Tallink3 (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink3 (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • (Vana link päris pikk ja vahel aeglane laadida)

    Ühtasi teeb Tallink homme uue stardi pärast fondiemissiooni.

    Võtan kokku senised Tallinki majandusnäitajad, Tallinki ja minu* prognoosid:

    Tallink finantsnäitajad, koos Tallinki ja minu* prognoosidega

    Käive aastal 2006: 405 mil eurot (6.33 miljardit krooni)
    Tallinki prognoos aastaks 2007: 750 mil eurot (11.73 miljardit krooni)
    *Prognoos aastaks 2008: 862 mil eurot (13.5 miljardit krooni)

    EBITDA 2006(kasum enne makse ja amortisatsiooni): 93.7 mil eurot (1.47 miljardit krooni)
    Tallinki EBITDA prognoos 2007: 180 mil eurot (2.8 miljardit krooni)
    *EBITDA prognoos 2008: 240 mil eurot (3.75 miljardit krooni)

    Puhaskasum 2006: 94.9 mil eurot (1.48 miljardit krooni, sellest 45.4 mil eur ehk 710.5 mil krooni Silja ümberhindlusest, ilma selleta oleks 49.5 mil eurot)
    Tallinki puhaskasumi prognoos 2007: 91 mil eurot (1.4 miljardit krooni)
    *Puhaskasumi prognoos 2008: 125 mil eurot (1.95 miljardit krooni)

    Enne fondiemissiooni:
    Kasum aktsia kohta 2006: 0.32 eurot (0.56 Silja ümberhindlusega + täiendavad aktsiad(-))
    Tallinki kasum aktsia kohta 2007 prognoos: 0.54 eurot
    *Kasum aktsia kohta 2008 prognoos: 0.74 eurot

    Pärast fondiemissiooni:
    Kasum aktsia kohta 2006: 0.08 eurot (0.14 koos Silja ümberhindlusega + täiendavad aktsiad(-))
    Tallinki kasum aktsia kohta 2007 prognoos: 0.135 eurot
    *Kasum aktsia kohta 2008 prognoos: 0.185 eurot

    Aasta 2007 hinnasiht:
    2.8 eurot pärast fondiemissiooni

    Hinnang õiglasele aktsiahinnale:
    2.5 eurot pärast fondiemissiooni

    Hetkel kuulub Tallinkile 21 laeva:
    14 reisilaeva
    3 autoexperssi
    4 kaubalaeva

    Laevaparki on oodata ka täiendust:
    2007 kevadel tuleb Tallinn-Helsingi liinile NB 1356(Tallink Star) – 1900 reisijat mahutav kruiisilaev
    2008. aasta esimeses pooles lisandub P8367(Tallink Fast) – 2080 reisijat mahutav kruiisilaev
    2008 peaks lisanduma ka NB 1361(Tallink Cruise) – M/S Galaxy õde, 2800 reisijat mahutav kruiisilaev

    Tallink Grupi alla kuulub ka 1 hotell:
    Hotell Tallink – 2004. maikuus avatud 350 toaga hotell Tallinnas, Viru keskuse vastas

    Käesoleval aasta kevadel lisandub veel teinegi hotell – 290 toaga Tallink Spa ja konverentsikeskus, mis asub Tallinna Sadama vahetus läheduses

    Positiivset mõju Tallinki kasumile peaks andma ka odavnenud kütusehind, kui nafta hind püsib 55 dollarit barrelist, siis võiks Tallinki kasumiprognoosi tõsta 20 miljoni euro(0.03 eurot aktsia kohta) ehk ca 300 miljoni krooni võrra.

    Oluline on ka elujõulise ja kompetentse juhtkonna olemasolu, juhtkonnal on ideid, kuidas ettevõttet edasi arendada, käivet ja rentaablust kergitada.
  • Aasta 2007 hinnasiht:
    2.8 eurot pärast fondiemissiooni

    Hinnang õiglasele aktsiahinnale:
    2.5 eurot pärast fondiemissiooni . Need esitatud numbrid on nats küsitavad ,kuigi olen ka ise optimistlikult meelestatud
  • Ma loon tallinkile eelmise postituse puhul majja oma püha nurga koos perioodilise sakraalteenistuse ja igapäevase viiruki põletamisega. Juhtide pildid raamin ka ära ja riputan üles.
  • ruuki ära ole nii sarkastiline,mis on selles halba ,et m1k on leidnud endale iidoli kes juhib teda selles karmis ja raskes maailmas tähtede poole.
  • Millist Tallinna Maja need hinnasihid esindavad?
  • ja kui mudelisse üritada paigutada tulumaksu rakendumist kunagi 2009? Mis oleks mõistlik teha siis amortisatsiooninormidega ja kas sa oled kindel, et need praegu on ikka mõistuspärased? Praegu on Eesti ettevõtetel hea aeg küll EPS-i näidata, aga koos tulumaksuga see elu mõnevõrra muutuks. Äkki selgub siis, et varasemate aastate EPS on suures osas nm?
  • Igal juhul seisab ees nädalake, mil müüa pole palju ning huvilistel hea võimalus hind märgatavalt kõrgemale osta.
  • "Elujõulised ja kompetentsed" mõtlesid niigi mitte-just-liiga kõrge aktsiahinna juures välja veel fondiemissiooni - lihtne vahend ainult seljaajuga mõtlevatele investoritele aktsiat "odavaks" muuta. Järgmise kvartali tulemus peaks puht sessoonsusest tulenevalt olema viletsam, kui eelnevad. Lock-up suurtel läbi. Hea aeg osta või müüa? Hmm...

    VD: short TAL
  • loogiline kui ostjaid on samamoodi nagu täna siis peaks homme hind kenasti kerkima
  • Mõlemad stsenaariumid on võimalikud. Kas müüakse alla, sest homsed ostud enam emissioonis ei osale või ostetakse üles, et madalama likviidsuse ajal müügiks hind kõrgemale saada. Tshiljoni aktsia omanikele on kasulikum teine variant.
  • kristjan tao trummi kuu aja pärast ,praegu on veel vara ,sa hirmutad taksojuhid sedasi turult eemale
  • nõus, aga kas see pole mitte liiga läbipaistev?
  • Läbipaistvus ei ole kui rahakott meie turu mõistes põhjatu :)
  • Seda küll. Aga minu tagasihoidlik soovitus jällegi väikeinvestoritele - kasutage seda tõusu aktsiate müügiks.
  • Kusjuures tallinki suhtes olen ma kõige vähem sarkastiline - sellel üritusel on siiamaani vähemalt kena toekas põhi jalge all (kuivõrd merd võib toekaks pidada :) Aga baltika, pta, kalev, viisnurk - need on puhas pullivendade meelelahutus. Selliste hindade juures nagu praegu ma lihtsalt ei suuda midagi positiivset selles asjas näha.
    Aga tõenäoliselt tõus jätkub.
    Nagu mujalgi.
    Rahatrükkimise vabrikutel on kiired päevad, kui aktsiad kallinevad, siis nende klientuur kasvab :)
  • Suletud ring, x-päevani on positsiooni võimalik vähendada vaid kuni 25%
  • kristjan ma saan su mõttekäigust aru ja tõenäoliselt on sul õigus aga sa oled oma karuseid mõtteid ajanud juba pikemat aega ja selle ajaga on turg tõusnud 40% .Seega lihtsurelik kes su juttu tõe pähe võttis ja oma aktsiad kohe maha müüs on saanud hää laksu.
  • Kuidas kasumivõtmine inimesi vaesemaks teeb? Ja ma olen otseselt karune (arvasin, et jaanuaris või siis kunagi hiljem Q1 võiksid radioaktiivsemate aktsiate hinnad olla madalamad) mingist ajast detsembris ja turu tippujõudmise kohta kohe või lähematel päevadel avaldasin arvamust mõni päev tagasi.
  • Mulle hakkab su negatiivsus silma juba novembrist ,eks me kõik tea ,et pidu lõpeb kunagi aga narr on tõusta pidulauast kah peale esimest pitsi
  • Ma arvan et homme raporteerib Tallink oma Q1-raportis, et nad on teinud pakkumise Rootsi riigile Gotland-Mandrirootsi laevaliikluse opereerimiseks. Aga praegune operaator on vist täna samuti oma pakkumise teinud, ja neilegi lubatud suht head dotatsioonid, nii et mingi kõrgmarginaali äri seal pole. Aga kindlasti peab Tallink otsima uusi liine oma laevadele. Hel-Tal saab tihedaks suvel. Irooniliselt oleks Starile olnud parem palju jääga ja kõrged naftahinnad.
  • Uute liinide käivitamine toob ju alguses ainult kahju ja eks siis tule kaart lahti lüüa ja ega neid võimalusi kus uus liin avada väga palju ju pole
  • Esimese kvartali tulemused väljas...
  • Palju nüüd Tallinkil "Äripäeva P/E" tuleks? Ja palju tuleks "tegelik P/E"?

  • Esimese kvartali tulemused avaldati esialgsel kujul juba tegelikult eelmisel nädalal (vaata siit) ning seega ei tohiks mingeid erilis üllatusi turu jaoks olla. Tore oli lihtsalt kinnitust saada, et kasuminumbri taga ei olnud mingeid erakorralisi tulusid.

  • Võrreldes minu prognoosiga olid Tallinki tulemused paremad. Käibe suhtes alla hindasin kõige rohkem Soome-Saksamaa liini, Kasumi suhtes Sto-Riia, kus kahjum oli "ainult" 6 MEEK. Samas olid "unallocated expenses" kõrgemad kui ma ootasin.

    Ilma seletuseta lisandus "intangible assets" väärtusega 26 MEEK. 10 MEEK investeeringud olemasolevate laevadesse läks otse bilanssi.

    Amortisatsioonidega on endiselt nagu kristjan kirjeldas, et nad on tulumaksusüsteemi tõttu madalad, vähemalt Eestis.

    Tallinkil ei teki lähiaastatel probleemi kasumiaruandega, vaid kõik käib pangalaenude ümber. Hetkel on Tallinki ujuvad intressid (tõsi nad on mõned intressid fikseerinud) kuskil 5,2-5,3%. Uued laenud 2007 ilmselt suurendab pankade krediidiriski veelgi, ehk laenud peaksid kallinema. Uus aktsiate emissioon on päris tõenäoline, aga äkki alles 2008.
  • Mind häirib veidi käibevarade kiire vähenemine. 2,75 miljardilt 2,06 miljardile, samal ajal, kui lühiajalised kohustused isegi veidi kasvasid. Eks nad üritavad kulusid kokku tõmmata, aga paistab, et varsti on lisaraha vaja isegi siis, kui intressid ei tõuse.
  • btw ...
    Citigroup raises Tallink target to 128 EEK from 94 EEK.
    Strong Operating Momentum Set to Continue
  • Citigroup tõdeb siis nii:

    Tallink Grupp A.S. (TAL1T.TL)
    Strong Operating Momentum Set to Continue

    * Buy rating reiterated Strong operating and
    financial performances in 2006 and 1Q07 make us
    more confident in Tallink s ability to run the
    assets acquired from Silja Line and Attica
    Holdings efficiently. We have reflected the
    positive momentum in our valuations resulting
    in stronger medium-term free cash flow
    generation. As a result our target price rises
    from 6.0 to 8.2 (KR94 to KR128).
    * Strong earnings growth catalysts Tallink is
    a prime beneficiary of declining oil prices,
    which translates into falling bunkering costs.
    Milder weather may lead to more intensive
    vessel utilization. Stronger market position,
    greater pricing power, synergistic effects
    stemming from the acquisitions and the delivery
    of new vessels should propel strong earnings
    growth in the medium term.
    * Solid 1Q07 results The 1Q07 financial
    results revealed that EBITDA and net profit
    jumped over 200% and 84% year on year,
    respectively, driven by acquisitions but also
    by higher passenger traffic and on-board
    spending.
    * New forecasts We have updated our financial
    model. We have left our revenue and EBITDA
    forecasts largely unchanged; however 41-44%
    higher depreciation on the back of asset
    revaluation resulted in the 20-25% reduction in
    our 2007-09E net profit estimates. Our
    forecasts imply 52% 2007-09E CAGR in EBITDA and
    57% 2007-09E CAGR in adjusted net profit.
    * Attractive valuations Our DCF-based target
    price implies a c43% expected total return. The
    stock is on a 2008E P/E of 6.0x and a 2008E
    EV/EBITDA of 6.2x, which we consider
    undemanding considering the company s strong
    market position and attractive earnings growth
    profile.
    ......

  • Jah, kui Tallink ostis Silja siis hinnati Silja kaubamärgi väärtus 0,9 mrd, ja Silja laevad üles 0,3 mrd võrra - saadeti need numbrid läbi kasumiaruandesse jaotamata kasumisse. Kui siis Eesti oma tulumaksusüsteemi muudab (2009) siis on tekitatud suured mahaarvamisvõimalused (1,2 mrd ). Ent reservide puhul, oletan ma et sealt ei tohi tulla mingeid amortisatsioonikulusid. (Tallink hinnati üles ka oma enda laevad 1,1 mrd võrra 31 augustil, nagu ma aru saan.)

    Tallinkil on potentsiaali selles mõttes, et laevastik on suur ja maailmas on palju laevaliine. Aga Tallinki väljavaated tõsta kasumeid Läänemerel, eriti Hel-Tal, peaks olema piiratud. Turuosa suuremaks kasva ei saa.
  • Segmenditulem Hel-Tal liinil Q1 tõusis 2005 ja 2006 vahel 119 MEEK->199 MEEK. Meloodia ja Autoexpresside kasumid vaevalt ei muutunud eriti palju, aga Galaxy osa sellest kasumitõusust oli ilmselt väga suur. Galaxy äkki teenis üle 1 MEEK ärikasumit päevas. Aga ilmselt kasumlikkus langeb tagasi Romantika tasemele kui soomlaste uudisehimu Galaxy vastu väheneb. Romantika 2005. aasta teenimine liinil peaks olema parem indikaator pikemas perspektiivis. Regal Star mõjutas liini kasumit ka.
  • savisaarel citigroup-is ka käpp sees? ;)
  • abesiki: üsna selgelt sell side analüüs, koos mõningase osavate valgete käte koosmõjuga võib korraks tähendada hinna tõusu. Aga pikaajalistes pump&dump skeemides, nagu Tallink seda on, järgneb p-le üsna ruttu ka d, miks väärt kraami niisama lasta teistel raisata.
  • Eelturg on väga huvitav, ostetakse 1.50-ga, müüakse 5.95-ga.
  • kristjanil vist lähevad putid hapuks... natuke harjumatu vaadata, et sellisel tasemel inimeselt tuleb lihtsalt ainuke arvamus, et stong sell + lisaks arvamus, et Tallink on "pump&dump" skeem. Ja seda kõike ilma põhjenduseta - lihtsalt imelik...
  • hoiatuseks kõigile kellel on portfellis suurem osa tallinkit ning kes kasutab võimendust, siis peale esimest tehingut saadab süsteem automaatselt teate, et te peate oma portfelli omavahendite osakaalu suurendama. Seda teadet ei maksa tõsiselt võtta, kuna LHV on arvestanud emissiooniga.
  • Margin call-i ei tuleks täna hommikul tõsiselt võtta, sest tegelikult aktsiapakki turuväärtus ei ole langenud. Lisame klientide kontole Tallinki täiendava aktsia, mis hetkel on mittekaubeldav. See peaks võimenduse arvutuse taas korda seadma.
  • küsimus ,kui oli TAL1T 3000TK,palju peab lisanduma TAL4T?
  • Huvitav, kas Powertrader'is ja portfelli ülevaates ei oleks võimalik esialgset soetushinda (enne fondiemissiooni) viia vastavusse korrigeeritud hindadega? Kuidagi narr on vaadata neid utoopilisi miinussummasid ja protsente.
    Äärmiselt tüütu on hakata ka ise jooksvalt täiendavaid kalkulatsioone tegema.
  • KUi 3000 TAL1T siis lisandub 9000 uut aktsiat.
  • Powertraderisse jookseb sisse sama info mis börsil. Turguülevaates muudame selle siiski ära.
  • Tallinki aktsia tänane hind 1,51 eurot võrdub eilse 6,04 eurose hinnaga ehk tõusu pea 5%. Raske öeldagi kas tõusu taga fondiemissioonist tingitud väiksem kogus aktsiaid turul, head majandustulemused või Citibank kõrgem hinnasiht.
  • kristjan,
    lock-upile ei saa vist eriti loota, sest juhtkond ostis ise vahepeal aktsiaid juurde.
  • iseliikur: aga kas sinu arvates on C jms institutsionaalsed investorid Tallinkis strateegilised investorid? Ei, ei ole. Loomulikult teevad nad professionaalselt kõik selleks, et aktsiast võimalikult kallilt lahti saada. Miks ma ei usu, et nad tahaksid väga kaua selles positsioonis sees olla? Head uudised on väljas. Tallinki peamine arusaadav konkurentsieelis - madalamad tööjõukulud - on tulevikus pideva löögi all, 101 uut dalmaatsia koera, kes meil varsti parlamendis sagivad, võivad võtta näiteks aktsiiside tõusu osas agressiivsema vaate (sellest aastast oli +5%) ja kahandada veelgi kahanevat kasvu näitava Soome-Eesti suuna atraktiivsust, uued liinid nii head tulemust ei ole suutnud näidata, Soome-Rootsi liini reisijate osas turuosa säilitamist ja üldse Silja ülevõtmise edu on praegu veel raske võrrelda (Joakim ütles viisaka inimesena selle tõenäosuseks lambist 50/50), kas laevade ost oli ikka õieti ajastatud (vaata commodity hindade kukkumist) ja kas neile on üldse head rakendust? Minu jaoks liiga palju agasid, et seda praegu omada.
  • Sellist juttu ma ootasingi, on selge et pikem tekst ja sisukas tekst paneb inimese mõtlema rohkem asja üle ja sellist juttu ongi rohkem vaja (y)
  • AS Tallink Grupp Börsiteade 26.01.2007

    Tallink ei osale Gotlandi laevaliikluse riigihankel

    AS Tallink Grupp ei osale Gotlandi saare ja Rootsi mandri
    vahelise laevaliikluse korraldamiseks väljakuulutatud
    riigihankel.

    Hanke tingimused ei vastanud ettevõtte ootustele olles liiga
    kitsapiirilised ning nõudes seejuures liialt suuri
    lisaresursse põhitegevuse kõrvalt.

    Tallink keskendub tänavu eelkõige uute investeeringute
    edasiarendamisele, märksõnadeks aastal 2007 on Silja jätkuv
    integreerimine, uus teenus Tallink Shuttle ja uus laev Star
    Tallinn-Helsingi liinil ning Tallink Spa & Conference
    Hotelli avamine. Samuti jätkab Tallink käesoleval aastal
    uute Riia-Stockholm ja Rostock-Helsingi-Tallinn liinide
    arendamist.


    Janek Stalmeister
    Finantsdirektor
    AS Tallink Grupp
    Tel. +372 6409 800
  • Enne oli SUP turutegija 3000 suuruste pakkidega. Kas ta nüüd surendab vastavalt emissioonile ka neid koguseid? Kuigi tegelikult ametlik turutegemise leping on lõppenud. Otsest kohustust pole teha üldse turgu.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon