Victoria’s Secreti emafirma trotsib tugevat vastutuult - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Victoria’s Secreti emafirma trotsib tugevat vastutuult

Erko Rebane

28.05.2015 09:38

Shutterstock

USA rõivatööstuses tegutsevaid ettevõtteid pole just kuigi palju, mis võiksid uhkustada 22 kvartalit järjest kasvanud võrreldavate poodide müügiga (vähemalt 12 kuud avatud). Täpselt sellise statistikaga pani 2. mail lõppenud esimesele kvartalile punkti tuntud pesubrändi Victoria’s Secreti omanikfirma L Brands.  

Kolme kuu lõikes paranes ettevõtte vähemalt aasta avatud kaupluste käive 5% ning täpselt sama palju kasvas mullusega võrreldes ka firma kogukäive (2,512 miljardi dollarini), jäädes sellega marginaalselt alla analüütikute prognoositud 2,54 miljardile dollarile.  Kohandatud aktsiakasumit teenis L Brands esimeses kvartalis 61 senti (mullu 53 senti), lüües konsensuse prognoosi ühe sendiga. Esimese kvartali tugevus üllatas ka juhtkonda, kes üldiselt eelistab jääda oma prognoosides konservatiivseks ning ootas 0,5-0,55 dollarit kasumit aktsia kohta.

Allikas: Bloomberg

Kuigi viimase paari aasta tugeva võrreldavate poodide müügikasvu tõttu on võrdlusbaas muutunud kõrgeks ning lisaks müüdi mullu vähemkasumlikumad meigiäri ja osa rõivatoodangust, mis vähendas esimese kvartali käivet 80 miljoni dollari ehk 3,2% võrra,  suudeti sellest hoolimata hoida äri kasvutrajektooril ning saavutada rekordilised tulemused. Võtmeks eduloos on stabiilne poepinna kasv Ühendriikides, laienemine rahvusvahelistel turgudel ning marginaalide paranemine tänu tootevalikule, kiirele varude juhtimisele.

L Brandsi tuntumaiks brändiks on Victoria’s Secret (VS), mille kaudu müüakse lisaks pesule, ujumisriietele ja spordirõivastele ka parfüüme ja muid ilutooteid (2014.a 63% käibest). Teise põhisegmendi alla (Bath & Body Works) on koondatud isikliku hügieeni ja lõhnatooted (29,2% käibest). Firma jalajälg piirdub peamiselt Põhja-Ameerikaga, kus neile kuulus 2015.a jaanuari seisuga 2969 poodi (sh mõned Suurbritannias) ning see peaks aasta lõpuks kasvama 38 kaupluse ehk 1% võrra.

Kuigi poodide arvu kasv pole Ühendriikides ja Kanadas kuigi suur, on see tingitud lihtsast põhjusest, et ettevõttel kipub olema ideid rohkem kui selleks leiduvat kinnisvara. Sestap on asetatud põhirõhk olemasolevate poodide laiendamisele, mis on tarbimise kasvatamisel väga tulusaks osutunud (kogu poepinna kasv peaks tänavu olema USAs, Kanadas ja Suurbritannias 3%).

Rahvusvahelistel turgudel tegutsetakse läbi frantsiiside, mille võrk küündis 2015.a mai alguse seisuga kokku 678 esinduseni. Ehkki müügitulu teenis L Brands rahvusvahelistelt turgudelt esimeses kvartalis vaid 91,5 miljonit dollarit ehk 3,6% kogukäibest, annab antud segmendi 29% müügitulu kasv selgelt mõista, et kasvupotentsiaal peitub just väljaspool Ühendriike ja Kanadat. Rahvusvahelistel turgudel kavatseb ettevõte tänavu avada 138-178 uut kauplust (+21-27% kasv võrreldes 2014.a)

L Brandsi kasvuloo taga pole mitte ainult laienemine, vaid ka efektiivsuse paranemine kõrgemate marginaalide näol, mida on võimaldanud tõhustatud ülevaade oma toodete läbimüügist. Ettevõte nimetab seda kiiruse mudeliks (speed model). Näiteks kui toodete valik pannakse paika neljaks nädalaks ning jooksvalt müüki  monitoorides nähakse, et oodatust suurema nõudluse tõttu võib valiku eluiga pikendada veel kuuaja võrra, siis tänu sellele mudelile ollakse võimelised varusid nobedalt korrigeerima, et lõigata võimalusest maksimaalset kasu. Kui aga toode ei lähe väga hästi peale, aitab kiire reageerimine ja selle väljavahetamine vähendada allahindluste negatiivset mõju marginaalile. Esimeses kvartalis kerkis ettevõtte brutomarginaal 90 baaspunkti võrra 42,0%ni ning peaks firma prognooside järgi olema terve majandusaasta peale veidi kõrgem kui eelmise aasta 42%.

Allikas: Bloomberg

Osade ärisegmentide müümine eelmisel aastal jätab küll L Brandsi tänavu ilma 185 miljoni dollari suurusest müügitulust (8 senti aktsia kohta). Lisaks survestavad valuutade ebasoodsad liikumised aktsiakasumit 10-12 senti ning kõrgem maksumäär röövib omakorda 7 senti aktsia kohta, kuid sellest hoolimata näitab L Brandsi otsus tõsta majandusaasta aktsiakasumi prognoosi varasema 3,45-3,65 dollari pealt 3,5-,3,7 dollarile (mullu 3,5 USD), et kõigi nende tegurite kiuste jääb ettevõtte fundamentaalne lugu endiselt tugevaks.

L Brandsi aktsia

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon