Volkswagen AG
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Volkswageni aktsia kõvasti langenud siin viimase 2 päevaga... Huvitav kas nüüd oleks aeg hakata ostma, sest selline firma peaks ikka tagasi jalgadele tagasi saama. Või mis targemad mehed oskavad rääkida?
-
Otsene mõju ettevõttele peaks piirduma määratava trahviga. Mainekahjust nii palju, et ilmselt seda aasta pärast enam ei mäletata. Tavaklienti jätab see CO2 näit üsna külmaks - palju hullem oleks olukord kui valetatud oleks võimsusnäitajate, kütusekulu vms. kohta või üritatud peita kvaliteedivigasid (kõige hullem kui probleem on ohutusega seotud). Aga mingi Co2? Meeh... mõned hipsterid müüvad selle uudise peale oma VW ehk maha, aga suures pildis on see non-issue.
Nii et pigem buy. -
Langus ei tähenda kindlasti kohest ostusignaali, vaid oluline on mõista mis seda langust põhjustas ning uurida ettevõtte tuleviku väljavaadet.
-
Draax, pole päris nõus.
Kuigi autoturgu reguleerivad öljardid reeglid, on ettevõtlus just sellisel tasandil mõnevõrra rohkemat kui pelgalt regulatsioonid. Nimetaks näiteks mõned osapooled, kellele on midagi lubatud ja kes ootavad vastuseid: tarnijad, aktsionärid, töötajad, kliendid, importöörid, pangad, diilerid ja nende tarnijad ja nende pangad, valitsusasutused, partnerid (kvaliteedi, uurimis ja teaduskeskused), järelvalve ja uurimisasutused, tugiorganisatsioonid ja ekspordiagentuurid jne jne.
Lisaks on olemas huvigrupid, kellel taolise uudise valguses on väga lihtne vastu töötada. -
Draax
Otsene mõju ettevõttele peaks piirduma määratava trahviga. Mainekahjust nii palju, et ilmselt seda aasta pärast enam ei mäletata. Tavaklienti jätab see CO2 näit üsna külmaks - palju hullem oleks olukord kui valetatud oleks võimsusnäitajate, kütusekulu vms. kohta või üritatud peita kvaliteedivigasid (kõige hullem kui probleem on ohutusega seotud). Aga mingi Co2? Meeh... mõned hipsterid müüvad selle uudise peale oma VW ehk maha, aga suures pildis on see non-issue.
Nii et pigem buy.
sisuliselt ongi valetatud võimsusnäitajate ja kütusekulu osas. lubatud heitgaasinõuete juures neid volkswageni toodang ei saavuta. -
Nii ja naa, VW brändis USAs masuudipresse kui "rohelist". Üleüldiselt ei ole USAs diisel sõiduautod väga levinud ja populaarsed, varem polnud bensiinijaamades isegi diisli tankimise võimalust, pidid rekkameeste vahele pressima. Ei tea kuidas nüüd lood on aga vaevalt, et oluliselt muutunud. VW USA äri saab sellest kõvasti pihta, iseküsimus, kuidas see kogu firmat pikas perspektiivis mõjutab. Hakatakse rohkem elektrivurre arendama...
Veel huvitav, kui googlis "clean diesel" otsida tuleb esimene vaste:
http://www.vw.com/features/clean-diesel/
Huvitav kuidas nad nüüd edaspidi masuudipresse brändivad? -
usd
sisuliselt ongi valetatud võimsusnäitajate ja kütusekulu osas. lubatud heitgaasinõuete juures neid volkswageni toodang ei saavuta.
Üks asi on trahv ära maksta, aga küss ongi pigem selles, kui palju siis tegelikult valetati, kui palju ületati lubatud norme ja kui palju maksab nende autode normidesse tagasi surumine ja kui suure võimsuskao ning kütusekulu tõusu arvelt see võimalikuks osutub. St kui efektiivne see mootor üldse suudab olla lubatud normide piires. Kas USA-s üldse saabki praeguseks peatatud dislade müüki taasalustada nende petumootoritega? Liiga palju lahtisi küsimusi, et siin täna mingit investeerimisotsust teha imo. Ja mitmed teised riigid alles alustavad sarnast uurimist. -
Draax
Tavaklienti jätab see CO2 näit üsna külmaks - palju hullem oleks olukord kui valetatud oleks võimsusnäitajate, kütusekulu vms. kohta
CO2 = kütusekulu ehk CO2 emissiooni järgi tuletatakse valemi järgi kütusekulu number -
Kui ma nüüd ei eksi, siis jutt ei käinud üldse mitte CO2 normide rikkumisest vaid nende mürgiste ühenditega susserdamisest, mis diisli põlemisel tekivad.
-
Ma kahtlen, et kütusekulu erinevus ei oleks enne välja tulnud. Sussedati ju alates 2009 aastast. Kindlasti on sellest ajast tehtud sõltumatuid teste ka liikuva autoga ja tähelepanelikumad oleks seda ammu märganud kui kasvõi 1-2 liitrit sajale etteantuga erinevus oleks.
-
Asi ei piirdunud vaid USA turuga, Aasias on ka uurimist alustatud. Nii et vara veel osta, skandaal alles areneb.
-
Kuidas VW tuvastas testimise ja lülitas mootori vastavale reziimile:
http://www.wired.com/2015/09/vw-fool-epa-couldnt-trick-chemistry/
How this happened is pretty neat. Michigan’s Stefanopolou says computer sensors monitored the steering column. Under normal driving conditions, the column oscillates as the driver negotiates turns. But during emissions testing, the wheels of the car move, but the steering wheel doesn’t. That seems to have have been the signal for the “defeat device” to turn the catalytic scrubber up to full power, allowing the car to pass the test. -
Täna on mitmed majad oma soovitusi langetamas
VW Is ‘Investor’s Nightmare,’ Cut to Hold, Deutsche Bank Says
* VW crisis offers uncertainty on all levels, 2015-17 earnings ests. reduced by up to 35%, says Deutsche Bank in note.
* Lowers rating to hold from buy, PT halved to EU130
* See EU5b legal fine, recall costs and pricing pressure on VW and Audi vehicles from reputational damage
* Impossible to now quantify further lawsuit costs, need for disposals or equity measures, mgmt changes
* VW has EU21b net cash at 1H, another EU3b coming from Suzuki sale, should be enough to maintain credit rating: Deutsche Bank
* NOTE: Cut to neutral vs buy at Natixis; preferred shares cut to neutral vs overweight at JPMorgan -
Enamus uudistes mis on ilmunud rõhutatakse siis korvamatud kahju usaldusele, mis on tekkinud tarbijate silmis ja mille taastamisele kulub kümneid miljardeid. Forbsis oli vist juttu isegi 11 miljoni auto asendamisest uutega. Samas on mitmes kohas juttu sellest, et antud tarkvara suurendas siis tavasõidul auto võimusust ja vähendas märgatavalt kütusekulu! Seda siis emissioonide suurendamise arvelt. Andke andeks, aga mina sellist autot tagasi ei annaks. Ei läheks isegi teenindusse ümber seadistama. Võimalik, et jutu levimisel tõuseb ka järelturul sellise auto hind. Tavainimesel (v.a. mõnel friigil) on see keskkonna värk nagunii poogen. Tulemus on tõenäoliselt see, et autod recallitakse sunniviisiliselt.
-
NOx heitmete number oli vist ainuke põhjus miks seda tehti.
On variant ka kõigile neile autodele järelpaigaldada heitgaasi scrubberid (a la laevadele) nagu rekkadel kõigil on, töötavad AdBlue e. uurea e. karbamiidi lahusega. Siis saab NOx numbri alla. -
opex, midagi järelpaigaldada ei ole vaja. Heitgaaside kinnipidamiseks on olemas katalüsaator, mis lihtsalt nii "targaks" tehtud, et töötab erineva võimsusega ja vastavalt vajadusele. Ise mäletan nii autokoolist kui ka praktilisest kogemusest väga hästi, et katalüsaator suurendab kütusekulu ja vähendab võimsust. Tema ainuke eesmärk ongi "keskkonnasõbralikkus"
-
Madala NOx-i jaoks vaja vist kas:
- https://en.wikipedia.org/wiki/NOx_adsorber, kallim, või
- selective catalytic reduction (SCR), mis vajab urea paaki ja pritsimist
VW ehitas vist petmis- lahenduse nii, et SCR töötas täiega testimise ajal aga tavaoludes mitte.
"in July 2015, CARB did some follow up testing and again the cars failed—the scrubber technology was present, but off most of the time." -
VOW3 siis hommikusest põhjast +18%. Ameerika mäed puhkavad :)
-
Ei ole küll ise analüüsinud kuid jäi silma artikkel, kus räägitakse, et VW probleem pole ainult praegu fookuses olev kardetav trahv pettuse pärast.
Langevad müüginumbrid USA-s ja Hiinas ning VW grupi brändide katted jaotuvad samuti ebaühtlaselt pigem kallimate markide kasuks.
Allikas http://www.economist.com/news/business-and-finance/21665452-18-billion-fine-not-carmakers-only-worry-why-volkswagens-share-price-has-fallen-so -
opex
Madala NOx-i jaoks vaja vist kas:
- https://en.wikipedia.org/wiki/NOx_adsorber, kallim, või
- selective catalytic reduction (SCR), mis vajab urea paaki ja pritsimist
VW ehitas vist petmis- lahenduse nii, et SCR töötas täiega testimise ajal aga tavaoludes mitte.
"in July 2015, CARB did some follow up testing and again the cars failed—the scrubber technology was present, but off most of the time."
Minu teada ei kasutata sõiduautodel Adbluel põhinevat heitmete vähendamist ja ka mitte katalüsaatoreid vaid siiski ainult kübemefiltreid, mis peavad kinni tahmaosakesed ja põletavad need seal ära.
See VW skandaal on veidi imelik, sest väga paljudes riikides tehnoülevaatusel ei ühendata OBD porti mitte mngeid seadmeid, pöörete kontrollimise sond ümber sissepritse juhtmete ja anduri lont sumpsi. Need autod oleks pidanud ammu mõõtesedmete skaalad punasesse ajama. -
Öeldi ju kuskil, et rooli mitteliikumine pani puhastaja tööle.
-
[quote=mx77]
Minu teada ei kasutata sõiduautodel Adbluel põhinevat heitmete vähendamist
Valesti tead. Kasutatakse küll. Aga asi pole nii lihtne. USAs testiti siiski 3 autot:
- BMW X5 diesel millel SCR ja urea injection, NOx oli alati rangete EPA normide piires
- VW Jetta 2.0 TDI ilma SCRita, VW väitis, et NOx EPA piirides (oli petmis-proge), tegelt 10- 40x üle lubatu, liikudes
- VW Passat 2.0 TDI millel SCR, millel oli ka petmis-proge ja NOx liikudes ikkagi 5-20x üle EPA NOx normi.
Saab järelpaigaldada SCRi nendele millel polnud ja siis vbl remappinguga NOx-i normidesse suruda hj hinnaga.
Kalkulatsioon min. $2500 per auto: http://www.thetruthaboutcars.com/2015/09/heres-might-cost-fix-vw-car/ -
opex
Saab järelpaigaldada SCRi nendele millel polnud ja siis vbl remappinguga NOx-i normidesse suruda hj hinnaga.
Kalkulatsioon min. $2500 per auto
Kas olemasolev SCR, mis käivitus ülevaatuse ajal, ei ole võimeline töötama lisaks ka sõidu ajal, kui see petutarkvara ringi teha? Või ei ole see piisavalt võimekas? Omaette teema on muidugi pahaste klientide kaebused, kes avastavad peale sund recalli, et mingi x kW on õhku haihtunud ja masin ei astu enam nii kepsakalt. -
Samas opexi viidatud lingil on asjalikud kommentaarid. Üldiselt ei jää VW-l muud üle, kui autod ümber ehitada, tagasi osta või uued asemele pakkuda. USA poolsed regulaatorid (EPA, DOJ, CARB vms) ei lase poolel miljonil autol edasi saastada.
-
kindsigo
Kas olemasolev SCR, mis käivitus ülevaatuse ajal, ei ole võimeline töötama lisaks ka sõidu ajal, kui see petutarkvara ringi teha? Või ei ole see piisavalt võimekas? Omaette teema on muidugi pahaste klientide kaebused, kes avastavad peale sund recalli, et mingi x kW on õhku haihtunud ja masin ei astu enam nii kepsakalt.
ma kujutan ette, et 2 liitrise diisliga põhja-ameerikas sõitmiseks ja selle eest välismaise auto preemiat tasudes peab olema tegu üsna lojaalse kliendiga. mitte ainult ei keeratud tuksi nüüd autode järelturuväärtus, vaid ka motiiv nende soetamiseks (keskkonnasõbralik, ökonoomne jms.) -
kindsigo
opex
Saab järelpaigaldada SCRi nendele millel polnud ja siis vbl remappinguga NOx-i normidesse suruda hj hinnaga.
Kalkulatsioon min. $2500 per auto
Kas olemasolev SCR, mis käivitus ülevaatuse ajal, ei ole võimeline töötama lisaks ka sõidu ajal, kui see petutarkvara ringi teha? Või ei ole see piisavalt võimekas? Omaette teema on muidugi pahaste klientide kaebused, kes avastavad peale sund recalli, et mingi x kW on õhku haihtunud ja masin ei astu enam nii kepsakalt.
Ei neil 2008 - 2014 Jettadel ei olnudki SCRi üldse, VW kuidagi suutis nii teha, et tänu salaprogele sätiti nii, et liikumatul testimisel oli kõik normipiires ka ilma SCRita (keegi ei tea kas hj arvelt või kuidas). Nüüd lõpuks miskid heatahtlikud USA diisliaktivistid mõtlesid liikuvat autot testida kaasaskantava seadmega ja NOx oli kümneid kordi üle EPA maksimumi ilma SCRita Jettadel ja natuke vähem aga ka kordi üle normi SCRiga Passatitel.
Niiet kõigile Jettadele võiks selle Passati SCRi peale aretada aga ikkagi peab võimsust või midagi vähendama, et NOx alla range EPA max. jääksid. Odavam äkki autod tagasi osta aga järelturgu neil enam pole. Eile oli juba 37 class action case'i alustatud. -
mx77
opex
Madala NOx-i jaoks vaja vist kas:
- https://en.wikipedia.org/wiki/NOx_adsorber, kallim, või
- selective catalytic reduction (SCR), mis vajab urea paaki ja pritsimist
VW ehitas vist petmis- lahenduse nii, et SCR töötas täiega testimise ajal aga tavaoludes mitte.
"in July 2015, CARB did some follow up testing and again the cars failed—the scrubber technology was present, but off most of the time."
Minu teada ei kasutata sõiduautodel Adbluel põhinevat heitmete vähendamist ja ka mitte katalüsaatoreid vaid siiski ainult kübemefiltreid, mis peavad kinni tahmaosakesed ja põletavad need seal ära.
See VW skandaal on veidi imelik, sest väga paljudes riikides tehnoülevaatusel ei ühendata OBD porti mitte mngeid seadmeid, pöörete kontrollimise sond ümber sissepritse juhtmete ja anduri lont sumpsi. Need autod oleks pidanud ammu mõõtesedmete skaalad punasesse ajama.
NOx ei mõõdeta meil siin ülevaatusel, mõõdetakse tahmaosakesi. -
ironman
http://www.transportenvironment.org/publications/vw%E2%80%99s-cheating-just-tip-iceberg
Ilmselt on tegelikult regulatsioonide kehtestajad ajanud autotootjad tupikusse ja kehtestanud normid, mis teeksid autodest kasutuskõlbamtud. Suht tobe, kui samal ajal Hiina saastab ilma valikuta. -
Kas keegi on näinud neid spec'e millele need heitgaasid peavad vastama. Spec'i ei saa nii üldsõnaliselt kirjutada, et heitgaasid peavad vastama igas asendis, iga ilmaga ja igal pool. Ei saa ju nõuda, et autosid testitaks näiteks vee all, kosmoses või -100C juures. Seega peaks siin cheatimiseks natuke mänguruumi olema. Ja võibolla kohtus see keiss üldse ei peagi.
-
Nüüd kuuldused ka BMW kohta.
-
Kes peale Volksu veel USAs suuremas koguses diisleid müüb? Kas teistel tootjatel ei tekkinud küsimusi kuidas VW enda autodel sellise võimsuse juures nii madalad (mürgiste) heitgaaside näitajad saab? Ma kahtlustan.. igast asju, tahaks kedagi shortida..
-
stefan
Nüüd kuuldused ka BMW kohta.
Vähemalt need aktivistid, kes juhuslikult VW pettuse otsa koperdasid aga X5 diislit samamoodi testisid ei heitnud BMW-le küll midagi ette, kõik oli nii nagu väidetud ja lubatud.
Nimekiri USAs saada olevatest diisel autodest: http://www.greencarreports.com/news/1065440_our-guide-to-every-2012-clean-diesel-car-on-sale-in-the-u-s/ -
-
"Haigus levib"
Volkswagen's luxury brand, Audi, said on Monday that 2.1 million of its cars globally have been affected by the emissions scandal that has engulfed the German car manufacturer.
http://www.cnbc.com/2015/09/28/vws-audi-division-says-21m-cars-affected-in-emissions-scandal.html -
Eks see Skoda tuleb takkajärgi. Samad jõuallikad ju.
-
Seatil kaa, kuigi mootori tähised ja tarkvarad on teinekord erinevad, siis "ülekavaldus" võis kõigil neljal laiatarbebrändil olla.
-
Bosch mis selle progejupi tegi, rõhutas VAG-le 2007 memos, et see on legaalne ainult katsetuste käigus ja tavakasutuses illegaalne. VW-le oleks urea süsteemi paigaldamine kõigile autodele maksnud max. 300 eur/auto aga keegi otsustas, et kavalam oleks säästa raha, kasutades seda Boschi süsteemi.
-
opex
Bosch mis selle progejupi tegi, rõhutas VAG-le 2007 memos, et see on legaalne ainult katsetuste käigus ja tavakasutuses illegaalne. VW-le oleks urea süsteemi paigaldamine kõigile autodele maksnud max. 300 eur/auto aga keegi otsustas, et kavalam oleks säästa raha, kasutades seda Boschi süsteemi.
allikas? -
"Bosch soll sogar schon 2007 vor der gesetzeswidrigen Verwendung der Technik zur Abgasnachbehandlung gewarnt haben. Die von Bosch gelieferte Software sei nur für Testzwecke vorgesehen gewesen, nicht für den normalen Fahrbetrieb, schrieb BILD am SONNTAG unter Berufung auf ein VW-internes Dokument, auf das die interne Revision gestoßen sei. In einem Brief habe Bosch dem Konzern mitgeteilt, dass der geplante Einsatz illegal sei."
http://www.bild.de/geld/wirtschaft/staatsanwalt/ermittelt-gegen-ex-vw-boss-winterkorn-42750712.bild.html
Selle urea süsteemi algselt paigaldamise mõju hinnale tuli ka kusagilt, vist oli DTelegraph. -
Kas keegi siin julgeb midagi prognoosida VW müügi kohta? Mida arvate näiteks Eesti septembri/oktoobri/järgmise aasta müüginumbrite kohta? Kas kõik lükkavad nüüd oma autoostud edasi, või kas midagi ei juhtu, või kas pakutakse soodustusi? Sama küsimus mul Saksamaa turu kohta.
-
Ma pole küll üheski VW salongis käinud, aga eelduste kohaselt ei tohiks hetkel seal enam ühtegi disla müügis olla, kõik on ära korjatud kuni probleemi lahendamiseni, ehk müük peaks kukkuma 50% üleilmselt.
-
Päris nii nüüd ka ei ole, et müük kukub 50% üleilmselt. Probleemid olid teatud tüüpi mootoritel (2,0l), mis olid Jettadel ja Tiguanidel.
-
Päris mitmetel uutel (2014 - ...) VAG grupi 2.0 TDI mootoritel (üldiselt võimsamatel versioonidel) juba SCR katalüsaator+AdBlue lahendus tehasest peal, mis just nimelt NOx ühendite eemaldamiseks välja mõeldud ongi. Tundub, et üks võimalik lahendus olekski kõigile uutele toodetavatele TDI-mootoriga autodele paigaldada SCR+AdBlue. Sellega saaks uute diislite müügilanguse riski minimeeritud.
Lisaks tuleks välja mõelda lahendus 2009-2014a toodetud TDI mootoritega autodele, tõenäoliselt mingi järelpaigaldatav puhastussüsteem. -
Nagu Möller auto lingi taga kirjas ongi kõik uued VWd juba Euro6 normidele vastavad ja seega urea pritsega.
-
See lause on väga kavalalt sõnastatud:
Möller:
Euroopa Liidus praegu saadaolevad Volkswagen Groupi uued EU 6 diiselmootoritega sõidukid vastavad juriidilistele nõuetele ja keskkonnaalastele standarditele.
Mitte kõik praegu saadaolevad VAG diiselmootoritega sõidukid ei vasta nõuetele, vaid kõik praegu saadaolevad EU 6 diiselmootoritega sõidukid vastavad nõuetele :) Müüakse siiski ka uusi autosid veel mitte-EU 6 mootoritega.
AdBlue lehekülg on VW kodulehelt ära koristatud, aga google'i puhvrist saab kätte detailsema kirjelduse süsteemi kohta:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:jO8drZ0D-gEJ:www.volkswagen.co.uk/technology/diesel/adblue+&cd=6&hl=et&ct=clnk&gl=us
Sealt muuhulgas esimene lause:To help protect our environment, some Volkswagen TDI models are now fitted with AdBlue® emissions control equipment which cleans exhaust gases helping cars to comply with the new EU6 exhaust emissions regulations.
-
Alates sept. kuust peavad kõik esmaregistreeritavad autod vastama euro6-le IMO.
http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/90816/euro-6-emissions-standards-what-do-they-mean-for-you