Kuigi jaemüüjatel ei ole hetkel just kõige kergemad ajad, on olemas üks jaemüügisektor, mis endiselt suudab näidata kiiret kasvutempot. Analüütikud prognoosivad USA online müügi kasvuks 2010. aastal 11%.
2009. aastal kasvas online jaekaubandus hinnanguliselt 11%, rahalises vääringus oli käibeks $155.2 miljardit. Võrdluseks näitas kogu jaekaubanduse läbimüük aastal 2009 yoy 2.5% tõusu. Aasta alguses avaldatud raportis prognoosis Forrester Research internetimüügi kasvamist 2009. aasta $155 miljardilt $248.7 miljardini aastaks 2014 ja seda illustreerib allolev graafik. See tähendab, et aastasele baasile viiduna peaks online jaekaubandus kasvama keskmiselt ca 10% aastas. National Retail Federation andmetel kasvab USA jaemüük tervikuna 2010. aastal 2.5%. Internetikaubandus on kogukaubandusest moodustamas järjest suuremat osa. Forrester Research hinnangul oli online müügi osatähtsus kogu jaemüügisektoris eelmisel aastal 6%, kuid see näitaja peaks 2014. aastaks kerkima 8%-ni.
Peamisteks kasvumootoriteks on elektroonikakaubad, rõivad ning jalanõud, arvutite tark- ja riistvara müügikasv aga aeglustub. Siiski ostetakse enamus arvutitooteid interneti vahendusel, eelmisel aastal soetati 52% arvutitooteid online jaemüüjate kaudu. Rõivaste puhul oli antud number 9% ning elektroonikakaupade vastav näit oli 14%. Eelmisel aastal moodustas elektroonika, rõivaste ning arvutitega seonduvate kaupade müük ca 44% online müügist. Allpool on toodud ka täpsem tabel erinevate segmentide osakaaludest. Tuleb märkida, et Forresteri prognoosid ei sisalda sõidukite, reiside ja retseptiravimite müüginumbreid.
Allikas: National Retail Federation
2009. aastal ostis USAs 154 miljonit inimest midagi interneti vahendusel. See moodustab sealsest internetikasutajate arvust ligi 67%. Võrreldes 2008. aastaga on ostjate arv kasvanud 4%. Inimesi meelitab internetikaubamajadesse ning ettevõtete online-poodidesse eelkõige mugavus ning võimalus kiiresti võrrelda toodete hindu, et leida parim pakkumine. Forresteri uuringu kohaselt olid 61% n-ö füüsiliste kaubamajade klientidest oma ostudega rahul, samal ajal inimesed, kes ostsid tooteid interneti vahendusel, olid rahul 82% juhtudest.
Kui eelmisel aastal osteti $155 miljardi eest kaupa internetipoodide vahendusel, siis Forresteri andmetel ulatus interneti mõjutusel ostetud kaupade väärtus $917 miljardini, moodustades kogu jaemüügist 47%. 2014. aastaks peaks see näitaja ulatuma 52%-ni ehk $1.4 triljonini. Seega peaks ettevõtted järjest suuremat tähelepanu pöörama internetiturundusele, sest päris paljud tarbijad teevad otsuseid internetist leitud info põhjal. ComScore andmetel suurenesid väiksema kui $50 000 aastasisstulekuga inimeste internetiostude kulutused 2010. aasta esimeses kvartalis 18% ning suurema kui $100 000 aastatuluga isikute online poodide kulutused kasvasid samal perioodil yoy 14%. Väiksema sissetulekuga inimeste internetiostude kulutused on taastumas majanduslanguse eelsele ajale. 2009 Q1 vähendasid väiksema kui $50 000 aastasissetulekuga inimesed oma kulutusi yoy 10%, samal ajal kui suurema kui $100 000 sissetulekuga inimesed suurendasid kulutusi 3%.
Internetiostude suurenevast turust on kasu lõikamas suuremad nimed. Viimase Internet Retailer Top 500 Guide andmetel moodustasid 100 suurima ettevõtte müügitulud 86.2% tööstusharu 500 suurima ettevõtte summaarsest käibest. Eelmisel aastal oli see näitaja 85.8%. Maailma suurim internetikaubamaja Amazon (AMZN) genereeris 500 suurima e-poe müügituludest 2009. aastal koguni 14.9%. Kuid hoolimata juba saavutatud turuosast jätkab ettevõte oma haarde laiendamist – selle aasta esimeses kvartalis kasvatas ettevõte müügitulu yoy 46% ehk $7.13 miljardini. Q1 2010 puhaskasum kasvas aastataguse perioodiga võrreldes 68%, ulatudes $229 miljonini. Allpool lisatud AMZN ühe aasta aktsiagraafik.
Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid. |
Tweet