Isu luksuse järele näib taastuvat - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Isu luksuse järele näib taastuvat

Erko Rebane

11.02.2010 17:34

Jaemüüjate, eriti luksesemete segmendi esindajate, käsi pole majanduslanguse ajal käinud kõige paremini, kuid oodatust tugevamast pühademüügist teatanud Tiffany näitab, et tarbija on tagasi tulemas ning Bank of America soovitab aktsiaturu praegust nõrkust ostmiseks kasutada

Viimase kuu korrektsioon on paralleelselt kasumite paranemisega toonud S&P500 karjuvalt kõrge valuatsiooni märksa söödavamale tasemele ning pakub pikemas perspektiivis atraktiivse väljavaatega ettevõtete puhul head sisenemise kohta.

                                      Allikas: Bespoke

Üks selliseid on Bank of America Merrill Lynchi arvates Tiffany, mille väärtpaber on jaanuarikuu tipust (46.89) tulnud madalamale -12%, oluliselt rohkem võrreldes 4%-lise korrektsiooniga S&P jaemüüjate indeksis. Väärtpaber kaupleb hetkel 16.4x 2010 ja 13.7x 2011 aktsiakasumi prognoosil.

Tiffany kaupluseid leidub tänasel päeval kõige rohkem Aasias ja Ameerikas, kus nende arv küündib vastavalt 102 ja 90-ni. Euroopas ollakse esindatud märksa tagasihoidlikumalt – 2009. aasta seisuga müüdi Tiffany kaubamärgiga tooteid 25s poes, millest pooled paiknevad Suurbritannias. 

1837. aastast tegutseva ikoonilise juveelitootja puhul on BofA ML seadnud investeerimisteesiks suurema kasvupotentsiaali võrreldes konkurentidega tänu oma rahvusvaheliselt tuntud brändile. Turul leidub väheseid spetsialiseeritud juveliire, kes omavad potentsiaali saavutada pikaajalist poepinna kasvu. Kaks konkureerivat ettevõtet on Zale ja Signet, ent nende võrdlemisi küllastunud seis tingib lähiajal pigem ebarentaablite kaupluste sulgemist ja poepinna vähendamist. Madal brändituntus muudab aga laienemise väljaspool Ühendriike (Signeti puhul ka väljaspool Suurbritanniat) keeruliseks.

Konkurentide nõrkushetki peaks Tiffany suutma ära kasutada eelkõige tänu oma nimele. Viimase kahe aasta jooksul on majanduskriis põhjustanud sarnaselt teistele sektoritelegi kaupluste sulgemisi ja pankrotte ka juveeliäris, vabastades hinnanguliselt 1.1 miljardi dollari suuruse käibe (4-5% USA spetsialiseeritud juveliiride tööstuse müügitulust), mida ellujääjad nüüd püüda üritavad. Tiffany positsiooni luksesemete turul arvesse võttes, ei pruugi ettevõte turuosa kasvada sama jõudsalt nagu odavamate toodetega konkurentidel, kuid sellegipoolest pakub Tiffany häid alternatiive brändidele, mida enam ei eksisteeri. See peaks tagama 3%lise müügikasvu USA võrreldavates poodides (2009.a kukkus näitaja -10%).

Järgnevatel aastatel näeb Tiffany potentsiaali suurendada USA kaupluste arvu 150-ni, kasutades ära 2008. aastast rakendatud tüüpilisest poepinnast (613 ruutmeetrit) rohkem kui kaks korda pisema pindalaga butiikide formaati, mille juurutamine on olnud kasulik otsus ning kujuneb BofA arvates prominentseks viisiks ka uutele turgudele sisenemisel. Euroopas soovitakse pikemas perspektiivis suurendada kaupluste arvu 40ni ja opereerida Hiinas praeguse 9 poe asemel 25-30 kauplust.  

Analüütikutes on Tiffany hakanud kiindumust tekitama käesoleva aasta algusest, mil avaldatud pühademüügi numbrid ootusi tublisti ületasid. Läinud aasta viimasel kahel kuul kasvas Tiffany poodide globaalne müük 17%, andes lootust, et  tarbijad on vaikselt rahakotte avamas ka lukskaupade segmendis. Suurim võit tuli Euroopast, kus tulud suurenesid aastaga 30%, samal ajal paranesid numbrid USA-s 12% ja Aasias 11%.

Kuna neljas kvartal moodustab kolmandiku türkiissiniste karpide poolest tuntud juveliiri aastasest käibest ja poole kasumist, andis oodatust parem läbimüük põhjuse tõsta 31. jaanuaril lõppenud majandusaasta kasumiprognoosi varasemalt 1.88-1.98 dollarilt 2.07-2.12 dollarile ning müügitulude numbri 2.7 miljardile dollarile, mis ületas toonast konsensust 0.05 miljardiga. Ühtlasi otsustati tõsta kvartaalset dividendi 18% võrra 20 sendini aktsia kohta ning jätkata 2011.aastani kehtivat aktsiate tagasiostuprogrammi, mis 2008. aasta kolmandas kvartalis rahavarude säilitamise eesmärgil peatati.

Täiendav kasumi jagamine aktsionäridele läbi dividendide tõstmise ja aktsiate tagasiostu peaks tegevjuhi sõnul suurendama investorite usku ettevõttesse ning selle pikaajalisse võimesse genereerida korralikku kasumi- ja rahavoo kasvu.

Võimsa jõulumüügi põhjal ei tohiks teha lõplikke järeldusi ning eeldada, et sellise hooga jätkatakse ka järgnevatel kvartalitel, ent numbrid võivad sellegipoolest olla juveelitööstuse jaoks varajaseks märgiks taastuvast nõudlusest vähemalt jõukamate tarbijate seas. Soodsate trendide jätkudes annavad rahvusvaheliselt tuntud bränd, geograafiliselt hajutatud ärimudel ja turu konsolideerumine Tiffany’le hea võimaluse olla luksesemete jaemüüjate seas üks suurimaid kasusaajaid. 

Allikas: Bloomberg

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon