ELMO Rent (ELMO) - Investeerimine - Foorum - LHV finantsportaal

LHV finantsportaal

Foorum Investeerimine

ELMO Rent (ELMO)

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

  • Mis aastal läheb ELMO Rent pankrotti või paneb uksed kinni?
    Firmat juhtival isikul on kõik P&D käibefraasid kodus, seega asi on aastaarvus.
  • Firma arendab lahendust, kuidas saaks s*tased kolm kilomeetrit toimetada kliendini, et ta saaks sõita s*tased kolm kilomeetrit ise. Lahendus on, et need kolm s*tast kilomeetrit sõidab inimene mitte autos, vaid kontoris, üks auto korraga.
    Autole peab muidugi installima kolm viiskümmend maksva hardware ja software., see muidugi on ühekordne. Selline lahendus ei maksa kopikatki kindlustuses muidugi.
    Aga kui paned twitterisse nunnu kassipildi, siis saad miljoneid potentsiaalseid kasutajaid.
    Rahavood.

    Disclaimer. rumal ja kibestunud.
  • Mõtlesingi, et kust see hiljutine uute kasutajate arvu tõus on tulnud.
    Tundub, et ELMO Rent on mingeid uusi turundusvõimalusi katsetama asunud. Nt. korraldavad järgmisena ühiselt koos Ingeriga pop-muusika singli ja muusikavideo esmaesitluse autokontserdi:

    Inger x ELMO eksklusiivne "Lose My Mind" singli ja muusikavideo esmaesitlus-autokontsert superfännidele

    Inger x ELMO eksklusiivne autokontsert






    Kuna formaat on suureks osalejate arvuks piiratud, siis väga palju uusi kliente konkreetsest sündmusest ei tule, aga eripärane võimalus, kuidas uut sihtgruppi kõnetada on jälle leiutatud.
  • ELMO Rendi kaugjuhitav elektriauto läbis edukalt transpordiameti platsitesti esimese etapi

    ELMO Rendi arendatavat kaugjuhitavat tehnoloogiat kasutav elektriauto läbis edukalt transpordiameti ametliku platsitesti esimese etapi. Teise etapi läbimisel on sõiduk valmis tänavatestideks.

    Sõiduki kaugjuhitav tehnoloogia võimaldab elektriauto kliendini toimetada ja vajadusel ümber parkida ilma juhi füüsilise kohalviibimiseta masinas. Ligi kolm tundi kestnud testil pidi masin kaugjuhitavalt läbima näiteks kaheksakujulise trajektoori, tagurdama parkimiskohale, tegema äkkpidurduse, läbima aeglasel kiirusel viie koonusega slaalomi ning muid ülesandeid. Platsitesti teiseks etapiks on platsil ringristmiku läbimine ning suuremal kiirusel slaalomi sõit.

    “Oleme tavaelus elementaarsena tunduvast auto juhtimisest päris palju õppinud ja aru saanud, kuidas mõjutab erinevate meelte kasutamine juhi otsuseid roolis. Kaugjuhitav auto peab sõitma tavaliikluses turvajuhita minimaalselt kiirusel 25km/h ja et see oleks turvaline ning ohtutu, teeme kõik endast oleneva. Näiteks helide kuulmine aitab kaugjuhil paremini liiklust ning auto toimimist tunnetada, kuna rohkem tagasisidet juhtpuldis tähendab paremaid liiklusotsuseid ja kiiremat reageerimist. Seetõttu on järgmine kuid pisike tehnoloogiline lisaarendus luua kaugjuhile pidev heliühendus autos ja autost väljas toimuvaga,“ ütles testil osalenud ELMO Rendi asutaja ja nõukogu esimees Enn Laansoo, Jr.

    Transpordiametilt saadud tagasiside alusel on kaugjuhitava ELMO Rendi Nissan Leaf ümberehitus lahendatud tehniliselt hästi ning säilinud ka kõik auto põhifunktsioonid.

    „Meil oli väga hea koostöö transpordiametiga erinevate stsenaariumite läbimängimisel, mis on meile väärtuslik praktiline kogemus ja hädavajalik samm tänavale liikumisel. Näiteks olime jõudnud järeldusele, et kaugjuht on kõige teravam kuni 60 minutit kestval sõidul. Transpordiametilt saime aga väärtuslikku tagasisidet, muuhulgas et teised kaugjuhtiva tehnoloogia arendajad vahetavad juhte iga 25 minuti tagant. Selline avatud kaasamõtlemine on ülimalt tähtis nii ELMO Rendile kui ka kogu kaugjuhtivate ja isesõitvate tehnoloogia arendamise tulevikule Eestis,“ lisas Laansoo.

    Kaugjuhitava sõiduki tehnoloogia on juba eos arendatud ilma turvajuhita toimimiseks, eesmärgiga sõidukid kohe pärast tänavatesti läbimist igapäevasesse jagamisärisse tuua. ELMO Rent pakub juba praegu tasuta auto ukse ette toomise teenust, mis täna toimib veel manuaalselt operaatorite poolt, peatselt aga kaugjuhitava tehnoloogiaga distantsilt.

    Lühivideo platsitestist: https://youtu.be/GJa9L_cSv3I

    Pildimaterjal: https://www.dropbox.com/sh/vxjyei3123cgz6e/AAA0yiJocQ00bhRmfShmLCnCa?dl=0



  • "113366"
    ELMO Rent on lõpetamas läbirääkimisi Elektritakso omandamiseks


    ELMO Rent laieneb taksoteenuste turul

    Nasdaq Tallinn First North börsil noteeritud ELMO Rent AS allkirjastas heade kavatsuste protokolli Elektritakso OÜ omandamiseks, mis võimaldab seni lühirendile keskendunud ettevõttel laiendada elektriautodega osutatavate teenuste valikut. Leping on plaanis sõlmida lähinädalatel pärast tehingu struktuuri ja detaile puudutavate läbirääkimiste lõpuleviimist.

    „Keskkonnasäästlikud transpordilahendused on kasvav trend ja Elektritakso ost võimaldab meil suurendada elektrisõidukitega pakutavate teenuste valikut, kasutamismugavust ja atraktiivsust. Varsti saab meie klient ühest äpist tellida sobiva liikumisvahendi elektrilistest kaherattalistest elektritaksoni,” kirjeldas ettevõtte visiooni ELMO Rendi asutaja ja nõukogu esimees Enn Laansoo, Jr. “ELMO mitmekülgsem teenustepakett võimaldab meil inimeste transpordivajaduste muutustele paindlikult reageerida, mida toetab ka meie lõppjärgus olev kaugjuhitava sõiduki tehnoloogia väljaarendamine. Tehingu tulemusel tugevneb oluliselt meie positsioon elektritranspordi sektoris, mis tõstab ka ELMO Rendi aktsia väärtust.”

    Hetkel kavandatava tehingu struktuuri kohaselt plaanitakse enamik müügihinnast tasuda seniste Elektritakso OÜ osanikele ELMO Rent AS-i aktsiate emiteerimisega. See tagab ettevõtete sujuva ühinemise ja parima kompetentsi laienemiseks Tartus, Pärnus ja uue aasta alguses ka Tallinnasse ning elektritakso ärisuuna viimiseks lähiriikidesse. Tehingu saab lõpuni viia, kui ELMO Rent AS-i aktsionärid on uute aktsiate emiteerimise heaks kiitnud.

    „Oleme Elektritaksoga teinud Tallinnas igapäevaselt koostööd aastal 2018, kus jagasime autopargiga seotud ressursse. Tunneme nende meeskonda ja äri iseloomu hästi ning üheskoos elektritakso teenuse käivitamine Tallinnas saab olema esimene põnev väljakutse. Tänu ELMO pikaajalisele Tallinna transporditeenuse kogemusele saab uus koostöö olema suurema sünergiaga ja väiksema riskiga,“ lisas Laansoo.

    „Ühiselt saame elektriautodega lõppkliendile suuremat teenuse valikut pakkuda, mille tulemusel saame kulusid oluliselt optimeerida ja suudame börsiettevõttena hakata kiiresti ka välisturgudele sisenema,” ütles Elektritakso asutaja ja osanik Ermo Kontson.

    Takso ärisuuna avamisega prognoosib ELMO Rent AS-i käibe kasvu vähemalt 25%, aastal 2022 ligi 3,4 miljoni euroni, ning sõidukordade suurenemist üle 20 korra.

    Elektritakso OÜ asutati 2012. aastal ning kuni Bolti ja Uberi turuletulekuni oli see kõige kiiremini kasvav taksoettevõte Eestis. Täna on Elektritakso keskendunud taksoteenuse osutamisele Tartus ja Pärnus, teenindades enam kui 300 000 kliendi sõitu aastas.

  • Kas taksoteenuse puhul hakkab juht samuti kuskil kontoris rooli taga istuma?
  • Kelle jaoks teenuste valiku laiendamine, kelle jaoks fookuse hajumine ja sisenemine turule, kus järjekordselt ei ole näha mingit konkurentsieelist.

    Elektritakso pani Tallinnas pillid kotti. Tulika, mille Sõõrukas oma hõlma alla võttis, sõidab siiani tavakütusel. Ju on nii soodsam. Iseasi, kui nt Tallinnas tekiks sarnaselt mõnele Hiina linnale regulatsioon, mis linnas ainult elektritaksosid lubakski.
  • "kindsigo"
    Kas taksoteenuse puhul hakkab juht samuti kuskil kontoris rooli taga istuma?


    :):)
    Elektritakso soetamisega kaasame oma ettevõttesse väärt kompetentsi ning sellega avame klientidele uue ärisuuna. Selle järgselt saab ELMO Rendist elektriautodega 1) lühirendi ehk sõiduki jagamist 2) takso ehk sõidujagamist ja 3) kaugjuhitavalt lühirendi autot endale ukse ette tellida.
    Siin võiks spekuleerida mis hakkab lähitulevikus lühirendi kui ka taksoteenuses ja sektorites veel muutuma, siis laiema spektriga oleme erinevate arengute juures paindlikumad ja tagame muutuste juures kiire kasvu.
    Muide: tõõjõuga seostuv ei ole vähemtähtsam. Meie suuna nr 3 autod vajavad kaugjuhtijaid ehk sünergia taksojuhtidega. Ning me muutume sellise sünergia juures ka atraktiivsemaks platvormiks kuhu taksojuhid soovivad liituda ehk neile pakutakse võimalust teha mõlemat, nii kaugjuhtida kui reaalselt autoga ja koos kliendiga sõita.

    Väike roll on ka kogemusel, kuidas tegutseva ettevõtte liitmine meie meeskonnaga ja protsessidega võiks reaalselt toimuda- seda praktilist kogemust vajame koheselt kui välismaale esimesed laienemised teeme.
  • [quote="Enn"]
    "kindsigo"
    ...Elektritakso soetamisega kaasame oma ettevõttesse väärt kompetentsi ning sellega avame klientidele uue ärisuuna.


    Veidi arusaamatu tehing! Kompetentsi oleks võinud ju consult stiilis Elektritakso tegijatelt sisse osta, kui see väga väärtuslik oleks? Selle jaoks pole tarvis soetada 2014.a Leaf´e ning siis mõista, et ohh, uus ärisuund on avatud vaid Tartus, sest Pärnus pole punkt 1) kahjuks olemaski.

  • Minu jaoks üks küsimärk, et mis on ettevõtte eristumine konkurentidest. Eelkõige, jääb mulje, et selle omandamisega astutakse samm edasi teel olla halvemini kapitaliseeritud, väiksema mahuga ja vähema arendusvõimekusega Bolt.
  • Asja eesmärk on näidata suuremat käivet nagu kasvu firmale kihane ja nagu teade oli 20* rohkem sõite kasulik aktsia hinnale. Näidatakse Saunumi moodi mega kasvu prossudes ja kevadel järgneb tõste.
  • [quote="andrei_j"]
    "Enn"
    "kindsigo"
    ...Elektritakso soetamisega kaasame oma ettevõttesse väärt kompetentsi ning sellega avame klientidele uue ärisuuna.


    Veidi arusaamatu tehing! Kompetentsi oleks võinud ju consult stiilis Elektritakso tegijatelt sisse osta, kui see väga väärtuslik oleks? Selle jaoks pole tarvis soetada 2014.a Leaf´e ning siis mõista, et ohh, uus ärisuund on avatud vaid Tartus, sest Pärnus pole punkt 1) kahjuks olemaski.



    Ma ei oska kommenteerida kust tulnud info, et Elektritakso toimetab täna 2014a Leafidega, sest nende autopark on olnud kuni 3a vanune (seda toetab ka asjaolu, et nende läbisõidu juures lihtsalt akumahutavus langeb ebamõistlikuks ja ei saa taksoteenust osutada). Tänase Elektritakso autopargi koosseis on viimase generatsiooni Leaf'id ja Enyaq'id ning 29% autopargist aastast 2019 (mis ootab tellitud uute autode saabumist), 29% aastast 2020 ning 42% 2021a omad.
    Pärnu käive on ca 20% kogukäibest, arusaadavalt suvekuudel kõrgem- kuna suvekuudel Tartus väiksem nõudlus, siis sealt autode liigutamine vahepeal Pärnusse on tundunud mõistlikuna (vähemalt numbrid seda toetavad).

    Taksoteenus on ELMO Rendile uus ärisuund- konsulteerimine ja nullist ülesse ehitamine versus toimiva äri ostmine. Sellel korral panustasime toimivale ärile, mis tagab kompetentsi suurema motivatsiooni ja kiirema tulemi versus riskid+alginvesteering uue ärisuuna käivitamisel ning konsultandi motivatsioon ei ole võrdeline osaniku omaga.

    Loodan et see vastus tõi rohkem valgust ja suutsin arvamust ümber veenda:)
  • "Visahing"
    Asja eesmärk on näidata suuremat käivet nagu kasvu firmale kihane ja nagu teade oli 20* rohkem sõite kasulik aktsia hinnale. Näidatakse Saunumi moodi mega kasvu prossudes ja kevadel järgneb tõste.


    Käive kasvu ei saa kindlasti alahinnata. Aga tähtsaim osa on siiski sellel, et klient saab ühest kohast rohkem teenuseid (müügitulu/kasumlikkuse kasv), OpEx optimeerimine ning saame kasutusele võtta ka taksosektorile kohase GMV näitaja (tähtis näitaja VC kapitali kaasamiseks).
    Kuna me oleme uutele turgudele sisenemise etapis, siis peame arvestama et igal turul on ees lühirendi teenusepakkuja(d) ning paljudel juba e-autod (või nende peale üleminek ei anna meile konkurentsieelist), kuid koos takso ärisuunaga me saame ühe strateegilise punkti juurde, st me saame esimese sammu uuele turule teha läbi lühirendi või takso (või kaugjuhtimise; tehnoloogia).
  • Siin on veel ruumi laieneda. Siis saate Bolt Foodile vastava turuosa ka ära kaetud.
  • [quote="Enn"]
    "andrei_j"
    "Enn"
    "kindsigo"
    ...Elektritakso soetamisega kaasame oma ettevõttesse väärt kompetentsi ning sellega avame klientidele uue ärisuuna.


    Veidi arusaamatu tehing! Kompetentsi oleks võinud ju consult stiilis Elektritakso tegijatelt sisse osta, kui see väga väärtuslik oleks? Selle jaoks pole tarvis soetada 2014.a Leaf´e ning siis mõista, et ohh, uus ärisuund on avatud vaid Tartus, sest Pärnus pole punkt 1) kahjuks olemaski.



    Ma ei oska kommenteerida kust tulnud info, et Elektritakso toimetab täna 2014a Leafidega, sest nende autopark on olnud kuni 3a vanune (seda toetab ka asjaolu, et nende läbisõidu juures lihtsalt akumahutavus langeb ebamõistlikuks ja ei saa taksoteenust osutada). Tänase Elektritakso autopargi koosseis on viimase generatsiooni Leaf'id ja Enyaq'id ning 29% autopargist aastast 2019 (mis ootab tellitud uute autode saabumist), 29% aastast 2020 ning 42% 2021a omad.
    Pärnu käive on ca 20% kogukäibest, arusaadavalt suvekuudel kõrgem- kuna suvekuudel Tartus väiksem nõudlus, siis sealt autode liigutamine vahepeal Pärnusse on tundunud mõistlikuna (vähemalt numbrid seda toetavad).

    Taksoteenus on ELMO Rendile uus ärisuund- konsulteerimine ja nullist ülesse ehitamine versus toimiva äri ostmine. Sellel korral panustasime toimivale ärile, mis tagab kompetentsi suurema motivatsiooni ja kiirema tulemi versus riskid+alginvesteering uue ärisuuna käivitamisel ning konsultandi motivatsioon ei ole võrdeline osaniku omaga.

    Loodan et see vastus tõi rohkem valgust ja suutsin arvamust ümber veenda:)


    Jagan ka Geeniuse artiklit, mis võiks ka tänast Elektritakso autoparki täpsemalt kirjeldada:
    Elektritakso juht firma müügist Elmo Rendile: oleksime suutnud ka üksi edasi kasvada https://ari.geenius.ee/rubriik/uudis/elektritakso-juht-firma-muugist-elmo-rendile-oleksime-suutnud-ka-uksi-edasi-kasvada/
  • Lühirent OÜ on müünud 8. ja 9. novembril vastavalt 5001 ning 4600 aktsiat. Kuigi FI börsiemitentidega soetud isikute tehingute registris on tehingud reede hommikul avaldatud, siis ca 20 päeva hiljem pole investoreid siiani informeeritud, et ettevõtte suuromanik on müünud aktsiaid.



    Kurioosemaks teeb asjaolu, et mõlemal päeval otsustas ettevõte avaldada kaks olulist börsiteadet.



    "Turukuritarvituse määruse artikli 19 kohaselt on juhtimiskohustusi täitvad isikud ja nendega lähedalt seotud isikud kohustatud teatama emitendile ja Finantsinspektsioonile tehingutest, mis nad on oma arvel teinud emitendi aktsiate või võlainstrumentidega või nendega seotud tuletis- või muude finantsinstrumentidega. Teade tuleb esitada kohe, kuid mitte hiljem kui kolmandal tööpäeval pärast tehingu tegemise päeva."

    Isegi kui antud tegevusega pole rikutud seadust, siis antud läbipaistmatus ei ole kuidagi aksepteeritav börsiettevõttele, eriti kes on häälekalt eitanud rohepesu tegemist ning lubanud järgida ESG jms. standardeid.



  • Novembri keskpaigas on ettevõte ka reklaaminud Facebookis oma käibenumbrit. Minu arvates on halva maiguga aktsionäride raha kasutamine, et näidata oma tulemusi, selle asemel et reklaamida toodet (justkui eesmärk oleks hoida aktsiahinda üleval). Isiklikult ei julge kahemeetrise tokiga ka seda aktsiat näppida
  • Eesmärk ongi ju hinda üleval hoida, isegi kergitada pigem, kuna uus pakkumine vaja ju teha.
    Selliste infokildude valguses saab olema päris huvitav vaadata, mis hinnatasemelt seda pakkumist üldse läbi viia õnnestub.
  • Müür kirjutab, et peale IPOt on müüdud juba 159 000 aktsiat :)
  • "Jon Lent"
    Lühirent OÜ on müünud 8. ja 9. novembril vastavalt 5001 ning 4600 aktsiat. Kuigi FI börsiemitentidega soetud isikute tehingute registris on tehingud reede hommikul avaldatud, siis ca 20 päeva hiljem pole investoreid siiani informeeritud, et ettevõtte suuromanik on müünud aktsiaid.



    Kurioosemaks teeb asjaolu, et mõlemal päeval otsustas ettevõte avaldada kaks olulist börsiteadet.



    "Turukuritarvituse määruse artikli 19 kohaselt on juhtimiskohustusi täitvad isikud ja nendega lähedalt seotud isikud kohustatud teatama emitendile ja Finantsinspektsioonile tehingutest, mis nad on oma arvel teinud emitendi aktsiate või võlainstrumentidega või nendega seotud tuletis- või muude finantsinstrumentidega. Teade tuleb esitada kohe, kuid mitte hiljem kui kolmandal tööpäeval pärast tehingu tegemise päeva."

    Isegi kui antud tegevusega pole rikutud seadust, siis antud läbipaistmatus ei ole kuidagi aksepteeritav börsiettevõttele, eriti kes on häälekalt eitanud rohepesu tegemist ning lubanud järgida ESG jms. standardeid.



    Õige teema püsitus ja FI'd on nii septembri suur tehingutest teavitatud ning ka eelmise nädala omadest, seega loodan et pärast kontrolli see ka peatselt jõuab ka avalikku registrisse.

    PS! Olulisi ja aktsiahinda mõjutavaid uudiseid on ELMO Rendil viimasel poolel aastat tulnud alatihti.
  • "yanek"
    Müür kirjutab, et peale IPOt on müüdud juba 159 000 aktsiat :)


    Madis on jätnud postituses märkimata selle, et suurim osa aktsiatest liikus septembris minuga ehk suurima osanikuga seotud rohefondi, lisan siia ka börsi teate "ELMO Rent saab osanikuks rohetehnoloogiatele fokuseeriva fondi", vt https://view.news.eu.nasdaq.com/view?id=bc27dd956a1371613225f60151c8276cf&lang=et
  • "yanek"
    Eesmärk ongi ju hinda üleval hoida, isegi kergitada pigem, kuna uus pakkumine vaja ju teha.
    Selliste infokildude valguses saab olema päris huvitav vaadata, mis hinnatasemelt seda pakkumist üldse läbi viia õnnestub.


    Võrreldes heade kolleegidega First Northil, siis ELMO Rent on üks aktiivsemaid börsiteadete väljastaja. Seda mitte vaid viimastel nädalatel vaid järjepidevalt 2-3 uut arengut igakuiselt alates börsile sisenemisest.
    Uudiste taga on konkreetne areng, st viimaste uudiste valguses võiks investor järeldada seda, et IPO raames antud lubadused on planeeritust varem täidetud ning tõesti oleme varem mitteametlikult (täna hommikul ametlikult) teavitanud et tegeleme järgmise vooruga. Meile meeldivad ambitsioonikate eesmärkide täitmised ja loodame, et seda hindab ka meie tänane ning tulevane investor.

    Börsiteadete nimekirja leiab siit, vt https://nasdaqbaltic.com/statistics/et/news?issuer=Elmo+Rent+AS
  • Viimased müügid jätavad küll kahtlase tunde. Börsi reeglite järgi peaks olema juhtkonnal keelatud tehinguid teha, kui omatakse olulist informatsiooni, mida avalikkus veel ei tea. Kas selle nädala alguses avaldatud täiendava emissiooni planeerimine pole mitte selline info, mille omamisel ei oleks tohtinud tehinguid teha?
  • "972"
    Viimased müügid jätavad küll kahtlase tunde. Börsi reeglite järgi peaks olema juhtkonnal keelatud tehinguid teha, kui omatakse olulist informatsiooni, mida avalikkus veel ei tea. Kas selle nädala alguses avaldatud täiendava emissiooni planeerimine pole mitte selline info, mille omamisel ei oleks tohtinud tehinguid teha?


    Täpselt nii- olulise info all on peamiselt ametlikud finantsaruanded ning nt siis ostutehing. Protsessi reguleerib ettevõtte sisene insaideri reeglistik, kui ka tihe koostöö konsultandiga. Uuest rahastusvoorust oleme varem rääkinud, kirjutanud, tänane teade on osa ametlikust protseduurist. Elektritakso läbirääkimiste käigus hoiti tehingut siseringis (sh osapooltega siseteabe projekti kinnitused) ning pärast avalikustamist kõnealused viimased müügitehingud on ka teostatud. Arvestades meie järgmisi suuremaid arenguid on alati ka nendes valguses ettevõtte Otsustaja käest luba küsitud.
    Arusaadavalt on insaideri tehingud erilise huviorbiidi all, kuid loodan et rõhuasetus ei ole minu puhul turu kuritarvitamises vaid "miks asutajast suurosanik müüs"- selle jaoks on põhjendusi, sh läbi börsiteate, jagatud ning loodan et nimetatud väike kogus ei anna mingit indikatsiooni suurosaniku suhtumisest ettevõttesse ja investor ei eelda et suurosanik on "locked up to exit".
  • “Juba sel sügisel saavad esimesed linnakodanikud tänavatestide käigus tellida endale elektrilise jagatava auto paari klikiga ukse ette.“

    Maitea, väljas on juba paras talv, paarist klikist ja tänavatestist pole aga positiivsetest börsiteadetest ja hirmsast ennaktempost arenemisest hoolimata veel midagi kuulda?

    Ilma arvestades ütleks, et täitsa realistlikke teste saaks praegu teha :)
  • "972"
    Kas selle nädala alguses avaldatud täiendava emissiooni planeerimine pole mitte selline info, mille omamisel ei oleks tohtinud tehinguid teha?


    Ei avaldatud sellel nädalal.

    Juba 29.10.2021 börsiteates oli täiendava emissiooni peatne tulek teavitatud: ELMO Rent tegi kaugjuhitava tehnoloogiaga ajalugu ja võitis ka rahvusvahelisel konverentsil ambitsioonikaima ettevõtte peaauhinna
    Konverentsi ambitsioonikaimaks rohetehnoloogia ettevõtteks valitud ELMO Rent on just tegemas ettevalmistusi ka järgmiseks rahastusvooruks. „Positiivne üllatus EstBAN’i näol sobib meile ajaliselt ideaalselt, sest oleme just välismaale sisenemiseks Nasdaq’ile järgmist vooru ettevalmistamas ja EstBAN kogemus, ning võrgustik aitab meil kindlasti parimad rahastusega seotud otsused teha,“ lisas Laansoo.




    "yanek"
    Selliste infokildude valguses saab olema päris huvitav vaadata, mis hinnatasemelt seda pakkumist üldse läbi viia õnnestub.


    Tõesti on huvitav vaadata.

    Aktsia hind teatavasti põhineb nõudluse ja pakkumise suhtel. Ja kui pakkumist on palju, samal ajal aga aktsionäride ring õhuke või huvi ettevõtte vastu madal (väike ettevõte = paljud ei huvitu + tuli turule suure negatiivse kampaania foonil = paljud ei huvitu ja ei vaevu ka uurima), siis loomulikult on raske hinnal tõusta.

    Supply > Demand

    Tegelikkuse võõrandamatu ja integraalne osa on siiski ka see, et samal ajal on ka müügitulu pärast IPO-t üles läinud:



    Loogiline reaktsioon oleks investorite huvi kasv, seega:
    Supply < Demand, ümberpöördult: Demand > Supply

    Kui on soov järelturgu aktiveerida ja likviidsust tekitada, siis on mõtekam turutegija leida. Alternatiivina müüa juba uue emissiooni käigus ja välistada enda st. suuromaniku märkimise võimalus. Vastasel korral järelturul müües survestatakse ainult hinda.
    Uue emissiooniga investorite ring laieneb ja aktsiaid tsirkuleerib turul rohkem, siis ühe või teise müügid enam nii palju ei mõjuta.
  • "aurora"
    “Juba sel sügisel saavad esimesed linnakodanikud tänavatestide käigus tellida endale elektrilise jagatava auto paari klikiga ukse ette.“

    Maitea, väljas on juba paras talv, paarist klikist ja tänavatestist pole aga positiivsetest börsiteadetest ja hirmsast ennaktempost arenemisest hoolimata veel midagi kuulda?

    Ilma arvestades ütleks, et täitsa realistlikke teste saaks praegu teha :)


    Börsiteate materjali veel tõesti ei ole, aga kauaoodatud lumi saabus, sellega teeme veel kuiva/lumist trenni ning ka investorina oled väga teretulnud nt sellel reedel ise testima, vt Proovi ELMO kaugjuhitava auto juhtimist https://www.facebook.com/events/952239428756016
  • momentum
    "972"
    Kas selle nädala alguses avaldatud täiendava emissiooni planeerimine pole mitte selline info, mille omamisel ei oleks tohtinud tehinguid teha?


    Ei avaldatud sellel nädalal.

    Juba 29.10.2021 börsiteates oli täiendava emissiooni peatne tulek teavitatud: ELMO Rent tegi kaugjuhitava tehnoloogiaga ajalugu ja võitis ka rahvusvahelisel konverentsil ambitsioonikaima ettevõtte peaauhinna
    Konverentsi ambitsioonikaimaks rohetehnoloogia ettevõtteks valitud ELMO Rent on just tegemas ettevalmistusi ka järgmiseks rahastusvooruks. „Positiivne üllatus EstBAN’i näol sobib meile ajaliselt ideaalselt, sest oleme just välismaale sisenemiseks Nasdaq’ile järgmist vooru ettevalmistamas ja EstBAN kogemus, ning võrgustik aitab meil kindlasti parimad rahastusega seotud otsused teha,“ lisas Laansoo.


    Seal on suur vahe, kas on üks ebamäärane lause või teavitus konkreetse ajakavaga. Enefit Green valmistas oma emissiooni ette 3-4 aastat? Liven on ka juba paar aastat ette valmistanud. Selline kommentaar on piisavalt ebamäärane. Mina seda ei usu, et eelmine nädal tehinguid tehes ettevõttes ei teatud, et juba sellel aastal võib lisa kaasamine tulla nagu viimases teates konkreetselt välja toodud. Eks iga investor ja FI teevad omad järeldused.
  • [quote="momentum"]

    /quote]

    Rekordilise müügikäibe tõi lühirendi kõrgem müügitulu, autopargi haldusteenuse lisamüügi kasv ärisuunal ning autopargi vahetusest planeeritud suurem kasutatud autode müügitulu. Lühirendi tulu kasvas võrreldes aasta varasemaga 3,7 korda. Kasutatud autode oodatust suurema müügitulu tingis üldine üleriiklik kasutatud autode defitsiidi, mis tõstis ka müügihinda.

    Eelmise aasta Oktoobri kogukäive ca 50K. Ei viitsi otsida palju see lühirent täpselt oli, aga 50*3,7= 185K
    321K - 185K=136k automüügist saadud tulu kirvemeetodil

    Müügitulu prognoos oli ca 110K

    Kas "planeeritud" autopargi vahetus ei kajastunud prognoosis.

    Eeltellimine on mugav küll, ei saa kyll veel aru, kuidas ära tasub.
  • "972"
    momentum
    "972"
    Kas selle nädala alguses avaldatud täiendava emissiooni planeerimine pole mitte selline info, mille omamisel ei oleks tohtinud tehinguid teha?


    Ei avaldatud sellel nädalal.

    Juba 29.10.2021 börsiteates oli täiendava emissiooni peatne tulek teavitatud: ELMO Rent tegi kaugjuhitava tehnoloogiaga ajalugu ja võitis ka rahvusvahelisel konverentsil ambitsioonikaima ettevõtte peaauhinna
    Konverentsi ambitsioonikaimaks rohetehnoloogia ettevõtteks valitud ELMO Rent on just tegemas ettevalmistusi ka järgmiseks rahastusvooruks. „Positiivne üllatus EstBAN’i näol sobib meile ajaliselt ideaalselt, sest oleme just välismaale sisenemiseks Nasdaq’ile järgmist vooru ettevalmistamas ja EstBAN kogemus, ning võrgustik aitab meil kindlasti parimad rahastusega seotud otsused teha,“ lisas Laansoo.


    Seal on suur vahe, kas on üks ebamäärane lause või teavitus konkreetse ajakavaga. Enefit Green valmistas oma emissiooni ette 3-4 aastat? Liven on ka juba paar aastat ette valmistanud. Selline kommentaar on piisavalt ebamäärane. Mina seda ei usu, et eelmine nädal tehinguid tehes ettevõttes ei teatud, et juba sellel aastal võib lisa kaasamine tulla nagu viimases teates konkreetselt välja toodud. Eks iga investor ja FI teevad omad järeldused.


    Börsilt raha kaasamise peamised ja ettenähtud sammud on 1) Nasdaq'i menetlusse võtmine 2) märkimine alustamine ja 3) kauplemise alustamine. Ülejäänud toetavad teated raha kaasamise kavatsustest, arengutest ei ole raamistatud.
    Eelmise nädala väikese osa müük ei ole seotud uue raha kaasamisega.
  • NB! LIVE event just praegu!

    ELMO Rendil on just praegu Facebookis käimas investorüritus (investorosa algab 15:00) + LIVE event, kus tutvustatakse kaugjuhitava tehnoloogiaga autot.
    Event kestab 12:00 - 16:00.

    Facebooki ülekannet näeb siin.
    Just praegu näen kuidas auto sõidab ise ja läbib mingit platsikatset (???) ja samal ajal ilma juhi sekkumiseta (kuigi juht istub rooli taga).
    Ehk kes soovib tehnoloogia võimekusele pilgu peale heita, siis hea võimalus on siin olemas ja jälgige seda LIVE-streami.


    FB: Tänase ürituse event jm. info
  • Elmo on ikka huumor kuubis.

    Elektritakso OÜ share-swap ostmise pressikas polnud sõnagi, palju asi maksab, see jäi vaid müüva suuraktsionäri teadmiseks. Nüüd paistab, et vist 450 kEUR + 10% discounti. Ostuhetke net assets või estimated 2021 profit (ok - loss) kohta ei midagi.

    Küll aga on teates kirjas, et ost tõstab nõukogu esimehe sõnul Elmo Rent AS aktsiate väärtust.




  • "aurora"

    Elektritakso OÜ share-swap ostmise pressikas polnud sõnagi, palju asi maksab, see jäi vaid müüva suuraktsionäri teadmiseks. Nüüd paistab, et vist 450 kEUR + 10% discounti. Ostuhetke net assets või estimated 2021 profit (ok - loss) kohta ei midagi.

    Küll aga on teates kirjas, et ost tõstab nõukogu esimehe sõnul Elmo Rent AS aktsiate väärtust.



    selguse mõttes ajateljest:
    23.11 teavitasime, et oleme sõlminud heade kavatsuste protokolli => selle järgselt on alust täpsustada tehingu detailid
    6.12 teavitasime aktsionäre, et küsime nõusolekut Elektritakso müügitehingu jaoks aktsiate emiteerimiseks => selle järgselt saab nõukogu ja juhatus volituse vajalikus koguses aktsiaid emiteerida ning vahetada; tekib ka alus lõplikud läbiräägitud müügitingimused allkirjastada. Selle käigus on igal aktsionäril õigust ja võimalust kõikide detailide kohta üle küsida.
    Lähiajal avalikustame uued Elmo Rendi finantsprognoosid, kust tuleb välja takso ärisuuna mõju tegevusele.
    Kui ka tähelepanelikult üldkoosoleku kutset ja päevakorda lugeda, siis on peatselt oodata ka uut rahastusvooru, mille käigus arusaadavalt teavitatakse avalikust (sh mitte aktsionäre) laiemalt ka vajalikest detailidest.

  • Mõistan, et oluline osa elu näinud inimestest ei suuda seda teemat jälgides ära imestada, mis asi see on. Ma vist raalisin lahti - see on performance art.

    Kui sa vaatad kõikidele infokildudele tõsiselt otsa, siis loomulikult on tegu täieliku nonsensiga:
    1) Emiteerime aktsiaid ÜLE turuhinna, sest "aktsia peaks rohkem väärt olema" (iga loogikast aru saav inimene peaks endal sellise jutu peale silmad peast välja torkama).
    2) Põhjendame hinna langust -->MÜÜJATE PUUDUMISEGA <--
    3) Haibime regulaarselt, ise samal ajal müües.

    Kes eile sündinud ei ole, see saab kohe aru, et midagi on valesti. Küsimus on, mis on valesti: kas inimene teeb seda küüniliselt või tõsiusklikult. Kumbki pole pikas vaates hea, aga tõsiusklikul naiivitaril võib vähemalt jopata.

    AGA, kui võtta eelduseks, et see on hoopis performance, siis loksub kõik paika. See on kohaliku kapitalituru tormilise arengu taustal tekkinud subkultuuri ilming, mis on korraga nii meinstriim kui ka totaalselt meinstriimile vastu. Ehk täidab kõiki normi- ja vorminõudeid, et olla "päris", aga samas selgelt, üheselt ei ole seda mitte.

    Kui hämmingus vana kooli peer endale selle lahti mõtestab, saab kõik selgeks.
  • Eesti Theranos kui ma ühte iial näinud olen
  • Investorite kommunikatsioon on ELMO puhul paraku manipuleeriv ja üles ehitatud mitte ettevõtte tegelikust olukorrast ja arengutest arusaamiseks, vaid „positiivsete“ uudiste tootmisele iga hinnaga. Nagu selgub, siis kui positiivne uudis toob aktsiahinna hüppe, siis suuromanik asub müüma ja osalust rahaks tegema. Õnneks sain viimastest aktsiate jäägist täna IPO hinna tasemelt lahti ja enam ELMOt ei näpi.

    Hea näide viimase aja teadetest
    08.11.2021 börsiteade: ELMO Rent täitis 10 kuuga 12 kuu prognoosi
    ELMO Rendi oktoobrikuu müügikäive oli 321 386 eurot (prognoos 106 931 eurot), kasvades aasta varasemaga kuus korda. Võrreldes tänavu septembriga kasvas käive 105%, lüües sellega ka senist kuist rekordkäivet (159 524 eurot 2021. aasta septembris)
    Rekordilise müügikäibe tõi lühirendi kõrgem müügitulu, autopargi haldusteenuse lisamüügi kasv ärisuunal ning autopargi vahetusest planeeritud suurem kasutatud autode müügitulu. Lühirendi tulu kasvas võrreldes aasta varasemaga 3,7 korda. Kasutatud autode oodatust suurema müügitulu tingis üldine üleriiklik kasutatud autode defitsiidi, mis tõstis ka müügihinda

    07.12.2021 börsiteade: ELMO Rendi novembri lühirendi käive kolmekordistus võrreldes mullusega
    ELMO Rendi novembrikuu müügikäive oli 71 700 eurot. Sellest lühirendi tulu moodustas 60 700 eurot, mis eelmise aasta novembriga kasvas ligi 2,9 korda

    Oktoobri tulemuste kommenteerimisel ilusti välja toodud, et oktoobri käive võrreldes septembriga kasvas 105%. Eraldi ei ole tähelepanu juhitud kui palju sellest oktoobri käibest moodustas autopargi müügitulu, palju lühirendi käive. Kas see autopargi müügitulu oli üldse IPO käibeprognoosides sees? Või müüsime mõned vanad autod ja täitsime investoritele lubatud käibeprognoosi? Oi kui tublid me oleme. Müüks äkki kõik elektriautod detsembris, „näitate“ mega käivet lahti kirjutamata millest see täpselt tekkis, ütlete, et ületasite 2021 prognoosid 100% ja jaanuaris tuleb käibeks siis 0? Investorit huvitab kuidas läheb äritegevus. Autode müük ei ole ELMO äritegevus (jah autoparki peab vahetama). Käibeandmete avaldamisel näidake päris tegevust ja käibe spliti ja avaldage andmeid võrreldaval kujul. Aga võibolla pole siis pilt nii ilus kui tahaks näidata? Ei tea, pole aimugi. Enam ka ei huvita.

    Novembri tulemuste kommentaaris. Jäetud mainimata, et Novembri käive LANGES võrreldes oktoobriga 77%. Oktoobris oli vaja ilusti rõhutada käibe kasvu 105% võrreldes septembriga, selgitamata palju sellest oktoobri megakäibest oli siis lühirendi käive, palju autopargi müük.

    Kõik investorid ei ole LOLLID. Kui üritate positiivsusega haipida, avaldades andmeid mitte võrreldaval kujul, siis saab tark investor aru, et temaga üritatakse manipuleerida, usaldus kaob ära. Ilma usalduseta puhta lollus investeerida.
  • Mina küll analüütikutega ei vaidleks
    Praeguseks on andnud analüütik Enn hinnasihi 7 ja analüütik Ivar 10
    Strong bye
  • Börsihind ei näita tegelikult ettevõtte väärtust, ettevõtte väärtus luuakse ju erinevate finantsnäitajate ning eesmärkide ja prognooside täitmisel,” ütles ELMO Rendi asutaja ja nõukogu esimees Enn Laansoo.

    https://www.aripaev.ee/borsiuudised/2021/12/07/miks-plaanib-elmo-emiteerida-aktsiaid-turuhinnast-korgemal
  • "encoholdings"


    Hea näide viimase aja teadetest
    08.11.2021 börsiteade: ELMO Rent täitis 10 kuuga 12 kuu prognoosi
    ELMO Rendi oktoobrikuu müügikäive oli 321 386 eurot (prognoos 106 931 eurot), kasvades aasta varasemaga kuus korda. Võrreldes tänavu septembriga kasvas käive 105%, lüües sellega ka senist kuist rekordkäivet (159 524 eurot 2021. aasta septembris)
    Rekordilise müügikäibe tõi lühirendi kõrgem müügitulu, autopargi haldusteenuse lisamüügi kasv ärisuunal ning autopargi vahetusest planeeritud suurem kasutatud autode müügitulu. Lühirendi tulu kasvas võrreldes aasta varasemaga 3,7 korda. Kasutatud autode oodatust suurema müügitulu tingis üldine üleriiklik kasutatud autode defitsiidi, mis tõstis ka müügihinda



    Tänan huvitava kokkuvõtte eest, kahju kuulda et oled piirdunud vaid IPO järgse hinnatasemega ning loodan et leiad peatselt tee uuesti Elmo aktsia juurde @encoholdings :)
    Kasutan võimalust uurimaks, kas oled juhtumisi teostanud samaväärse analüüsi kõikide meie viimase poole aasta uudistele ning nende valguses oskad kaasa mõelda, kas on mõni negatiivne uudis jäänud meil kajastamata või ebaselgeks ning miks aktsiahind ei ole sellel perioodil ülesse poole tõusnud? Kui ka jätta uudiste kirjastiil kõrvale (olgugi, et viimasel 4 kuul on aruannetes samas stiilis võrreldavaks käibe prognoos+tegelikkus või peaks mingi indikaatori veel juurde siis tooma), kas meil on aktsionäri ees mõni IPO tutvustuses lubatud areng täitmata (mis võiks hind langetada või ebausaldusväärsust tekitada)?

  • Õues oli -5 kraadi, vaatasin netist, et lähedalasuv Elmo auto lubab 99km sõiduulatust. Aimasin, et küll see kergelt optimistlik on, aga kavas oli ~50km sõit, küll veab ära. Istusin autosse, ekraanile ilmus 45km ulatust, mis muutus kütte mahavõtmise järel 55km-ks. Fain, paar tundi oli veel sõiduni, lülitan laadijasse ja lasen seista, mõtlesin. Proovin ja proovin, auto ei ühendu laadijaga ära. Helistasin klienditoele. Vastati, et "no need vanad laadijad, jah, sagedasti ei ühendu, pole midagi teha". Hakkasin vaikselt nördima ja närvi minema, küsisin, kas mu sõidusuunas on siis sobivad laadijad või on seal ka mingi kammajaa. Kui kuuldi, et kavatsen sõita 50 km koos vahelaadimisega, purskus sealtpoolt naer koos heatahtliku "ei, seda sa küll ära ei sõida, seal on ka ainult vanad laadijad". Kui küsisin juba selgelt pahatujuliselt, et kuidas seletatakse reklaamitud 99km 25km-ks saamist, vastati vaikselt midagi stiilis "no tootja lubab, jah, aga tegelikkus on teine". Kas faking -5C talv, laadijate üleüldine ühildamatus ja suhtluses auto ning veebilehe vahel rohkem kui 50% sõiduulatusega möödapanek on faking ootamatused, mida ei osata mingiski vormis kliendile edasi anda?

    Pakendile on märgitud 1kg jahu, aga tegelikult on seal 250g, Selver kehitab pärast ostu õlgu, et no tootjal on vist rotid käinud, sorri

    Pärast võtsin kaks kuud tagasi registreeritud Nissani ja sõit läks viuh
  • "Enn"
    "encoholdings"


    Hea näide viimase aja teadetest
    08.11.2021 börsiteade: ELMO Rent täitis 10 kuuga 12 kuu prognoosi
    ELMO Rendi oktoobrikuu müügikäive oli 321 386 eurot (prognoos 106 931 eurot), kasvades aasta varasemaga kuus korda. Võrreldes tänavu septembriga kasvas käive 105%, lüües sellega ka senist kuist rekordkäivet (159 524 eurot 2021. aasta septembris)
    Rekordilise müügikäibe tõi lühirendi kõrgem müügitulu, autopargi haldusteenuse lisamüügi kasv ärisuunal ning autopargi vahetusest planeeritud suurem kasutatud autode müügitulu. Lühirendi tulu kasvas võrreldes aasta varasemaga 3,7 korda. Kasutatud autode oodatust suurema müügitulu tingis üldine üleriiklik kasutatud autode defitsiidi, mis tõstis ka müügihinda



    Tänan huvitava kokkuvõtte eest, kahju kuulda et oled piirdunud vaid IPO järgse hinnatasemega ning loodan et leiad peatselt tee uuesti Elmo aktsia juurde @encoholdings :)
    Kasutan võimalust uurimaks, kas oled juhtumisi teostanud samaväärse analüüsi kõikide meie viimase poole aasta uudistele ning nende valguses oskad kaasa mõelda, kas on mõni negatiivne uudis jäänud meil kajastamata või ebaselgeks ning miks aktsiahind ei ole sellel perioodil ülesse poole tõusnud? Kui ka jätta uudiste kirjastiil kõrvale (olgugi, et viimasel 4 kuul on aruannetes samas stiilis võrreldavaks käibe prognoos+tegelikkus või peaks mingi indikaatori veel juurde siis tooma), kas meil on aktsionäri ees mõni IPO tutvustuses lubatud areng täitmata (mis võiks hind langetada või ebausaldusväärsust tekitada)?



    @Enn. Ootaks sisulist vastust kommentaarile. Pole vaja kasutada demagoogia võtet ja küsimustele küsimustega vastata. Oktoobri tulemusi kommenteerides rõhutasite suurt käibekasvu septembriga. Miks te novembri tulemuste avaldamisel ei võrreldnud ennast siis oktoobriga ja ei öelnud, et käive langes OLULISELT? Miks novembri tulemustes on välja toodud lühirendi käive ja selle kasv. Oktoobri tulemustes lühirendi käibe suurusest pole silpigi, midagi (aga teadmata kui palju) tuli autopargi müügist. Palju oli sellest 10kuuga 12 kuu prognoosid täidetud autopargi müügi osakaal? Kas autopargi vahetuse müügitulu oli IPO materjalides käibeprognoosides sees või ei olnud? Kõik on lihtsad küsimused (aga ilmselt mitte mugavad).

    Vastuseks sinu küsimustele
    Ühtegi börsiteadet, kus oleks infot antud viisil, millest võiks välja lugeda negatiivset uudist ei meenu. Kõik pakatab ainult positiivsusest. Kui positiivsuse näitamiseks on vaja numbreid teistmoodi võrrelda, siis võrdlete teistmoodi. Kui ei saa raporteerida, et käive kasvas võrreldes eelmise kuuga (peaksite ütlema, et kahanes ja oluliselt), siis võrdlete eelmise aastaga jne. Kui on soodsam võrrelda eelmise kuuga käibekasvu, siis võrdlete eelmise kuuga jne.

    ELMO müüki ei kahetse, alati ei saagi kasumit saada. Investeerimise alustala on usaldus ettevõtte ja juhtkonna vastu. See "mängiv" kommunikatsioon usaldust ei tekita.Samal ajal "super tulemuste uudistega" müüb suuromanik aktsiaid. FI seostud isikute tehingute registrisse info õigel ajal ei jõua jne.


  • Kas need muud tulud olid IPO paberites autopargi müügitulu?
  • Novembri pressika pealkiri võinuks olla ka "novembri käive oli 33% väiksem kui prognoositud".

    Kuna teates on lause "Novembri prognoos 106 00eur jäi küll saavutamata, kuna osa käibest tuli oodatust varem juba oktoobri kuus", siis jäin mõtlema, et mismoodi saab lühirendi käivet nö ette teha? Ilmselt on tegu autopargi vahetusega ehk siin on vastus eelneva kommenteerija küsimusele - raporteeritud ja prognoositav "müügitulu" sisaldab tõenäoliselt ka põhivara müügitulu.

    Asjale erapooletult vaadates märgiks, et käibedeklaratsioon ei ole kasumiaruanne ning kasutatud põhivara müük ei ole ettevõtte kasumiaruande mõistes müügitulu. Sellest tekkivat kasumit kajastatakse muu ärituluna (kui müüakse kasumiga). Põhivara müügil ostjatele väljakirjutatavaid arveid kuise "müügituluna" välja hõikamine on pehmelt öeldes eksitav.

    Ja muide, huvilistele - tänu novembri teatele saame lõpuks tuletada, mis oli ettevõtte lühirendi käive oktoobris, mil raporteeritud "müügitulu" ulatus kokku 321 000 euroni. Oktoobri lühirendi käive oli "12% vähem kui novembris", seega ligikaudu 54 000 eurot. See number oli oktoobri müügikäibe pressikast kuidagi välja jäänud.
  • "aurora"
    Novembri pressika pealkiri võinuks olla ka "novembri käive oli 33% väiksem kui prognoositud".

    Kuna teates on lause "Novembri prognoos 106 00eur jäi küll saavutamata, kuna osa käibest tuli oodatust varem juba oktoobri kuus", siis jäin mõtlema, et mismoodi saab lühirendi käivet nö ette teha? Ilmselt on tegu autopargi vahetusega ehk siin on vastus eelneva kommenteerija küsimusele - raporteeritud ja prognoositav "müügitulu" sisaldab tõenäoliselt ka põhivara müügitulu.

    Asjale erapooletult vaadates märgiks, et käibedeklaratsioon ei ole kasumiaruanne ning kasutatud põhivara müük ei ole ettevõtte kasumiaruande mõistes müügitulu. Sellest tekkivat kasumit kajastatakse muu ärituluna (kui müüakse kasumiga). Põhivara müügil ostjatele väljakirjutatavaid arveid kuise "müügituluna" välja hõikamine on pehmelt öeldes eksitav.

    Ja muide, huvilistele - tänu novembri teatele saame lõpuks tuletada, mis oli ettevõtte lühirendi käive oktoobris, mil raporteeritud "müügitulu" ulatus kokku 321 000 euroni. Oktoobri lühirendi käive oli "12% vähem kui novembris", seega ligikaudu 54 000 eurot. See number oli oktoobri müügikäibe pressikast kuidagi välja jäänud.


    @aurora. tänud asjaliku kommentaari eest. lisaks hea küsimus mis see IPO materjalides 243 478 EUR muud äritulud siis on. Kas autopargi müük?

    Kui autopargi müük, siis järelikult autopargi müük ei kajastunud IPO müügitulu prognoosis 934 651 EUR, vaid oli kajastaud prognoosina muude äritulude all. Samas oktoobri tulemuste börsiteates on väidetud, et oktoobri käive oli 321 386 eurot (see sisaldas autopargi vahetuse tulu) ja koos selle oktoobri käibega teenis ELMO 10 kuuga müügitulu 942 032 eurot, ületades sellega 12 kuu prognoositud müügitulu (934 651 eurot).

    Kui tuletada @aurora postitusest, et oktoobri rendikäive oli 54 000 eurot (kogu raporteeritud oktoobri müügitulu 321 386 eurost), siis järelikult oli autopargi müük 267 000 EUR, ehk ligikaudu sama, mis IPO prognoosides 2021 aastaks prognoositud muud äritulud (243 478 EUR). Järelikult oli rendi tegelik käive nii oktoobris kui 10 kuuga 267 000 EUR raporteeritust väiksem (autopargi vahetuse tulu võrra väiksem), ehk ELMO ei täitnud kuidagi 10 kuuga terve aasta käibeprognoosi.

    Igal juhul ootaks ELMO selgitust. Või peaks Nasdaqi poole pöörduma, et nad ELMOlt selgitusi küsiksid?.Hetkel jääb paraku mulje, et investoreid on oktoobri müügitulu ja 10 kuuga 12 kuu prognoosi täitmise osas eksitatud. .
  • Ootan huviga märkimistulemusi...Saab anda hinnangu börsi tervisele. Kas taksojuhtidel on veel raha järgi, et asju üles osta. Ilmselt heaks lakmuspaberiks. Kõik see tundub nii absurdne. Iraagi infoministri stiilis pressikad,omanik laksab mõnuga suurelt turgu, seotud osapooled kommenteerivad ise aktsia hinda, kus peaks olema jne too much minu jaoks
  • encoholdings
    "Igal juhul ootaks ELMO selgitust"

    kus sa varem olid kui sul olid ELMO aktsiat?
  • "Littleman"


    Novembri keskpaigas on ettevõte ka reklaaminud Facebookis oma käibenumbrit. Minu arvates on halva maiguga aktsionäride raha kasutamine, et näidata oma tulemusi, selle asemel et reklaamida toodet (justkui eesmärk oleks hoida aktsiahinda üleval). Isiklikult ei julge kahemeetrise tokiga ka seda aktsiat näppida


    Oot, ma arvasin, et aktsia ongi toode?

Teemade nimekirja

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon