monopolide suurimad vead - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

monopolide suurimad vead

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • tooks mõned näited, kus monopolistlik turusituatsioon mitte ainult ei moonuta hindasid vaid pärsib ka normaalset arengut.
    helistasin Elioni ja ütlesin: mul on eramaja rendile antud ja seal on juba Elioni tavatelefon ning Kodukontori pakett internet. Soovin lisaks ka Digi-TV.
    Vastus: ei saa, sest me müüme seda teenust ainult eraisikutele. Peate paar kuud ootama või vormistama olemasolevad lepingud ümber eraisikule, sest lisaks Digi-TV me ka ei müü, kõik paketi osad peavad olema vormistatud eraisikule.

    Selline pomm. Imelik, juhe on eramaja seinas ja tehniline valmis olek on. JA VOT EI MÜÜ. Kasumit pole ju juba praegu kohugi toppida...
  • Siin võib olla probleem teleprogrammide litsenseerimistingimustega hoopis - vähemalt sellist juttu räägib Elion ise.
  • miks sa siis omast taksust ei maksa arvet, eraisikule saab?
  • Jah, õigused ja tariifid on erinevad erale ja ärile. Ja saa aru, et kohe kui sina saad telepildi leidub ka konkurent, kes läheb ja ütleb õiguste omanikule, et pakub äridele era tingimustega...

    Elion maandab riske ja hoiab sirget selga.
  • to jajah,
    eraisiku variant ei sobi, kui maja rentimiseks ehitatud ja renditud. Maksudega mängimine pole minu stiil.

    Ja tegemist on eramuga.Tänast maksukorraldust silmas pidades on loogiline, et seda tehakse läbi äriühingu. Muidugi on võimalik, et avan eramus kino, litsimaja jne...
    Kuid siiski, juhtmed on maja küljes kinni ja leping juriidilise isikuga võiks sisaldada klausleid, et ei tohi seda ja teist.
    Normaalses ühiskonnas ja normaalses turusituatsioonis ei ütle äriühing tehnilise valmisoleku tingimustes teenuse osutamisest ära põhjusel, et pole ... ma ei tea mida...
    Juhtkond ja nõukogu peaksid omanike huve esindades sealhulgas ka maksimeerima kasumit, mitte põhjendama, miks nad seda ei tee või ei saa või ...
  • Oled sa, leid, hetkeski mõelnud sellele, et digitv vahendab toodangut, mis ei ole Elioni oma. Võib-olla on neil mingid tingimused? Võib-olla on ka sellel, et TV1000 ei näita hommikust õhtuni räiget loomapornot ka mingi lihtsam seletus, kui, et kiusab meie televaatajaid, ei taha meie loomapornohuviliste raha, ei maksimiseeri kasumit?
  • ma ei soovita maksudega mängimist. kuule, se digitv ei ole nii kallis. maksad enda kui eraisiku nimel 500kr, kas see lööb sinu personaalsesse eelarvesse nii suure augu. ei kanna firma kuludesse.

    jah, küsimus on litsentsitingimustes, millega suured, monopoolsed content-omanikud usas on oma filme ja saateid nõus väiksematele vendadele nagu elion edasi myyma.

  • jahaga
    point on selles, et kui eramu küljes on kaabel
    ja telefon+internet on tellitud firmale,
    siis sama kaabli kaudu eraisikule digi-tv ei võimaldata.

    kas võtad kogu paketi eraisikule või ainult tel+internet firmale.
    see oli see imelik asi, mis mul harja punaseks ajas.

    sorry, kui loomapornohuviliste huve kuidagi solvasin...

  • sul ei ole 500kr kuus vaba raha? vaene oled.
  • jahaga
    mulle tundub, et mul on rohkem raha, kui sa lugeda oskad... nii otseses kui kaudses mõttes
    ja mul ei ole ole palju raha...
    palun vabandust
    loen enda poolt antud teema tõstatamise ja esitamise ebaõnnestunuks ja soovin siiralt selle sulgemist
    tänan, moderaator
  • Aga moderaator ei ole seda teps mitte veel sulgenud...

    Jahaga, kas tead, isegi Eestis on mõningaid inimesi, kel ei ole 550 kr kuus vaba raha! Ilmselt on tegu steitmendiga, mis ületab Sinu jaoks uudiskünnise?

    Lisaks on veel rohkem inimesi, kes ei soovi 500 kr kuus lihtsalt ära kinkida. LIHTSALT. Uudis?

    Elioni tegemisi ei kommentaari, sest end ausalt, objektiivselt ja adekvaatselt väljendudes kustutaks moderaator selle teema ilmselt vära ruttu pluss pikaajaline foorumikeeld.
  • Mis sul seal niiväga torgib, minu jaoks on Elion osutunud selliseks firmaks, mis "just works".
  • Sama siin, oman Elioni ADSLi selle algusest peale ja erinevalt Eesti Telefoni teenuste kuulsusest see töötab. Samuti toimib ka klienditeenindus. Küll aga Stamrani teenuse kasutajatel kuuled korduvalt juttu teemal "3 päev link maas, keegi ei reageeri..."
  • Torgib:
    1) arveldussüsteemi erakordne paindumatus.
    2) kui kliendihaldur üritab hakata kliendiga vaidlema, et klient eksib, kuigi asi on vastupidine, siis tuleks elline tegelane mitte lahti, vaid maha lasta.

    See veel puuduks, et side ka enam ei töötaks!
  • Aga äkki on viga ikka ülemäärases karmavõla jääkväärtuses, mitte kliendihalduris?
  • Velikij, milles see arveldussüsteemi paindumatus väljendub? Küsin lihtsalt professionaalsest uudishimust - olen sedatõugu süsteeme kunagi natuke nuusutanud.
  • lihtne. ma saan aru et tegelane "leid" üürib maja välja

    maksad 500kr tv eest eraarvelt
    küsid üürnikult 5000kr + 500kr iga kuu

  • veliki, valikuline vaesus. hmmm. ma loodan et sa ei räägi alla vaesuspiiri elavast üksikemast. mina saan ka temas aru. aga vaata tallinna tänavatel ringi. üldiselt on vaesus valikuline, ollakse "vaesed", et osta teenust .,... ning samal ajal ollakse piisavalt "jõukad", et autot või uut dvd mängijat liisida, mjustamäele korter osta.

    valikud, igal inimesel on omad eelistused kuhu raha kulutada.
  • Ziff,
    asi väga lihtne. Kui ma ütlen oma haldurile, et palun lisage mulle üks number juurde (äriklient), siis öeldakse, et väga tore, saatke e-mail, aga muudatuse saab teha alles järgmise kuu esimesest kuupäevast. Ja et siis läheb kuu aega mööda ja siis selgub, et ikka ei saanud ja ununes ära ja arveldus ei teinud jne. Ja siis on juba kolmas kuu vajaduse tekkest jooksmas ja ootame järgmise kalendrikuu algust jne.

    Eriti ebameeldivaks teeb asja see, et samasse kontserni kuuluva EMT puhul piisab ühest kõnest kliendihaldurile ja asi korras. Arveldus töötab nagu õlitatud. Pole ka vigu täheldanud, mida Elioni puhul juhtub.
  • jahaga,

    Mina olen küll vaene. Ausõna! Autot ei liisi. DVD mängijat ka ei liisi. Mustamäel korterit ei oma. Kodus on Starman, sest see on odavam kui Elion ja pole ühtegi riket kunagi olnud. 500 krooni on suur raha.

    leid,
    Ma ei saa aru, milles probleem? Tee üürnikuga nii nagu jahaga soovitas. Ega sa ei pea kulutustest Brüsseli audiitoritele aru andma, et iga viimane sent detailideni selgitatud/tõestatud oleks.
  • velikij,
    leid kirjutas:
    "point on selles, et kui eramu küljes on kaabel ja telefon+internet on tellitud firmale, siis sama kaabli kaudu eraisikule digi-tv ei võimaldata."
  • Velikij, tänud selgitamast. Sinu kirjelduse järgi pakuks, et tegu on pigem siiski klienditeeninduses tooli ja klaviatuuri vahel, kui arveldussüsteemis. Numbri lisamine ei tohiks kindlasti nii jäik olla.
    Mina Sinu asemel läheks kõrgemale poole õiendama.

    Mis vigadesse puutub, siis neid juhtub igas süsteemis. Mobiilinduse arveldussüsteemid on tihtipeale uuemad ja lihtsamad, võrreldes tavatelefonimajandusega (nende ampluaa on palju suurem ja segasem).
  • Ziff, kuigi ma fiksi arveldusega pole otseselt kokku puutunud olen üpris kindel et täpselt vastupidi, mobiilinduses on arveldus oluliselt keerulisem. Erinevaid teenuseid on kõvasti rohkem, turg on minuarust ka dünaamilisem, fiksi osas ei ole iga kuu igalt firmalt uus kampaania. Samuti ise mainisid ära et mobiilinduses arveldussüsteemid uuemad, uuem tähendab reeglina just rohkem vigu, mida vanemaks süsteem, seda vähemaks vigu jääb.
  • Santa, küsimus ei olegi mitte niivõrd kampaaniates (kuigi ka see on probleem omaette), kui selles, et fiksi arvelduse alla käib hulk sodi, mis ei ole klassikalised kõneteenused. Näiteks rendikanalid ja vasepaarid, ADSL/dialup jms. internetiühendused. Ütlen ausalt - mobiili arveldust ei ole ma sama lähedalt näinud kui fiksi oma, aga paari kogemuse järel on jäänud nendest mulje kui mõnevõrra determineeritumatest süsteemidest.

    Lisaks veel asjaolu. et kui mobiilsides on kõnekirjeid tekitavad jaamad valdavalt ühte tüüpi, siis fiksi puhul on see päris kirju loomaaed, mis loob vajaduse eraldi vahekihi järele. Ja mida rohkem komponente, seda suurem vigade tõenäosus.

    Süsteemi vanus on eeliseks ainult staatiliseses olukorras. Praegune sideturg on aga ka fiksi puhul üsna dünaamiline ja vanemates süsteemides on sellise dünaamika realiseerimine tihtipeale seotud mitmesuguste tehniliste ja organisatsiooniliste peavaludega.

    Tuleb aga tunnistada, et ega ma hetkeolukorraga enam väga hästi kursis ei ole - minu tihedamad kokkupuuted sedatõugu kraamiga on juba päris mitu aastat vanad.
  • Üldse selles pole ju asi.
    Lihtsalt selliselt pakendatud toode toodi turule ja kogu moos. Eraisikule.
    Ja ühe suvalise tegelase pärast ei hakata neid toote parameetreid muutma.
    Ja poole aasta pärast tuleb turule midagi analoogset ettevõttele.
    Aga kui pea ei jaga, peavad jalad jagama. Kui ikka 500 kronu põle , mida kuradit sa siis siin LHV saidil töllad, isik leid?
  • Monoplidel on mastaapsus, ja potentsiaal, väikefirmadel on kiirus ja pindlikus.
    Teiseks on seal kindlasti vägapalju nüansse mis teevad ettevõtetele selle teenus pakkumise liiga tülikaks või vähekasumlikuks. Näiteks kasvõi igal ettevõttel kes kasutab sellist teenust rentnikele või mõnel muul otstarbel peab olema eraldi listsents ja peab maksma mingit listsentsitasu kusagile. Antud momendil maksab listsentsi eest Elion kuid kui ettevõte sooviks kasutada elioni teenust siis peaks ta sõlmima listsentsilepingu eiteakellega.

    Ei ole päris nii, et ostad endale ühe digitv ja siis jagad selle 100le inimesele laiali ja igaühe käest korjad ametlikult 300 eeku kuus.

  • OK, ziff, eks on vist nii et kaugemalt vaadates tundub asi lihtsamana, lähedalt vaadates saad alles aru kui keeruline on. Et jah ilmselt on fiksi arvelduse juures palju detaile millest mina eriti midagi ei tea.
    Taoline vahekiht on vajalik ka mobiilinduses. Keskjaamad on vist jah (vähemalt kõigil Eesti operaatoritel) kõik ühe firma omad aga samas on peale keskjaama niivõrd palju erinevaid kaste kust tuleb igastühest veel mitut tüüpi kõnekirjeid: SMS keskus, MMS keskus, GPRS kastid, WAPi kast, prepaidi keskus, igasugu välised service providerid, veel hunnik teenuse spetsiifilisi kaste näiteks parkimise, mobla kaudu juhitava automaatika jaoks.
  • Kogu teema mõte on IMHO selles, et keeldumise põhjust ei selgitatud inimesele küllalt täpselt. On erinevaid inimesi. Mind oleks kah marru ajanud, kui keeldutakse ja põjus jääb mulle arusaamatuks. Võibla ka see teenindaja ei teadnud isegi täpseid põhjusi. Tema teadis lihtsalt, et eraklient saab, firma ei saa.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon