Uus täiselektriauto Jaguar I-PACE - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Uus täiselektriauto Jaguar I-PACE

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse




  • linnamaastur Jaguar I-Pace

    90 kwh aku
    Täis akuga on võimalik WLTP-tsüklis läbida 470 km
    neliveoline, 2 korda 200 hj mootorit
    kiirendus nullist sajani 4,8 sekundit
    hinnad alates 79 680 € (baashinnaga auto on sama võimsuse ja aku mahutavusega, lisavarustuse hulgas on näiteks õhkvedrustus).


    Ma olen "teoreetilist laadi" huvi tundnud elektriautode vastu ennegi, on kitid, mida müüakse ja mida kasutades saab tavaauto ümber ehitada, samuti olen lugenud Tesla kohta. Pean ütlema, et Jaguar I-Pace on esimene elektriauto, mis minus isklikult tõsist huvi äratab ja paneb elektiauto soetamise üle mind mõtlema. Esiteks sitaks ilus auto minu meelest. Enamus test drive videosid ja reviewsid väidavad, et koostekvaliteedilt, materjalide kvaliteedilt jne teeb Tesla model X-le silmad ette. 7 kw kodus laadimine on liiga väikese võimsusega ja Teslal oli see minu mäletamist mööda võimsam.(või ma ajan jama ja 7 kw kodulaadimine on piisav?). Skepsist elektriautode vastu tekitavad minus mõtted, et kui on 35 kraadi külma ja vaja pikad vahemaad sõita ilma võimaluseta pikki laadimispeatusi teha. No ok, mitte 35-se pakasega tuhandeid kilomeetreid sõita, aga saate isegi aru. Hind? Eks ta sinna luksautode segmenti kisub, aga sellises hinnaklassis sisepõlemismootoritega autosid näen iga päev meie teedel vuramas. Hoolimata kõigest on hea meel, et Model X-le on tõsine konkurent tekkinud.
  • Hea ajastus, esimene i-Pace põles just parkides maha :)
    https://electrek.co/2018/12/10/jaguar-i-pace-fire-investigating-cause/
    Muidu sümpaatne, aga eks lastehaigused tuleb välja ravida nagu Teslalgi.
  • ...umbes kaks päeva nõuab sõitmine harjumist. Nimelt akseleraatorilt (gaas ei saa ju öelda) jalga ära võttes hakkab auto kohe pidurdama ja pidurdusenergiat koguma. On olemas ka creep mode, mis tekitab traditsioonilisema auto tunde, sest laseb autol ka vabalt veereda - see muidugi vähendab sõiduulatust. Aku surub raskuskeskme vastu maad ja juhtitavus on hea. Model X-iga konkureerib ainuüksi hinna poolest juba kenasti. Koostekvaliteedilt ka auto olemiselt aga juba vägagi tõsiselt.
  • Kuidas need ukselingid meie kliimas toimivad?
    Sama tootja Range Rover Velaril on nendega väidetavalt talvistes oludes probleeme..
  • Henno Viires
    Kuidas need ukselingid meie kliimas toimivad?
    Sama tootja Range Rover Velaril on nendega väidetavalt talvistes oludes probleeme..


    Need probleemid Velari futuukselinkidega polnud väidetavad - need olid täiesti reaalsed. Ka tagaluuk, kus futuukselink puudus, nõudis külmaga õlaga kallistamist, et kinni minna.

    Paraku, vat, ei tulnud külma, kui i-Pace'iga sõitsin. Samas oletame, et i-Pace on sul kodus öösel seinas. Sa ütled talle (või paned moblalt), et hommikul kavatsed sõitma hakata kell 7:45. Selleks ajaks soojendab ta ära nii auto salongi kui akud. Eeldatavasti on ukselingid ka selleks ajaks sulanud.
  • Kas see telefoniga juhtimine on meil olemas? Mu kallis kaasa kasutab suuremat venda (F-PACE) ja teispool suurt lompi on telefoni käivitus jms olemas, meil väideti, et seadus ei luba kaugkäivitust ja soojendust ja seda äppi siia ei saanud?
  • Mardike
    Kas see telefoniga juhtimine on meil olemas? Mu kallis kaasa kasutab suuremat venda (F-PACE) ja teispool suurt lompi on telefoni käivitus jms olemas, meil väideti, et seadus ei luba kaugkäivitust ja soojendust ja seda äppi siia ei saanud?


    Eurooplased vist ei taha lasta just sisepõlemismootorit kaugkäivitada.
  • Tänud, ju siis on selles vahe. Samas oli seal äpis ka palju muud kena, mida siia ei lubatud...
  • Karum6mm
    Mardike
    Kas see telefoniga juhtimine on meil olemas? Mu kallis kaasa kasutab suuremat venda (F-PACE) ja teispool suurt lompi on telefoni käivitus jms olemas, meil väideti, et seadus ei luba kaugkäivitust ja soojendust ja seda äppi siia ei saanud?

    Eurooplased vist ei taha lasta just sisepõlemismootorit kaugkäivitada.

    Peugeot pakub seda oma Eestis müüdavatele autodele küll.
  • Karum6mm
    Eurooplased vist ei taha lasta just sisepõlemismootorit kaugkäivitada.

    Huvitav. Olen omanud paari liikurit, millele sai paigaldatud distantskäivitus. Pisut sebimist oli eksemplariga, mis evis manuaalkasti.
    Aga see oli aastaid tagasi, praegust olukorda ei tea -- pole vajadust tekkinud :)
  • USAs saad tehasevarustusena, autotootja garantiiga jne.
  • Mardike
    Kas see telefoniga juhtimine on meil olemas? Mu kallis kaasa kasutab suuremat venda (F-PACE) ja teispool suurt lompi on telefoni käivitus jms olemas, meil väideti, et seadus ei luba kaugkäivitust ja soojendust ja seda äppi siia ei saanud?


    Elektrimootorit ei pea ei kaug- ega lähikäivitama ei võtmest, nupust ega distantsilt. See raip, nimelt, on vaja vaid sisse lülitada ehk vooluallikaga ühendada. Ja kahjuks ka selline kiirstardivalmiduses elektritäkk ei tooda kaloritki sooja....
  • antsukene
    Mardike
    Kas see telefoniga juhtimine on meil olemas? Mu kallis kaasa kasutab suuremat venda (F-PACE) ja teispool suurt lompi on telefoni käivitus jms olemas, meil väideti, et seadus ei luba kaugkäivitust ja soojendust ja seda äppi siia ei saanud?


    Elektrimootorit ei pea ei kaug- ega lähikäivitama ei võtmest, nupust ega distantsilt. See raip, nimelt, on vaja vaid sisse lülitada ehk vooluallikaga ühendada. Ja kahjuks ka selline kiirstardivalmiduses elektritäkk ei tooda kaloritki sooja....


    Kodanik küsis telefoniga juhtimise kohta mitte elektriauto kaugkäivitamise kohta, mis võis tähendada, et ta tahtis auto salongisoendussüsteemi juhtida oma telefonilt enne, kui aotoni jõudis vms. Aga miks ka mitte, et plaanib oma magamistoast auto rahvarohkes kohas inimeste sisse juhtida, ehk ta on terrorist?

    Kui huumor kõrvale jätta, siis panen proovisõidu aja kinni, mingil põhjusel ta meeldib mulle. Hea oleks, kui saaks libedaga proovida, et kas on ala- või ülejuhitav, eriline sõiduabi süsteemide fänn ma pole, aga sõidan need sisselülitatuna tavaliselt, sest läheb meelest välja lülitada.
  • Karum6mm
    . Nimelt akseleraatorilt (gaas ei saa ju öelda) jalga ära võttes hakkab auto kohe pidurdama...

    Täitsa huvitav, kuidas seda nimetatama hakatatakse. Ega ta praegu ju ka nii väga gaasipedaal ei ole; võib mugavusest samaks jääda, võidakse inglise keelest üle võtta. Kunagi ammu, ühes tulevikust rääkivas ulmeraamatus, vajutas tegelane reostaati - aga reostaat see asi ka vist elektriliselt ei ole.
  • Mhm.. tahaks Model X'ga võrreldes ka hoolduskulude arvutusi näha, vähemalt tavaliste Jaguarite puhul näiteks kasko korrutatakse koefitsendiga läbi, kuna tegemist on luksusmargiga. Mis puutub näiteks tavaliste Jaguari mudelite kuluosadesse, siis need on ka koefitsendiga läbi korrutatud võrreldes traditsioonilisemate automarkidega ;-) Loomulikult ei pea margiesinduses A-varuosade järgi käima, saab ka kuskil nurgapealses "hoolduses" käia.
  • annan gaasi - gaasipedaal -> annan elektrit - elektripedaal ;-)
  • Kristjan1

    Kodanik küsis telefoniga juhtimise kohta mitte elektriauto kaugkäivitamise kohta, mis võis tähendada, et ta tahtis auto salongisoendussüsteemi juhtida oma telefonilt enne, kui aotoni jõudis vms.

    Igati mõistan.
    Sellised eelsoojendussüsteemid on vist igal täna müüdaval õlipressil peal, käivituvad nii eelprogrammerituna kui lihtsalt nupust "hakka nüüd tööle" Tehniliselt ei pea see nupp olema auto küljes, vabalt võib olla võtmes või mobiiliäpis, see ei muuda midagi ja miski ei takista ju sedasama "webastot" (mis ei ole auto mootor) kaugkäivitada tahtmise korral. Uuemate arengutega pole täpselt kursis, kuna nuti-pluti autot ei taha omada.
    Samuti ka elektriauto küttespiraali ja ventilaatorit. (või millega seal elektrist sooja tehakse)
    Elektriauto sisse lülitamine ise-enesest mingit tarbitavat soojust ei tooda, jah, aku temp tõuseb ja mingi mähised ja jõuelektroonika soojeneb jne kuid soojendamise mõttes on see kasutu.

  • Elektriautot saab kenasti kütta appist ka kaugjuhtimisega ja kui ta on laadimas, ei vähenda see ka kilomeetreid. Küte ja jahutus toimib elektriaudel õhksoojuspumba põhimõttel. Elektritaksodel ja teistelgi leaf-tüüpi autodel on peal naftaga eelsoojendid, mida saab ka appiga juhtida, neid on vaja palju kütta kilomeetreid kaotamata, sp ka naftapõletid neil.
  • pitsat2
    Karum6mm
    . Nimelt akseleraatorilt (gaas ei saa ju öelda) jalga ära võttes hakkab auto kohe pidurdama...

    Täitsa huvitav, kuidas seda nimetatama hakatatakse. Ega ta praegu ju ka nii väga gaasipedaal ei ole; võib mugavusest samaks jääda, võidakse inglise keelest üle võtta. Kunagi ammu, ühes tulevikust rääkivas ulmeraamatus, vajutas tegelane reostaati - aga reostaat see asi ka vist elektriliselt ei ole.


    Ikka reostaat, ka kõigil tänastel ICE mootoritega autodel peal.
  • Osadel el.autodel on soojuspump, osadel on takistiga soojendamine. Näiteks Leafil, nii uuel, kui vanal mudelil, on soojuspump, aga Tesla S kasutab (vähemalt kasutas) takisteid - "soojapuhurit". I-Pacel on soojuspump.
    Minu jaoks on kummaline, et el.autode soojustamine nii vähe kajastust on leidnud - maantekiirusel vajab el.auto talvel rohkem soojusenergiat, kui kaasaegsete normide järgi ehitatud individuaalelamu sama välistemperatuuri juures.
  • mx77
    pitsat2
    Karum6mm
    . Nimelt akseleraatorilt (gaas ei saa ju öelda) jalga ära võttes hakkab auto kohe pidurdama...

    Täitsa huvitav, kuidas seda nimetatama hakatatakse. Ega ta praegu ju ka nii väga gaasipedaal ei ole; võib mugavusest samaks jääda, võidakse inglise keelest üle võtta. Kunagi ammu, ühes tulevikust rääkivas ulmeraamatus, vajutas tegelane reostaati - aga reostaat see asi ka vist elektriliselt ei ole.


    Ikka reostaat, ka kõigil tänastel ICE mootoritega autodel peal.


    Kindel või, mida ja mil moel seal reostaadiga juhitakse?
  • Rage
    Mhm.. tahaks Model X'ga võrreldes ka hoolduskulude arvutusi näha, vähemalt tavaliste Jaguarite puhul näiteks kasko korrutatakse koefitsendiga läbi, kuna tegemist on luksusmargiga. Mis puutub näiteks tavaliste Jaguari mudelite kuluosadesse, siis need on ka koefitsendiga läbi korrutatud võrreldes traditsioonilisemate automarkidega ;-) Loomulikult ei pea margiesinduses A-varuosade järgi käima, saab ka kuskil nurgapealses "hoolduses" käia.


    Uuel autol on asi nimega garantii - keegi teine maksab A ja B varuosade eest mõistliku aja. Kas tavaliste mersude bemmide varuosad on kangesti odavad?

    PS. mu igapäevaliikuril on kohapeal paigaldatud kaugkäivitus ja automaagiliselt:) läheb auto, rool ja iste soojaks, kui temp õues on alla 5c ja auto kasutaja vajutab puldil õiget nuppu. Jaguar pakub sama asja US ja UK klientidele läbi telefoni, meie vabariigis ei saanud seda ka paraja raha eest juurde... Kuna tegu on bensukaga, siis webasto tundus veidi overkill ja tuleb lihtsalt paar minutit kannatada sooja tulekuni.
  • Ma ei saa väita, et see käib kõigi kohta, aga kasvõi Tesladel pole kiirenduslapatsi taga reostaati (potentsiomeetrit), vaid kasutatakse kontaktivaba reguleerimist. Tesladel on selleks kaks veits erineva tunnusjoonega Halli andurit.
  • https://www.fpaceforum.com/forum/electronics/9169-jaguar-f-pace-app.html
    See telefoni äpp teeb päris palju asju lisaks käivitamisele :) teoorias. Kangesti kurb, et meie tiigis neid asju ei saa. Mitte, et mul oleks vaja kodus istudes läbisõitu kontrollida, või vaadata, kas aknad on kinni. Kuid auto asukoha teadmine oleks ju tore lisa, eriti kui mõni leedukas soovib teda kasutada "suulise kokkuleppe alusel"?
  • jaans
    Ma ei saa väita, et see käib kõigi kohta, aga kasvõi Tesladel pole kiirenduslapatsi taga reostaati (potentsiomeetrit), vaid kasutatakse kontaktivaba reguleerimist. Tesladel on selleks kaks veits erineva tunnusjoonega Halli andurit.

    Jah, seal tehakse alalisvoolust kolmefaasiline vahelduvvool impulssmodulatsiooni abil. Mootori pöördeid peaks reguleeritama pooljuhte tüürivate impulsside laiust ehk kestvust muutes.
    Vähemalt mootorimähiste ahelas oleva reostaadiga küll tegu ei ole.
  • pitsat2
    mx77
    pitsat2
    Karum6mm
    . Nimelt akseleraatorilt (gaas ei saa ju öelda) jalga ära võttes hakkab auto kohe pidurdama...

    Täitsa huvitav, kuidas seda nimetatama hakatatakse. Ega ta praegu ju ka nii väga gaasipedaal ei ole; võib mugavusest samaks jääda, võidakse inglise keelest üle võtta. Kunagi ammu, ühes tulevikust rääkivas ulmeraamatus, vajutas tegelane reostaati - aga reostaat see asi ka vist elektriliselt ei ole.


    Ikka reostaat, ka kõigil tänastel ICE mootoritega autodel peal.


    Kindel või, mida ja mil moel seal reostaadiga juhitakse?


    See on juba vähemalt viimased 10 aastat enamusel autodel niimoodi. Reostaadiga annad mootori ajule oma soovidest teada. Õhuklappi keerab samm-mootor.
  • Mardike
    https://www.fpaceforum.com/forum/electronics/9169-jaguar-f-pace-app.html
    See telefoni äpp teeb päris palju asju lisaks käivitamisele :) teoorias. Kangesti kurb, et meie tiigis neid asju ei saa. Mitte, et mul oleks vaja kodus istudes läbisõitu kontrollida, või vaadata, kas aknad on kinni. Kuid auto asukoha teadmine oleks ju tore lisa, eriti kui mõni leedukas soovib teda kasutada "suulise kokkuleppe alusel"?


    ...mul on omal sama mure. Autol on sees täiesti funktsioneeriv SIM-kaart, mis laseb äpi kaudu kontrollida auto asukohta, lasta signaali, vilgutada tulesid ja sulgeda ning avada uksi. Väga meeldiks, kui saaks kontorist allaronimise eel ka mootori tööle panna. Aga ei. Olevat(ki) mingi Euroopa-teema.
  • Mis kodanikud BMW i3st arvavad? Suusoojaks või teemaarenduseks elektriaotodest. Ega eriti huvitatud tollest küll pole, vastikustunnet ka ei kutsu esile ja omamoodi huvitav isegi on (taaskasutatud materjalid, süsinik ja alumiinium jne). Järelturul paistab hind kukkuvat nagu kivi. Ise arvan, et liiga kallis on selle kohta, mis ta on. Jaguar I-PACE'i kohta ma nii ei arva, kuigi elektriautode hinnad üleüldiselt kõrged on mu meelest.
  • i3 sõit oli tõeliselt fun - nagu kart. Lisaks on see minumeelest ainuke auto, kus "hübriidi" kontseptsioon on realiseeritud arukalt: saadaval on bensiinigenekas, mis toodab elektrimootorile voolu, mitte ei aja autot edasi nagu tüüpilisel hübriidil. Aga jah kui istuda sama palju maksvas tava-BMWs, siis mugavus ja viimistlus on ikka natuke teisest klassist. Vähekasutatuns u 25 tuhande eest - miks mitte.
  • See on tõenäoliselt saastega seotud. Mõnel pool nõutakse, et isegi punase tule taga seistes tuleb mootor välja suretada ning start/stop süsteem seda ka teeb.
    Reeglina külma mootori heitkaasid sisaldavad rohkem saastet, kui töötemperatuuril mootori omad, ning tühikäigul soojeneb mootor aeglasemalt, kui sõites. Eeldades, et ega juht ei viitsi auto kõrval niisama passida, kuni salong soojaks läheb, vähendab see nõue saastehulka linnades.
  • 113366
    i3 sõit oli tõeliselt fun - nagu kart. Lisaks on see minumeelest ainuke auto, kus "hübriidi" kontseptsioon on realiseeritud arukalt: saadaval on bensiinigenekas, mis toodab elektrimootorile voolu, mitte ei aja autot edasi nagu tüüpilisel hübriidil. Aga jah kui istuda sama palju maksvas tava-BMWs, siis mugavus ja viimistlus on ikka natuke teisest klassist. Vähekasutatuns u 25 tuhande eest - miks mitte.


    See Range Extender ei ole mitte kõigil i3-del vaikimisi, vaid on lisaraha eest, vastav mudel siis tähistusega i3 REx.

    ja pealegi lõpetatakse seda omavate autode tootmine (vähemalt Euroopa turu tarbeks) - edaspidi tulevad vaid puhtakujulised elektriautod
  • i3 uuendusel on aku mahtuvust suurendatud ja "range extender" (sisepõlemismootor) valikust kõrvaldatud - järjestikhübriidi enam ei pakuta.
  • 113366
    i3 sõit oli tõeliselt fun - nagu kart. Lisaks on see minumeelest ainuke auto, kus "hübriidi" kontseptsioon on realiseeritud arukalt: saadaval on bensiinigenekas, mis toodab elektrimootorile voolu, mitte ei aja autot edasi nagu tüüpilisel hübriidil. Aga jah kui istuda sama palju maksvas tava-BMWs, siis mugavus ja viimistlus on ikka natuke teisest klassist. Vähekasutatuns u 25 tuhande eest - miks mitte.


    Oota aga mille poolest ta parem on esimese põlvkonna Ampera omast? Too oli ka ju 200km elektri pealt ja siis võttis geneka bensu pealt sappa ja sai miski 500km bensugenekaga edasi kimada. Parandage mind kui ma eksin.

  • i3 extender oli lihtsama ülesehitusega, aga sp.mootori abil sõites alati järjestikhübriid, seetõttu väiksema kasuteguriga (suurema saastega). Seetõttu varustati i3 imepisikese bensupaagiga ja eeldati, et extender on hädaolukorraks, mitte tavakasutuseks - extenderiga sõitmine saastenormide arvestamisse ei kuulu.
    Voltil/Amperal oli planetaarmehhanism, mis sisaldas kaht el.mootorit ning sp.mootorit. Olenevalt olukorrast töötas kas järjestik- või paralleelhübriidina.
  • 113366
    i3 sõit oli tõeliselt fun - nagu kart. Lisaks on see minumeelest ainuke auto, kus "hübriidi" kontseptsioon on realiseeritud arukalt: saadaval on bensiinigenekas, mis toodab elektrimootorile voolu, mitte ei aja autot edasi nagu tüüpilisel hübriidil. Aga jah kui istuda sama palju maksvas tava-BMWs, siis mugavus ja viimistlus on ikka natuke teisest klassist. Vähekasutatuns u 25 tuhande eest - miks mitte.


    Tundub oma disainilt selline auto, mille sihtgrupp on hipsterid. Mul on õde vegan, kes nahast auto sisustust ei kannata, peaksin talle soovitama seda autot. Tema maitse auto disaini osas on ka sootuks erinev. Näiteks praegu sõidab Fiat 500L-ga, sellise "linnamaasturiga", mil pole nelivedu ja mis näeb kergelt välja nagu naksitrallide auto, pisikesed rattad all. Ma ise ütleksin, et rõvedik. Meil neid praktiliselt ei näe, Hispaanias ja Itaalias on nad populaarsed. i3-l muidugi pole sõiduulatust, mistõttu ei pruugi talle sobida. Kasutatult jah soodne igati ja ma ei taha öelda, et ebasümpaatne nagu Fiat 500L, aga kuidagi kiiksuga disain kindlasti. Rehvid kitsad nagu mootorrattal jne. Kui tal sõiduulatust oleks, siis ma kasutatult isegi kaaluksin tema ostmist, aga väikese sõiduulatuse tõttu oleks ta mul garaažis seisev huvitav vaatamisvääsus, mille funktsioon oleks seda sõpradele ja tuttavatele näidata: "näe, mis mul on".
  • Kristjan1
    Mis kodanikud BMW i3st arvavad? Suusoojaks või teemaarenduseks elektriaotodest. Ega eriti huvitatud tollest küll pole, vastikustunnet ka ei kutsu esile ja omamoodi huvitav isegi on (taaskasutatud materjalid, süsinik ja alumiinium jne). Järelturul paistab hind kukkuvat nagu kivi. Ise arvan, et liiga kallis on selle kohta, mis ta on. Jaguar I-PACE'i kohta ma nii ei arva, kuigi elektriautode hinnad üleüldiselt kõrged on mu meelest.


    Vähekasutatud i3 rex puhul ei tasu mööda vaadata asjaolust, et ilmselt on tegu soodsaima võimalusega 100% seaduslikult firmaautot pidada. Passi märgitakse ainult pisikese bensiinimootori võimsus, milleks on 24-26kw. See on siis erisoodustusmaksu arvutamise aluseks.
    Täisvarustuses, alla 10 000 km sõitnud i3 rex saab kätte ca 27-8k(koos km) euro eest. Talvel sõidulatus koos rex-iga ca 200km, suvel 250+km.
    Kui paljud siin reaalselt iga päev üle 100 km maha sõidavad, et sõiduulatusest puudu jääb? Pere teiseks autoks, millega igapäevaselt tööl käia, tundub ideaalne.
  • Mardike
    https://www.fpaceforum.com/forum/electronics/9169-jaguar-f-pace-app.html
    See telefoni äpp teeb päris palju asju lisaks käivitamisele :) teoorias. Kangesti kurb, et meie tiigis neid asju ei saa. ?
    BMW-l on sarnane app: https://play.google.com/store/apps/details?id=us.bmw.remote Mina sain selle tööle nii, et registreerides märkisin enda asukohaks Saksamaa. App tuleb alla laadida VPNi kasutades (otse Eestist ei saa) või siis otsida kusagilt mujalt apk (kui julged sellist apk-d kasutada).
  • Samas uus Leaf maksab Saksamaal alates 27k (koos km ja tõenäoliselt soodustusega) ja alla 10k km sõitnud isend 18k, aga tollega sõiduulatus muidugi väiksem.
  • Ega ei sõdagi reaalselt igapäevaselt rohkem Freddy, probleem tekib siis, kui hakkad Tallinnast Tartusse sõitma ja isegi siis, kui sa seda igapäevaselt ei tee. Talvel sa jääd kohe hätta, sest mingisuguse varuga tahad ikka sõita. Selleks peab sul siis teine auto olema. Kui firmal vähegi suurust, siis muidugi ongi seal mitmeid sõidukeid.
  • Samas on Freddy jutus point, võib olla nii oleks kõige kavalam elektriautoga tutvust teha. Mitte osta midagi ülikallist ja ekstravagantset nagu Jaguar I-Pace, vaid kasutatud i3 ja tagavara auto jne jaoks jääb veel raha ülegi. Asi on ka selles, et inimesed, kaasaarvatud mina, ei tea oma vajadusi kuigi hästi. i3 on kvalittetne asi ja nii palju, kui kuulnud olen, keegi ei räägi mingitest probleemidest nendega. Peredes on tänapäeval tavaliselt niikuinii mitu autot, kui on pikka otsa vaja sõita, siis saab ju sisepõlemismootoriga aotaga seda teha?
  • jaans
    Samas uus Leaf maksab Saksamaal alates 27k (koos km ja tõenäoliselt soodustusega) ja alla 10k km sõitnud isend 18k, aga tollega sõiduulatus muidugi väiksem.

    Leafil pole bensiinimootorit lisaks. Sel juhul läheb reg tunnistusele 80kw, ehk siis erisoodustus 3x suurem. Sama lugu on ka ilma rex'ta i3-ga.
    Pole Leafi varustusega kursis kuid, kas ka sel on võimalik saada nahalaadse tootega kaetud armatuuri ja istmeid, Harman-Kardoni tüüpi heli, adaptiivset kiirusehoidjat, panoraam katuseluuki jne, mis muudelt BMW mudelitelt tuttav.

    Kristjan1
    Ega ei sõdagi reaalselt igapäevaselt rohkem Freddy, probleem tekib siis, kui hakkad Tallinnast Tartusse sõitma ja isegi siis, kui sa seda igapäevaselt ei tee. Talvel sa jääd kohe hätta, sest mingisuguse varuga tahad ikka sõita. Selleks peab sul siis teine auto olema. Kui firmal vähegi suurust, siis muidugi ongi seal mitmeid sõidukeid.

    Selles osas on sul muidugi õigus. Pikemate sõitude jaoks peab tavaauto kasutusvõimalus olemas olema. Oma mätta otsast vaadates näen muidugi, et neid pikemaid sõitusid on 4-5x aastas ja kuni ca 10% üldkilometraazist.
  • Pikkadeks sõitudeks piisab, kui on olemas kiirlaadijate võrgustik trassidel ja autol endal kiirlaadimise võimekus. Nissan Leaf on Chademo standardiga ja tänaste jaamadega on laadimine piiratud 50kW. Seda päris kiirlaadimiseks nimetada ei saa. Täna on EVde seas parimad Hyundai Ioniq ja Kona ning Kia Niro. Kiirlaadimise standard on CCS, Kona laeb kuni 77 kW, mis on juba enamvähem. Efektiivsus kW/100km on EVde seas parim ja peajagu üle võrreldes Jaguar IPace, (17,4 kWh/100 km v. 27,3 kWh/100 km USA EPA). See tähendab, et 90 kWh akuga Jaguar I-pace keskmine sõiduulatus on väiksem (EPA sõiduulatus 377km) kui 64 kWh akuga Hyundai konal (EPA sõiduulatus 415km).

    Üldiselt on mõtekam vaadata CCS pistikuga autosid, Euroopas tundub on valik tehtud, kiirlaadimise võrkudes hakkab domineerima üks (CCS) standard. Kui Elektrilevi v Lukuekspert kohtuvaidlus lahendi saab, siis tulevad vast ka Eestisse CCS laadijad. Mingi hetk peaks Via Baltica tekkima ka Ionity (CCS) ja Tesla kiirlaadimise jaamad. 2019 BMB i3 peaks saama 42 kWh aku ja 246 km sõiduulatuse. BMW on suur eelis 3 faasiline kodulaadimine. Peale Tesla on 3 faasiline laadimine suht haruldane, aga kasulik kui on vaja koduses võrgus väikse peakaitsmega koormust jaotada.
  • Siimos, mulle tundub, et sa esitad poolikuit informatsiooni. Kõigepealt "Täna on EVde seas parimad Hyundai Ioniq ja Kona ning Kia Niro. Kiirlaadimise standard on CCS, Kona laeb kuni 77 kW, mis on juba enamvähem."

    ok, praegu siis jutt kiirlaadimisest ja tõesti, ma ei tea, mis standarditega tegu, aga Jaguari eestikeelselt leheküljelt võib lugeda. et,
    50 kW DC kiirlaadijaga, mida võib leida enamikust avalikest laadimispunktidest, on võimalik I-PACE’i tunni ajaga nii palju laadida, et see suudab sõita 270 km



    samas ma lugesin, et 100 kw laadimise valmisolek on olemas Jaguar I-Pace'l, kahjuks ei tea, et millise standardiga (kas ikjht 289 võiu khjt 568, selles osas olewn võhik :) )

    Efektiivsus kW/100km on EVde seas parim ja peajagu üle võrreldes Jaguar IPace, (17,4 kWh/100 km v. 27,3 kWh/100 km USA EPA). See tähendab, et 90 kWh akuga Jaguar I-pace keskmine sõiduulatus on väiksem (EPA sõiduulatus 377km) kui 64 kWh akuga Hyundai konal (EPA sõiduulatus 415km).




    See sõltub paljudest teguritest ja selle efektiivsuse saab palju kõrgemaks ajada, aga nood üliefektiivsed autod on ka sellised, et ei pruugi ostjale enam meeldida. Ma olen teadlik, et Jaguar I-Pace on üks kehvemaid selle näitaja poolest. Samas reaalset ostjat see niiväga ka ei huvita kui sõidulastus, võimsius ja aktsepteeritsav välimus olemas. Ehk kui paljud sinu tuttavate seast valisid endale auto, mis võtab 3,8 liitrit sajale 4,8 asemel. Ma mõistan, et elektriautode puhul ei kõla see küsimus päris samana, aga ikkagi?
    You can't get something for nothing.

  • Karum6mm
    ...umbes kaks päeva nõuab sõitmine harjumist. Nimelt akseleraatorilt (gaas ei saa ju öelda) jalga ära võttes hakkab auto kohe pidurdama ja pidurdusenergiat koguma. On olemas ka creep mode, mis tekitab traditsioonilisema auto tunde, sest laseb autol ka vabalt veereda - see muidugi vähendab sõiduulatust. Aku surub raskuskeskme vastu maad ja juhtitavus on hea. Model X-iga konkureerib ainuüksi hinna poolest juba kenasti. Koostekvaliteedilt ka auto olemiselt aga juba vägagi tõsiselt.


    Kuidas selle elektrikassi infontainment süsteem tundub? See oli alles hiljuti Jaguar Land Roveri nõrk koht, aga alates Velarist ja viimaste Range Rover/Range Rover Sport mudeliuuendustega kõvasti paremaks muutunud.väidetavalt? Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis varasemalt nende puutetundlikud ekraanid olid aeglase reageerimisega ja lausa hanguma kippuvad.

    Jaguari ja Land Roveri appid näiteks Google Play poes väga madalate hinnetega (2,0-2,5), samas ka BMW apps suht sama, Volvo On Call palju parem hinnang (3,8).
  • Täna on EVde seas parimad Hyundai Ioniq ja Kona ning Kia Niro


    Hyundai IONIQ Electric on ühilduv kõikide üldkasutatavate vahelduvvoolul töötavate laadimisjaamadega. Laadimine kestab umbes 4,5 tundi. Kõige kiiremini käib IONIQ Electricu laadimine alalisvooluga. Kui laadija võimsus on 50 kW, kulub laadimiseks 30 minutit, kui 100 kW, siis vaid 23 minutit.


    Aku on väike, mahutavus 23 kwh, minu teada ei ole 100 kw laadimist olemas meil. valgustage mind? 50 kw laadimine minu teafa on, aga see ka Jaguarile. Kia Niro täiselektrilist mudelit ei näe pakutavat praegu.

    Täiselektriline Hyundai Kona jõuab Eestis kohe müügile. Ja hind on…


    Selle artikli põhjal otsustades tuleb see auto tõsiste andmetega ja ma ei näe näiteks i3-le ruumi turul peale seda. Hind, kjiirendus, suurus jne on kõik kehvemad i3-l.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon