Tallink Grupp (TAL1T) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

Tallink Grupp (TAL1T)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • "stefan"
    "harley"
    Ma olin sinu vastu viisakas ja ei teinud sind maha.

    Ei, sa ei olnud viisakas.

    Sa oled siin Tallink-teemas kaua olnud, et mõnitada ja väljendada kahjurõõmu selle üle, kui Tallinkil läheb halvasti.


    No tore, et leidsid üles põhjuse miks Tallinkil hästi ei lahe.
  • Stefani kommentaarid on asjakohased algajamatele investoritele, kes saavad õppida pusle kokku panemist. Need, kes tunnevad, et “ma tean seda ise ka”, siis vaadake laiemalt - kõik ei tea.
  • Põhiküsimus on lihtne: Mis kuupäeval taastub Eesti/Soome turism?

    See on nagu male-probleemi lahendamine ja me võiksime siin ühiselt pingutada, et seda lahendada. Päris lõbus tegelikult. Aga siis tuleb lubada teisiti-mõtlejaid. Tegelikult AINULT teisiti-mõtlejad on huvitavad aktsiaturgudel.
  • "stefan"
    Põhiküsimus on lihtne: Mis kuupäeval taastub Eesti/Soome turism?

    See on nagu male-probleemi lahendamine ja me võiksime siin ühiselt pingutada, et seda lahendada. Päris lõbus tegelikult. Aga siis tuleb lubada teisiti-mõtlejaid. Tegelikult AINULT teisiti-mõtlejad on huvitavad aktsiaturgudel.

    sa oskad hästi malet mängida?
  • Põhimõtteliselt minnakse Eesti riigi vastu kohtusse. Oi kuidas haiseb see lugu. Vanarahvas rääkis, et ei tohi hammustada seda kätt mis sind toidab.
    https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2021/03/01/tallink-grupp-esitas-hagi-tallinna-sadama-vastu
  • Kuna Tallink müüb või müüs teatud reiside piletid Rootslastele ja Soomlastele odavamalt ja kasutas ära oma turupositsiooni siis kas Eestlastel on nüüd samuti õigus osa raha tagasi küsida?
  • Kas Tallink saab sundida Tallinna Sadamat üldse neile teenust pakkuma? Ilmselt mõtlen üle, aga vahest tasub Tallinna Sadamal pikemas plaanis mõne teise operaatoriga edasi toimetada.

    Tallinki puhul väga imelik käik, arvestades, et ollakse suures kahjumis ja minnakse raksu koostööpartneriga, kelleta Tallinkil peaaegu ei olegi enam äri.
  • "harley"
    Põhimõtteliselt minnakse Eesti riigi vastu kohtusse. Oi kuidas haiseb see lugu. Vanarahvas rääkis, et ei tohi hammustada seda kätt mis sind toidab.
    https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2021/03/01/tallink-grupp-esitas-hagi-tallinna-sadama-vastu


    Äkki on riigiga kokku lepitud ja nii ei tule riigiabi andmise eest lihtsalt süüdistusi...
  • "harley"
    Kuna Tallink müüb või müüs teatud reiside piletid Rootslastele ja Soomlastele odavamalt ja kasutas ära oma turupositsiooni siis kas Eestlastel on nüüd samuti õigus osa raha tagasi küsida?

    harley, puht info mõttes, soomlased ja rootslased kirjutatakse väikese tähega.
  • Infortari võiks kah kohtusse kaevata. Hotellide renditasud on päris kõrged, arvestades kriisi jne.
  • Tallink sai ju vahetult enne seda, kui koroonakriis tõsiselt lahti läks, Tallinnaga kokkuleppe sõlmitud linnahalli ümber ehitamiseks ja oma sadama rajamiseks ehk Tallinkil on ilmselt Tallinna Sadamaga suhted kehvad juba pikemat aega. https://arileht.delfi.ee/artikkel/89052487/vaata-jarele-tallink-ja-infortar-hakkavad-tallinnaga-linnahalli-300-miljoni-euro-eest-umber-ehitama-teevad-ka-oma-sadama
  • "Meie hinnangul on sadamateenuste ebaõiglasel hinnakujundusel laiem mõju kogu Eesti majandusele, kuna see pärsib tihedamat laevaliiklust ning selliselt takistab tihedamate ja keskkonnasõbralikemate ühenduste loomist Eesti ja regiooni teiste keskuste vahel,“ sõnas Nõgene."

    Tihedamat laevaliiklust? Halloo!? Me räägime veel covidi eelsest ajast eksole?
    No ma ei usu, et keegi julges kobiseda väljumiste tiheduse üle. Vähemalt Helsingi liinide osas.
    Stefan äkki oskab kommenteerida, et kas Tallinn-Stockholm liin igatses lisaväljumisi?
  • Selge see, et kui teed Eesti rekordi aga kulda ei saa siis teeb meele mõruks.
  • Stefan nimetab ennast foorumi kaaslaste harijaks, aga kui tavaliselt suunta konkreetseid küsimusi nagu üleval, siis vaikus. Nagu poliitik, oleks, poleks lemmik teemad lisaks unistamisele. Negatiivseid asju kunagi ei kommenteeri. Kõik kes vanad teavad, et punkt tihedalt seotud enda siserindkonna äridega - eesti keeles väljendades puuki täis kui vana....
  • Eks me mäleta, kuidas Pant ja Hanschmidt Tallinkit erastasid ja Nõgest ei pruugi ka liigses eetilisuses kahtlustada.
  • Meenutagem ka seda, kuidas Tallink alandas palku üks päev pärast seda, kui selgusid riigilt abi saamise tingimused. https://arileht.delfi.ee/artikkel/89298027/tallink-vahendab-tootajate-palka-30-juhatuse-esimehe-palk-vaheneb-50

    Nojah, loll on see, kes kätt välja ei siruta, kui riik arutult raha loobib.
  • "SideKick"
    Infortari võiks kah kohtusse kaevata. Hotellide renditasud on päris kõrged, arvestades kriisi jne.


    Infotar on muidugi osanud sellised lepingud sõlmida, et omanikel on käsi kullas, kui Tallinki aktsionäridel on istmik mullas. Ja siis jääb ülbust veel ülegi.
  • Võtame Äripäeva, sisuliselt X ütleb, meie äri suveni maas, siis kavatseme avada hotellid, nii kauaks võiks terve Eesti külmutada ja lukku panna, et meil parem oleks. Need mõtted mida sulgeda, millal avada on siiralt kallutatud, samas õige kah, aga koguaeg käib asi läbi lillede, vend võiks oma sõnas rohkem aususe mõttes kasutada vormi meie, meile. Suveks on Koroona teema Eestist maas, kes saab vaksiini, kes nakkuse. (nädalaga 3 tuttavat diagnoosi saanud, kes omavahel läbi ei käi).
  • Kopeerin oma TS-kommentaari siia ka:

    1) Sadamatasud peaksid tõusma koos inflatsiooniga, eeldusel et kvaliteet jääb samaks. Mingi muu loogika pole, vähemalt mitte keskpikas perspektiivis. Mul oli mõte minna TS üldkoosolekule eelmisel aastal ja otseselt küsida, miks te pole sadamatasud tõstnud, seisvad tasud tähendavadki, et TS reaalsed tulud kukuvad nullini.

    2) Sadamafirmade hiiglainvesteeringud näitavad, et kasumlikkus on väga hea, eriti Hel-Sto liin. Sama asja näitab näiteks Tallinki aastaaruanded. Et seda veelgi näidata võib vaadata Tallinki viimast investeerimisotsust MyStar. Investeering MIS PEAKS olema tehtud selle põhjal, et sadamatasud vähemalt kasvavad inflatsiooniga. Tasud on hoopis paigal seisnud.

    3) Sadamatasud on "maksulaadsed". Aga mitte ainult see, sisuliselt neid ei makstakse laevafirmade poolt, vaid laevafirmad KORJAVAD neid reisijatelt. Seda oleme näiteks näinud sellistel aegadel kui näiteks Tallink on pakunud "tasutareise" oma klientidele - et sadamatasud kliendid on ikka pidanud maksma.

    4) Tallinki turuosa Hel-Tal liinil on suurusjärgus 60-65%, ja uue investeeringuga on eeldatavasti plaan seda veelgi suurendada. Madalad või kõrged sadamatasud puudutavad kõiki turuosalisi samamoodi, sellepärast POLE KUNAGI õige selliseid tasusid TAGANTJÄRGI muuta. Kõik majanduslikud otsused on tehtud avalike tasude põhjal, ja mõistlike ootuste (loe inflatsioonitõusu) põhjal.

    5) Kuni aasta tagasi oli monopoli-argument TS osas päris tugev, aga siis TALLINK ISE hakkas kavandama uut sadamat Linnahallis. Ehk seal kukkus/nõrgenes ka see argument TS vastu.

    6) Kõik üleval puudutab reisijaid ja sadamatasud reisijatele. Mis puudutab kaubavedu on konkurentsolukord teine asi.

    AGA

    Kuigi aastane kasv peaks olema koos inflatsiooniga, siis peaks kindlasti Konkurentsiamet teatud ajavahemikel tagama, et tasud pole nii kõrged, et laevaliiklus ei toimi. See ongi ka RIIGI huvi. Keegi ei tea kuidas muutuks reisijate arv kui sadamatasud muutuksid +/- 10%, tõenäoliselt aga muutuks päris vähe.

    =>
    1) Rääkida ajaloolistest sadamatasudest on täiesti ebaadekvaatne. Kõik laevafirmad on teinud oma investeerimisotsused nende põhjal.
    2) Mõistlik ootus sadamatasude osas, on kasv inflatsiooniga.
    3) EDASPIDI on võimalik rääkida, eriti siis kui arvatakse, et pandeemia on teinud kestvaid kahjusid, AGA seda me veel ei tea.
  • Ajaloolistest sadamatasudest rääkimine on siis põhjendatud, kui nad alustasid seda diskussiooni Sadamaga juba näiteks 2016 või 2017 aastal ning on seda järjepidevalt teinud. Kui nüüd alles hakati rääkima nendest tasudest, mida Tallink 3 aastat tagasi rõõmsalt ära maksis (eeldame, et võlgu ei jäänud), siis näitab see selgelt, mis seisus Tallink omadega tänaseks on... Mina ühestki teatest välja ei loe, kas see teema on varem ka arutluse all olnud või mitte.
  • "Vanaema"
    Meenutagem ka seda, kuidas Tallink alandas palku üks päev pärast seda, kui selgusid riigilt abi saamise tingimused. https://arileht.delfi.ee/artikkel/89298027/tallink-vahendab-tootajate-palka-30-juhatuse-esimehe-palk-vaheneb-50

    Nojah, loll on see, kes kätt välja ei siruta, kui riik arutult raha loobib.

    See oli Töötukassa üks nõuetest palgatoetuse maksmiseks, et palkasid on vähemalt 30% vähendatud (https://www.tootukassa.ee/content/tootasu-huvitis).
  • "SideKick"
    Infortari võiks kah kohtusse kaevata. Hotellide renditasud on päris kõrged, arvestades kriisi jne.


    kuuldavasti seekordsed rendi alandamise läbirääkimised õnnestusid
    renditasu alandati kolmeks kuuks 5%, seejuures võttis tallink endale kohustuse tasuda hotellide renoveerimise eest

    win win
  • !!!

    * Tallink Cut to Sell at SEB Equities; PT 60 euro cents

    !!!
  • Ma ei suuda ära hämmastada seda Stefani usu sarnast kinnisideed Tallinkist. Lihtsalt ei ole sõnu. Üheltpoolt justkui jätad analüütlise mulje oma micro tasemel asjalike ja õigete igasugu arvude trukkimisega siia kuid seda kõike siiski vaid alati ridade vahel oleva mõjutussõnumiga You have to love Tallink, it can only go up, one day. Sellest tuleb mulle meelde india ütlemine " All will be good in the end, if things are not yet good, cos its not yet the end".

    viimased 10 aastat on Tallink olnud kasutu investeering. punkt. Seda kinnitavad paar pilti all.

    Aga see selleks, rohkem paneb imestama sellised poliittilised deklaratsioonid;

    "Olles reisinud väga palju Tallinkiga leian ka, et nad on kvaliteediettevõte. Nad suudavad midagi väga head oma klientidele pakkuda. Kõik on kvaliteet. Selle üle võib Eesti kui riik olla uhke. Reisimine Läänemerel oli teistmoodi 20-25 aastat tagasi."

    1. Unustame kuidas Tallinki laevad endale saadi? (vihje, Ühispank, erastamine)
    2. Unustame rahalised suhted peamiste aksionäride ja nende firmade vahel, kas sa arvad et kui need kõik avaldataks siis oleks asi arms length ja cosher?
    3. Arvan seda et 25 aastat tagasi reisiti teisiti, kindlasti, arvan sõideti ka teiste autodega, elati paneelmajades nõukogude mööbliga ja joodi mehukatit, mis siis? Kõik on arenenud, laevandus sealhulgas. Mis puudutab laevanduse kvaliteetti, siis selle ehitas Silja Line soome jas rootsi vahele, nooruses käisin tihti HEL-STO reisidel kus esmakordselt sai "Happy Lobster" nimelises kohas kogeda tõelist jahutatud languistiine ja pariisi taseme seafoodi. Kohe kui erastajast tõusikud kelle nimesid ei maini said Citibanga laenudega laevad endale, siis tean et reostasid homikusöögi laua, lõugasid täis peaga nagu loomad, sõimasid töötajad täis ja olid nagu Al Pacino scarfaces.

    ja igasugune kvaliteet viidi alla, ja topiti odavat söökki restod täis. 25 aastat tagasi kui käisin Siljaga, vot se oli kvaliteet, kahjuks on nüüd teisiti, Tallink Silja sildi all.

    Tallink on OK teenust osutav ettevõte kelle puhul on väga küsitav kas on teist niipaljude seotud osapooltega rahaliigutavaid börsil noteerituid ettevõtteid. Ettevõte kes on oma sünnist saati (Pant kui riigiametnik kes laevanduses imesid tegi enda huvides kuni Nõgeseni eelmine aasta välja kes olles ise hiljutine ERRi nõukogu liige endale telefoniõigusega teleka interviu pani et Tallinki SUUR omanike huvides ettevõttele laenu läks kindlustama. Nemad ja Porto Franco said suurimad Kredexi laenud.

    Vaatame veel ka seda aspekti. Bolt ei saanud Kredexi laenu sest " kahtlane ettevõte ja ei tegutse eestis peamiselt" Tegelikus? Bolt ei ole koondanud kuigi ei saanud riigi rahasid ja jätkab kosmose palkkade ja sots maksude maksmist eestis. Tallink? Sai 200m ja saab veel et " töökohti hoida"... kas hoidis? ei, lasi 3000 lahti ja ei kavatsegi tagasi võtta niikaua kui võimalik. Ainuke keda se kuradi Kredex ja valitsus ja Nõges ja ERR esimene stuudio aitas oli Pant, Järvelill, Nõges, Hanscmiht ja veel paar tegelast et nad ei pidanud oma osalusi lahjendama turutingiustel pakutud laenuga või seotud osapoolte ettevõtete hindu korrigeerima.



  • "renekuus"
    Ma ei suuda ära hämmastada seda Stefani usu sarnast kinnisideed Tallinkist. Lihtsalt ei ole sõnu.

    Sa pole ilmselt lugenud mida ma olen siin aastate jooksul Tallinkist kirjutanud (ega täna sadamatasude osas).

    See pole ka kohustus, aga jätta mu nimi oma kommentaaris siis välja, kõik muu su jutt oligi Tallinki kohta, nagu peaks.
  • Kui keegi tunneb huvi Tallinki 2003/2004 aastatulemuste vastu (enne kui nad olid otsustanud minna börsile), siis siin kommenteerib kommentaator stefan:

    https://fp.lhv.ee/forum/invest/119039?postId=2267420

    aga tema lõppküsimus:

    "Kas Tallinkilt tuleb "flip" või "flop", ma ei tea - aga üks neist kindlasti."

    ...ongi endiselt aktuaalne.

    Väga skeptiline olin.
  • Mis puudutab sadamatsusid, kui sain õigesti aru, rääkis Nõgene 20% erimeelsusest, ja et kokkulepe oleks peaaegu saavutatud, aga läks luhta. Tallinna Sadam ise räägib, et ollakse valmis kompromissideks.

    Minu ettepanek sel juhul: Alandage tasud 10% võrra (covidi tõttu), aga hakake seejärel kohe igal aastal tõstma inflatsiooniga.

    Tasud mis on olnud, tagantärgi muuta ei saa. Neisse on suhtunud kõik turuosalised, nii nagu poeostja suhtub poes näidatud hinnasse.
  • Tallink Cut to Sell at SEB Equities; PT 60 euro cents

    stefan kas SEB ka mõnitab, et sinu lauluga siin nõus pole.
  • stefan, mis ma muidu arvad, millal tallinki bilanss saavutab koroonaeelse taseme?
  • "harley"
    Nii Melia Hotels kui Hyatt Hotels kui ka Park Hotels on kõik kõvasti tõusnud ja rohkemgi veel.
    Aga mul tekkis küsimus, et miks sa seda Tallinki foorumis kirjutama pead?
    Kas sa võrdled kuidas sinu Tallinki positsiooni otsas istumine on sulle kahju teinud?

    See on mõnitamine.

    "harley"
    Tallink Cut to Sell at SEB Equities; PT 60 euro cents

    See ei ole mõnitamine.

    Enamik inimesi saavad sellest kohe aru. Teised ei saa pärast paar päeva aru. Pealegi tulevad siia tagasi, et seda kõigile näidata.
  • "yanek"
    stefan, mis ma muidu arvad, millal tallinki bilanss saavutab koroonaeelse taseme?

    Tallinki bilanss?
  • jah...................................
  • "stefan"
    "harley"
    Nii Melia Hotels kui Hyatt Hotels kui ka Park Hotels on kõik kõvasti tõusnud ja rohkemgi veel.
    Aga mul tekkis küsimus, et miks sa seda Tallinki foorumis kirjutama pead?
    Kas sa võrdled kuidas sinu Tallinki positsiooni otsas istumine on sulle kahju teinud?

    See on mõnitamine.

    "harley"
    Tallink Cut to Sell at SEB Equities; PT 60 euro cents

    See ei ole mõnitamine.

    Enamik inimesi saavad sellest kohe aru. Teised ei saa pärast paar päeva aru. Pealegi tulevad siia tagasi, et seda kõigile näidata.


    See on viisakas vormis küsimine. Seda enam, et sa ise avaldasid paar päeva tagasi kuidas sa kahjumiga loobusid positsioonist. Sorry aga ma tõesti ei mõista miks peab tulema Tallinki foorumisse kirjutama Scandicust seda enam, et aktsia laob 52 nädala tippe.
    Sa võiksid rohkem aktsepteerida teiste arvamusi isegi siis kui see arvamusi ei ühti sinu positisiooniga.
  • 1) Ma kirjutasin, et Scandic on kukkunud 35% viimasel aastal.
    2) Sa hakkasid ise Scandicut kommenteerima siin üleval (09.10.2020 20:15)

    Olgu sellega see vestlus lõppenud. Järgmine kord on meil kindlasti midagi huvitavamat arutleda. Tallink näiteks.
  • "yanek"
    jah...................................

    Bilanss on kogu aeg samal tasemel - aktiva ja passiva on võrdsed.
  • Mille pagana pärast Infotaril sellist Tallinki vaja peaks olema? Minu arvamus - kohe, kui on viimane mahl välja imetud ja riigilt pole ka lootust rohkem vasakule panna, lastakse see ettevõte pankrotti. Eriti nutikal juhul õnnestub ka laevad alles jätta.
  • "juured"
    Autorollo?


    ..et laseks kogu Tallinki läbi sularaha automaadi?
    Tõsisem küsimus oleks vast see millise hinnataseme pealt võiks Infortarile kuuluvad aktsiad sundmüüki minna. Saaks selliseid hinnatasemeid näha mida seni veel nähtud ei ole. Samas kui norrakad said nii valutult välja, siis ei ole ostuhuvi samuti kusagile ära kadunud...
  • See ongi eesti praegune analüütikute tase? Võtta kriisieelse 5 aasta EV/EBITDA kordaja ja lajatada selle põhjal valuatsioon. Ehk jõudsime järeldusele, et siis kui kõik polnud perses, oli kõik suht okei.
  • "Rauaspets"


    ..et laseks kogu Tallinki läbi sularaha automaadi?
    Tõsisem küsimus oleks vast see millise hinnataseme pealt võiks Infortarile kuuluvad aktsiad sundmüüki minna. Saaks selliseid hinnatasemeid näha mida seni veel nähtud ei ole. Samas kui norrakad said nii valutult välja, siis ei ole ostuhuvi samuti kusagile ära kadunud...


    Investeerimisfirma pantis kokku 92 971 063 laevafirma aktsiat keskmise hinnaga 0,616 eurot aktsia kohta. Tehing sooritati 6. aprillil, teatas Tallink börsile.
    Kui spekuleerida siis ehk 0,50 pealt võiks olla see koht kus küsitakse lisatagatist.
    Aga sellist kogust see turg alla ei neelaks.

  • Kas keegi oskab värskendada mu mälu. Kui see NOK NOK restoran loodi, siis kuidas seda aktsionäridele esitleti jne? Kas ei tekkinud küsimusi, et miks seda võiks suuromanikud avada Infortari alt?
  • Tundub, et jaeinvestoril lähiajal Tallinki aktsiasse ratsionaalsele mõisutusele põhinevat usku olla ei saa.
  • Selle peale ütleks soomlasest klient "ihan perseestä koko juttu".

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon