Volkswagen plaanib superplatvormiga seljatada konkurendid - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Volkswagen plaanib superplatvormiga seljatada konkurendid

Kristiina Kirtsi

20.02.2013 08:55

Shutterstock

Volkswageneid, Audisid, Lamborghinisid, Seate, Škodasid, Bentleyd, Bugattisid, Porschesid ja teisi sõidukeid tootev Euroopa suurim autotootja Volkswagen juurutab tootmisesse superplatvormi MQB, mille eesmärgiks on kiirendada sõidukite tootmist, muuta tootmisprotsessi lihtsamaks ning vähendada tootmiskulusid.

Volkswageni (VOW) MQB platvorm, mis on lühend saksakeelsest sõnast Modularer Querbaukasten (põikmootoriga moodulplatvorm) kujutab endast ühtset moodulplatvormi esiveoga ja ees asetseva põikmootoriga sõiduautode (mitmed VW, Audi, Skoda ning SEATi mudelid nagu näiteks VW Polo, VW Golf, Audi TT, Škoda Octavia, SEAT Leon) tootmiseks. See süsteem muudab lihtsamaks erinevate kaubamärkide sõidukite tootmise, kuna sõidukid baseeruvad ühel ja samal platvormil hoolimata nende erinevast teljevahest, rööpmest, üldkõrgusest ning istmete asukohast. Ehk siis alates väikeklassi sõidukist kuni keskmise suuruse maasturi tootmiseni on võimalik kasutada sama tootmisliini. Alloleval joonisel on illustreeritud praeguse süsteemi kujunemine.

Allikas: VWVortex

Moodulplatvormi üheks olulisemaks omaduseks on sõidukite mootorite ühine paigutuskoht, mis vähendab nii tootmiskulusid kui ka muudab erinevate mudelite tootmise lihtsamaks. Lisaks mootori ja pedaalikasti fikseeritud asukohale, on süsteemi eripäraks veel ka on sarnaste autoosade kasutamine erinevate mudelite puhul. Alloleval joonisel on märgitud platvormi fikseeritud osa (uniform) autokerest, ülejäänud osa kerest saab muuta nii laiuti kui pikuti.

Allikas: Volkswagen

Volkswageni teadus- ja arendustegevuse juhi Ulrich Hackenbergi poolt välja arendatud platvormi üheks plussiks on veel ka võime vähendada sõidukite kaalu 40-60 kg võrra läbi kergekaalulisemate komponentide kasutamise nii sõiduki salongis kui ka keres. Volkswageni hinnangul moodustab kaalu vähendamine umbes 25% kütuse kokkuhoiust.

MQB platvormil toodetavad mudelid varieeruvad väikeautodest kuni suurte keskklassi sõidukiteni ning see platvorm asendab varasemad PQ25, PQ35 ning PQ46 platvormid. Esimesed sellel platvormil toodetavad sõidukid on järgmise põlvkonna Golf ning Audi A3 järeltulija. MQB on üks osa Volkswageni MB (modulaarse maatriksi) süsteemist, kuhu kuuluvad lisaks MQB-le veel ka MLB, mis on mõeldud pikimootoriga keskklassi ning suuremate sõidukite tootmiseks (suuremad Audi, VW ning Porsche mudelid) ning sportautode (Porsche 911, Bentley Continental ning Lamborghini Gallardo) tootmiseks kasutatav MSB.

Kuid sellel platvormil on ka omad vead. Näiteks miljonitel sõidukitel kasutatava komponendi rike võib põhjustada massiivse sõidukite tehasesse tagasikutsumise.

Morgan Stanley hinnangul võimaldab MQB platvormi kasutamine Volkswagenil 2019. aastaks kokku hoida 19 miljardit dollarit aastas ning kasvatada brutomarginaali 10% peale. Alates 2007. aastast on Volkswagen nelja aasta jooksul sellesse platvormi investeerinud 70 miljardit eurot. Volkswageni eeliseks on see, et väidetavalt puuduvad konkurentidel (rahalised) võimalused sellise platvormi väljaarendamiseks.

Morgan Stanley hinnangul võib Volkswagenist juba 2014. aasta alguses saada Toyota ees maailma suurim autotootja. Volkswagen loodab MQB platvormi abil kasvatada globaalse müügi üle 10 miljoni sõiduki aastas. Umbes kolmest sõidukist kaks (üle 40 mudeli, mille müük ulatuks aastas 6,3 miljonini) oleks toodetud selle platvormiga. See süsteem võimaldab sõidukitootjal toota ka mingi kindla turu jaoks kohandatud sõidukeid madalama hinnaga ning tuua tasuvuspunkti allapoole.  Selle tulemusel tekkiv kulude kokkuhoid ja müügi kasv võivad Volkswagenist teha maailmas ühe kasumlikuma sõidukitootja.

Volkswageni aktsia kaupleb 4,9 kordsel tagasivaataval P/E suhtarvul, 7,5x ettevaataval P/E-l (6,65x 2014. aasta P/E) ning 1,0x P/B-d. 2012. aastal ootavad analüütikud Volkswageni käibe kasvu 192 mld euroni ning korrigeeritud puhaskasumi kasvu 17,6 mld euroni. Analüütikud prognoosivad sõidukitootja käibe kasvuks 2013. aastal 7%, 2014. aastal 5% ning 2015. aastal 5%. Korrigeeritud puhaskasumi kasvuks oodatakse vastavalt -38%, 14% ning 11%.

Ühe aasta jooksul on Volkswageni aktsia kallinenud 33% ning hetkel kaupleb aktsia 167 euro juures. Aktsia viimase kolme aasta graafik:

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.




Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon