Börsipäev 17. mai
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Balti põhinimekirjas tehti teisipäeval 4237 tehingut ning käive oli 2,061 miljonit eurot, millest Tallinna börsi käive moodustas 1,375 miljonit eurot ja Vilniuse börsi käive 655 tuhat eurot. Tehinguid tehti vastavalt 3056 ja 1059.
Enimkaubeldud aktsiad olid:
Suurimad tõusjad ja langejad olid:
Uudised:
Baltic Horizon Fund BHF allkirjastas lepingu ECRE IV (Lux) S.a.r.l.-ga 100-protsendilise osaluse müügiks BH Duetto UAB-s, millele kuuluvad Duetto esimene ja teine büroohooned Leedus Vilniuses. Objektide müügihind on ligikaudu 37 miljonit eurot, mis on ligilähedane hoone viimasele hindamisele. Täpne müügihind arvutatakse tehingu lõpuleviimise kuupäeval, kuid müügihinda võidakse korrigeerida ka tehingu lõpuleviimise järgselt.
Täna:
Ekspress Grupp EEG1T dividendi ex-kuupäev
Sel nädalal:
18.05 Kauplemispüha (TLN, RIG, VLN)
19.05 Pro Kapital Grupp PKG1T I kvartali auditeerimata tulemused -
S&P 500 indeks suutis terve päeva hoida kerget miinust, kuid vajus viimastel minutitel sessiooni põhjadesse ja sulgus lõpuks 0,6% kaotusega. Lõpuminutite müügisurve vähendas ka Nasdaq 100 indeksi võidu vaid 0,1%-ni. Negatiivse reaktsiooni tingis esindajatekoja spiikri Kevin McCarthy kommentaar pärast president Joe Bideniga kohtumist, et USA valitsuse võlalimiidi tõstmise läbirääkimistes ollakse kokkuleppe saavutamisel endiselt veel kaugel, kuid see on siiski võimalik. Euroopas sulgus Stoxx 600 0,4% punases.
Saksamaa investorite ja analüütikute hinnang järgmise kuue kuu väljavaatele alanes mais 4,1 punktilt –10,7 punktile, osutudes nõrgemaks analüütikute prognoositud –5,0 ootusest ning saavutades madalaima taseme alates eelmise aasta detsembrist. Jooksva olukorra indeks nõrgenes 2,3 punkti võrra –34,8 punktile, mis oli parem oodatud –37,0 punktist. Saksamaa investorite ja analüütikute kindlustunde näitaja pole kõige parema prognoosivõimega, kuid viimased kolm kuud languses olnud ootuste indeks viitab siiski talvel majanduses aset leidnud võimalikule pöördepunktile ja praegu valitsevale negatiivsele trendile. Osaliselt võib selle taga olla intressimäärade tõus.
Ühendriikide jaemüük kasvas aprillis 0,4% võrreldes märtsiga, jäädes alla analüütikute oodatud 0,8%-le, kuid märtsi 1,0% langus korrigeeriti –0,7% peale. Autosid ja kütust arvestamata kasvas müük 0,7%, ületades 0,4% ootust, kuid seda negatiivsemaks revideeritud märtsi pealt (–0,3% asemel –0,5%). Kuna pärast jaanuari vajus jaemüük nii veebruaris kui ka märtsis langusesse, siis tekkis kartus, et tarbijad on majanduslanguse hirmus tõepoolest oma rahakotiraudasid koomale tõmbamas, kuid aprilli taastumine ilmestab, et ameeriklased on jätkuvalt valmis kulutama.
USA majade ehitajate kindlustunde indeks kerkis mais 5 punkti 50 punktile, ületades konsensuse 45punktist prognoosi ja saavutades kõrgeima taseme alates eelmise aasta juulist. Kuigi Föderaalreserv on tõstnud intressimäärasid, sunnib olemasolevate majade madal varu potentsiaalseid ostjaid vaatama uusehitiste suunas. Nõudluse teatavat paranemist näitas küsitluses ka langus nende vastajate osakaalus, kes langetasid ostjate meelitamiseks hinda ja pakkusid muid stiimuleid.
Aasia aktsiaturud liikusid öösel erinevalt: Nikkei kosus 0,8%, Kospi kerkis 0,6%, kuid Hang Seng langes 1,1% ja Shanghai Composite tuli 0,6% võrra allapoole. Brenti toornafta odavnes 0,6% 74,5 dollarile, Bitcoin kerkis 0,2% 27 005 dollarile ja Ethereum langes 0,1% 1820 dollarile. EUR/USD nõrgenes 0,1% 1,0857 dollarile ja unts kulda maksis 1989,3 dollarit (0,0%).
Majandusuudiste valik jääb täna tagasihoidlikuks kui esile võiks tõsta vaid Ühendriikides aprillis alustatud elamuehitused ning väljastatud ehitusload.
12.00 Euroala inflatsioon (aprilli lõplik)
15.30 USA alustatud elamuehitused ja väljastatud ehitusload (aprill) -
Ühendriikide uute majade ehituse turul olid aprillis üsna ootuspärased arengud
US Housing Starts Apr: 1401K (est 1400K; prev 1420K)
- US Building Permits Apr: 1416K (est 1430K; prevR 1430K) -
kas on näha , mis Lufthansat tõstab?
-
"Margus09"
kas on näha , mis Lufthansat tõstab?Füüsika jõude alati näha ei ole aga neid saab selgitada. Lennuki tõstmiseks peab vertikaaltelje (lennunduskeeles tõste) tekitatav jõud ületama lennuki massi. Seevastu horisontaalteljel tekib mootori heitgaaside mõjul toime-reaktsiooni põhimõte, mis tekitab edasisuunas jõudu, mis ületab õhutakistuse. Kui lennuk tõuseb konstantsel kiirusel ja saavutab oma reisikõrguse, on see tingitud sellest, et jõudude tasakaal saavutatakse nii vertikaalteljel (tõste võrdub kaaluga) kui ka horisontaalteljel, kus tõstejõud võrdub kaaluga. Mootori tõukejõud on võrdne õhu poolt tekitatava takistusega.