Volkswagen – autoturu pikaajaline võitja - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Volkswagen – autoturu pikaajaline võitja

Joel Kukemelk

14.07.2010 09:50

Volkswageni tuntuimad automudelid on eelkõige Passat, Golf, Cabrio, Jetta, GTI ja Beetle ehk rahvakeeli Põrnikas. Ettevõtet tuntakse nii heade tarbesõidukite kui ka luksusautode tootjana. Kuid kontserni nime taga peidavad end lisaks Volkswagenile veel ka Audi, Seat, Škoda ja Lamborghini.

Kui suurimat turuosa - ca 12% - hoiab globaalses automüügis Toyota, siis teisel kohal 10%ga just Volkswagen ja kolmandal kohal General Motors. Volkswagen on viimaste aastatega oma turuosa järjepanu kasvatanud ning 2005. aasta 8% pealt ongi nüüdseks jõutud 10%ni ning aja jooksul loodetakse haarata veelgi suurem tükk globaalsest autoturust.

9. juulil kinnitas mainekas analüüsimaja Goldman Sachs oma veendumusega ostusoovitust Saksamaa börsil kauplevatele Volkswageni eelisaktsiatele (VOW3), tõstis antavat hinnasihti €126 pealt €132 peale ning ütles, et Volkswagen on tänase autoturu tingimustes lähiaja üks suurimaid võitjaid. Võrreldes ca €75lise turuhinnaga, on GSi hinnasiht ca 75% kõrgemal.

Goldman Sachs ei loo endale illusioone ning ütleb selgelt välja, et autotööstusel tervikuna ei saa järgnevatel aastatel kindlasti kerge olema. Küll on aga Volkswagen nende arvates see, kes tuleb võrreldes teistega paremini toime ükskõik millistes majandustingimustes, mida lähitulevik endaga kaasa toob. Ligi 90 lehekülge pikas olevas analüüsis on GS välja toonud mõned peamised tegurid, mis peaksid aitama Volkswagenil investoritele väärtust luua ning miks investorid võiksid Volkswageni vastu huvi tunda:

1) Goldman Sachsi ootused Volkswageni kasumiteenimisvõime osas on võrreldes konsensusega 2010. ja 2011. aasta numbrite osas ca 30% kõrgemad ning 2012. aasta ootusega võrreldes ca 40% kõrgemad.

2) Palju segadust on tekitanud Volkswageni ja Porsche SE liitumisläbirääkimised. Lisaks laienemisega kaasnevatele riskidele peab Goldman Sachs Volkswagenile kasulikumaks need liitumisläbirääkimised lõpetada ka erinevate juriidiliste nüansside tõttu. Praegune ebamäärasus on ka aktsiahinda rõhunud ning selgus selles osas aitaks tõsta positiivset meelestatust. Porsche AG’s hoiab Volkswagen 49.9%list osalust ja Suzukis 19.9%list osalust.

3) Volkswageni Hiina üksusel läheb maailma suurimal autoturul väga hästi ning sealt oodatakse 2010. aastal dividende üle €500 miljoni. Dividendid on jõudsalt kasvanud, kuna 2009. aastal maksis Hiina üksus ca $370 mln dividende. Goldman Sachs prognoosib, et aastaks 2020 ulatub globaalne aastane automüük 107 miljoni ühikuni, millest ca 30 miljonit annab Hiina nõudlus. Koos partner-ettevõtetega hoiab Volkswagen Hiinas täna ca 17%list turuosa ning sealsest autoturu agressiivsest kasvust saadakse turuliidrina kindlasti suurt kasu.

4) Taastuv maailmamajandus peaks aitama kaasa paranevatele marginaalidele.

5) Volkswageni maine tõus ja seeläbi turu poolt antav kõrgem valuatsioon.

6) Volkswagen hoiab Põhja-Ameerikas hetkel ainult ca 3%list turuosa ja pole seni suutnud oma potentsiaali seal realiseerida. Aastaks 2012 plaanib juhtkond Volkswageneid ja Audisid Põhja-Ameerikas kokku müüa praeguse 300 000 asemel ca 400 000-450 000 ning aastaks 2018 jõuda juba 1 miljoni aastase läbimüügi juurde. See tõstaks 8 aastaga Volkswageni turuosa Põhja-Ameerikas ca 6% juurde.

7) Veoautode turu nõudluse kasvust saab Volkswagen samuti osa – Scaniast omatakse ca 72% hääleõiguslikke aktsiaid ja MANis hoitakse 29.9%list aktsiaosalust.

Suurimateks riskideks peab analüüsimaja:

1) Makromuresid, mis võivad vähendada nõudlust uute autode järele ning finantsvõimenduse tõttu suures ulatuses liikuvaid autotööstusettevõtte aktsiaid turuga võrreldes rohkem langusesse saata.

2) Qatarile kuulub ca 50 miljonit ehk ca 17% Volkswageni tavaaktsiatest ja ca 24 miljonit ehk ca 14% eelisaktsiatest. Kui Qatar peaks ühel hetkel otsustama, et ta soovib oma positsioone ettevõttes vähendada, oleks aktsiale mõjuv müügisurve väga tugev.

3) Porsche SE’ga ühinemise korral kaasnev kõrgem võlakoorem võib Volkswageni investoreid närviliseks muuta.

Volkswagen teatab oma esimese poolaasta tulemused 29. juulil ning Goldman Sachs usub, et tulemustejärgselt on mitmed analüüsimajad sunnitud ettevõttele antavaid hinnasihte ja kasumiprognoose kergitama.

Volkswageni (VOW3) 1 aasta aktsiagraafik: 

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon