Leiab see, kes teab, kust otsida - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Leiab see, kes teab, kust otsida

Nelli Janson

27.04.2010 09:53

Heites pilgu S&P500 indeksaktsia graafikule, on ütlematagi selge, et turu on vallutanud optimistid. Esmapilgul tundub, et kõik aktsiad on läbi teinud piisavalt suure tõusu ja konservatiivsem investor on lihtsalt hiljaks jäänud. Kuid siiski on vähemalt üks aktsia, mis pole suutnud turuga sammu pidada ja võiks investoritele kindlasti huvi pakkuda - see on Monster Worldwide (MWW).

Koos majanduse taastumisega näitab paranemismärke ka tööjõuturg. Massiline koondamine on lõppenud ja ettevõtted on hakanud tasapisi jälle palkama. Seetõttu on  töö kaotanud inimestel ka suurem võimalus leida endale sobiv rakendus. Siinkohal tuleb nii uusi töötajaid otsivale ettevõttele kui ka uut tööd tahtvale inimesele appi tööportaal Monster Worldwide.

Monster Worldwide  on ettevõtte, kes koondab oma veebilehele kokku tööpakkujad ja tööotsijad ning lisaks aitab ettevõtetel selekteerida välja nende jaoks sobivad kandidaadid. MWW pakub oma teenuseid Põhja-Ameerikas, Euroopas ja Aasias. Ettevõte asutati 1967. aastal New Yorgis.

MWW viimase kolme aasta aktsiagraafik

           Allikas: Bloomberg

Nagu näha, pole viimased aastad MWW aktsiat eriti hellitanud ja majanduslangus ning sellega kaasnenud laiaulatuslikud koondamislained on ettevõtte äritegevusele üsna laastavalt mõjunud. Kuid eelmisel nädalal tulid Credit Suisse analüütikud välja positiivse reitingumuutusega, tõstes MWW aktsiasoovitust Hoia pealt Osta peale koos $22 hinnasihiga.

Aktsia reageeris CSFB soovitusele enam kui 5% tõusuga, mille üheks põhjuseks võiks kindlasti pidada seda, et nii mitmedki suured analüüsimajad olid siiani MWW suhtes negatiivsed. Näiteks andsid Goldman Sachsi analüütikud alles aprilli alguses MWW-le müü reitingu. Nende arvates ei taastu enam kunagi buumiaegne hinnastruktuur ja alternatiivsed kanalid on toonud kaasa hinnalt soodsamad võimalused. Soodsamate võimaluste all peavad analüütikud silmas eelkõige erinevaid sotsiaalvõrgustikke ning nende hinnangul kaotab MWW pidevalt turuosa oma konkurendile CareerBuilder.

Reitingumuutust põhjendasid analüütikud eelkõige sellega, et MWW aktsia on võrreldes teiste samasse sektorisse kuuluvate ettevõtete ja S&P500-ga viimase aasta jooksul halvemini esinenud.

                                             Allikas: Credit Suisse

Lisaks sellele on ettevõtted taas tööjõudu juurde otsimas, kuna tarbimine ja firmade majanduslikud näitajad on  tõusuteel ning nimetatud progress turgutab kindlasti ka MWW käivet. Nimelt eeldavad Credit Suisse analüütikud, et käesoleva aasta lõpuks kahaneb tööpuudus 9,2%-ni ja 2011. aasta lõpuks 8,6%-ni.

                                                                   Allikas: Credit Suisse

Samuti on lõpule jõudmas HotJobsi ülevõtmine, mis peaks ettevõtte EPS-le lisama $0,08 ja mida hetkel pole analüütikud oma prognoosidesse sisse arvestanud. Tehing peaks lõpuni viidama 2010. aasta kolmandaks kvartaliks. HotJobs`i ülevõtmine viib WMM jaoks turult ära ühe konkurendi, parandab tõenäoliselt hinnadünaamikat ja suurendab kliendibaasi ( HotJobs`l on ca 20 tuhat klienti).

Credit Suisse analüütikud eeldavad käibekasvu 2011. ja 2012. aastaks, kuna just siis peaks paranenud tööjõuturu tulemused väljenduma firma majandustulemustes. Lisaks toovad analüütikud välja, et nende ootused 2011/12 aastaks on endiselt madalamad, kui 2007/08 tasemed, mil ettevõte teenis rekordkasumeid. CSFB toob eraldi välja aktsia nii-öelda investeerimispotentsiaali, mis pakub stabiilset kasvu, kuna analüütikud ootavad, et MWW saavutab kasumitrendi tipu alles 2013. aastal.

                          Allikas: Credit Suisse

Credit Suisse analüütikute arvates on hirm erinevate sotsiaalmeedia teenuste (Linkedin ja Craigslist)  ees ülepaisutatud. CSFB ei usu, et need MWW-le tõsist ohtu kujutaks ja enne, kui ettevõtte käive võiks nende tõttu kannatada, läheb mitmeid aastaid. Analüütikud on veendunud, et MWW suudab oma turuosa kaitsta ja seda järgnevatel põhjustel:

• MWW suudab pakkuda teenust ettevõtetele, kes soovivad palgata korraga suuremal hulgal inimesi
• MWW sihtgrupiks on peamiselt töötajad aastapalgaga $30 000-$100 000, samal ajal kui Craigslist huvitub inimestest aastapalgaga alla $30 000 ja Linkedin üle $100  000.
• MWW rahvusvahelisus võimaldab oma suurtele korporatsioonidele pakkuda kompaktset ( end to end) lahendust.

Kuid Credit Suisse analüütikud pole ainsad, kes MWW aktsia näol soodsat investeerimisvõimalust näevad. Märtsi lõpus alustas MWW aktsia katmist MKM Partners, soovitades aktsiat osta samuti koos $22 hinnasihiga.

MKM Partnersi analüütikud näevad esmase katalüsaatorina just ettevõtete taastuvaid käibenumbreid, mis lubab eeldada, et firmad plaanivad tasapisi oma  tegevust hakata eelnevas mahus taastama, mille jaoks vajatakse kindlasti rohkem töökäsi. Nii nagu CSFB analüütikud, siis ka MKM Partners analüütikud ei oota MWW käibe- ja kasuminumbrite kiiret tõusu. Pigem nähakse murdepunkti järgmisel aastal ja seetõttu soovitavad nad investoritel firma aktsial silma peal hoidma hakata just nüüd, kus sisenemismoment väga soodne on.

Kokkuvõtteks võib öelda, et siin on võimalus investoritele, kes pole siiani endale sobivat investeeringut leidnud ning pelgavad, et on oma investeerimisotsustega hilja peale jäänud. MWW on võrreldes ülejäänud turuga esinenud halvemini ja põhjus on ka üsna lihtne; tööjõuturg taastub tavaliselt peale majanduslangust kõige aeglasemalt. Kuigi majandus näitab globaalsel tasandil juba tugevaid taastumismärke, siis tööturg on siiani veel ainus faktor, mis ei ole  põhjust  rõõmustamiseks andnud. Samas saab juba väita, et tööpuudus on oma põhja  ära puudutanud ja hakkab, tõsi küll aeglaselt, kuid kindlalt vähenema. See trend peaks aitama eelkõige just tööportaale ja personaliotsinguga tegelevaid ettevõtteid. Monster Worldwide üheks suureks eeliseks ongi ettevõtte rahvusvaheline taust ehk teisisõnu ei sõltu firma niivõrd ühe konkreetse riigi tööturu olukorrast ja mitte vähem oluline pole firma kogemus suurkorporatsioonide personali planeerimises.

Monster Worldwide näol pole kindlasti tegemist mõne innovaatilise firma või hype aktsiaga, kuid kannatlikule ja konservatiivsele investorile peaks see variant hästi sobima kas või seetõttu, et firma käekäiku mõjutavad indikaatorid on lihtsalt kättesaadavad ja kerged jälgida.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon