|
LÜHIDALT SAKU ÕLLETEHASEST • Suurim ja vanim õlletehas Eestis • Asutatud 1820 krahv Karl Friedrich Rehbinderi poolt • Peamine kaubamärk Saku Originaal • Omanike struktuur: 75% Baltic Beverages Holding, 25% väikeaktsionärid
SAKU ÕLLETEHAS 1999
• Oli suurima müügimahuga Baltimaade õlletehas
• Osakaal Eesti õlleturul kasvas 50%-ni (1998 – 48%)
• Kogumüügi suurus kasvas 51,6 miljoni liitrini (+25%)
• Saku õllede müügimaht kasvas 47,1 miljoni liitrini (+26%), mineraalvee Vichy Classique müük kasvas 3,9 miljoni liitrini (+26%)
• Realiseerimise netokäive ulatus 715 miljoni kroonini (+32%)
• Puhaskasum suurenes 61 miljoni kroonini (+40%)
• Sõlmis kokkuleppe firmaga PepsiCo, Inc., mille kohaselt on alates aastast 2000 Pepsi jookide ametlik esindaja Eestis E
Pakenditest oli Eesti õlleturul endiselt eelistatuim pudel. Pudeliõlle osakaal ulatus 1999. aastal 77%-ni turust (1998 – 76%).Enim kasvas purgiõlle populaarsus. Purgiõlle turuosa suuruseks oli 12% (1998 – 10%).
Õlletarbimine Eestis jõudis 1999. aastal samuti rekordtasemele – keskmiselt 61 liitrini inimese kohta, mis on teadaolevalt suurim tarbimine Eesti õlletootmise ajaloos. 1998. aastal ulatus õlletarbimine 47 liitrini inimese kohta aastas, mis on ligi 30% võrra vähem kui 1999. aastal.
Saku õlle keskmine tarbimine Eestis on suurenenud viimase nelja aasta jooksul 2,5 korda, ulatudes 1999. aastal 30,5 liitrini inimese kohta. Kõige enam Saku õlut – 44,5 liitrit inimese kohta – tarbiti 1999. aastal endiselt Tallinnas. Keskmisest suurem oli Saku õlle tarbimine veel Harju-, Hiiu- ja Raplamaal.
1999. aasta oli Eesti õlleturul konkurentsi tugevnemise aasta. Seejuures hoidis Saku Õlletehas kindlat liidripositsiooni, kasvatades oma edu konkurentide ees veel kahe turupunkti võrra, s.o. 50%-ni koguturust. Eesti teiseks õlletootjaks tõusis 1999. aastal taas Tartu Õlletehas, esitledes avalikkusele oma ajaloolist kaubamärki A. Le Coq. Turu kolmandale positsioonile langes Viru Õlu. Importõlle osakaal turul on viimaste aastate jooksul püsinud vahemikus 10–12%. 1999. aastal oli vastav näitaja 10%. See annab tunnistust asjaolust, et eestlased peavad endiselt lugu eelkõige kodumaisest õllest.
Ühtekokku tootsid Eesti õlletehased 1999. aastal ligi 60 erinevat õllemarki, mille seas turu-uuringu andmetel Saku õlled – Saku Originaal, Rock, Saku Pilsner, Saku on Ice jt. – omavad endiselt hästituntud ning kõrgekvaliteediliste õllede mainet.
tuleb lisa