Viimane kustutab lennujaamas tuled - Vaba teema - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Vaba teema

Viimane kustutab lennujaamas tuled

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • "2korda2"
    taavi talvik,

    Andmeside maal. Sina paned rõhu kulutatud "vähesele" rahale. Kuidas aga on ajaga?! Aastaid lubatakse lahendust aga tulemus on pehmelt öeldes tagasihoidlik. Ma olen täiesti nõus, et kaabli vedamine iga eraldi asetseva majapidamiseni olekski liialt kallis aga vähemasti mõistlikult lähedale 5G saatjad ei tohiks probleemiks olla (või alternatiivina kasutada viimasel kilomeetril iga majapidamiseni juba jooksvaid elektriliine).

    Kas neid just kobarkäkiks saab nimetada aga käkid on kohe päris kindlasti.


    Inimesed hakkavad tavaliselt rõõmust kukerpalle tegema, kui neile kuskile lähistele mobiilsidemast soovitakse rajada...või siis mitte. Sellega nõus, et paljusid asju saab kiiremini ja kvaliteetsemalt, samas päris käkiks ka ei nimetaks:)
  • Kui võtta, et Külatee ajast on ca 23 aastat möödas, siis kõik need ühendused oleks saanud välja ehitada kolmemeheline brigaad ja tunduvalt odavamalt. (Eriti kui arvestada seda ammu kajastatud asjaolu, et suur osa "ühendatud punkte" on tühjad korterid maapiirkondade paneelikates jms)

    UK-s näiteks tõmmatakse ka fiibrit posti otsast posti otsa ja 1 GB sümmeetriline maksab isegi maal £30 kuus. Tundub, et vaid Eestis on see "AAA111+++ klassi" ihalus kõiges. Mille varjus siis kanditakse sada milli kohugi omadele.
  • "raulir"
    Kui võtta, et Külatee ajast on ca 23 aastat möödas, siis kõik need ühendused oleks saanud välja ehitada kolmemeheline brigaad ja tunduvalt odavamalt. (Eriti kui arvestada seda ammu kajastatud asjaolu, et suur osa "ühendatud punkte" on tühjad korterid maapiirkondade paneelikates jms)

    UK-s näiteks tõmmatakse ka fiibrit posti otsast posti otsa ja 1 GB sümmeetriline maksab isegi maal £30 kuus. Tundub, et vaid Eestis on see "AAA111+++ klassi" ihalus kõiges. Mille varjus siis kanditakse sada milli kohugi omadele.


    Ehh, väga lahe võrdlus :)

    Asustustihedus UK-s on 270 inimest km2 kohta ning Eestis 31in/km2. Mingi 9 kordne asustustiheduse vahe.
    - GDP per Capita in Estonia averaged 14614.42 USD from 1995 until 2021, reaching an all time high of 21707.24 USD in 2021 and a record low of 7137.53 USD in 1995.
    - GDP per Capita in the United Kingdom averaged 31428.20 USD from 1960 until 2021, reaching an all time high of 47491.59 USD in 2019 and a record low of 14914.88 USD in 1960
  • "taavi talvik"
    "raulir"
    Kui võtta, et Külatee ajast on ca 23 aastat möödas, siis kõik need ühendused oleks saanud välja ehitada kolmemeheline brigaad ja tunduvalt odavamalt. (Eriti kui arvestada seda ammu kajastatud asjaolu, et suur osa "ühendatud punkte" on tühjad korterid maapiirkondade paneelikates jms)

    UK-s näiteks tõmmatakse ka fiibrit posti otsast posti otsa ja 1 GB sümmeetriline maksab isegi maal £30 kuus. Tundub, et vaid Eestis on see "AAA111+++ klassi" ihalus kõiges. Mille varjus siis kanditakse sada milli kohugi omadele.


    Ehh, väga lahe võrdlus :)

    Asustustihedus UK-s on 270 inimest km2 kohta ning Eestis 31in/km2. Mingi 9 kordne asustustiheduse vahe.
    - GDP per Capita in Estonia averaged 14614.42 USD from 1995 until 2021, reaching an all time high of 21707.24 USD in 2021 and a record low of 7137.53 USD in 1995.
    - GDP per Capita in the United Kingdom averaged 31428.20 USD from 1960 until 2021, reaching an all time high of 47491.59 USD in 2019 and a record low of 14914.88 USD in 1960

    9x asustustiheduse vahe annab 3x suuremad vahed inimeste vahel. Ehk siis fiibrit ja poste on vaja 3x rohkem per punkt. Seadmeid, haldajaid jms on ikka vaja sama palju. Ehk siis hind ei tohiks olla palju kallim, kuna viimase miili fiiber ise on üks odavamaid kuluartikleid ja ühekordne kulu.

    Ehk on UK GDP hoopis seetõttu kõrgem, et siin on fiibrit lubatud ka posti otsast posti otsa vedada?
  • "ElCato"
    Eestis on ju ka lubatud...

    See on hämmastav, kui paljud ei tea, mis kõik Eestis on keelatud.

    Posti otsast posti otsa fiiber on lubatud seni kuni teed seda omal maal.

    Ma mäletan Külatee ajast, et isegi OV ei tohtinud kahe oma asutuse vahele kaablit vedada ilma ET-le maksmata. Teises kohas kohalikud jälle mäletasid, et kahe OV asutuse vahel oli vasepaar metsas paar km, nõukogude ajal pandud. Panid modemid otsa ja levitasid netti. ET oli väga tige ja pikalt nõudis selle üleandmist, kuna ainult neil olla lubatud andmesideühendusi teha (mis oli ka tõene) ja et siis nad panevad filtrid vahele ja hakkavad SLA-d 3500 EEK eest kuus pakkuma. Õnneks ei hakanud nad näidisprotsessi korraldama.
  • Kui ma nüüd meenutan teatud härrade tegemisi ja seda, et täiesti OK oli tonn-euri kuus viiseaja-kilobitise ühenduse eest kuus küsida :) Ja muud toredad afäärid Eesti interneti maastikul. Sügavalt solvav on, et sellise jamaga peab endiselt tänasel päeval kokku-puutuma.

    Põlgan südamest selliseid ja ühtlasi on nad põhjuseks, miks ma kogu selle generatsiooniga mitte mingit tegemist ei taha teha. Oksele ajate. Te võite ringis seista ja üksteisel lahti-lüüa, aga inimesed kes teavad kuidas võrkude arendus Eestis on käinud, ei hakka teid mitte kunagi austama ja teie tegelikku pärandit jutustame ikka edasi. Pärandit, mille avaliku käsitluse puhul ähvardate laimu eest kohtusse anda. Tõsiselt võigas seltskond.

    Tegelik seis: https://www.err.ee/1608903245/tele2-lahkuv-juht-eestis-on-regiooni-halvim-internet-korgeimate-hindadega
  • Minule jookseb Eestis posti otsas fiiber, lausa mitu kilomeetrit on teist asulas kus elan ja kaabel jookseb üle riigi ja eramaade.
  • Tallinnas Nõmmel peaks samuti fiiber posti otsas jooksma. Telia oma. Postid samas ei ole Telia omad, nii et kuidas nende postide ristkasutus seatud on, tahaks isegi teada.
  • PS. Ma ei ole Vaheri ja Co. fänn, aga temaga täna seotud asjad on kui lapse lalin võrreldes sellega, mida milleeniumi ajal Eestit puudutava sidega tehti - korruptsioon kuubis! Ja selel kõigel on hind ja seda me maksame. Suur viga oli ka see, et kõik kraam Eesti telefonile erastati.
  • Päris oma suva järgi ju ehitada ei saa, talumiskohustus on asjaõigusseadusesse sisse kirjutatud jne. Tõenäoliselt on regulatsioon külatee ajast mõnevõrra muutunud. Postidele on optikat paigaldatud nii linnas kui maal. Enefitil oli suurusjärk 40 tuhat aadressi ühendada (esimene toetusmeede), mis enamuses postidele paigaldatud optikaga ühenduse saavad.
  • "ElCato"
    Päris oma suva järgi ju ehitada ei saa, talumiskohustus on asjaõigusseadusesse sisse kirjutatud jne. Tõenäoliselt on regulatsioon külatee ajast mõnevõrra muutunud. Postidele on optikat paigaldatud nii linnas kui maal. Enefitil oli suurusjärk 40 tuhat aadressi ühendada (esimene toetusmeede), mis enamuses postidele paigaldatud optikaga ühenduse saavad.

    Neil olid omad postid ja riik taskus.
  • Nagu ma kuskil mujal olen juba korduvalt kirjeldanud, siis hilisem "e-hääletuse isa" lobistas Külatee ajal väga tugevalt kogu maapealse andmeside monopoliseerimist ET kätte.

    Eesti Telefoni juhtivad müügimehed ja riigi tehnilise järelevalve kõrgemad ametnikud alustasid aga enne koosolekuid omavahelist juttu pmst et "kas oled siis ära otsustanud, et kas see aasta puhkad maldiividel või seišellidel?"
  • Mul on ka sihandne tunne, et paljud siinsed noored enam ei määleta, mis elukad olid "Eesli Tolafon" ja "Ilajunn" millest hiljem evolutsiooni käigus sai Telia. Traaditäis ülbust ja saamatust, kui parafraseerida ühte siinse teema pealkirja.
    Kes jõuab enam kõiki neid "müstikusi" meeles pidada.
  • Offf, mitte ainult see vaid oli ka muid huvitavaid nähtusi. Lihtsalt jätan selle siia:

    Valitsusside töötajad seotud erafirmade skeemiga

    Riigikontroll peab valitsusside direktori Jaak Lippmaa kuulumist Unineti Andmeside AS-i nõukokku avaliku teenistuse seaduse rikkumiseks, kuid Lippmaa ei pea end riigiametnikuks.

    Jaak Lippmaa soovib sidevaidluses kohtuvälist lepet

    Ekspress vihjab Kaljulaidi võimalikele seostele Eesti signaalluurega

    jne.

    Sealt edasi kümne aasta jagu asju,mis ajakirjandusse ei jõudnudki ja juba uued kehad sihtasutuste ja uute isikute näol. Rahade ja ressursside tegelikud omanikud ei tea tänase päevani, mida teistele välja ehitatati ja millele oleks õigus kui korralikult oleks õigel ajal hagenud.

    Kõige õõvastavam on see, et need rehepapid ei väsi avalikult kaamera ette ronimast ja rääkimast endast kui ägedast liiderdajast. Aga nimesi ei tohi öelda, siis saab kohtuasja kaela. Olulisem on tõde mitte unustada ja noortele off-the-record alati rääkida, et kes on kes ja miks on asjad nii nagu on ja mitte nii nagu levitatav narratiiv.
  • "raulir"
    "ElCato"
    Päris oma suva järgi ju ehitada ei saa, talumiskohustus on asjaõigusseadusesse sisse kirjutatud jne. Tõenäoliselt on regulatsioon külatee ajast mõnevõrra muutunud. Postidele on optikat paigaldatud nii linnas kui maal. Enefitil oli suurusjärk 40 tuhat aadressi ühendada (esimene toetusmeede), mis enamuses postidele paigaldatud optikaga ühenduse saavad.

    Neil olid omad postid ja riik taskus.


    Loeme ehitusseadustikust peatükki kiire elektroonilise side võrgu kasutuselevõtu soodustamisest ja lõpetame huupi paugutamise. Mingid arengud ikka aastatega toimuvad.
  • "ElCato"
    "raulir"
    "ElCato"
    Päris oma suva järgi ju ehitada ei saa, talumiskohustus on asjaõigusseadusesse sisse kirjutatud jne. Tõenäoliselt on regulatsioon külatee ajast mõnevõrra muutunud. Postidele on optikat paigaldatud nii linnas kui maal. Enefitil oli suurusjärk 40 tuhat aadressi ühendada (esimene toetusmeede), mis enamuses postidele paigaldatud optikaga ühenduse saavad.

    Neil olid omad postid ja riik taskus.


    Loeme ehitusseadustikust peatükki kiire elektroonilise side võrgu kasutuselevõtu soodustamisest ja lõpetame huupi paugutamise. Mingid arengud ikka aastatega toimuvad.


    Jah, 23 aastaga suudeti midagi juba seadusesse lisada. Veel 23 aastat testida, et kas töötab, siis 23 aastat vaidlusi ja kui veab, siis aastaks 2100 on ka juba praktiline areng toimunud.

    Kusjuures ma ei näe, kuidas need paragrahvid sisuliselt aitaks.

    ET lubas ka ligipääsu taristule, ainult hinnad olid ulmelised (100m toru rent a la 20k kuus) ja näiteks vasepaarile nad nõudsid omapoolsete 64kbps filtrite vahelepanekut, kuna muidu on ohtlik nende teistele kaablitele. Järelevalve oli nõus.
  • See "jant" käib siiani, et kui mingi kinnistuni tahad kolmandalt opekalt optikat, siis selgub et kanalisatsioon on teadagi kelle käes ja neilt on omakorda vastus, et torud on täis või on kanal "sisse vajunud". Jaa-jaa, #avatud_turg & #aus_konkurents
  • "sr71"
    See "jant" käib siiani, et kui mingi kinnistuni tahad kolmandalt opekalt optikat, siis selgub et kanalisatsioon on teadagi kelle käes ja neilt on omakorda vastus, et torud on täis või on kanal "sisse vajunud". Jaa-jaa, #avatud_turg & #aus_konkurents

    Tulles algse teemapüstituse juurde tagasi - mida lugeda "kobarkäkkideks", siis mina isiklikult loeks Eesti sidemaailmas kokku umbes 2 kobarkäkki:
    - eraldi kaablikanalisatsiooni operaatori loomata jätmine kontsessioonilepingu tegemise ajal (a'la https://stokab.se/en/stokab), aga eks siis oli riik noor ning riigil polnud aimugi mis võimalused on kotti kandadeni pähe tõmmata noorele riigile
    - hiljutine 5G sagedusoksjon, kus jagati välja kõik sagedusalad ja jagati sagedusala per olemasolev operaator. Oleks võinud jagada näiteks kaks ala konkursi korras ning siis kolmanda nn. "jagatud raadiovõrgu" tegemise kohustusega (või geograafiliste konkursside alusel). Praegu pandi kogu sagedusala innovatsioonile lukku.
    - ja finantsfoorumis võiks muidugi eraldi ära märkida riigi poolse Eesti Telekomi aktsiate müügi (ülevõtmispakkumise), kus tõmmati väikeaktsionäridele kott pähe. Kas seda muidugi kobarkäkiks panna on iseasi, võib liigitada ka tavaliseks ahnuseks ja eurole ülemineku kriteeriumite surveks.

    PS. See torud täis/kanalisatsioon katki on kannatuse ja rahaga lahendatav, kuid jah - suht ebamugav ning praktikas võtab ehitustempot konkurentidel tublisti alla. Kuigi tänapäeval pakun, et isegi pole enam väga määrav, see nõuka aegse kanalisatsiooni eelis hakkab otsast ära vajuma ning tihtipeale peab ka Telia juba konkureerivate operaatorite abi paluma mõnedes piirkondades.
  • Täpsustan siis, et "täis" on ka uued kanalid ja kui kusagil on arendaja kõik valmis ehitanud, siis meelitatakse erinevate soodustustega, et saaks enda omandisse ja sealt edasi mõelge ise. Olen näinud olukorda kus kinnisvara omanik pärast kurdab, et teist operaatorit ei saa enam majja :-) Nõukogude võim kadus, aga mentaalsus muutub vaevaliselt.
  • Kui see lennujaama teema on, siis tulevad pahad ja saevad lennujaama juures kaabli läbi. Ja John enam ei tule appi
  • sr71

    Ojaaa, pappi tuli, elu käis. Raamatupiduritel oli oma baas, müügimeestel oma ja tehnikutel oma. "Lollide" käest sai kenasti rahhi juurde küsida ja ülejäänud "oli nagu oli". Mina töötasin näiteks ettevõttes, kes aastaid maksis hoopis teiste parameetritega ja hoopis teises füüsilises asukohas oleva lingi eest, kui "tegelikult oli".
    Sõbrale pakkus "aktiivne müügimees" 2Mbit linki. Testisid. Ei meeldinud. Router vedeles keldris. Aasta hiljem vaatas sell, ohooo, keegi pole viitsinud järele tulla, vaataks mis sees on. "Toru" oli ikka veel püsti ja sinna visati massiivne wareze server otsa (võimalik, et sa tead seda isegi nimepidi). Siis läks veel POOL aastat 24/7 täis linki, enne kui keegi märkas, et ... mida hekki.
    Ja samas vaimus võib jätkata lõpmatuseni. Mäletate veel "toredat" plaani panna 9600(?) filtrid vahele, sest "rohkem pole lepingus ette nähtud" ja modemi kasutamise võimaluse eest peaks ikka lisatasu maksma.
    RAS1000 (do I need to say more)
  • Märgin lihtsalt huvitava faktina, et vene aja lõpus oli ka tegelikult lisatasu telefoniühdndusele, kui selle üle andmeside käis.
  • https://www.err.ee/1608930332/henrik-hololei-otsustas-brusselis-ametit-vahetada

    Karma. Oleks võinud Estonian Airi toetada, selle asemel t s*tta keerata. Aga palk jookseb edasi.
  • Kurat, kuidas mulle need kantseleikretiinid ikka "meeldivad" endi kupli all toimuva demomisega. Järjekordne näide et mida rohkem juhtival riigiameti kohal töötav isik, seda kiiremini kaugenetakse reaalsusest. Jääb ainult kajakambrina toimiv kabinet, ministeeriumis töötavate kolleegide info, jutud ja näod ja internet. Kogu side tavaeluga. Ja siis arvataksegi et kui mitte kõik siis suurem osa inimesi elabki nii nagu ministeeriumis, ametis, vms. asutuses.
    Riigiameti juht kaotaks saarte elanike sooduspiletid
    Ega tõesti, ma arvan ka et saarte elanike sissetulek on juba nii suur küll et kannatab harjumaa või Tallinna elaniku rahakotiga võrdluse välja. Mis sest et mandrimees satub saar(t )ele ehk heal juhul kord kuus, aga saartel asuv elanik peab saar(t )elt mandrile ja vastupidi vedama kaupa, materjale vms. asju ehk lausa ülepäeviti. Aga ega see ei loe ju.
    Kurat, minu teha oleks, ma lööks selle ahvi päevapealt asutusest minema ja esimese asjana paneks ta saare ja mandri vahet näiteks toiduaineid vedama. Kuu aega jutti laseb stopperiga võidu ja praamipiletid maksab ka ise kinni.
  • Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)
  • "ttrust"
    Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)

    mille poolest see privileeg on? Tallinnast Helsingis käia on tavaliselt odavam kui Saarelt Tallinnas. Ja mismõttes on kinnistutest puudus? Segast paned või? Sellele pileti murele on lihtne lahendius, mis oleks tulnud ammu ära teha, see on püsiühendus Muhumaale ja Hiiumaalt Saaremaale ja oleks see teema kohe maas :)
    Trust, miks ma pean mingit Pärnu lennuvälja või RB kinni maksma jne?
  • "pahurik"
    "ttrust"
    Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)

    mille poolest see privileeg on? Tallinnast Helsingis käia on tavaliselt odavam kui Saarelt Tallinnas. Ja mismõttes on kinnistutest puudus? Segast paned või? Sellele pileti murele on lihtne lahendius, mis oleks tulnud ammu ära teha, see on püsiühendus Muhumaale ja Hiiumaalt Saaremaale ja oleks see teema kohe maas :)
    Trust, miks ma pean mingit Pärnu lennuvälja või RB kinni maksma jne?


    oi oi, miks peavad hiidlased saarele sõitma ringiga läbi Saaremaa. Palju lihtsam ja otsem oleks Hiiumaa püsiühendus üle Vormsi ja sild Hiiumaalt Saaremaale
  • "mihkel48"
    "pahurik"
    "ttrust"
    Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)

    mille poolest see privileeg on? Tallinnast Helsingis käia on tavaliselt odavam kui Saarelt Tallinnas. Ja mismõttes on kinnistutest puudus? Segast paned või? Sellele pileti murele on lihtne lahendius, mis oleks tulnud ammu ära teha, see on püsiühendus Muhumaale ja Hiiumaalt Saaremaale ja oleks see teema kohe maas :)
    Trust, miks ma pean mingit Pärnu lennuvälja või RB kinni maksma jne?


    oi oi, miks peavad hiidlased saarele sõitma ringiga läbi Saaremaa. Palju lihtsam ja otsem oleks Hiiumaa püsiühendus üle Vormsi ja sild Hiiumaalt Saaremaale

    seepärast, et Saaremaal elab 4x rohkem inimesi ja püsiühendus Hiiumaalt on kordades pikem kui Saaremaalt. Aga see teema on siin ammu selgeks räägitud.
  • "mihkel48"
    "pahurik"
    "ttrust"
    Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)

    mille poolest see privileeg on? Tallinnast Helsingis käia on tavaliselt odavam kui Saarelt Tallinnas. Ja mismõttes on kinnistutest puudus? Segast paned või? Sellele pileti murele on lihtne lahendius, mis oleks tulnud ammu ära teha, see on püsiühendus Muhumaale ja Hiiumaalt Saaremaale ja oleks see teema kohe maas :)
    Trust, miks ma pean mingit Pärnu lennuvälja või RB kinni maksma jne?


    oi oi, miks peavad hiidlased saarele sõitma ringiga läbi Saaremaa. Palju lihtsam ja otsem oleks Hiiumaa püsiühendus üle Vormsi ja sild Hiiumaalt Saaremaale


    Võiks vabalt üle Hiiumaa ka kärutada...neile kindlasti meeldiks see.
  • "pahurik"
    "mihkel48"
    "pahurik"
    "ttrust"
    Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)

    mille poolest see privileeg on? Tallinnast Helsingis käia on tavaliselt odavam kui Saarelt Tallinnas. Ja mismõttes on kinnistutest puudus? Segast paned või? Sellele pileti murele on lihtne lahendius, mis oleks tulnud ammu ära teha, see on püsiühendus Muhumaale ja Hiiumaalt Saaremaale ja oleks see teema kohe maas :)
    Trust, miks ma pean mingit Pärnu lennuvälja või RB kinni maksma jne?


    oi oi, miks peavad hiidlased saarele sõitma ringiga läbi Saaremaa. Palju lihtsam ja otsem oleks Hiiumaa püsiühendus üle Vormsi ja sild Hiiumaalt Saaremaale

    seepärast, et Saaremaal elab 4x rohkem inimesi ja püsiühendus Hiiumaalt on kordades pikem kui Saaremaalt. Aga see teema on siin ammu selgeks räägitud.


    Aga Saarlase teekond Tallinnast Saarde oleks sellise variandi korral sama, kuid hiidlaste teekond oleks palju lühem. Ehk selle variandi puhul kaotajaid ei ole, kuid hiidlased võidaks. Teise variandi puhul poleks saarlastel vahet, kuid hiidlased kaotaks suurelt.
  • mihkel, kõik on võimalik, ka lend Marsile, aga küsimus on ikka maksumuses.
  • "pahurik"
    mihkel, kõik on võimalik, ka lend Marsile, aga küsimus on ikka maksumuses.


    ei ole Hiiumaa püsiühenduse kalkulatsiooni näinud, ei oska öelda kumb kallim on. Küll aga oleks Saaremaa püsiühenduse korral ringiga sõites hiidlaste transpordi kulud Tallinnasse oluliselt suuremad oluliselt suurema teekonna tõttu. Saarlaste transpordi kulud oleks mõlema variandi puhul ilmselt sams suurusjärgus
  • Sillaehituse eelarves on umbes nulli jagu erinevust :)
  • "mihkel48"
    "pahurik"
    mihkel, kõik on võimalik, ka lend Marsile, aga küsimus on ikka maksumuses.


    ei ole Hiiumaa püsiühenduse kalkulatsiooni näinud, ei oska öelda kumb kallim on. Küll aga oleks Saaremaa püsiühenduse korral ringiga sõites hiidlaste transpordi kulud Tallinnasse oluliselt suuremad oluliselt suurema teekonna tõttu. Saarlaste transpordi kulud oleks mõlema variandi puhul ilmselt sams suurusjärgus


    Muhus on ka mõni elanik ja tegelikult ca pool Saaremaad saaks samuti pikema teekonna.
    Lisaks, jättes majandusliku aspekti kõrvale, ma ei oleks üldse kindel, et hiidlased sellist läbisõitu väga sooviks.
  • "ElCato"
    "mihkel48"
    "pahurik"
    mihkel, kõik on võimalik, ka lend Marsile, aga küsimus on ikka maksumuses.


    ei ole Hiiumaa püsiühenduse kalkulatsiooni näinud, ei oska öelda kumb kallim on. Küll aga oleks Saaremaa püsiühenduse korral ringiga sõites hiidlaste transpordi kulud Tallinnasse oluliselt suuremad oluliselt suurema teekonna tõttu. Saarlaste transpordi kulud oleks mõlema variandi puhul ilmselt sams suurusjärgus


    Muhus on ka mõni elanik ja tegelikult ca pool Saaremaad saaks samuti pikema teekonna.
    Lisaks, jättes majandusliku aspekti kõrvale, ma ei oleks üldse kindel, et hiidlased sellist läbisõitu väga sooviks.


    .... aga Vormsil
  • "mihkel48"
    "ElCato"
    "mihkel48"
    "pahurik"
    mihkel, kõik on võimalik, ka lend Marsile, aga küsimus on ikka maksumuses.


    ei ole Hiiumaa püsiühenduse kalkulatsiooni näinud, ei oska öelda kumb kallim on. Küll aga oleks Saaremaa püsiühenduse korral ringiga sõites hiidlaste transpordi kulud Tallinnasse oluliselt suuremad oluliselt suurema teekonna tõttu. Saarlaste transpordi kulud oleks mõlema variandi puhul ilmselt sams suurusjärgus


    Muhus on ka mõni elanik ja tegelikult ca pool Saaremaad saaks samuti pikema teekonna.
    Lisaks, jättes majandusliku aspekti kõrvale, ma ei oleks üldse kindel, et hiidlased sellist läbisõitu väga sooviks.


    .... aga Vormsil

    võta lahti ja vaata palju inimesi mingil saarel elab. SIis võta maksumus ja jaga inimese kohta, saad vastuse. Eespool juba õeldi, et vahe on juba nominaalselt 10x. Vormsi 400 in, Muhu 1500
  • "pahurik"
    "mihkel48"
    "ElCato"
    "mihkel48"
    "pahurik"
    mihkel, kõik on võimalik, ka lend Marsile, aga küsimus on ikka maksumuses.


    ei ole Hiiumaa püsiühenduse kalkulatsiooni näinud, ei oska öelda kumb kallim on. Küll aga oleks Saaremaa püsiühenduse korral ringiga sõites hiidlaste transpordi kulud Tallinnasse oluliselt suuremad oluliselt suurema teekonna tõttu. Saarlaste transpordi kulud oleks mõlema variandi puhul ilmselt sams suurusjärgus


    Muhus on ka mõni elanik ja tegelikult ca pool Saaremaad saaks samuti pikema teekonna.
    Lisaks, jättes majandusliku aspekti kõrvale, ma ei oleks üldse kindel, et hiidlased sellist läbisõitu väga sooviks.


    .... aga Vormsil

    võta lahti ja vaata palju inimesi mingil saarel elab. SIis võta maksumus ja jaga inimese kohta, saad vastuse. Eespool juba õeldi, et vahe on juba nominaalselt 10x. Vormsi 400 in, Muhu 1500


    et siis 1500 muhulase pikem tee kaalub üle 9500 hiidlase pikema tee ja 400 vormislase üldse püsiühenduseta jätmise.
  • Segast paned või? Või mis sulle arusaamatu on? Isegi Saaremaa püsiühendust pole rajatud, kuna peetakse liiga kalliks, aga 10x kallimad ühendused 400 vormsisalse huvides oleks ok? Ja mis on parem, kas väike ring läbi Saaremaa või 1,5 tundi praamil loksuda? Või nagu eespool küsiti juba, et kas 400 vormsilast tahaks, et seal sajad tuhanded inimesed läbi vooriks? St. kui ei soovi läbi Saaremaa sõita, pole ju vaja seda ühendust rajada, 30+k saarlast+ kordades suurem hulk seotud inimesi on rahul ka Muhu ühendusega.
  • "pahurik"
    Segast paned või? Või mis sulle arusaamatu on? Isegi Saaremaa püsiühendust pole rajatud, kuna peetakse liiga kalliks, aga 10x kallimad ühendused 400 vormsisalse huvides oleks ok? Ja mis on parem, kas väike ring läbi Saaremaa või 1,5 tundi praamil loksuda? Või nagu eespool küsiti juba, et kas 400 vormsilast tahaks, et seal sajad truhanded inimesed läbi vooriks?


    Ma ei tea, kas vormsilaste käest seda keegi küsinud on. Ma ei tea, kas ka muhulased tahaks, et lisaks olemasolevale liikusele sajad tuhanded lisaautod läbi nende saare sõitma hakkaksid. Ma ei tea ka seda, mis on Saaremaa püsiühenduse maksumus ega seda kui palju oleks Hiiumaa püsiühenduse maksumus. Aga sina väidad nii kindlalt, et milline versioon on kallim ja milline odavam ja millise saare elanikud on nõus ja millise saare omad ei ole- kust sellised andmed? See väike ring on hiidlasele ~120 lisakilomeetrit (Kärdla elanikule suisa 130 lisakilomeetrit, käinakale 120 jne.). 1,5 h praamil loksumist on selle kõrval suisa puhkus.
  • "pahurik"
    "ttrust"
    Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)

    mille poolest see privileeg on? Tallinnast Helsingis käia on tavaliselt odavam kui Saarelt Tallinnas. Ja mismõttes on kinnistutest puudus? Segast paned või? Sellele pileti murele on lihtne lahendius, mis oleks tulnud ammu ära teha, see on püsiühendus Muhumaale ja Hiiumaalt Saaremaale ja oleks see teema kohe maas :)
    Trust, miks ma pean mingit Pärnu lennuvälja või RB kinni maksma jne?

    Aga ma ei arvagi, et Sa pead mingit Pärnu lennuvälja või Rail Balticat kinni maksma. Absoluutselt võiks olla sild Muhumaale ja Saaremaalt sild Hiiumaale. Ning silla peal küsitakse tasu.
    See et saarlased üle Hiiumaa mandrile sõitma hakkavad, see ei tule kõne allagi, see käiks neile au pihta. Hiidlasi on tunduvalt vähem.

    Saaremaal elamine on alati priviligeeritud võimalus olnud, see oli nii juba sügaval sotsialistlikul okupatsiooniajal. Tõenäolisel ka Hiiumaal oli ja on nii.
  • "mihkel48"
    "pahurik"
    Segast paned või? Või mis sulle arusaamatu on? Isegi Saaremaa püsiühendust pole rajatud, kuna peetakse liiga kalliks, aga 10x kallimad ühendused 400 vormsisalse huvides oleks ok? Ja mis on parem, kas väike ring läbi Saaremaa või 1,5 tundi praamil loksuda? Või nagu eespool küsiti juba, et kas 400 vormsilast tahaks, et seal sajad truhanded inimesed läbi vooriks?


    Ma ei tea, kas vormsilaste käest seda keegi küsinud on. Ma ei tea, kas ka muhulased tahaks, et lisaks olemasolevale liikusele sajad tuhanded lisaautod läbi nende saare sõitma hakkaksid. Ma ei tea ka seda, mis on Saaremaa püsiühenduse maksumus ega seda kui palju oleks Hiiumaa püsiühenduse maksumus. Aga sina väidad nii kindlalt, et milline versioon on kallim ja milline odavam ja millise saare elanikud on nõus ja millise saare omad ei ole- kust sellised andmed? See väike ring on hiidlasele ~120 lisakilomeetrit (Kärdla elanikule suisa 130 lisakilomeetrit, käinakale 120 jne.). 1,5 h praamil loksumist on selle kõrval suisa puhkus.


    vabandust, kui sa isegi ei tea, et on tehtud mitmed uuringuid püsiõhenduse ja selle maksumuse kohta, mis sa siis targutad?
    Nagu eespool kirjutasin, siis reaalne on Muhu ja mandri vaheline püsiühendus, soovitan sul kaardi peale vaadata ja korrutada siis see vahemaa rahvaarvuga ja värrelda Marvini poolt pakutud numbriga. Või käib selline lihtnegi arutlus üle jõu?
    Nagu juba kirjutasin eespool, siis ei ole seda Hiiumaa ja Saaremaa vahelist ühendust vaja, ma isiklikult sellest puudust ei tunne, kui hiidlased ei soovi, milles küsimus.
    Vormsi püsiühendus on muidugi koomika kuubis, ehk siis juba Kihnu ja Ruhnu ka päevakorda võtta?
  • "ttrust"
    "pahurik"
    "ttrust"
    Võib ka asja teistpidi võtta - saarel elamine on uhke eelis, privileeg, iseeneset juba soodustus, ka kasumlik tegevus. Näiteks Saaremaal olevat suur puudus vabadest kinnistutest või vabast kinnisvarast, kõik on juba omaniku leidnud ja järjekord uutest soovijatest on ukse taga. Seega, miks peab kogu Eesti ühiskond seda kõike veel lisaks kinni maksma?
    Nii, et kuidas siis on?
    (P.S. mitte võtta seda minu isikliku seisukohana vaid ühe võimalusena õli tulle valada.)

    mille poolest see privileeg on? Tallinnast Helsingis käia on tavaliselt odavam kui Saarelt Tallinnas. Ja mismõttes on kinnistutest puudus? Segast paned või? Sellele pileti murele on lihtne lahendius, mis oleks tulnud ammu ära teha, see on püsiühendus Muhumaale ja Hiiumaalt Saaremaale ja oleks see teema kohe maas :)
    Trust, miks ma pean mingit Pärnu lennuvälja või RB kinni maksma jne?

    Aga ma ei arvagi, et Sa pead mingit Pärnu lennuvälja või Rail Balticat kinni maksma. Absoluutselt võiks olla sild Muhumaale ja Saaremaalt sild Hiiumaale. Ning silla peal küsitakse tasu.
    See et saarlased üle Hiiumaa mandrile sõitma hakkavad, see ei tule kõne allagi, see käiks neile au pihta. Hiidlasi on tunduvalt vähem.

    Saaremaal elamine on alati priviligeeritud võimalus olnud, see oli nii juba sügaval sotsialistlikul okupatsiooniajal. Tõenäolisel ka Hiiumaal oli ja on nii.

    ei ole kunagi privileeg olnud, mine ela ja vaata kui priviligeeritud sa oled? Täiesti vaba on igaüks Hiiumaale või Saaremaale kolima, kui ei usu, uuri järele:)
  • 7 aastat tagasi oli Eestis reaalne oht, et tagurlikud jõud, kulakud, külakurnajad ning kodanlikud natsionalistid ehk nagu nad ise end nimetasid - "kodaniku- ja kogukonnaaktivistid" - haaravad kontrolli meie kõigi ühise omandi, fiiberoptilise andmetaristu, üle, maskeerides operatsiooni näiteks "DigiTee", "DigiMaa" ja "Digikonna" eksitavate nimede taha.

    Midagi väga suurt on tulemas – sadade tuhandete eestlaste koju hakatakse vedama netikaablit

    Õnneks olid valvel sotsiaaldemokraadid ning nende toonane ettevõtlus- ja tehmoloogiaminister seltsimees Palo, kes nägi kahtlaselt valgesoome madu meenutava pettuse silmapilkselt läbi ning purustas selle pea jõulise rusikahoobiga:

    Palo tõmbas 20-miljonilise kübaratrikiga omavalitsuste internetiprojektidel vaiba jalge alt

    Seltsimees Palo toel ja seltsimees Veskimäe geniaalsel juhtimisel asus usaldusväärne riigiettevõte Elektrilevi viivitamatult tööle, tagamaks viisaastakuplaanide täitmise ja ületamise.
    Kahjuks esineb maailma eesrindlikuima infrastruktuuri ülesehitamisel siiani ajutisi raskusi:

    RÕÕM VÕI LÄBIKUKKUMINE | Riigiettevõte viis 20 miljoni euro eest netikaabli 40 000 kinnistu piirini, kuhu kadus aga valdav osa klientidest?

    Ent meie kõigi ühisel jõul leitakse kõik vaenlase spioonid ja tagurlaste kollaborandid, kes õitsva riigikapitalismi hoogsale ülesehitustööle kaikaid kodaraisse loobivad, ning kes pärast kogu rahva karmi, ent õigalst kohut leiavad enda koha ajaloo prügikastis. Seltsimehed, oleme valvsad ja teatame kahtlastest isikutest, kuhu vaja!
    ---------------------------
    /sarcasm off.
    Rebendeid viimati viidatud artiklist:

    Eelmisel nädalal said tõesti kõik osapooled avalikkust teavitada sellest, et viisaastaku plaan ületati pea kahekordselt.
    „Lisaks toetusmeetmes sisalduvatele aadressidele lõi Enefit täiendava investeeringuga liitumisvõimalused mitmetele naabrusse jäävatele aadressidele, mis ei olnud toetuse saajate nimekirjas. Kokku sai nõnda liitumisvõimaluse ligi 67 000 majapidamist,“ teatas Enefit.
    Millest aga mitte ükski sellest rahastaja-kontrollija-tegija kolmnurgast avalikkust ei teavitanud, oli see, kui palju projektist tegelikult kasusaajaid oli.
    /.../
    Meie selle küsimuse asjaosalistele esitasime ja teadasaamine oli valus – väga suur osa, lausa kaks kolmandikku toetusrahast lasti liiva joosta ja väljendab seda maksvate klientide arv.
    /.../
    Esmalt saame Enefiti sidelahenduste projektijuhilt Mait Rahilt teada täpse liitunute arvu – ehk et kui palju 40 016 üleantud aadressi seas on tänaseks kaabliteenusega liitunud ehk maksvaid kliente?
    „Esimese toetusmeetme aadressidel on üle 13 300 liitunud kliendi ja neid lisandub jooksvalt juurde,“ ütleb Mait Rahi.

    Samas tean isiklikult asulat (mitte Harjumaal, kus on tehtud enamik liitumisi. Sest egas riik ega riigiettevõte pea ju regionaalpoliitikat ellu viima, eks?), kus kaablitõmbamine abonentidele (kellest paljud olid korduvalt kinnitanud enda liitumissoovi) jõudis konkreetsete projektide ja jooniste avalikustamise ning kaevetööde aja teavitamiseni omavalitsuse kodulehel.
    Ja siis tuli järjekordne teade sm. Veskimäe puhvetilt, et pangu soovijad end ikka veelkord kirja .Noh, et kindel olla või nii. Kodanikud, vihastasid, sülitasid, täitsid veelkord taotlusvormid ja jäid halba aimates ootama.
    Oodata ei tulnud kaua - FIE Taavi Veskimäe teatas, et piirkonnas on soovijaid siiski liiga vähe, "raha pole, aga te pidage seal vastu" ning ühenduste rajamine jääb ära.
    Teate adressaatidel on täna kahtlemata rõõm teada saada, et raha ikkagi kulutamata ei jäänud ning et selle eest maasse aetud kaablite otsad kuhugi ikka välja jõuavad. Mis siis, et mitte nendeni. Mis siis, et üldse mitte kuhugi.
  • Vahetu kogemus selle projektiga on järgnev.

    Asukoht: üsna lähestikku asuv kobar (10-20) elumaju/suvilaid Tartust ca 25 km.
    Olukord: internetiühendus läbi õhu, piiratud kiirusega, aga mnigi hädapärane interneti/TV lahendus Elisa toel siiski toimis.

    Tuli teavitus, et nüüd tuleb sinna ka internet. Mõned nädalad kaevamist teeservas ja majja toodigi optiline kaabel koos sõnumiga, et sobiva teenusepakkuja saate ise valida. Tundus nagu great success täpselt selle hetkeni kui hakata teenusepakkujat valima ja siis selgus ,et mitte ükski Eesti interneti teenusepakkujatest ei ole nõus lepingut pakkuma.
    Küsimus ei ole hinnakirjas, kas liiga kallis või liiga odav. Ei, lihtsalt teenust ei pakutagi. Kui uurida, siis selgus, et see Enefiti teenustasu, mida nad operaatoritelt kaabli kasutamise eest küsivad, on lihtsalt liiga krõbe. Võimalik, et siin on mingi mastaabiefekt mängus, et kui nüüd kõik need 20 maja otsustaks ükshäälselt teha ühe operaatoriga lepingu, siis maandaks see hinnariski ära, aga ühe maja kaupa ei ole valmis keegi erakliendile internetilepingut pakkuma.

    Kui nüüd mõni MKMi või Enefiti projektijuht saab selles artiklis rusikaga rinnale taguda ja öelda, et tegime ära ja linnuke kirjas, siis jah, kaabel on tõepoolest veetud. Aga teenust ikka ei saa.
    Siin võib olla ka üks osa sellest põhjusest, miks ainult 1/3 kaabli saanutest on mingi lepingu sõlminud.
  • Mingi paar-kolm päeva tagasi juhtusin raadiost kuulma, kus keegi saatesse helistaja kurtis, et tema maal asuvasse talusse on fiiberoptika veetud juba mõni aasta tagasi, aga kuna pole kedagi, kes selle kaudu talle internetti pakuks, siis seetõttu peab ta internetti kasutama üle õhulingi.
  • Olen üks neist kes järjepidevalt andis teada valguskaabli soovist. Kõrvaltänavale paigaldati ära, aga mitte meie tänavale.
    Ma ei tea ühtegi kes kõrvaltänaval seda kasutaks, aga tõmmata üks lisa 50 meetrit peeti paljuks. Teeme siis kui teie tänavale tuleme :)
    No nüüd enam ei tule, sest raha sai ju otsa.
  • "velvo"
    Olen üks neist kes järjepidevalt andis teada valguskaabli soovist. Kõrvaltänavale paigaldati ära, aga mitte meie tänavale.
    Ma ei tea ühtegi kes kõrvaltänaval seda kasutaks, aga tõmmata üks lisa 50 meetrit peeti paljuks. Teeme siis kui teie tänavale tuleme :)
    No nüüd enam ei tule, sest raha sai ju otsa.


    Tullakse ikka. Tollesama minu postis viidatud asula elanik võttis ühendust Teliaga, kelle fiibrimagistraal samuti sinna sisse jookseb - et äkki saaks tema krundile ka ühenduse tõmmata?
    8200 euro eest (koos käibemaksuga) oldi seda väga lahkesti nõus tegema, kuid kahjuks polnud jällegi krundiomanik pakutud hinnaga nõus. Loosung "Ära ole vaene!" polnud siis (2020) veel moodi tulnud.
  • "Sekeldaja"
    "velvo"
    Olen üks neist kes järjepidevalt andis teada valguskaabli soovist. Kõrvaltänavale paigaldati ära, aga mitte meie tänavale.
    Ma ei tea ühtegi kes kõrvaltänaval seda kasutaks, aga tõmmata üks lisa 50 meetrit peeti paljuks. Teeme siis kui teie tänavale tuleme :)
    No nüüd enam ei tule, sest raha sai ju otsa.

    Tullakse ikka. Tollesama minu postis viidatud asula elanik võttis ühendust Teliaga, kelle fiibrimagistraal samuti sinna sisse jookseb - et äkki saaks tema krundile ka ühenduse tõmmata?
    8200 euro eest (koos käibemaksuga) oldi seda väga lahkesti nõus tegema, kuid kahjuks polnud jällegi krundiomanik pakutud hinnaga nõus. Loosung "Ära ole vaene!" polnud siis (2020) veel moodi tulnud.

    Praegu maksaks see lõbu mingi 12000 või 14000, mitte 8200.
  • Kuulge aga äkki saab selle valguskaabli nüüd mingi riigipoolse toetusega ülesse võtta ja kuhugi maha sahkerdada? Või äkki oldi ettenägelikud ja ei paigaldatudki ja pandi kohe raha vasakule.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon