LHV pensionifondid panid auto24 portaalile õla alla - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

LHV pensionifondid panid auto24 portaalile õla alla

Maarja Pärs

10.04.2017 15:56

Shutterstock

Kuulutusteportaalide maastikul ringi vaadates jääb nii mõnigi veebileht silma märkimisväärselt suure turuosaga. Seega võib korteri üürikuulutuste puhul ära märkida KV.ee kinnisvaraportaali või tööturu kuulutuste seas CV Online´i. Kasutatud sõidukite kuulutustest rääkides julgen uskuda, et lisaks minule tuleb ka paljudel teil esimesena mõtteisse auto24 portaal. Miks peaks kuulutama kuskil mujal, kui ikka seal, kus kõige rohkem jälgijaid?

Internetireklaami ajalugu piirdub vaid paarikümne aastaga. Kui 2000. aastal kuulus lõviosa 45.6% meediareklaamist ajalehtede veergudele, kuna inimesed olid harjunud paberkujul ajalehte lugema, siis tänaseks on trend pöördunud – aina rohkem inimesi loeb uudiseid internetist. Seega liigub ka reklaam inimestega kaasa. Ilmekalt näitab seda internetireklaami osakaalu kasv 1.9%-lt 2000. aastal 19%-le 2015. aastaks. Seejuures pole internetireklaami kasv raugemas – kasvutempo ületab endiselt kogu reklaamisektori kasvu, küündides 2015. aastal +16%-ni ning ootuste kohaselt jätkub see lähiaastatel ligi 12%-se keskmise kasvuga aastas.

Kõige rohkem on kasu lõiganud just need meediaettevõtted, kes sisenesid turule esimesena ning on sellega oma turupositsiooni kindlustanud. Ka auto24 AS, sel ajal ärinimega Infesto AS, alustas 90-ndate alguses tegevust ajalehe Kuldne Börs väljaandmisega, seega moodustus tolle hetke tulubaas suuremas osas prinditud kujul reklaamist. auto24 portaali ostmisega siseneti ka ulatuslikumalt internetireklaami sektorisse. Tänaseks on ettevõte leidnud oma turuniši ning saavutanud läbi auto24 kasutatud sõidukite ostu-müügi kuulutuste segmendis väga tugeva turupositsiooni ning märkimisväärset turuosa hoitakse portaaliga Kuldne Börs. auto24 on külastatavuselt viies veebileht Eestis ning ligi 88% sõidukite ostu-müügihuvilistest Eestis kasutab nimetatud portaali. Seega peamised konkurendid – soov.ee, motors24.ee, mobile.ee, osta.ee, okidoki.ee jäävad oma brändituntuselt kui ka käibe numbritelt auto24 tugevalt alla.

Allikas: Emor 2015. aastal koostatud uuring

Milles siis peitub auto24 portaali edu? Peamiseks eduteguriks on esimesena turule siseneja eelis, millega suudeti turupositsiooni kindlustada. Teisalt on oluliseks aspektiks portaali mugavus ja kompaktsus. auto24 viib kokku kasutatud sõidukite müüjad ja ostjad ning loob sellega efektiivse turukeskkonna. Lisaks sõidukite ja muude kaupade müügile pakutakse ka auto ostuks vajalikke teenuseid – liising, autode taustakontroll, autolaen jms. Seejuures vajab märkimist, et portaali juhtimise ja arendamise taga on pikaajalise sektori kogemusega juhtkond.

Ettevõtte äritegevus on tugevas korrelatsioonis majanduskeskkonnaga – nii autode müük kui ka reklaamisektor sõltuvad tugevalt majanduse käekäigust. Seega avaldas ka finantskriis ettevõtte äritegevusele negatiivset mõju, kuid kriisist suudeti kiirelt taastuda. 2015. aastal küündis ettevõtte käive 4 mln EUR-ni ning viimase viie aasta käibekasv on keskmisel 13% aastas. Ligi 2 mln EUR EBITDA juures püsivad marginaalid kõrged – EBITDA marginaal aastate lõikes vahemikus 50%-53%.

Allikas: Ettevõtte majandusaasta aruanded

Hetkel on ettevõtte jaoks suuremate muudatuste aeg. Tegevjuhtkond koos BaltCap Private Equity Fund II’ga allkirjastasid ostu-müügilepingu emaettevõtte Sanoma Media Finland OY’ga, et omandada 100%-ne osalus Sanoma Baltics AS-s. See annab uutele omanikele võimaluse ettevõtte äritegevusse värskete ideedega panustada ning äri oma nägemuse järgi edasi arendada.

Ka LHV näeb ettevõttes potentsiaali kasvada tulenevalt tugevast turupositsioonist, juhtkonna kompetentsist ning internetireklaami turu kiirest kasvust. Seetõttu otsustati ka LHV pensionifondidega tehingu finantseerimisele õla alla panna läbi võlakirjainvesteeringu. Arvestades hetkel valitsevat madalat intressikeskkonda, kus võlakirjade tootlused on väga madalad, siis mõlemad emiteeritud võlakirjad pakuvad pensionifondidele atraktiivset tootlust – pangalaenule sarnanev võlakiri teenib 3% ning allutatud laenu omadustega ja omakapitalile sarnanev võlakiri 12% aasta baasil tootlust.

Maarja Pärs
LHV Varahalduse analüütik

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. LHV Pensionifonde valitseb AS LHV Varahaldus. Tutvu LHV pensionifondide prospektiga lhv.ee ja pea nõu asjatundjaga.




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon