Septembri automüük oodatust tugevam - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Septembri automüük oodatust tugevam

Vallo Lees

06.10.2010 09:03

Eelmise nädala reedel teatasid USA autotootjad oma septembrikuu jaemüüginumbrid. Tulemused ületasid analüütikute ootusi, mis näitab, et tarbijasentiment on muutumas tugevamaks. Kuigi autode müügi taastumine ei ole olnud väga kiire, on see siiski näitamas stabiilset kasvutrendi.

Kuigi võrreldes eelmise aasta septembriga kasvasid suurimate autotootjate müüginumbrid ca 15-61% tuleb meeles pidada, mis juhtus 2009. aasta septembris. Nimelt oli see aeg, mil just oli lõppenud valitsuse niinimetatud „cash for clunkers“ stiimulprogramm. Selle, $3 miljardilise programmi mõte oli majanduslikult toetada tarbijaid, kes vahetavad oma praeguse sõiduvahendi ökonoomsema ja keskkonnasõbralikuma vastu. Olenevalt vana ja uue auto kütusekulu erinevusest sai tarbija $3500-$4500 toetust uue auto soetamiseks. Antud stiimulprogramm lõppes 24.augustil 2009 ning seega toimus septembris autode müügis suurem langus, sest tarbijad, kes soovisid autot osta, tegid seda pigem programmi raames, kuna see oli majanduslikult mõttekam. Seega võrdlus eelmise aasta septembriga ei anna kõige õigemat pilti madala võrdlusbaasi tõttu.

Kokkuvõttes müüsid autotootjad septembris 959 049 sõiduautot ning väiksemat veoautot. See teeb eelmise septembriga võrreldes kasvuks ca 29% ning sesoonselt korrigeeritud annualiseeritud müügitempo oli 12.2 miljonit ühikut, mis on 13-kuu parim näitaja. 2009. aasta augustis oli valitsuse stiimulprogrammi tulemusena vastav näitaja 13.7 miljonit ühikut. Ajalooline graafik autode müügist kuude lõikes on toodud allpool, interaktiivse graafiku leiab siit. TrueCar.com analüütiku Jesse Torpaki sõnul oli see järjekordne samm stabiilse kasvu suunas ning aeglasem taastumine võibki olla soodsam. Ford Motori müügianalüütik George Pipas ütles, et september pani punkti neljandale järjestikusele kvartalile, mil võis täheldada automüügi kasvu. Tema sõnul on mõõdukas taastumine tööstusele tervikuna kõige parem stsenaarium, sest väldib „halbade kommete“ tagasitulekut autotootjate seas. Sellega pidas ta silmas ületootmist ning suuri allahindlusi, mis autode müügi langemisel lõppes paljude autotootjate jaoks katastroofiga.

Allikas: Bloomberg

Liikudes suurimate autotootjate septembrikuu müügitulemuste juurde teatas General Motors, et põhibrändide müük suurenes yoy 22.1%. Analüütikute kasvuprognoos oli 17.5%. Kuid võrreldes eelmise kuuga ehk käesoleva aasta augustiga langes USA suurima autotootja müük ca 6%. Ettevõtte põhiliste kaubamärkide hulka kuuluvad Buick, Cadillac, Chevrolet ja GMC, millede müük kasvas yoy vastavalt 36%, 11%, 19% ning 46%. GM müügijuht Don Johnson ütles, et tarbijad kulutavad endiselt ettevaatlikult, kuid uued mudelid ja taastuv majanduskeskkond toovad ostjaid müügiesindustesse. Uute mudelite turuletulek tähendab ka väiksemaid allahindlusi. Septembris oli GM keskmine allahindlus sõiduki kohta $3300, mis on $990 võrra vähem kui aasta tagasi samal ajal. See tähendab 10.7% hinnaalandust keskmisest hinnast, mis on võrdne tööstusharu keskmisega.

Ford ütles, et müük kasvas 46% võrreldes eelmise aasta septembriga, ületades analüütikute oodatud 37.9% suurust kasvu. Ettevõte müüs eelmisel kuul 160 873 sõidukit, 2009. aasta septembri müügimaht oli 109 939 sõidukit. Autotootja sõnul suurenes selle aasta augustiga võrreldes müüdud sõidukite arv septembris 2%. Fordi uuendatud mudelid Ford Edge ja Lincoln MKX püstitasid uued kuised rekordid ning tarbijatel oli huvi ka uue Fiesta vastu. Chrysler, mis hetkel on Fiat SpA juhtimise all teatas septembris yoy 61% suurusest kasvust. Konsensus ootas müügimahu suurenemiseks 43%. Septembris müüs Chrysler ca 100 000 autot. Ettevõtte müük ei ole käesoleval aastal vananeva mudeliseeria tõttu kuigi hästi läinud. Siiski on müügil uus Jeep Grand Cherokee , mis on üks esimesi uuenduskuuri läbivatest mudelitest, mis jõuavad tarbijani selle aasta lõpul. Uue Grand Cherokee müük peaaegu kahekordistus võrreldes 2009. aasta septembriga.

Jaapani autotootja Toyota müük kasvas septembris yoy 16.8%, kuid võrreldes käesoleva aasta augustiga langes müük 0.8%. Kokku müüs ettevõte septembris 147 162 sõidukit vs 126 015 sõidukit 2009. aasta septembris. Toyota brändi müük suurenes 21%. Nissani müügimahud USA turul suurenesid 34%. Subaru teatas 47% suurusest müügimahtude kasvust, mis tulenes peamiselt populaarse Outback mudeli müügist. Volkswageni USA üksus müüs 2010. aasta septembris 15% rohkem autosid kui eelmisel aastal samal ajal.

Suurim turuosa kaotaja oli septembris General Motors, kelle turuosa langes eelmise aasta septembri 20.8% pealt 18% peale. Ford suurendas enda positsiooni USA autoturul kahe protsendipunkti võrra ehk 16.7%ni. Ka Chrysleri turuosa on aastases võrdluses korralikult kasvanud. Kui 2009. aasta septembris oli see 8.3%, siis nüüdseks küündib antud näitaja 10.4%ni. Turuosa kaob jätkuvalt Toyotal, kelle turuosa vähenes võrreldes eelmise septembriga 1.6 protsendipunkti ehk 15.3%ni. Autotootjate turuosade muutus on toodud alljärgneval joonisel.

Allikas: Wall Street Journal

Vaadates luksusbrändide turul toimuvat, suutis Mercedes-Benz käesoleva aasta üheksa kuuga müüa rohkem sõidukeid kui turusegmendi liider Lexus. Lisaks Mercedesele astub Lexuse kandadele ka BMW. Mercedese kuine müük kasvas 22%, ulatudes 20 675 ühikuni. Heade müüginumbrite taga oli Sprinter kaubikute ning E-klassi sedaanide müük. BMWde müük kasvas yoy 21% ehk 18 228 ühikuni, Lexuse müük aga vähenes 6% 16 948 autoni, mis võrreldes üleüldise septembri automüügi 29%lise kasvu kõrval on nõrk number. Käesoleval aastal on Mercedes müünud 165 427 sõidukit (yoy +22%), Lexus 162 438 (yoy +9%) ning BMW 157 464 (yoy +9%). Need numbrid ei sisalda Mercedese Smart mudeleid ja BMW Mini ja Rolls-Royce brände. BMW Põhja-Ameerika üksuse juhi Jim O’Donell sõnul aga väheneb BMWde X3 maasturite müük väikeste varude tõttu ning uued mudelid jõuavad müügiesindustesse alles aasta lõpus. Siiski on O’Donnel meeldivalt üllatunud, et BMW Lexusele nii lähedale on jõudnud.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon