Telekomi raiskamisest kõrini
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Telekomi tulemused on käes ja polegi ju kõige hullemad. Siiski jätkab telekom kuludega lahmerdamist. Alati kui telekom reklaamib telekas ühte oma 110-st brändist tekitab see tusameelt. Kõik need EMT-d, ET-d, Atlas-sed, Airport-id, Hot.ee ... Pea hakkab ringi käima. Kas on siis raske teistelt õppust võtta ja see brändide paabel ära lõpetada. Ei pea olema raketiteadlane saamaks aru, et ühe brändi üleval hoidmine on odavam kui saja kümne (kummalisel kombel ühtib telko brändide arv paljude sihthinnaga).
-
olen nõus, kõrini mõttetutest - täna helistame islandile, lööme väravaid itaaliale, aga telekanalitel läheb sellevõrra hästi.
-
No kui juba ollakse kontsern, siis vajab iga tema haru reklaami oma tegevuses. Raske oleks reklaamida ET-d ja EMT-d, Internetiühendust ja kõnekaarti ühe bänneriga.
-
Telekomil on tütreid palju ja kõik nad tahavad millegist toituda ja teenida ja natuke vanamehe pappi magama panna.
-
Tele2 suutis siiski ühele brändile üle minna.
Brändindus on vaid 1 valdkond. Veidi naljakas on kahaneva turu valguses vaadata sadadesse miljonitesse kõrguvaid investeeringuid. Kas meie kui telekomi aktsionärid täidame mingit sotsiaalset funktsiooni? Kas tõesti kõik need investeeringud löövad cost of capitali? Näidake mulle arvutusi! -
Aimar >
BÄNNER ja BRÄND on siiski 2 täiesti erinevat asja.
sC -
uranos, aga mis hädaldad nende brändidega - osta endale üks ETL aktsia; kobi järgmisele aktsionäride üldkoosolekule nagu õige mees muiste ja kuku maurama: et näe, "MINA kui OMANIK arvan, et...." ;-)
-
Investeeringute plaan sai vist kunagi kontsessiooni lepinguga (kui riik välisinvestorid sisse lasi)paika pandud. Samas on nüüd monopolil lõpp ja investeerimiskohustuski peaks sellega lõppenud olema. Võin siin ka eksida.
Samas juba tõmmatakse ET investeeringuid tänavu kokku ca 100-200 miljonit.
Aga olen uranosega täitsa nõus, et võiks veel radikaalsemalt asjale läheneda. Eriti selles valguses, et riik kipub regulatsiooniga kimbutama. -
See brändide pärast põdemine on lapselalin. Las laamendavad. Eesti reklaamibüroode töötajad tahavad ka lastele koju kommi viia.
ETL-i krooniline mure on täiesti vastutustundetu kaootilisus strateegilises juhtimises. Monopoolne kasumiseisund on võimaldanud lisaks suurele hulgale moodsale (ja s.h. ka mõttetule riistvarale) esile manada ka suurima teadaoleva hulga juhtimisprohmakaid. Parachute on olnud vägev.
ETL-i net future value = ETL2001 - kaugekõned - kohalikud kõned - mobiilikõned - backbone rental - ??.
Kõrvus kõlavad QWest, Uninet, Radiolinja, Tele2, Microlink ja muud praegu veel putukad. Ettevõtte suurus peaks võimaldama mõtlemist ka pikemas ajaperspektiivis kui 2-3 aastat.
Mis jääb järgi? Mis on üldse selle ettevõtte mõte või äristrateegia? -
Tõsi ta on, et kõik hakkab strateegiast. aga mis erilist kavalat strateegiat saab telkol olla? firma tegutseb aeglaselt kasvaval eesti turul, laienemine välja on välistet omanike strateegia tõttu, tal on igas valdkonnas kus ta tegutseb üle 50% turust. sellises olukorras on telko laisaks ja paksuks läinud.
esmaseks strateegiaks olgu idiootsuste lõpetamine: lõpetada maapiirkondades raha maasse kaevamine, brändide uputus jne jne. ühesõnaga cost cutting.
mulle ei meeldi kui inimesed minu raha eest kommi ostavad. ostu oma raha eest. -
No mis siin raiskamisest rääkida,
mänedzment genereerib ühe näpuliigutusega 100 miljonit raha juurde,
jutt on plaanist tõsta järgmise aasta algusest igakuine abonentmaks 75kroonilt > 99kroonini
pikk ETL-is, lühike mänedzmendis -
Tegelikult on see nädalavahetuste soodushindade kampaania yks geniaalsemaid turundusvqtteid Eesti telkofirmade hulgas. ET-l oli tqsine oht saada avalikkuse eest vääramatult kallima hinnaga ettevõtte kehvake maine. Iganädalavahetuse kampaania on andnud selle, et hoolimata konkurentide pingutustest on ET päris häasti turgu säilitanud.
Iseasi on jah brandidega. Ega ET-l ja EMT-l neid ju arvuliselt eriti palju pole. Pigem on kysimus ehk selles, millised need on.... -
Lugesin täna uudist, et Põhjamaade telekomid müüvad osaluse Skandinavia Online's, suures portaalifirmas.
Uudis viis mind mõttele, et kas ETL-l ei oleks mõtet samuti oma portaal(HOT) kinni panna,
tasulistele ISP-teenustele ta lisaväärtust ei paku, sest meiliaadressi ja kodulehe saab n.ö mees tänavalt teha. Postimehe uudiseid käiakse ilmselt postimehe lehel lugemas jne. -
Pole su mõttega, Graafik, üldse nõus, aga eks aeg annab arutust ja selgitab, kummal meist õigus oli. Minu meelest tasuks pigem kiigata TELE2 poole ja jälgida nende põhimõtteid, sest seal on tulevik.
Muidugi võib kõik asjad kinni panna ja keskenduda ainult juhtmete rentimisele - iseasi, kas see on piisava kasumimarginaaliga tegevus. Kõiki asju ei saa ülikõrgete marginaalidega äriks teha. -
igasugu torude/juhtmete, kas siis virtuaalsete või füüsliliste, rentimine/omamine on seni üks kasumlikemaid ärisid olnud... liikugu siis seal torus bit/data või vesi/õli/elekter/soojus.
vba täiesti asjadundmatu arvamus aga igasugu portaale oma meediumitega on mõtetult palju üles seatud kusjuures content/offer on enamikul sarnane erinedes ainult navigeerimisloogikas... arvestades eesti keelese lugejaskonna arvuga tundub neid access pointe palju olevat, rääkimata kohalikust meedia trendist kus ühte ja sama uudist koos viitega näeb loetud minutite pärast enamikes nö. portaalides... "hülge mola" point on see, et kui sul on access bns või mõnele muule enam vähem professiionaalsemat ajakirjandust viljelevale portaalile siis kõik ülejäänud kaotavad oma mõte kui sellise... rääkides veel rahast siis rahvalemmik Delfigi vist erilise rahamasinana ei hiilga... samas kui ML`i andmesideoperatsioonid vist elavad üsna edukalt....:-)
ETL puhul on veel see moment, et mis äris nad kolme aasta pärast olla tahavad, mingi meediumi run`mine vist prioriteet No1 pole...:-) -
Aga ega keegi polegi väitnud, et portaal oleks mingi hiigla kasulik bisnis, tahtsingi rõhutada, et selle mastaabiga äris, nagu ETL, tuleb paratamatult tegelda erinevate, ka vähemtulusate või lausa kahjumit genereerivate tegevustega.
Portaale oma meediumidega on muidugi palju, kuid enamus neist vireleb varjusurmas. Hot.ee on üks väheseid, mis omab eesti turul kindlat kohta.
Aga väide: "igasugu torude/juhtmete, kas siis virtuaalsete või füüsliliste, rentimine/omamine on seni üks kasumlikemaid ärisid olnud... liikugu siis seal torus bit/data või vesi/õli/elekter/soojus."
on õige ainult osaliselt ja monopolide pitsitamine jätkub...seetõttu leiangi, et ET on õigel teel, tulevikus selle äriga rikkaks ei saa :-( -
igasugune kahjumit tootev tegevus tuleks kinnipanna või maha müüa... sotsaalteenust organiseerib riik ja ettevõtlus finantseerib seda läbi maksude... ja kui ei osata mingit businessi run`da siis on müük üks mõistlikumaid otsuseid.... on selleks siis hot.ee või tulevikus ET osad kõneteenused
andmetoru-monopolid vist siiski jäävad veel mõneks ajaks ETL ja vba ka EE näol paika, ei usu hästi, et keegi konkureerivas mahus kavatseks kaablit maasse kaevata...
teema väliselt küsimus millised võiksid EE monopili pitsitamise võimalused olla? -
Hot.ee on üks väheseid, mis omab eesti turul kindlat kohta.
???
ega sa NETIga segamini ei aja?
HOT on minu jaoks null,
Tahad öelda, et keegi teine ei paku tasuta selliseid teenuseid?
Tahad nimekirja pakkujatest?
No palun mõned...
juhuks kui mul on vaja meiliaadressit saan ma selle näiteks mail.ee-st
kui mul on vaja tingimata eestis teha koduleht, siis näiteks kolhoos.ee -
Ahhaa :-))
Kui sul on vaja meiliaadressi, saad sa selle mail.ee -st! Näed sa olulist ja fundamentaalset erinevust everyday kontseptsiooni ja Hoti vahel? Mina ei näe. Väikesed erinevused muidugi on, Everyday on kompaktsem jne aga põhimõte on sama.
Ja ma ei ajanud NETI'ga segamini kuigi neil on vist ühed omanikud?