Kalve Coffee
Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse
-
Sel sügisel paistab nii siin kui Lätis IPOt tegevat lätlaste Kalve Coffee ning viimasest artiklist paistab, et aktsia hinnaks kujuneb 6 eurot. Finantsnäitajad tunduvad päris korralikud ja plaanid ambitsioonikad.
Mõtlen, et võiks osalemist täitsa kaaluda. Millised teie mõtted?
Mõned infokillud viimasest artiklist:
- Kalve Coffee väärtuseks enne IPO-t 6 on miljonit eurot
- Kalve juhtkond prognoosib järgmise aasta EBITDA-ks 1,2 miljonit eurot.
- Eelmisel aastal ulatus ettevõtte müügitulu 2,5 miljoni euroni, teenides 53 439 eurot puhaskasumit.
Samast artiklist selgub ka see, et firmasse on juba täna investeerinud endine NBA korvpallur, kes plaanib IPO enda käigus investeeringut 125 000 euro võrra suurendada: https://arileht.delfi.ee/artikkel/120332177/latlasest-endine-nba-korvpallur-investeeris-peagi-borsidebuuti-tegevasse-kohvifirmasse -
Kuna tekstülesandes puudus kasv, siis eeldame, et see on 0.
Price / Sales = 2,4.
Puhaskasumi marginaal 2,1%.
Kõva konkurent nii Pauligule kui ka Starbucksile. Viimane ongi juba -0.39%. -
No kui korvpallur ostab siis äkki põrkab.
-
Eesti turg juba jagatud, Oa Coffee on ees, tõsi, börsile neid ei lubatud.
-
Kohvijoomise kultuur muutub. Selles on kolm lainet, millest viimases tekib inimestel huvi erimaitsete vastu. Saadakse aru, et tegemist ei ole lihtsalt piima ja siirupiga joogiga. Me ei ole siin, et õpetada inimesi kohvi jooma, sest igaühel on erinevad soovid. Kui su lemmik on kohv sarapuupähklisiirupiga, siis joo seda. See on väga hea. Aga soovime anda erinevaid kogemusi.
Halb ajastus siseneda väikesele nišiturule, samas kui tooraine teeb läbi hinnatõusu ja olukorra paranemist pole näha. See erikohvi teema on sama tsükliline nagu käsitöö õlu - vaimustuse laine käib mõne aastaga üle ja hiljem pakib enamus tootjaid asjad kokku, sest turg rahuneb ja käibekasv pöörab langusse. Kui kontoriinimesed on nõus masside kaupa jooma seda jubeda maitsega kohvinimelist vedelikku, mida neile töö juures suurest masinast nupuvajutuse peale niristatakse, siis on vähe lootust, et nad üldse vahet suudaks teha heal ja halval kohvil.
https://www.err.ee/1609490566/kohvi-kiire-hinnatous-maailmaturul-on-joudnud-ka-eesti-poodidesse
Aga kui IPO on mõeldud selleks, et saaks seal Dubais edasi peesitada, siis muidugi arusaadav. Eks ikka tahaks elutöö eest preemiat saada. Korvpalli mängimise eest siis mitte ubade röstimise. Samas ei saa välistada, et tüübil on niigi juba raha küllalt, lihtsalt oli vaja keegi kohalik tuntud nägu IPO jaoks hankida. -
Suured trendid liiguvad sinna suunda, et inimesed muutuvad põlvkond põlvkonna järel tervislikumaks. Kohvi tarbimine võib seetõttu olla ka vähenev trend.
Selles mõttes on see tõesti sarnane käsitöö õlu, et proovid küll kuidagi seda tavapärast jooki veidi teistsugusena pakkuda, aga kui kogu tarbijaskond samal ajal tasapisi kahaneb, siis on kasvupotentsiaal ikkagi piiratud.
Nende suurte tarbimistrendide sees on muidugi mingid allhoovused, kus erilisema pakkumine võib ka äriliselt olla jätkusuutlik. Kui tarbija soovib juua vähem (tasse päevas), aga selle võrra erilisemat jooki, siis ta otsib seda erilisemat ja on ka nõus per tass võib-olla rohkem maksma.
Aga kindlasti olen sellega nõus, et uue ja erilise proovimise vaimustus käib lainena üle ja kui need proovijad on oma esimesed ostud ära teinud, siis neid, keda konkreetselt sinu pakutav toode või maitsekomplekt eriliselt erutab ja kes jäävadki kuust kuusse sinu brändi tarbima, on selge vähemus.
Ma olen ka aru saanud, et see kohviubade röstimise ja segamise business kuidagi eriliselt keeruline ei ole ja sellepärast lööb ka keskmises kaubanduskeskuses valik silme eest kirjuks (gurmaanidele mõeldud eraldi kohvipoodidest rääkimata). Miks nüüd just see praegune IPO tegija peaks sellest massist kuidagi jõuliselt välja paistma või mahtudelt kiiremini kasvama, on arusaamatu.
See, et ettevõte oleks jätkusuutlikult kasumis, ei ole ju investori jaoks argument. See on baasmiinimum, millega üldse mingist normaalsest ettevõttest rääkida.
IPO kontekstis otsib investor ju kasvupotentsiaali. Mingit konkurentsieelist, mis ütleks, et lühikese aja jooksul on võimalik kiirelt turuosa haarata või oma toodet ka välismaale suurtele turgudele hakata eksportima, aga seda siit ei paista. -
"tech"
Eesti turg juba jagatud, Oa Coffee on ees, tõsi, börsile neid ei lubatud.
Kuidas neil üldse läheb? Kas balti börsi investorid jäeti ilma ägedast eduloost? :) -
"kindsigo"
See erikohvi teema on sama tsükliline nagu käsitöö õlu - vaimustuse laine käib mõne aastaga üle ja hiljem pakib enamus tootjaid asjad kokku, sest turg rahuneb ja käibekasv pöörab langusse.
Eesti käsitööõllede turgu vaadates on see väide lihtsalt vale. Enamus tootjaid ei ole ennast kokku pakkinud ja turg (aastaaruannete kohaselt) on pigem ikkagi kasvav olnud.