Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Tuuline päev, aga tundub, et FSTR on isegi natuke graafikust ees. Ta lahkus umbes 15:25, ja sõidab hetkel 33 sõlmega.

    Kuivõrd kõigub pardal on omaette küsimus.
  • Kahju, et Tallinna Sadama webcam-id on olnud maas, ma ei tea mitu aastat. Ikka on aga kodulehel nupp "Webcams".

    Helsingis on aga kord majas:
    http://www.portofhelsinki.fi/helsingin-satama/webkamerat
  • Olgu Tallinna Sadama kohta siiski ka öeldud:

    Tallinna Sadama möödunud aasta kasum kasvas 22,5 protsenti ligi 50 miljoni euroni.
    http://majandus24.postimees.ee/3993179/tallinna-sadama-kasum-kasvas-mullu-ligi-veerandi-vorra
  • Vikingil oli täna õhtul mu silmade järgi 53 autot Tallinna sisse, ja 20 välja. FSTR maht on Vikingi andmete järgi 120 autot, aga tõenäoliselt on võimalik seda numbrit veel natuke tõsta. 53 auto laevast väljasõitmine läks 5 minutiga, ehk selles osas tundub, et kõik toimib hästi nende graafikuga.

    20 autot tekil Helsingisse kell 20:15 oli nõrk tulemus hoolimata sellest, et oli esimene päev, esmaspäev, halb ilm ja varajane aprill. Aga arvan, et näeme mahud kasvama 120 lähedale enamikel väljumistel edaspidi, ja siis mõju ka Tallinki turuosale saab olema reaalne. Elame-näeme.
  • stefan
    Vikingil oli täna õhtul mu silmade järgi 53 autot Tallinna sisse, ja 20 välja.

    Tänased numbrid 92 ja 26.

    Ühesõnaga Vikingi väljumine Helsingist kell 18:00 saab olema täis (120 autot) kogu suvi, ma arvan, kui mitte midagi väga kummaliselt juhtub hindadega. Väljumine kell 20:15 Tallinnast seevastu raskem täita. Tallinkil on hetkel millegipärast teisipäeviti vaid 5 väljumist igas suunas võrreldes 7 kõik teistel päevadel.

    Linda Line täna tuule tõttu ei sõitnud, ja ma oletan, ka eile mitte. Aga FSTR niisiis sõidab ka korraliku tuule juures (eile äkki kuni 50 km/h) mis võiks anda liiklusele usaldusväärsust. Iseasi kui mugav reis sellise tuule juures on.
  • Tuleb öelda FSTR toetuseks ka, et kogu autotekk tühjeneb mahasõitmisel mingi 10 minutiga. Ma oletan, et Megastarilt läheb ka kiiresti, aga Stari puhul olen näinud rekkad suht aeglaselt väljumas esimestena. Ehk konkurents Tallink-Viking teravneb. Loodetavasti on see varsti näha ka hindades.
  • Sisukas artikkel:
    http://majandus24.postimees.ee/4076075/kiirlaevade-turul-laheb-kitsaks

    (Olgu, et Vikingi Eesti juht Borodenko saab kõrgushüppaja Bondarenko nime suuremas osas artiklis.)
  • Lihavõtteajal ei pea ükski laevafirma muretsema täituvuse pärast. 1 auto+1 inimene homme õhtul FSTR-ga Hel->Tal maksab juba 177 EUR. Eks näis kas kallineb veel. Mõned Tallinki ja Vikingi väljumised on muidugi juba välja müüdud, mis puudutab sõiduautosid.

    Samas on Viking lõpuks pannud kokku hulk päevakruiisipakkumisi FSTR-ga ka Tallinnast:
    https://www.vikingline.ee/cruise/est/et/select-standard-cruise.vl
  • Täna on siis selline päev kui Megastar võimaldab Tallinkil suurendada müüki. Hel->Tal kell 16:30 Megastariga pole endiselt autokohad välja müüdud, 19:30 Stariga samuti mitte. Viking aga nüüdseks autokohtade puhul täiesti välja müüdud täna õhtul Hel->Tal. Tallinki autokohad jällegi välja müüdud 22:30 Hel->Tal.
  • stefan
    stefan
    Vikingil oli täna õhtul mu silmade järgi 53 autot Tallinna sisse, ja 20 välja.

    Tänased numbrid 92 ja 26.

    Täna siis vastavalt 125 (sh 3 motorratast) ja 29.

    Ehk FSTR võimsus tõenäoliselt on 125 kandis, ehk natuke suurem kui ametlik 120. Päeva maksimumvõimsus siis 750 sõiduautot, või kuus 22-23 tuhat. Juulis äkki Vikingil võimalik reaalselt vedada 18-19 tuhat sõiduautot FSTR-ga.

    Aga viimane väljumine Tallinnast kell 20:15 on seega kindlasti raske täita autodega. XPRS väljub 18:00, Finlandia 18:45, Megastar 19:30 ja Star 22:30. FSTR oleks pidanud väljuma pigem kell 20:30 või isegi 20:45.

    Täna oli ka FSTR-il tõsine probleem ajagraafikuga. Jäi 30 minutit hiljaks Tallinna, sh 15 hilinenud väljumine Helsingist, ja kiirus 28-29 sõlme kandis. Ehk sellised siis tingimused on kui laev on täis. Samas on neil äkki veel "prooviaeg".
  • Hakkavad ilmuma uued fantastilised hinnad esmaspäevaks. Viking FSTR liinireis Tallinn->Helsinki esmaspäeval kell 18:00, ILMA autota, maksab hetkel 99 EUR.

    Need kes Soomes töötavad peavad ikka hästi teenima, kui nad oma laevapileteid hilja ostavad.
  • Parandus, Viking XPRS kell 18:00. FSTR-iga kell 15:30 maksab "ainult" 90 EUR. Autokohad on välja müüdud

    Tallink seevastu müüb veel autokohti esmaspäeva pärastlõunal/õhtul, nimelt kell 16:30, hind 133 EUR üks inimene+auto.

    Eckerö tundub olevat autokohad välja müüdud kell 18:45, ühe inimese hind ilma autota, 59 EUR.
  • Hiljem esmaspäeva õhtuks muutuvad ka Vikingi ja Tallinki ühe-inimese hinnad mõistlikumaks. Viking 45 EUR kell 20:15, ja Tallink 48 EUR kell 19:30. Aga autokohti niisiis pole.

    Kõik Tal->Hel hetkeseisu järgi laevafirmade broneerimissüsteemides ja ilma soodustusteta.
  • Ja ka Linda Line tundub olevat välja müüdud esmaspäeval kell 17 Tal->Hel.
  • Nüüd tundub, et Tallink ja Eckerö on kõik esmaspäeva autokohad välja müünud. DFDS liinil Paldiski->Hanko samuti. Järele jääb autosõitjatel homme veel ainsaks võimaluseks XPRS hommikureis kell 8 kus 1 inimene+auto hetkel maksab 148 EUR.

    Eks sellistel päevadel tuleb Tallinkil Megastari investeeringu tagasi teenida. Oleks huvitav teada saada mitu sada sõiduautot Megastarile mahuks, kui rekkasid seal poleks.
  • Põlva Selverisse läks pühapäeva õhtul lühikese ajaga 12 inimest ja 4 tuli välja.

    Edit: Sorry, tahtsin Kaubamaja teemasse panna. Midagi veel näen, annan teada.
  • Rinja
    Ma arvan, et sa pole üksi arvamusega, et see mida ma olen üleval laevaliiklusest kirjutanud on ebahuvitav. Ma ikkagi kirjutasin, kuna arvasin, et äkki on mõnedele inimestele siiski huvitav, ja siis sinusugused ei kannata selle all, et siiski kirjutan.

    Aga klikige kõik palun siia "pöial alla" või "pöial üles", ja siis arvestan sellega.
  • stefan, äkki saaks veidi laiemat vaadet laevandusele Läänemerel?
    mul tekkis vahepeal tunne, et kui tahaks Helsingisse sõita, siis enne piletite bronni peaks LHV foorumist vaatama, kas on vabu autokohti.
  • Uus rekord paar minutit tagasi: Tal->Hel täna õhtul (1 inimene+i auto) Viking FSTR: 195 EUR

    Nüüd koht juba kadunud.

    Ka laevafirmade homsed autotekid juba täis pärastlõunani.

    Vastupidises suunas Hel->Tal maksab 1 inimene+1 auto FSTR-iga täna õhtul hetkel alates 40 EUR.
  • Täna pärastlõunal nad surusid üle 140 auto FSTRi sisse, ehk ilmselt on tegelik võimsus 20% suurem kui ametlik. Näen, ka et jälle on ilmunud 195 EUR autokohapilet täna õhtuks, ehk äkki nad on kohandanud müüdavate piletite arvu. Seega on mõju Tallinkile veel suurem kui ma varem arvasin, aga nüüd hakata tegema kalkulatsioon kuivõrd Tallinki turuosa/kasum jne kukub FSTR tõttu on raske. Mullu juulis kasvas Tallinki veetud sõiduautode arv Hel-Tal 97->106 tuhat võrreldes 2015-ga, ja siis polnud Megastar veel tulnudki. Ehk kasv liinil on niikuinii võimas, nii reisijate, sõiduautode kui ka kaubaühikute osas.
  • Tallink M/S Megastar walk around
    https://www.youtube.com/watch?v=jmeKzBg1lZw

    New ship Viking FSTR!Новый катамаран Viking FSTR!
    https://www.youtube.com/watch?v=1xbOFELaJHk

    Nagu öö ja päev. Ehk Megastar ilus nagu luksushotell ja FSTR lihtne transpordivahend. Ja nemad nüüd siis konkurendid. Küsimus on, kas Megastar on "overkill", ehk sellise luksusega pole mõtet tegeleda kahetunnisel reisil kui inimesed käivad niikuinii ringi jopes ja ootab saabumist. Võik kas FSTR on liiga primitiivne tänapäevasele reisijale. Noh tore igal juhul, et konkurents on jõus.
  • Swed alandas Tallinki hinnasihi €1.15->€1.10 peale. Soovitus jäi samaks - strong buy.


  • Tasub meeles pidada revenue-spliti: kust tuleb Tallinki raha. Kuigi piletimüük moodustab 24% käibest, siis peamiselt on Tallink siiski ujuv kaubamaja. Selles osas FSTR mitte mingit konkurentsi ei paku. Kes tahab minna shoppama, peab valima Megastari.

    Kui me teeks sarnase graafiku mitte revenue'st, vaid net income'st, siis oleks see ilmselt veelgi rohkem restaurant&shop poole kaldu (nende kasumlikkus on oluliselt parem kui piletimüügi kasumlikkus).
  • mrk
    Jah, aga pardatulu/piletitulu on hoopis teine Hel-Tal (v.a Europa) kui Rootsi liinidel.
  • Stefan, Sina käid sadamas autosid loendamas ja oled ekspert. Mis sellest arvad?
    :)
  • Mis siin ikka arvata, alkohol on tore asi 95% inimestele, ja katastroof 5% inimestele. Nii on, ja nii jääb.
  • Tallinki aastaaruanne on avaldatud. Nagu ikka tuleb seda aruannet oodata enne kui kütusekulud selgeks saavad.

    Tallinki kütusekulud kokku (MEUR):

    2012: 144
    2013: 130
    2014: 114
    2015: 94
    2016: 74

  • mrk


    Tasub meeles pidada revenue-spliti: kust tuleb Tallinki raha. Kuigi piletimüük moodustab 24% käibest, siis peamiselt on Tallink siiski ujuv kaubamaja. Selles osas FSTR mitte mingit konkurentsi ei paku. Kes tahab minna shoppama, peab valima Megastari.

    Kui me teeks sarnase graafiku mitte revenue'st, vaid net income'st, siis oleks see ilmselt veelgi rohkem restaurant&shop poole kaldu (nende kasumlikkus on oluliselt parem kui piletimüügi kasumlikkus).


    Laeva opereerimisel tekkib palju kulusid, mida ei saa otse pileti- või pardamüügiga siduda. Seega sellist segmentide vahelist kasumi jaotamist ei olegi sisuliselt väga täpselt võimalik teha. A la, milline osa kütusekulust või laeva amordist allokeerida piletimüügi kuluks ning milline pardamüügi kuluks?

    Samas on pardamüügiga seotud kauba sisseostukulu, mis piletimüügil puudub. 2016 aastal oli see kulu 43.2% kogu pardamüügist. Selle loogika järgi on piletimüük siiski kasumlikum kui pardamüük, sest iga 1 EUR piletit läheb sisuliselt otse püsikulude katteks/kasumiks samal ajal kui keskmisest 1 EUR pardamüügist ainult ligi 56-57 senti.

    Mis puudutab Vikingi FSTRi ja selle väiksemat pardamüügi pinda, siis põhimõttelislt väljendub see vahe selles, et Tallinkil on võimalik ühe reisija käest keskmiselt rohkem raha kätte saada, mis piisavate mahtude korral võimaldabki sisuliselt kuluefektiivsemat opereerimist.

    Viking FSTRi puhul on peamine küsimus selles kuivõrd suudab see laev võtta ära reisijaid just Tallinkilt ning mitte XPRS-ilt. Tal-Hel liini ülesõidu kiirusi ja müügikanaleid arvestades, on täitsa arvestatav risk, et FSTRi reisijad tulevad paljuski XPRSi arveslt, mis võib tähendada, et summa-summaarum Viking ei saavuta olulist edasiminekut liini kasumlikkuses aga suudab mõnevõrra ära lörtsida Megastari esimese suve (uue laeva posiitivne efekt reeglina kõige suurem just esimesel aastal). Seega ei saa välistada, et FSTR-i opereerimine Hel-Tal liinil võib jääda vaid aastaseks katsetuseks.
  • Täna on siis esimene päev (ma arvan) kui Viking FSTRi liiklus on ilmastikuoludest häiritud.
  • Tehakse lõpu odava alkoholiostust taxfree kaupluses, ja joomine kajutites:

    http://nordic.businessinsider.com/silja-line-has-had-enough-of-raucous-passengers---introduces-weekend-booze-ban-2017-4

    Küsimus kuidas teismelised ja pensionärid saaksid nautida merereisi samal laeval on keeruline probleem laevafirmadele.
  • Nüüd tundub, et Viking on alustanud mai kuus päris tõsist hinnasõda Hel-Tal liinil. Klubiliikmest reisijad maksavad (alates) vaid 9 EUR/suund XPRS-iga ja 14 EUR/suund FSTR-iga. Sõiduautod vastavalt 12 ja 14 EUR. Turuliidrina on Tallinkil ilmselt raske kaasa minna sellistes kampaaniates kuna mõju kasumile oleks hävitav. Samas Viking peabki midagi tegema selleks, et konkureerida Tallinki stabiilsema hinnagraafikuga, ja koos sellega mugavusega.

    http://www.vikingline.ee/viking-line-club/eripakkumised/ec9/

    Tallinki ja Vikingi tavahinnad 1 auto+1 reisija tundub näiteks täna olevat suht sarnased, ehk 80 EUR kandis.
  • FSTR oli eile pidevalt graafikust maas ning hoolimata headest ilmastikuoludest jäi sõiduga veel rohkem maha. Ei ole kuigi hea reklaam.
  • Tugev aprillistatistika Tallinkilt. Eriti tugev on kaubavedu Eesti ja Soome vahel, mis hoolimata lihavõtteajast jäi samale tasemele yoy. Märtsis oli kasv peaaegu 20%. (Rail Balticu-vastastele koduülesandeks uurida kust see hiiglasuure kaubaveokasv läbi aastate on tulnud.)

    Mis puudutab sõiduautosid, siis on nüüd märgata Viking FSTRi mõju. Vastasel juhul oleks ka selles valdkonnas Tallinkil suur kasv. Nüüd pigem ühtlased numbrid, ja mai kuus ilmselt langus.

    Ma proovisin täna Viking FSTRi ja sõitsin Helsingi edasi-tagasi. Äristrateegiliselt on ta kahtlemata väga huvitav, kuna samal ajal kui Hel-Tal laevad on üldiselt muutunud aina suuremaks, on nüüd siis väike laev tagasi tulnud. Naftahind on täna palju madalam kui 2008, tööjõuhinnad aga palju kõrgemad. Äkki on koos sellega kiirlaevade aeg tagasi. Ilmne probleem Vikingile nägin tagasisõidul õhtul, kui oli väga palju rahvast ja autosid, samas aga oli näha, et tagasi Helsingisse ootasid väga vähe. Õhtusel ajal on siis nii XPRS, Finlandia kui ka Megastar juba enne FSTRi Tallinnast väljunud.

    Üldiselt tundub mulle, et tänapäeval pole enam tüüpiline Hel-Tal reisija soomlane kes väljub Helsingist hommikul ja Tallinnast õhtul, vaid tüüpiline reisija on hoopis eestlane kes väljub Tallinnast hommikul ja Helsingist õhtul. Seda näitab ka asjaolu, et Tallink on pannud Megastar tegema hommikusõite mitte Helsingist, vaid Tallinnast.

    Naftahinna suur kukkumine täna soodustab Tallinki ja Vikingit, aga nagu mõned postitused tagasi näidatud pole nafta hind enam nii suur asi nagu varem oli. Nüüd on teised kulud, eriti personalikulud muutunud olulisemaks, ma arvan.
  • Ja mitte ainult olid kütusehinnad kõrged 2008, nad olid palju kõrgemad kiirlaevadele, mis juba enne väävlidirektiivi sõitsid gasoiliga.

    Viking Line'il on varsti unikaalsed numbrid millega nad võivad võrrelda XPRSi ja FSTRi kasumlikkust. Oleks suur pauk Hel-Tal laevaliiklusele, juhul kui selguks, et FSTR on kasumlikum.
  • stefan
    Ja mitte ainult olnud kütusehinnad kõrged 2008, nad olid palju kõrgemad kiirlaevadele, mis juba enne väävlidirektiivi sõitsid gasoiliga.


    mida sa selle gasoili all mõtle täpsemalt?
  • ..et kütusekvaliteedi vahe kiirlaevade ja suurte laevade mõjutas konkurentsivõimet. Täna nad sõidavad minu arust sama kütusega.
  • stefan
    ..et kütusekvaliteedi vahe kiirlaevade ja suurte laevade mõjutas konkurentsivõimet. Täna nad sõidavad minu arust sama kütusega.

    sain su mõttest aru, kuigi see gasoli mõiste jäi arusaamatuks ja seepärast küsisin täpsustust. Aga no vahet pole.
  • Täpsemalt on siin foorumis varem räägitud, mis "marine fuel" kvaliteedid kasutatakse. Äkki keegi saaks pahurikule info lisada.
  • stefan
    Täpsemalt on siin foorumis varem räägitud, mis "marine fuel" kvaliteedid kasutatakse. Äkki keegi saaks pahurikule info lisada.

    ma oskan ise ka googlet kasutada, ise ütlesid, et sõitsid gasoiliga ja teised ei sõitnud, kui juba puusalt tulistada, siis võiks ikka fakte postitada.
  • Mu arust sõidavad nüüd kõik gasoiliga. Kas pole õige?

    Tundub, et sa hakkad vaidlema vaidlemiseks. Mida sa teada tahad, või mida sa parandada tahad?

    Nüüd siin jälle varsti 10 nonsens-postitust sinu tõttu.
  • stefan
    Mu arust sõidavad nüüd kõik gasoiliga. Kas pole õige?

    Tundub, et sa hakkad vaidlema vaidlemiseks. Mida sa teada tahad?

    mina ei taha midagi teada, üritasin mitu korda küsida, mida sa selle gasoili alll mõtled, aga sinna see jäi. Pole midagi vaielda, kui ei tea, millega eelmised kiirlaevad sõitsid jne.
    "n the maritime field another type of classification is used for fuel oils:
    MGO (Marine gas oil) - roughly equivalent to No. 2 fuel oil, made from distillate only
    MDO (Marine diesel oil) - A blend of heavy gasoil that may contain very small amounts of black refinery feed stocks, but has a low viscosity up to 12 cSt so it need not be heated for use in internal combustion engines
    IFO (Intermediate fuel oil) A blend of gasoil and heavy fuel oil, with less gasoil than marine diesel oil
    MFO (Marine fuel oil) - same as HDO (just another "naming")
    HFO (Heavy fuel oil) - Pure or nearly pure residual oil, roughly equivalent to No. 6 fuel oil
    Marine diesel oil contains some heavy fuel oil, unlike regular diesels."
    õelda, et nüüd sõidabad gasoiliga ei ütle miite muhvigi eestlasele.
  • Tallinnan reitillä hurja imu
    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tallinnan-liikenne-kasvaa-kovaa---vuosi-vuoden-jalkeen-mietimme--milloin-katto-tulee-vastaan/MKdArU4u

    "”Huhtikuun aikana katamaraanilla oli 30 000 matkustajaa. Meillä on tarvetta myös toiselle ympärivuotiselle laivalle, joten mietimme joko tämän vuokrausta uudelleen tai jotain pysyvämpää ratkaisua”, Ahti sanoo."
  • Kellel diislikütusega (saksa) auto on olnud teavad, et kütuseluugi siseküljel on kirjutet gasoil.
    Diisel - gasoil.
  • Kütuste suhtes Stefan eksib. Katamaraan sõidab separeeritud diiselkütusega . Megastar kasutab gaasi ja ka diiselkütust, ülejäänud Tallinki laevad RMB-d (Residual Marine Fuel ) ja see on odavam. FSTR-i kütusekulu on võrreldav Tallinki kiirlaevadega.
    30000 reisijat aprillis teeb täituvuseks umbes 40%
  • Ravia
    Kütuste suhtes Stefan eksib. Katamaraan sõidab separeeritud diiselkütusega.

    Tundub siiski, et diisel on gasoil...?

    Ravia
    Megastar kasutab gaasi ja ka diiselkütust, ülejäänud Tallinki laevad RMB-d (Residual Marine Fuel ) ja see on odavam.

    Ok Baltic princess, Isabelle, Star jne jne siis kõik kasutavad RMB...? Ja see "on odavam". Odavam kui mis? Odavam kui Megastari diisel, kuna järgmises lauses ju:
    Ravia
    FSTR-i kütusekulu on võrreldav Tallinki kiirlaevadega.

    ...FSTR ju kasutab diislit, Tallinki kiirlaevad RMB. Või kas räägid kulu reisi kohta?

    Lõpuks
    Ravia
    30000 reisijat aprillis teeb täituvuseks umbes 40%.

    40% kõlab kõrgelt kui arvestad istekohtda arvu. Ei tea ka, kas oled arvestanud, et liiklus algas 10 aprillil, ning et esmaspäev-kolmapäev on neli reisi päevas, ülejäänud kuus reisi päevas.
  • Parandus:
    Pühapäeviti FSTR tegi aprillis vaid neli reisi, ehk kolm päeva nädalas kuus reisi.
  • FSTR täituvuse kohta aprillis.
    Plaani järgi pidi toimuma 9 päeva kuus reisi, ja 12 päeva neli reisi, kokku 102 reisi. Halbade ilmade tõttu 29 aprilli ümber mõned reisid jäid ära, ma ei mäleta mitu, oletagem, et tehti kokku 95 reisi aprilli kuus. Juhul kui on olnud 30 000 reisijat 95 reisil siis keskmiselt 316 reisijat/reis, ja oletades võimsust 900, siis on Ravia number päris ok, ehk täituvus oleks 35%.
  • RMB on odavam kui MDO. FSTR-i kütuse kulu peaks olema kuskil 212 g/KWH kohta. FSTR-i kiirus ja kütusekulu on sõltuvuses pardal olevate autode kogusest. AIS-i järgi on hästi näha, et täis lastiga on kiirus umbes 29 sõlme ja tühjalt umbes 32 sõlme. Mootorid peaksid lubama küll suuremat kiirust, kuid vist on mingid tehnilised probleemid (üks mootoritest on Fakta om Fartyget järgi juba välja vahetatud), ka võib olla, et korpus on kehvas seisukorras.
    Kui arvestada kütusekulu veetud reisija ja lasti tonni kohta, siis kõige efektiivsem on Megastar. Ka CO2 arvestuses ei ole Megastar-le vastast.
    Selliste suurte katamaraanide miinuseks on veel ka see, et tekitavad suurt lainet, mis põhjustab rannikule erosiooni. See teema oli väga aktuaalne varasematel aastatel. Küsimus on ka veel, et kuhu lähevad fekaalveed (black water)? Mahuti on väike ja merre pumbata ei tohi.
    Keskkonna nõuded tulevikus kindlasti karmistuvad.
    FSTR-i puhul huvitav mind, mis on prahtimise hind Viking-le, see saab ka kasumlikkuse arvutamisel määravaks ?
    Ainuke pluss - laevapereliikmete arv reisija kohta . 4 reisi korral tööpäev lõhki ei lähe, kuid 6 reisi korral peaks olema lisa meeskond.
    Ei usu, et sellistel katamaraanidel siin tulevikku on.

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon