Kuigi maailma majanduslangus tõi 2009. aastal kaasa läbimüügimahtude vähenemise väga paljudes tootekategooriates, siis televiisorite müügi osas näidati 2%list kasvu. LCD telerite läbimüügikasv oli aga lausa 37%, mis on ka 2008. aasta 34%lisest kasvust kiirem ning LCD telerite müügimaania on jätkumas ka 2010. aastal.
2009. aasta 4. kvartalis ulatus ülemaailmne LCD telerite kasv eelmise aasta 4. kvartaliga võrreldes juba 50%ni – see on suurim kasv alates majandusbuumi tipu aegadest 2007. aasta 4. kvartalis. Mõnes regioonis, näiteks Hiinas, ulatus möödunud aasta viimase kvartaliga võrreldes LCD telerite müügikasv aga lausa 100%ni. Tõsi, Hiina suurtel läbimüügi numbrite kasvul on oma roll ka valitsusepoolsetel elektroonikaseadmete ostustiimulitel majanduskasvu elavdamise eesmärgiga. Globaalse majanduslangusega kaasnenud allahindlused teleripoodides on aga tänaseks aidanud lameekraaniga seadmete turuosal kasvada juba 75%ni.
2009. aasta 4. kvartalis müüdud televiisorite osakaalud erinevate tehnoloogiate lõikes
Allikas: DisplaySearch
Müügimahte on kindlasti tõsta aidanud ka viimase aja olulised spordisündmused, mille jälgimine suuremõõtmelise LCD teleri pealt on oluliselt kvaliteetsem. Headeks näideteks siinkohal 2008. aasta Pekingi suveolümpiamängud (Hiinas oli müügimahtude kasvatamiseks ka palju ruumi), 2009. aasta suvel Berliinis peetud kergejõustiku maailmameistrivõistlused ja 2010. Aasta veebruaris peetud Vancouveri taliolümpiamängud. 2010. aastal aitab LCD telerite läbimüüki suurendada veel suvel Lõuna-Aafrika Vabariigis peetav jalgpalli MM – arenevatel turgudel on LCD telerite penetratsioonil ruumi veel oluliselt tõusta ning sellised spordi suursündmused pakuvad täiendavat stiimulit uue moodsama teleri soetamiseks.
Erinevate televiisorimarkide tootjate osakaalud firmade lõikes on globaalseid müügitulusid arvestades 2009. aasta 3. ja 4. kvartali seisuga toodud allolevas tabelis – ülekaalukas liider on jätkuvalt Samsung ca 24%lise turuosaga:
Allikas: DisplaySearch
Veebruari viimastel päevadel kommenteeris LCD telerite segmenti väikene Ticonderoga analüüsimaja, mille kokkuvõte trükiti ära ka Barronsis. Analüüsis kiideti LCD turul peituvaid pikaajalisi võimalusi investorite jaoks. Kuigi Hiina uus-aasta järgne müügiperiood võis osutuda loodetust tagasihoidlikumaks, on Ticonderoga sõnul LCD klaasi varud üpriski piiratud ning kiiresti kasvav nõudlus lameekraaniga telerite, sülearvutite, monitoride, multimeediaseadmete järele peaks taastuva majanduse tingimustes kiiresti kaasa tooma hinnatõusu. LCD telerite ja teiste lameekraaniga elektroonikaseadmete müügimahtude kiirest tõusust kasu lõikamiseks soovitab Ticonderoga investeerida USA börsil kauplevasse tehnoloogiaettevõtte Corningu (GLW) aktsiasse. Buckingham Research Group on GLW aktsiale andnud $30lise hinnasihi, väikesed analüüsimajad Credit Agricole ja Ticonderoga $25lise sihi, Bank of America $22 jne.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. |
Tweet