Jälle see sama TSM1T ja TAL1T.
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Tere head investeerimisõbrad!
Kuna see on minu esimene teema ning kommentaar, siis palun mõistliku suhtumist.
Olles investeerimisalal siiski alles "roheline", tekib siiski mõttevälgatusi mida tahaksin arutada ning jagada teadjamate inimestega.
Kõik me teame, et algaja investeerimishuvilisele pakuvad suurt huvi TSM1T ja TAL1T, niinimetatud rahva aktsiad.
Ka mina olin see kes valis needsamad aktsiad endale esimesteks, ning sai kõrvetada. Müünud veel pole, miinus tiksub ja ei midagi märkimisväärset, võrreldes investoritega, kellel mängus 100k + euri.
Nimelt on tekkinud küsimus, kus võib asuda antud ettevõtete keskmine põhi. Esimese kiire kukkumise nägime ära - Tallinna sadam seal 1,450 juures ja Tallink 0,620.
Praeguse hetke juures loksub Tallinna sadam 1,750 ning Tallink 0,715 juures.
Mõtteterad järgmised:
- Kriis enam siiski uudisena peale ei tule ja "uus" koroona laine pole kellegile üllatuseks. Tallink jätkab kindlasti kuni järgmise aasta sügiseni negatiivsete uudiste ja majandustulemustega.
- Teadus üritab meeletu kiirusega välja töötada vaktsiini, mis mingil hetkel ka kindlasti juhtub ja sellest peale hakkavad turud jälle kosuma. Erinevatest allikatest räägitakse võimalikust vaktsiinist juba aasta lõpuks.
- Tallinna sadam sai valmis Kuivastu - Virtsu vahelisel liinil ühe laeva, millel on täielikult hübriid lahendus. Testid käivad, süsteemi katsetatakse. Teooria kohaselt peaks antud lahendus vähendama kütusekulu 20% ning mis veel olulisem - hoolduskulud saadakse väiksemaks. Eduka tulemuse puhul ehitatakse tõenäoliselt ka teised alused ringi.
-Tallink ehitab uut laeva mis peaks valmima 2022 aasta alguseks. Kui kalendrit vaadata siis pole see nii kaugel enam midagi.
-Riik on investeerinud Reidi tee ehitusega reisiterminali arengusse ja uuendanud olemasolevaid reisiterminale. Avalikuse ees liikunud jutt, et Tallink kavatseb ehitada enda isikliku reisiterminali Linnahalli taha - ei taha uskuda ja arvan et tõenäoliselt seda ei ole ega tule. Riik on investeerinud suured summad ja peaks loll olema kui laseb oma reisiterminalide suurima kliendi käest ära.
-Riik andis kopsaka laenu Tallinkile - seega sügavalt kahtlen et Tallinkil kui ettevõttel lastakse karile sõita.
-Infortar finantseerib uue LNG punkerlaeva ehitamist, mille operaatoriks on Eesti Gaas. Laev hakkab toetama Läänemeres ja Soome lahes LNGd tarbivaid laevu. Arvake ära, kes tarbib Eestis LNGd, kui kütust, oma laevas?
Kokkuvõtteks arvan et aktsia väärtuste "keskmine" põhi on praegu saavutatud ja usun, et mõningaid kergeid tagasilööke on veel tulemas, aga edaspidi läheb asi vaikselt kuid kindlalt ülesmäge.
Kindlasti saab mõlemad ettevõtted pulkadeks võtta ning läbi ja lõhki seibideks analüüsida, kuid eelistan lähenemist, mis ei ole kirjutatud ainult numbritesse.
Jagage mõtteid! -
turu tootlus tuleb lootusest, st kuulujutud/plaanid arvestatakse juba ette hinda sisse.. fakti teostumine on pigem tasaarvestuse koht miinus preemia.. siis otsitakse uus idee mille täitumisele loota..
su analüüs kirjeldab kenasti, kelle tasku kasum läheb, kellele kulurisk jäetakse ja miks midagi tehakse..
ära ole selles pöhja asjas nii kindel.. ühendatud anumates ei saavuta vedelik samat taset, kui ühe anuma küljes teatud mehed pumba juures on.. vaata alati pilti nii suurelt kui vöimalik, siis tulevad kulud väiksemad -
kas TSM1T ei öelnud,et järgnevad dividendid tulevad mitte rohkem kui 70% kasumist.Kui kasum tuleb sel aastal väiksem ja dividendimäär ka madalam,siis on langus ehk põhjendatud.Ja tavaliselt teevad suuremad div. maksjad hinnapõhja sügisel,peale väljamakset pole kohe mõtet tormata ostma.Ajad pole muidugi tavalised,sel aastal ei tundu see reegel likviidsusest tulenevalt kehtima.
Q2 aruanne toob rohkem selgust.Kahju ei tee ka sektori etf-e jälgida,IGF nt.. -
Riski jah eriti pole, reward ka kesine. Pika aja peale (aastad?) liigud 0.706->1 ehk + 41,6%, divikat ei saa. Võimendus aitaks, aga siis ei saa võib-olla nimetatud aastaid rahulikult käte peal istuda. Mulle palun midagi olemuslikult särtsakamat : ) Palantiri IPO näiteks sobiks.