Neste - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Neste

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Põhjanaabrite Neste teeb salamisi uhkeid tulemusi ajal kui enamike pilgud on pööratud pigem US&A turule või hoopis kaugemale perifeeriasse. Millegipärast pole see ettevõte siit läbi käinud kuigi on üsna helde olnud investoritele ja samas ka Eesti majanduses oluline tegija.
  • Kas keegi seda aktsiat pikemalt jälgib, selle aasta 3 tulemuste cut pakub head sisenemise kohta, nafta hind vaikselt rühib üles ja põhjast ka väike põrge juba toimunud. Sai kaks päeva liiga vara näpitud :( oleks veel soodamalt saanud.
  • Alles juunis tekkis väike huvi, ostsin enne tulemusi juulis ja müüsin nädal hiljem.
    Nädal tagasi võtsin veidi tagasi, varsti dividendid 0,6 eur. Vaatan seda foorumit siin:
    https://keskustelut.inderes.fi/t/neste-ilmastonmuutostaistelun-eturivissa/252/2519
  • Nagu natuke teemaga kurssi viinud, siis biokütused ja kvoodid madalad ja see tõmbab hetkel hinda alla, ega see lõputult nii ole, ka sisendmaterjalid pidid odavad olema, ala staff, millest seda toodetakse. Tõuseb palmiõli või kultuuride sisend mingi põua tõttu, rebib hinna taas üles. Lugesin ka peale tulemusi kõnet ja seal pigem olid analüütikud üllatunud, et tulemuste cut nägemuses ei tehtud, aga siis CEO nats imelik, oleks võinud ratsi mise õigel ajal ära teha, mitte eraldi teatega. Sellised hetke augud võivad head kohad olla, nagu on olnud laevanduses, gaasis ja päikeses, igalpool oma põhjus, aga kui kogu sektori tulevik ei ole tume, hea ostu koht- pakuks.
  • Mina olen Nestet suht-koht aktiivselt swinginud eelmise aasta kevadest. Produktiivselt. Long only, sisse-välja, alates €35 juurest praeguseni. See on mõnusalt maniakaal-depressiivne asi. Hetkel ka oman. Tulemusi vaatan, aga need ei ole mulle sisendiks. SAF marginaalide korduv alla revideerimine on mumst valdav põhjus, miks me tänaseks 7 aasta taguses ajas kaupleme (ühtlasi -75% ATH'dest 4 aastat tagasi).
  • Heki, aga kui räägitakse, et kütus peab minema puhtamaks, siis see SAF võiks ju ka tõusta, kui see Trump ei hakka ajama, et milleks seda üldse vaja jne.
    Muidugi kõik see on demagoogia, selleks et biokütus oleks puhas, ei tohiks põlde ka tava diislit kasutades harida ja transport võiks ka puhtalt päiksest toodetud vesinukust olla, muidu on puhas selles kütuses vaid nimi.
    Sees 18.45 pealt, mõni päev ennem downgrade.
  • 2017-2020 oli Neste "tulevik". Sinna tuli sisse igaüks ja tema vanaema, kelle rahal oli "sustainable" või "green" või "ESG" mandaat. 2021-praegu on selle raha aeglane lahkumine, sest see tulevik oli ära. Hetkel on ta tavaline refiner. Vbla tuleb kunagi tagasi aeg, kui SAF muutub oluliseks ja kõik jälle tormi jooksevad. Hetkel seda näha ei ole. Neste on hetkel pessimismi meri üksikute optimismilootsikutega.
  • Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.
  • "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

    kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?
  • "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.


    Hiina riiklikele stiimulite asemel tasub korra heita pilk:
    - Hiina rahavaarvu prognoosidele järgmiseks 10-50 aastaks: kas see kasvab või kahaneb ning milise tempoga?
    - Hiina rahvastikupuule: milline on töötajate ja pensionäride suhe praegu ja milline ka 10-50 aasta pärast?
    Peale seda võiks mõelda, kas nendest stiimulitest ikka on nii palju kasu, kui loodetakse. Juba praegu on Hiinas mitmeid "kummituslinnu" - huvitav, mis võiks olla selle põhjus? Kas võib olla, et lihtsalt pole piisavalt inimesi (tarbijaid)?
  • Kelle jaoks see AI kui rahvastik väheneb?
    Ei tasu liiga sügavale minna.
    Nafta majanduse hinna langedes osadel ei tasu tootmine ära, suletakse puurtorne, mõned puurijad taas pankrotis ja lõpuks kerkib hind taas. Ennem kui 30% reaalselt taasuval energial liiklus ei käi, on laual toetustega upitatud kavad- toetuste langusest on kukkunud ka elektrikate müük Euroopas.
  • "pahurik"
    "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

    kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?


    Saksamaal -69% võrreldes eelmise aastaga. Päris suur kolin või mis?
  • "Murzilka"
    "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.


    Hiina riiklikele stiimulite asemel tasub korra heita pilk:
    - Hiina rahavaarvu prognoosidele järgmiseks 10-50 aastaks: kas see kasvab või kahaneb ning milise tempoga?
    - Hiina rahvastikupuule: milline on töötajate ja pensionäride suhe praegu ja milline ka 10-50 aasta pärast?
    Peale seda võiks mõelda, kas nendest stiimulitest ikka on nii palju kasu, kui loodetakse. Juba praegu on Hiinas mitmeid "kummituslinnu" - huvitav, mis võiks olla selle põhjus? Kas võib olla, et lihtsalt pole piisavalt inimesi (tarbijaid)?


    ``Vaatame mis aasta pärast hind teeb`` ja siis``ahh, mis sa plärad 10-50 aasta pärast on pekk ``
  • "pbattery"
    "pahurik"
    "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

    kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?


    Saksamaal -69% võrreldes eelmise aastaga. Päris suur kolin või mis?

    tood lingi ka oma väitele? Poole aastaga oli vähenemine 16% tänu ostutoetuste kadumisele, kogu EL müük oli siiski kasvus isegi koos selle Saksamaa langusega.
  • - EU car sales are still around 18% lower than pre-pandemic levels in 2019
    - Year-to-date EU battery-electric sales volumes have dropped 8,4% in an already shrinking market
    - Year-to-date EU battery-electric market share has dropped from 13.9% last year to 12.6% this year
    - The diesel car market saw a decline of 26.4%, resulting in a 11.2% share of the market last August.


    Elektrikate müük kukub vähem kui tavaliste autode müük. Tarbija üldine ebakindlus tuleviku ees.
    Saksamaal toimub. Sakslased on hakanud Elon Muski põlgama ja sellel on tagajärjed. Ostutoetused kadusid ka ära jah. Ega koguaeg ei saagi tarbimist riiklikult toetada, vahepeal peab koomale tõmbama ja loomulikult kajastub see statistikas.

    Neste avas Pärnus oma teise EV laadija Eestis. Late to market. Soomest alustasid, nüüd siis siin ka kohal.
  • Soome turg paistab olevat paras raha surnuaed.
  • No vähemalt punnitavad oma rohelist poolt, täna maandus just ka selline meil:

    Revolutsiooniline diislikütus – kohe saadaval ja kasutusvalmis. Sobib kõigile diiselmootoritele.
    Proovige Neste MY taastuvtoorainest diislikütust, mis on kvaliteetne ja täiustatud järgmise põlvkonna diislikütus! Vähem saastavad kütusealternatiivid on transpordisektori tulevik ja meil on hea meel, et saame täna pakkuda Neste MY taastuvtoorainest diislikütust Neste klientidele.

    Homme pannakse lukku div nimekiri, et 0.6eur langus veel tulemas.
  • Ilmselt juhtub varsti sealkandis nagu ameerikas. Aktsionärid löövad juhtkonnale rusikaga pähe ja käsivad selle rohehulluse lõpetada.
    Aga kuna Sotsialistlikus Soomes on omanikuks valdavalt riik, siis ei pruugi see nii minna. Kahjuks ei oma oraakli oskusi.
  • "Lenzer"
    Kas täna polnud Ex-Divi?


    Jep, sul on õigus, IB näitas valesti. Tasub originaalist alati kontrollida.
  • "pahurik"
    "pbattery"
    "pahurik"
    "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

    kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?


    Saksamaal -69% võrreldes eelmise aastaga. Päris suur kolin või mis?

    tood lingi ka oma väitele? Poole aastaga oli vähenemine 16% tänu ostutoetuste kadumisele, kogu EL müük oli siiski kasvus isegi koos selle Saksamaa langusega.


    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-09-19/germany-s-slump-in-ev-sales-drags-on-europe-s-auto-market?embedded-checkout=true

  • "pbattery"
    "pahurik"
    "pbattery"
    "pahurik"
    "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

    kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?


    Saksamaal -69% võrreldes eelmise aastaga. Päris suur kolin või mis?

    tood lingi ka oma väitele? Poole aastaga oli vähenemine 16% tänu ostutoetuste kadumisele, kogu EL müük oli siiski kasvus isegi koos selle Saksamaa langusega.


    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-09-19/germany-s-slump-in-ev-sales-drags-on-europe-s-auto-market?embedded-checkout=true


    artiklis on juttu ju ühest kuust, mitte aastast.
  • 1. poolaasta data, BEV % alla yoy ja kogused alla, juunis näit. suurte riikide kukkumisi väiksemate riikide kasv vist ei korvanud.

  • "pahurik"
    "pbattery"
    "pahurik"
    "pbattery"
    "pahurik"
    "Visahing"
    Eks saame näha, kus see hind aasta pärast on, vaadates, mis toimub vahemere ääres ja mis vaja "ootamatuks" nafta ralliks, pole vast palju vaja. Lisaks Hiina oma stiiimulite, peaks ka oma majanduse uuesti käima saama.
    https://www.aripaev.ee/investor-toomas/2024/09/30/naftakarud-on-pullidele-tuult-alla-tegemas
    Mina seda jama ei usu, kuna elektriautode müük kukub kolinal, siis rahvas niipea ikkagi mustast kullast ei loobu.

    kus see elektriautode müük kolinal kukkunud on?


    Saksamaal -69% võrreldes eelmise aastaga. Päris suur kolin või mis?

    tood lingi ka oma väitele? Poole aastaga oli vähenemine 16% tänu ostutoetuste kadumisele, kogu EL müük oli siiski kasvus isegi koos selle Saksamaa langusega.


    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-09-19/germany-s-slump-in-ev-sales-drags-on-europe-s-auto-market?embedded-checkout=true


    artiklis on juttu ju ühest kuust, mitte aastast.



    See ei ole kolin, eks? Väike jõnksatus alla. Ja eelnevate kuude kahekohalised miinused on ka pinnavirvendus. Kus see kolinal kukkumine siin on?
  • Paistab,et hetkel mängib Neste fikseerimata mahu hinnad kenasti välja ja siit august võiks kena lendu oodata, alt paar korda juurde ka võtnud, keskmine tänase hinna juures, unustaks vaid panga paroolid ära:)
    https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2024/10/07/brenti-barreli-hind-huppas-tagasi-80-dollari-tasemele
  • Jälgin Nestet, aga plaanin praeguse Q tulemused ära oodata enne sisenemist. Potentsiaali on, eriti pidades silmas järgmise aasta kaheprotsendist taastuvkütuse kohustust Euroopa lennunduses. Praegu on lihtsalt auk, kus kõige bio rafineerimise marginaal madal. See aga töötab kahte pidi: ühest küljest keerab kasumlikkuse pekki, teisest küljest sõelub sektorist nõrgad käed välja.
    See nafta kerkimine 80 juurde on üsna ajutine nähtus, Iraani jama lihtsalt lõi hirmud üles, pluss seal on kõvasti ka shortide katmist. Kui Iisrael nende naftavälju ei pommita, läheb hind varsti tagasi 70 juurde ja alla selle. Kui nõudlust on vähe, siis on seda vähe, see on põhiline trend ja peaks varsti taas paistma hakkama.
    Nafta ei puhugi Neste puhul enam väga pilli, puhub taastuvkütuste kasutamise kohustus. Ja dumpivate hiinlaste Euroopa turul tolliga maksustamine, mis nüüd augustis ka toimus.
  • Mida see hiinlaste kottimine annab?
    Üks klient just rääkis, oli 10 päeva Hiinas, kuidas seal asjad käivad. Eestisse tuleb kaup X, hiinakat teavad euroopa hinda ja siis et müüa, maksab riik vahe kinni ja lisaks ka transpordi.
    Ehk kui Usa trükib raha võlakirjadega ja see okei, siis Hiina leiutis on sisult sama, aga paha. Pole mingi pingi fänn, aga kärelikult plekib riik ka selle tolli ja miskit ei muutu.
    Just lugesin Hiinas valmis ehitatud elamu ühikuid 47milj , samas aastas 8milj müüakse, omapärane riik, palju asju võib siin veel uppi lennata .
    Teemas hüpates, Saksamaa ja Taani vaheline vesiniku toru lükati 3a edasi huvi puudus. Kas rohepesu lõpp paistab, kui Saksamaa majanduse kõri ümber nöör?
  • Testib täna mõne aja uusi põhju...hind vist kuskil 2017 tasemel...
  • Kuulujutu tasemel, et Singapuri rafineerimistehas olla kinni. Nestelt endalt pole veel sellekohast teadet tulnud.

    Tundub pisut ülereageering juba sellelt tasemelt. Enam nagu pole enam negatiivseid uudiseid, mida sisse arvestada, nii et igatahes ennetasin Q3 tulemust ja ostsin natuke pensionikontole. Vbla olen optimist ja põhi on alles kuskil kümpa juures, eks siis võtab juurde ja keskmistab alla, nagu ikka kombeks ;)
  • Neste puhul tasub silmas pidada, et Porvoo jaama ümberehitusega muutub Neste pea täielikult regulatiivsest turust sõltuvaks, kuna kõik müüdavad tooted on põhim poliitiliselt loodud nõudlusega tooted. Nn renewable diisli turu solkisid Hiinlased ära, ujutades siinse turu "renewable diisliga" üle (väidetavalt pole keemiliselt võimalik vahet teha, kas on renewable diisel või mitte, hiinlased näitasid EU-le paberit, mis ütles, et OK, ja kaup tuli turule, ujutades turu üle). Teise Neste jaoks olulise SAF kütuse turg lükati ka sisuliselt uute võimsustega ülepakkumisse. Ehk Neste justkui betib sellele, et tuleviku kütused on kõik maksumaksja poolt subsideeritud. Triggeritena tasub jälgida kuidas EU käitub Hiina kütusega siinsel turul, kas pannakse mingeid tõkkeid. Ja mis mahus SAF (Sustainable Aviation Fuel) kütuse projekte sahtlisse lükatakse (mis on justkui toimumas) ja seeläbi nõudlus-pakkumist tervendatakse. Hetkel on kõik nende turud ülepakkumises ja sellest ka surve marginaalidele.

    *edit: typo
  • Nestelt tuli kinnitus: seadmerikke tõttu Sinagpuri rafineerimistehas kinni. Puudutab HVO (taimne diislikütus) tootmist, ei puuduta SAF (taastuvallikaist lennukikütus) tootmist.
  • Hea kommentaar Kaiuselt, aga puht märkuse korras, et julmalt lõikab see Hiinlased silma.
  • Neste Porvoos on tavalise nafta diislikütuseks rafineerimise liin endiselt tegutsev. Sel suvel oli tehas mõne aja kinni, aga see oli hooldus. Praegu toetab Porvoo naftatöötlemine Neste muid harusid, mille kohta sa õigesti ütlesid, et need on regulatiivsusest sõltuvad ning lähiaastatel seda kinni ei panda.

    Hiinast tuleva HVO maksustas EL augustis tollimaksuga, mis e-v võrdsustab siinse HVO ja Hiina HVO hinna. Hiina HVO juures on jama selles, et nad väidavad seal, et kasutavad ülejäänud köögirasva (mis on ELis koššer), aga tegelikult kasutavad Indoneesia palmirasva (mis ei ole ELis koššer) ning neil molekulidel ei tee tõesti eriti vahet. Igatahes on see mänguväljak nüüd vähe võrdsem.

    SAFi puhul algab järgmisest aastast ELis 2% kasutamise kohustus ja selle me täidame oma tootmisvõimsusega napilt ära ning suure osa sellest annab Neste Rotterdami rafineerimistehas. SAFi pole üldiselt mõtet toota eraldi, kasulik on pigem koostootmine HVOga ning kuna viimase marginaalid on olnud madalal, on palju projekte sahtlisse pandud. Nestel on nüüd selles kanalis pikalt vaba vett ees, et täie hooga purjetada.

    Lisaks paistab, et HVO ja taastuvkütuste toetuste turg tegi oma põhjad ära. HVO futid on vrd veebruari põhjadega noka üles keeranud ja D4 Rins ehk USA biokütuse tootja krediidi ühik on juba pea 50% veebruari põhjast tõusnud.
  • Neste aktsia hinna tehniline graafik on nii puhas, nii ilus, lihtsalt suurepärane näide aktsiast , mida mitte mingil tingimusel ei tohi osta. 04.12.2023 alanud langus on olnud pidurdamatu ja puhas ilma eriliste liikumisteta ülesse.
    Minul jäi mingist spekullist Neste aktsiaid näppu , nii et loll on ja jääb lolliks
  • "pahurik"
    Hea kommentaar Kaiuselt, aga puht märkuse korras, et julmalt lõikab see Hiinlased silma.


    parandasin ja lisasin märkuse juurde, et parandatud :)
  • "Schlagbaumm"
    Neste Porvoos on tavalise nafta diislikütuseks rafineerimise liin endiselt tegutsev. Sel suvel oli tehas mõne aja kinni, aga see oli hooldus. Praegu toetab Porvoo naftatöötlemine Neste muid harusid, mille kohta sa õigesti ütlesid, et need on regulatiivsusest sõltuvad ning lähiaastatel seda kinni ei panda.

    Hiinast tuleva HVO maksustas EL augustis tollimaksuga, mis e-v võrdsustab siinse HVO ja Hiina HVO hinna. Hiina HVO juures on jama selles, et nad väidavad seal, et kasutavad ülejäänud köögirasva (mis on ELis koššer), aga tegelikult kasutavad Indoneesia palmirasva (mis ei ole ELis koššer) ning neil molekulidel ei tee tõesti eriti vahet. Igatahes on see mänguväljak nüüd vähe võrdsem.

    SAFi puhul algab järgmisest aastast ELis 2% kasutamise kohustus ja selle me täidame oma tootmisvõimsusega napilt ära ning suure osa sellest annab Neste Rotterdami rafineerimistehas. SAFi pole üldiselt mõtet toota eraldi, kasulik on pigem koostootmine HVOga ning kuna viimase marginaalid on olnud madalal, on palju projekte sahtlisse pandud. Nestel on nüüd selles kanalis pikalt vaba vett ees, et täie hooga purjetada.

    Lisaks paistab, et HVO ja taastuvkütuste toetuste turg tegi oma põhjad ära. HVO futid on vrd veebruari põhjadega noka üles keeranud ja D4 Rins ehk USA biokütuse tootja krediidi ühik on juba pea 50% veebruari põhjast tõusnud.


    Hea kommentaar. Sakslased kahtlustasid, et tegu tavalise diisliga, lihtsalt "paber kannatab kõike".
  • Veidi jääb arusaamatuks, mis häda neil selle Porvoo ümberkorraldamisega on. EU on diislis lühike, ja neil on seal hea Nelsoni indeksiga tootmisjaam (Porvoo nn Nelsoni indeks on 12, ajal kui muud EU jaamad on 6-7), puhtalt majanduslikult tundub selle hoidmine sellisena nobrainer. Asendada enamvähem ennustatav rahavoog täielikult ebamäärasusega.

    Porvoo conversioni all pidasin seda silmas:
    https://www.neste.com/news/neste-s-crude-oil-refinery-in-finland-to-be-gradually-transformed-into-a-renewables-and-circular-solutions-refining-hub

  • Just ja tegelikult on pressikast näha, et neil suurt häda ei olegi, ümberkorraldamise lõpptähtaeg on lükatud kuskile 30ndate keskele, ehk kümne aasta taha. teevad seda sammhaaval ja iga samm vajab eraldi rahastamisotsust, mis tähendab et kui HVO ja SAFi äri on vaja ka paari aasta pärast püsti hoida, siis nad lihtsalt ei tee järgmist sammu. Ehk suht turvaline lähenemine: lõviosa chippe on taastuvkütustes, aga seni kuni chipid piisavat tagasi ei too, hoitakse vana diislikolonni ka veel püsti. vrd sellega et uued HVO ja SAF rafineerijad lähevad all-in
  • "Schlagbaumm"
    Just ja tegelikult on pressikast näha, et neil suurt häda ei olegi, ümberkorraldamise lõpptähtaeg on lükatud kuskile 30ndate keskele, ehk kümne aasta taha. teevad seda sammhaaval ja iga samm vajab eraldi rahastamisotsust, mis tähendab et kui HVO ja SAFi äri on vaja ka paari aasta pärast püsti hoida, siis nad lihtsalt ei tee järgmist sammu. Ehk suht turvaline lähenemine: lõviosa chippe on taastuvkütustes, aga seni kuni chipid piisavat tagasi ei too, hoitakse vana diislikolonni ka veel püsti. vrd sellega et uued HVO ja SAF rafineerijad lähevad all-in


    loodame..., kui uudis välja tuli, siis ehmatas ikka päris ära see all-in poliitiliselt loodud kunstlikule turule minek.
  • Korraldavad ümber, sest pole kellelegi peale enda tanklate eriti müüa, capacity utilisation on niru?
    Siin 10+ a. vana lugu sellest kuidas Neste kaotas pea monopoli Soomes, jutt seal segamini bensust ja kütustest, võib ka diisli kohta samahästi käia. See muidugi ajast enne putleri sõda kui tooraine biz oli teistsugune.
  • Paar aastat vana pilt HVO tootmisest, tea kas kõik tollal tulevikuasjad on käima läind, a konkurentsi paistab olevat.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon