Ampler Bikes elektrijalgrattad - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Ampler Bikes elektrijalgrattad

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Ma otsustasin sügisel oma auto maha müüa ja selle asemele elektriratta osta. Tegingi automüügi plaani teoks ja hakkasin mõtlema, millist ratast osta. Mõtlesin tõsiselt Amplerile, aga ostsin ikkagi Cube Nature (u 2500 eurot). Esiteks sellepärast, et sellel saab aku maha võtta - nii et saan jätta ratta keldrisse ja viia aku tuppa laadima. Teiseks kestab aku kauem. Kolmandaks oli Cubel ka natuke rohkem võimu kui Ampleril. Neljandaks sain Cube kohe poest kätte. Seni olen väga rahul: kasutasin ratast ka talvel, v.a nende kõige suuremate külmadega. Aga Ampler on ka igati kihvt - ta on ikkagi päris kerge: 14 või 18 kg, sõltuvalt mudelist (nt minu Cube on ca 22 kg). Ja kui keldrit või garaaži pole (nagu Saksmaal tihtipeale), tulebki ratas tuppa kaasa võtta - sellisel juhul pole ka vähemalt laadimisega seoses kuigivõrd lugu sellest, et akut ei saa kaasa võtta. Ja Ampleri asemel ostsin Ampleri osakuid :)

    Kui aga tahta rattaliiklust arendada (ma loodan, et tahetakse), ei jäägi kahjuks midagi muud üle, kui autodelt ruumi ära võtta. Seda möönis minu arusaamise järgi n-ö mokaotsast täna hommikul raadios ka M. Kõlvart ja täitsa juhuslikult lugesin sellise sisuga artiklit just ka Süddeutsche Zeitungist: https://www.sueddeutsche.de/meinung/radverkehrsplan-scheuer-radwege-autos-kommentar-1.5277457
  • Ampler Bikes showroom Telliskivis avatud

    Oleme avanud Tallinnas elavas Telliskivi Loomelinnakus uue showroomi. Showroom toimib testikeskusena ja teeninduskeskusena kõigile meie Baltimaade ja Põhjamaade fännidele ja klientidele.
    Külasta meie uut showroomi, et testida kõiki meie e-ratta mudeleid, saada nõu meie e-ratta ekspertidelt või tuua oma Ampler ratas hooldusesse. Lisaks on uues lipulaeva poes väljapanekul mõned eelneva 7 aasta vanad Ampler Bike mudelid.
    Seoses kehtivate COVID-19 piirangutega on proovisõidud ja rattateenindused saadaval ainult kokkulepitud aegadel.
    Palun broneeri enda oma https://amplerbikes.com/en/showroom/tallinn kaudu
    ​Address: Telliskivi 60/2, 10412 Tallinn
    Lahtioleku ajad:
    T-R: 11-19
    L: 11-17
    P-E: suletud
  • Hetkel palgatakse juurde 14 inimest https://amplerbikes.com/en/jobs#offers
    S.h. uute Zürichi ja Amserdami showroomide managere.
    Tuleb huvitav teine poolaasta!
  • Torque-mootoriga elektrikas nüüd 1200 USD. Näeb suht OK välja ka juba.

    Lihtsalt näitab, kuhu hinnad on sektoris liikumas.

  • "siseinfo"
    Torque-mootoriga elektrikas nüüd 1200 USD. Näeb suht OK välja ka juba.


    Mnjahh.

    Ampleril de facto puudub sisukas konkurentsieelis võrreldes teiste tootjatega - toode pole patenditud; toode pole nii unikaalne või keeruline valmistada, et teised seda ei teeks või ei saaks või ei tahaks teha; toode pole spetsiifilise kasutusalaga ega samuti mitte "unustatud sektoris" kus saaks loota et lihtsalt suured tegijad vaatavad nishitoodangu tootjast mööda ja ei paku huvipuudusest tulenevalt konkurentsi.

    Valik viimase aasta kapitalitõstmisi erinevate e-bike tootjate ja ride sharing platvormide poolt:
    • 06.02.2019: Lime raises another $310 million, bringing its valuation to $2.4 billion. Confirming rumors that have been swirling for some time, on-demand electric scooter and bike startup Lime today announced that it has closed a $310 million series D financing round led by Andreessen Horowitz, Bain Capital Ventures, Fidelity Investments, GV, and IVP. It values the company at a whopping $2.4 billion — double the previous valuation of $1.1 billion. Existing investors Alphabet, Coatue, Fifth Wall, GGV Capital, Singapore’s GIC, and others participated, along with several new investors including GSV Capital, FJ Labs, Bling Capital, Europe’s GR Capital, and St. Augustine Partners.
    • 07.10.2019: TIER MOBILITY RAISES US$60 MILLION IN ITS SERIES B LED BY MUBADALA CAPITAL AND GOODWATER CAPITAL. TIER Mobility, the leading European provider of micro-mobility solutions, today announced a US$60 million Series B funding round led by Mubadala Capital and Goodwater Capital. The company also welcomes AXA Germany and Evli Growth Partners as new investors, in addition to further participation from all existing investors, including White Star Capital, Northzone, Speedinvest, Point9, Indico, Kibo Ventures, Market One Capital and selected business angels like Nico Rosberg.
    • 05.02.2020: Rad Power Bikes Closes $25 Million in Funding to Grow Direct to Consumer Electric Bike Business. Rad Power ® Bikes, a Seattle-based ebike brand, closed $25 million in funding led by Vulcan Capital and Durable Capital Partners LP.
    • 21.02.2020: TIER MOBILITY CONSOLIDATES LEADERSHIP POSITION BY EXTENDING SERIES B FUNDING TO $100M+. TIER Mobility, the leading European provider of micro-mobility solutions, has extended its Series B funding round to in excess of $100 million, with additional debt and equity funding being provided by RTP Global (Moscow/New York), Novator (London) and a leading US debt fund, supplementing the initial closing of $60 million led by Mubadala Capital in October 2019.
    • 13.05.2020: VanMoof attracts $13.5m investment from Balderton and SINBON. VanMoof, the Dutch e-bike meets tech scale-up, announced a total €12.5 million ($13.5 million) investment from one of Europe’s leading venture capital firms Balderton Capital and assembly partner SINBON Electronics.
    • 03.06.2020: VALOR CAPITAL AND REDPOINT EVENTURES LEAD A US$47M SERIES B IN TEMBICI. Tembici, a Brazilian micro-mobility platform focused on bikes, raised a US$47m Series B led by Valor Capital and Redpoint eventures, and with participation from IFC and Joá Investimentos. Tembici, the leader of micromobility in Latin America, is announcing a Series B funding round of $47 million (R$270 million) led by Valor Capital Group and Redpoint eventures. Additionally, International Finance Corporation (IFC), part of the World Bank Group, and Joá Investimentos participated in this investment round. The new funding marks IFC’s entry into the fast-growth micromobility market.
    • 23.07.2020: Cowboy raises €23 million in Series B funding to build the vehicle of the future. Cowboy, the leading manufacturer of the beautifully-designed, connected electric bike, today announces the completion of its Series B funding round, totaling €23M. Leading the round is Exor Seeds, the early stage investment arm of Exor, controlling shareholder of Ferrari and FCA, HCVC, and Isomer Capital, joined by Future Positive Capital and Index Ventures, each of whom are known to support entrepreneurship and impact innovation in Europe.
    • 24.08.2020: Bolt Bikes Raises US$11M to Supercharge E-bike Business and Rebrand to Zoomo. olt Bikes, the mobility startup, today announced it has completed a Series A capital raise of US$11 million to invest in expanding its operations in the United States and move into new categories globally. Along with the capital raise, the Australia-based startup is also announcing a rebrand with a new name, Zoomo, and a new logo. The Australian Clean Energy Finance Corporation (CEFC) led the capital raise with a US$5 million equity investment. Equity investment from Hana Ventures and existing investors Maniv Mobility and Contrarian Ventures, together with venture debt from OneVentures and Viola Credit, completed the capital raise.
    • 07.09.2020: HumanForest raises £1.8m and appoints Cabify Founder to its Board. HumanForest, London’s only free, shared electric bike, has raised £1.8 million from leaders of the mobility sector, including founders of the first profitable ride sharing App, Cabify.
    • 16.09.2020: VanMoof raises $40m to further capitalize on worldwide e-bike boom. VanMoof, the category-defining Dutch e-bike brand, today announced a $40 million investment from Norwest Venture Partners, Felix Capital and Balderton Capital. The funding brings VanMoof's total raised to $73 million and furthers the e-bike brand’s ultimate mission of getting the next billion on bikes.
    • 14.10.2020: Electric bike startup Ultraviolette plans to raise up to $75 mn. TVS Motor Company-backed electric motorcycle startup Ultraviolette Automotive plans to raise up to $75 million in the next 12-14 months, across series B and C rounds, three people aware of the plan told Mint. "The funds raised would be invested in getting the prototype bikes into production over the next three quarters, scale up operations, expand the team and also further invest in the R&D of in-house developed lithium ion battery technology," said one of the three, requesting anonymity.
    • 9.11.2020: Electric Scooter Maker Ather Energy Raises $35 Million in Series D Funding. Electric scooter manufacturer Ather Energy raised $35 million in its latest Series D funding round, led by Sachin Bansal’s $23 million investment. Hero MotoCorp has invested $12 million as a part of the funding round. In 2014, Flipkart co-founder Sachin Bansal was one of the first angel investors who invested $500,000 in Ather. In the last six years, including the latest funding, Bansal has invested $53 million in the e-mobility startup. In June 2020, Hero invested ₹840 million (~$11.25 million) in Ather Energy.
    • 10.11.2020: TIER RAISES $250 MILLION SERIES C FUNDING LED BY SOFTBANK VISION FUND 2 TO ACCELERATE GROWTH AFTER REACHING PROFITABILITY. TIER, the European micro-mobility leader, today announced the completion of a $250 million Series C funding round led by SoftBank Vision Fund 2. Existing investors including Mubadala Investment Company’s financial investment arm, Mubadala Capital, Northzone, Goodwater Capital, White Star Capital, Novator and RTP Global also participated in the round.
    • 26.11.2020: FuroSystems raises £750,000 to accelerate growth into the electric transport industry. FuroSystems, a British electric vehicle brand announces that it has successfully secured £750,000 in equity funding with support from Europe’s leading impact investment bank – ClearlySo, TSP Ventures and angel investors.
    • 08.01.2021: Amsterdam-based Swapfiets-investor backs a Dutch subscription service for electric inner-city delivery vehicles. Leusden-based Dockr operates with an aim to provide electric mobility options to SMEs who often fall short on capital to purchase a fleet of small means of transport. It provides subscriptions for cargo bikes and Light Electric Vehicles (LEVs) for businesses operating in inner cities. The company has raised €3M in a fresh round of funding from Dutch venture capital fund Ponooc.
    • 13.01.2021: Bleeper raises €600,000. Bleeper has recently raised €600,000 from investors as the company prepares to roll out electric bikes and escooters within their public schemes. Currently, Bleeper has a licence from Dublin City Council which allows for the operation of 1,000 bikes in the capital. Other bike operations include those within Fingal where Bleeper covers more than 60km2 as well as operating a pilot scheme within Dun Laoghaire-Rathdown.
    • 26.01.2021: Bertram Capital Announces Investment in Lectric eBikes. Bertram Capital ("Bertram") announced today that it has made an investment in Phoenix, AZ-based Lectric eBikes ("Lectric" or "Company"), a leading designer and direct-to-consumer retailer of electric bicycles and accessories.
    • 04.02.2021: Industry-Leading Rad Power Bikes Ushers in New Era for Mobility, Announces $150 Million Investment. Rad Power® Bikes, North America’s largest ebike brand, today announced a minority investment of $150 million from Counterpoint Global (Morgan Stanley), Fidelity Management & Research Company, The Rise Fund, the global impact investing platform managed by TPG, and funds and accounts advised by T. Rowe Price Associates, Inc. Existing investors Durable Capital Partners LP and Vulcan Capital also participated in the round.

    • 17.02.2021: SUPER73® Raises $20 Million in Funding From Volition Capital. SUPER73®, an American electric vehicle brand, based out of Orange County, California, announced today the close of a $20-million investment from Volition Capital, a Boston-based growth equity firm.
    • 01.03.2021: Lime doubles down on e-bikes with new hardware, investment & plans for expansion. Today we’re announcing a $50 million investment in e-bikes, including new and improved hardware and plans to expand service to an additional 25 cities this year. Our newest e-bike model will hit city streets this summer as we aim to expand our fleet globally.
    • 17.03.2021: BLive Raises $1 Mn Capital In Pre-Series A Round. Goa-based Electric Vehicle (EV) experience platform BLive, on Wednesday, announced the raise of $1 million, part of follow-on capital of pre-Series A round of funding. The funding which was a combination of debt and equity was led by LetsVenture, Mumbai Angels, JITO, and CreditWise Capital. The company had raised funds led by a strategic investment from DNA Networks in September 2019. Post-COVID, the company received funding from LetsVenture, Mumbai Angels, JITO, and CreditWise Capital.
    • 20.04.2021: Dott announces $85 million Series B led by Sofina. Dott, the European micromobility company, announces today the signing of an $85 million Series B funding round led by Sofina, a Belgium-based investment company listed on Euronext Brussels (ISIN BE0003717312) and a supportive partner of entrepreneurs and families managing growing companies, and co-led by Estari, a growth equity investor in European sustainability technology leaders. New and existing investors including EQT Ventures, Prosus Ventures, Aberdeen Standard Investments, Expon Capital, Felix Capital, FJ Labs, Invest-NL, McRock Capital, Quadia in partnership with Degroof Petercam and various angel investors are participating in the round.
    • 03.05.2021: Zoomo raises $12 million to expand e-bike subscription offerings. Zoomo, the Australian startup with a mission to electrify delivery fleets through e-bike subscriptions, announced a $12 million interim capital raise on Monday. Zoomo’s newest funding round, led by Australian VC AirTree, follows an $11 million Series A raised in August 2020, with support in both rounds from the Clean Energy Finance Corporation, Maniv Mobility and Contrarian Ventures. Withrop Square and Wisdom VC, mobility and clean tech-focused investors, also joined this round.


    Sadu miljoneid lendab turule paremalt peale sõidujagamisplatvormide poolt, sadu miljoneid lendab vasakult peale teiste e-bike tootjate poolt. Seal vahel on Ampler, kellel pole spetsiifilist ja püsivat konkurentsieelist.

    E-jalgrataste tootmise sektor on praegu tüüpilises uue toote arendamise tehnoloogia-entusiasmi tsüklis, kus mingi uus toode või klientide tarbimisharjumus on tekitanud uue, laieneva ja huvitava turu. Seda asuvad kapitaliseerima suur kogus erinevaid ettevõtjaid ja nende asutatud ettevõtteid, VC-sid ja nende toetatud team´e, meedia, riiklikud abi- ja toetusprogrammid, tarbijate entusiasm.

    Lõpp on üldiselt sama - mõni üksik suurem tegija jääb ellu turul, mis esmasest suurepärasest investeerimisteesist tuld saanud tehnoloogia-entusiasmist on ülekapitaliseeritud, üleinvesteeritud ja üle-haibitud. Ülejäänud suuremal või vähemal määral virelevad, osa ostetakse ära, osa läheb pankrotti kas üleinvesteerimise käigus tekkinud vigade või niisama konkurentsi tõttu.

    Kes võidab, seda on võimatu ennustada. Aga selge on see, et kui kõik need tootjad oma sadade miljonite suurused investeerimisprogrammid ja tehased käima tõmbavad, siis turg saab kvaliteetse ja mitte nii kvaliteetse toodanguga üle ujutatud.


    Ühisrahastusplatvormide kampaaniad:
    Cowboy convertible round @ Crowdcube. 726 200 EUR
    Delfast startup raised $ 3.4 million and launches development of electric bicycles in Ukraine. Delfast @ Fundable.
    • JUL 2020: MATE.BIKE @ Seedrs. 1 000 000 EUR
    • JUL 2020: eBikeLabs @ Wiseed. eBikeLabs has just launched a crowdfunding campaign.
    • NOV 2020: HumanForest @ Crowdcube. 1 000 000 GBP
    • DEC 2020: MOBY @ Spark Crowdfunding. 300 000 GBP. Electric bike start-up Moby raises €800,000. The Dublin-based company, which operates the ebike sharing scheme, initially had a fundraising target of €300,000. It raised €200,000 from professional investors, including Draper Esprit venture partner Brian Caulfield, Movidius co-founder Sean Mitchell, and the Halo Business Angel Network (Hban), and decided to open the round to the customers and the general public. Some 278 backers funded the company through Spark Crowdfunding.
    • MAI 2021: Zipp Mobility @ Spark Crowdfunding. 400 000 GBP

    IPO-d:
    • MAI 2021: Hello Inc becomes first Chinese bike rental firm to file for US IPO. Prospectus.
    • JAN 2021: EZGO completed its IPO and successfully listed on NASDAQ. Prospectus.

    Esimesed kuud pärast kauplemise avanemist eriti hästi läinud ei ole:

  • Ivar, ütle ausalt - sul on mingi masin, mis neid postitusi koostab? :)
  • momentum,

    Vaadates sinu toodud linkide kuupäevasid, siis oleks need väited ja järeldused samad ka aasta ja kaks tagasi. Ometigi on selle perioodi vältel jätkunud kiire kasv ja hetkel on nii Ampleri kui ka kogu rattamaailma probleemiks varuosade puudus, mitte tootmisvõimsuse üleküllus. Loomulikult see defitsiit ei ole igavene, vabas turumajanduses reeglina igavest defitsiiti ei eksisteeri.

    Küll aga ei näe ma selles tekstiseinas miskit, millest võiks teha sinu tehtud järeldusi (pigem tundub, et äkki oli sul enne järeldus ja siis tekkisid lingid sinna taha?). Ampleril on tegelikult väga hästi sihitud koduturud, kindel sihtgrupp ja töö selle sihtgrupi suunas. Seni miski ei ole viidanud probleemidele nõudluse poole peal. Lisaks sellele on Ampleri kasv olnud kasumlik, mis lõikab ära väga suure osa nendest riskidest, kui sinu sihtturg kasvab suurel kiirusel ja sinna üleinvesteeritakse.

    Päeva lõpuks loomulikult ei ole miski kindel ega garanteeritud aga serveerida seda, et Ampleril on kasvav turuosa aina kasvaval turul kuidagi halva asjana, on ka natuke arusaamatu. Seda hinnaargumenti on ka korduvalt juba arutatud aga kapitalismi ajalugu on näidanud, et mitte kõik ei osta Škodat või H&M-i, jääb turul ruumi ka teistele. Seejuures oleks minu hinnangul väikesest Eestist odavale massturule murdmine ilmselge hullumeelsus. Preemium-turule murdmine on heal päeval ehk lihtsameelsus aga mitte päris hullus :)
  • Ampleri mai käive ca poole väiksem aastatagusega võrreldes.

    Tarneajad 2-4 kuud, kuna juppe ei saa kätte. Ehk kui praegu ratas tellida, siis sisuliselt jääb eesti mõistes rattahooaeg vahele.

    Ampler ise arvab, et müük kukub tarne viivituse tõttu. Tõenäoliselt on neil õigus.
    Samas võib ka koroonast lähtuv rattatrend juba vaikselt lõppemas olla, kuid suures plaanis rohepööre muidugi jätkub.

    Kui sel aastal käibes olulist kasvu ei tule, siis mulle jääb pisut hämaraks, kuidas nad oma töötajate arvu kasvu ja uue tehase ehitust sellistes tingimustes rahastavad.
  • Arvestades, et kuni vähegi juppe jagus, siis ka see aasta käive yoy veel oluliselt kasvas. Seega probleem hetkel jätkuvalt pakkumise poole peale, mitte nõudluse poole peal. Seda aitab kindlasti ka uute showroomide avamised.

    Uue tehase ehituse osas kirjutati aprilli updates, et "we are looking for solutions on how to finance projects contributing to our continuous growth (new factory, new showrooms, product development, hiring etc) . There are several possible options on the table that we have started analyzing but which we will disclose when we have a final plan decided on."
  • Kapitali kaasamine ja/või võlakirjad. Ei midagi keerulist.
  • "Diamond Head"
    "pahurik"
    "jpedro"
    Jah, ilmus välja, kui uus postitus tehtud oli - seega kustutasin uue ära. Keegi teine mainis kord sama kogemust, midagi kusagil loksub veidi.

    "pahurik"

    Miks Ampler peaks lobistama, kui nad ei suuda niigi tellimusi täita?


    Mu eelistatud korstnaladuja ütles, et tal on käesolev tellimuste hooaeg täis, aga ka tema teab, et käesolevale hooajale järgnevad ka tulevased

    muidugi, aga Eesti turg ei ole piisav sellise hinnaklassi rataste jaoks, põhiturg on ikka rikkad Euroopa riigid. Rattateid ja muud tuleb muidugi arendada ja lobistada või alati, aga seda ei saa teha autode arvelt, kõik saavad koos eksisteerida, eriti meie kliimas.


    Tuleb aru saada, et Ampleri konkurent ei ole tavaratas vaid auto. Näiteks pere teine auto, mis kaugtöö tõttu tänava ääres seisab. Kliimaargument on juba väga kulunud. Ma ütlen, et käi korra Helsingis või Stockis kui koroona lubab ja saad aru, et autoliikluse osaline asendamine kergliiklusega annab mega efekti majandusele ja inimeste tervisele. Kui mind ei usu, lugege Kristjan Lepikult: https://laseronline.ee/linnaruum/votame-tanavad-autodelt-inimestele-ja-aridele-tagasi/


    Punase tulega ei tohi teed ületada?! Tuleb välja, et transpordiameti arvates on see täiesti OK.
    Sponsored by:


  • "jpedro"


    Punase tulega ei tohi teed ületada?! Tuleb välja, et transpordiameti arvates on see täiesti OK.
    Sponsored by:




    Tuleb tõdeda et Tallinn on Helsingist 20...30 aastat maas. Mitte ainult ametnike, vaid ka elanike(lliklejate) mõtteviisilt. Kohe tulevad kindlasti järgmised postitused kus kirjeldatakse seda et Eesti kliimas pole võimalik jalgratastega ja jala aastaringselt liikuda ja kuidas kergliiklejad autosid takistavad (what proves my point in advance).
  • Tüüpiline. Üks selline ülekäigurada on juba aastaid Olümpia hotelli juures. Liivalaia tänava 6 sõidurada on vaja ühe fooritsükliga ületada (ohutussaart ei ole) ja see roheline põleb nii lühikest aega, et ma oma täiskasvanud terve mehe pika sammuga jõuan heal juhul viienda sõiduraja keskele.
    Mulle tundub, et päris paljudele Tallinna transpordiameti või kommunaalameti inimestele tuleks kasuks kui nad autost-kabientist rohkem väljas käiksid ja prooviks erinevates linnaosades ka päriselt jalakäija, jalgratturi, puudega inimese või lapsevankriga liikleja rollist liikumisvõimalusi hinnata.
  • "Draax"
    Tüüpiline. Üks selline ülekäigurada on juba aastaid Olümpia hotelli juures. Liivalaia tänava 6 sõidurada on vaja ühe fooritsükliga ületada (ohutussaart ei ole) ja see roheline põleb nii lühikest aega, et ma oma täiskasvanud terve mehe pika sammuga jõuan heal juhul viienda sõiduraja keskele.

    Artikli piltide järgi on siiski keskel ohutussaar ja kurtmine käib ilmselt terve tee ühe tsükliga ületamise võimatusest. Ka Mustamäel Magistrali keskuse juures on selline, kus erinevates suundades jalakäija lubavad tsüklid on nihkes. Ühte pidi saad "ühe hooga" üle, teistpidi mitte. Kui ülekäike on tihedalt, siis rohelist lainet mõlemas suunas kokku ajada võib päris keeruline olla.
  • Postimaja ristmiku juures peaks tegema katse
    Astuma vahetult enne rohelise lõppu teele ja siis diagonaalis normaalse tempoga üle
    Pakuks, et kuskil tee keskel olles hakkavad autod juba sõitma

    Ma saan nüüd ülatoodust nii aru, et mul on õigus tee ületus rahulikult lõpetada
    samas kahtlen väga, et ma ilma signaalideta ja kurjade pilkudeta ning ennast ohtu panemata sealt nii pääsen :)
  • "marker"
    "Draax"
    Tüüpiline. Üks selline ülekäigurada on juba aastaid Olümpia hotelli juures. Liivalaia tänava 6 sõidurada on vaja ühe fooritsükliga ületada (ohutussaart ei ole) ja see roheline põleb nii lühikest aega, et ma oma täiskasvanud terve mehe pika sammuga jõuan heal juhul viienda sõiduraja keskele.

    Artikli piltide järgi on siiski keskel ohutussaar ja kurtmine käib ilmselt terve tee ühe tsükliga ületamise võimatusest. Ka Mustamäel Magistrali keskuse juures on selline, kus erinevates suundades jalakäija lubavad tsüklid on nihkes. Ühte pidi saad "ühe hooga" üle, teistpidi mitte. Kui ülekäike on tihedalt, siis rohelist lainet mõlemas suunas kokku ajada võib päris keeruline olla.


    Artikkel räägib teisest kohast. Minu postituses oli viide sellele, et selliseid ristmikke ja foore on Tallinnas rohkem.
  • Balti jaama juures (jaama poolt vaadates trollipeatusest paremal) läheb kah päris kiireks - no saab rohelisega üle terve inimene, aga lõpupoole juba vilgub. Lisaks annab sageli pärast nupulevajutust üllatavalt kaua rohelist oodata, hakkad juba kahtlema, kas nupp töötab. Kusjuures autoliikluse takistamises pole küsimus - neid eriti palju pole, kannatamatud saavad punase tulega kiiremini üle tee ennast ohtu seadmata.
  • Midagi toimub:

    Trading has been suspended due to an upcoming announcement by the Company.


  • Tulemused on nõrgad ja seetõttu kaasab kapitali.

    Jun revenue 898.2k vs 1780k last year. (~-50% YOY)




    Tulemused on nõrgad:
    June sales results were low, lower than we had hoped, but I believe that this was also the low-point for us. We know why the results are as they are and it has been tough that we have not had the leverage to change them so far. Selling bikes with very long delivery times is hard and the loss of momentum in shipping bikes to customers has not helped, but we have to make most of the situation and focus on whats coming.
    We can be happy that we were able to hit new weekly records in assembly in June (not monthly because of the factory holiday) and things are looking much brighter in the near future. The assembly crew came back from holidays at the end of June and a week later greeted 10 new members to start building up the speed again with the aim to reach 300 bikes / week in August.

    As we have more than 1000 orders waiting for a bike, we could get the momentum up again by delivering those soon now. Having fresh Ampler owners raving about their new bike has always been one of the growth engines of Ampler. Also as the delivery times are getting shorter slowly now, we are turning up the heat in our marketing activities too.



    Kaasavad kapitali:
    As the results have been sub-par, our cash position has been getting worse faster than anticipated and we are running low on cash as we also have to already make deposits for components orders for the next season. We have already started talking to investors to raise a new round to support our growth alongside bank loans for the next period. We have been able to finance ourselves via loans from bank successfully in the recent years, but as the results and therefore banks willingness to loan bigger sums have gone down and capital need up, there is a significant cap there which we need to fill with raising a new round.

    The first priority would be to close the round in full privately from a small number of larger investors to have the matter settled as fast and efficiently as possible. We would like to give the possibility for existing investors to participate, but the speed of the round is the highest priority at the moment. As the round size will exceed 2.5 M €, we can not do this on Funderbeam in full without having an approved prospectus, but that would take us quite a major effort in both costs and time. We still might bring part of the round to Funderbeam to all investors, but this is not confirmed yet.

    The trading will be suspended for at least few weeks from now due to the fact that we will share material information with potential investors and therefore there will be an information gap between existing investors too. Next week there will also be shareholders meeting happening to approve our yearly financial report.


  • see on juba päris kõva kukkumine, kõik on oma arvutused teinud DCF peale ja mis tulemus on kui -50% sisse lüüa?
  • Esmapilgul ei lugenud kogu momentumi postitatud teksti läbi aga väikeinvestori jaoks on küll asjad halvad, kui kaasatakse raha nii, et nemad osaleda ei saa. Aktsiate lahjendamine ei ole just kõigile meelt mööda. Selles osas soovitaks küll kaasata võimalikult palju huvigruppe, muidu jääb paljudele mõru maik suhu. Muidugi oleneb ka mis hinnatasemelt saab olema sisenemine. Kuid hetkel olevat hinda või kõrgemat on veidi optimistlik eeldada, vaadates viimaste kuude käibe tulemusi.
  • Tulemused on tegelikult ju see, mida aasta algul hoiatati. Kapitali kaasamise osas - üle 2,5 meuri avalikuselt kaasata eeldab prospekti. Samas kes tahab osaleda, saab kirjutada ja osa võtta (ilmselt küll min ticket). Samas on hea, et vahepeal professionaalsed turuosalised valuatsiooni verifitseerivad. Täna ei oska ennustada, mis see saab olema ja palju määrab ka juuli müügitempo. Võib olla 50 meuri, võib olla 100+ meuri, oleneb edasisest kasvust (eelduslikult nüüd tarneraskused selja taga).
  • Ampler ütleb, et olukord on paranemas. Kiik ütleb, et kolmas laine on tulekul. Kummal on õigus?
  • Ampler on koroonaviirusest nõudluse poole pealt võitnud, mitte kaotanud - paljud inimesed tahavad liigelda muul moel kui ühistranspordiga. Lõpuks väljendus see suur üleilmne rattanõudlus tarneprobleemides aga koroona uus laine kui selline nõudlust vähendamas küll ei ole.
  • No kui transport ei toimi ja piirid kinni, siis ju ka juppide defitsiit ja tarneaeg suurenevad. See ei ole mitte nõudluse, vaid pakkumise defitsiit.
  • Piirid on võib-olla kinni niisama reisijale aga transport on koguaeg toiminud.
  • "Vipu"
    Piirid on võib-olla kinni niisama reisijale aga transport on koguaeg toiminud.

    Kus kivi all sa elanud oled viimased aastad? Meeletu logistika probleem terves maailmas koroona tõttu, see pannud põntsu mitmetele sektoritele ja hindadele üldse.
  • EZGO Hiina e-bike:


    Poolaasta käive:
    Revenues were $9.6 million, an increase of 74.3%
    The e-bicycles sales segment engaged in online and offline sales of e-bicycles. The revenue of sales of e-bicycles increased to approximately $7.6 million, or approximately 126.7%, for the six months ended March 31, 2021
  • Kas oskad tausta ka natuke avada? Hiina asjadel võib olla sada põhjust, miks ta kukub ja puhtalt p/s pealt on EZGO ju väga soodne.
  • Hmm, aga tehku siis avalikkusele 2,5 milli pakkumine ja suurtele oma. Minu poolest ka võivad kaks eraldi pakkumist 2,5 milli teha avalikkusele. Oleks viisakas või ei?
  • Millal ampleriga jälle kaubelda võiks saada?
  • Näedsa, Telliskivis hipsteritele mingeid elektrirattaid müüv pood sai koroonapandeemia ajal riigilt lõdvalt 2,5 miljonit eurot laenu!

    Just Telliskivis, mitte mh ka Berliinis poodi omav ja varsti Euroopas oma rattapoodide võrku laiendav ettevõte ega ka parematel kuudel pea tuhatkond ratast müüv ja seega kuukäibeks mitu miljonit tegev Eesti edulugu, vaid just "Telliskivis elektrirattapoodi pidav ettevõtja". Olgem ausad, ilmsesti lurjus.




    Allikas
  • MES-ist enam ei saa ja väikeinvestorite raha ka ei sobinud. Siis vist juhtubki nii.
  • "jahe"
    Näedsa, Telliskivis hipsteritele mingeid elektrirattaid müüv pood sai koroonapandeemia ajal riigilt lõdvalt 2,5 miljonit eurot laenu!

    Just Telliskivis, mitte mh ka Berliinis poodi omav ja varsti Euroopas oma rattapoodide võrku laiendav ettevõte ega ka parematel kuudel pea tuhatkond ratast müüv ja seega kuukäibeks mitu miljonit tegev Eesti edulugu, vaid just "Telliskivis elektrirattapoodi pidav ettevõtja". Olgem ausad, ilmsesti lurjus.
    Allikas


    Mis seos on antud käitisel maaeluga?
  • Mis seos on antud käitisel maaeluga?


    Maamehed ajast aega võrridega tööl ja poes käinud.
  • "peeter82"
    "jahe"
    Näedsa, Telliskivis hipsteritele mingeid elektrirattaid müüv pood sai koroonapandeemia ajal riigilt lõdvalt 2,5 miljonit eurot laenu!

    Just Telliskivis, mitte mh ka Berliinis poodi omav ja varsti Euroopas oma rattapoodide võrku laiendav ettevõte ega ka parematel kuudel pea tuhatkond ratast müüv ja seega kuukäibeks mitu miljonit tegev Eesti edulugu, vaid just "Telliskivis elektrirattapoodi pidav ettevõtja". Olgem ausad, ilmsesti lurjus.
    Allikas


    Mis seos on antud käitisel maaeluga?

    Just seda oleks võinud ka ajakirjanik küsida ja pealkirjas kallutamata kajastada, mitte taandada Eesti mõistes suurt ettevõtet Telliskivis rattaid müüvaks poekeseks. Juhin tähelepanu, et lugu ilmus Ärilehes.
  • "ymeramees"


    Kas siit saab midagi välja lugeda? Ja kui saab, siis mida?
  • Käisin alustuseks mingist selle nädala veidrast saatest nähtud krüptofirmat ühes veidras keskkonnas vaatamas. Nende aktsiahind oli seal päris ilus, aga selles mõttes, et tgelikult kole.
    Siis mõtlesin, et vaatan teisi ka, aga Ampleril on investorite kaitseks halbadel aegadel kauplemine peatatud. Antud pilt oli soov näha, kas seal midagi veel toimub.
  • "momentum"
    "ymeramees"


    Kas siit saab midagi välja lugeda? Ja kui saab, siis mida?

    Seda, et FB on ettevõtete surnuaed. :). Madis Müür väitis seda kunagi Tallinna börsi kohta, kuigi nüüd on ise sinna tagasi jõudnud ja Arco Varat ostnud.
  • Vabandage võhiklikkust, aga kas peale kolme äraolnud Funderbeami crowdfundingu vooru polegi võimalik Amplerisse investeerida?
  • "Risto"
    Vabandage võhiklikkust, aga kas peale kolme äraolnud Funderbeami crowdfundingu vooru polegi võimalik Amplerisse investeerida?


    Kui sellised nimed õla alla panevad, siis milleks? Nii edasi läheb, siis pole fb-s enam võimalik varsti sellega kaubeldagi.
  • See poles esimene kord kui funderis sellised asjad juhtuvad ja Müür et al võivad seletada, et see ärile kasulik jne, aga paha maik jääb ikka suhu, kui su osalus pidevalt lahjeneb. Eks enda viga, peab arvestama nende riskidega, aga mitu kuud kauplemine peatatud ja siis selline asi. No ei ole meeldiv.
  • Milles probleem, ostke Amplerit järelturult kui avaneb.
  • Nikitheone, loe Ampleri updates põhjendusi ka. Pigem ju tegemist Eesti riigi poolsete otsustega väikeinvestori "kaitsmiseks", mille tulemusel väikeinvestorit lahjendatakse. Aga iseenesest õige soovitus jah, et tegu ikkagi peagi uuesti kaubeldava instrumendiga ja saab osalust suurendada järelturul.
  • "invictus"
    Nikitheone, loe Ampleri updates põhjendusi ka. Pigem ju tegemist Eesti riigi poolsete otsustega väikeinvestori "kaitsmiseks", mille tulemusel väikeinvestorit lahjendatakse. Aga iseenesest õige soovitus jah, et tegu ikkagi peagi uuesti kaubeldava instrumendiga ja saab osalust suurendada järelturul.


    Lugesin ja mõistan. Aga kaua Ampleriga pole saanud kaubelda? Ca 3 kuud ja väidetavalt veel paar nädalat. Selle ajaga oleks jõudnud mitu vooru teha.

    Ja muidugi saab osta järelturult, aga mõru maik jääb ikka. Sul Abecool ei jää?
  • "nikitheone"
    "invictus"
    Nikitheone, loe Ampleri updates põhjendusi ka. Pigem ju tegemist Eesti riigi poolsete otsustega väikeinvestori "kaitsmiseks", mille tulemusel väikeinvestorit lahjendatakse. Aga iseenesest õige soovitus jah, et tegu ikkagi peagi uuesti kaubeldava instrumendiga ja saab osalust suurendada järelturul.


    Lugesin ja mõistan. Aga kaua Ampleriga pole saanud kaubelda? Ca 3 kuud ja väidetavalt veel paar nädalat. Selle ajaga oleks jõudnud mitu vooru teha.

    Ja muidugi saab osta järelturult, aga mõru maik jääb ikka. Sul Abecool ei jää?


    Sinu jaoks oli toimunu praegu parim võimalik stsenaarium, aga sa virised. Kas sa ei ole suuteline või sa ei püüa aru saada sellest?

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon