Moemaailma vägevad ühendasid jõud - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Moemaailma vägevad ühendasid jõud

Nelli Janson

17.03.2010 09:45

Tänapäeval on hea esmamulje loomine väga tähtis. Mida märkavad inimesed kõigepealt, kui sind esimest korda näevad? Loomulikult seda, mis sul seljas on, sest riided on ammu minetanud kunagise esmapõhjuse nende kandmiseks. Kui aegade alguses täitis see ainult kaitsefunktsiooni ilmastikuolude eest, siis tänapäeval annavad riided aimu inimese sotsiaalsest staatusest ning elustiilist.

Investorite jaoks esindavad ihukatteid tootvad ettevõtted majandusharu, mis on eelkõige jätkusuutlik, kuid kindlasti ka üks kõige tihedama konkurentsiga sektor. Erinevate rõivaste müügiedu aluseks on tänapäeval kõige olulisem turundus. Valitud sihtgrupi meeleolu, eelistuste ja soovide tabamine nõuab üldjuhul mahukat eeltööd ning turuuuringuid, kuid ka siis võib turuletulek ebaõnnestuda, sest moetrendid on kiired muutuma. Seetõttu on mõnevõrra eelistatud seisuses ettevõtted, kes on suutnud luua kaubamärgi, mille kliendid on elustiilina omaks võtnud.

Üks firma, kes sellega ka kindlasti hakkama  saanud on Phillips-Van Heuseniga (PVH). 

                     Allikas: Bloomberg

Ettevõtte juured ulatuvad tagasi aastasse 1851 ja firma peamised tegevusalad on:

Calvin Klein: PVH ostis Calvin Kleini kaubamärgi 2003. aastal ja hetkel müüb CK tooteid edasi 30 litsentsiaati. Calvin Klein on ühtlasi üks kõige tuntumaid disaineri nimesid maailmas.

Hulgimüük: PVH on tugevalt kanda kinnitanud ka rõivaste ja jalanõude hulgimüügi turul. Ettevõttele kuuluvad sellised kaubamärgid nagu Izod, Arrow, Eagle ja Van Hausen. Lisaks sellele on PVH-l Kenneth Cole, Geoffrey Beene, Donald J. Trump Collection, DKNY Chaps ja Timberlandi litsentsiaadid.

Jaemüük: PVH-l on üle maailma rohkem kui 650 firmapoodi, kus müüakse  nii Calvin Kleini kui ka teiste firma käsutuses olevate kaubamärkide tooteid. Möödunud finantsaastal moodustasid hulgimüük ja jaemüük lõviosa firma müügiliinist.

Allikas: Brean Murray Carret & Co

PVH on olnud investorite ja analüütikute huviorbiidis juba mõnda aega. Ja seda eelkõige tänu mitmetele kuulujuttudele, milles spekuleeriti PVH huvi mõni oma litsentsiaatidest või koostööpartneritest ära osta. Alles eelmisel nädalal tulid Credit Suisse analüütikud välja teesiga, mis soovitas investoritel silma peal hoida Warnacol (WRC). Nimelt on Warnaco üks PVH suurimaid litsentsiaate ja analüütikute sõnul oleks PVH ja WRC ühinemine igati loogiline ja strateegiliselt tark samm. Kuid umbes samal ajal tulid J.P. Morgani analüütikud välja hoopis teise ideega, kus pakuti, et tõenäoliselt otsustab PVH ära osta hoopis Tommy Hilfigeri, sest TH võib oma rohkem kui $1 miljardi suuruse käibe ja äärmiselt kasumliku äriga Euroopas luua PVH-le seal tugeva platvormi. Credit Suisse analüütikud tõrjusid seda ideed küll väitega, et PVH ja WRC ühinemine oleks strateegiliselt märksa sujuvam ja sobivam. Ühtlasi olid nad ka veendunud, et nimetatud tehing oleks võrreldes Tommy Hilfigeri  ostuga investoritele just pikemas perspektiivis märksa kasulikum.

                                            Allikas: Credit Suisse

CSFB tõi ka välja võrdluse, et alates 2000. aasta keskelt on Ralph Laureni aktsia tõusnud keskmiselt 21% aastas, kuna firma ostis tagasi peaaegu kõik oma litsentsiaadid.

                                     Allikas: Credit Suisse

Kuid paraku oli seekord õigus siiski J.P. Morgani analüütikutel.

15. märtsi hommikul võisid investorid Wall Street Journali vahendusel lugeda uudist, et Phillips-Van Heusen on otsustanud ära osta Tommy Hilfigeri ning tehing on juba lõpetamisjärgus. Mõni aeg hiljem kinnitas seda uudist ka PVH ise.

Uudisejärgselt andsid analüütikud tehingule kohe ka omapoolsed kommentaarid.

Buckingham Resarch Groupi analüütikud, kes olid PHV suhtes ka juba enne tehingu toimumist positiivsed, kinnitasid oma Osta reitingut ja tõstsid hinnasihi $56 pealt $70 peale. Nende sõnul saab ühinemine Tommy Hilfigeriga tähendada PVH jaoks ainult häid uudiseid, sest Hilfiger pakub suurepäraseid võimalusi laienemiseks nii Euroopas kui ka Aasias. Nimelt möödunud aastal tuli Tommy Hilfigeril 60% käibest väljaspoolt Põhja-Ameerikat ja omakorda pool sellest moodustas müük Euroopas. Samuti võib analüütikute sõnul ka ettevõtete vaheline sünergia toota lisaväärtust, sest mõlemal firmal on märkimisväärne kogemus tootearenduses, turunduses ja logistikas.

Goldman Sachsi analüütikud seevastu jäävad oma kommentaarides mõnevõrra tagasihoidlikumaks ja jätavad aktsia reitingu hoia peale koos $47 hinnasihiga. Siiski möönavad nad, et nende antud hinnasiht ei sisalda võimalikku positiivset mõju PVH-le ja niipea kui tehing on lõpule viidud (eeldatavasti 2010 teise kvartali jooksul), siis võib ühinemine tähendada PVH kasumile olulist tõusu.

Eile õhtul märkisid ka J.P.Morgani analüütikud, et PVH juhtkond on oma prognoosides väga konservatiivne ning nende arvates võiks aktsia siit ühinemise mõjul liikuda $60 juurde.

Kokkuvõtteks võib öelda, et PVH jaoks olid nii Tommy Hilfiger kui ka Warnaco mõlemad kasumlikku väljavaadet omavad võimalused. Seekord otsustas PVH siiski Tommy Hilfigeri kasuks, mis kahtlemata soodustab ettevõtte müügivõrgustiku laienemist ja sealjuures tagab ka kasumikasvu. Nii suurte kogemustega ettevõtted loovad omavahelise koostööga kindlasti lisaväärtust nii kliendile kui ka investorile. Arvestades Phillips-Van Heuseni ajalugu edukate ülevõtmistega, ei pruugi antud tehing sugugi viimaseks jääda ning ehk ühel päeval otsustab PVH kõik Calvin Kleini lapsed koju tagasi kutsuda ning ühinemine ootab ees ka Warnacoga.

Warnaco (WRC) puhul tasub mainida, et Credit Suisse analüütikud pakkusid eelmisel nädalal välja, et PVH võiks firma eest maksta $75 aktsia kohta ning isegi sellelt tasemelt oleks tegemist väga hea tehinguga. Investorid võivad sellest teha omad järeldused.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon