Autonumbrid, rehvid ja kuld
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Järgmine nädal samas saates: m6mm mõtestab lahti uut BMW 118i-d.
-
"Karum6mm"
"zuckerblaum"
No need on need 2% juhtudest, kui ütled "p*sse see mugavus, ma tahan manuaalkasti ja käsitsi lülitatavat difrilukku!"
Kas just nüüd seda, kuid hetkel on mul elu teine nelikveoline sedaan ning analoogseid olukordi pole ette tulnud. Okei, ma igale poole ka ei roni, kuid lumest/lobjakast on need suht madala kliirensiga sõidukid end alati ilma erilise piiksumise ja värvimuusikata välja vedanud.
Mul on elu esimene nelikveoline sedaan. Audi 100q, aastast 88. Sellega pargin nendel kohtadel, mis tänapäevastele maasturitele üle jõu käivad.
Iga kord, kui pärast mõne uuema autoga sõitmist enda oma rooli istun, saan tõdeda, et osati ikka häid autosid teha. Kahjuks ei tule see aeg enam kunagi tagasi. -
Mõmm võiks kaasata bemmi lahtimõtestama mõne hea tootedisaineri, kes selgitaks wtf nad seal Münheni klaastorni disainistuudios suitsetavad. Koledisain on juba hulk valusam vaadata kui Bangle õudused olid.
-
Kõik head autod tehti ära enne 2005-t, enne seda sai Jeepide ja Landcruiseritega metsa minna, olid sakslased vastupidavad ja japsid ökonoomsed igiliikurid. Ameeriklased (välja arvatud Itaalia-Prantsuse-Usa ühisettevõte) pole suures osas muutunud, nad meeleldi teeks seniajani lehtvedrudega odavast plastist interjööriga V8-t aga nende nõudlus on kahanemas. Ja siis ca 2005 otsustati, et autod on liiga head, pikendame hooldusvälpa, paneme peale rohenõuded (egr, dpf, adblue) lahendame kastid mingi variaatorite ja robotmanuaalidega, sest auto ei peagi kestma enam üle liisinguperioodi ehk viie aasta. Ja nüüd ongi nii, et osta kas uus auto või 20a vana auto aga mitte midagi vahepealset, sest nende lagunevate romude pidamine on väga kallis.
-
"opex"
Mõmm võiks kaasata bemmi lahtimõtestama mõne hea tootedisaineri, kes selgitaks wtf nad seal Münheni klaastorni disainistuudios suitetavad. Koledisain on juba hulk valusam vaadata kui Bangle õudused olid.
Tead, ma tasapisi olen seda uurinud ning huvitaval kombel on selgunud, et maailm on väike ning asjadega "maja sees" kursis olev inimene oli ainult umbes nelja ja poole inimese kaugusel.
Vastus koosnes umbes sellistest komponentidest...
We have to consider the taste of those markets, that have the biggest growth/potential. Ehk siis Chi-na!
Our current lineup is doing extremely well financially.
We need to project an increasingly bold, dynamic and youthful image to differentiate ourselves from our main competitors.
Good news selle juures oli, et ka järgmine viiene tuleb konservatiivne, ehk E60 andis õppetunni, et vanade peerude lemmikuga ei maksa eksperimenteerida. -
Hmmm, aga hiinlased ise pakuvad ka pigem easy on the eye disaini tänapäeval...võrreldes selle kopraga all.
https://bestsellingcarsblog.com/category/china/ -
"opex"
Hmmm, aga hiinlased ise pakuvad ka pigem easy on the eye disaini tänapäeval...võrreldes selle kopraga all.
https://bestsellingcarsblog.com/category/china/
Mul on lähemas tutvusringkonnas üks BMW X7-ga sõitja. Ütleb, et hea on sõita, ja sees olles pidi parim osa olema see, et väljas olevat koledust ei näe. Sama ütles ka see sõber, kes kunagi esimese põlvkonna Volvo XC90 ostis :). Õnneks ei ole minu tutvusringkonnas esimese põlvkonna Panamera omanikke, kuid ilmselt ütleks needki miskit sarnast. -
...selle kopra juures on hea omadus see, et kui sa roolis oled, siis ei pea sa seda vaatama. Ja seest on tuu kopraonu täitsa ok.
EDIT: Panime Marviniga samaaegselt sama sisuga kommentaari :-D -
nii baierlane, täna läheb sõit peetri poole. unitedi butiiki. õlid-filtrid-värgid, nagu ikka. morgen härrad, võtaks ühe latte ja vichy, võtmed on siin. ootama ei jääks, aeg on kallis. võibolla teate, mu töö on tähtis. kuidas siit linna saab? misasja, buss 238B ja takso? asendusauto varianti ei paku? õhtul toon tagasi. et siis 116, x1? selge. aga jeep, giulia, 740, rolls!? ah et ühe proovisõidu compassi saate anda. väga hea, klienti tuleb hellitada. ohhoo, tõmme on päris hea. kuule lännkari mees - kuusankoski on teisel pool! sina jobu oma sportagega - löö endal lahti! jeepiga sõidavad mehed suure m'ga. ongi tornimäe. ilus suur hang otse teenindussaali klaasaekende kõrval. nii telleritibid. vaadake nüüd. kui julgete. see on võimsus. see on jõud. see on pikkus. see on jämedus. see on potents. cherokee, wrangler, defender. võibolla olete kuulnud. jeepi pargitakse isaselt. hange otsa. stiiliga. kohe olete alt märjad, nagu vesirotid. neliveo nupp sisse. pöörded põhja. kõik näevad? läksime! mis see siis nüüd on? olen kinni? pidi ju jeep olema. kuradi kommunistid ja lumehelbekesed, ei oska autosid ehitada. mida te naerate kõik seal klaasi taga? hallo, kas autoabi kuuleb? :)
-
Nojah. Ainult, et tõmme ei olnud ka hea. :-D
-
muurek, kui sulle juba praegu teksti eest ei maksta - äkki peaksid proovima? Mul läks kah märjaks, ainult mitte alt vaid ülevalt!
-
Peeter läks Peetrise, et viia Bemm Bemmi.....
-
"zuckerblaum"
muurek, kui sulle juba praegu teksti eest ei maksta - äkki peaksid proovima? Mul läks kah märjaks, ainult mitte alt vaid ülevalt!
Meie oma "vaese-mehe-Ärapanija" -
"Karum6mm"
Nojah. Ainult, et tõmme ei olnud ka hea. :-D
Ma võin nüüd eksida, aga kas see kompass mitte Fiat ei ole?
Aga muidugi JEEP-i omadused on siin ilusti kirja ju pandud.
https://www.jeep.ee/model/compass/compass-technology/
Lubatakse teile nelivedu, maastikusuutlikkust, pöördemomenti ja roomamisoskust?
Kas sellist JEEP-i tahtsitegi? Siis saitegi! -
No, vaata, seda minagi. Polnud ka elu esimene Jeep sõita. Tunne nagu oleks mõnda häässe sašlõtšnajasse läinud ning grillitud suvikõrvitsat saanud.
-
hmmm ... Global Automotive 2021 Color Popularity Report teab rääkida, et eestlased on saanud eurooplasteks .... vähemalt oma kiindumuse tõttu halli (diisliga) sõita...
-
Kurvapoolne lugu sellest kuidas 1 Walesis elav vanahärra, väga eestipärase nimega Rein, on lasknud mitmed nüüd väga haruldased autod, Porsched jmt., võssa kasvada. www.youtube.com/watch?v=9seAsVL6BXY
-
Rein Adamson (videos nimi kirjas) ja tema autohunnik -- põgus tuhnimine Cardiffi kohta, toob välja veel eestipäraseid nimesid: https://www.192.com/atoz/people/adamson/rein/cf11/2028979056/
-
Ranskas oli samuti üks kompulsiivne ostleja (hiljem pankrotistunud transpordiettevõtja).
Tänu sellistele selliseid klassikuid vahel leitaksegi :)
https://www.classicandsportscar.com/news/incredible-81-car-french-barn-find-includes-miura -
aga kui rahakott on liiga paks siis võib ühest küünist väheks jääda.
Disclaimer: Saatejuhti isiksus ei pruugi kõigile meele järgi olla -
"antsukene"
"raulir"
Kõige suurem asi, mille Aygosse olen mahutanud oli 200l veetünn. Probleemiks polegi nii palju salongi suurus, kui luugi-uste mõõtmed.
Ehh, paki nüüd oma ai-gõusse mees-188, naine-178, poeg 198, tütar 180, mitte kilo, vaid sentimeetrit. KMI kõigil 20 % piires ja vähem.
Mul just selliseid inimesed vaja igapäevaselt vahelduvas konfiguratsioonis vedada. Mõnikord ka paarisaja kilomeetri kaupa, lisades paar suuremat sorti kotti ja muud kola, vahelduvates ilmaoludes ja mitte surmväsinuna kohale jõudes.
Ai-gõust saab kiiresti nõu-go....
Igaühele oma. Ma olen küll paar cm lühem, aga esiistmetel jääb ruumi ülegi. Ilmselt sobiks ka 198 cm puhul, vähemalt reviewde andmetel.
Paarsada km ja ilmaolud ja teeolud pole probleemiks olnud.
Ma olen nõus, et Aygo (&co) sobib maksimum 2-le täiskasvanule ja 2-le kuni keskmises koolieas lapsele. Kuigi teie pere ilmselt sihtrühma ei kuulu (samas topiks ka need inimesed sinna ära), siis kuuluvad üksikud inimesed, perre teise auto vajajad, noored paarid ja pered väikeste lastega, vanemad pered peale laste lahkumist, kodu- ja muid visiite tegevad spetsialistid jpt.
Jutt on sellest, et sageli antakse palju rumalaid soovitusi oma autot üle dimensioneerida, umbmäärase põhjendusega - "aga siis on hea külmkappi vedada". -
"raulir"
Jutt on sellest, et sageli antakse palju rumalaid soovitusi oma autot üle dimensioneerida, umbmäärase põhjendusega - "aga siis on hea külmkappi vedada".
Lisaks praktilistele kaalutlustele(mõnus transada, super legroom) hea suure masina peal on need ka oluliselt turvalisemad.
- Rohkem ruumi metallil kokku pakkida.
- Rohkem metalli minu ja teise õnnetu vahel.
- Suurem mass minu kasuks kokkupõrke ajal.
- Kui valitud maastur, siis reisijate positsioon on kõrgemal (sõidad teisest masinast üle effekt - Laiksoo avarii keiss - mis oli ka muide Volvo XC90 vs Lada+Renault)
Liiklusõnnetuses ei peagi ise villa panema vaid piisab kui konjakiga vähe pikale läinud kaasmaalane väsib baranka taga ära. -
Oluliselt turvalisemad sinule, aga jalakäija või väiksemale autole oled potentsiaalne mõrvar.
Selline USA soccer momi mõtlemine, et alla soomustatud Escalade pole turvaline 5km lapsi trenni vedada.
Roheline kuberner trikitamas: -
"siim22"
Oluliselt turvalisemad sinule, aga jalakäija või väiksemale autole oled potentsiaalne mõrvar.
Selline USA soccer momi mõtlemine, et alla soomustatud Escalade pole turvaline 5km lapsi trenni vedada.
See on küll veider argument, iga terve mõistusega inimene paneb rohkem rõhku enda ja oma lähedaste turvalisusele. -
"vahm"
See on küll veider argument, igal terve mõistusega inimene paneb rohkem rõhku enda ja oma lähedaste turvalisusele.
Liiklus on süsteem, mida ei saa ainult ühelt poolt vaadata. Tervik loeb. -
Ma tahaks näha ühte autoriseeritud testitulemust, kus tõestatakse ära, et kolmetonnine täisraamil maastur on õnnetuses sõitjatele palju turvalisem kui tänapäeva Euro Ncap 5* sõiduauto. Idee peaks olema energia neelamine crumple zone-de kaudu, sõiduto lähebki kortsu nagu akordion aga neelab kortsumise käigus kogu paugu energia ära aga maasturimehel käib kogu pauk läbi reisijate ja siis on kaelad ja seljad ja kõik paigast ära.
TopGear kunagi lasi mingi Renaultjunni ja paaritonnise Volvo laubaka teha ja selgus, et junnis oli ohutum.
Äärelinna jalkaemmedel on jah asi enda jaoks argumeneteeritud, et lastel on maasturiga turvalisem aga reaalselt ei oska nad seda kliirensit ega nelivedu kuidagi ära kasutada, põletavad lihtsalt 15l/100km oma landcruiserites. -
"Lenzer"
energia ära aga maasturimehel käib kogu pauk läbi reisijate ja siis on kaelad ja seljad ja kõik paigast ära.
Ära levita valet informatsiooni. Maasturid pole mitte kuidagi teistmoodi tavaliste sõiduautode turvavarustuse inseneritöö poolest. Sama moodi on crumple-zoned. Lihtsalt suurel autol on need oluliselt mehisemad kui pisikesel junnil (noh materjali lihtsalt pole). Lisaks on suuremate masinate sihtgrupp tavaliselt vähe premiumid, marginalid rasvasemad ja saab lubada natuke rohkem R&D tööd.
Millel üldse põhineb arusaam, et suurem auto on kuidagi kehvema ehitusega kokkupõrkes?
Vaata ise kui hästi Laiksoo avariis XC90 15 aastat tagasi juba toimetas. Tulem on artiklis kirjas.
Vaata nüüd autoriseeritud teaduse kõrvale üks klipp kuidas laupkokkupõrkes pannakse rekkaga kokku ja juht jalutab minema. Tegemist on keskmisest suurema masinaga (XC70) -
"Lenzer"
TopGear kunagi lasi mingi Renaultjunni ja paaritonnise Volvo laubaka teha ja selgus, et junnis oli ohutum.
Tegemist oli saatega Fifth Gear. Ja laupkokkupõrkesse saadeti tänaseks 30a vana Volvo 940 - massiga ~1400kg vs 15a vana Renault Modus.
Tõsi Volvo 30a vana turvavarustusega(joonlaud ja pliiats ajastust 90ndatel) jäi oluliselt alla tänapäevase(2000+) CAD tarkvaraga projekteeritud masinale. + moodsad töövõtted manufaktuuris. Uued sulamid, keevitusvõted jnejne. Pakun, et oled minust vanem ja seega tehnika arengut näinud oluliselt paremini kui mina.
Ülal käib arutelu sama aastakäigu masinate kohta(suurusi võrreldakse). Mitte ei võrrelda 30a vana tehnikat uuega 😅
Kui admin saab, võib eelmise postiga palun ühte tõsta. -
Ma lihtsalt niisama mainiks ära, et Euro NCAP metoodika on ajalooliselt soosinud väiksemaid autosid, sest seinapuhvrisse (offset deformable barrier) kustub suurem protsent koguenergiast. See on ka koguaeg teada olnud, aga nende argumentatsioon oli, et ilmselgelt keegi ei ole kahevahel, et kas osta Modus või Land Cruiser, vaid kunde võrdleb ikka sarnaseid, ühe suurusklassi sõidukeid. Nüüd nende uute protseduuride kohta ei tea, silma järgi tunduvad tasakaalustatumad, sest nii puhvrita liikumatu seina kui 1400kg deformeeruva vankri puhul peaks suuremate autode eelised paremini esindatud olema.
See muidugi ei muuda mingite hiiglaslike kastidega linnas tuterdamist vähem napakaks. -
Siinne argumentatsioon tuletab meelde üht Pratchetti teksti, kus tulevikus mehed järjest oma suguteid suurendavad, et oma arust mehiseimad olla - ja naised seetõttu järjest endid suuremaks lõigata lasevad, sest keegi ei julge meestele ütelda (no äkki solvuvad!), et absurdsusse minevad suurused on ebamugavad ja valusad - ja siis mehed jälle suurendavad, sest no nüüd on jälle pisike - ja siis naised jälle lõikavad...
Kuni lihtsalt tänavatel suured suguelundid ringi kõnnivad. Või länkaris veerevad, mis on juba tänapäeval nii -
kui juba Euro NCAP jutuks tuli, siis selle andmetel on suured autod jalakäijatele ohutumad
Aygo on Euro NCAP 3* standardvarustuses, 4* kui lisavarustuses safety pack
jalakäija ohutus mõlemal juhul 64%
Landcruiserile ei olegi Euro NCAP reitingut, aga mõned muude autode jalakäijate ohutus on selline (üldine reiting kõigil 5*)
BMW X5 75%
MB G-klass 78%
Lapse ohutus Aygo`s on 63%, eelpool viidatud suurematel autodel 82-83%
Mis puudutab Aygo sõidumugavust, siis .... minu esimene päris oma auto Fiat Uno tundus ülimugav võrreldes vanemate Zhiguli 01-ga ... erinevus Onu Bella kultushitist "Miks ükski daam ei istu mu Fiati" oli aga see, et daame tahtis sinna istuda rohkem kui liikluseeskirjad lubasid ja politsei pidi mind regulaarselt peatama ja paluma pooltel daamidel autost väljuda :) -
"raulir"
Ma olen nõus, et Aygo (&co) sobib maksimum 2-le täiskasvanule ja 2-le kuni keskmises koolieas lapsele. Kuigi teie pere ilmselt sihtrühma ei kuulu (samas topiks ka need inimesed sinna ära), siis kuuluvad üksikud inimesed, perre teise auto vajajad, noored paarid ja pered väikeste lastega, vanemad pered peale laste lahkumist, kodu- ja muid visiite tegevad spetsialistid jpt.
Jutt on sellest, et sageli antakse palju rumalaid soovitusi oma autot üle dimensioneerida, umbmäärase põhjendusega - "aga siis on hea külmkappi vedada".
Aygo jm pisiautode kõige suurem eelis on kiirus. ;-)
Kõlab veidi arusaamatult aga ma toon konkreetselt isikliku näite: Mul oli samal ajal Boxster ja Aygo. Mis arvate, kumbaga saab suvalise sõidu keskmiselt kiiremini tehtud? Ega üldiselt autost väga palju ei sõltu, sõltub ikkagi kuidas ummikute ja valgusfooridega veab aga niipalju kui üldse auto rolli mängib, siis väiksem auto on üldjuhul kiirem. Kõige olulisema võidu annab parkimiskoha valik. Kui su auto on 95% autodest väiksem, siis saad just sina võtta selle ainsa kaubanduskeskus ukse lähedale alles jäänud parkimiskoha, mille mõlemal naaberkohal on autod pargitud ratas joonel. Teine Aygo vs Boxster võit on lamavad politseinikud. Boxter on madal ja kallis, seetõttu tuleb ikka hoog tõesti maha võtta, Aygost on suva. Kolmas võit on suhteliselt harvad olukorrad ummikutes, kus Aygoga mahub läbi kahe auto vahelt kust Boxsteriga läbi mahtumiseks peab järgmist fooritsüklit ootama. Ja siis neljas eelis on see, et Aygoga ei pea katust ära võtma ja tagasi panema, paarkend sekki iga ilusa ilmaga tehtud sõidu pealt jälle võidetud ;-)
Ainus Boxteri eelis on siis maanteesõidul möödasõidu sooritamine. Seda on Aygo väga nõrga mootoriga tõesti ebamugav teha. Aga kui me nüüd teeme statistikat kõikide Eesti inimeste autos veedetud aja kohta, siis ma olen kindel, et linnas veedetud aeg ületab kordades maanteedel viibimise nii et kokkuvõttes võib deklareerida, et "Aygo on kiirem kui Boxster" -
"Henno Viires"
kui juba Euro NCAP jutuks tuli, siis selle andmetel on suured autod jalakäijatele ohutumad
Jah, sest suurem kapott ning suurem vaba ruum selle all võimaldavad maandumise "pehmemaks" teha, muidugi juhul, kui see inseneridele eesmärgiks seatakse. Anoh miskipärast reklaamiosakonnad pole olnud väga varmad seda fakti välja kuulutama, stiilis "Uuenenud Porsche Cayenne. Viiesuunaline istmesoojendus ja kõik ette jäänud jalakäijad jäävad ellu." -
"jesper"
"Henno Viires"
kui juba Euro NCAP jutuks tuli, siis selle andmetel on suured autod jalakäijatele ohutumad
Jah, sest suurem kapott ning suurem vaba ruum selle all võimaldavad maandumise "pehmemaks" teha, muidugi juhul, kui see inseneridele eesmärgiks seatakse. Anoh miskipärast reklaamiosakonnad pole olnud väga varmad seda fakti välja kuulutama, stiilis "Uuenenud Porsche Cayenne. Viiesuunaline istmesoojendus ja kõik ette jäänud jalakäijad jäävad ellu."
Volvo V40: Pedestrian Airbag Technology
Selline naljakas mõte tõesti eelnevatele postitajatele, et võibolla on võimalik ise turvaliselt liigelda ja jalakäijaid ellu jätta ilma tanki seotamata -
"raulir"
"antsukene"
"raulir"
Kõige suurem asi, mille Aygosse olen mahutanud oli 200l veetünn. Probleemiks polegi nii palju salongi suurus, kui luugi-uste mõõtmed.
Ehh, paki nüüd oma ai-gõusse mees-188, naine-178, poeg 198, tütar 180, mitte kilo, vaid sentimeetrit. KMI kõigil 20 % piires ja vähem.
Mul just selliseid inimesed vaja igapäevaselt vahelduvas konfiguratsioonis vedada. Mõnikord ka paarisaja kilomeetri kaupa, lisades paar suuremat sorti kotti ja muud kola, vahelduvates ilmaoludes ja mitte surmväsinuna kohale jõudes.
Ai-gõust saab kiiresti nõu-go....
Igaühele oma. Ma olen küll paar cm lühem, aga esiistmetel jääb ruumi ülegi. Ilmselt sobiks ka 198 cm puhul, vähemalt reviewde andmetel.
Paarsada km ja ilmaolud ja teeolud pole probleemiks olnud.
Ma olen nõus, et Aygo (&co) sobib maksimum 2-le täiskasvanule ja 2-le kuni keskmises koolieas lapsele. Kuigi teie pere ilmselt sihtrühma ei kuulu (samas topiks ka need inimesed sinna ära), siis kuuluvad üksikud inimesed, perre teise auto vajajad, noored paarid ja pered väikeste lastega, vanemad pered peale laste lahkumist, kodu- ja muid visiite tegevad spetsialistid jpt.
Jutt on sellest, et sageli antakse palju rumalaid soovitusi oma autot üle dimensioneerida, umbmäärase põhjendusega - "aga siis on hea külmkappi vedada".
Huvitav, miks ma oma algupärast postitust ei näe? Kustutatud?
Esi-istmel võib ruumi ju ülegi jääda, ainult tahaistmele saad sel juhul jalutud liliputid paigutada.
Me käisime just hiljuti uut ostmas ja ükski väiksem kui Octavia ei kvalifitseerunud. Puhtfüüsiliselt ei mahtunud ära. Octavia jäi siiski poodi, ei olnud piisavalt huvitav. Aga suuruse poolest minimaalne mis oleks sobinud. -
panid endale bloki peale?
-
Kui keegi ütleb "pereauto", siis sellise sõiduki küpsuseksam on minu jaoks see, kas lapsevanker mahub pakiruumi või ei. Külmikuid ei ole iga päev vaja vedada, aga vankreid ja kärusid päris mitu aastat, kui peres on rohkem kui üks laps.
Sedaanid on selle kriteeriumi järgi enamasti out. Aygost pole mõtet rääkima hakatagi. -
"Draax"
Kui keegi ütleb "pereauto", siis sellise sõiduki küpsuseksam on minu jaoks see, kas lapsevanker mahub pakiruumi või ei. Külmikuid ei ole iga päev vaja vedada, aga vankreid ja kärusid päris mitu aastat, kui peres on rohkem kui üks laps.
Sedaanid on selle kriteeriumi järgi enamasti out. Aygost pole mõtet rääkima hakatagi.
Täpselt nii. Sealt edasi saab oluliseks, kas vankri kõrvale mahub veel väike jalgratas või kelk ära + mõni riidekott. Ja juba olemegi SUV pärusmaal. Pole asi kuidagi seotud eputamise või tillipikendusega, vaid puhtalt praktilisusega. -
"ivoalaska"
Sealt edasi saab oluliseks, kas vankri kõrvale mahub veel väike jalgratas või kelk ära + mõni riidekott. Ja juba olemegi SUV pärusmaal. Pole asi kuidagi seotud eputamise või tillipikendusega, vaid puhtalt praktilisusega.
Olles pereinimene, siis vankri mure on tõepoolest väga aktuaalne, kuid mahutada sinna veel suusad, jalgratas või kelk, siis võibolla pole sa kursis, aga turul eksisteerivad täiesti sellised tooted nagu suusaboks ning erinevad jalgratta hoidjad ning kellel külmkappi või suuremaid asju vaja vedada, saab ka käru rentida või osta. Ühesõnaga saab ilma kaubaautot omamata päris hästi hakkama. Ma saan aru, miks on sportautoga päris mõnus vahel sõita, aga miks peaks keegi vabatahtlikult C-kategooria laadse sõidukiga linnas kruiisima, jääb pehmelt öeldes arusaamatuks. -
Nende vidinatega olen muidugi kursis aga see juba maitse asi. Isiklikult ei meeldi kui auto on nagu siiditee kaamel, millele kõik mõeldavad unnad ja panipaigad külge monteeritud. Meie peres veel iga suvi tekib vajadus käru maal vedada + talvel sitad teeolud, polegi nagu rohkem valikuid. Ütlen kohe ära, et kui lapsed kunagi suuremaks saavad, siis kolin igapäevasõidud mõne käredama sedaani peale üle.
-
"ivoalaska"
"Draax"
Kui keegi ütleb "pereauto", siis sellise sõiduki küpsuseksam on minu jaoks see, kas lapsevanker mahub pakiruumi või ei. Külmikuid ei ole iga päev vaja vedada, aga vankreid ja kärusid päris mitu aastat, kui peres on rohkem kui üks laps.
Sedaanid on selle kriteeriumi järgi enamasti out. Aygost pole mõtet rääkima hakatagi.
Täpselt nii. Sealt edasi saab oluliseks, kas vankri kõrvale mahub veel väike jalgratas või kelk ära + mõni riidekott. Ja juba olemegi SUV pärusmaal. Pole asi kuidagi seotud eputamise või tillipikendusega, vaid puhtalt praktilisusega.
Ärgem unustagem, et olemas on ka formaat nimega mahtuniversaal.
Kuni 7 istekohta, põrandasse klapitavad ja/või eemaldatavad istmed võimaldavad vedada peaaegu kõike ja kõiki ja kui salongiruumist ikkagi puudu jääb, saab külge kruvida needsamad suusaboksid ja rattaraamid. Been there, done that. -
"Sekeldaja"
"ivoalaska"
"Draax"
Kui keegi ütleb "pereauto", siis sellise sõiduki küpsuseksam on minu jaoks see, kas lapsevanker mahub pakiruumi või ei. Külmikuid ei ole iga päev vaja vedada, aga vankreid ja kärusid päris mitu aastat, kui peres on rohkem kui üks laps.
Sedaanid on selle kriteeriumi järgi enamasti out. Aygost pole mõtet rääkima hakatagi.
Täpselt nii. Sealt edasi saab oluliseks, kas vankri kõrvale mahub veel väike jalgratas või kelk ära + mõni riidekott. Ja juba olemegi SUV pärusmaal. Pole asi kuidagi seotud eputamise või tillipikendusega, vaid puhtalt praktilisusega.
Ärgem unustagem, et olemas on ka formaat nimega mahtuniversaal.
Kuni 7 istekohta, põrandasse klapitavad ja/või eemaldatavad istmed võimaldavad vedada peaaegu kõike ja kõiki ja kui salongiruumist ikkagi puudu jääb, saab külge kruvida needsamad suusaboksid ja rattaraamid. Been there, done that.
Kui mahtuniversaalide maailma süveneda, siis ühe kriteeriumina enam-vähem sõiduautoliku isteasendi (mitte kaubikujuhi) rakendamine taandab võimaluste hulga umbes 2 peale. Selgelt tulevad esile Chrysler’i korporatsiooni toodangu esindajad. Kasutuskogemus on suurepärane, aga elu saab olema huvitav.
Olen seda oma kolme lapse isast venna näitel viimase paari aasta jooksul õige lähedalt näinud. Loomulikult olen kõnealust sõidukit ka ise laenanud, kui on olnud tarvis midagi suuremat vedada või näiteks kuue-seitsmekesi teise Eesti otsa mingile üritusele minna. Sealt on tulnud teadmine, et samasse olukorda sattudes võiks minu valik olla pigem maastur. -
"kangelaspioneer"
Kui mahtuniversaalide maailma süveneda, siis ühe kriteeriumina enam-vähem sõiduautoliku isteasendi (mitte kaubikujuhi) rakendamine taandab võimaluste hulga umbes 2 peale. Selgelt tulevad esile Chrysler’i korporatsiooni toodangu esindajad. Kasutuskogemus on suurepärane, aga elu saab olema huvitav.
Maitse asi ilmselt, minule mahtuniversaalide vaikimisi pakutav isteasend (põmst jaluta autosse sisse kummardamata või pikali heitmata) sobib ja meeldib väga hästi. Chrysler eristub tõesti selgelt, aga omal ajal praktilistel põhjustel (4 jõnglast, kolimised, peresõidud jms) esimest mahtuniversaali soetades langes valik pärast pikka kaalumist (tagantjärele õnneks) Toyota Previa peale.
Ja kui täna autoturul (keskmisest suurema) pere isa pilguga ringi vaadata, tuleb õnne tänada, et suure pere vajaduse periood suure auto järele langes aega, kus selliseid autosid veel tehti. Tänapäeva ikaldusest kirjutas aasta tagasi kokkuvõtvalt Sulev Vedler:
Autoost kui ajukepp: Eesti poodides on valik lai, kuni ei taha osta masinat, mis meeldib
Kurtsin oma muret kolleeg Toomas Vabamäele, kes koostas varem meie autokülgi ja on autoteemadega kursis. Toomas ütles, et jah, autofirmad toodavad tänapäeval mahtuniversaale vähe. Automüüjad väidavad, et rahvas eelistab nüüd linnamaastureid.
Ma olen ringi sõitnud Nissan Qashqaiga ja tal polnud midagi häda. Ega ka Honda CR-V-l. Aga Porsche Cayenne meenutas olekult veoautot.
Kuid milleks minusugusele linnainimesele maastur?
Kui ma maasturite tehnilisi andmeid vaatasin, selgus, et nende pakiruumid on ootamatult väikesed.
Sellised mudelid, millel on suur pakiruum, on aga suured ja kõrged ning neelavad kütust rohkem kui meie armas C-Max.
Ja nad on ka palju kallimad – mina aga pole selline tegelane, kes soovib autole rohkelt kulutada (kuigi pangast saadeti juba liisingupakkumine, mille eest saaksin isegi osta odavama tuttuue Porsche, kasutatutest rääkimata).
Mahukas pakiruum on ka universaalkerega autodel, aga nood kipuvad sel juhul olema päris pikad. See on paraku puudus olukorras, kus parkimiskohti on üha vähem ja needki jäävad kitsaks.
Pluss veel see, et paljudel markidel-mudelitel puudub esiklaasisoojendus, mis meie kliimas peaks olema iseenesest mõistetav.
Ja nii mina kui mu naine soovime miskipärast käigukangi sikutada, mitte automaatset käiguvahetust – see ahendab valikut veelgi.
Mõnel firmal pole isegi manuaalkäigukastiga autot proovisõiduks anda.
Mõned autod on lihtsalt koledad, meenutades välimuselt mänguasju. -
...oO( Kui suur see lapsevanker 198 cm lapse jaoks peab küll olema ...)
Point on ikkagi selles, et "aga äkki peab külmkappi vedama" ei ole pädev argument. Lapsevanker on, aga millegipärast rõhutakse just külmkapile ja pesumasinale.
Laps või mitu on püsivam olukord ja auto on ju vahetatav või on võimalik osta lisaks suurem auto. -
Kellele ema, kellele tütar vaidlus:)
Minu arvates, peaks igaüks sõitma just sellise autoga mis kangesti ENDALE meeldib ja mida lisaks ka omada jaksab :)
Korraliku autopedena ei ole auto mulle ainult tarbeese, pigem selline koht, kus on tore olla ja millega on ka kena liigelda ning ei pea olema mõõdistatud kord kahe aasta tagant ostetava külmakapi suuruses või ettevaatavalt selline, kuhu 3 last mahuks. -
"Draax"
Kui keegi ütleb "pereauto", siis sellise sõiduki küpsuseksam on minu jaoks see, kas lapsevanker mahub pakiruumi või ei. Külmikuid ei ole iga päev vaja vedada, aga vankreid ja kärusid päris mitu aastat, kui peres on rohkem kui üks laps.
Sedaanid on selle kriteeriumi järgi enamasti out. Aygost pole mõtet rääkima hakatagi.
See pole küpsuseksam mitte ainult sõidukile vaid ka sõidukiomanikule. Muide, ma ei ütleks, et neid mahtuniversaale-bussikutsikaid oleks linnapildis kuidagi vähemaks jäänud. Silma järgi tundub ikka üsna sama protsent. Kas tõesti enam ei tehta, nagu ülalpool väideti.