehinguteni jõudmiseks ja klienditoe pakkumiseks vajalikud instrumendid ning pakub kasutajasõbralikku raporteerimise ja analüütika lahendust.“ Touchpoint plaanitakse turule tuua 2023. aastal.

    Priit Vaikmaa lausus, et ettevõtte fookus on seni olnud USA turul, kuid nüüd on plaanis oma teenuseid rohkem ka Euroopas tutvustada. „SMS-kommunikatsiooni valdkond on ettevõtete ja asutuste jaoks aastatega oluliselt kasvanud, kuna võrreldes muude kommunikatsioonikanalitega – näiteks e-maili turundusega – jõuavad SMS-id inimestele paremini kohale. 2020. aastal saadeti TextMagic platvormi kaudu 172 miljonit ja tänavu esimese 9 kuuga juba 182 miljonit lühisõnumit.“
    Seoses aktsiate noteerimisega First North alternatiivturul plaanib ettevõte jagada optsioone ka oma töötajatele. „Nii nagu teistel IT-ettevõtetel, on ka meie jaoks oluline tugev tiim, keda tahame senisest veelgi enam oma ettevõtte arengusse kaasata ja motiveerida aktsiaoptsioonide kaudu mitte ainult juhtkonda, vaid kõiki ettevõtte töötajaid,“ selgitas Vaikmaa.

    Vaikmaa sõnul pakub TextMagic ASi IPO kaudse võimaluse investeerida Balti börsi kaudu USA majandusse ja saada osa kiiresti kasvava tehnoloogiaettevõtte eduloost. “Ameerikas on umbes 30 miljonit ettevõtet ja sealselt turult teenime ligi 70% tuludest. Meil on palju potentsiaalseid kliente, kes saavad kasutada SMS-i oma ärikommunikatsioonis, müügitegevuses, turunduses. USA-s on hästi suur probleem robotkõnedega, tehakse palju müügikõnesid. SMSid segavad inimesi palju vähem ja toimivad seal oluliselt paremini.”

    TextMagic.com platvormil saavad ettevõtted ja asutused saata veebist oma klientidele ja töötajatele SMS-lühisõnumeid. Automaatsete teadete saatmiseks saab platvormi liidestada oma veebilehe, broneerimissüsteemi, kliendihalduse või muu tarkvaraga. TextMagic platvormil saab organisatsioon hallata kogu SMS-i teel toimuvat kliendisuhtlust, vaadata klientide saadetud vastuseid ja hallata vestluste ajalugu. „Eelkõige kasutatakse SMS-e teavituste saatmiseks, näiteks broneeritud arsti või autosalongi vastuvõtuaja meelde tuletamiseks, aga ka näiteks paki või kulleri saabumisest teavitamiseks,“ loetles Vaikmaa.

    TextMagicu suuremad turud on USA, Suurbritannia, Kanada ja Austraalia. Ettevõttel on 25 000 äriklienti, kellel on lühisõnumiplatvormi kaudu ligipääs enam kui 1000-le mobiilsidevõrgule maailmas. Tuntud tehnoloogiaettevõte Zapier valis TextMagicu 2019. a kõige kiiremini kasvavate tööl kasutatavate rakenduste hulka. Lisainfo: Apps at Work

    Grupi äritegevus sai alguse 2001. aastal, kui Dan Houghton asutas Suurbritannias TextMagic Ltd. Priit Vaikmaa liitus ettevõttega 2007. aastal pärast seda, kui Bolti kaasasutaja Martin Villig teda Houghtonile soovitas. Peale juhtkonna väljaostu (MBO) 2013. aastal on ettevõte täielikult eestlaste omanduses.

    Aktsiate avaliku pakkumise peakorraldaja on LHV Pank, TextMagic AS õigusnõustaja on Eversheds Sutherland Ots & Co, kommunikatsiooninõustaja Agenda PR ning finants-raamatupidamisnõustaja Klaar.me. Audiitorina olid kaasatud KPMG ja Grant Thornton ning maksukonsultandina PWC.

    Lingid:
    https://www.textmagic.com
    https://www.touchpoint.com
  • Ma saan aru küll, et turundus ja kommunikatsioon ja kõik ja puha, aga kas SMSile äri ehitamine ei ole natuke Edisoni fonograafile vahatrumlite valmistamise impeeriumi loomise moodi?
  • "Marvin"
    Ma saan aru küll, et turundus ja kommunikatsioon ja kõik ja puha, aga kas SMSile äri ehitamine ei ole natuke Edisoni fonograafile vahatrumlite valmistamise impeeriumi loomise moodi?


    Räägi seda Twiliole ja 57 mlrd USD market cap'ile.
    Räägi seda Google'itele ja Facebookidele, kes saadavad kinnituskoode SMSide peale.

    Tegelikult neid ettevõtteid jagub, kes suudavad SMS-saatmise teenusega raha kokku lükata.
    Mõtle kasvõi kõikidele meeldetuletustele, mis heaoluühiskonnas inimestele saadetakse. Sageli on need dubleeritud e-mailile ja SMSile... jne.

    Ehk mõtlemine, et "SMS'ide saatmisega seotud äri = meeletult iganenud äri" on pigem jõuline lihtsustus.
  • "Marvin"
    Ma saan aru küll, et turundus ja kommunikatsioon ja kõik ja puha, aga kas SMSile äri ehitamine ei ole natuke Edisoni fonograafile vahatrumlite valmistamise impeeriumi loomise moodi?


    Vaata Twilio, Sinch ja Link Mobility kohta kui vaja aru saada äri SMS-st. SMS äri meil kasvab USA-s kenasti.

    Suuremad tulevikuplaanid meil uue tootega seotud: https://www.touchpoint.com/
  • Muidugi on SMSid äri, selles ma ei kahtle hetkekski. Ma püüdsin lihtsalt mõnevõrra utreeritud vormis küsida, kui pikka iga võiks sellisele teenusele ennustada? Börsifirma värk - mingit ajahorisonti peaks ometigi silmas pidama?
  • "Marvin"
    Muidugi on SMSid äri, selles ma ei kahtle hetkekski. Ma püüdsin lihtsalt mõnevõrra utreeritud vormis küsida, kui pikka iga võiks sellisele teenusele ennustada? Börsifirma värk - mingit ajahorisonti peaks ometigi silmas pidama?


    On olemas ju RCS (Google-i tehnoloogia), MMS, Whatsapp jms. Saame võtta kasutusele ükskõik millise suhtlusteenuse (RCS näiteks), mis tulevikus saab SMS-st populaarsemaks või paremaks. Tekstisõnumi formaat ju kogub aina populaarsust vs helistamine. Meil on juba täna olemas partnerid nende uute lahenduste integratsioonide tegemiseks, plaan on neid testida uues tootes.

    USA-s on isegi fax veel päris populaarne.
  • "priidik"
    On olemas ju RCS (Google-i tehnoloogia), MMS, Whatsapp jms. Saame võtta kasutusele ükskõik millise suhtlusteenuse (RCS näiteks), mis tulevikus saab SMS-st populaarsemaks või paremaks. Tekstisõnumi formaat ju kogub aina populaarsust vs helistamine. Meil on juba täna olemas partnerid nende uute lahenduste integratsioonide tegemiseks, plaan on neid testida uues tootes.

    Voh - see on juba vastus, mida investeeringut ootava ettevõtte juhilt ootaks :). Kõlab palju paremini ja on sisuliselt ka palju toredam, kui börsile tuleva ettevõtte toote kohta saab öelda - me oleme sõnumiedastustehnoloogia suhtes agnostilised ehk siis meil poogen, missugune tehnoloogia sõnumi edastab. Iseäranis siis, kui ettevõtte poolt pakutav väärtus ei ole mitte sajandiksendi jagu odavam SMS vaid midagi palju olulisemat.
  • Ok, aitäh. Lõpuks sain küsimusest aru ja proovisin paremini vastata :)
  • Hind oleks väga huvitav teada saada.
  • "Fish"
    Hind oleks väga huvitav teada saada.


    Selle info avaldame siis kui see otsus on tehtud ja aeg käes.
  • "Toomas Raun"
    miks lugemiseks regama end peab ?


    Siis on meil näha kui palju huvilisi on. Kui kõik IPO detailid selguvad siis saavad korraga kõik ilma emaili jätmata info kätte.

    Seniks on pakkuda see turundus-dokument:

    https://docsend.com/view/5x2b8gnh8fxzhz6j
  • Lisan dokumendi preview ka, muidu kogu see thread jääbki plain-text.

    TextMagic Investor Presentation (Oct 2021)

  • https://temp-mail.org/

    Teenustega saab mööda lehtedest kus soovitakse su isiklikku e-maili ;)
  • "Valme"
    https://temp-mail.org/

    Teenustega saab mööda lehtedest kus soovitakse su isiklikku e-maili ;)


    Aitäh, aga siis me ei saa huvilistega pärast ühendust võtta.
  • martinhold, bösile ei lähe see ettevõtte, mille aruannet sa siin just jagasid. Tegemist meie tütarettevõttega UK-s, mille majandusaasta lõppeb 31 märtsil.
  • "priidik"
    martinhold, bösile ei lähe see ettevõtte, mille aruannet sa siin just jagasid. Tegemist meie tütarettevõttega UK-s, mille majandusaasta lõppeb 31 märtsil.


    Kas Monday Media OÜ on ka tütarettevõte?
  • Monday Media OÜ on siis TextMagic AS-i (AS on grupi emaettevõte) suurim osanik. Sinna uue AS-i alla läks nüüd kogu IP, tarkvara, tütarde 100% osalused jms. Selle kohta tuleb täpsemalt ettevõtte kirjelduses juttu.
  • priidik,
    mulle tundub, et te olete valesti aru saanud akronüümi IPO teisest tähest. See ei tähenda "private" vaid "public". Ettevõte ilmselgelt ei ole IPOks valmis, kui juhtkonna lähenemine ettevõtte aruandluse avaldamisele on selline.
  • "priidik"
    "Valme"
    https://temp-mail.org/

    Teenustega saab mööda lehtedest kus soovitakse su isiklikku e-maili ;)


    Aitäh, aga siis me ei saa huvilistega pärast ühendust võtta.


    Hetkel pigem ootab siis prospekti ära ;)
  • Nõus, võtsin emaili küsimise maha. Emaili pole enam vaja sisestada.

    TextMagic Investor Presentation (Oct 2021)

  • Klikkisin presentatsiooni läbi. Paar küsimust:
    1) Kuidas õnnestub TWLO'l ca 130% DBNRR näidata vs TextMagic 106%? TWLO samuti üldiselt consumption based mudel. Vonage antud segment vist ca 120% juures?
    2) Nagu ma aru saan, siis sõnumite edastamiseks kasutatakse TWLO/VG/BAND. Kui palju igast revenue dollarist otseselt nendele edasi makstakse?
    3) TWLO / VG on ka otsesed konkurendid. Mis hoiab ettevõtteid TextMagic juures kinni, selle asemel, et otse neid kasutama hakata?
  • "jim"
    Klikkisin presentatsiooni läbi. Paar küsimust:
    1) Kuidas õnnestub TWLO'l ca 130% DBNRR näidata vs TextMagic 106%? TWLO samuti üldiselt consumption based mudel. Vonage antud segment vist ca 120% juures?
    2) Nagu ma aru saan, siis sõnumite edastamiseks kasutatakse TWLO/VG/BAND. Kui palju igast revenue dollarist otseselt nendele edasi makstakse?
    3) TWLO / VG on ka otsesed konkurendid. Mis hoiab ettevõtteid TextMagic juures kinni, selle asemel, et otse neid kasutama hakata?


    Aitäh heade küsimuste eest.

    1. TWLO, VG ja BAND peamine kliendisegment on enterpise ja arendajad, selles segmendis ongi churn väiksem ja näitajad paremad. Meil on SMB / SME lõppkasutajad, kus tuleb churn-i rohkem ette. Sellest ka erinevus retention / expansion % osas. Sellepärast meil ka uus toode töös, mis on subscription SaaS.

    2. Sõnumite unit economics on meil väga hea. USA-s ligi 80%+ marginaal, aga kõik riigid kokku jääb marginaal 70% kanti.

    3. TWLO, VG ja BAND on meie väga head koostööpartnerid. Kaudselt võibolla jah konkureerime natuke. Kõik need CPaaS pakkujad teenindavad suuri ettevõtteid ja IT / süsteemide arendajaid, kes loovad integratsioone jne. Meie teenindame lõppkasutajat, kellel on vaja kasutajaliidest SMS saatmiseks / haldamiseks. Meie otsesed konkurendid on näiteks Zipwhip (TWLO ostis selle ära) ja MessageMedia (Sinch ostis selle ära).
  • Aitäh vastuste eest.
    Kui kõik numbritesse panna, siis:
    Kui suur on CAC / LTV?
    Kui suur on aastane churn?
  • "jim"
    Aitäh vastuste eest.
    Kui kõik numbritesse panna, siis:
    Kui suur on CAC / LTV?
    Kui suur on aastane churn?


    Peame arvutama ja kogu selle meetrika oma materjalidesse lisama.

    Kas on veel mingit infot ja meetrikat, mis meie materjalides puudu on?

    Kuidas muidu praeguse info baasilt pilt sulle tundub?
  • "jim"
    Aitäh vastuste eest.
    Kui kõik numbritesse panna, siis:
    Kui suur on CAC / LTV?
    Kui suur on aastane churn?




    NB! Churni mudeliga veel tegeleme.
  • Kas kõik kliendid on teretulnud või on mingi riskihaldus filter vahel enne kliendisuhte loomist?
  • "martinhold"
    Kas kõik kliendid on teretulnud või on mingi riskihaldus filter vahel enne kliendisuhte loomist?


    Lehekülg 31

    https://docsend.com/view/gge2kt4r452j6hmp

    Fraudiga tegeleme tõsiselt, filtrid tugevad.
  • "priidik"
    "martinhold"
    Kas kõik kliendid on teretulnud või on mingi riskihaldus filter vahel enne kliendisuhte loomist?


    Lehekülg 31

    https://docsend.com/view/gge2kt4r452j6hmp

    Fraudiga tegeleme tõsiselt, filtrid tugevad.


    Kas teid huvitab ka sisu, mida kliendid välja saadavad või sellese ei sekku?
  • Selle jaoks on spam filter. Sisu on lisa-indikaator fraudi püüdmiseks.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon