BMW – parima riski ja kasumi suhtega autotootja - Artiklid - Uudised - LHV finantsportaal

BMW – parima riski ja kasumi suhtega autotootja

Jürgen Kaevats

28.07.2010 11:51

Autotööstussektori aktsiad näitavad järjest enam tugevust ning seepärast oodatakse neilt võimsaid majandustulemusi. Enne teise kvartali tulemuste avaldamist leiavad Morgan Stanley analüütikud, et parimat riski ja kasumi suhet pakub autotootjatest hetkel BMW.

Analüüsimajad on enne teise kvartali tulemuste avalikustamist autosektori vastu võrdlemisi positiivselt meelestatud. Euroopa autotootjad on raskematel aegadel kulutusi kärpinud ning müüginumbrid on praeguseks jõudnud juba kriisieelsetele tasemetele. Eksport kiiresti arenevatele turgudele on seejuures aidanud kompenseerida vanemate majanduste kriisiaegseid nõrkusi. Sellest tulenevalt ootavad analüütikud autotootjatelt korralikke teise kvartali tulemusi.

Tugevalt alla müüdud aktsiad, ootused korralikele majandustulemustele ja mõistlik valuatsioon on teinud autotootjate aktsiatest väga atraktiivsed investeeringud. Vaadates edasi juba konkreetsemate autotootjate poole, on Morgan Stanley analüütikud parima riski ja kasumi suhte tõttu teistest ettevõtetest esile tõstnud BMW aktsia. Allolevalt graafikult on võimalik näha, milliseks on Morgan Stanley hinnanud erinevate autotootjate aktsia riski ja kasumi suhet (BMW vasakul).

Allikas: Morgan Stanley

Bayerische Motoren Werke AG (BMW Grupp) asutati 1916. aastal ja tema peakorterid asuvad Saksamaa linnas Münchenis. BMW tegutseb ülemaailmselt kolmes erinevas segmendis. Nendeks segmentideks on autode tootmine, mootorrataste tootmine ja finantsteenused. Mootorratta- ja autotööstuse omandusse kuuluvad kaubamärkidest BMW, Mini ja Rolls Royce, mille alt müüakse ka varuosasid ja muid lisatarvikuid. Finantsteenuste osa keskendub põhiliselt liisingute pakkumisele, transpordile ja kindlustuse tagamisele.

Olles BMW suhtes positiivselt meelestatud, on Morgan Stanley analüütikud pannud ettevõtte hinnasihiks €57, mis tähendab praeguse hinnatasemega võrrelduna aktsiale ca 35% suurust tõusu. Analüütikud usuvad suurde kasvupotentsiaali tänu järgmistele näitajatele:

1) BMW on sisenemas soodsasse uute toodete tsüklisse. Müügikoguste jaoks on uued tooted väga olulised ning seepärast on positiivne, et BMW plaanib 2011. aastal välja tulla uute esimese ja kolmanda seeria autodega, mida hakatakse tootma olemasoleval L7 platvormil. Sama platvormi kasutamine võimaldab kulusid kokku hoida ja konkureerida teiste autotootjate hindadega. Uute toodete tsükliga sisenetakse taastuva majanduse olukorda paremini kui näiteks Daimler, kes plaanib uued mudelid turule tuua alles 2012. aasta alguses. Uued mudelid aitavad BMWl hoida samuti oma positsiooni maailma tugevaima väikeautode frantsiisina. Analüütikud peavad tihti mainitud CO2 emissiooniga seotud muresid ülehinnatuks, kuna BMW on aja jooksul suutnud pidevalt oma emissiooni tasemeid vähendada ja seejuures auto võimsusi tõsta.

2) BMW ootab prognoositust tugevamaid kasumeid. Morgan Stanley näeb BMWs suurt potentsiaali ja ootab lähiaastatel ettevõtte kasumites uusi tippe. Kui konsensus ootab BMW 2013. aasta EPSi vahemikus €5-€6, siis Morgan Stanley prognoosib €7 suurust kasumit aktsia kohta. Teguriteks, mis peaksid uute kasumi tippudeni aitama, on €4.5 miljardi suurune kulutuste kokkuhoid ja oodatav nõudluse kasv. Seejuures usutakse, et ettevõttel on suur potentsiaal laieneda Aasia turgudele, eriti Hiinasse.

3) Ettevõtte aktsial konkurentidest parem valuatsioon. BMW ettevõtte väärtuse ja müüginumbrite suhe on 33% peal võrreldes ajaloolise 51%ga. Autotootja aktsia kaupleb hetkel 8.1kordsel 2011. aasta prognoositud kasumil, mis jääb alla ajaloolisele 11 kordsele P/E tasemele. Ajalooliste hinnatasemetega võrreldes võib BMW aktsiat seega hetkel alahinnatuks pidada. Võrreldes BMW aktsia valuatsiooni Daimleriga on näha, et viimane ei paku nii soodsat investeerimisvõimalust, sest ajalooliseid tasemeid vaadates on Daimler hetkel õiglaselt hinnatud. Nimelt kaupleb Daimler 47% suurusel ettevõtte väärtuse ja müüginumbrite suhte tasemel, ajalooliselt on sama näitaja olnud tavaliselt 46%. Jooniselt on võimalik näha, kuidas BMW aktsia on ettevõtte väärtuse ja müüginumbrite suhtelt parema hinnaga kui Daimler ning madalamal varasematest väärtustest (BMW on helesinine joon).

Allikas: Morgan Stanley.

4) Konkurentidest väiksem risk. Võrreldes Daimleriga pakub BMW lisaks paremale valuatsioonile ka väiksemaid riske. Nimelt hoiab BMW ligikaudu 40% turuväärtusest rahas. Daimleril on sama näitaja 19%. BMW’l on lisaks sellele veel €16 miljardi väärtuses likviidset vara ja ettevõte on alati olnud tuntud oma hea varade juhtimise poolest.

Lisaks €57 suurusele hinnasihile, mis tähendaks BMW naasmist ajalooliste suhtarvude tasemele, on Morgan Stanley toonud välja võimaliku optimistlikuma ja negatiivsema stsenaariumi. Kui kõige karusem stsenaarium peaks ellu minema ja BMW nõudlus kukuks Euroopas 10% ja Ameerikas veelgi rohkem ning käive kukuks ligemale 7%, siis oleks oodata aktsia hinna langust 26% võrra. Prognoositust tugevama kasvu võib kaasa tuua Euroopa ja USA majanduste oodatust kiirem taastumine ja käivete kasv üle 6%, mis võiks kaasa tuua aktsia hinna tõusu kuni isegi €69ni. Kirjeldatud stsenaariumid on välja toodud allpool kujutatud joonisel.

Allikas: Morgan Stanley

BMW tugevuse ja hetkese olukorra kohta annab parema hinnangu 3. august kui autotootja teatab oma teise kvartali tulemused. Tulemuste teatamise eel sisendab investoritele kindlasti positiivsust asjaolu, et BMW tõstis juuli keskel oma 2010. aasta prognoose. Müüginumbrite ootust kergitati 10% võrra 1.4 miljoni ühiku peale ja maksueelse kasumi väljavaadet tõsteti 5% võrra. Finantsteenuste segmendis peetakse realistlikuks 18% suurust omakapitali tootlust.  

Artikkel on informatiivse eesmärgiga ja ei ole mõeldud soovitusena müüa või osta mainitud väärtpabereid.



Kommentaare ei ole

Kommentaari jätmiseks loo konto või logi sisse

Küpsised

Et pakkuda sulle parimat kasutajakogemust, kasutame LHV veebilehel küpsiseid. Valides "Nõustun", annad nõusoleku kõikide küpsiste kasutamiseks. Tutvu küpsiste kasutamise põhimõtetega.

pirukas_icon