Xiaomi
Pikka aega Hiina nutitelefonide turuliider olnud Samsung kaotas selle aasta teises kvartalis oma liiderpositsiooni kiiresti kasvavale Hiina nutitelefonide tootjale Xiaomi. Lisaks sellele, et vaid neli aastat tagasi loodud Xiaomi on saanud liidriks koduturul, on ta murdnud ennast ka viie suurima nutitelefonide tootja hulka globaalselt.
2011. aasta augustis esimese nutitelefoni turule toonud „väike riisitera“ (Xiaomi tõlge Hiina keelest) müüs selle aasta teises kvartalis Hiinas 15 miljonit telefoni ehk 240% rohkem kui aasta varem. See tegi Xiaomist esmakordselt turuliidri (14% turuosaga) Hiina nutitelefonide turul. Teisel kohal olev Samsung müüs samal ajal 13,2 miljonit telefoni ehk 15% vähem kui aasta varem ning Lõuna-Korea elektroonikatootja turuosa langes 12% peale. Kolmandal kohal oli Lenovo 13 miljoni telefoniga (turuosa 12%).
Võrdluseks, selle aasta esimeses kvartalis oli Hiina nutitelefonide turul liider Samsung 18,3% turuosaga, talle järgnes Lenovo 11% ning Xiaomi 10,7% turuosaga. Xiaomi kasv on olnud muljetavaldav – vaid aasta tagasi oli nutitelefonide tootja turuosa Hiinas 5%.
Canalysi andmetel müüdi Hiinas selle aasta teises kvartalis 109 miljonit nutitelefoni ehk 37% ülemaailmselt müüdud nutitelefonidest. Märkusena, Hiinas on valdavaks operatsioonisüsteemiks Android ning Xiaomi seadmed põhinevad modifitseeritud Androidil. Globaalsel nutitelefonide turul on Xiaomil 5,1% turuosaga viies koht Samsungi, Apple’i, Huawei ning Lenovo järel (vt allolev joonis).
Allikas: Canalys
97% käibest Mandri-Hiinas teeniv Xiaomi müük neljakordistus selle aasta esimesel poolaastal - kui aasta tagasi müüs „väike riisitera“ 7 miljonit telefoni, siis selle aasta esimesel poolaastal juba 26 miljonit nutitelefoni. Kui 2013. aastal müüs ettevõte 19 miljonit nutitelefoni, siis sellel aastal plaanitakse müük kasvatada 60 miljonini ning järgmisel aastal 100 miljoni telefonini.
Kuigi Xiaomi teenib enamuse käibest Mandri-Hiinas, tegutseb ettevõte veel ka teistes Aasia riikides (näiteks Singapuris, Hongkongis ning Taiwanis). Ent Hiina elektroonikatootjal on ka ambitsioonikad laienemisplaanid - näiteks sellel aastal plaanitakse laieneda kümnesse riiki (näiteks Venemaale, Türki, Brasiiliasse ning Mehhikosse).
Maailma suurimatest nutitelefonide müüjatest eristab Xiaomit see, et ettevõte ei ole börsil noteeritud ning kulubaasi madalal hoidmiseks ei omata ühtegi füüsilist müügikohta (tooteid müüakse vaid internetis). Konkurentidest eristab Xiaomi veel ka see, et ettevõte müüb nutitelefone olematu juurdehindlusega ning hoiab neid müügil palju pikema perioodi jooksul. Olematu juurdehindlus võimaldab Xiaomil müüa oma tooteid umbes poole odavamalt kui globaalsed konkurendid.
Erinevalt aga oma globaalsetest konkurentidest ei ole Xiaomi veel nii kasumlik – Hiina ettevõte jõudis esmakordselt kasumisse eelmise aasta esimesel poolaastal. Xiaomi kasumisse jõudmisele aitas kaasa turuosa kasv, mis aga survestab konkurentide kasumlikkust – hiljuti teatas Samsung Electronics kahe aasta väikseimast kvartalikasumist. Ilma juurdehindluseta nutitelefone müüva Xiaomi kasumit toetab nutitelefonidega seotud toodete-teenuste (nagu näiteks rakendused) müük.
IDC hinnangul müüakse sellel aastal Hiina ehk maailma suurimal nutitelefonide turul 420 miljonit seadet ehk 20% rohkem kui aasta varem. Võrreldes 2013. aastaga, kui müük kasvas 64% võrreldes aastatagusega, on tegemist märkimisväärse kasvu aeglustumisega. IDC hinnangul peaks kasv järgnevatel aastatel aeglustuma veelgi. Ent samas märgiks müügi kasv üle 400 miljoni nutitelefoni sellel aastal rohkem kui neljakordistumist võrreldes 2011. aastaga.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.
Tweet