Autotootjad õngitsevad tarbijaid rahapakiga - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Autotootjad õngitsevad tarbijaid rahapakiga

Erko Rebane

05.03.2010 10:15

Rekordiline lumekogus ning probleemid Toyota õuel oleks pidanud USA autoturgu veebruaris tõsiselt raputama, ent tegelikkuses ei jäänud maha just kuigi sügav jälg. Heade pakkumiste valguses oli tarbija nõus vaatama mööda usaldusküsimusest ning leidma tee poodi ka raskemates ilmastikuoludes.

USA veebruarikuu kogumüügiks kujunes 779 947 sõidukit ehk 13.2% enam mullusest ning 11.7% rohkem võrreldes jaanuariga. General Motorsi müügianalüütiku Mike DiGiovanni sõnul nõudis maha sadanud meetrine lumekogus edasimüüjatelt tõsist jõupingutust ning aega, et valge vaiba alla mattunud autod uuesti puhtaks teha ning kliente ostma meelitada. Erakordsetest ilmaoludest tingitud negatiivset efekti arvestamata oleks veebruarimüük Giovanni arvates olnud 5% kõrgem, viidates autoturu aeglasele, kuid jätkuvale taastumisele, vaatamata tagasilöökidele kinnisvarasektoris ja tööjõuturul.     

Ühtlasi möödus veebruaris üks kuu sellest, kui Toyota Ühendriikides turvalisuseprobleemide tõttu kaheksa mudeli tootmise peatas. Miljonite autode tagasikutsumine ja ettevõtte juhtide aruandmised USA kongressi ees pidanuks analüütikute hinnangul kahjustama Jaapani autotootja imidžit ulatuses, mis oleks toonud kaasa kuni 27%lise languse müüginumbrites. Kuid halvast pressist hoolimata tuli Toyotal eelmisel kuul leppida müügi kõigest -8.7%lise vähenemisega.

Edmunds.com analüütiku Jesse Topraki sõnul näitab arvatust tugevam tulemus seda, et Toyota brändi vastupidavus ja lojaalsus on märksa kindlamad, kui paljud arvasid. Eredaks näiteks on Priuse müük, mis kasvas aastaga 10%, ehkki populaarne hübriidmasin kuulus samamoodi tagasikutsutavate masinate sekka.

Toyota loodab taastada tarbijate usaldust või vähemalt piirata müüginumbrite langust erinevate sooduspakkumistega. Veebruarikuu jooksul suurenes ühele autole tehtavate soodustuste maht 26% 1833 dollarini, mis on neljandaks suurim tõus ühes kuus alates 2002. aastast. Mõni päev tagasi täiendati olemasolevaid pakkumisi ajalooliselt ühe kõige ulatuslikuma müügikampaaniaga.

Viimase raames otsustas Toyota kaheksa mudeli osas viieks aastaks intressimakse kohutuse elimineerida ning vanadele Toyota omanikele uue masina ostmisel kaks aastat tasuta korrapärast teenindust pakkuda. Barclays Capitali hinnangul läheb Toyota viieaastane nullprotsendilise finantseerimisega programm autototootjale maksma keskmiselt 4700 dollarit ühe auto kohta, mis on pea kaks korda kõrgem tööstuse praegusest keskmisest.    

Jõupingutustele vaatamata leiab Toyota, et jäi eelmisel kuul Ühendriikides ilma 18 000 auto müügist ning üks suuremaid kasusaajaid võis siinkohal olla Ford, kes teatas 43%lisest kasvust (jaanuariga võrreldes +22%) ja turuosa suurenemisest 17%ni (+3 protsendipunkti aastataguse ajaga võrreldes). Analüütikud olid oodanud müüginumbrite 35%list suurenemist.

Mingi osa Toyota klientidest jõudis ka General Motorsi salongidesse, aidates viimase veebruarikuu müüki 32% võrra kasvatada. Arvestades siia sisse ka need kolm brändi, millele GM lähitulevikus kriipsu peale tõmbab, osutus kasv veidi tagasihoidlikumaks (+11%). Kokku müüs General Motors läinud kuul 141 849 sõidukit, mis tegelikult jäi viimase 12 aasta jooksul esimest korda alla Fordi tulemusele. Olgugi, et kõigest 334 masinaga, hõivas Ford Ameerika turul siiski esikoha.

Isegi Chrysleril õnnestus uute mudelite vähesusest hoolimata Toyotast paremaid kasvunumbreid näidata. Aastane muutus oli veebruaris küll nullilähedane, kuid tulemus esindas siiski märkimisväärset saavutust, võttes arvesse seda, et müüginumbrid olid seni languses olnud alates 2007.a detsembrist. Tõsi, ka Fiati juhtimisel tegutsev autotootja pole soodustuste tegemisel kuigi tagasihoidlik olnud. Mõnede Jeep mudelite puhul elimineeriti viieks aastaks intressimaksed, millele täiendavalt tehti veel kuni 4000 dollari ulatuses rahalist allahindlust.

Haavatud konkurendilt turuosa võitmise nimel erinevate stiimulite kasutamine on autotööstuses levinud nähtus. Ulatusliku müügikampaania käivitamisega näitab Toyota, et ilma võitluseta ei kavatseta alla anda, mistõttu tõotavad järgnevad kuud suureks hinnasõjaks kujuneda ning jätkuvalt ebakindlas majanduskeskkonnas on see oluline faktor, millega tarbijaid esindustesse meelitada. 

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon