Rohepesu - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Rohepesu

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Mõtlesin just, et kuhu kurat ma peaks kaebama.
    DPD tõi hiljuti paki. No ikka juhtub. Täna sirvisin SMSe ja avastasin muu hulgas SMSi et DPD tahab minuni toimetada *keskkonnasõbralikult* paki nr. see ja see sinna ja sinna sel ja sel kuupäeval.
    RAISK! Petsid mind!
    Kohale tõi paki täitsa tavaline, veidi roosteussi näritud, 5+ aastat vana diiselkaubik. Ilmselt EURO5 kui mitte koguni EURO4. Kindlasti mitte EURO6.
    Miks ei toodud kastirattaga? Miks on mind, kui klienti petetud?
    Kas Tarbijakaitsest oleks antud juhul abi?
  • "Ausi"
    Esimesest jaanuarist tuleb köögi- ja sööklajäätmeid eraldi koguda ja neid peab tekkima, kui on sõlmitud olmeprügi äraveo leping. Samas on teenusepakkuja hinnakirjas võimalik olukord, kus köögi- ja sööklajätmeid ei teki või need pannakse ühte kasti muu prügiga ja maksab see olukord 1.35 eurot 4 nädala kohta talvel ja 2.70 eurot suvel (sest siis on ettenähtud tühjendus vähemalt 2 korda kuus). See olevat tühisõidu tasu; kui biolagunev läheb olmeprügiga ühte kasti või prügivedaja ei tuvasta kasti köögijäätmetega. Küsin siis mina teenusepakkuja käest, kas on võimalik lihtsalt see 1.35 või 2.70 ära maksta ilma, et suur kogumisauto peaks füüsiliselt kohale ilmuma (ühes kohas 250m ühesuunalist erateed, teises umbes sama, aga tõkkepuu ka ees. Vastab, et peab "juhtkonnalt" uurima seda, 3 minuti pärast ongi uuritud ja sellist asja ei saa olla, et kohale sõitu ei toimu.


    nujah, kuid õnneks nad lubavad vähemasti eramajaomanikel seda sööklasolki ja puulehti-muru ise kompostida. Mul on aias kaks suurt betoontünni, kuhu kõik see kraam juba aastaid läheb. Tegin nüüd neile ilusad hingedega kaaned peale ja saatsin avalduse koos piltidega linnavalitsusele ära. Saingi enne uut aastat vastuse : Teie kinnistu aadressil on kompostimine lubatud järgmiseks kolmeks aastaks. No hea seegi, üks lisakulutus jääb ära...
  • Ma sain ka selle kurjama spami. Kuigi luba on AMMUST ajast juba taotletud ja olemas. Saatsin pekki nad oma "uue lepinguga" ja soovitasin EVALDist üle kontrollida. Miks kurat neid andmebaase peetakse, kui keegi ei kasuta?
  • Puulehed ja niidetud muru soovitatakse üldse sinna samasse maha jätta, kuhu see kraam maha langes, kindlasti mitte seda kraami kokku rehitseda, v.a. teed. Ja teedelt see kraam pühkida murule.
  • "ttrust"
    Puulehed ja niidetud muru soovitatakse üldse sinna samasse maha jätta, kuhu see kraam maha langes, kindlasti mitte seda kraami kokku rehitseda, v.a. teed. Ja teedelt see kraam pühkida murule.

    no kui aias kompostid ja selle pärast laiale ajad, siis vahet pole
  • no mina seda küll teha ei saa, Naabrimutt on nii fanatt iga puulehekest ja murukõrrekest üles korjama ja saab alati väga tigedaks kui minu aiatagusel maaribal lehed maas vedelevad.
    " Tuul ajab selle kõik minu aia taha, miks mina pean sinu rämpsu koristama ?" on tema argument.
    Ja eks aias on ka vanu õunapuid kui mädad õunad ka sügisel maha jätta, moodustab see võrdlemisi ebameeldiva löga.
    Umbrohi nagu võililled, naat, orashein jms murrab sellest kevadel küll lõpuks läbi, kuid tahaks ka kultuurmuru näha
  • Tigeda naabrimuti krundi ja oma krundi vahele tuleb panna kõrge aed, kust ei saa läbi ega üle vaadata ja oma aias rahulikult edasi elada. Näiteks mul istutas naaber piki aeda tiheda elupuuheki, mis on nüüd mõnusalt kõrgeks kasvanud ja tuulevaiksemaks ning privaatseks asja teinud. Ega mul varem naabritega ka mingeid tülisid varem polnud. Samuti ei peaks iga tänaval ringi uitav inimene saama üle aia sinu krundile sisse vaadata.
  • ei, see on linna maa oma 1 meetrit aia taga. Kuid kõrged puud ja põõsad, mille oksad ulatuvad üle aia ajavad selle lehti täis.
    Sealt tassida see oma aeda ja lihtsalt maha visata tundub kah jabur .
    Mul mingit kompleksi ei ole, et keegi ei tohiks vaadata, mida mina oma aias teen. Üldiselt midagi ebasündsat ei tee. Isegi grilliõhtul lähen tavaliselt maja tualetti sisse kusele kui vaja.
  • "ttrust"

    Enesetapp ka vaatluse alla tuli, seal artiklis? Neid on aasta peale mingi 200 ringis.

    Soovitad riigil inimesed kinni siduda, et nad end ära ei tapaks?
  • "Offf"
    Ma sain ka selle kurjama spami. Kuigi luba on AMMUST ajast juba taotletud ja olemas. Saatsin pekki nad oma "uue lepinguga" ja soovitasin EVALDist üle kontrollida. Miks kurat neid andmebaase peetakse, kui keegi ei kasuta?


    Aga miks peaks? Kas keegi karistab, kui ametkond ei viitsi oma tööd mõistuspäraselt korraldada ja seeasemel kodanikke kiusab?
  • Stagna, küsid naabrimutilt, et millise seadusesätte kohaselt oled sa kohustatud lehed ja niidetud muru oma aia tagant ära koristama? Las ta toob sulle selle seadusesätte. Räägid, et järgid looduse asjatundjate soovitusi. Lõpuks jätab ta su rahule.
    Ma niidan samuti oma aiatagust, aga mul õnneks sellist naabrimutti pole.
  • "zuckerblaum"
    "ttrust"
    Enesetapp ka vaatluse alla tuli, seal artiklis? Neid on aasta peale mingi 200 ringis.

    Soovitad riigil inimesed kinni siduda, et nad end ära ei tapaks?

    Inimestega seotud probleeme lahendavad koonduslaagrid väga hästi, sest teadupärast on totalitaarsel võimul monopol inimeste äratapmiseks. Ei mingit isetegevust!
  • Siberi koonduslaagris käib vangide kaalumine. Üks ohvitser on pandud niiöelda kaalujälgijaks, andmeid üles märkima.
    Vaatab siis kaalu peal olevat näitu ja röögatab: "Rasva olete läinud, kuradi seakari ! Järgmised viis kaalu peale !"
  • "zuckerblaum"
    "Offf"
    Ma sain ka selle kurjama spami. Kuigi luba on AMMUST ajast juba taotletud ja olemas. Saatsin pekki nad oma "uue lepinguga" ja soovitasin EVALDist üle kontrollida. Miks kurat neid andmebaase peetakse, kui keegi ei kasuta?


    Aga miks peaks? Kas keegi karistab, kui ametkond ei viitsi oma tööd mõistuspäraselt korraldada ja seeasemel kodanikke kiusab?


    Ja Nädala Küüniku auhind läheb ...
  • Kõige paremaid Küülikuid saab pettunud idealistidest.
    (Jorrutaguse)
  • "sakuska"
    2023 tulemus näitab, et see praegune "kliimapoliitika" on 100% kirbutsirkus, teater ja rahakühveldusprojekt vestiga huvidele.

    Mitte mingi valemiga ei jõua CO2 emissiooni sellises tempos vähendada (alustuseks kasvu pidurdada, khm khm), et see hoiaks ära 3-4 kraadise keskmise temperatuuri tõusu võrreldes keskmisega nähtavas tulevikus.
    Selleks on vaja kas:
    a)radikaalseid meetmeid (stiilis vähendada fossiilkütuste tarbimist kohe homsest 50% võrra = keskpankade koordineeritud intressitõus kuhugi 40%-ni koos maailmamajanduse täieliku seiskamisega) või

    b) endale tunnistada, et see projekt käib meil üle jõu, lõpetada piiratud ressursside kulutamine lollustele ja keskenduda asjadele, mis on jõukohased, sh reostuse vähendamine, naftakunnide nuumamise vähendamine ja kliimasoojenemise mõjude tasandamine.

    Kõik muu on lollimängimine ning kurb on vaadata, kuidas muidu üsna intelligentsed inimesed sellega endiselt kaasa lähevad. Kui on hetkel poliitiliselt ebakorrektne tõde välja öelda, siis on alati võimalus ka vait olla, pärast vähem piinlik. Kujuta ette Lääne kommuniste pärast Berliini müüri langemist.

    Kujutame ette, et sõidame tänaval 50 km/h. Kõrvalteelt sõidab ette veoauto. Pidurdusteekond oleks 30m aga veoauto on 25m kaugusel. Kas oleks targem vajutada pidurile või tegeleda jõukohaste asjadega, nagu raadiojaama valimine?

    Ma olen nõus, et 90% senistest meetmetest (enne 2023) on olnud rohepesu, nüüd 80%.

    Samas näiteks tuumaenergia kolmekordistamine 22 riigi poolt, mis viimasel COP28-l kokku lepiti, on näiteks päris asjalik mõte.
  • India to almost double its coal production by 2030

    Kui nüüd selle uudise valguses Eestis kogu fossiilsete kütuste kasutamine energeetikas täiesti ära keelata, siis milline oleks Eesti ja India sammude koguefekt maakera kliimale? Ja kui suur oleks ainult Eesti poolse sammu mõju?

    Meie tulevase automaksu võiks muidugi ka vähemalt kolmekordistada, sest vaja ikkagi maailma kliima ära päästa :)
  • "raulir"
    Kujutame ette, et sõidame tänaval 50 km/h. Kõrvalteelt sõidab ette veoauto. Pidurdusteekond oleks 30m aga veoauto on 25m kaugusel. Kas oleks targem vajutada pidurile või tegeleda jõukohaste asjadega, nagu raadiojaama valimine?

    "Meie" vajutame pidurile aga millegipärast kogub auto hoogu.
  • "Murzilka"
    India to almost double its coal production by 2030

    Kui nüüd selle uudise valguses Eestis kogu fossiilsete kütuste kasutamine energeetikas täiesti ära keelata, siis milline oleks Eesti ja India sammude koguefekt maakera kliimale? Ja kui suur oleks ainult Eesti poolse sammu mõju?

    Meie tulevase automaksu võiks muidugi ka vähemalt kolmekordistada, sest vaja ikkagi maailma kliima ära päästa :)


    Ma mingi aeg tagasi arvutasin näppude peal, et kui Eesti lõpetab põlevkivi kasutamise energeetikas täiesti ära, siis Hiina ja India katavad tekkiva augu maailma söeenergia bilansis uute kasutusele võetavate võimsuste arvelt vähem kui 24 tunniga...

    PS samas, iga MW energiat, mille saab põlevkivi asemel tuulest võtta, tuleb sealt võtta - saame elektri kätte ja põlevkivi jääb varusse pluss hulk saastet tootmata. CO2-st on täiesti savi.
  • "Murzilka"
    India to almost double its coal production by 2030

    Kui nüüd selle uudise valguses Eestis kogu fossiilsete kütuste kasutamine energeetikas täiesti ära keelata, siis milline oleks Eesti ja India sammude koguefekt maakera kliimale? Ja kui suur oleks ainult Eesti poolse sammu mõju?

    Meie tulevase automaksu võiks muidugi ka vähemalt kolmekordistada, sest vaja ikkagi maailma kliima ära päästa :)

    India plaanib pikas perspektiivis minna ka baasvõimsusel tuumaenergiale.

    Hetkel töötab (vanim reaktor alates 1969) 7,4 GW
    Ehitamisel (kuni 2027) 9,4 GW
    Heaks kiidetud ja planeerimisel (kuni 2040) 31,0 GW
  • "Kvant"
    "raulir"
    Kujutame ette, et sõidame tänaval 50 km/h. Kõrvalteelt sõidab ette veoauto. Pidurdusteekond oleks 30m aga veoauto on 25m kaugusel. Kas oleks targem vajutada pidurile või tegeleda jõukohaste asjadega, nagu raadiojaama valimine?

    "Meie" vajutame pidurile aga millegipärast kogub auto hoogu.

    Paluks näidet "meie" pidurile vajutamisest?
  • "raulir"
    India plaanib pikas perspektiivis minna ka baasvõimsusel tuumaenergiale.

    Täpselt seda oleks hädasti ELi vaja.
    Pöörata pikas perspektiivis.
    (realistlikus perspektiivis)
  • "sakuska"
    "Murzilka"
    India to almost double its coal production by 2030

    Kui nüüd selle uudise valguses Eestis kogu fossiilsete kütuste kasutamine energeetikas täiesti ära keelata, siis milline oleks Eesti ja India sammude koguefekt maakera kliimale? Ja kui suur oleks ainult Eesti poolse sammu mõju?

    Meie tulevase automaksu võiks muidugi ka vähemalt kolmekordistada, sest vaja ikkagi maailma kliima ära päästa :)


    Ma mingi aeg tagasi arvutasin näppude peal, et kui Eesti lõpetab põlevkivi kasutamise energeetikas täiesti ära, siis Hiina ja India katavad tekkiva augu maailma söeenergia bilansis uute kasutusele võetavate võimsuste arvelt vähem kui 24 tunniga...

    PS samas, iga MW energiat, mille saab põlevkivi asemel tuulest võtta, tuleb sealt võtta - saame elektri kätte ja põlevkivi jääb varusse pluss hulk saastet tootmata. CO2-st on täiesti savi.

    Hiina ehitab söejaamu hetkel enamasti vanade asemele. Tegelik võimsus jääb järjest väiksemaks, kuna söejaamad on järjest rohkem tuule ja päikese toeks varuvõimsusena. Riik maksab neile varus seismise eest peale.

    Võiks rohkem end viimase aja uudistega kursis hoida. Umbes nagu need jutud moslemite sigimisest teises teemas.
  • "raulir"
    "Kvant"
    "raulir"
    Kujutame ette, et sõidame tänaval 50 km/h. Kõrvalteelt sõidab ette veoauto. Pidurdusteekond oleks 30m aga veoauto on 25m kaugusel. Kas oleks targem vajutada pidurile või tegeleda jõukohaste asjadega, nagu raadiojaama valimine?

    "Meie" vajutame pidurile aga millegipärast kogub auto hoogu.

    Paluks näidet "meie" pidurile vajutamisest?

    https://www.consilium.europa.eu/et/policies/green-deal/fit-for-55-the-eu-plan-for-a-green-transition/ Go nuts
  • "Kvant"
    "raulir"
    "Kvant"
    "raulir"
    Kujutame ette, et sõidame tänaval 50 km/h. Kõrvalteelt sõidab ette veoauto. Pidurdusteekond oleks 30m aga veoauto on 25m kaugusel. Kas oleks targem vajutada pidurile või tegeleda jõukohaste asjadega, nagu raadiojaama valimine?

    "Meie" vajutame pidurile aga millegipärast kogub auto hoogu.

    Paluks näidet "meie" pidurile vajutamisest?

    https://www.consilium.europa.eu/et/policies/green-deal/fit-for-55-the-eu-plan-for-a-green-transition/ Go nuts

    Ma palusin näidet pidurile vajutamisest, mitte näidet jutust gaasipedaali suurusest ja asukohast ning raadio maksimaalsest helitugevusest.
  • Põlevkivielekter emiteerib 1MW kohta laias laastus 1 tonni CO2-te. Siin sulle 1 tonni emiteerimise hind. Minu poolt teemal joon all.
    https://www.barchart.com/futures/quotes/CKZ20/historical-prices?page=all&viewName=main&orderBy=contractExpirationDate&orderDir=asc
  • "Kvant"
    Põlevkivielekter emiteerib 1MW kohta laias laastus 1 tonni CO2-te. Siin sulle 1 tonni emiteerimise hind. Minu poolt teemal joon all.
    https://www.barchart.com/futures/quotes/CKZ20/historical-prices?page=all&viewName=main&orderBy=contractExpirationDate&orderDir=asc

    Kas see on reaalne pidur?

    Sa vist usud, et alkoholiaktsiis on mõeldud joomise vähendamiseks ja bensiiniaktsiis mõeldud autosõidu vähendamiseks? :D
  • "raulir"
    "Kvant"
    Põlevkivielekter emiteerib 1MW kohta laias laastus 1 tonni CO2-te. Siin sulle 1 tonni emiteerimise hind. Minu poolt teemal joon all.
    https://www.barchart.com/futures/quotes/CKZ20/historical-prices?page=all&viewName=main&orderBy=contractExpirationDate&orderDir=asc

    Kas see on reaalne pidur?

    Sa vist usud, et alkoholiaktsiis on mõeldud joomise vähendamiseks ja bensiiniaktsiis mõeldud autosõidu vähendamiseks? :D

    Piisava CO2 kvoodi hinnataseme juures on suudetud edukalt nii tavalised vana-tüüpi põlevkivikatlad kui ka uuemat tüüpi Häbivere põlevkivielektrijaam turult välja suruda. Turule saavad need ainult kõrge elektrihinna juures.
    Seega, olenevalt valdkonnast on aktsiisid erineva mõjuga.
  • "ttrust"
    "raulir"
    "Kvant"
    Põlevkivielekter emiteerib 1MW kohta laias laastus 1 tonni CO2-te. Siin sulle 1 tonni emiteerimise hind. Minu poolt teemal joon all.
    https://www.barchart.com/futures/quotes/CKZ20/historical-prices?page=all&viewName=main&orderBy=contractExpirationDate&orderDir=asc

    Kas see on reaalne pidur?

    Sa vist usud, et alkoholiaktsiis on mõeldud joomise vähendamiseks ja bensiiniaktsiis mõeldud autosõidu vähendamiseks? :D

    Piisava CO2 kvoodi hinnataseme juures on suudetud edukalt nii tavalised vana-tüüpi põlevkivikatlad kui ka uuemat tüüpi Häbivere põlevkivielektrijaam turult välja suruda. Turule saavad need ainult kõrge elektrihinna juures.
    Seega, olenevalt valdkonnast on aktsiisid erineva mõjuga.

    Kas aga see kunstlik väljasurumine tegelikult pidurdab kliimasoojenemist ja Maakera elukeskkonna kahjustumist?

    Tuleks vaadata nii turule pääseva elektritootmise mõju, varus oleva elektritootmise mõju kui lõpuks ka majandusele tekkiva kogumõju mõju keskkonnale.
  • "raulir"
    "Murzilka"
    India to almost double its coal production by 2030

    Kui nüüd selle uudise valguses Eestis kogu fossiilsete kütuste kasutamine energeetikas täiesti ära keelata, siis milline oleks Eesti ja India sammude koguefekt maakera kliimale? Ja kui suur oleks ainult Eesti poolse sammu mõju?

    Meie tulevase automaksu võiks muidugi ka vähemalt kolmekordistada, sest vaja ikkagi maailma kliima ära päästa :)

    India plaanib pikas perspektiivis minna ka baasvõimsusel tuumaenergiale.

    Hetkel töötab (vanim reaktor alates 1969) 7,4 GW
    Ehitamisel (kuni 2027) 9,4 GW
    Heaks kiidetud ja planeerimisel (kuni 2040) 31,0 GW


    See on ju köömes. India kogu olemasolev elektrijaamade koguvõimsus on 425 GW, sellest 51% on süsi. 6% gaas.
    Kogu see jamps, et vaat kui mõnusasti mittefossiilset / taastuvat aina juurde tehakse sarnaneb kangesti sellele kuidas Toots Kiirele sauna küttis. Ta sai ju tule ahju küll, ( ehkki kriiskad olid algul peal ) kuid teisel jäi tagumik naks ja naks lava külge kinni. Teiste sõnadega praktikas see tegevus ei mõjunud mitte üks raas
  • "stagna"
    "raulir"
    "Murzilka"
    India to almost double its coal production by 2030

    Kui nüüd selle uudise valguses Eestis kogu fossiilsete kütuste kasutamine energeetikas täiesti ära keelata, siis milline oleks Eesti ja India sammude koguefekt maakera kliimale? Ja kui suur oleks ainult Eesti poolse sammu mõju?

    Meie tulevase automaksu võiks muidugi ka vähemalt kolmekordistada, sest vaja ikkagi maailma kliima ära päästa :)

    India plaanib pikas perspektiivis minna ka baasvõimsusel tuumaenergiale.

    Hetkel töötab (vanim reaktor alates 1969) 7,4 GW
    Ehitamisel (kuni 2027) 9,4 GW
    Heaks kiidetud ja planeerimisel (kuni 2040) 31,0 GW


    See on ju köömes. India kogu olemasolev elektrijaamade koguvõimsus on 425 GW, sellest 51% on süsi. 6% gaas.
    Kogu see jamps, et vaat kui mõnusasti mittefossiilset / taastuvat aina juurde tehakse sarnaneb kangesti sellele kuidas Toots Kiirele sauna küttis. Ta sai ju tule ahju küll, ( ehkki kriiskad olid algul peal ) kuid teisel jäi tagumik naks ja naks lava külge kinni. Teiste sõnadega praktikas see tegevus ei mõjunud mitte üks raas

    Kui samas vaimus jätkavad, siis on 2060 neutraalsed.

    Lisaks ma loodan, et varsti õpitakse seda viimasel ajal igal pool toimuvat roheenergia kohatist ületootmist kasutama süsiniku püüdmiseks ja CO2 saldo hakkab kiiremini paremuse poole pöörduma.
  • FT: vahendab: German emissions fall by a fifth amid stagnant industrial output (tasuline)
    Germany’s greenhouse gas emissions dropped by about a fifth last year to their lowest level since the 1950s, although the reduction mostly came from stagnant industrial output in Europe’s largest economy rather than improved energy efficiency.
    ....
    Agora said that, while preliminary figures showed German economic output dropped 0.3 per cent in 2023, the equivalent figure for energy-intensive production in industries such as chemicals and steel was 11 per cent.

    Oleme õigel teel seltsimehed.
    Kui söömine ära jätta, lakkab s... iseenesest.
  • https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120261221/euroopa-romulad-on-tais-ka-koige-uuemaid-elektriautosid-miks-on-see-nii
    Ma loodan, et leitakse nüüd kiiresti roheline moodus nende pekkis akude utiliseerimiseks või muidu on selle trendiga kõik.
  • Elektriautod polegi nii rohelised:

    https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120261221/euroopa-romulad-on-tais-ka-koige-uuemaid-elektriautosid-miks-on-see-nii

    PS. Tervitan eelmist postitajat :)

    Seal mainitakse Tesla kallist parandamist ja seetõttu kõrgemaks kerivat kindlustust - UKs eelmise aasta lõpupoole hakkasid ilmuma uudised, et EV-de ja eriti Teslade kindlustus on tõusnud 2-3000 naela aastas võrra. Isegi arvestades sisepõlemismootorile lisatud kuni 15000 naela trahvi/maksu, tasub selle ostmine ikkagi ära :)
  • "raulir"
    "ttrust"
    "raulir"
    "Kvant"
    Põlevkivielekter emiteerib 1MW kohta laias laastus 1 tonni CO2-te. Siin sulle 1 tonni emiteerimise hind. Minu poolt teemal joon all.
    https://www.barchart.com/futures/quotes/CKZ20/historical-prices?page=all&viewName=main&orderBy=contractExpirationDate&orderDir=asc

    Kas see on reaalne pidur?

    Sa vist usud, et alkoholiaktsiis on mõeldud joomise vähendamiseks ja bensiiniaktsiis mõeldud autosõidu vähendamiseks? :D

    Piisava CO2 kvoodi hinnataseme juures on suudetud edukalt nii tavalised vana-tüüpi põlevkivikatlad kui ka uuemat tüüpi Häbivere põlevkivielektrijaam turult välja suruda. Turule saavad need ainult kõrge elektrihinna juures.
    Seega, olenevalt valdkonnast on aktsiisid erineva mõjuga.

    Kas aga see kunstlik väljasurumine tegelikult pidurdab kliimasoojenemist ja Maakera elukeskkonna kahjustumist?

    Tuleks vaadata nii turule pääseva elektritootmise mõju, varus oleva elektritootmise mõju kui lõpuks ka majandusele tekkiva kogumõju mõju keskkonnale.

    Alkoholiaktsiis mõjus Eestis sedasi, et paljudes poodides vähenes alkoholikäive ja -kasum. Lisatulemus: paljude piiriäärsete poodide sulgemine. Inimesed kaotasid kodulähedase poe ning poeomanikud kaotasid sissetuleku.

    CO2 kvoodi hind (sisuliselt on tegu aktsiisiga) mõjub tõenäoliselt sedasi, et põlevkivikaevandamise mahud vähenevad. Tulemus on, et paljud kaevurid kaotavad erialase töö ja paljud kaevandused pannakse kinni. Kuna kaevuritel on kõrge palk, siis uuele tööle minnes palk väheneb, vähenevad ka maksutulud ja raha hulk Ida-Virumaal.

    Kes siin sisuliselt kliima soojenemise pidurdumisest rääkinud on? Analoogselt, kes alkoholiaktsiisi puhul räägib sisuliselt joomise vähenemisest? Ikka muud on kõigi nende "ettevõtmiste" (ehk piirangute) eesmärgid!
  • "ttrust"
    Kes siin sisuliselt kliima soojenemise pidurdumisest rääkinud on? Analoogselt, kes alkoholiaktsiisi puhul räägib sisuliselt joomise vähenemisest? Ikka muud on kõigi nende "ettevõtmiste" (ehk piirangute) eesmärgid!

    Küll on hea lõpuks ühel nõul olla! :)
  • "raulir"
    "ttrust"
    Kes siin sisuliselt kliima soojenemise pidurdumisest rääkinud on? Analoogselt, kes alkoholiaktsiisi puhul räägib sisuliselt joomise vähenemisest? Ikka muud on kõigi nende "ettevõtmiste" (ehk piirangute) eesmärgid!

    Küll on hea lõpuks ühel nõul olla! :)

    Me komistame ikka ja jälle selle otsa, et foorumis kirjutatakse ja loetakse teineteisest mööda või loetakse välja seda mida eesmärgipäraselt kirjutatud pole.
  • Prantsusmaal seaduseelnõu tuumaenergeetika prioriteedist ja kogu roheenergeetika pikalt saatmisest.
    France’s main energy priorities for 2030 largely promote nuclear power as a way of ditching fossil fuels while failing to mention the EU’s renewable energy targets.
    ...
    Article 1 of the draft bill even deletes existing targets for renewable electricity from the French Energy Code, with no new provisions to transpose the latest EU text.
    ...
    In this regard, France, along with 10 other EU states that now form part of a nuclear alliance, intends to press for the 2040 targets to focus on low-carbon energy rather than renewables.
  • "Cynic"
    https://maaleht.delfi.ee/artikkel/120261221/euroopa-romulad-on-tais-ka-koige-uuemaid-elektriautosid-miks-on-see-nii
    Ma loodan, et leitakse nüüd kiiresti roheline moodus nende pekkis akude utiliseerimiseks või muidu on selle trendiga kõik.

    https://environment.ec.europa.eu/topics/waste-and-recycling/end-life-vehicles_en
    Oehh...elektriauto on nagu iga auto. Jättes kõrvale küsimuse, miks auto romulasse on jõudnud, siis Euroopas (ka Eestis) kehtib ja on rakendunud nn romuautode direktiiv 2000/53/EK. tegemist on klassikalise nn tootja vastutuse direktiiviga, mille kohaselt tootja ei saa pärast asja jäätmeks muutumist oma käsi puhtaks pühkida (tarbija vastutus), vaid peab korraldama asja ehks siis auto kordus -ja taaskaustuse. Iga autotootja, kes EL-s autoid müüb, peab tagama, et need nõuded oleks täidetud. Ja nõueteks on 95% romuautosid tuleb koguda rahvakeeli romulasse, kus need siis lammutakase taaskasutuseks 85% materjalist. (PS! Akude ja patareide osas, kehtib ja on rakendunud romupatareide ja akude direktiiv, et viidata akude käitelmise korralduse nõuetele). Romuautode direktiiv on ülevaatamisel ja loodetavasti võetakse käesoleval aastal vastu. Keda teema huvitab, läheb ja loeb komisjoni kodulehelt detaile. Sealhulgas ka praeguse direktiivi rakenduse analüüsi ja muudatuste keskkonna- ja sotsiaaalmajanduslikku analüüsi.
    Ja patareide ja akude käitluse nõuete kohta EL-s saab infot siit. Sealhulgas on ka piltlikult suunad esitatud infograafikuna.
    https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2023/07/10/council-adopts-new-regulation-on-batteries-and-waste-batteries/
  • Volvo hakkab E-ekskavaatoreid varsti pakkuma ja nende laadimiseks vajalikku, puitu põletavat genekat kah :)
    https://energytheory.com/volvo-ce-and-rolls-royce-bring-wood-burning-off-grid-ev-chargers/
  • Kusjuures kskavaatorite ja tankide ja muude raskete masinate puhul (miks oli "Sinine Lint" laevade käes, mida hellitavalt "turboelektrilaevadeks" kutsuti) võib see "e" täitsa õigustatud olla. Mingist mõõdust ja suurusest alates on elektrilisel või hüdraulilisel ülekandel terve hulk eeliseid. St. nende ülekannete eelised hakkavad ületama väikeses mõõtkavas ilmnevaid puudusi.
    Paradage mind, kui ma eksima peaksin aga kas mitte ka BelAZ ja KOMATSU ja CAT ülirasked kaevandusveokid pole mitte "e"? Diiselküttel mootor ajab ümber generaatorit ja pumpa mis omakorda toodavad hüdraulilist- ja elektrienergiat agregaatidele.
  • diiselvedur ja diiselrong on ka ju elektrimootorite abil edasiliikuv tehnika. Lihtsalt see elekter valmistatakse diiselkütusel töötava generaatori abil abil veduris endas kuna kontaktliini pole raudtee kohale veetud.

    Aga mõistlik oleks see kontaktliin muidugi ära vedada ja vool sisse lasta. Eestis on elektrifitseeritud raudteede osakaal on Euroopas üks väiksemaid kui mitte kõige väiksem. Isegi Venemaal on suurem, ca 50 % kandis. Shveitsis pidi olema 100 %. Kui taha sõita Eigeri põhjaseinale mägironima, siis viib sind Kleine Scheideggi raudteejaama otse selle jalamil elektrirong.

    https://youtu.be/I7g9HEoj-jU?si=JyV9Z8SqfYc8thB6&t=29

    Mis viib ka veel edasi, Euroopa kõige kõrgemasse raudteejaama Jungfraujoch
  • True Cost of EVs. Paber sellest kuidas USAs maksumaksja rahaga sigu lennutatakse. Key Points:

    • The cost of producing EVs is far higher than the prices they are being sold for. Nearly $22 billion in federal and state subsidies and regulatory credits suppressed the retail price of EVs in 2021 by an average of almost $50,000.
    • EVs get nearly 7x more credits under fed fuel efficiency programs than they provide in actual fuel economy benefits.
    • Regulatory credits with bonus EV multipliers from federal fuel efficiency and greenhouse gas emissions standards and state EV sales mandates provide an average of $27,881 in benefits per vehicle for producers of EVs.
    • Home and public charging stations used by EVs put a significant strain on the electric grid, resulting in an average of $11,833 in socialized costs per EV over 10 years, which are shouldered by utility ratepayers and taxpayers.
    • Direct state and federal subsidies for EVs average $8,984 per vehicle over 10 years.
  • "opex"
    Paber sellest kuidas USAs maksumaksja rahaga sigu lennutatakse. Key Points:

    Naftafirmade raha eest kirjutatud paberis ei saagi mingile muule järeldusele jõuda kui et EVd on pahad.
    Donors to the Texas Public Policy Foundation include energy companies Chevron, ExxonMobil, and other fossil fuel interests.
  • Just. Sest ilmselt mõeldakse neid numbreid tuimalt välja ning keegi pole arvestanud, et vastaspoolel võib huvi olla neid ümber lükata.
  • Märkasin, et austatud seadusandja ja EV rohepesu kehtestaja äritseb FB-s rohe-indulgentsidega.

  • Kui nüüd on majapidamises 17 konteinerit ja igaühe järel käib eraldi Suur Prügiauto, kas siis poleks planeedisõbralikum ja süsinikuneutraalsem Hiinast EU nõuetele vastav prügipõleti osta (10000 euri ukseette toomisega). Sellest piisab 20-le majapidamisele/korterile. Tuhk läheb põlla peale, metall kogutakse pärast põletamist eraldi ja kord aastas käib KOV-i poolt heakskiidetud huviline ja viib metalli tasuta minema. Ega vist ei saa, isikutel on õigustatud ootused..
  • Maailma suurim kruisilaev läks 1. reisile, ehit. Soomes, töötab LNG-ga. Kohe tuli aktivistidelt kisa, et LNG laev paiskavat metaani õhku, sest lekkivat vmt. Mingi uurimis-paber lausa koostatud -BBC. Aga Läänemere laevad?
  • "opex"
    Maailma suurim kruisilaev läks 1. reisile, ehit. Soomes, töötab LNG-ga. Kohe tuli aktivistidelt kisa, et LNG laev paiskavat metaani õhku, sest lekkivat vmt. Mingi uurimis-paber lausa koostatud -BBC. Aga Läänemere laevad?


    Tallinki puhul on ilmselt asi ka selles, et selle omanikfirma, Infortar, on ühtlasi ka Eesti Gaasi omanik ja seega tagab neile olemasolev tarneahel gaasi soodsama hinna. Küll aga on ka Läänemere laevadel näiteid elektrile üle minekust. Muide, kas keegi teab, kas avamerel sõitvatele ja raskeõli põletavatele tankeritele üldse mingid keskkonnanõuded kehtivad?
    https://www.praamid.ee/vainamere-parvlaevaliikluse-tulevik-on-elektriline/

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon