EMT levi puudub - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

EMT levi puudub

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • EMT võrk ei tööta Tallinna kesklinna piirkonnas juba mitu tundi.

    Juba teine suhteliselt suurem sideprobleem EMT-ga paari kuu jooksul, kodus oli mul kusagil üks Radiolinja kaart, kuid esialgse otsimisega seda ei leidnud.

    Liiga suur ja mugav organisatsioon?

  • :-) seda nimetatakse kasumi võtmiseks. EMT saab sellise tasemega (kallid hinnad, palju kliente) veel mitu aega kasumit võtta. Analüütikud on vist väga rahul? Kvartaalmajanduse viljad...
  • Kuigi EMT mainib, et neid ei tohiks järgmisel aastal kehtima hakkav süsteem, kus numbri saab samaks jätta ja operaatorit vahetada, eriti mõjutada, kipun siiski arvama, et mõjutab palju.

    1) EMT on ilmselt sunnitud marginaale alandama;

    2) paljud kliendid siiski lahkuvad, sest näiteks minu jaoks on praegu operaatori vahetamine võimatu, sest mul on vist 7-8 aastat sama number juba ja selle muutmist ei korvaks isegi 0.5 EEK kõneminut.

    PS. Ilma mobiilsideta olemine andis märku kui palju sellest tegelikult sõltun ...
  • To Kristjan:

    paljud kliendid siiski lahkuvad, sest näiteks minu jaoks on praegu operaatori vahetamine võimatu, sest mul on vist 7-8 aastat sama number juba ja selle muutmist ei korvaks isegi 0.5 EEK kõneminut.

    Lahendus sellele on olemas, kusjuures küllaltki soodne ja oma numbri muutumise pärast ei pea sa eriti muretsema.

  • Naera puruks.

    Teade emt koduleheküljelt:

    Seoses häiretega ühe GSM-keskjaama töös, esineb häireid EMT võrgus helistamisel ja SMS-de saatmisel selle keskjaama tööpiirkonnas.

    EMT vabandab tekitatud ebameeldivuste pärast!

    ...ja see on KÕIK, ei sõnagi rohkem.


    Üksikud väljavõtted samast saidist palkirja alt "EMT ärifilosoofia!":

    - Me oleme ausad iseendi, oma kolleegide, klientide, partnerite ning omanike vastu.
    - Me oleme avatud ning tegutseme avatud äriühiskonnas.
    - Me julgeme võtta vastutust ja saame aru oma vigadest.
    - Me ei valeta!


    Jõudu edaspidiseks.....
  • sama moodi ärritab kõnepost - kui keegi teate jätab, siis sms-ina ei tule, kes jättis - lihtsalt, et teile on saabunud teade. proovid aga helistada ning teadet kätte saada - ei toimi.
  • Olen Tele2 klient ja kasutan Dynamot juba kauem aega. Sideprobleeme pole olnud kui vaid aastavahetusel ja see oli 2000.a. Olen nautinud head ühendust ja hoidnud kokku hulga raha võrreldes EMT-ga. Paljud maksid kõrgemat hinda EMT-le lihtsalt imidzi pärast.
  • Mul ka EMT-i number sellest hetkest alates, kui nad GSM-võrgu avasid ning seega vahetamine praktikas võimatu. Ootangi (seniks hambaid kokku surudes) aega, mil numbrid operaatoritest sõltumatuks muutuvad. Soomes juba käib kõva rebimine kliendi püüdmiseks. Samas ei taha ma sellega öelda, et ma tingimata lahkuks EMT-ist, kui "piirid lahti lähevad", vaid vaatakskõigepealt , kas muutus mõjutab nende ülbet suhtumist klienti ning hinnapoliitikat. Negatiivseid kogemusi nende kliendiks oldud aastatel üksjagu ikka olnud, samas on leviala rahuldav ning vaevalt, et teiste võrkude koormustaluvus esialgu ülejooksvate klientide masside teenindamiseks piisav on:)
  • Nende kahe suure probleemi allikas on ilmselt sama ja mu kui oletus on õige, siis see allikas peaks lähiajal likvideeritud saama ja tulevikus ei ole selliseid suuri põntse EMTi mainele enam nii tihedalt oodata.
    Muuseas, huvitav on vaadata et ETL aktsia tõusis samal ajal jälle märgatavalt yle hulga aja ;-)
    Kohalikud investorid pole vist nii vastuvõtlikud igasugu uudistele nagu lombi taga.
  • santa

    ikka vastupidi: lombitagused investorid pole vastuvõtlikud kohalikele uudistele, :)

    ja nii see ETLAT tõusebki
  • priitp, aga mis sulle selles teadaandes ei meeldi siis? Kas sa oleks oodanud detailset kirjeldust et selle kasti paremalt kolmas kivi ajab välja sini-hallikat suitsu? Või teadet et rike saadakse likvideeritud kell 14:35:17? Või raportit iga minuti tagant et nyyd vahetame seda kaarti, nyyd reboodime seda arvutit?
    Ma usun et see teade on just nii informatiivne kui see on võimalik. Pärast, kui kriis on möödunud, on võimalik kokku võtta et nendes piirkondades ei olnud yldse võimalik rääkida ja nendes natuke aga kriisi hetkel on väga raske kindlalt öelda kui suureks see häire paisub.
  • USAs oleks keegi kindlasti asja kohtusse andnud ja hiigel suuri summasid kahjutasuks nõudnud.
    Kindlasti said ka paljud eesti ettevõtjad kahjumit tunda, aga meil lihtsalt vabandatakse. Sorry, aga selle asemel võiks ju midagi vastu pakkuda, näiteks nädal aega tasuta kõnesid või midagi muud. Olen ise Radiolinja klient (varem EMT) ja olen igati rahul. Ei tahaks siin reklaami teha, kuid võin pakkuda soodsat liitumis paketti.
  • santa,

    mulle oleks väga meeldinud rida kronoloogilisi (ajaga varustet) teateid, et kus täpselt (nii palju kui võimalik) side maas on. Mitte, et teeme ja parandame, vaid võimalikult põhjalik ülevaade vea ulatusest tarbijale. Tegelikult oli ju terve Tallinn ja pool Eestit maas....

    Pealegi, nad ju *teadsid* kui kiiresti Ericssoni mehed lennukiga kohale jõuavad ja tööga alustavad. Miks seda varjata. Ja prognoos, et enne õhtut ei juhtu midagi oleks ka hea, saavad varem, tore. Ei saa, ma tean igaks petteks sellega arvestada.
  • Hea näide jälle selle kohta kui haavatavad me siin arenenud Maailmas oleme. Ei olegi palju vaja, et inimeste elurütm sassi lüüa.

    Meenutades NY elektrikatkestust, arvuteid mööda rändavat ussi jne...
  • värk on sama kui näitkes keegi hilineb ja kysid siis,
    et kui palju sul aega läheb?

    enamus inimesi vastab: 5 minutit, ehki teavad ets ee pole t6si.
    selle asemel v6iks ju natuke m6elda kuipalju aega kulub, mis tänavad ja foorid on vaja läbi s6ita, mida on vaja teha jne. tavaliselt hilinetakse 30min.
    ja 1h etteteatega saavad inimesed 100% kindlalt kodust linnapoole tulema :)

    samas on turvarisk kui sellised fataalsed vead välja tuuakse.
    näiteks portal maas, ja sisi koigile lugeda teade kuidas portalis on turvaauk.
    voi et mast oli roostes voi et oli atrkvaraviga voiet buffer sai täis..

    ausus ei ole mitte see asi millega kapitalismis rokkida.
    ja naisterannas on ka targem valetada.
    ausad saavad surma lihtsalt.
    k6ikjal.

    (v.a. reklaamprospektidel)
  • 28.augusti tehnilisest rikkest põhjustatud pahameele leevendamiseks pakub
    EMT kõikidele klientidele eeloleval ja kõigil septembrikuu nädalavahetustel
    võrgusiseseid kõnesid poole hinnaga. Soodustus kehtib nii EMT lepingulistele
    kui Simpeli klientidele .
  • hmm, kahju kandsid ju eelkõige ärikliendid, mis kasu neil nädalavahetuse kõnedest on?
  • priipo,

    See avaldus on eriti küüniline veel seetõttu, et nädalavahetusel on võrk niikuinii alakoormatud ja tegelik lootus on meelitada lolle kliente hoopis rohkem rääkima ja täiendavat käivet tegema. Nii et ühe vaese kliendi seljast võetakse tegelikult 2 nahka, kõigepealt kukub võrk maha ja siis üritatakse saamata jäänud tulusid jobu kliendi arvel kompenseerida.

    Teiseks tasub pöörata tähelepanu olulisele detailile, et ainult võrgusiseseid kõnesid! Kui oleks kasvõi mingi soov ausalt kompenseerida, siis olgu kõik kõned poole hinnaga, kama 2 mis võrku!

    Pole ime, et telekomi aktsia selle peale tõuseb...
  • inside info emt'st ütles, et kõigi kolme msc'ga oli probleeme olnud ja ericssoni kutid, kes kohale lennutati kehitasid õlgu... keegi ei teadnud midagi

    sellest siis 5 tundi vaikust eetris.
  • Pressiteade:

    EMT heastab kliendisuhet suure soodustusega

    järgneb sama jutt...

    kaja.pino@emt.megairw.ee

    Hästi panevad!

  • huvitav kas see vaikus eetris puudutas ka soomlasi, kes roaminguga emt võrgus püüdsid helistada?

    kui stockmanni poolt lhv maakri kontorisse tööle tulid siis sebis seal palju nõutult telefoni näppivaid põhjanaabreid ringi, :)
  • Hävitav pilt Elisale ja Tele2-le:



    Allikas:
    www.postimees.ee
  • Väga petlik pilt, kuna segamini on 4G ja 3G standardid.
    Väga suurel enamusel kasutajatel pole praegu 4G leviga midagi peale hakata.
    Kui panna kõrvuti ainult 3G kiirused, on tase oluliselt ühtlasem.
  • Huvitav on samas võitlus reklaamijate ja ajakirjanike vahel. Mobiilturul on nii palju reklaami ja väljaütlemisi ettevõtete poolt, ehk ajakirjanduslik töö on suurepärane algatus. Ent siis nagu mrk mainib, tuleb sedagi tööd analüüsida kriitiliselt.
  • EMT müttab 4G kallal hoolega ja võib arvata, et see on 3,5G-le ka olulist lisa andnud mahu mõttes.
  • Eesti ajakirjanduse taset arvestades ei ole ka võimatu, et mõõtmisvahend/metoodika/tahe asja objektiivselt esitada on kallutatud.

    Ise kasutan emti telefonis ja tele2 internetipulgas, kahe kombinatsioon annab enamvähem ok tulemuse. Liikumise pealt, nt. autos, on tele2 kindlama ühendusega. Kui kusagil asulas paigal seista, on emt parem kuid näiteks maakodus on emt levi null. Telefon võtab kõnesid ja sms-e vastu ainult ühe kindla akna all, kui rääkida on vaja peab minema mere äärde või küla keskusse. Internetist pole emt-l seal mitte lõhnagi.
  • Olles ise Lõuna-Eestist, siis siin pigem tuttavatel probleeme emt võrgus nii levi kui interneti kiirusega ja paljud üle läinud nii Elisasse kui tele2-te.
  • Mulle tundub, et kellel on halvim võrk, teeb enim reklaami.
  • Oleneb, kummast otsast vaadata. Võrk ise ei pea halb olema. Ülekoormus on halb.
    Palju reklaami => palju kasutajaid => ülekoormus => halb võrk.
  • 1. Seal pole mingit ajakirjanduslikku tööd, v.a infograafiku nokitsemine kaardi kallal.
    2. Seal pole ka mingit ajakirjanduse kallutatust.
    3. Jätke parem ajakirjandus üldse välja, tema vaeseke on vahendaja. Uuringu tegi Tehnilise Järelevalve Amet. See on TJA regulaarne uuring, nad uurivad mobiilse interneti kättesaadavust ja kvaliteeti. Lihtsamalt öeldes vaatavad igas punktis kas levi on ja kui on, siis mõõdavad kiiruse ära. Kui on 4G, siis on 4G, saab operaator plusspunkti kirja, sest kiirus on hea. Kui ei ole 4G, on kiirus sitem. Kui paljudele tegelikult 4G kättesaadav on, ei ole selle uuringu teema.
    4. Ja üleüldse, see uuring on juba vana asi, kui lähtuda ajakirjanduslikust värskuse kriteeriumist. TJA avaldas uuringu tulemused kuu aega tagasi, ka PMi tütarportaal E24 kopeeris-pasteeris nende pressiteate.
    TJA pressiteade, uuringu kokkuvõtted (sh varasemad), kiirustekaart.
    Hapukurgihooaeg, mis teha.
  • Schlagbaumm
    Olgu, ütleme siis nii, et oli hea ajakirjanduslik töö, viia sellise huvitava info nendele vähestele(?) inimestele nagu mina, kes polnud teadlikud Tehnilise Järelevalveameti uuringutest.
  • TJA: kiireimat andmeside pakub EMT
    Tehnilise Järelevalve Amet (TJA) mõõtis 4G ja 3G mobiilse internetiteenuse kiiruseid üle Eesti, eesmärgiks saada ülevaade sideettevõtjate võimekusest pakkuda mobiilset internetiteenust ning anda tarbijale objektiivset infot teenuse leviala ja andmesidekiiruse kohta.
    ...
    TJA mõõtis keskmiseks allalaadimiskiiruseks EMT võrgus 52 Mbit/s.
    Elisa keskmine allalaadimiskiirus oli 30 Mbit/s.
    Tele2, kelle 4G LTE võrk katab põhiliselt suurimaid asulaid, ning ülejäänud Eesti on kaetud 3G võrguga, saavutas
    seetõttu keskmise allalaadimiskiiruse 15 Mbit/s.
    ...
    Suurimat keskmist üleslaadimiskiirust 28 Mbit/s pakkus EMT. Elisa ning Tele2 vastavad näitajad oid 17 Mbit/s ning 9 Mbit/s.
    http://www.aripaev.ee/article/2014/4/29/tja-kiireimat-andmeside-pakub-emt


    =>Uskumatu kui palju parem EMT on.
  • EMT 4g on päris hea kui sul on levi ning sa seisad paigal. Liikuvas autos ei ole emtiga midagi teha, ühe posti küljest teisele üleminek tapab kogu ühenduse. TELE2 saab sellega paremini hakkama nii et kogu tee keskmine on tele2-l parem. Räägin isikliku kogemuse põhjal Harju- ja Läänemaal liikumisest.

    Lisaks kui oled mere ääres on EMT internet täiesti olematu. Isegi kui levi näitab neli posti saab ääremaal sellega ainult GPRS-i kätte.

    Nii et EMT on täpselt nii halb, et tuleb ikka TELE2 ühendust kõrvale pidada. Enamasti ripun küll EMT küljes, aga ainult EMT-ga kindlasti hakkama ei saaks. Ainult tele2-ga ilmselt samuti mitte, see on samamoodi jõnksulilne. Elisa on enamasti täitsa mõttetu, sellega võib ainult tuvisid loopida.

    Need TJA mõõtmised on lihtsalt 'nice to know', järeldusi ei ole sellest mõtet teha.
  • Kas see "levi liikumisel" vs "levi paigal" ei sõltu rohkem vastuvõtuseadmest?
  • stul: terve tee Haapsalust Tallinnasse töötas youtube nagu kellavärk EMT 4G levis.
    Kui varem kadus garaazis levi ära siis nüüd töötab video 4G võrguga edasi jne. Sõltub kindlasti kus liigud aga ise olen seni küll rahul.
    Väikseimaks kiiruseks olen näinud "keldris" 3,5 Mbps
    Elisa helistas (tegi personaalset pakkumist) ja sõimas EMT-d ükspäev ning teadis rääkida, et "nendel on ju hea kiirus ainult peamaja uksetaga".
  • 4G router istub ühes väikeses kontoris Mustamäe tagaotsas (Skype, Küberi lähistel). Kiirus on puhkepäevadel päris OK, tööpäeviti kõigub üsna tublisti ning hullematel hetkedel kipub tööd segama, ehkki nõudmised ei ole eriti kõrged.
    Põhimõtteliselt elab üle aga loodetavasti saab varsti kaablid korda ning selle elu selle otsa käima.

  • juured, sa sõidad ilmselt uut Haapsalu teed - läbi Keila ei ole küll 'kellavärk'. Ei taha ei telefon ega pulk ühendust hoida. Aga jah, kui ruuter on paigas ja levi on, siis 4g on kõva asi.
  • Stul, minu kogemuste põhjal pole see miski eriliselt "kõva asi" ka ühel kohal seisva routeri puhul. Aga eks kogemusi on loomulikult erinevaid.
  • Küsin siit foorumist, kus tõenäoliselt on aktiivselt reisivate inimeste arv suurem.

    Kas teil on ka ette tulnud kurba tõdemust, et peale EMT liitumist Teliaga ei toimi enam roaming Skandinaavia riikides? Olin ca kuu aega tagasi just sellises nutuses seisus, kus Telia levi oli peaaegu olematu, aga mitte ükski ülejäänud 4 operaatorist Stockholmi lähistel minu SIM kaarti terve mitmepäevase reisi vältel oma võrku ei võtnud, kuigi nende levi oli tugev. Varem olen aastate jooksul mitmeid kordi Soomes-Rootsis-Norras käinud ja roaming+mobiilne internet on hästi toiminud. Iseteeninduses on roaming algusest peale lubatud olnud ja on praegugi.

    Kõige pullim on see, et olen juba 2 korda Telia helpdeski vastava arupärimise saatnud, aga null tagasisidet ja täielik ignoreerimine juba pea kuu aega. Wtf, pean nüüd operaatorit vahetama, kuna järgmine reis ees. Raske uskuda et viga on minu SIM kaardis või teenuste seadistuses, kui vahepeal pole vahetanud ei telefoni ega SIM kaarti ega ühtki lepingut ringi teinud.
  • Tundub et kogu see telia värk hakkab jamaks minema. Mis puutub roamingusse siis sai siin augustis suurema pundiga Norras kalal käidud, enamusel oli telia operaatoriks, leviga otseselt probleeme ei olnud , aga internetiga oli vahva, kelle ei töötanud see Soomes, samas aga Rootsis-Norras toimis, mõnel jälle vastupidi Soomes toimis aga mujal ei midagi.

  • Samad kogemused Telia internetiga Lääne-Euroopast. Mõnes regioonis töötab, mõnes mitte.
  • Restart või flight mode'i minek vahest aitab, vahest ei.
  • Mul on sarnane probleem olnud Samsungi telefoniga (HTC'ga mitte), aitas kui lülitasin 4G ja/või 3G ühenduse settingutest välja, nii oli kohe levi ja kõned jms kõik olemas.
  • Ma tegin korduvalt telefonile resa ja see aitas vaid niipalju, et Telia enda levis (kui seda natuke oli) hakkas andmeside tööle, mis muidu miskipärast enne ei toiminud. 4G-d mu telefon ei toetagi, aga 3,5G on siiani hästi toiminud. Proovisin ükspäev päris Stockholmi linnas sees ka, ikka sama jama, ei olnud "masti viga" vms. Mõne operaatori puhul lausa tuli ekraanile teade et 'your SIM is not allowed to connect to this network' vms, osade puhul lihtsalt 'not able to connect'. Jäi küll selline mulje, et Telia on tahtlikult oma klientidele roamingu kas siis ainult Stockholmi piirkonnas välja lasknud lülitada teiste operaatorite juures või isegi laiemalt terves Rootsis. Kõlaks isegi loogiliselt. Kui operaatorite levialad tiheastususes suuresti kattuvad, on odavam suruda oma kliendid ainult oma võrku ja tõenäoliselt keegi väga ei kaebaks ka. Ainult et antud juhul ööbisin ma majas, kus Telia mast jäi tõenäoliselt lähedalasuva suure kalju taha, samas kui teiste operaatorite mastid ei jäänud või olid pikemad, niiet kui telefon sattus režiimi "ainult hädaabikõned", siis oli levi peaaegu põhjas.
  • Oot kas sa arvad, et su telefon peaks igasse võrku sisse saama, mitte ainult Telia või teistes riikides kus Teliat pole mõne üksiku roaming partneri võrku? Sellist asja pole küll keegi kunagi lubanud. Eestis sa ka ei hüppa tänaval jalutades järsku tele2 võrku kui emtil levi pole.
  • Igasse mitte. Telia roamingupartnerite omadesse küll. Ma ei tea, kas Telial on kõikide Rootsi operaatorite juures roamingupartnerlus, sellepärast proovisingi need kõik 4 operaatorit peale Telia järjest käsitsi läbi, mida telefon Stockholmis leidis. Enne EMT kliendiks hakkamist olin palju aastaid Elisa klient ja samuti palju Skandinaavias käies sai teisi operaatoreid peale Elisa kasutatud, kui Elisa levi mõnes kohas kadus. Tol ajal juhtus seda ringi sõites igapäevaselt, et Elisa levi kadus ära, aga mõni teine hüppas siis asemele ja asjad toimisid. Nii toimis EMT-ga ka. Teliaga siis võib-olla enam mitte niiväga.
  • No aga võta Eesti analoogia, miks sa arvad, et emtil on eestis roaming diilid konkurentidega? Ma pole küll näinud 20 a. jooksul, et mul äkki ekraani ülaservas elisa oleks kirjutatud olnud. Igal neist on oma võrk ja oma klientuur. Võiks küll arvata, et infrat võiks sheerida aga kas seda tehakse? Ei tundu nii.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon