Järgmise põlvkonna autod - kuidas investeerida... - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Järgmise põlvkonna autod - kuidas investeerida...

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Energiatiheduse tõusuga tõusevad ka riskid, ja probleemi elektronide aku sisse kallamise kiirusega ei lahendata endiselt.
    Muidugi on tore, kui akud paremaks lähevad, aga mitte mingit surmahoopi ei ole ja ei tule.

  • Solid State akud on põnevad just selle poolest, et riskid langevad oluliselt. Sa võid seda peksta, naela läbi lüüa või tüki küljest saagida - ei sütti. Erinevalt vedela elektrolüüdiga akudest, mis vahel süttivad ilma et üldse keegi neid vägistaks.
  • https://europe.autonews.com/automakers/bmw-daimler-team-develop-self-driving-technology

    BMW and Daimler on Thursday said they had finalized the agreement and that they expected the technology to be deployed in mass-market vehicles for private customers from 2024.

    The technology will be so-called Level 4, or "mind off," where the car can operate with driver input.
  • Vilepuhuja jahutamas niigi allapoole toodud ootusi auton. sõidukite osas:
    "Miller [former Uber operations manager and current chief safety officer at a company developing advanced driver-assist systems for the trucking industry] released a study claiming self-driving vehicles were actually recording incident rates higher than that of your typical motorist. Contrasting data from the Strategic Highway Research Program (SHRP) and the California DMV, he concluded that autonomous test vehicles created more injuries per mile than the average human motorist with a few years of practice.
    That’s not what we’re being sold. Automakers have repeatedly suggested that AV testing is a gateway to a safer world, with major breakthroughs close at hand. But Miller argued that focusing on the number of miles a manufacturer covers with its self-driving fleet doesn’t yield much more than reduced public safety." TTAC


  • Porsche Taycan siis ka ametlikult väljas. Välimuselt kindlasti plusspunktid, tootmisversioon näeb ka vägahea välja. Näitajad on korralikud. Miinusena ehk mudelinimetused Turbo ja Turbo S. No heitgaaside kiirendatud õhk elektriautos küll elektrone kiiremini liikuma ei pane. Igasugused turbod summutid ja muu sarnane lauslollus jäägu ikkagi masuudipressidele. Ja hind 150 000 € alates....
  • Porsche Taycan läheb ajalukku kui esimene elektriauto, millel on 800 V aku. Väga mõru pill allaneelamiseks Elon Muskile, kes kindlasti oleks tahtnud ise esimesena 800 V akut välja lasta. Samas, võrreldes Taycani max laadimisvõimsust 270 kW ja Tesla 75kWh ja 400 V akuga Model 3 max laadimisvõimsust 250 kW, siis jääb arusaamatuks, millega Porsche akuinsenerid aega surnuks lõid, et nii kehv number saadi. Tõsi, 2021. aastal lubati kuni 350 kW võimsuseni jõuda, kuigi pole teada, kas pelgalt tarkvarauuendustega või reaalselt uue aku väljatöötamisega.

    On mis on, Taycanist sai praegu maailma kõige kiiremini laadiv elektriauto ja eks saame näha, millega vastab Tesla Roadster 2020, millele on samuti välja lubatud 350 kW max laadimisvõimsust. Nišitooteks jäävad muidugi mõlemad.
  • Uus e-Macan esitletakse aasta pärast ja Taycani (800V) techiga, CUVid on need mis müüvad ja eks Audilt väga sarnane EV tuleb ka, hinda ei tea, vbl 50k?
  • Jah eks see tech liigub loomulikult odavamate mudelite peale edasi, kuskilt tuleb ju arenduse raha tagasi teenida. Eks tulevikus hakkabki ilmselt nii olema, et odavama otsa mudelid on 400 V ja aeglase laadimisega, keskklassi mudelid saavad 800 V aku ja kiire laadimise. Kiire all ma mõtlen siis suurusjärgus 10-15 minutit.
  • Norra augusti automüük, turuosa:

    Elektriautod: 39,0%
    Vesinikuautod: 0.0%
    Hübriidid: 22,9%
    Diisliautod: 19,0%
    Bensiiniautod: 19,1%

    https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-august-2019

    =>
    Arvata võib, et suurlinnades on elektriautode turuosa suurem, ja maal väiksem.
  • kindsigo
    Jah eks see tech liigub loomulikult odavamate mudelite peale edasi, kuskilt tuleb ju arenduse raha tagasi teenida. Eks tulevikus hakkabki ilmselt nii olema, et odavama otsa mudelid on 400 V ja aeglase laadimisega, keskklassi mudelid saavad 800 V aku ja kiire laadimise. Kiire all ma mõtlen siis suurusjärgus 10-15 minutit.


    Läheb võib-olla liiga tehniliseks, aga kui odavama otsa kergematel autodel on väiksemad akud, saab neid 400V-ga sama kiiresti laadida, kui suure akuga mudeleid 800V-ga. Kaablite ja pistiku maksimaalse lubatava vooluga on see piiratud, millal tuleks 800V peale üle minna. 10min kiirusega 0%->100% tähendaks alusest lõpuni 6C-ga laadimist, praeguse akutehnoloogia puhul akud sellele kaua vastu ei peaks, aga eks tehnika areneb edasi. Praegune Li-Ion tehnoloogia võimaldab 20min..30min ja 0%->80%, st. konst.vooluga laadimise ots. Kui akudel 20% kasutamata jättagi, siis võib seda muidugi 0%->100% laadimiseks nimetada.
  • Tesla 2170 cellidega Long Range Model 3 pidi kõlakate järgi Supercharger V3 laadijas suutma kuni 3C laadida. Muidugi mitte otsast lõpuni sellise kiirusega, aga kokku kulub 5%-80% laadimiseks ca 26-28 min. Taycanil on lapikud akuelemendid, ma ei tea kas see on eelis või puudus laadimiskiiruse juures, aga väidetavalt on neil praegu töös 400-500 kW laadimisvõimsuse väljaarendamine. See võiks ehk juba sinna 5C kanti ulatuda ja 5%-80% kuskil 15 min juures võiks olla realistlik. Porsche ise lubas millalgi 2021. aastal sellega valmis saada, no saame näha. Suurte akude juures on tõesti see luksus, et pole eriti vaja 100%-ni laadida, 75%-80% piisab sihtpunkti jõudmiseks.
  • Tänased kiirlaadijad töötavad max 500A voolu juures. Väikeste 60 kWh ja 400V akupakkide juures jäävad pudelikaelaks akuelementide lubatud max laadimisvõimsused. Või 500A juures on 400V puhul laadijast antav vool ja vool mis akuelemendid vastu võtavad enamvähem tasakaalus. 400V akupaki eelis on madalam süsteemi komponentide hind. 800V lülitid ja komponendid on kulukamad, akupakk on niigi kallis, eks hoitakse igalt poolt kokku, kust saab.

    Selleks, et 500A max laadimisjaamade puhul 800V akupakil pointi oleks, peaksid akuelemendid kannatama 2 korda suurema vooluga (6+ C) laadimist või akupakid ise muutuma 2 korda suuremaks, ehk 100+ kWh. Maxwelli elektroodi tehnoloogia iseenesest võiks suurendada elementide laadimisvõimsust. See sideaine, mida nad kuiva katoodi aktiivpinna moodustamisel kasutavad, pidavat looma sellise kristallstruktuuri, mis võimaldab ioonide vabamat liikumist mis omakorda tähendab väiksemat sisetakistust. Väiksem sisetakistus omakorda tähendab paremat efektiivsust ja vähem soojust, suurem laadimisvool ja pikem eluiga.

    Siin vahepeal olid uudised, et Tesla palkab USAs aktiivselt inimesi akutootmisse, kas siis on plaanis Maxwelli tehnoloogial hakata ise akuelemente tootma?

  • VW ID3, Volkswageni esimene elektriautode platvormil toodetud auto.

    EVsid tuleb turule üha rohkem, sõiduulatused pikemad, hinnad soodsamad.
    Akuelementide hinnad on kukkunud alla 100$/kWh, see kajastub ka hindades.

    VW e-Up/Skoda Citigo/Seat Mii, 32,3 kWh- 23 000€
    Renault Zoe, 52 kWh- 29 000€
    VW ID, 45 kWh- 30 000€
    Peugeot e-208, 50 kWh- 30 000€
    Opel e-Corsa, 50 kWh- 30 000€
    Honda E, 35,5 kWh- 30 000€
    VW e-golf, 32 kWh- 32 000€
    Hyundai Ioniq, 28 kWh- 34 000€
    Nissan Leaf, 40 kWh- 37 000€
    Hyundai Kona, 64 kWh- 40 000€
    Kia Soul, 64 kWh- 40 000€
    Nissan Leaf e+, 60 kWh- 42 000€
    BMW i3, 42 kWh- 42 000€
    Kia Niro, 64 kWh- 42 500€
    Tesla Model 3, 60 kWh- 47 500€
  • ELMO laadimisvõrgu enampakkumise saaga sai ametliku lõpu ja Elektrilevi on siis õigepea ELMO uus omanik. Nüüd eeldaks Elektrilevilt ka kiiremat liigutamist. Mingi hetk oli Eesti oma kogu riiki katva laadimisvõrguga esimeste seas, täna sisuliselt laadimisvõimalus puudub. Peale Nissan Leafi on kõigil autodel kasutusel CCS laadimisstandard, aga ELMO lagunevad laadijad on Jaapanlaste Chademo. Kõik tootjad on läinud Euroopas CCS teed, pole ka Nissanil suuremat pointi Chademo laadimisstandardit Euroopas suruda. EU Leaf võiks sarnaselt Model 3 ga CCS pistikut omada, eks pikemas perspektiivis on neil CCS puudumine miinuseks.
    https://www.accelerista.com/uudis/eesti/elmo-saaga-lopp-riigikohus-ei-menetle/
  • California bill läks läbi. Järgmisest aastaast igasugused kullerid ja taksojuhid peavad firmades olema töötajad, mitte lepingulised. UBER, LYFT nende seas.


  • Paistab, et Euroopas on jaapanlaste Chademo surnud standard. Seni kui Jaapani tootjad oma vesinik-umbluud ajasid on turg teist teed läinud ja CCS on domineerivaks standardiks kujunenud. Õigemini Euroopas ongi üks ametlikult toetatud kiirlaadimise standard, aga jaapanlased suruvad Chademod kui mitte-kiirlaadijat.

    VW e-Up/Skoda Citigo/Seat Mii- CCS
    Renault Zoe- CCS
    VW ID- CCS
    Peugeot e-208- CCS
    Opel e-Corsa- CCS
    Honda E- CCS
    Mini Cooper- CCS
    VW e-golf- CCS
    Hyundai Ioniq- CCS
    Hyundai Kona- CCS
    Kia Soul- CCS
    Nissan Leaf- Chademo
    Nissan e-NV200- Chademo
    BMW i3- CCS
    Kia Niro- CCS
    Tesla Model 3- CCS
    Volvo XC40 Electric- CCS
    Tesla Model Y- CCS
    Polestar 2- CCS
    Mercedes EQC- CCS
    Porsche Taycan- CCS
    Audi e-tron- CCS
    Jaguar-Ipace- CCS
    Tesla Model S- Tesla SC
    Tesla Model X- Tesla SC
  • Siimos, väga hea ülevaade. Ole lihtsalt hea ja ütle, kuskohast need hinnad võtsid, mul oleks mõnikord hea viidata.
  • Need hinnad on erinevatest artiklitest, Saksa või EU soovituslik hind alates milles ei ole arvestatud toetusi. Nagu ikka, hind oleneb turust kus seda mudelit pakutakse, varustusastmest jne. Ehk siis varieerub suurel määral ja pigem näitab suurusjärku.
    EV-database on ka erinevate mudelite tehnilised andmed ja Euroopa hinnad välja toodud.
    https://ev-database.org/
  • Asi pole turunõudluses vaid CCS pandi EUs seadusega paika. Kõik uued kiirlaadijad peavad CCS kaablit omama, muid võivad omada. Kõigil EUs müüdavatel el.autodel peab kiirlaadimisvõimaluse olemasolul pistik CCS olema. Niipalju, kui ma aru olen saanud, tegi Nissan JOKKi - ta ei nimeta oma Chademo pistikut "kiirlaadimispistikuks".
  • Kas nendel plugidel on muu vahe ka peale disaini? Mingeid üleminekuid-adaptreid ka võimalik külge kruttida kui vaja, nagu näitaks treila pistikutel?
  • CCS standardil vähemasti peaks kasutusel olema ka digitaalse andmeside protokoll, mille kaudu auto laadijaga suhtleb. Grid-to-Vehicle ja Vehicle-to-Grid operatsioonid, ehk siis autopargist on võimalik teha ka suur mobiilne akupank.
  • Igasugu adapterid lisavad vooluahelasse lisatakistust ja probleeme, ehk siis maksimaalne laadimisvool on adapteriga piiratud. Teine probleem on Chademo, CCS ja Tesla suprcharger kasutavad laadimise juhtimiseks erinevaid andmeside protokolle. Iseenesest on võimalik, et auto suhtleb erinevate protokollidega, Tesla Model S on juba mõnda aega kasutusel Chademo adapter, aga võimsus on sellega piiratud max 50kW. Uutel Model S ja X on CCS adapteri võimekus juba riistvaraliselt autole lisatud ja osa kasutajaid on CCS adapteriga saanud 135kW laadimisvõimsuse. Samas ei ole kuulnud, et peale Tesla keegi erinevate adapteritega tegeleks. Kui turul on üks ametlik standard, siis pole selleks ka suuremat vajadust. See kogu Chademo, CCS ja Tesla SC segadus Euroopas on tingitud, et ei suudetud õigel ajal CCSi standardit välja töötada, nüüd paistab, et asi on lahenemas. Tesla on sammuti Euroopas läinud CCS teed ja Nissan ainukesena kasutab veel Chademod.
  • Eurooplaste oma akutehas valmib Rootsis, Västeråsis. Northvolt AB mida juhib Peter Carlsson (ex Tesla supply chain mgr, Gigafactory idee autor). Raha: EIB, VW ($1b), BMW, Vattenfall. Paari kuu pärast akuelementide katsetootmine.
    Skellefteåsse suur tehas 2023: 32 GWh, 300k sõidukile pa. JV veel VWga Salzgitterisse akutehase ehitamiseks.

    Aasia firmad ehitavad ka: CATL plaanib ida-saksas ($2b), LG Chem 2. tehas Poolas, SK Inno 2. tehas Ungaris

    Siis veel 9 EU riigi ühisprojekt, GER paneb näit €1b, seal veel PSA, Saft
  • Amazon ostab kaubik-EVsid Rivianilt, 100000 tk., tarned 3 aasta jooksul alates 2021. Akusid 180 kWh, 410 miili.
    Siiani Amazon pannud raha Riviani $700m, Ford 500m, Cox Automotive 350m.

  • NIO puhul on selge, et praeguses faasis see asi vee peale ei jää.
    Raha on ära põletatud, aga vaja on seda way rohkem. Mingi ugly financing terendab lähiajal silmapiiril ilmselt.
    Cancelling conference call tagatipuks täna hommikul.

  • siimos


    VW e-Up/Skoda Citigo/Seat Mii, 32,3 kWh- 23 000€
    Renault Zoe, 52 kWh- 29 000€
    VW ID, 45 kWh- 30 000€
    Peugeot e-208, 50 kWh- 30 000€
    Opel e-Corsa, 50 kWh- 30 000€
    Honda E, 35,5 kWh- 30 000€
    VW e-golf, 32 kWh- 32 000€
    Hyundai Ioniq, 28 kWh- 34 000€
    Nissan Leaf, 40 kWh- 37 000€
    Hyundai Kona, 64 kWh- 40 000€
    Kia Soul, 64 kWh- 40 000€
    Nissan Leaf e+, 60 kWh- 42 000€
    BMW i3, 42 kWh- 42 000€
    Kia Niro, 64 kWh- 42 500€
    Tesla Model 3, 60 kWh- 47 500€


    Täna paistab rahaliselt VW kolmik kõige soodsam EVde pakkumine, hinnad hakkavad vaikselt ka 20K piirist alla tulema. VW ametlikud hinnad:

    SEAT Mii Electric
    Germany: 20.650 euros (before subsidies) and 16.300 euros (after subsidies)

    ŠKODA CITIGOe iV
    Germany: 20.950 euros (before subsidies) and 16.570 euros (after subsidies)
    Czech Republic: 429.900 CZK (16.633 euros)

    Volkswagen e-up
    Germany: 21.975 euros (before subsidies) and 17.595 euros (after subsidies)
  • https://www.investors.com/news/technology/waymo-valuation-cut-google-stock-down-autonomous-vehicles/

    The Morgan Stanley analyst said he expects Tesla Motors (TSLA) and Waymo to be market leaders in autonomous vehicles in 2030. He expects Tesla to have 26% share, with Waymo next at 18%.

    General Motors (GM) would be third in market share, at 13%, with Uber Technologies (UBER) ranked No. 4 at 6%, according to Novak's market forecast.
  • ymeramees
    NIO puhul on selge, et praeguses faasis see asi vee peale ei jää.
    Raha on ära põletatud, aga vaja on seda way rohkem. Mingi ugly financing terendab lähiajal silmapiiril ilmselt.
    Cancelling conference call tagatipuks täna hommikul.



    NIO-l ei lähe vist raha otsimine väga hästi või on siin suured osanikud asja sundlikvideerimas.
  • Järgmine akumerjal millega pooma võib hakata: aku-grade nikkel, seda saab ka vähem urkast kui Kongost, lastelt a lisa capacity nõuab gigainvesteeringuid- kaevandused ja rafineerimistehased.
    WSJ: "Roskill (consult) predicts some stainless-steel makers that today use premium material will switch to lower-grade nickel, which would free up some supplies. Still, it forecasts batteries accounting for roughly one-fifth of all nickel demand by 2030, with particularly rapid demand growth through the first half of the next decade."


  • stefan
    Norra augusti automüük, turuosa:

    Elektriautod: 39,0%
    Vesinikuautod: 0.0%
    Hübriidid: 22,9%
    Diisliautod: 19,0%
    Bensiiniautod: 19,1%

    https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-august-2019

    September:

    Elektriautod: 54,5%
    Vesinikuautod: 0.0%
    Hübriidid: 22,8% (neist 45% laaditavad)
    Diisliautod: 12,4%
    Bensiiniautod: 10,3%

    https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-september-2019
  • Suured plaanid olid omal ajal, aga nüüd siis selline lõpp mehel. Ei saagi täpselt aru, kas Faraday Future oli planeeritud scam või tööõnnetus.

    https://www.theverge.com/2019/10/14/20913519/faraday-future-jia-yueting-china-chapter-11-bankruptcy-leeco

  • “We have said this several times before: for Volvo Cars, the future is electric. Today we take a major new step in that direction with the launch of our fully electric XC40 and the Recharge car line.”
  • Kindsigole midagi, saab varsti oma 5.0 V8 mootori välja vahetada. EGT & 1 maasturi build, nõrk nati,140 hp.


  • See oli küll täpselt naelapea pihta, olen täitsa tõsiselt uut liikurit otsimas ja seekord on paras dilemma, mida siis võtta, kas pistikhübriid või täiselektriline. Uue aasta algusest peaks valik laienema ka maasturite osas. Mahtuniversaal Chrysler Pacifica hübriid on ka ahvatlev, päris ok hind ja mõnus ruumikas pikemate sõitude tarbeks. Linnas võib-olla overkill.
  • Alumiiniumist elektri tegemine pole midagi uut , isegi youtuubist leiab mehe kes torusiili ja alumiiniumpaberist elektri välja pigistab.

    Ma ei tea kui tõsiselt saab seda artiklit võtta:
    https://www.dailymail.co.uk/news/article-7592485/Father-eight-invents-electric-car-battery-drivers-1-500-miles-without-charging-it.html?ito=social-facebook&fbclid=IwAR3eMlsZKlgO5R0EvP2eHYUgebc7Vl8gmJAV5Nn-L_DoLK_vPgGLWUu2qEY

    või seda:
    https://techcrunch.com/2019/07/12/naval-veteran-aluminum-air-metalectrique/

    aga võibolla ongi enhanced battery tech.
  • Kui hoolega loed, selgub sealt, et härra leiutas ühekordselt kasutatava patarei. Ta püüab küll väita, et on äärmiselt mugav autol akut vahetada iga kord kui see tühjaks saab, aga selline ärimudel on üpris küsitava väärtusega. Laetava akuga autot saad sa kodus seinast ise laadida ja praktika näitab, et lõviosa laadimistest tehaksegi kodus. Lisaks on eramaja omanikel võimalus ise seda elektrit toota. Ühekordselt kasutatavat akut on ikka suht keeruline kliendile pähe määrida, eriti nüüd, kus akud peavad ilma oluliselt mahtuvust kaotamata autodes vastu 5-10 aastat, kui hind on samas järjekindlalt allapoole tulnud. Tore hobi inimesel, aga selle aja peale oleks võinud juba aru saada, et projekt on läbi kukkunud.
  • Sama teema on vesinikuga, kütuseelemendi ja mahutite hind ning eluiga, vesiniku tootmise, transpordi, säilitamise ja kompressiooniga seotud probleemid. Kogu see matemaatika ei vea välja.
  • Selle review ja hinna suurusjärgu põhjal tundub küll, et vähemalt pere teiste autode segmendis on sisepõlemismootor paari järgmise aastaga ajalugu. Jaurasin siin üsna hiljuti teemal, et mismoodi elektrivõrgud kõigele sellele laadimisele vastu peavad - olgem ausad, kui kord nädalas laadida, siis pole see üldse teema. Tundub, et hakkan vanaks jääma, tehnoloogia sõidab vägisi "tervest mõistusest" (loe: kivinenud arusaamadest) eest ära.

    https://forte.delfi.ee/news/auto/pilk-peale-kasi-kulge-peugeot-e-208-elektriauto-mis-on-taiesti-tavaline-hea-auto?id=87940157
  • Nissan Leafile näidati nüüd koht kätte selle e208-ga? Hind on tõesti muljetavaldavalt madal. Ja mind paneb imestama see julgus, millega järjest rohkem autotootjaid annab akule 7 või 8 aastat garantiid.

    50 kWh aku ja 100 kW kiirlaadimine näitab seda, et CATL ja LG Chem ei maga, Teslale hingatakse ikka korralikult kuklasse, neil peaks samuti Short Range aku laadimiskiirus 100 kW olema, kuigi suurel akul on see lausa 350 kW.

    Mulle kipub küll hetkel mulje jääma, et nii odav hind ei tule mitte madalatest tootmiskuludest, vaid sundolukorrast, kus 2020. aastal karmistuvate heitmenõuete tõttu peavad autotootjad sunniviisiliselt elektriautosid müüma, et keskmine heitme emissioon normi piiridesse suruda. Seega võivad nad seda autot lausa negatiivse marginaaliga müüma hakata ja see on suurepärane võimalus pere teiseks autoks tulevikutehnoloogia liikur hankida mõistliku hinnaga. Arvata on, et selliseid alla 30 000 EUR pakkumisi lisandub veelgi. Ise plaanisin pistikhübriidi teiseks autoks, aga nüüd tekkis uus lootus, et äkki saab hübriidi üldse vahele jätta. e208 jääb vist küll veidi madalaks suure autoga harjunute jaoks.
  • Ok, pean ennast vist parandama. Vaadates kui odav tavaline 208 on, võib e-208 siiski positiivse marginaaliga olla. Tuleb välja, et ma prantslaste hinnatasemetest ikka mitte midagi ei tea. Mudelivalikutest ka mitte. Koos e-208-ga tuleb välja ka linnamaastur e-2008, millel on sama aku ja mootor. Hind ilmselt kuskil 34 000 EUR kanti. Kõlab päris ahvatlevalt.
  • Kui on vaja heitmete kogust alla viia, siis loeb el.autode arv, st. 1 x ModelX = 1 x e-208. Väikseid, lihtsaid e-autosid tehes saab normi alla väiksema vaevaga, seetõttu paneb ka VW rõhku pisikeste e-autode massile. Neil on tulekul kolmikud VW e-up / Škoda Citigo / Seat Mii. VW plaanib 2022 aastaks 16 tehast üle maailma e-autode tootmiseks ehitada/rekonstrueerida. Ma ei tea kas see arv sisaldab Salzgitteri akutehast või on akutehas veel lisaks. Paari aasta pärast on VW plaanis väljastada keskmiselt uus el.auto mudel per kuu.
    --
    Oman VOW
  • Ja ikkagi, kui tahetaks linnades õhku puhtamaks saada, siis tuleks toota e-kaubikuid ja e-taksosid, mitte hobiautoid. Läbisõidud erinevad kümneid kordi neil.
  • Mersul on e-kaubikud klientide juures testimisel, tootmine pidi algama 2021. a.

    https://www.daimler.com/products/trucks/mercedes-benz/eactros.html

    Elektritaksod on üle maailma päris mitmes kohas ammu olemas, sh Eestis. Hiina on siin vist kõige eesrindlikum, käivad mingid jutud, et seal varsti ainult elektrilisi taksosid lubataksegi liiklusesse. Mõnes linnas seal saab juba praegugi ainult elektritaksodele litsentsi taotleda.
  • Päris huvitav lugemine elektriautode hoolduskuludest, TCO-st ja vastupidavusest väga suurte läbisõitude puhul. Selle pealt võiks öelda, et elektritaksod on tulevikus konkurentsivõimelisemad kui sp-mootoriga taksod, aga täpsemalt selgub see pigem siis, kui korralik valim elektriautosid on läbinud suurusjärgus 1 miljon kilomeetrit.

    https://qz.com/1737145/the-economics-of-driving-seven-teslas-for-2-5-million-miles/

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon