Fordi tulevik on optimistlik - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Fordi tulevik on optimistlik

Kristiina Kirtsi

30.07.2010 09:11

Peale perioodil 2006-2008 majanduskriisist tingitud $30 mld suurust kahjumit on Ford teatanud viiest järjestikusest kvartaalsest puhaskasumist. Reedel teise kvartali majandustulemused teatanud Fordi aktsia reageeris majandustulemustele üle 5% tõusuga, sest numbrid ületasid suuresti analüütikute ootusi.

Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas ettevõtte puhaskasum $2,6 miljardini ehk $338 mln võrra. Kasum aktsia kohta oli $0,61, mis ületas konsensuse oodatud $0,41-te. Käive kasvas $4,5 mld võrra $31,3 miljardini yoy. Võrreldes eelmise kvartaliga saavutati 11% käibe kasv. Alates 2008. aasta esimesest kvartalist kuni 2009. aasta lõpuni on ettevõtte müügitulu pidevalt kasvanud. 2010. aastal on kasvus olnud väiksed tagasilöögid, kuid trend on endiselt ülespoole. Teises kvartalis suurenes tulu müügist 21% yoy ning 13% võrreldes aasta esimese kolme kuuga.

Allikas: Fordi majandusaruanded

Teises kvartalis kasvatas ettevõte tegevuskasumit kõikides regioonides. Kokku müüdi 1,4 mln sõidukit, 2009. aasta teises kvartalis oli tulemuseks 1,2 mln. Suurim kasv tehti Aasia turgudel, kus müük kasvas 27%. Riikide lõikes müüdi Hiinas 20% rohkem sõidukeid ning Indias kolmekordistati kvartaalset müügimahtu. Head tulemused saadi ka Kanadast, kus turuosa kasvas 17,5%-ni. 2010-2011. aastal oodatakse Põhja-Ameerika turult kasumi kasvu tänu fikseeritud kulude alanemisele, nõudluse suurenemisele ning inflatsioonist tingitud uute autode hinnatõusule.

Allikas: Deutsche Bank

Teise kvartali majandustulemustest võib positiivsena välja tuua tagasimakstud $7 mld suurust võlga, suuri investeeringuid uutesse tehastesse (Tais ning Argentiinas) ning tootearendusse. Laenu tagastamise fakt on oluline, kuna pankroti vältimiseks üle $23 mld 2006. aasta lõpus laenanud ettevõtte võlakoormus oli kordades suurem konkurentidest General Motorsist ning Chryslerist. Fordi marginaalide suurus sõltub tugevalt sellest, kui kiiresti suudab ettevõte tulevikus vähendada oma võlakoormust. Praeguse $7mld suuruse võla tagasimaksmise tulemusel säästab ettevõte aastas intressimaksetena umbes $470 mln.

Fordi president ning tegevjuht Alan Mulally ütles, et ettevõtte teise kvartali majandustulemused olid väga head, hoolimata keerulisest majanduskeskkonnast. 2011. aastal loodetakse veel paremaid tulemusi, mis toetuvad globaalselt tugevatel tootemudelitel, kulude struktuuri parandamisel ning järk-järkult tugeneval maailmamajandusel. Kolmandas kvartalis loodetakse jõuda lõpuni Volvo müümisega Hiina Geely-le, et paremini keskenduda tootegruppidest Fordi mudelitele ning Lincolni luksusautodele.

Kuid ettevõte on siiski kärpinud eelnevalt tehtud 2010. aasta müügiprognoose, sest tarbijate ostuvõime ei ole veel täielikult taastatud. 2010. aastal loodetakse müüa 11,5 kuni 12 mln sõidukit, varasema 11,5-12,5 mln asemel. Vaatamata sellele on Ford suutnud esimese kuue kuuga suurendada turuosa USA-s 17%-ni, mis on 1,5% rohkem kui aasta varem.

Suurimatest analüüsimajadest ootavad Goldman Sachs 2010. aasta käibeks 109 mld dollarit ning kasumiks 7,2 miljardit ning Deutsche Bank vastavalt 106 mld ja 6,5 mld dollarit. Goldman Sachs ootab Fordilt 2013. aastaks käibe kasvu 135 mld dollarini ehk 26%. Merrill Lynch/BAC tõstis Fordi aktsia hinnasihti $18-lt $20-ni.

Ford Motor Company (F) on maailmas autode müügilt neljas suurim autotööstusettevõte, mis tegutseb kuuel kontinendil. Ettevõte tegutseb kahes valdkonnas, milleks on autotööstus ning finantsteenused. Ford annab tööd umbes 178 000 inimesele ning omab 80 tehast üle maailma. Ettevõtte tooteportfelli kuuluvad järgmised tuntud brändid: Ford, Lincoln, Mercury ning Volvo. Fordi konkurentideks on kõik suurimad autotootjad nagu näiteks Toyota, General Motors, Volkswagen ning Honda. 2009.aastal toodeti maailmas 60,5 mln autot, millest Ford tootis 4,6 mln. Suurim langus autotööstuses 2009. aastal oli Ukrainas (-83%) ning suurim kasv (ja peaaegu, et ainuke riik, kus autode müük kasvas) oli Hiinas (+48%), võrreldes 2008. aastaga.

Ford Motorsi ühe aasta aktsiagraafik: 

Kristiina Kirtsi

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon