India - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

India

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Hiina kohta on foorumites palju sõna võetud ja mõtlesin, et teen India kohta ka teema. Ehk kedagi huvitab, siis saab siia kirjutada. Kui võtta arvesse ostujõudu, on ju tegu ikkagi maailma neljanda majandusega USA, Hiina ja Jaapani järel (Euroopa Liit oleks teisel kohal).

    India eelmise aasta majanduskasv oli 9,4%, kiireim 18 aasta jooksul ning Q107 kasv oli peadpööritav 11,4%. Eelmise nelja aasta SKP kasv on olnud keskmiselt 8,6% ning peale aprillikuu tööstustoodangu suurt kasvu ei oodata väiksemat numbrit ka selleks aastaks, kasvu on korrigeritud eelmise 8% pealt 8,5% peale.

    Loomulikult on ka inflatsioon küllalt kõrge, kõikudes siiski keskpanga (RBI – Reserve Bank of India) eesmärgi ehk 5% ümber. Kogu inflatsioonist moodustab 20% kiiremini kasvama hakanud toiduainete hinnad. Üleöö intressimäär on 7,75% ning ühtlasi on RBI erinevalt Hiinast lasknud täielikult teiste valuutade vastu liikuma oma ruupia. Siiski ollakse valmis ruupiat kõvasti müüma, et mitte lasta sellel liigselt tugevneda.

    Pikaajalist kasvu on toitnud 1991. aastal alustatud turu liberaliseerimiseks tehtud reformid: tööstuse detsenrtaliseerimine, valuuta vabakslaskmine, investeerimise soodustamine, finantssektori reformid, patentide kaitse, monetaarpoliitika liberaliseerimine ning paljude kaubandustõkete kaotamine. Viimast on küll tehtud tööstuse ja infrastruktuuri vallas, samal ajal pole tõkkeid piisavalt vähendatud jaekaubanduses ning finantssektoris. Õnneks on jää haknud sulama ka finantssektoris.

    Selline kiire kasv toob kaasa omad miinused, suurimate muredena võib välja tuua sellistele situatsioonidele iseloomulikud tegurid nagu bürokraatia ja korruptsiooni vohamise ning lõhe suurenemise vaesemate ja rikkamate vahel. Viimane toimub hoolimata kasvava majanduse soosivast mõjust absoluutses vaesuses elavate inimeste arvu vähendamisel.

    Indiat peetakse Hiinast maas olevat 15-20 aastat ja hoolimata India kõrgest kasvutempost, arvatakse, et vahe suureneb veelgi. Võrdlusena võib välja tuua, et India võtab maailma kaubavahetusest enda peale u 2%, Hiina aga kolm korda rohkem. Peamiseks mahajäämuse põhjuseks on halvas olukorras infrastruktuur ja 55%-line naiste kirjaoskamatus. Ka mobiiltelefonide levik on Indias madal ja hoolimata tõenäoliselt suurima hulga LG Pradade olemasolust maailmas ei nähta seda tulevikus vajalikul määral kasvamas. Isiklikult olukorda nii mustades värvides ei näe, sest viimase nelja aasta jooksul on mobiiltelefonide kasutajate hulk tõusnud 14 korda ning ainuüksi viimase aasta jooksul 2 korda. Baas oli muidugi madal ja kasv seetõttu kiire, kuid arvan, et vajalik mobiiltelefonide penetratsioon saavutatakse piisav, et mitte osutuda majanduse pudelikaelaks..

    Eelnevast hoolimata peaks India majandus ennustuste kohaselt mööduma USAst aastaks 2042, selle esmaseks eelduseks muidugi tänase päeva ulatuses loobumise protektsionismist.


    Natuke teemast kõrvale kaldudes ja naljaga pooleks, ...aga samal ajal täiesti tõsiselt mõtlesin ühe Reutersi loo tulemusena, et huvitav oleks investeeride ettevõtetesse, kes müüvad Indiasse kondoome. HIV-positiivseid on Indias miljoneid ning seksist rääkimine tabu. Haigusekandjaid diskriminineeritakse ning suhtutakse neisse suure eelarvamusega. Kõik see tekitab valitsusele suurt muret, mille leevendamiseks plaanitakse juba sel kuul algavat 2,8 miljardi dollari suurust HIVist teavitamise kampaaniat, mille põhirõhk on kondoomide reklaamimisel. Kampaania toimub kõikides meediavormides ning paremat reklaami ei saagi olemas olla.

    India on ise maailma suurim kondoomide tootja ja tõenäoliselt jagatakse väga suur osa kondoomidest tasuta ning suurimaks tulu saajaks oleks riigi poolt omatav Hindustrian Latex Limited, mis paistab silma oma uuendusmeelsete toodete ja turu hea tundmisega. Teadupärast on Lääne tootjatel olnud probleeme ebasobivalt suurte kondoomide tootmise tõttu. Siiski peaks kampaania olema piisavalt võimas, et soosida ka teisi tootjaid.

    Lisaks leidsin veel Durexi tootja SSL Internationali, aga sellega võiks minna edasi juba ühes teises foorumis...

    Parimad vahendid Indiasse investeerimiseks on closed-end fondid IIF ja IFN. Langemisishirmus kauplevad mõlemad allahindlusega: IIF -12% ja IFN -13% vs NAV.

    Samuti võib Indiasse investeerida läbi ADR-ide, Nasdaqil kaupleb siinsetelegi investoritele tuttav Infosys Technologies (INFY), lisaks veel Rediff.com India (REDF) ja Sify (SIFY).

    NYSE-l kaupleb veel 11 ettevõtet, huvitavamatest väärivad ära märkimist kaks panka – HDFC Bank (HDB) ja ICICI Bank (IBN) – ning peagi maailma odavamaid autosid hinnaga $2500 müüma hakkava Tata Motorsi (TTM). Võrdluseks: Suzuki Maruti 800 maksab $4000 ning meilgi müüdud Lada Kalina u $10 000. Eks see odavus käsitööst tulene ja teatavasti käsitöö on Aasias odav. :)

    Aga keda see kontrastide maa, kus teineteisest üle tee asuvad ultramoodne mitu miljardit dollarit maksev tehas ning kümne ruutmeetrine hurtsik, huvitama hakkas, siis minge külla!
    Või küsige Joeli käest, ta juba käis. Sõitis rolleriga :)
  • Ma ei ole rassist, aga enamus hindusid, kellega kokku olen puutunud, on sellised lorud, et mina India majandusimesse ei usu. Hiinlased on hoopis teistsugused, nendesse võiks uskuda.
  • Kahjuks kohalike hiinlastega veel ise kokku puutunud ei ole, ei oska kommenteerida. Aga indialasi lorudeks küll kindlasti ei tembeldaks. India kasuks räägib asjaolu, et peaaegu kõik inimesed räägivad seal inglise keelt.. või kui isegi kõik ei räägi, siis tõenäosus, et näiliselt täiesti inimtühjas kohas püsti pandud kõrtsis mõni mees su inglise keelest ikka aru saab ja abivalmilt teed juhatama tuleb (isegi siis, kui ta õiget teed ei tea), on päris hea. Eks inimeste inglise keele hea oskus ja töökus/kuulekus ole need põhjused, miks paljud lääne ettevõtted seda riiki outsourcing'u sihtkohana kasutavad.

    Tööjõud on riigis odav, mistõttu tulvavee kraavid raiutakse teede kõrvale kangidega käsitsi ja seda ka 35 kraadise kõrvetava päikese all. Koppasid/ekskavaatoreid naljalt suurtest linnadest väljaspool ei näe ja isegi kui näeb, tundub see 1 kollane kopp eestlase jaoks, kes on harjunud 3-4 ekskavaatorit aja kokkuhoiu mõttes ühe hooga kaevamas nägema, keset üleskaevatud tulevast ehitusplatsi nii üksik. Aga eks lääneliku mõttemaailma jaoks ole vasakpoolse liiklusega riigis, kus ka rahvusvahelises lennujaamas on meeste tualettides kohalike kommete kohaselt pottide asemel üksnes augud maa sees (naised võivad rahulikumalt hingata, sest nende tualetid olid kuuldavasti igati korralikud:) ), paljugi ebaharilikku - alustades kas või kütuse kokkuhoiu mõttes reeglina 1-liitrise või väiksema mootoriga autodest (kusjuures mootorkütus Indias on pisut kallim kui Eestis, kuid elanike sissetulekud mitu korda madalamad. Lisaks märgitakse reeglina kõikide bensiiniostjate nimed ja kogused käsitsi tanklas ühte määrdunud raamatusse) ning lõpetades kohalike sõnul tavapärase korrupeerunud politseiga, iganenud elektrisüsteemi ja masinaparkidega.
  • Indias on see jah huvitav, et keegi ei jää vastust võlgu. Vastus tuleb aga jumal teab kuskohast. Aga raha panemises paneks ka pigem hiinlasele kui indialasele. See kui kõnekeskused USAst sinna on kolinud, ei tähenda, et ajaloolised vastuolud usundite osas on lahendatud. Hindud vs moslemid on tavaelus oluliselt halvem variant, kui kolme Jeerusalemma usu kohtumine.
  • Ma ei õhuta rahvustevahelist vaenu, aga kõik hindud, kellega kokku olen puutunud, on sellised lorud, et mina India majandusimesse ei usu. Hiinlased on hoopis teistsugused, nendesse võiks uskuda. Juba kasvõi seetõttu, et hiinlased on saanud aru lihtsast tõdemusest, et elu paremaks muutumise nimel on vaja kõigepealt õppida ja tööd teha. Hindud aga lasevad rõõmsalt liugu oma räige konkurentsieelise peal (üks riigikeel inglise keel), mis, pange mu sõnu tähele, veel selle sajandi jooksul eelise tähenduse minetab.
  • Ma ei ole ka ühegi meeldiva hinduga kokku puutunud tänaseni, kuid ei ole samas ka indias käinud (ehk seal on nad teistsugused). Samas on India odava tööjõu kasutamine Lääne firmade poolt üpriski levinud, mistõttu ka investeeringud sinna päris suured.

    Täna sel teemal WSJ-s ka üks huvitav artikkel tööjõu kallinemise kohta Indias. Lugeda saab seda siit

  • Olen Indias käinud ja ka paljude hindudega kokku puutunud. Lõbusad ja omamoodi naljakad, samas oskavad äri ajada ja seejuures ka elu nautida. Loomulikult on pluss, et haridus on inglise keeles. Teisalt, haridus on luksus. Hiinlased kellega olen kokku puutunud on seevastu natuke arusaamatud - kõik käib kindlat hierarhiat pidi. Ülemus võib ainukesena arvamust avaldada, kõik madalamad sellid ainult noogutavad ja naeratavad. Kui küsida, kas aru said, siis kui juhtub mõni madalam sell midagi ümisema saab ta ülemuse käest sõimata ning tuleb ametlikus vormis vastus: Jah, kõik me saime kõigest aru, küsimusi pole. Selline partei süsteem.

  • Olen lugenud et paljud tarkvarafirmad või elektroonikafirmad on sunnitud hiinast ära kolima - tööjõud on suures osas kõlbmatu.
  • Religioonidevahelised vastuolud pole Indias suurem probleem kui mujal, s.h. Euroopas. Moslemeid peaks seal ainult umbes kymmekond protsenti rahvastikust olema, need ka rohkem Kashmiiris ja Pakistani piiriaarsetel aladel. India eelis on veel suht hea haridussysteem, rohuga reaalainetel ning demokraatia, mis minu arvates pikemas perspektiivis tagab kiirema majanduskasvu kui autoritaarne yhiskonnakorraldus (vihje - mis toimub viimasel ajal L-Ameerikas). Tuleb ka tunnistada, et keskmine hindu keda mina kohanud olen (pole kyll Indias kainud) ei ole mingis mottes lorum kui keskmine hiinlane voi minu parast kasvoi keskmine eurooplane.
  • Väikene meeldetuletus Ateena olümpialt - väljavõte riikide edetabelist medalite arvu järgi:
    3. Hiina 32 17 14 63
    57. Eesti 0 1 2 3
    67. India 0 1 0 1

    Kas see ei peegelda inimeste töökust? Kes rassib, kes vahib oma naba?

    Võin nüüd veidi eksida, kuid olen kuulnud, et 90% indialastel pole senini peldikut - lihtsalt käiakse kus juhtub. Andke andeks, aga sellise s*ta seest lihtsalt ei saa midagi tulla.
  • Kardan, et siinkirjutajate kokkupuuted hiinlaste või hindudega ei pruugi päris adekvaatset pilti anda neis riikides tegelikult toimuvast. Miljardi inimese hulgast leiab kindlasti just nende isikuomaduste, oskuste ja/või õppimisvõimega inimese nagu parajasti tarvis on. Pealegi on mõlemas riigis ju palju erinevaid rahvusi, tõekspidamisi, traditsioone, jne. Ma olen ka kuulnud ühe tuttava kommentaari Indias külatänaval nähtud pildist, kus kolm koolipoissi omavahel elavalt vestlesid samas, kui üks neist parajasti kükitades oma ihu kergendas. Teistpidi jällegi sõid meie esivanemad alles puukoore vahelt ussikesi kui Indias härrad juba uhkesti malet mängisid.
    Olen tööalaselt kokku puutnud nii hiinlaste kui hindudega aga eelistada üht klanni teisele küll ei oska - mõlema variandiga soovitan ärilisi kontakte vältida niikaua kui vähegi võimalik. Paraku kipub neid võimalusi järjest vähem olema. Inglise keele oskus massides pole tegelikult mingi eriline argument, sest tehasetöölistega keegi niikuinii asju ei aja. Arvan, et Indias on potentsiaali sama palju ja võibolla enamgi, kui Hiinas. Hiinlaste puhul saab tõepoolest mingil hetkel see dogmaatiline käsuliin koormavaks. Hindudel on see ka, aga nende puhul paistab, et kohti liinis mängitakse oluliselt kergemini ümber, mis muudab süsteemi oluliselt paindlikumaks .
  • Kommenteerisin: "Olen lugenud et paljud tarkvarafirmad või elektroonikafirmad on sunnitud hiinast ära kolima - tööjõud on suures osas kõlbmatu." Palun väga vabandust, mõtlesin Hiina asemel Indiat, aga näpud olid mõttest kiiremad.
  • Võib olla püsivad hiinlased Kagu-Aasia sweatshoppides tõepoolest kauem kuulekad kui hindud, seega elektroonikafirmade osas küsimust ei tõstataks, kuid on tarkvarafirmade osas on mõnda näidet tuua ka või? Sealne IT-haridus peaks odava tööjõuga riigi tingimustes vist päris korralik olema?
  • Ei tea midagi, Indialased ikka päris ettevõtlikud, paljud kes USA-sse jalga lasevad, panevad oma poe püsti ja siis figureerivad seal oma turbani ja naljaka inglise keelega :)
  • Jube pull on nende pigeon-englishit kuulata, selline tunne tuleb peale, nagu kõik 1,3 mlrd. hindut oleksid ühe sama hääle ja aktsendiga...
  • Olen kokku puutunud ja töödanud India Oracle inimestega. Pean tunnistama, et ka mina olin eelarvamusega nende suhtes. Peale mõnda aega minu sügavam austus nende vastu. Nad suudavad tagada toodet ning nad teevad tööd. Samas nad teevad tööd ka nende jaoks ebasobivatel tingimustel - 3-5 kuud kodunt eemal; ajavahe 3,5h nende kahjuks. Mõtled, et lähed kuskil 18:00 koju, pikk väsitav tööpäev seljataga, indule on see miski 20:30 ja ta jääb veel sinna.. Reeglina kell 9:00 kohaliku aja järgi on vennad tööl. Ja nad ei virise, ei ole pealetükkivad, lahenduse pakkumisele suunatud.

    Indud ise ütlevad, et India on väga lai mõiste ja see on äärmuste maa. Indiat ei saa võtta ühe näitajaga ja üldistada. Ka nende jaoks on mõnede India osade traditsioonid ja tavad veidrad. Kõik oleneb kust sa pärit oled. Riiklike keelte osas pidi seal olema 28 ametlikku keelt, millest hidu- ja inglise keel on kohustuslikud. Millist keelt emakeelena pidada, määrab ema liini põlvemime. Kusjuures keelte erinevus pidi olema sedavõrd suur, et tähestik ja grammatika on täiesti erinevad. Inglise keel on neil kõrgtasemel. Sööte aktsendist läbi, saate aru. Ega see eestlaste vene- või inglise keel ka nüüd puhtam pole.

    Religiooni suhtes neil pidi olema jumalaid tuhandetes. Kusjuures ma mäletan miskit arvu kolmkümmend kaks tuhat, millest 28 põhijumalat on igapäevaselt kasutuses. See on normaalne, et minnes altari ette üks indu näitab oma jumala peale ja teine osutab altari teisele küljele.

    Kui külad asetsevad miski 500 km ulatuses, siis neid loetakse juba naaberküladeks ;-)
    Mõned indud ei söö vürtse. Nad kohe ei saa aru,miks peetakse neid suurteks vürtsisööjateks. See pidi ka regiooniti erinema.

    Seega ärge üldistage ja uurige lähemalt.
  • Tahaks vanaemale öelda, et sport küll Indias töökust ei peegelda - sportiv hindu on hukas hindu. Õige hindu pannakse peale kooli vanemate poolt mehele/naisele ja ta hakkab usinasti pere jaoks raha kokku kühveldama. Sport, muusika ja muud kunstid on ludridele. Õige hindu on kas ärijuht, jurist, arst, insener vms tasuvat. Hindud kes tulevad Indiast läände võibolla esimene põlvkond teeb midagi lihtsamat (aga seejuures max tasuvat), aga teine põlvkond juba on arst, jurist või insener. Iga teine poenaga õpib IT'd või progemist. Üks kolleeg hindu rääkis kuidas tema sõber politseinik vaatas kuidas kõik tuttavad USA'sse või inglismaale IT peale lähevad .. õppis 2 aastat ASP'd ja läks USAsse konsultandiks.
    Migi aja pärast võtavadki surimurid juhtotsad enda kätte, sest valged on ludrid - tegelevad miski mittetulusa vegeteerimisega ja lõbutsemisega, kui samal ajal lõuna poolt tulevad (eriti just hindud) tegelevad kinnisvara kokkuostmise ja vara kasvatamisega.
    Kolleeg inglismaalt väitis, et kus iganes sa ka korterit üürida ei üritanud ikka pigid kontakteeruma mingi indiapärase nimega tegelasega...


  • fjot, piisavalt on kokkupuuteid nende "õppis 2 aastat ja läks konsultandiks" (lisaks siia veel "ning küsis 2 korda vähem palka") tüüpi hindudega - rohkem sealtkandist ajusid nõudvat tööd ei tellita.

    Ma ei väida, et kõik hindud oleksid sellised, kindlasti on neil geeniuste suhe lollidesse umbes sama mis euroopas jm kuid sealkandis ei tundu enamusele olevat oluline mida sa oskad (ja milleks sul eeldused on) vaid see mis haridust tõendaval dokumendil kirjas.
  • Moraal ei olnud selles, et hindud on geeniused, vaid selles, et nad on üsnagi fokuseeritud sellele mis hetkel hästi sisse toob. Muidu inimesed nagu igal pool mujal - leidub igasuguseid.
  • Biggest India bull Duggal may ask holders to cash out - Bloomberg.com

    Bloomberg.com reports that India's biggest bull is on the verge of becoming its biggest bear. Sanjiv Duggal, who manages the world's largest holding of Indian equities, may even urge his clients to cash out. "Investors aren't factoring in earnings and news flows, but valuing people's dreams," said Duggal, who oversees about $11 bln in Indian equities as investment director at HSBC Holdings Plc's Halbis Capital Mgmt in Singapore. "The risk-reward ratio is not favorable." Indian equities are valued at an average of 23.6x estimated earnings, vs Hong Kong's Hang Seng Index at 20.2x and Korea's Kospi index at 14.6x. The Standard & Poor's 500 Index is valued at 15.9x... Duggal said he is considering inviting investors to take some of their money out of the fund and seek better-valued equities elsewhere. He expects Indian stocks to decline over the next 18-24 months.
  • BSE 30 eriti siin viimaseaja pessimismis kukkunud ei ole ja on seal kust kukkumist alustas...Päris ok
  • Tata Motors' 2500 USD auto One Lakh esitletakse käesoleval nädalal Dehlis. Bensiinikulu 25km/1 liiter.
  • pidada olema nn hübriidajamiga auto, kus lisaks bensiinimootorile (ainult high-end mudelitel) võimalik ka lihtsalt pedaale sõtkudes edasi liikuda?
  • see oleks ju idee ja lahendus... hommikul tipptunnil liigud niikuinii ca 20 km tunnis ja samal ajal sured une ja igavuse kätte.
    paneme autole pedaalid - väike trenn ja tööle jõuad odavalt ja värskelt. (eeldab dushivõimalust kontoris)
  • äkki see one lakh on lihtsalt tuk tuk, millele on neljas ratas lisatud. indias on inimesed väga leidlikud
  • Pilt:
    http://www.dagensps.se/pictures/121345234.jpg
  • aga tegelikult punktist A>B sõita sobib, samuti ei näe asja mida sellega poest kodu ei suudaks tuua ( va külmkapp), asi on suhtumises ja mõttelaadis, kui bensuliiter hakkab 50eek maksma äkki siis ei tehta seda väga maha, auto on disaini poolest kah päris pro. ehhki -600 cm3 autolt ootaks väiksemat bensiinikulu kui 5 l/100km
  • plussiks ka see, et võtab tänaval nii parkides, kui ka sõites.
    Lisaks umbes 50% autodest veavad ainult juhti ja vaid 10% juhtudest on autos üle kahe inimese.
  • mavep, sellele, et umbes 50% autodest veavad ainult juhti ja vaid 10% juhtudest on autos üle kahe inimese on palju seksikam lahendus olemas... http://www.carver-worldwide.com/Home/Index.asp?nc=1
  • kahjuks pole hinna poolest võrreldavad:(
    ja suurem osa inimene lihtsalt tahab "autoga" sõita mitte mõne seksika alternatiiviga.
    Mina ei kuulu nende hulka ja sõidan suvel rattaga :)
  • NYSE:TTM, mis arvate siis? rahvaauto tõstab aktsiat uutele tippudele või ei?
  • Aga Audi teeb ka seal ilma või Hiinas. Kas Sa ise istud sellesse?
  • opex, kunagi uurisin TTM'i, kuid sealne intressimäärapoliitika hirmutas ära. Inflatsiooni vastu võitlemiseks (ja Indias on väga-väga suur inflatsioon, kus enimkasutatud juurvili 'sibul' hinnas aastaga kahekordistus) on intressid kõrgele aetud ja masinatööstusele mõjus/mõjub see väga halvasti. Bensiiniliiter ei maksa seal vähem kui Eestis, ometi palkade erinevus ulatub kordadesse.

    Teiste sõnadega - väga suur osa masinatest ostetakse Indias liisinguga, kuna raha otse väljaostmiseks lihtsalt ei ole. Liisinguga võetakse ka mootorrattaid, rollereid ja kõike muud, kusjuures rollerite ja mootorrataste liisinguintressid on autode omadest veelgi kõrgemad (umbes pool aastat tagasi jäid vist 10% ja 15% vahele). 'One lakh' auto või siis Nano, on oma hinna kohta minu arust täitsa tegija ja ettevõtte CEO, keda alati kõrgelt hinnanud olen, on head tööd teinud. Kindlasti suurendab see TTMi sõiduautode segmendi populaarsust, sest seni on oldud eesrinnas just tarbesõidukite (kaubikud, veoautod jne) tootmises, mille masinapargi vanus Indias hakkab mõnes piirkonnas juba uunikumi mõõtmeid välja andma. Aga nagu juba öeldud, siis viimane kord oli just kõrge inflatsioon ja kõrged intressimäärad need, mis ettevõtte juurest eemale hirmutasid, kuna tarbija sealses piirkonnas on äärmiselt vastuvõtlik intressimäära kõikumistele.
  • Kuidas sellesse India punasesse mootoriga ostukärusse üks 200 cm pikk mehemürakas ära mahub?
  • india elanikud ei ole vasti nii suurt kasvu, nagu meil inimesed
  • Hm, siis tunneks huvi, miks seda autot Tallinna tänavaile välja pakutakse? :)
  • Sest Tallinnaski elab Indiast pärit inimesi? ;)

    OK, offtopic, sry
  • The Tata Nano measures 3.1 meters in length, 1.5 meters wide and 1.6 meters high, has plenty of ground clearance and is a little bigger than a Smart car.
    Smarti mahub küll kahekesi sõitma ajutiselt, ja kõrgus peaks vist pikematele ka sobima, vw golf mõõdud p/l/k 4204/1759/1513

    http://www.worldcarfans.com/9080110.004/usd2500-tata-nano-revealed-at-auto-expo-in
  • Bombay Börs oli kuni -11% täna
    (www.di.se)
  • to: JK
    ...väga suur osa masinatest ostetakse Indias liisinguga, kuna raha otse väljaostmiseks lihtsalt ei ole...

    Ja erinevus Eestiga võrreldes on siis täpsemalt milline?
  • Hiinas tootmise eelised on jäänud eelmisesse sajandisse. Kõik need kes täna sinna jooksevad on hilinenud mängurid. Sama kehtib India kohta. Need, kes Bangalores eelimise sajandi lõpul infotehnoloogia jaoks töötajaid otsisid muudavad oma esindusi hetkel hoopis müügikanaliteks.Indiast on saamas oma suureneva keskklassiga suur turg.

  • kusjuures indias on tõesit palju tänavareklaami, mis pakub nt c++ kursuseid. mujal polegi väga sellist asja näinud :D aga jah, sama innukalt pakutakse ka meeste aluspükse, junkfoodi (indialased jumaldavad rasvast ja ebatervislikku toitu, imho) ning näovalgendajat. prügikoristus oleks ka hea business..

    india liiklus on nii mõrvarlik, imestan, kuidas need nanoautod seal ellu jäävad..
  • suffiks,

    Ei pannud su küsimust siin varem tähele. Kuigi otsest võrdlust ma Eestiga ei tõmmanud, siis tahtsin öelda, et sealsed intressid on/olid kordi kõrgemad kui Eestis, elanikud kordi intressitundlikumad ja et liisinguga ostetakse absoluutselt kõike (ka rollereid ja mootorrattaid). Eestis päris nii äärmustesse ikka ei laskuta, siin saab lihtsalt tarbimislaenu : )
  • mõru pill brittidele:

    Ford Motor, Tata said to be nearing deal on Land Rover, Jaguar - DJ (6.75 +0.06)

    DJ reports the co and TTM are nearing an agreement for Tata to buy Jaguar and Land Rover, according to a person who has been briefed on the negotiations. The deal is likely to be announced in February, perhaps as early as next week, but could be as late as the Geneva Motor Show in early March, the person said. Ford CFO Don Leclair said last week the co doesn't plan to keep a stake in the storied British auto makers. "Our plan right now is to sell the business in its entirety," Leclair said in a telephone interview with British newspaper the Financial Times. Ford spokesman Bill Collins confirmed the quote as accurate. The person briefed on the talks, who requested anonymity because the negotiations are private, said Tata and Ford are negotiating an agreement for Ford to keep supplying engines and other technology to Jaguar and Land Rover.
  • PowerShares will soon (February 2008) provide investors with unprecedented exposure to securities of companies domiciled in India through the listing of the PowerShares India Portfolio (Ticker: PIN).
    The PowerShares India Portfolio is based on the Indus India Index compiled by Indus Advisors LLC.
  • By Carl Delfeld of the Chartwell ETF Advisor
    With all the exchange-traded choices for investors eager to tap into the China story, I have been waiting for some action on the India ETF front.
    The WisdomTree family of exchange-traded funds will be launching a new India ETF (EPI) later this month. Here is what looks like to be the advantages over current India ETFs.
    The companies in the EPI basket will be weighted by earnings rather than market value. Hopefully, that will lead to a less top heavy portfolio. In addition, the index will contain about 150 companies.
    It will be the first India country ETF that gives U.S. investors access to local shares in the Indian market with no derivatives.
    As an ETF, EPI will likely be a tax efficient structure while ETN tax status is uncertain after ruling on Currency ETNs and implications for equities and commodities ETNs.
    I am very curious about what companies get into the ETF basket as well as the pattern of weightings. The real action and value in India is at the smaller company side of the market, not the mega caps which remain overvalued.
    Go to Chartwell ETF for more on the opportunities and challenges of investing in India.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon