Apple jõuab ärikliendini läbi tagaukse - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Apple jõuab ärikliendini läbi tagaukse

Erko Rebane

09.07.2010 16:06

Selles, et Apple’le meeldib lähenemiskatseid teha tarbijatele oluliselt rohkem kui ettevõtetele, ei kahtle keegi. Paljud ütleksid, et suhe äriklientidega on täiesti unarusse jäetud, kuid tegelikkuses ei pruugi see päris tõsi olla, sest ligi astutakse pisut ebatraditsioonilisemal viisil.

iPhone’i, Maci või iPadiga kipub edeva operatsioonisüsteemi ja meelelahutusele keskendunud võimaluste tõttu kaasas käima väide, et antud seadmete puhul pole tegu tööloomadega, nagu seda on Windowsi platvormiga arvutid või Research in Motioni Blackberry’d.

Olgu tegu etteheitega või mitte, Steve Jobsi see väga ei morjenda, kinnitades hiljutises intervjuus, et tarbijate turu muudab nende jaoks armastusväärseks iga indiviidi võime hääletada oma rahakotiga. „Kui piisavalt palju ütlevad „jah“, siis on meil töökoht ka järgmisel päeval olemas,“ illustreeris Jobs D8 konverentsil. „Äriklientide puhul pole see aga nii lihtne, kuna inimesed ei otsusta toote kasutamise üle ise, vaid seda tehakse kellegi teise subjektiivse arvamuse põhjal.“     

Vaatamata sellele, et Apple suudab ka puhtalt tavatarbijate huvidele keskendudes käibel ja kasumil endiselt imetlusväärset hoogu sees hoida ning ettevõtte poliitika paneb mõtlema, kas äriturule üldse mõeldakse, siis tegelikkuses pressitakse end äriringkonda mitte müügimeeste armee toel, vaid läbi asjade loomuliku käigu.

Ütleme näiteks, et mõne ettevõtte juht hangib endale iPhone’i või eelistab teha tööd Maciga, kuid IT üksus on standardiseerinud kogu firma tegevuse kas Windowsi või Blackberry põhjal, siis juhi käsk asi teoks teha lahendab probleemi ka paljude teiste töötajate jaoks, kes Apple’i tooteid eelistavad kasutada. IT süsteemide haldajal on üldjuhul üha raskem sellisele otsusele vastu seista, sest kui varem toodi põhjuseks turvalisuse probleemid, siis Apple on läbi tarkvarauuenduste erinevaid puudujääke järjepanu likvideerinud. Näiteks teise põlvkonna iPhone’i saabudes oli lahendatud 80% esimese mudeli turvaprobleemidest. 3GS-i puhul kinnitati juba sisuliselt taset, mida pakub Research in Motion.

Lisaks momentumile, mida tekitatakse ettevõtte kõrgema positsiooniga töötajate poolt, aitab Apple’t laineharjal edasi kanda masstarbimise jõud, kui järjest  rohkem töötajaid võtavad tööle kaasa oma tehnoloogiat ja selle läbi avaldatakse survet IT osakonnale.

Kuigi Blackberry’de tootja Research in Motion domineerib jätkuvalt USA ärikultuuri ligi 70%lise osalusega, siis Forresteri andmetel on Apple antud turul väga jõudsalt endale nime tegemas. Kõigest aasta tagasi toetas iPhone’i kasutamist 17% Ühendriikide ettevõtetest, nüüd aga juba 29%.

Migratsioonist iPhone’dele on hiljuti teatanud arvukad asutused finantssektorist, kellele turvalisuse küsimus on eriti oluline. UBS näiteks testib hetkel Good Technology valmistatud tarkvara, mis töötab erinevatel seadmetel, kaasaarvatud iPhone’il ning võimaldab töötajal pääseda ühe platvormiga ligi korraga nii isiklikule kui ärialasele teabele. UBS ise prognoosib, et tehnoloogia täielikul integreerimisel võib kolmandik RIMMi 18000-st seadmest vahetamisele minna. Briti pank Standard Chartered alustas aga mõni kuu tagasi emaili teenuste üleviimist Blackberry pealt iPhone’le, ent pole päris kindel kui palju nende 75 000-st töötajast võiks tulevikus kommunikatsioonivahendi vahetamise võimalust kasutada.

Kui iPhone’i aktsepteerimiseks kulus ettevõtetel aastaid, murrab iPad teed ärimeeste ja -naiste südamesse oluliselt kiiremini. Kõigest mõni nädal pärast Apple’i tahvelarvuti müügile jõudmist kasutati Wells Fargos seda juba finantstoodete tutvustamisel. Maailma suurima äritarkvaratootja, SAP, Põhja-Ameerika üksuse juhi Rob Enslini sõnul kasutab ta iPadi kliendiinfole, rakendustele ja muudele andmetele juurdepääsuks. SAP ise soodustab tahvelarvuti kasutamist ka teiste juhtide seas, luues iPadi platvormipõhist tarkvara, mis võimaldab paremini juhtida varusid ja klientide tellimusi. Mercedes-Benz aga juurutab seadet müügisalongides, kus seda kasutatakse klientidele sobivate finantseerimisvõimaluste leidmiseks.      

Apple’i lehel piisavalt kaua surfates jõuab lõpuks ka nende lehekülgedeni, mis on pühendatud spetsiaalselt iPhone’i, Maci ja muude toodete võimaluste tutvustamisele ärikeskkonnas. Samuti tõi Steve Jobs Apple’i seekordsel arendajate konverentsil välja neljanda põlvkonna iPhone’i parandatud ärivõimalused, ent nendele tähelepanu püüdlustele vaatamata on Jobsi enda kommentaaridest lähtudes raske uskuda, et Apple kavatseb lähiajal näidata üles suuremat initsiatiivi ettevõtete IT osakondadele külje alla pugemisel. Pigem näib Jobs edasi panustavat individuaalsete tarbijate nõudlusele, mis omakorda aitab sisse murda ka ettevõtete ustest. Apple aga sillutab selleks teed, likvideerides puudujääke, mis annaksid firmadele põhjuse toote tagasilükkamiseks.

Apple'i aktsia kolme aasta graafik

            Allikas: Bloomberg

 




Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon