Itaalia ettevõttest on saanud oluline lüli Chrysleri ümberpööramises. Autoüksuse eraldamine ja börsile viimine parandaks viimase kapitalipositsiooni ja iseseisvust, mis aitaks tulevikus koostööd USA autotootjaga paremini välja mängida. Kui selline strateegia aprillis tõepoolest esitatakse, kujuneks grupi oodatust kiirem lõhkumine küll üllatuseks, kuid seda positiivses mõttes, kuna võrdlemisi volatiilse äritegevuse lahutamine aitab asetada firma paremasse positsiooni aktsionäride väärtuse loomisel.
Fiati kroonijuveeliks loeb Deutsche Bank maailma teiseks suurimat põllumajandusmasinate ning kolmandaks suurimat ehitusseadmete valmistajat CNHd, milles Fiat omab hetkel 89%list osalust, moodustades 50% Itaalia tööstusgrupi väärtusest.
Kuna 2009. aastal genereeriti 20% Fiati müügituludest ning 32% ärikasumist väljaspool autoüksusi, on selge, et Fiati puhul pole tegu pelgalt autotootjaga. Vaadates aga tulevikku, saab Deutsche Banki arvates CNH olema Fiati jaoks 2010. ja 2011. aastal peamine kasvutegur, genereerides järgmisel aastal juba 43% äritegevuse kasumist.
Alliikad: Fiat Groupi majandusaruanne ja Deutsche Banki prognoosid
Põllumajanduse äri karakteriseerib oligopoolne turustruktuur, kus 85% professionaalsete põllumajandusseadmete turust kontrollivad kolm nime: John Deere (47%), CNH (23%) ja AGCO (15%). See võimaldas antud ettevõtetel kergitada hindasid isegi majandussurutise ajal, mis kombineerituna tooraineturu soodsa väljavaate ja farmerite sissetulekute oodatava suurenemisega võiks kergitada CNH põllumajandusüksuse käivet kuni 2011. aastani 14% aastas. Arvestades USA SKT ja uute eramute ehitamise vahelist tugevat korrelatsiooni, aitab divisjoni kiiret kasumikasvu ootust realiseerida ka ehitusseadmete turg.
Ja kui lühiajaline väljavaade näib juba soodsana, siis pikaajalised fundamentaalsed tegurid peaksid pakkuma täiendavat toetust. Siia hulka kuuluvad 1) globaalse populatsiooni kasv; 2) inimeste rikkalikum toidulaud; 3) vajadus suurema mehhaniseerituse järgi piiratud põllumaa pindala tõttu; 4) biokütuste kasvav osakaal kütusetarbimises; 5) ekstreemsemad kliimatingimused, mis võivad saagikuse volatiilsust tõsta.
Deutsche Banki arvates hõlmab puhtalt CNH äritegevus Fiati aktsiale seatud 13 eurosest hinnasihist 5 eurot ning nende sõnul alahindab turg CNH väärtust vabalt kaubeldavate aktsiate vähesuse tõttu (11% aktsiakapitalist). Põllumajandus- ja ehitusseadmete divisjoni korporatiivne panus peaks eriti hästi kristalliseeruma autoüksuse eraldamisel, kuid isegi kui spin-offi niipea ei toimu, tuleks pikaajalisi globaalseid põllumajanduslikke trende arvesse võttes siiski mõista CNH väärtust, mida viimane pakub keerulisemas olukorras autoäri balanseerimisel.
Fiati 3a aktsiagraafik Itaalia börsil
Allikas: Bloomberg
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. |
Tweet