Shutterstock
31. mail lõppenud 2015. fiskaalaasta neljanda kvartali tulemustega tõmbas Nike oma aktsionäridel suu taaskord naerule, nentides et kolme kuu müügitulu kasvas valuutaefektita 13% 7,78 miljardi dollarini (analüütikud prognoosisid 7,69 mld USD) ning selle pealt teeniti 0,98 dollarit kasumit aktsia kohta ehk 26% rohkem kui mullu samal ajal ning enam kui analüütikud julgesid unistada (0,83 USD).
Allikas: Bloomberg
Võrdselt hästi on Nike suutnud oma müügitulu kasvama panna kõikides geograafilistes piirkondades (2015.a Põhja-Ameerika 12%, Lääne-Euroopa 21%, Kesk- ja Ida-Euroopa 15%, Hiina 19%, Jaapan 9%, arenevad turud 8%) ning ka tootesegmentide lõikes, va globaalse jalgpalli tootegrupis.
Ühest küljest on Nike’i oma tarbijatele aidanud oluliselt lähemale tuua digitaalne ökosüsteem ja e-kaubandus, mille käive kasvas eelmisel aastal 55% ning ulatus mahult üle ühe miljardi dollari. Kuna kogukäibest moodustab internetipõhine müük kõigest ca 3-4%, kraabitakse tegevjuhi Mark Parkeri sõnul alles tegeliku potentsiaali pinda.
Teisalt saab äriline hoog ikkagi pärineda vaid piisavalt konkurentsivõimelistest toodetest ning siin on Nike tutvustanud viimaste aastate jooksul mitmed revolutsioonilisi tehnoloogiaid, sealhulgas Flyknit, kus jalanõu kootakse osaliselt spetsiaalsest kangast. Ehkki esimese hooga polnud toode jooksjate seas kuigi menukas, siis tänu uudsele välimusele ning originaalsetele värvilahendustele hakkas see populaarsust koguma väljaspool jooksuareene ning ettevõte tajus potentsiaali üsna kiiresti ning laiendas kasutusvaldkonda. Rõivaste kollektsioonis aga jätkatakse edukalt Dri-Fit tehnoloogia võimaluste avardamist ning tegevjuhi sõnul on tulevikus neil veel palju põnevat varuks.
Nii Nike’ile kui ka teistele spordirõivaste tootjatele on abiks olnud seik, et piirid trenni ja vaba aja riiete vahel on hägustunud, mis on muutnud sihtturgu suuremaks. Samuti on oluline roll mängida sotsiaalmeedia loodud väljendusvõimalusel, mistõttu ei teeni spordivarustus tihti enam ainult praktilisuse eesmärki, vaid lisaks tehnoloogiale on tähtis ka disain.
Kvaliteetne ning innovaatiline toode töötab Nike’i jaoks mitmel tasandil. Esiteks annab see võimaluse tõsta hinda ning teiseks on uue tootmistehnoloogia laiem juurutamine (Flyknit) hakanud ka kulude poolel tulemusi näitama, mis tähenda seda, et vaatamata tööjõukulude kasvule, kohati kõrgematele materjalikuludele ning ka negatiivsele valuutaefektile on juhtkond veendunud, et brutomarginaali suudetakse veelgi parandada. Täpsemalt prognoositakse alanud 2016.fiskaalaastal üle 10% müügitulu kasvu juures (valuutaneutraalne) brutomarginaalile 0,5protsendipunktist lisa (2015.a kerkis 1,2pp võrra 46%ni).
Allikas: Bloomberg
Nike’i juhtkond astub alanud majandusaastale vastu lootusrikkalt, uskudes et hästi diversifitseeritud äri, tugev finantspositsioon ning tooteinnovatsioon aitavad kasumlikku kasvu saavutada veel palju aastaid.
Seda, et nõudlus Nike’i toodete järele on püsimas väga tugevana, kinnitavad juunist novembrini tarnitavate kaupade tellimuste 13% kasv (valuutade muutusi arvestamata), mis on 2 protsendipunkti võrra kiirem kui lõppenud majandusaasta neljandas kvartalis.
Allikas: Bloomberg
Kriisjärgsel perioodil on Nike’i aktsia olnud oma investorite portfellis tõeliseks kalliskiviks, kerkides pelgalt viimase aasta jooksul ligi 40%. Tugev bränd ning atraktiivne müügitulu ja kasumikasv meelitavad aga tänases keskkonnas investoreid ligi nagu kärbseid, millest tulenevalt pole 26x jooksva majandusaasta aktsiakasumi ootusel kauplev aktsia enam odavate killast. Seega eeldab praeguse hinnataseme juures tehtud panus juba pikemat investeerimishorisonti ning eeldust, et Nike’i juhtkond suudab jätkata veatult senisel kursil, kasvatades müügitulu ja parandades marginaale ka järgnevatel aastatel.
Nike'i aktsia hind (valge) ja jooksva majandusaasta oodataval aktsiakasumil põhinev PE (lilla)
Allikas: Bloomberg
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet