Boeing (BA) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Boeing (BA)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Boeing (BA) on maailma suurimatest lennukitootjatest, kellele astub valusalt kannule Euroopas baseeruv Airbus. Firma põhitegevuseks on lennukite tootmine kommertskasutuseks, sõjalennukite ja raketisüsteemide tootmine ning ka finantsteenuste pakkumine. Tegevus on jaotatud nelja segmenti: kommertslennukid, sõjaväelennukid, raketisüsteemid ning finantseerimisüksus.
  • Viimase kuuga on BA püstloodis üles kihutanud 74$-lt, 84$-ni. Tulemused 25 oct. Huvi hakkas pakkuma kuna euroopa konkurent AIRBUS ei suuda oma tarne tähtaegu täita. See aga peaks BA-le positiivselt mõjuma.
  • Naljakas, et LHV Pro mõni nädal tagasi hoopis lühikeseks müügi Boeingule pakkus:S
  • jyriado, äkki põhjendad, mis selles nii naljakat on?
  • Aprill ja Mai on pakkund toetust 82$ juures ehk see kordki.
  • Citi säilitas eile oma müügireitingu ja $60 hinnasihi. Põhjendused järgmised:


    ➤ BA delivered 100 aircraft in Q3 vs. our est. of 98 and the mix was also better.
    In addition, military deliveries were strong. As a result, we raised our Q3 EPS
    est. by $0.05 to $0.67 and lowered Q4 by $0.04 to $0.96. Q3 consensus for BA
    is currently $0.64 as all estimates now include the Connexion charge of $0.24.
    ➤ Commercial sales will be $100 mil higher and military $300 mil higher than
    our prior estimate due to the higher deliveries. Commercial margin of 9.0%
    will still be down 110 bps from Q2 due to much higher R&D.
    ➤ We raised our FY06 EPS estimate by $0.01 reflecting $100 mil. higher military
    sales for the year as most of the Q3 increase is timing. We maintain our 3M
    rating based on higher than expected R&D and declining book/bill.
    ➤ We do not expect much benefit to Boeing from the A380 problems as the
    Boeing 747-8 is not available until probably mid-2010 and the plane is smaller.
    However, some benefit may result from airlines wanting to hedge their bets.
  • Mul pole p22su LHV prole ligi, aga kui ma ei eksi, oli hind idee kirjutamise hetkel 78/79 kandis, pikk langustrend murtud ning aktsia n2itas selget tugevust ka oma libisevate suhtes, murdes ylemise toetustaseme, nii et imestasin sygavalt, et aktsiale myygisoovitus anti!
  • TA on nii subjektiivne asi, et eriti ei tahagi sel teemal arutleda. Kuid kui stock on tõusnud põhjadest 10% vähem kui kuuga, siis minu arust on suht normaalne, kui käibelanguse korral mõni kaupleja hakkab ka nõrkust otsima.
  • Boeing on ka ennem rohkem kui 10% liikunud ja ikka j2tkanud ronimist. Minu teadmised ja kogemused on kyll ysnagi tagasihoidlikud, v6rreldes siinsete pikaajaliste investoritega, aga ma usun, et see pole p6hjus (kas peamine v6i mitte) aktsiale myygisoovitust anda, eriti kui klient selle teenuse eest maksab.
    Kuid ma saan aru sellest, et p2ris suur vastutus on yldse taolisi ostu/myygisoovitusi anda, eriti kui klient maksab selle eest.
  • jyriado,

    kuna arutatava kauplemisidee all on minu nimi, siis kommenteerin asja ka omalt poolt. Nagu Oliver ütles, et on TA vägagi subjektiivne ning sama graafiku pealt võib iga inimene erinevat võimalust näha. Vaevalt suudab keegi 100% alati teenivaid võimalusi leida.

    Vaadates seda konkreetset graafikut, siis olen endiselt veendunud, et idee oli piisavalt argumenteeritud ning selliseid kauplemisvõimalusi on ka varem mitmel korral esinenud.

    Edu,

    Sten
  • Pro andis Boeingule ostusoovituse.

    Tim Knight arvab oma blogis 9 jaanuari postituses vastupidist, et trend on muutumas.

    Elame näeme.
  • Unustasin lingi: http://tradertim.blogspot.com/
  • Boeing (BA) is bullish by P&F yet not too far from going in a more southerly direction. Opportunity knocking in which direction? http://ronsen.blogspot.com/
  • Knocking south...

    Võimalik, et Pro on siis tõesti kaks korda Ba-ga ämbrisse astunud?
  • to jyriado

    Boeing (BA) oli Pro all lühiajalise kauplemisideena ning sai juba mõni aeg tagasi (12.01.07) kinni pandud kuna aktsia vajus stopist läbi. Pikaajalist soovitust ei tohiks Pro olla Boeingule andnud. Ideeks on olnud lihtsalt lühemaajalistele tehnilistele liikumistele mängida seejuures fundamentaalset tausta mitte eriti puudutades.
  • Boeing peab pressikonverentsi, kus arutatakse 787 Dreamliner'i arenguid, kolmapäeval kell 18 Eesti aja järgi.

    Co will webcast a 787 Dreamliner briefing on Wednesday, April 9, at 11:00 a.m. Eastern Time. Boeing Commercial Airplanes President and Chief Executive Officer Scott Carson and Vice President/General Manager, 787 Program, Pat Shanahan will discuss progress to date on the new commercial airplane.
  • China Grounds All Boeing 737 MAX 8 Jets After Ethiopian Airlines Crash
    WSJ, kellel olemas.
    BA on huvitav gorilla, kes veab jõuliselt DOW30 indeksit üles või alla.
  • Kuskil toodi välja, et siin teemas 10 aastat tagasi nimetatud Dreamlineriga pole seni olnud ühtegi inimohvriga intsidenti, 737 MAX 8 on nüüd aga kolme aastaga 2 katastroofi.
  • Viie kuuga 2 katastroofi. Oktoobris kukkus Indoneesia lennuk alla.
  • Piloodid ei saa pihta sellele uuele "turvasüsteemile". Eks FAA ( U.S. Federal Aviation Administration ) saab raske olema, sest 2017 aasta seisuga on BA lennukeid 43%. Vaevalt, et neid kõikki nüüd seisma pannakse.
    List of Boeing 737 MAX orders and deliveries
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Boeing_737_MAX_orders_and_deliveries
  • BA ise juba tunnistas, et proovis uuest turvasüsteemist võimalikult vähe rääkida algul sest tahtis, et kõik 737 paberitega piloodid Max8 peale saaks lohistatud ilma uute keeruliste eksamiteta, sest nad ei oodanud, et sellised lahingud lennukite ja pilootide vahel taevas tekivad. Pidi mingi malbe lahendus olema, mis, kuna max8-l on mootorid ees- ja allpool kui teistel 737tel pidi vähendama mingeid riske. Välja saab ka lülitada selle aga väljalülitamise hetkel on muidugi need korrigeerivate tegevustega tegelevad, arvutikontrollli all olevad tiivad kst mis asendis, võimalik, et vales.
  • Indoneesia järgi, gorilla püünises.
    China and Indonesia Ground Boeing 737 Max 8 Planes After Crash
    The circumstances of the crash were similar to an October crash in Indonesia that killed 189 people.
    https://www.nytimes.com/2019/03/11/world/boeing-737-max-air-crash-ethiopia.html?action=click&module=Top%20Stories&pgtype=Homepage
  • Boeingu jaoks võib siin olla tegu pikemaajalise probleemiga.
    Võimalik, et 737-MAX disainivea tõttu oleks pikas perspektiivis odavam selle mudeli tootmine lõpetada ning selle asemel luua uus mudel, mis oleks siis vaba 1967. aastal kasutusele võetud 737 platvormi puudustest.

    Aktsia neljakordistus ($100-400) vahemikus 2016-2019. Viimased kaks aastat on aktsia paigal tammunud. Tõenäoliselt on aktsias ajaloolisse konteksti panduna liiga palju optimismi, mis ei ole hästi kooskõlas käimasoleva probleemi ulatusega.
    Lühikeseks minema vist ei hakka, kuid ootaks korrektsiooni 200-250 piirkonda - järgmise 12 kuu jooksul.
    Tasub meeles pidada, et aktsiad kipuvad üle reageerima mõlemas suunas.
    Selle ennustuse taga on ka ootus, et S&P 500 tabab 2020. aastal 20-30 protsendine korrektsioon.

    https://qz.com/1776080/how-the-mcdonnell-douglas-boeing-merger-led-to-the-737-max-crisis/

    Pilots have long been aware of the plane’s shortcomings. Writing in the engineering industry publication IEEE Spectrum, pilot and software developer Gregory Travis explains how these repeat redesigns have led to recent tragedies. The plane was designed for a time before machine-aided cargo loading and so sits low to the ground to aid ground crews hauling baggage. But as the planes grew larger, so too have their engines. Instead of being hung under the wing, as in earlier models, the engines have been moved forward and upward, potentially leading to an aerodynamic stall under certain circumstances. “Instead of going back to the drawing board and getting the airframe hardware right, Boeing relied on something called the ‘Maneuvering Characteristics Augmentation System,’ or MCAS,” he writes.

    Put very crudely, this was a software fix for a hardware problem—and one that was far from perfect. In Travis’ estimation, the software relied on the wrong systems and sensors, without cross-checking them against other easily accessible information from the plane’s sensors. “None of the above should have passed muster,” he writes. “None of the above should have passed the ‘OK’ pencil of the most junior engineering staff.”


    S&P500 EPS kasumiprognoos on pidevalt alla tulnud, kuid turg on üles läinud. Ei ole hea retsept.

  • Viis aastat on möödunud kahe lennuki alla kukkumisest ja endise Boeingu juhtivtöötaja Ed Pierson hinnangul ei ole kvaliteedi probleemidega seni sisuliselt tegelema hakatud.
    Olukord lennuohutuse osas on sama hull või hullem kui viis aastat tagasi.
    Ed Pierson usub, et kõik MAX seeria lennukid tuleks otsekohe maapeale jätta ja mitte lubada õhku enne kui on läbitud väga põhjalikud kontrollid.
    Tema veendumuse kohaselt on Boeingu praagi põhjus see sama juhtkond kes aastaid tagasi juurutasid iga hinna eest kasumile orienteeritud suhtumise.

    Ei jää midagi muud üle kui karta kõige hullemat. Tõenäoliselt alles väga rasked õnnetused toovad muutused ettevõtte tippjuhtkonda ja lennuohutuse eest vastutavatesse ametkondadesse (osavõtmatus).

    Ehk siis Boeingu aktsia on tõenõoliselt lähemad viis kuni kümme aastat investeerimiskõlbmatu. Sest ettevõtte kultuuri muutmine on valulik ja pikaajaline protsess.
    Kui Boeingu aktsia peaks kauplema viie aasta pärast 100 dollari kandis või madalamal siis võib olukorrale uuesti värske pilguga otsa vaadata.

    Politico artikkel: "I’m Not Trying to Cause a Scene. I Just Want to Get Off This Plane."

    It’s only been a few years since those fatal crashes — so what is still going wrong considering we’ve just seen another mishap with the Alaska Airlines flight?

    What’s going wrong is that nothing changed. They made very superficial changes that they made a big deal of. They made a giant deal of hiring a safety officer. Big whoop. They wanted to deflect attention away.

    That’s all Boeing does is talk. The leadership doesn’t get down there and get involved with the people that are building the products. They don’t value the engineers, they think the engineers are replaceable. You can’t take a 20- or 30-year employee and just dump them off to the side and think that you’re going to find somebody off the street that’s going to be able to do what that person does. Then they don’t have the support mechanisms and they’re tired and they’re fatigued and they’re working like dogs — they can make mistakes.

    Are you at all surprised that so little has been done to fix things only five years after you blew the whistle on the MAX issues?

    I’m horrified and I’m not surprised. It’s horrifying to think that the company did such a minimal effort. They spent 90 percent of their energy telling the media things [like] “renewed quality” and using language in their press releases and their financial statements like “a renewed safety focus.” And then meanwhile, I’m hearing from people, “No, it’s actually just as bad or worse in the factory now than it was before.”
  • Ed Pierson oli vinguviiul, kellel õnnestus häält teha enne lennukite allakukkumist ning tegi sellest endale karjääri.
    Juhtkond, kaasa arvatud CEO, on muutunud. Seda, mis õhus toimub, otsustab FAA, mitte mingi nonprofit asutus.

    1. During an all-day safety discussion at FAA Headquarters on Tuesday, FAA Administrator Mike Whitaker informed top Boeing officials that the aircraft manufacturer must develop a comprehensive action plan to address its systemic quality-control issues to meet FAA’s non-negotiable safety standards. LINK

    2. Pidevalt probleemid supplieriga? Ostame ära. LINK

    Seega võib öelda, et asjad liiguvad.
  • "ymeramees"
    Ed Pierson oli vinguviiul, kellel õnnestus häält teha enne lennukite allakukkumist ning tegi sellest endale karjääri.
    Juhtkond, kaasa arvatud CEO, on muutunud. Seda, mis õhus toimub, otsustab FAA, mitte mingi nonprofit asutus.

    1. During an all-day safety discussion at FAA Headquarters on Tuesday, FAA Administrator Mike Whitaker informed top Boeing officials that the aircraft manufacturer must develop a comprehensive action plan to address its systemic quality-control issues to meet FAA’s non-negotiable safety standards. LINK

    2. Pidevalt probleemid supplieriga? Ostame ära. LINK

    Seega võib öelda, et asjad liiguvad.


    Spiriti probleemid ei manifesteeru miskirpärast Airbusi lennukitel, millele Spirit samuti keresid tarnib. Seega on tegelik probleem ikka Boeingu enese kvaliteedikontroll või siis selle puudumine.
    Spiriti Boeingu omandusse tagasi minek tõenäoliselt ei tee Airbusi rõõmsaks ning see segab lennukiehituses kõvasti kaarte. Boeingu omanduses olev Spirit ei saa jääda sama suureks kui praegune. Spiriti Põhja-Iirimaal oleva tiivatehase müügist Airbusile on juba räägitud. Tingivas kõneviisis esiotsa, aga kui Spirit taas Boeinguks saab, siis see ilmselt sünnib.
  • Viimased probleemid ei läinud eriti Spiriti kapsaaeda, BA CEO raputas kohe ja kiirelt tuhka pähe.

    Samas on Airbus oma probleemidega:
    The quality issues affecting Pratt & Whitney geared turbofan engines on Airbus A320neo-family aircraft will ground 600 to 650 aircraft globally next year, the latest setback to the airline industry’s recovery and growth from the pandemic.
  • Jah, aga kui nende mootorite pärast Airbus grounded on, siis on see Airbusi probleem.

    Lõppude lõpuks on neil mõlemal pikk backlog ning lendamine jätkuvalt kõige turvalsem transpordiviis.
  • "ymeramees"
    Jah, aga kui nende mootorite pärast Airbus grounded on, siis on see Airbusi probleem.

    Lõppude lõpuks on neil mõlemal pikk backlog ning lendamine jätkuvalt kõige turvalsem transpordiviis.


    Ühel on availability probleem, teisel aga toodab juhtimissüsteem laipu.
  • Airbusi kui firma usaldusväärsus pole sellest pihta saanud. Mootorid tahavad rohkem hooldust kui algselt lubatud ning küll Airbus ja PW lahenduse välja mõtlevad - algul rahaga, hiljem tehnilise. Business as usual. Lennukid püsivad õhus.
    Boeing peab end aga ikka väga põhjalikult uuesti tõestama hakkama. Nende backlog läheb aina pikemaks, sest FAA nõudel ei lubata neil praegu täie hooga töötada. Kvaliteedisüsteemi kordategemiseks anti kolm kuud ning kui sellega ei saada hakkama, hakkab veel hullemaid asju juhtuma. Lõpmata pikka backlogi aga ei saa pidada - kliendid hakkavad ära minema. Uusi mudeleid ka arendada ei saa, sest vanugi ei saa ära serditud.
    Tulevik paistab vaadeldavates piirides tume mis tume.
  • "havoc"
    "ymeramees"
    Jah, aga kui nende mootorite pärast Airbus grounded on, siis on see Airbusi probleem.

    Lõppude lõpuks on neil mõlemal pikk backlog ning lendamine jätkuvalt kõige turvalsem transpordiviis.


    Ühel on availability probleem, teisel aga toodab juhtimissüsteem laipu.


    Availability probleem on havoci jaoks mõlemal, kuna venelastele neid eriti ei tilgu enam.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon