Lufthansa
Log in or create an account to leave a comment
-
Saksa lennuhiid väärib eraldi teemat, lendab ka meie regioonis ja seetõttu rohkem silma all. Pole uudis, et lennundus on tervikuna läbimas aegade suurimat kriisi. 30% langus sektoris olnuks nohu, 9/11 oli praeguse kõrval jalutuskäik pargis. Vastavalt on käitunud ka aktsiakursid ning suuremast turgude taastumisest pole nad osa saanud- ja seda põhjusega. LHV kirjutas veidi ettevõttest siin: https://fp.lhv.ee/news/5540022. Siiski on ettevaatavalt väike glimmer of hope silmapiiril, lisaks suurtele riskidele. Lähemalt siin: https://finance.yahoo.com/news/lufthansa-plans-1-800-round-154835661.html. Muidugi seal asjaomaste jutus omajagu biased soovmõtlemist, kuid vaadates graafikuid, on ajalooliselt sellistest sündmustest siiski päris hea tootlus võimalik välja pigistada. Hetkel kauplemas P/B 0,36 peal.
-
https://arileht.delfi.ee/news/uudised/ryanair-vaidlustab-kohtu-kaudu-teistele-lennufirmadele-antud-riiklikke-abipakette?id=89877633
„Lufthansa käib ringi ja ahmib riigiabi kokku nagu purjus onu, kes joob pulmas kõikidest tühjadest pokaalidest. Nad lihtsalt ei saa sinna midagi parata,” märkis O’Leary intervjuus Bloombergile :P -
Mnjaa...ahvatlev, aga väga libe tee. Samas kui juba Buffet müüs kõik oma US airlinerid ära...veri on selles sektoris kindlasti tänavatel (ja see tähendab teadagi mida - hea võimalus vastuvoolu ujuda?- kuid kas seekord on kõik teisiti ja verd voolab varsti/sügisel veel?). Ja isegi kui praegu vaikselt avavad, siis paljudes riikides on 14 päeva karantiinõue pikalt veel (nt Norras kuni 20. augustini, 10 päeva küll) - mis tähendab, et välisturistid jäävad see hooaeg suuresti ära.
Ise ootan 2 kv tulemuste mõju ära, kuid eelkõige jälgiks mis viirusega järgmiste nädalatega saama hakkab. -
https://www.allgemeine-zeitung.de/ratgeber/reise/gesundheit-auf-reisen/eurowings-erweitert-mallorca-angebot-schon-im-mai_21675046
Artiklis öeldakse, et avatavatel liinidel esialgu turiste ei loodeta. Pigem lendavad ärireisijad, töölised ja kohalikud. See käib ka näiteks Hispaania, Itaalia ja Kreeka kuurortide kohta(Catania, Mallorca jt.). Juuni lõpuks oodatakse mahu taastumist kuni 1/3-ni pre-corona. Seni, kuni 2 nädalane karantiin jõus, midagi paremaks ei lähe. Küll aga tehakse võimude poolt erandeid karantiinist pääsemiseks teatud reisijagruppidele. -
Kiidan teemaalgatust, kuna ka ise jälgin Lufthansat ja fanaatikuna lennundussektorit üldisemalt.
Kui jätta kõrvale küsimus "Kas olen targem/oman rohkem infot kui WB?", millele vastus on ilmselge ei, siis ka sellele vaatamata pean lennundust praegu liiga riskantseks/ebamääraaseks.
Enda tunnetus - olen töö tõttu enne koroonat väga palju lennus olnud, kuid nüüdseks püsinud ca 2,5 kuud kodus ja töö on saanud tehtud. Samasugune seis on ka 80%il klientidest. Olles klientidega iganädalases suhtluses, siis väga selge muutus on tunda - isegi olukorra taastudes on oodata vähem reisimist, kas selle tõttu, et kardetakse nakatumist ja ettevõtte töörütmi katkemist või siis selle tõttu, et on aru saadud, et kuulge, me säästame kümneid ja teinekord sadu tuhandeid kui reisime vähem. Ehk non-essential business travel on see, mis vähemalt 5+aastaks kindlasti kaob.
(Välis)turism sel aastal ilmselt ei taastu, sest taaskord klientidega või ka sõpradega välismaal suheldes on selge joon - siseturism - kas siis hirmust viiruse või patriotismist ehk support local. Spekuleerides, et teine laine ei tule nii tugev või ei tule üldse, siis ilmselt esimesed välisturismi pääsukesed võivad EU siseselt lendama hakata järgmisel talvel/kevadel kui inimestel on corona juba mälus hägustumas. Aasia ja L-Ameerika reisid ei taastu ilmselt enne järgmise aasta lõppu.
Nüüd seda kõike konteksti pannes, siis mina ootaks suuremat konsolideerumist Euroopas. Igasugused 2-5 mln elanikuga riikide lennufirmad peaksid kaduma (stiilis Airbaltic, Finnair) ja riiklikele regionaalsed liinid (stiilis helsinki-kuopio) tuleks hoida töös riikliku tellimuse alusel.
SAS võiks tegelikult valitseda kogu põhjamaade+baltikumi turgu võibolla ka Poola, kuid ilmselt Finnairi one-world kuuluvus seostab neid pigem näiteks IAG-ga. LOT võibolla ülevõtmiseks liiga suur tükk, aga SASLOT koos võiks olla juba tugev kooslus.
AF-KLM võiks rahumeeli TAPi ja hispaanlased enda hõlma alla võtta ja sakslased itaallased ning kreeklased.
Jääkski Euroopasse 4 suuremat tegijat, sekka ka siis mõned low-costid stiilis ryanair, easyjet, wizzair.
Ühesõnaga, kuna tulevikus on väga palju ebamäärasust, siis olen ma Lufthansa (ja ka teiste minu watchlistis olevate lennufirmade nagu SAS, AF, FINNAIR, RYAN) suhtes pigem hetkel skeptiline. Ei oska Lufthansale ka mingi korralikku valuatsiooni anda, sest valemis on väga suur muutuja ehk reisijate arv. Võib olla 0,8x, aga piisab koroona uuest lainest ja on 0,05x. Samas kui keegi peaks kahe jalaga maa peal olema, siis need võiksid ju sakslased olla.
-
Graafik ilus ja täna ärkas unest, eks näis mis järgmine nädal toob (22september) . Kui elame üle siis big profit
-
Isikilik mulje, et FRA oli rahvast pilguni täis.
Lisaks see uudis:
https://www.err.ee/1608344897/usa-lubab-novembrist-riiki-vaktsineeritud-el-i-kodanikud -
"havoc"
Isikilik mulje, et FRA oli rahvast pilguni täis.
Lisaks see uudis:
https://www.err.ee/1608344897/usa-lubab-novembrist-riiki-vaktsineeritud-el-i-kodanikud
ilmset pole sa seal käinud, kui ta tegelikult ka rahvast täis oli.. -
22.09 on käes kas keegi saab märkida uusi aktsiaid
-
Kas saan aru ,et iga olemasoleva aktsia eest saan märkida 1 aktsia 3,58 ga. Kas keegi oskab õelda kas seda oleks võimalik ka lhv kaudu märkida või kust seda saaks teha
-
Oli endal sama küsimus. Uurisin Swedist. Kinnitati, et 24.09 tekib netipangas aktsiaid omanutel võimalus lisaemissioonis osaleda. Samuti lubati sel kuupäeval märkimisõigused kontole kanda.
Siin sama lugu nagu LHVga selles osas, et mõistlik on kas märkida või õigused müüa.
Xetra juba kaupleb uue hinnaga aktsiaga ja märkimisõigustega. Me siin kaugel Eestis peame veel märkimisega seonduva osas ootama. -
Jah, märkimissuhe on 1:1 hinnaga 3,58 EUR.
-
Kui kedagi huvitab, siis info siin:
https://investor-relations.lufthansagroup.com/fileadmin/pm/share-bonds/capital-increase/files.php -
LHV infotelefonist öeldi märkimise kohta, et oodatakse hetkel ise ka infot välismaaklerilt. Loodetavasti see nädal.
-
IB süsteemis on see otsus korporatiivsete sündmuste all.
-
"InvestorTom"
LHV infotelefonist öeldi märkimise kohta, et oodatakse hetkel ise ka infot välismaaklerilt. Loodetavasti see nädal.
Jah, LHV samuti eilsest nii märkimisõiguse müük ja märkimine võimalikud. -
LHV kliendid, kes omasid Lufthansa aktsiaid enne õiguste saamise ex päeva saavad osaleda sündmuses läbi internetipanga menüüpunkti "Raha kasvatamine" -> "Korporatiivsed sündmused".
Õigused on kaubeldavad sümboli LHAR all. -
Keegi teab, kuidas Swedis see käib?
-
andrus110
Nüüdseks peaks sul olema kontol märkimisõigus(ed)- Lufthansa sub right, mida saad osta- müüa turuhinnaga. Korporatiivsete sündmuste all on märkimised/ pakkumised. Seal saad oma märkimisõigusi kasutada uute aktsiate märkimiseks. Kui ei soovi märkida, müü need hiljemalt 30.09 maha, muidu aeguvad kasutuna. -
hetkel on LHAR turuhind 2.7x, kas see tähendab, et saab endale aktsiaid soetada alla märkimishinna, mis on 3.58?
-
2.7+3.58. Saad mõniteist senti odavamalt kui LHA praegune börsihind 6.44
-
tänud. kui kasutada lihtsalt oma märkimisõigust siis kas on tükk 3.58 või 3.58+turuhind?
-
"uukareda"
tänud. kui kasutada lihtsalt oma märkimisõigust siis kas on tükk 3.58 või 3.58+turuhind?
3,58 -
Homme siis Q3 tulemused. Pikalt radaril olnud kuid pole julgenud "nuga püüda" , miinusteks: covid ning piirangud, kütusehinnad, inflatsioon ning tööjõuprobleemid. Samas Frankfurt oli kuu tagasi rahvast täis, pilet üle ookeani ikka väga kirves, lennuk 90% täis - vaadates mida USA rendikate numbrid teevad, siis ei tahaks nagu maha ka jääda ... mõtteid seltsimehed?
-
"winston1984"
Homme siis Q3 tulemused. Pikalt radaril olnud kuid pole julgenud "nuga püüda" , miinusteks: covid ning piirangud, kütusehinnad, inflatsioon ning tööjõuprobleemid. Samas Frankfurt oli kuu tagasi rahvast täis, pilet üle ookeani ikka väga kirves, lennuk 90% täis - vaadates mida USA rendikate numbrid teevad, siis ei tahaks nagu maha ka jääda ... mõtteid seltsimehed?
tead ju küll, tahad miljonäriks saada, osta lennufirma. Aga enne pead muidugi miljardär olema. Kui näpud lennunduse jne poole sügelevad, siis miks mitte parem TUI? -
Loodetavasti on nüüd põhjas käidud ja nokk ilusti jälle üles. Mitu maja viimastel nädalatel hinnangut tõstnud, lisaks CEOlt ka positiivseid vihjeid. Usun pigem homme beat'i
-
Significant increase in new bookings - already back at 80 per cent of pre-crisis level - Third quarter Adjusted EBIT positive again for the first time since the beginning of the pandemic at 272 million euros, excluding restructuring costs - Record results again at Lufthansa Cargo – Adjusted EBIT at 301 million euros in the third quarter - Successful turnaround at Eurowings - operating result at 108 million euros in the third quarter - Transformation of the Group progressing in major steps - 2.5 billion euros in cost savings already implemented
-
Kui Eestist kuhugi sõita tahad sobivatel kuupäevadel, siis väga peale Lufthansa ja Airbalticu valikus pole. Aktsiaid ei oma kuigi vaatasin neid kunagi enne pandeemiat kui sattusin Frankfurdis olema ja Tallinna ülebuukitud lennule pakuti vabatahtlikele mahajääjatele raha, söögivautsereid ja ka ööbimist hotellis, et hommikusele lennule minna. Lugesin tripi foorumist, et klienditugi pakub väga erinevat infot piletite muutmise ja tühistamise kohta sõltuvalt päevast ja kelle otsa parasjagu satud, et ühtne info mida jagatakse on puudu. Loen, et hetkel lennud jälle täis, siis võiks ju lennundussektoril jumet olla.
-
Praegu küll lennud täis, samas eelmise aasta märtsi piletid endiselt teadmata kadunud.
-
Elagu rohepööre ja EU law!
Mina küll ei kavatse mingit süüd tunda oma lennureisi pärast, kui kunagi enam üldse lendama satungi.
The airline’s parent company, Lufthansa Group, confirmed that 18,000 flights had been flown empty, including 3,000 Brussels Airlines services.
EU rules require that airlines operate a certain percentage of scheduled flights to keep their slots at major airports.
https://www.airlive.net/lufthansa-group-confirmed-that-18000-flights-had-been-flown-empty-to-keep-airport-slots/ -
Viimasel ajal uudiseid, kuidas lennujaamad ülerahvastatud ja tundub, et rahvas massidena lendab.
Miks need lennufirmade aktsiad nõnda vinduvad? Finnair, Lufthansa.. pigem isegi langevas trendis. -
"uukareda"
Viimasel ajal uudiseid, kuidas lennujaamad ülerahvastatud ja tundub, et rahvas massidena lendab.
Miks need lennufirmade aktsiad nõnda vinduvad? Finnair, Lufthansa.. pigem isegi langevas trendis.
Kütusehinna surve? -
"Draax"
"uukareda"
Viimasel ajal uudiseid, kuidas lennujaamad ülerahvastatud ja tundub, et rahvas massidena lendab.
Miks need lennufirmade aktsiad nõnda vinduvad? Finnair, Lufthansa.. pigem isegi langevas trendis.
Kütusehinna surve?
Selge, kindlasti ka personali on puudu, toitu ei saa lennul pakkuda jne.
Pileti hind määratakse ikka vastavalt sisendite hinnale. Ei ütleks, et lendamine väga odav täna tundub v.a. Ryanairi dumpingud.
Vähemalt üks mõte ka parem, kui ei midagi.. -
"uukareda"
"Draax"
"uukareda"
Viimasel ajal uudiseid, kuidas lennujaamad ülerahvastatud ja tundub, et rahvas massidena lendab.
Miks need lennufirmade aktsiad nõnda vinduvad? Finnair, Lufthansa.. pigem isegi langevas trendis.
Kütusehinna surve?
Selge, kindlasti ka personali on puudu, toitu ei saa lennul pakkuda jne.
Pileti hind määratakse ikka vastavalt sisendite hinnale. Ei ütleks, et lendamine väga odav täna tundub v.a. Ryanairi dumpingud.
Vähemalt üks mõte ka parem, kui ei midagi..
Mistahes omakapitali ühe õiguse hinnas on isoleerituna hästi vähe informatsiooni. Luba ma aitan sind asjakohase informatsiooniga Lufthansa näitel: -
Suur osa reisijatest lahendab praegu oma vautšereid, mis kahe aasta jooksul kogunenud. Mul endal ka ootel.
See on praegu lennufirmadele puhas kulu. -
Jalka EM ja Olümpia, huvitav kui hästi need võiks lennufirmade suvisele käibele taganttuult anda?
-
Airlined on alati hea ja kindel investeering, nagu telekomid.
-
Nii on.