Autotööstuse tervise paranemine jätkus aprillis Fordi, Chrysleri ja Toyota eestvedamisel, kes raporteerisid kõik ligikaudu 25%lisest müügi kasvust võrreldes aastatagusega. Fordi jaoks oli järjekorras tegu juba viienda kuuga, mil müük paranes üle 20%, kui eriti hästi läks tarbijatele peale pikaaegne lemmik F-150, mida jõudis USA tänavatele 40% rohkem võrreldes 2009.a aprilliga.
Chrysler, kes on nüüdseks juba üle aasta Itaalia autotööstuse suurnime Fiat SpA käe all tegutsenud, suutis aprillis viimaks ülejäänud tööstusele järele jõuda ning registreeris 25%lise automüügi kasvu, mis oli esimene kahekohalise protsendiga tõus viimase viie aasta jooksul. Ühtlasi õnnestus Chrysleril kõrvale põigelda tööstuse üldisest trendist ning näidata 3%list kasvu isegi märtsi baasil.
Toyota müük suurenes aastaga 24.4% võrra 157 439 sõidukini, olles pikendanud kolmandat kuud nullprotsendilise intressimääraga finantseerimisprogrammi ja pakkudes uue auto ostjatele üheks aastaks tasuta hooldusteenust. Võrreldes märtsiga vähenes Toyota müük 16%, osutudes suuremaks, kui analüütikud olid oodanud.
General Motorsil õnnestus läinud kuul müüa 7.2% enam sõidukeid (kokku 183 614), millest neli tuumikbrändi genereerisid pea kogu müügi. Välja praagitavatest brändiest – Pontiac, Saturn, Hummer ja Saab - läks kaubaks 906 masinat. Mullu küündis see arv 20010ni.
Väiksematest Aasia autotootjatest õnnestus Subarul näidata 48%list, Hyundail 30%list, Hondal 12,5%list, Nissanil 34%list ja Kial 17%list kasvu.
Aprilli tagasihoidlikum nõudlus võrreldes märtsiga muudab sektori edasise tuleviku suhtes kindlasti ettevaatlikumaks, sest märtsi kõrged lisakulutused näitavad, et tarbijaid tuleb jätkuvalt poodi meelitada erinevate soodustuste ja kampaaniatega seda eriti ajal, kui uudistes jooksevad alatasa pealkirjad tehnilistest vigadest ajendatud tagasikutsumistest. Märtsis kergitas Toyota oma kulutusi selleks, et vältida kvaliteedikriisist tingitud müügilangust. Konkurendid üritasid samal ajal enda pakkumistega meelitada Toyota potentsiaalseid kliente enda esindustesse.
Edmunds.com andmetel vähenesid autotootjate müügiks tehtavad kulutused aprillis keskmiselt 5%, kuid endiselt leiab turult mitmeid väga häid pakkumisi. Näiteks Honda Motor kulutas läinud kuul rekordilised 1787 dollarit ühe sõiduki müümiseks, samal ajal küündis Toyota kulutus 2498 dollarini, mis oli 245 dollari võrra vähem märtsikuu rekordist. Endiselt teeb tööstuse parimaid pakkumisi Chrysler, kes kulutas ühele sõidukile 3374 dollarit, mida oli siiski pea 1000 dollari võrra vähem võrreldes 2009.a aprilliga.
Käesolev aasta peaks kujunema esimeseks viimase nelja jooksul, mil automüügi kasv taas positiivseks osutub. Kui 2005.a müüdi USA turul 17 miljonit sõidukit ja veokit, siis 2009. aastal oli nõudlusest järgi jäänud vaid 10.4 miljonit. Ford prognoosib selle aasta kogumüügiks 11,5-12,5 miljonit ühikut, näidates et kunagiste tippudeni võib tee kesta veel mitmeid aastaid.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. |
Tweet