LHV ja Eesti Raudtee - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

LHV ja Eesti Raudtee

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tants Eesti Raudtee ümber huvitab mind väga. Ja kuna LHV on selle protsessiga tihedalt seotud, siis ehk pudeneb huvitavaid tähelepanekuid ka siia foorumisse?

    Küsimus: kuidas "seljatate" paremuselt teise pakkuja?
  • Madagaskar - sul on huvitav tähelepanek. Selle case`i juures on mingi loogikaviga - kui ER erastamise vaidlustaja kohtus isegi võidu saaks (mis on ebatõenäoline) siis ei oleks ta ju ikka parim pakkuja.
    Arvestades Postimehes väljaöeldut, et RER tegi enne erastamistehingu kohtusse kaebamist RE-le koostööpakkumise mille RE tagasi lükkas, siis tundub kogu see kohtujama ebaeetilisena ja väljapressimisena.
    (Kahtlen väga kas nendel rahvaerastajatel mingi kindel strateegiline investor selja taga on)
  • RER-i nõustajana pole LHV-l kahjuks võimalik teemat sügavamalt kommenteerida.
    Samuti on LHV Corporate Finance ja LHV Direct kliendiinfo osas teineteisest lahutatud.

    Aga kui midagi juhtub, juu selleks on siis põhjus....
  • See on arusaadav, et kliendisaladust peab hoidma. On sea RER-is ju palju osanikke.

    Niisama kommentaare saab sellegipoolest anda. Minu teada annavad HP ja EYP ka oma aktsiatele ostusoovitusi.

    Veel üks küsimus: Olete lugenud Postimehest hr. Aarne Taali huvitavat teemaarendust? Kas Eestis kaob "raudne" reisijatevedu?
  • Veel ei ole lugenud, millal see ilmus?
  • rongiliikluse kohta oskan ma niipalju arvata,et kui muud võimalust ei oleks,ei tuleks mul pähegi linnadevahelisi otsi kuskil maal bussiga sõita,ikka rongiga.Eestis ei tulks mulle pähe,et võiks ka rongiga sõita.Olen proovinud kunagi,ja sinna,Eesti raudteedesse on vaja ikka väga palju raha sisse panna,enne kui kanatab seda inimeste veoks kasutada.Seniks aga laseksin end selle piletiraha eest Tivolis raputada,odavam on kaa.Nii,et kurb küll, aga pean toetama arusaama: «Mis me jurame, teeme selle dotatsioonirahaga parem Risti-Haapsalu maantee remondi. Riigil on raha vähe, kahte asja ikka ei saa - maanteed remontida ja rongiga sõita. Kui läheme Euroopa Liitu, siis neil pole raha kuhugi panna, sealt jagub siis ka sinu raudteele.»

    jahh,oleks kihvt küll üks õhk või magnetpadjal kihutav kiirrong Tallinna-Tartu vahel,otse,mitte läbi Tapa.Nohh,paljud siis viitsiksid seda maad enam autoga-bussiga logistada?
    Milleks kulutada raha vana,aegunud raudtee- tehnoloogia ülesputitamiseks?kannatust,teeme teed ise korda ja kui tuleb EL,küsime ka raha moodsa raudtee jaoks.Nii Tartusse kui Haapsallu kui...

    Venemaale võivad nad ju neid kaubavaguneid venelaste ehitatud raudteel loksutada kui tahavad.Ega keegi läbi Eesti kanamune sinna itta vast ikka ei hakka vedama...
  • Hm, mul on prognoos asjade arengule:
    1. erastamise võidab pärast pikka jura RER (mida pikem seda kasulikum RERile)
    2. RERi str. investor jääbki segaseks.
    3. RER ajab välja EL rahad raudtee rekiks
    4. Selles osas mis on tagastamatu abi korraldatakse aktsiate fondiemisioon.
    5. Tallinna börsi põhinimekirja teie rõõmuks ilmub RER
    6. Alles nüüd müüakse teile või pakina kellele iganes aktsiad ja EL tagastamatud miljardid ongi seaduslikult asutajaaktsionäride taskus.

    Muidex LHV admin. on sulgenud Hansa teema st. ei lase enam kommentaare lisada. Keegi on milleski tõele väga lähedale jõudnud.
    Minu lugupidamine Sulle teremere.
  • siga,

    rahu, ainult rahu,

    me ei ole ühtegi teemat sulgenud,

    ilmselt sa ei olnud sisselogitud, kui sa kommentaari püüdsid lisada.
  • olgem ausad, jube kahju on, et tegijad siin kommenteerida ei saa. niuke kurb vaikus.

    aga mulle tundub just see võitja vassimine, et str. investorit ei ole ja oodatakse et kohe tuleb jne täieliku plämana. kujutate ette, et te ostate mingit vingelt suurt asja ja siis ei lähe lepingut sõlmima??? mis põhjusel jürgenson seda "varjab" kes seal taga on... kahtlaselt tundub era panga moodi.
    nüd on ka põhjus see foorum sulgeda, sest siga hakkab andma välja omaenese ajakirja "conspiracy theory" paneb selle alla kogu oma ja EL raha ja läheb koos TSE põhinimekirjaga meie rõõmuks tapamajja.
  • To mõtlik
    Vat kui arukad inimesed käituvad ebaarukalt, siis tuleb alati esitada küsimus kellele on see kasulik. Sa võid kolm korda vastata ja....
    ..... iga kord arvad õigesti.
    Muideks mõni siga on korduvalt tapamajas käinud ja siiani ruigab rõemsalt. Sinu äri eduks. Irw.
  • Huvitav kuidas edaspidi suhtutakse Joakim Heleniuse tegemistesse Eestis ja Baltikumis. Juba kaks suurt möödalaskmist: Hoiupank ja nüüd siis Eesti Raudtee.
  • No mis siin arvata.....
    Erastamised ise on suured mängud ja meil jääb suuresti võimalus hinnata asju läbi selle info prisma mis ajakirjandusse lekib.
    Minu subjektiivne arvamus on et kuna RE oli pakkumise võitja ja kukkus konkurentsist välja siis on tõepoolest ebaaus hakata lepinguid sõlmima BRSiga. Hinnati ja võrreldi ju konkursil kolme pakkumist omavahel ja otsus tehti lähtudes sellest aga võib-olla millestki muust....
    Nüüd jäi aga kaks pakkumist BRS-i ja RER-i oma, siis oleks igati objektiivne võrrelda omavahel neid kahte pakkumist ja siis teha uus otsus.
    Sellest tulenevalt toetan igati RER-i kohtusse pöördumist ja loodan siiralt, et kohus sunnib Erastamisagentuuri tegema uue otsuse.
  • Erastamisest.Eestis on erastamisega selline lugu nagu aafrikas elevandisitaga.Kukub sitt maha siis hüppavad kõik raipesööjad selle sita kallale ja kiidavad seda,võitlevad teineteisega ja lõpuks võitja lahkub,sitt sööduna ja paras mürgitus kah veel.Eestis on ainult mõned üksikud õnnestunud erastamised(Viru,Kaubamaja,Saku),ärastamised(Norma) ja need on toimunud eesti vabanemise algusaastail.Täna kus on olemas korralikud advokaadibürood ja nõrk seadusandlus,väidetavalt meeletult kõrged altkäemaksud,poliitikute rahastamised, on erastamistehingud sellistes mastaapides raskendatud.Arvan ,et targem oleks Eesti Raudtee ja Tall.Sadam ja teised suuremad objektid,mis veel müümata müüa umbes viie kuni kümne aasta pärast,kui asjaosaliste korrektsus(praegu pole)intelligentsus(praegu pole)varanduslik seis(praegu pole)haritus(praegu pole)
    ajale järgi jõuab.
    See miks käesolevat teemat siin puudutada ei taheta on suhteliselt selge.NN keemiat ja valskust niipalju,et rääkida lihtsalt ei saa.Ja kas asjaosalistel kõik kõverad lepingud ja asjad enam meeles on kah kahtlane.
  • EMEX oli ka hea diil, tänu Hansapangale :-)
  • õnnestunud? - Viru - 2 pakkujat, kellest üks Accore loobus - tüüpiline kinnisvara enampakkumine nagu näiteks Kännu Kukk
    Kaubamaja - peaaegu toimiv, kuigi ka seal sai E-Investeerimisgrupp enamusosaluse, nii et laiadele massidele erastamisest rääkida küll ei saa.
    Saku - no siin tegi tänane austatud linnavolinik Tsingisser küll kõigil osalejatel hambad nii kollaseks kui vähegi sai - lõppkokkuvõttes sundis EVK vist tollast ETEK panka oma kõigist väärtpaberiklientidest loobuma, kuna mingit otsest karistust ei suudetud (tahetud) rakendada, aga ega see EEA tööd paremaks ei muutnud
  • Vaadake ikka Eesti erastamist üldises kontekstis - ettevõtted on erastatud ja töötavad, riik on oma raha kätte saanud jne. Kui sadade erastamiste käigus ka mõni erastamine ei ole nii hästi õnnestunud siis sellegipoolest võib kogu erastamise protsessi õnnestunuks lugeda. (Otsuse kellele erastada teeb ikka EEA Nõukogu kes koosneb poliitikutest - tehke siit oma järeldused).
    Mis puutub raudtee erastamisse siis ei ole ju midagi veel katki. See on täiesti loomulik, et kui parima pakkumise teinud pakkujaga läbirääkimised ebaõnnestuvad siis hakatakse läbirääkimisi pidama teiseks tulnud pakkujaga ja see protsess praegu käib.
    Rahvaerastajad ei ole siiani vist aru saanud, et nende pakkumine oli nii vilets, et neid ei taha keegi paremuselt teiseks pakkujaks tunnistada.
  • Tonis - loen su kommentaari ja olen nutma puhkemas. Sinu mõtted on sarjast "maapoliitikud". "Jätame kõik nii nimetatud strateegilised objektid riigile!"

    Mulle isiklikult tundub, et ettevõtete väärtused peituvad organisatsioonis (töötajad, rutiinid, motivatsioon, know-how, bürokraatia, kliendid, tarnijad, jne, jne.). Eesti riik kui omanik on liialt paindumatu, laisk, hoolimatu, teadmatu, et reageerida kiiretele või vähem kiiretele muutustele antud äri valdkonnas. Üldiselt ei tahaks hakata siin kirjutama esseed teemal kas riik on hea omanik...

    Seltsimees Rasmani huvi on võimalikult palju teenida võimalikult vähe selleks vaeva nähes. Riigi omanduses on Eesti raudtee olnud juba kaua. Palju meil sellest siiani kasu on olnud? Kui ei oleks sellist ettevõtet nagu Eesti Riigile kuuluv Raudtee, siis mis oleks teisiti?
    Mulle tundub, et sinus räägib eestlastele nii omane kadedus. Näe kapitalisti raisk tuleb, paneb miljardi sisse ja võtab viie aasta pärast viis välja. Kuradi SIGA!
    Mina näiteks olen rahul, et Eesti Telefon ei ole strateegiline objekt. Muidu istuksime siiani analoogliinide otsas ja internetist näeksime und.

    Rääkides veel sellest, et teised "suuremad objektid" (NAGU SA ÜTLESID) tuleks erastada viie või kümne aasta pärast, kui asjaosaliste korrektsus(praegu pole)intelligentsus(praegu pole)varanduslik seis(praegu pole)haritus(praegu pole)
    ajale järgi jõuab.

    Seoses sellega on mul sulle küsimus. Kas sul on olnud kokkupuuteid Riigile kuuluvate äriühingutega? Selles valdkonnas ei otsustata mitte majanduslikult kõige kasulikumate otsuste kasuks vaid selle kasuks kuidas riigihanke seaduse piires oma sõbrale, tuttvale või kellele iganes rohkem kasu tuua.
    Ettevõtteid ei huvita, kuidas olla võimalikult efektiivne. Olemas on ju riigi kui omaniku abistav käsi. Järgmise aasta eelarvest saadav järjest suurem toetus aitab, küll saab kui kuidagi ei saa. Ükski riigile kuuluv ettevõte ei tegele riskide maandamisega. vahet pole, lihtne on lükata asi kliendi või riigi kukile.
    nüüd lõpetaks. aitab küll. üldiselt aga võiks sellel teemal lõpmatuseni jahuda...
  • Taas Eesti Raudteest:
    Kas Mõisal on ikka õigus? (kasseeriks selle 700M ikka sisse)

    Ja kas BRS äriplaan nii lihtne ongi? (EVR jookseb ise kasumisse ning finantseerib end kaudselt ise ära)

    Ja mida kuulukse RER variandi kohta?
  • Selle 700M asemel peaks mõtlema kuidas 25M pakkumise tagatisraha kätte saada, kuigi Orrison on skaudijuht, pole Kingsley ilmselt sakudisalk.
    Ja kui Kingsley'lt raha ei saa peaks kindlalt alustama tsiviilhagiga Kingsely tagatise aktsepteerijate suhtes - olid need siis mingid EEA tegelased või poliitikud.
  • Tänases EE-s on huvitav verioon kuidas BRS sai suhteliselt rahumeelselt ER endale.

    http://www.ekspress.ee/
  • Tänastest vene lehtedest saab lugeda, et Putin vallandas peaministri ettepanekul Vene raudteeministri Aksojenko.

    Tea, kuidas nüüd Eesti transiidi käbarad hakkavad käima, kui enam oma kätt sees pole.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon