Online müük - jaekaubanduse päästja - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

Online müük - jaekaubanduse päästja

Vallo Lees

23.07.2010 10:09

Kuigi jaemüüjatel ei ole hetkel just kõige kergemad ajad, on olemas üks jaemüügisektor, mis endiselt suudab näidata kiiret kasvutempot. Analüütikud prognoosivad USA online müügi kasvuks 2010. aastal 11%.

2009. aastal kasvas online jaekaubandus hinnanguliselt 11%, rahalises vääringus oli käibeks $155.2 miljardit. Võrdluseks näitas kogu jaekaubanduse läbimüük aastal 2009 yoy 2.5% tõusu. Aasta alguses avaldatud raportis prognoosis Forrester Research internetimüügi kasvamist 2009. aasta $155 miljardilt $248.7 miljardini aastaks 2014 ja seda illustreerib allolev graafik. See tähendab, et aastasele baasile viiduna peaks online jaekaubandus kasvama keskmiselt ca 10% aastas. National Retail Federation andmetel kasvab USA jaemüük tervikuna 2010. aastal 2.5%. Internetikaubandus on kogukaubandusest moodustamas järjest suuremat osa. Forrester Research hinnangul oli online müügi osatähtsus kogu jaemüügisektoris eelmisel aastal 6%, kuid see näitaja peaks 2014. aastaks kerkima 8%-ni.

Peamisteks kasvumootoriteks on elektroonikakaubad, rõivad ning jalanõud, arvutite tark- ja riistvara müügikasv aga aeglustub. Siiski ostetakse enamus arvutitooteid interneti vahendusel, eelmisel aastal soetati 52% arvutitooteid online jaemüüjate kaudu. Rõivaste puhul oli antud number 9% ning elektroonikakaupade vastav näit oli 14%. Eelmisel aastal moodustas elektroonika, rõivaste ning arvutitega seonduvate kaupade müük ca 44% online müügist. Allpool on toodud ka täpsem tabel erinevate segmentide osakaaludest. Tuleb märkida, et Forresteri prognoosid ei sisalda sõidukite, reiside ja retseptiravimite müüginumbreid.

Allikas: National Retail Federation

2009. aastal ostis USAs 154 miljonit inimest midagi interneti vahendusel. See moodustab sealsest internetikasutajate arvust ligi 67%. Võrreldes 2008. aastaga on ostjate arv kasvanud 4%. Inimesi meelitab internetikaubamajadesse ning ettevõtete online-poodidesse eelkõige mugavus ning võimalus kiiresti võrrelda toodete hindu, et leida parim pakkumine. Forresteri uuringu kohaselt olid 61% n-ö füüsiliste kaubamajade klientidest oma ostudega rahul, samal ajal inimesed, kes ostsid tooteid interneti vahendusel, olid rahul 82% juhtudest.

Kui eelmisel aastal osteti $155 miljardi eest kaupa internetipoodide vahendusel, siis Forresteri andmetel ulatus interneti mõjutusel ostetud kaupade väärtus $917 miljardini, moodustades kogu jaemüügist 47%. 2014. aastaks peaks see näitaja ulatuma 52%-ni ehk $1.4 triljonini. Seega peaks ettevõtted järjest suuremat tähelepanu pöörama internetiturundusele, sest päris paljud tarbijad teevad otsuseid internetist leitud info põhjal. ComScore andmetel suurenesid väiksema kui $50 000 aastasisstulekuga inimeste internetiostude kulutused 2010. aasta esimeses kvartalis 18% ning suurema kui $100 000 aastatuluga isikute online poodide kulutused kasvasid samal perioodil yoy 14%. Väiksema sissetulekuga inimeste internetiostude kulutused on taastumas majanduslanguse eelsele ajale. 2009 Q1 vähendasid väiksema kui $50 000 aastasissetulekuga inimesed oma kulutusi yoy 10%, samal ajal kui suurema kui $100 000 sissetulekuga inimesed suurendasid kulutusi 3%.

Internetiostude suurenevast turust on kasu lõikamas suuremad nimed. Viimase Internet Retailer Top 500 Guide andmetel moodustasid 100 suurima ettevõtte müügitulud 86.2% tööstusharu 500 suurima ettevõtte summaarsest käibest. Eelmisel aastal oli see näitaja 85.8%. Maailma suurim internetikaubamaja Amazon (AMZN) genereeris 500 suurima e-poe müügituludest 2009. aastal koguni 14.9%. Kuid hoolimata juba saavutatud turuosast jätkab ettevõte oma haarde laiendamist – selle aasta esimeses kvartalis kasvatas ettevõte müügitulu yoy 46% ehk $7.13 miljardini. Q1 2010 puhaskasum kasvas aastataguse perioodiga võrreldes 68%, ulatudes $229 miljonini. Allpool lisatud AMZN ühe aasta aktsiagraafik.

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon